fbpx

GOOD NIGHT WHITE PRIDE

Forside Fora Off-Topic GOOD NIGHT WHITE PRIDE

Viser 126 svartråde
  • Forfatter
      Jenz
      Bruger

Til jeres information er der demonstration mod White Pride lørdag den 6. feburar kl. 14.00 på Rådhuspladsen.

Hvis du/I mener White Pride er en skamplet for Århus og for AGF, så kunne du/I møde op og vise sympati for projektet.

Her er initiativtagernes hjemmeside:
      http://goodnightwhitepride.dk/

Luke2000
      Bruger

Er der nogen nylige sager der gør at en demonstration er nødvendig?

Hjemmesiden er mildt sagt lidt tynd.

Luke2000
      Bruger

Forøvrigt syndes jeg det er meget tyndt at de skriver at "Vi er ikke et partipolitisk projekt og er uafhængige af officielle institutoner" http://img696.imageshack.us/img696/4056/scr0412644.jpg

Men hvis man ser på hvem der har registeret hjemmesiden http://img40.imageshack.us/img40/9937/scr0496805.jpg

Er det samme adresse som SUF og Enhedslisten (Møllergade 105 Svendborg) http://img35.imageshack.us/img35/8403/scr0576085.jpg

Hvorfor ikke melde klart ud hvem der står bag?
      Hvorfor skal vi alm. borgere blive en del af den magtkamp som White Pride & SUF har om Århus?

Fanoe
      Bruger

Er faktisk lidt i tvivl om hvem jeg hader mest, WP eller SUF.
      Så hvis det er SUF der står bag, så tror jeg bare jeg bliver hjemme i vestjylland den dag.

Jenz
      Bruger

Du kan godt regne med at det ikke er SUF, der står bag, men flere forskellige mennesker med forskellig baggrund, sådan som det er beskrevet på hjemmesiden.

Ved at være med i demonstrationen signalerer du din modstand mod White Pride og det, de står for. – Intet andet.

Du binder dig ikke til medlemsskab af SUF, eller noget i den retning.

I kan have bevæggrunde til ikke at deltage, og dem vil jeg ikke blande mig i. Jeg har bevæggrunde for at deltage – derfor deltager jeg.

Denne tråd var ment som en information om et arrangement. Så må den enkelte gøre op med sig selv om vedkommende har bevæggrunde for at deltage.

Min bevæggrund er at jeg gerne vil fremme kærlige inkluderende adfærdsmønstre og mindske hadske ekskluderende adfærdsmønstre.

Luke2000
      Bruger

Jenz skrev:
      Du kan godt regne med at det ikke er SUF, der står bag, men flere forskellige mennesker med forskellig baggrund, sådan som det er beskrevet på hjemmesiden.

Hvordan kan jeg regne med det når jeg direkte kan se der er en klart forbindelse?

Jeg forstår ikke at i ikke bare kan ligge kortene på bordet, hvad er I så bange for?

jepske
      Bruger

Jeg sympatiserer hverken med WP eller SUF. Men jeg kan ikke lade være med at udfordre dit argument for at deltage…

Jenz skrev:
      Min bevæggrund er at jeg gerne vil fremme kærlige inkluderende adfærdsmønstre og mindske hadske ekskluderende adfærdsmønstre.

Det er da en meget fed grund – men hvordan forklarer du det argument, samtidig med at du går i ledtog med aktivister der åbenlyst "kæmper" med politiet, brænder biler og dele KBH af og udøver civil ulydighed (eller bevidst kriminalitet – som vi andre vist kalder det…)
      Det kan godt være det er et dumt spørgsmål – men er sådan en opførsel udtryk for kærlige inkluderende adfærdsmønstre eller hadske ekskluderende adfærdsmønstre ?

Jeg siger ikke du har været med til ovenstående, men ved at deltage i en demonstration med personer med de tendenser og relationer, vil du, uanset dine bevæggrunde, blive sat i boks med dem.
      Det er naturligvis dit eget valg – men jeg vælger det klart fra.

Jenz
      Bruger

Slap nu lidt af. 🙂

Jeg er ikke i ledtog med nogen, der brænder noget af eller dræber nogen.

Nej – jeg er pacifist og 100% næstekærlig. Derfor bifalder jeg en demonstration, hvor de ting gennem antifascisme er kerneværdierne.

Og så har du altså fulkomment misforstået begrebet civil ulydighed. Men det er en helt anden diskussion, vi kan tage i en anden tråd, hvis du vil. Lad os nu holde fokus på arrangementet.

Jenz
      Bruger

– Og så ville det i øvrigt være SÆRDELES klædeligt ikke at forsøge at tale folk fra at demonstrere mod Ultra White Pride.

Hvad sker der egentlig lige for jer?

Luke2000
      Bruger

Jeg syndes det mere nærliggende spørgsmål er hvorfor i ikke ligger kortene på bordet og selv lader folk tage stilling, jeg påpeger det uheldige i at de slev siger det "ikke et partipolitisk projekt" når det er tydeligt at der er forbindelse (Hvis der ikke er så bare forklare det).

Det virker i høj grad til at De vil lokke folk på gaden for deres personlige sag – Jeg gider ikke ligge mere i det for det ser ikke ud til at du kan/vil forklare noget som helst.

Men start da med at svare på De spørgsmål der kommer i stedet for at sige, hvis i ikke kommer så er i med dem og imod os.

Jenz
      Bruger

Luke2000 skrev:
      Jeg syndes det mere nærliggende spørgsmål er hvorfor i ikke ligger kortene på bordet og selv lader folk tage stilling, jeg påpeger det uheldige i at de slev siger det "ikke et partipolitisk projekt" når det er tydeligt at der er forbindelse (Hvis der ikke er så bare forklare det).

På hjemmesiden står der: Kampagnegruppen bag Good Night White Pride består fortrinsvist af unge århusianere med meget blandet baggrund fra forskellige miljøer og områder i Århus.

Det tror jeg ikke er løgn. Tror du da det?

Luke2000 skrev:
      Det virker i høj grad til at De vil lokke folk på gaden for deres personlige sag …

Deres personlige sag er at få drive skampletten White Pride væk fra Århus. Det skriver de ganske åbent.

Hvis du kan støtte op om den sag, så tag med til demoen.
      Hvis du ikke kan, så bliv hjemme.

Man kan selvfølgelig også blive hjemme af andre årsager. Barnedåb, fødselsdag eller dødsfald i familien. – Eller hvis man mener at der er høj risiko for at man bliver indblandet i vold ved at demonstrere. – Eller hvis man frygter politiets overgreb mod uskyldige ved demonstrationer o.s.v o.s.v.

Luke, du skriver "I", som om, du tror at jeg er medarrangør af demoen. Det er jeg ikke. Men det ligger mig som sagt meget på sinde at fremme kærlige inkluderende adfærdsmønstre og mindske hadske ekskluderende adfærdsmønstre. Derfor glæder jeg mig inderligt til at gå på gaden og støtte sagen. Jeg får mulighed for at gøre en forskel i en positiv retning, i stedet for at sidde hjemme hos mig selv og lade stå til, mens det nazistiske miljø boltrer sig i Århus.
      http://redox.dk/aarhus08/

chilli
      Bruger

@Jens:

Det var dog et af de tåbeligste forslag jeg endnu har set herinde. Du hjælper jo netop til med, at WP overhovedet er et tema.

At du henviser til en artikel fra 2008, kan ikke overbevise mig om, at denne gruppe overhovedet findes, og hvis de gør, at de så behøver en march mod deres gøren og laden. Så meget høre man almindeligvis ikke til den gruppe.

Fanoe
      Bruger

Nææ måske en demonstration imod SUF og deres trælse flyers og andet skidt de smækker op i hele danmark, ville være bedre:D

Jenz skrev:
      Nej – jeg er pacifist og 100% næstekærlig. Derfor bifalder jeg en demonstration, hvor de ting gennem antifascisme er kerneværdierne.

Alligevel deltager du i en demonstration, hvor venstrefløjens svar på WP, Antifascistisk Aktion, er at finde 😉

Jenz
      Bruger

Alligevel deltager du i en demonstration, hvor venstrefløjens svar på WP, Antifascistisk Aktion, er at finde 😉

Det skulle ikke undre mig om ikke også White Pride dukker op, men det skal ikke forhindre mig i at demonstrere imod had og eksklusion og for kærlighed og inklusion.

skaarup
      Bruger

hvad sker der for dit indlæg Jenz!
      Man har ikke hørt fra WP i lang tid, og hvis jeg forstår jeres budskab ret, så har det til formål at stoppe WP's boltring i Aarhus.
      men det i eller hvem det er der står bag gør, er jo netop og sætte fokus på dem.
      Og syntes også hjemmesiden og hele projektet ser meget tyndt ud, og bare ligner noget en flok arrige bz'ere fra nørrebro syntes ville være en fed idé i en god brændert !

Thumbs DOWN !

mrmartijn
      Bruger

Wow, hvad sker der lige for mistroiske venstrefløjshadere… Jenz, giver tydeligt udtryk for at det er ren information om en demo, som ingen vel kan være uenige i, vil gøre mere gavn end skade… Og også dejligt at se alle de gode Nørrebro kommentarer, fra folk, som tydeligvis sjældent har været længere væk fra Århus end Hasselager (og måske et smut i parken, når de hviie har spillet der..).. Hehe i er for sjove…
      – Blågårdsgade GF Fan!

Jeg synes også de nazistiske strømninger er værd at opponere imod. Specielt når det nu er dokumenteret at folk fra Nýsir hverver medlemmer til nazistiske organisationer på AGFs stadion.

Det er et image enhver fodboldklub er bedst tjent med at gøre noget aktivt for at få rystet af sig. Passivitet ligner stiltiende accept, set udefra.

Luke2000
      Bruger

Så er forstærkningen kommet ind fra KBH, ikke for at svare på spørgmål… For det er der tilsyneladende ingen fra den forsamling der kan. Nej Nej, vi skulle lige havde at vide at vi er nogen småborgerlige bonderøve….. Jeg bliver helt flov på vores vejne, vi fatter det bare ikke.

Nå men hvis I har mere at sige kan I jo starte fra toppen og svare på spørgsmål, eller tror jeg godt vi forstår jeres mening med at vi er nogen bonderøve og jeg håber i forstår vores med at i ser ud til at krybe udenom.

Esbjerg Forever skrev:
      Jeg synes også de nazistiske strømninger er værd at opponere imod. Specielt når det nu er dokumenteret at folk fra Nýsir hverver medlemmer til nazistiske organisationer på AGFs stadion.

Utrolig dumt at udtale sig om noget, man ikke aner en skid om. Det er en ommer.

Jenz
      Bruger

Luke2000 skrev:
      Nå men hvis I har mere at sige kan I jo starte fra toppen og svare på spørgsmål, eller tror jeg godt vi forstår jeres mening med at vi er nogen bonderøve og jeg håber i forstår vores med at i ser ud til at krybe udenom.

Jeg har aldeles ikke snakket udenom. Jeg har derimod tålmodigt forsøgt at forklare dig at dine kritikpunkter er ramt helt forbi, fordi de ikke har noget at gøre med mit incitament til at informere om demonstrationen og til at deltage i den.

Og så vil jeg meget gerne vide noget mere om dine bevæggrunde til at forsøge at tale folk fra at demonstrere imod Ultra White Pride. Det synes jeg ikke er lykkedes for dig at gøre særlig klart.

HejMedDigLilleMand:

Du har helt ret i at klubben og fansene har gjort noget.

Klubben AGF har valgt side, så at sige. Det er klart. De har med kampagnen "Vis racismen det røde kort" vist at de ikke bakker op om den nazisme og racisme, der beklageligvis florerer.

1. Marts 2009 afholdt AGF fanklub Aarhus, sammen med Randers' fanklub og LO en demonstration imod White Pride. Så klubben og fansene gør bestemt noget, det er rigtigt. Men det er åbenbart nødvendigt at gøre det mere vedholdene, så omverdenen ikke glemmer de ting, der er gjort på området.

Når jeg snakker med folk om at jeg er AGF-fan, så sker det ofte at de rynker på næsen af det og kæder det sammen med White Pride.

White Pride er åbenbart en skamplet, det er svært at få vasket væk i folks bevidsthed. Derfor er vi nød til at arbejde aktivt på det, til problemet er helt væk. Det kunne da være fedt, hvis hvis AGF kunne komme til at fremstå antinazistisk frem for nazistisk i folks bevidsthed. Er I ikke enige i det?

chilli
      Bruger

@Jenz:

Har du nogen sinde selv set noget der minder om en WP person eller gruppe?

Det med at folk rynker på næsen er jo noget fis. Hvem er "folk", "folk" i almindelighed rynker på næsen af AGF, og det gør de primært fordi AGF har været en syndebuk i medierne de sidste 8-12 år. Fortjent eller ej, skal jeg ikke gøre mig til dommer for.

Vi alle herinde kender jo klippet med ham der" WP" medlemmet der sanseløs af druk lover en TV2 journalist bank, og sprutter ud at han hader brøndbyer osv osv osv.
      Dette klip blev vist i TV2 sport, og giver selvfølgelig 99% af "folk" et indtryk af, at den er sgu da helt gal i Århus, men 0,001% kender historien bag dette klip, og her kommer den version jeg har hørt:

TV2 skulle lave et indslag om de der WP i Århus, de kørte rundt i 3-4 timer efter en AGF kamp, og kunne ikke finde skyggen af ballade eller WP'ere, derfor gik de ind på en tilfældig bar, og udlovede 1 flaske sprut til den der ville stille op, og virke lidt barsk foran et kamera.
      Til trods for at jeg selv er Århus dreng må jeg jo bare indrømme, at der er nok af idioter i byen.

Det er et spørgelse du jagter, det var da lagt bedre og langt mere sympatisk, om du og dine fæller lavede en march imod mobning i skolen f.eks.

Jeg undres over hvad folk gider bruge deres tid på. Hvorfor går I ikke på gaden, og indsamler penge, tøj etc. til Haiti?

Luke2000
      Bruger

Og så vil jeg meget gerne vide noget mere om dine bevæggrunde til at forsøge at tale folk fra at demonstrere imod Ultra White Pride. Det synes jeg ikke er lykkedes for dig at gøre særlig klart.

Er det virkelig alt hvad du ser, for det første ser du spøgelser, for det andet hvorfor ikke bare svare så godt du kan i stedet for helle tiden at vende den rundt det lykkes ikke for du diskutere ikke med WP, du diskutere med nettop de folk som i (håber jeg) gerne vil havde til at komme, de almindelige borgere. så dine forsøg kommer bare til at lyde fjollet.

Guffe
      Bruger

Hej Jenz
      Fint initiativ. WP og de værdier de står for er altid værd at vise antiparti i forhold til. Også selvom mange af deres "medlemmer" vel ret beset er i fængsel for tiden ;-).
      Utroligt hvor mange herinde og på andre AGF-fora (eller er det altid de samme personer blot i forskellige forklædninger og med forskellige brugernavne? – de har nok folk ansat til at være på vagt overofr alle trusler udefra tænker jeg) der altid skal prøve at neglisere WP og deres synlighed mm. Det er sgu skræmmende.
      Jeg kan desværre ikke selv deltage da jeg ikke er i landet på det tidspunkt, men uanset hvem der står for aet arrangement mod WP synes jeg da at det er værd at bakke op om. Jeg har svært ved at se nogle grupperinger der har mere menneskefjendske holdninger. Om det så havde været Hells Angels eller blågaardsbanden der demonstrede mod dem B)

Guffe
      Bruger

Og din historie Chili – harhharhharh. Hvor dumme tror du vi er?

Fanoe
      Bruger

Hmm nu har jeg boet i vestjylland næsten hele mit liv og jeg er aldrig blevet kædet sammen med wp når jeg har fortalt mit tilhørsforhold i boldens verden. Jeg er dog ikke sluppet for drillerierne omkring vores 10-12 års lange krise, men aldrig noget med WP… Tror egentlig man som gf'er selv har fået den opfattelse at andre kæder os sammen med dem.
      Men folk i resten af Danmark er jo ikke dumme, de ved da godt at Århus ikke er fyldt med nazister.
      Men at alle i brøndby er på bistand det er en helt anden sag:)

J
      Bruger

Jeg kan simpelthen ikke se formålet!

At støtte en demonstration mod noget er en ting. Men husk at se på den autonome kampsoldat du står skulder mod skulder med…….

J
      Bruger

Det eneste i gør er endnu engang at kæde WP sammen med AGF.

Overskriften lyder nok: "Anti White Pride AGF fans demonstration".

Godt klaret Jens

chilli
      Bruger

@Guffe:

"Vi", dvs. du skære alle i Århus over en kam?

Om du tror på "historien" eller ej, er jeg sådan set ligeglad med, har du overhovedet set klippet?

Til gengæld har du hurtigt fået mig overbevist om, at du ikke er den skarpeste kniv i skuffen.

Bjarne V
      Bruger

chilli skrev:
      @Guffe:

"Vi", dvs. du skære alle i Århus over en kam?

Om du tror på "historien" eller ej, er jeg sådan set ligeglad med, har du overhovedet set klippet?

Til gengæld har du hurtigt fået mig overbevist om, at du ikke er den skarpeste kniv i skuffen.

Well spoken….

Guffe
      Bruger

Hej Chili
      Ja, jeg har set videoen op til flere gange og moret mig kosteligt – men også græmmet mig. Hvis man har sympati for WP er det en fin dækhistorie med den journalist der kører rundt og leder forgæves. Jeg vurderer nu at den er troværdig nok uanset hvad du har hørt.

Du skriver: "Det er et spørgelse du jagter, det var da lagt bedre og langt mere sympatisk, om du og dine fæller lavede en march imod mobning i skolen f.eks."

Nej kammerat. Det er IKKE et spøgelse. De eksisterer i virkeligheden! Jeg har alt for mange gange fået – især mine udebanekampe – ødelagt af dere usmagelige tilråb og adfærd og synes at alle tiltag der kan markere en afstand til det den gruppe står for, er sympatisk.

Om du synes jeg virker som en skarp kniv eller ej er jeg relativt ligeglad med.

Jenz
      Bruger

"… det var da lagt bedre og langt mere sympatisk, om du og dine fæller lavede en march imod mobning i skolen f.eks."

At man kæmper for kærlighed og inkluderende adfærd og imod had og ekskluderende adfærd i relation til Ultra White Pride, hindrer ikke en i også at kæmpe den kamp i relation til andre ting.

Nazisme/fascisme er imidlertid den tydeligste manifestation af had og ekskluderende adfærd, hvorfor kampen der er vigtigst. Vi har jo set hvordan strømningen har bredt sig fra Den Danske Forening, gennem Dansk Folkeparti og ud over stort set hele det politiske spektrum.

Hadet og frygten er blevet en norm. Vi må derfor få opmærksomhed på hvilke centrale aspekter af nazismen og fascismen, vi er nød til at tage afstand fra. Det er så mit håb at skuden kan blive vendt, når det går op for folk at de selv er blevet hadefulde og ekskluderende, præcis som de nazister og fascister, "alle" pr. autopilot tager afstand fra.

chilli
      Bruger

@Guffe:

Mener du alvorligt at jeg udviser sympati for WP fordi jeg fortæller om, hvordan denne optagelse har forgået.? (iflg. rygter, jeg kan jo heller ikke garantere at dette er sandt.)

Præcis, mobning er sgu et langt mere alvorligt emne end f.eks. WP er. Muligt de "findes", men så er der nok ikke ret mange personer med i denne gruppering.

Guffe
      Bruger

Hej Chili
      Jeg ved ikke hvad du har, men jeg tror ikke på den historie. End of story.
      Men spøgelser, det er WP ikke. De eksisterer all right. Du skriver at det er "muligt" at WP eksisterer – som om det ikke er sikkert. wake up to reality min ven!

Jeg tror bare at vi er grundlæggende uenige om hvorvidt det er vigtigt hele tiden at markere en afstandstagen til WP og det de står for.

Du mener at det er ude på ovedrevet med en demonstration og jeg mener at det er helt fint. Og så kan jeg sagtens samtidigt tage afstand fra miljøsvineri, mobning, Brøndby I.F osv. Det gør jeg også 😉

Roger over

J
      Bruger

Holda op hvor ville folkesundheden da være i top hvis vi alle demonstrerede imod noget vi ikke var enige i eller synes var en dårlig ide:

Mandag: Drop mobning
      Tirsdag: Dyrevelfærd
      Onsdag: Imod rosiner i bagværk
      Torsdag: Imod spritbilister
      Fredag: For Serbiens ret til Kosovo
      Lørdag: Imod folk som ikke demonstrerer imod det de er imod
      [u]Søndag: Imod folk som støtter tåbelige og unødvendige demonstrationer![/u]

skaarup
      Bruger

J#
      Nice one !!! 🙂

axelaxel
      Bruger

Skal vi ikke blive enige om at Jenz har lidt nok. Jeg synes heller ikke der er grund til at bringe WP frem i lyset igen. Det er længe siden vi har hørt fra dem, og lad da være med at give dem PR. Drop al snak om WP, de er ikke interessante, og så lad dog Jenz være. I bund og grund mener han jo det de fleste (forhåbentlig) mener.

Jeg er klart modstander mod WP, men er også klar modstander mod venstrefløjen i DK. Kunne derfor aldrig finde på at samles til en demostation i selskab med SUF og hvad alle de andre foreninger nu hedder!

Jeg er hverken racist eller nazist, ganske simpelt bare træt af at se på håbløse venstreorienterede unge.

Syntes faktisk at de venstre orienterede unge udgør et større problem i samfundet end de enkelte højreorienterede gør.

Og inden i begynder på at pege fingre af mig, og komme med holdninger som at man aldrig må støtte nazisme osv. så husk på, at jeg ikke er uenig – men bare vil huske jer på, at kommunisterne trods alt har slået en markant større mængde mennesker ihjel end nazisterne! Og har havde meget dårligere holdninger til menneskeliv end Nazister har!

Hvis i er så upolitiske som i hævder at være, forventer jeg selvfølgelig at i kommer med en kraftig demostration imod at tidligere medlemmer af DKP (dansk kommunistisk parti) nu er medlemmer i SF, enhedslisten osv. For det er da om noget forkasteligt, at personer som tidligere har modarbejdet det danske samfund nogensinde igen kan få indflydelse på dansk politik!

Personligt håber jeg ikke, at denne demonstration får nogen form for folkelig opbakning af hverken AGF fans eller alm. århusianere. Det håber jeg ikke, da bagmændene bag denne demonstration blandt andet består af Århus' voldelige venstrefløj, som blandt andet render rundt og chikanerer og truer AGF fans, de [u]tror[/u] er med i White Pride. Sørgeligt men sandt. Samtidig skal de heller ikke have lov til igen at bruge AGF i deres politiske kamp, hvilket vi så for et lille års tid siden.

Men hvis folk herinde ønsker at deltage, skal de da bare have lov til det. Det må de selv om.

Phelps
      Bruger

Synes det rystende at så mange der direkte opponerer mod dette udmærkede initiativ. Fred være med det hvis i ikke vil ind og demonstrere, men det er da forhåbentlig den generelle holdning blandt GF'ere at WP er en skamplet for AGF's fans, og dermed er det kun fordelagtigt at en så stor gruppe GF'ere som muligt tager afstand fra dem for at vise hvilke værdier AGF står for. Godt initiativ! Vi ses den 4.

chilli
      Bruger

@Phelps.

Ja, og jeg syntes det er rystende, at folk misforstår de mange indlæg af folk der mener at WP ikke er så stort et problem igen.

Helt ærligt, vi i Dk. og verden for den sags skyld har sgu større problemer end et par tosser fra århus.

Må jeg opfordre til, at jer der deltager i optoget smider 50 kr. hver der skal doneres til Haiti, eller blot indsamler alle de tomme flasker, som I konsumere under denne behivenhed, og sender pengene til Haiti.
      Eller efter optoget går op og ned af strøget med en raslebøsse til samme formål.!

Som sagt.

Jeg er bestemt imod WP! Men syntes ikke at det er okay at venstrefløjen bruger det som en politisk kampagne!

MASK
      Bruger

Jeg er hverken pro det ene eller det andet. Det der fortsat pisser mig af er at begge fløje benytter AGF som afsæt for deres politiske ståsted.

Tanken om at demonstrationen ikke skulle være arrangeret af SUF eller lign, skæmmes af de links der er på siden.

Det der er interessant er alle de nye brugere der kommer, hvergang der er en eller anden form for politiskarrangement der kan hænges op på AGF.

Martin der fortsat forsøger at få Redox i tale vedr. den rapport…..

Nu er jeg klar over at dette er min første post, og så på et meget ømt emne. Men lige til start vil jeg gerne sige at jeg hverken er højreorienteret eller venstreorienteret. Jeg er bare fornuftig.

Nu finder jeg det interesant hvordan folk udvikler ekstreme politiske holdninger. Derfor færdes jeg meget på diverse højre og venstreekstreme forummer.

Her er jeg stødt på et par ting angående det her "goodnight white pride"

Jenz du er selv inde på det autonome debat forum anarchoforum. Hvor du selv siger du prøver at mobilisere agf fans. Det er jeg lidt ked af.. AGF er en fodbold klub, og ikke nogen autonom kasserne.

Endvidere synes jeg det er sjovt, (dette blev påpeget på et højreorienteret forum, og jeg har checket det) at alle "goodnight white pride's" aktiviteter bliver fortalt om på den ekstremt venstreorienteret hjemmeside projektantifa.dk. Siden er lanceret af antifa Danmark, og må altså siges at være radikal. At "gnwp" åbenbart kommunikere gennem en hjemmeside som styres af venstreradikale, er for mig nok til at se at "gnwp" bare er et endnu et autonomt projekt selvom de siger, at det er et bredt og mangfoldigt projekt.
      Så der er formentlig et klart samarbejde. Vil du ikke godt svare på det Jenz?

Jeg synes det er ærgeligt at I prøver at få uskyldige til at gå ind i jeres bandekrig mod UWP (og alt højreorienteret for den sags skyld) Ligeledes synes jeg det er trist, at I ikke demonstere mod al hooliganisme, i stedet for kun dem I ikke kan lide. Jeg høre ikke nogen venstreorienteret snakke op om st.paulis fans.. Det ville være rart.

Mvh. en AGF fra SKB

Jenz
      Bruger

Fcskanderborgultras skrev:
      Jenz du er selv inde på det autonome debat forum anarchoforum. Hvor du selv siger du prøver at mobilisere agf fans. Det er jeg lidt ked af.. AGF er en fodbold klub, og ikke nogen autonom kasserne.

Det, jeg forsøger her er at mobilisere AGF-fans til demonstrationen. Ikke til en eller anden autonom sammenslutning. Hvis det havde været mit mål at hverve medlemmer til Al Qaeda, eller sådan noget, så havde jeg ikke henvendt mig her på den måde, jeg gjorde. 🙂

Endvidere synes jeg det er sjovt, (dette blev påpeget på et højreorienteret forum, og jeg har checket det) at alle "goodnight white pride's" aktiviteter bliver fortalt om på den ekstremt venstreorienteret hjemmeside projektantifa.dk. Siden er lanceret af antifa Danmark, og må altså siges at være radikal. At "gnwp" åbenbart kommunikere gennem en hjemmeside som styres af venstreradikale, er for mig nok til at se at "gnwp" bare er et endnu et autonomt projekt selvom de siger, at det er et bredt og mangfoldigt projekt.
      Så der er formentlig et klart samarbejde. Vil du ikke godt svare på det Jenz?

Jo. Jeg er ikke medlem af antifa Danmark og jeg har skrevet herinde som privatperson og ikke som medlem af en eller anden terrorcelle. 🙂
      Jeg kender ikke arrangørerne bag demonstrationen, men personligt synes jeg en demonstration mod had og ekskluderende adfærd er en fremragende idé.

Jeg synes det er ærgeligt at I prøver at få uskyldige til at gå ind i jeres bandekrig mod UWP (og alt højreorienteret for den sags skyld) Ligeledes synes jeg det er trist, at I ikke demonstere mod al hooliganisme, i stedet for kun dem I ikke kan lide. Jeg høre ikke nogen venstreorienteret snakke op om st.paulis fans.. Det ville være rart.

Mvh. en AGF fra SKB

Jeg bor tæt på Århus, så derfor er problemerne i Århus noget mere nærværende for mig end hvad der måtte foregå på et tysk stadion et eller andet sted.

Stil gerne flere spørgsmål, hvis der er mere, du gerne vil vide.
      Peace & love.

.

Nu er det jo en gammel historie, at man i den maxistiske termelogi operere med begrebet "de nødvendige idioter".

Hvis jeg mødte op til jeres demonstration ville jeg føle mig som sådan en. Jeg er 100% sikker på, at dine venner i de venstreorienterede kredse ville tage den fulde ære for demonstrationen, og jeg ville uværligt blive betragtet som en af jeres støtter, hvad jeg langtfra er.

Faktisk mener jeg ikke der er nogen forskel på maxister og nazister, og jeg er sikker på, at flere mennesker er slået ihjel i maximens navn end i nazismens.

Jenz
      Bruger

agffannumberone skrev:
      Faktisk mener jeg ikke der er nogen forskel på maxister og nazister, og jeg er sikker på, at flere mennesker er slået ihjel i maximens navn end i nazismens.

Min motivation til at invitere til demoen her inde er ikke at jeg er marxist. For det er jeg ikke. LOL.

Jeg håber meget på en bred folkelig demonstration, ligesom langt hovedparten af dem inde på forumet på anarcho.dk gør. Jo flere neutrale antifascister, der møder op, jo større er chancen for at demoen vil fremstå neutral og som et Århusiansk folkekrav mod Ultra White Pride.

Hvis I gider, kan I jo læse diskussionstråden derinde og prøve få en dybere forståelse af hvad, der driver folk til at deltage i demonstrationen og til at mobilisere så mange deltagere som muligt.
      http://forum.anarcho.dk/viewtopic.php?id=3792

Måske er I nysgerrige efter at vide, hvad mit politiske ståsted er, og hvorfor, jeg synes, der skal fokus på had><kærlighed og ekskluderende adfærd><inkluderende adfærd.

Fortalt i helt korte træk er jeg 100 menneskekærlig og antiautoritær. Meget ligesom Mahatma Gandhi. Filmen Gandhi kommer på DR2 kl. 16:00, netop i dag.
      http://www.dr.dk/DR2/film_paa_dr2/Filmsider/20080407114733_1.htm

Måske kommer der andre til demonstrationen, der har en anden baggrund. – F.eks. hvis nogle mere "normale" mennesker dukker op for at demonstrere. Men det skal ikke forhindre mig i at udnytte den gode chance til at sprede et kærlighedsbudskab.

Love & peace.

Jenz
      Bruger

Good Night White Pride skrev:

Hvem er det I gerne vil have til at være aktive?

Alle! Det kan ikke understreges nok, at en stor bevægelse er vejen til succes. Det er ligemeget om du er en 16-årig 1.G’er, der aldrig før har deltaget i politiske aktiviteter, en 24-årig erfaren ræv med sort tøj, dreadlocks og piercinger, eller om du er 55 år, ryger majs-pipe og går i tweed-jakke. Det handler om at vise, at vi er rigtig mange mennesker der ikke har andet end foragt til overs for White Pride.

http://projektantifa.dk/nyheder/article/arhusianere-vi-skal-skabe-en

Marat
      Bruger

Fra siden:

Grundet mange års chikane, overfald og hærgen fra den voldelige nazistiske hooligangruppe White Pride, siger vi stop. Det er på tide at stå sammen for at opnå tolerance og respekt som dagsorden i smilets by. Kom og støt op om vores demonstration mod nazisme lørdag den 6. feburar kl. 14.00 på Rådhuspladsen. Tag dine venner og bekendte med til demonstrationen. Nu må vi en gang for alle vise White Pride, at de ikke er velkomne i vores by.

Hvad er det tollerente i at [i]vise White Pride, at de ikke er velkomne i vores by[/i]??

Jenz
      Bruger

Det ville du vide, hvis du har læst, hvad jeg allerede har skrevet og forstået det.

Men jeg vil da gerne gøre det klart, så du forstår det uden at behøve at læse 9 siders debat. 🙂

Jeg elsker alle mennesker af hele mit hjerte. Derfor elsker jeg også Pia Kjærsgaard og jeg elsker alle medlemmerne af Ultra White Pride.

Men netop når man elsker alle mennesker er de ekskluderende handlingsmønstre er jo værd at søge at påvirke, til alles bedste.

boldobp
      Bruger

Hippie……!

Jenz
      Bruger

Tak for rosen. 🙂

Fanoe
      Bruger

Nu blir det fandme lidt for underligt.
      Det er fint nok at du er anitfasist, men at rende rundt og sige man elsker alle mennesker er da noget lort at lukke ud.,.

Og lige en ting mere. I behøver altså ikke bruge alle de fine ord i jeres sætninger for at fremstå som "kloge". Det ville også gøre det meget nemmere for os andre som ikke sidder med en fremmedordbog halvvejs oppe BIIIP, at forstå hvad i ævler om:)
      Og det er ikke kun Jenz. Der er fandme mange herinde som har en eller anden ide om at hvis man bare snakker underligt så får man ret.

Marat
      Bruger

Jenz @

Jeg har læst alle siderne inden jeg postede mit indlæg, men derfor er det stadig selvmodsigende at opfordre til udelukkelse af folk, under påskud af tollerence… Det hænger bare ikke sammen…

Jenz
      Bruger

Marat skrev:
      Jeg har læst alle siderne inden jeg postede mit indlæg, men derfor er det stadig selvmodsigende at opfordre til udelukkelse af folk, under påskud af tollerence… Det hænger bare ikke sammen…

Jeg vil ikke udelukke folk, men bekæmpe deres ekskluderende adfærd. Det skulle meget gerne resultere i at WP ophører med at eksistere, idet inkluderende adfærd er uforeneligt med WP.

Jeg tror på at mennesker kan udvikle sig.

Marat
      Bruger

Jenz skrev:

Marat skrev:

Jeg vil ikke udelukke folk, men bekæmpe deres ekskluderende adfærd. Det skulle meget gerne resultere i at WP ophører med at eksistere, idet inkluderende adfærd er uforeneligt med WP.

Jeg tror på at mennesker kan udvikle sig.

Ja i den retning som du og dine åndsfæller mener er den korrekte… Det er da stadig hamrende selvmodsigende… man kan da ikke opfordre til tollerence, når man selv er så lidt tollerent over for andre mennesker..

Langt de fleste er da enige om at man ikke skal slå homoseksuelle ned osv. men det i gør er at tage os andre som gidsler under påskud af at ville opnå større tollerence… Nazisterne skal være her lige så meget som i skal… De skal have lov til at udbrede deres budskaber, i samme grad som jer.. I Danmark er det lovligt at være nazist, og derfor er det en latterlig heksejagt i har gang i…

Jenz
      Bruger

Marat skrev:
      I Danmark er det lovligt at være nazist, og derfor er det en latterlig heksejagt i har gang i…

Selvom du kun har oprettet din profil herinde for at forsvare Ultra White Pride, så er det ikke dig som person, jeg er ude efter. Jeg hader dig ikke. Nej, jeg elsker dig, sådan som jeg også elsker alle andre mennesker.

Er det ikke helt rart at være ønsket, inkluderet og anerkendt som menneske? – Selvom man er anderledes? Er det ikke en rarere adfærd at møde, end at møde hadet og eksklusionen?

Tænk lidt over det.

Marat
      Bruger

Jenz skrev:

Marat skrev:
      I Danmark er det lovligt at være nazist, og derfor er det en latterlig heksejagt i har gang i…

Selvom du kun har oprettet din profil herinde for at forsvare Ultra White Pride, så er det ikke dig som person, jeg er ude efter. Jeg hader dig ikke. Nej, jeg elsker dig, sådan som jeg også elsker alle andre mennesker.

Er det ikke helt rart at være ønsket, inkluderet og anerkendt som menneske? – Selvom man er anderledes? Er det ikke en rarere adfærd at møde, end at møde hadet og eksklusionen?

Tænk lidt over det.

Haha du har da trods alt humor…

1. Jeg har ikke lavet en bruger for at forsvare UWP.. Jeg havde en bruger herinde tidligere, OnlyAGF, men af mærkelige årsager virker den ikke længere
      2. Det handler ikke om hvorvidt man er elsket eller ej.. Hvis du elsker alle mennesker, hvorfor demonstrere du så imod dem?
      3. Jeg er absolut ikke fortaler for nogen form for facisme, jeg konstatere blot at hvis i køre samme jagt på nazisterne, som de gør mod eksempelvis en moske i århus, så er ikke bedre end dem

Jenz
      Bruger

Marat skrev:
      2. Det handler ikke om hvorvidt man er elsket eller ej.. Hvis du elsker alle mennesker, hvorfor demonstrere du så imod dem?

Det er jo lige præcis ikke mennesker jeg demonstrerer imod. Jeg demonstrerer eksplicit FOR mennesker. – Alle mennesker. Og derfor imod en ekskluderende og hadefuld adfærd.
      Den burde da være til at forstå efterhånden. 🙂

Peace, love and understanding.
      Hilsen Hippie-Jens

.

Marat
      Bruger

You don't get it ..

Hvis du demonstrere FOR mennesker, så er jeres retorik omkring WP da helt forkert.. I siger de ikke er velkomne i århus.. Ergo er det IMOD WP, og dermed mennesker, og ikke for..

Jenz skrev:
      Og derfor imod en ekskluderende og hadefuld adfærd.

Hvis der er nogle som besidder en ekskluderende og hadefuld adfærd, så er det Antifascistisk Aktion, som har meldt deres ankomst, samt flere af folkene bag demonstrationen.

Kan godt være, det er med et godt formål, du deltager i demonstrationen. Men den antifacistiske bevægelse, du skal stå side om side med, er mindst ligeså fyldt med had som UWP. De hader dog ikke indvandrer og folk, der ikke er danskere, men folk som befinder sig til højre for Socialdemokratiet. Det er [u]på en måde[/u]. ligeså intollerant som racisme.

Cool at du elsker alle mennesker, men det gør dine meddemonstranter godt nok ikke. Derimod forfølger og udstiller de folk, der ikke har den samme politiske holdning som dem selv.

Jenz
      Bruger

Tak for info. Jeg glæder mig til at snakke med dem om det. 🙂

Kære AGF fans. I burde skamme jer hvis i støtter op om denne demo. Hvad blev der af Ingen Politik På Vores Tribuner? Lad dem beholde deres røde kommunistiske budskaber for dem selv! Der her selv 157 millioner mennesker på samvitigheden, nemlig kommunismen. Lad dem ikke misbruge jeres navn. De henter selv forstærking fra venstrefløjens svar på UWP nemlig AntiFacistisk Aktion, bedere kendt som AFA. De bekæmper facismen med facistiske midler! Alle der ikke tænker som dem er nazister, lad AGF stå sammen. Fodbold for fodbold! INGEN POLITIK PÅ VORES TRIBUNER!!

Utzon
      Bruger

Marat skrev:
      You don't get it ..

Hvis du demonstrere FOR mennesker, så er jeres retorik omkring WP da helt forkert.. I siger de ikke er velkomne i århus.. Ergo er det IMOD WP, og dermed mennesker, og ikke for..

Han er ikke imod dem som mennesker, men han er imod deres holdninger omkring andre mennesker, hvilket jeg synes er rigtig fornuftigt. Det er rart at høre at nogle mennesker tænker på andre end dem selv, og at han ønsker at andre har det godt, og en verden i harmoni. Vold er da en primitiv form for afmagt. Hvis man ikke har hjerne nok til at løse sine problemer på andre måder, synes jeg da at man skal søge hjælp.

Jeg støtter idéen bag denne demonstration, men jeg kommer ikke af 2 gode grunde. Jeg bor meget langt væk fra Århus, og jeg er bange for at denne demonstration vil blive udnyttet af folk fra hver side af den politiske skala til at slås.

Hilsen hippie-jens 2

Lad ikke denne Jenz leger med jeres følser for AGF. Han skriver selv at han forsøger at samle AGF fans til hans røde manifestasion, Lad ham ikke misbruge jeres klub!

Utzon
      Bruger

Han leger da på ingen måder med mine følelser for AGF? Han misbruger ikke vores klub. Han har startet denne tråd i bedste interesse, og fordi han formentlig har ment at det kunne fange folks interesse, da det ville være mærkeligt hvis de var andet end imod white pride.

allehaderos … Er det brøndby eller hvad?

salling23
      Bruger

Allehaderos er ihvertfald en bif fanside.

Sport skal ikke indeholde politik
      Jeg må sige at jeg har svært ved at se Jens som en person fra nogle af de 2 yderpunkter, så mon ikke han bare har ment at dette kunne have interesse for nogle Gf'ere

Marat
      Bruger

Jeg er godt og grundigt træt af folk der råber op om tollerence, og ligestilling, når de selv er akkurat lige så intollerence som de mennesker de ønsker at bekende…. Det har INTET med vold eller støtte til WP a gøre… Jeg har bare meget svært ved at acceptere at den ene ekstreme fløj er mere accepteret end den anden, blot fordi den ene side ikk tør stå ved at de selv [u]på nogen måder[/u] selv er meget ekstreme…

Ja, jeg er Brøndby fan. En Brøndby fan der prøver at råbe jer op. Den her var ALDRIG gået i Brøndby, derfor jeg skriver i burde skamme jer, hvis i støtter op om deres røde kommunistiske demo. Sidste gang, mod Randers, flager de med hammer og segl, kommunismens frygtete symbol. Ikke et symbol på fred! Lad dog kærligheden til fodbolden bestå, og lad dem ikke holde en demo for venstrefløjen i AGFs navn.
      INGEN POLITIK PÅ VORES TRIBUNER!!

Fanoe
      Bruger

Kære Brøndby fan. Hvis du læser alle siderne igennem vil du kunne se at 95% af dem der har skrevet herinde ikke går ind for demoen, så du behøver slet ikke råbe os op:)
      Og ja politik og bold hører ikke sammen. Og det viser folks holdninger jo også tydeligt.
      Det Jenz vil er at fortælle folk herinde på MTAC(som primært er fra Århus) at han selv støtter op om en demo imod UWP og ønsker at andre der måtte have lyst til det samme, skulle have muligheden.
      Og så blir der diskuteret frem og tilbage om det nu er en god eller en dårlig idé. Det har INTET med AGF eller fodbold at gøre.

Igen, bliv hjemme, da det ikke er andet en SUF, AFA, Kommunistisk Parti og den røde fagforening LO der står bag. Håber i lærte noget fra sidste gang mod Randers.
      Vi ses i næste særson.
      Brøndby til jeg dør!

Dansk Front!

14/88

MASK
      Bruger

Allehaderos: Du er nok det dummeste jeg længe har set.

Utzon
      Bruger

Jeg synes at vi skal have en demonstration mod Brøndby fans eksistens.

@allehaderos

Tror ikke du skal bekymre dig om deltagelse af AGF fans. Lader heldigvis ikke til, at denne demonstration får nogen opbakning herinde fra, lige uden om Jenz. Må indrømme at jeg lidt frygtede, at det ville ende som det gjorde for et års tid siden; nemlig at flere hundrede AGF fans, uden at vide det, deltager i fløjkrigen i Aarhus med deres deltagelse. Men lad os nu se.

Lad nu for helvede de 2 yderfløje kæmpe deres kamp, uden at blande os andre ind i den, eller tvinge os til at vælge side. Mindes at en venstrefløjsaktivist, i forbindelse med 1. marts demonstrationen, skrev at hvis man ikke deltog i demonstrationen støttede man White Pride.

abv
      Bruger

Heldigvis er Allehaderos BIF´er, ellers ville hans lille tal leg have fået mig til at overveje at gå med til demo´en.

Fanoe
      Bruger

abv skrev:
      Heldigvis er Allehaderos BIF´er, ellers ville hans lille tal leg have fået mig til at overveje at gå med til demo´en.

Ja syntes nu også han lugtede lidt spøjst!
      Han er jo lige så snot dum overfor bøf som UWP er overfor GF!

bjalde
      Bruger

Ehm, "Grundet mange års chikane, overfald og hærgen fra den voldelige nazistiske hooligangruppe White Pride, siger vi stop."
      Hvornår har der sidst været vold og hærgen fra White Prides side side, undskyld jeg spørger?
      Det virker mere som om at venstrefløjen endnu engang prøver at blande alm. AGF-fans ind i deres kamp mod højrefløjen, uden at turde vise deres rigtige intentioner.

Derudover må folk da være ekstremt stupide hvis de vil deltage i en demonstration sammen med mennesker der så abenlyst kun er ude på ballade og hærgen i "den gode sags tjeneste", må jeg lige minde om at de grupper der står bag demonstrationen er de samme mennesker der ødelagde for millioner af kroner ifm. Ungdomshusets rydning.
      Slutteligt vil jeg også minde om at menneskerne bag denne demonstration er marginalt mindre intolerante end den højrefløjsgruppering de så gerne vil bekæmpe; møder og happenings for Venstre, Konservative og DF er alle blevet angrebet og ødelagt af disse tåber der har så travlt med at påråbe sig demokratiets rettigheder, men har meget svært ved at acceptere at andre af anden mening end dem selv gør det samme.

Lige et surt opstød fra mig, der er vanvittig træt af at se min hjerteklub endnu engang skal forsøges misbrugt for at få en politisk dagsorden igennem, er glad for at se at folk, i hvertfald på denne side, kan skældne skidt fra kanel.

Og NEJ, jeg er ikke tilhænger af White Pride, men jeg mener at venstrefløjen herhjemme udgør et væsentligt større problem end højrefløjen!

Agger
      Bruger

Der er egentlig kun 2 grunde, til at jeg ikke møder op til denne demo.

1. Jeg er i KBH på det tidspunkt til noget kursus.

2. SUF, SFU, Ø osv. har en irriterende dårlig mening om, at demo'er skal bruges til at reklamere for sig selv med flag og bannere osv…
      Samme ting gjorde mig pænt irriteret til klimatopmødet og demo'erne deromkring. Det var mere reklame end det var en tværpolitisk demo!
      Jeg har ikke direkte noget imod venstrefløjen, da jeg har mange venner der, men det er direkte latterligt!

Og så kan der også nævnes en 3'er: White Pride er usynlige!

Jenz
      Bruger

Admin: Jeg har fået følgende personlige besked fra allehaderos:

Før vi kommer for godt i gang, så lad mig melde klart ud fra starten. Jeg er ikke en del af UWP, jeg hader bare venstrefløjen. I brokker jer, fordi i får nogle på skalden, over i ikke kan give igen med jeres svar på UWP nemlig AFA. Tror du ikke at nationale danskere i Århus er trætte af at blive kaldt nazisvin? Træt af at blive snittet i med Stanley hoppyknive? I er ikke en skid bedere, i smadre en hel bydel, fordi i ikke for ret. Tror du at kommunen vil give DNSB et hus? Nej, DNSB køber og betaler for deres ting, mens i græder snot over at få tæsk med en stav, hvilket i faktisk har fortjent. I vil lave en folkelig demo, men med en sort blok, med alle volds idioterne fra KBH, måske derfor i har hentet forstærkning? Du prøver på dette forum at få folk til at bakke op om dit kommunistiske projekt, men jeg tror sku ikke på det! Jeg håber virkelig du/i fra den landsforræderiske venstrefløj endag får hvad i fortjener, nemlig en tur i galgen!

Vil I ikke være søde at banne den bruger?

Peace and love. 🙂

Hør her jenz.. du en klaphat.. hvorfor skal jeg komme på arbejde idag og nogle af dine møg klistermærker hænger over alt på vores indgang's dør… du er så til grin…. kommer du selv og fjerner dem ?? du er så klam at høre på

Jenz
      Bruger

1gangGFaltidGF skrev:
      Hør her jenz.. du en klaphat.. hvorfor skal jeg komme på arbejde idag og nogle af dine møg klistermærker hænger over alt på vores indgang's dør… du er så til grin…. kommer du selv og fjerner dem ?? du er så klam at høre på

Kære dig
      Jeg er ikke medlem af nogen organisation, der hænger klistermærker op på folks døre eller dyrker vandalisme af nogen art. Du må tage fejl af mig og en anden.

Hvorfor troller du en tråd, der handler om en demonstration mod Ultra White Pride?

P.S: Du er altså ret sød, når du er vred. 🙂

Peace and Love

Fanoe
      Bruger

Jenz skrev:

1gangGFaltidGF skrev:

Kære dig
      Jeg er ikke medlem af nogen organisation, der hænger klistermærker op på folks døre eller dyrker vandalisme af nogen art. Du må tage fejl af mig og en anden.

Hvorfor troller du en tråd, der handler om en demonstration mod Ultra White Pride?

P.S: Du er altså ret sød, når du er vred. 🙂

Peace and Love

hehe lige meget hvad så vinder du på point i at afvise personlige angreb.

lort
      Bruger

@ Jenz

Kan godt lide at du skal skrive Peace and Love til sidst i hvert indlæg, så du lyder som uskylden selv.. Tag dig nu lidt sammen og se at de organisation ikk er en skid bedre end WP, og der er ikke nogle der giver en skid for nogle af jer…!

RasmusKr
      Bruger

Nu ved jeg ikke hvor meget ballade WP laver for tiden, da jeg ikke bor i Århus. Men hvis det er intet eller næsten intet vil jeg hellere tie dem ihjel end bruge en demonstration på at fortælle de eksisterer.

Jeg var til en kamp sammen med nogle venner, hvor en af dem er somalier (og dermed langt mere solbrændt end gennemsnittet). Ingen sagde noget ondt til ham, og han mødte også nogle andre somaliere han snakkede med.

Jens, du virker som en almindelig mand der er imod racisme, men hvis organisationer som AFA og SUF deltager, vil de forsøge at sætte deres egne overskrifter på, og hvis du eller andre står i AGF trøjer eller får held til at tage mange fra fanklubben med, risikerer I at spænde AGF og deres fans for en politisk vogn. Og det vil være forkert. På banen og tribunen har vi en fælles sag, uanset politisk ståsted.

Og at vi som fans af AGF bliver konfronteret med White Pride… helt ærligt. Det har jeg også hørt nogle gange, men de fjolser der siger de er jo fuldstændig uvidende, bare tanken om at alle fodboldfans i Danmarks næststørste by skulle være racister, eller hvad med spillere som White og Dladla, der var populære og glade for at være i Århus? Nej, hvis man tror alle i AGF sympatiserer med WP, gør man sig selv til grin.

Jenz er åbenbart ikke så uskyldig som han mener, han har en bruger på Danmarks største autonome mødested.

http://forum.anarcho.dk/viewtopic.php?id=3792&p=3

Bjarne V
      Bruger

Jenz : Synes du skal stoppe den her, det er det forkerte sted du ytre dine holdninger… Om du selv har den sorte hættetrøje på, eller om du står i et hjørne og ser på "de store drenge" er i min verden lige meget.

Jeg vægter dit start indlæg på samme højde, som hvis WP-UWP-Vedelfølner, startede en tråd, om en – og hader det ord – demo, mod SUF osv osv…. Hold det nu væk fra en side som denne!

INGEN POLITIK PÅ VORES TRIBUNER!

Hej Jenz

Nu var jeg meget skuffet over jeres engagement i forbindelse med klima topmødet.. Synes slet ikke i får vist jer frem der.. Enkelte bål i gaden, ingen biler afbrændt.. Det kan i da gøre bedre?? Jeg forstår ikke hvorfor i ikke angriber mere over fløjene, og dermed kommer om bag politiet.

Men til dette fremragende arrangement vil jeg håbe i tager revanche, så man trods alt får lidt underholdning den dag..

Derfor har i tænkt jer at kaste sten allerede kl 14 eller er der først lidt taler osv inden i går igang med stenkast?? Det synes jeg godt lige du kan svare på, så det er lettere for os andre at planlægge dagen.. Gider jo ikke stå på gaden fra kl 14, hvis i først kaster sten kl 16 jo..

The Real Deal skrev:

Hej Jenz

Nu var jeg meget skuffet over jeres engagement i forbindelse med klima topmødet.. Synes slet ikke i får vist jer frem der.. Enkelte bål i gaden, ingen biler afbrændt.. Det kan i da gøre bedre?? Jeg forstår ikke hvorfor i ikke angriber mere over fløjene, og dermed kommer om bag politiet.

Men til dette fremragende arrangement vil jeg håbe i tager revanche, så man trods alt får lidt underholdning den dag..

Derfor har i tænkt jer at kaste sten allerede kl 14 eller er der først lidt taler osv inden i går igang med stenkast?? Det synes jeg godt lige du kan svare på, så det er lettere for os andre at planlægge dagen.. Gider jo ikke stå på gaden fra kl 14, hvis i først kaster sten kl 16 jo..

LOL!!! Og skal der brændes biler af, så er det vigtigt ikke at sætte ild til sorte biler, det er ren selvmord og vil blive misforstået kraftigt, og virke dobbelt moralsk.

stjernen
      Bruger

Jenz, jeg forstår ikke dit argument for at deltage i en demonstration i mod WP, jeg føler at dette udspringer af ren kedsomhed fra en Marxistisk gruppe mennesker, som ikke ved hvad de skal give sig til efter at de har været i København og lave ballade.

Endvidere tror jeg heller ikke på dit udsagn om ikke at være tilknyttet nogen for for venstre orienteret gruppe, siden at du bruger så lang tid på at forsvare en lille demonstration i mod en uddøende trussel/samfunds orienteret gruppering, for når alt kommer til alt er WP ikke værre end en flok hippier som altid er på pletten når højrefløjen markerer deres specielle dage og udover det ALTID er voldige i disse situationer. Efter klimatopmøder, ungdomshuset og medieliderlige verdensredende hippier på TV, som siger at de er "fredelige" kan man tage og stikke deres demonstrationer op et vis sted

Jeg ville heller ikke møde op til en demonstration som gik den anden vej, da jeg heller ikke sympatiserer med Nazisme. Begge grupperinger er i mine øjne lige voldige, men spar mig for dine idealistiske indslag.

salling23
      Bruger

Må sige at det kommer bag på mig at Jenz tilhører en af flløjene. Vil give stjernen ret i at de 2 grupper ligner hinanden, hvad vold angår.

Havde ikke tænkt mig at deltage under nogen omstændigheder, men dette må jo få nogle til at tænke sig grundigt om inden de deltager.

Kunne forøvrigt godt tænke mig at vide om demoen bliver stående eller om det er meningen at den skal gå igennem byen

Marat
      Bruger

@Allehaderos:

Skyd noget heroin, og klap kaje.. Det er et AGF-forum for AGF-Fans, og selvom du er "enig" i hvad vi andre siger, syntes jeg du skal smutte ind på jeres eget forum igen.. tak!

Andre:

Det her er sakset fra de autonomes forum:

balier skrev:
      Jens Hansen skrev:
      Jeg forsøger at mobilisere AGF-fans her. Nogen derinde må da være interesserede.

http://www.morethanaclub.dk/forum/viewt … ad_id=7650

Hvis I har lyst, kan I jo bakke op om det i det forum, og andre steder, det kunne have relevans.

[svar]

Yderst dårlig idé.
      Fair nok hvis du vil få flere "almindelige" folk med til demoen, dét kan jeg kun støtte op om.
      Men den langt overvejende del af fodboldmiljøet i Danmark vil gerne holde politik langt væk fra sporten, med undtagelse af netop UWP og så lige Rude Lions fra fck. Så det er en dårlig idé at gå ind på at agf-fanforum, og begynde at hverve folk til en politisk demonstration, selvom UWP går til agf's fodboldkampe.
      Fodbold og politik hører bare ikke sammen. I hvertfald ikke i vores lille andedam.

[Svar2]

Kan kun støtte op om det bailer skriver. Du spilder din tid derinde. Det vil kræve lang tid at overbevise dem, og de agf fans som måske er imod uwp, kan være de ikke læser med på det forum; hvilket altså vil sige at du ikke får noget ud af det. Demoen er lige rundt om hjørnet, brug kraftene på noget som du 100% er sikker på vil gavne demoen.

Og igen: Politik og bold hører ikke sammen!

Jenz
      Bruger

Marat: Du glmmer altså nogle af de svar der er derinde. F.eks:

mockduck
      fed idé.
      jeg ved at de har holdt nogen
      kampanger mod white pride før
      så jeg tror da klart at det vil være oplagt at få dem med til demoen

Men det er fint, du påpeger at det er på mit eget initiativ at jeg har informeret om demoen herinde, så folk ikke får den tanke at det er på bud fra Stalin eller sådan noget absurd noget.

Jenz
      Bruger

allehaderos skrev:
      Jenz er åbenbart ikke så uskyldig som han mener, han har en bruger på Danmarks største autonome mødested.

http://forum.anarcho.dk/viewtopic.php?id=3792&p=3

Godt gået, Sherlock. Det link har jeg selv postet i den her tråd tidligere. 🙂

Jenz
      Bruger

The Real Deal skrev:
      Hej Jenz

Haha. Det var et skægt indlæg. Tak for underholdningen.

Nu er det imidlertid sådan at selvom man er 100% menneskekærlig og antiautoritær (som jeg har nævnt tidligere i tråden at jeg er) så betyder det ikke at man dermed deler synspunkter med alle de autonome.

Den tankegang er generalisering og kassetænkning, præcis som racisme også er det. 🙂

Hvis alle anarkister var enige om alting, så ville et anarkistisk debatforum ikke have en berettigelse.

Jeg er selv antiautoritær og menneskekærlig som F.eks. Gandhi var det. Det har jeg nævnt før, så det er egentlig lidt pudsigt at det er nødvendigt at nævne det endnu en gang.

Peace and love. 🙂

Marat
      Bruger

Jenz:

Det var ikke for at jorde dig :)..

Ville bare lige påpege at jeg er enig med dine åndsfæller: Fodbold og politik bør ikke blandes sammen 🙂
      Hvad i så har lyst til at demonstrere for eller imod, skal i ønskes held og lykke med herfra…

Edit: Skal endnu en gang understrege at jeg[u]IKKE[/u] deler jeres synspunkter, men vi er alle noget i kraft af hinanden.. Derfor skal i være her, lige som nazisterne 🙂

Jenz
      Bruger

Marat skrev:
      Ville bare lige påpege at jeg er enig med dine åndsfæller …

Nu generaliserer du jo altså igen.
      🙂

Man skal passe lidt på med induktion. – Altså det at slutte noget generelt ud fra specialtilfælde.

Men tak for dit bidrag til debatten. Der er vist mange herinde, der deler den holdning med dig og fred være med det. Der er jo også andre, der ikke gør, som det fremgår af den her debattråd, selvom den holdning, du har nok er den dominerende.

salling23
      Bruger

Siden hvornår er du begyndt at bestemme, hvem der må deltage i debatten herinde?

Marat
      Brugere

Antal indlæg: 9

@Allehaderos:

Skyd noget heroin, og klap kaje.. Det er et AGF-forum for AGF-Fans, og selvom du er "enig" i hvad vi andre siger, syntes jeg du skal smutte ind på jeres eget forum igen.. tak!

Ikke at jeg er enig med alle hader os i hans synspunkter eller hans måde at fremføre dem via pb

Jenz
      Bruger

salling23 skrev:
      Siden hvornår er du begyndt at bestemme, hvem der må deltage i debatten herinde?

morethanaclub:
      Det er ikke tilladt at ytre ekstreme politiske holdninger på Morethanaclub.dk. Det er derimod tilladt at sige, at man stemmer på f.eks SF, og argumentere derfor, men ekstreme politiske holdninger vil medføre en udelukkelse.

Det burde jo i hvert fald diskvalificere brugeren allehaderos.

Nogen vil måske mene at det også vil diskvalificere mig, og i det kan jeg egentlig kun være enig, idet mine budskaber om næstekærlighed er ved at være temmelig ekstreme i dagens Danmark.

salling23
      Bruger

Jenz der kan vi så kun være enige. men der er vel admin. der bestemmer det

Hvor må jeg ikke ytre mine holdninger? Jeg troede vi havde ytringsfrihed her i landet.
      Og at jeg er Brøndby kan jeg ikke se problemet i, jeg skriver til jer i en ordenlig tone, og prøver bare at få jer i tale.

salling23
      Bruger

Før vi kommer for godt i gang, så lad mig melde klart ud fra starten. Jeg er ikke en del af UWP, jeg hader bare venstrefløjen. I brokker jer, fordi i får nogle på skalden, over i ikke kan give igen med jeres svar på UWP nemlig AFA. Tror du ikke at nationale danskere i Århus er trætte af at blive kaldt nazisvin? Træt af at blive snittet i med Stanley hoppyknive? I er ikke en skid bedere, i smadre en hel bydel, fordi i ikke for ret. Tror du at kommunen vil give DNSB et hus? Nej, DNSB køber og betaler for deres ting, mens i græder snot over at få tæsk med en stav, hvilket i faktisk har fortjent. I vil lave en folkelig demo, men med en sort blok, med alle volds idioterne fra KBH, måske derfor i har hentet forstærkning? Du prøver på dette forum at få folk til at bakke op om dit kommunistiske projekt, men jeg tror sku ikke på det! Jeg håber virkelig du/i fra den landsforræderiske venstrefløj endag får hvad i fortjener, nemlig en tur i galgen!

morethanaclub:
      Det er ikke tilladt at ytre ekstreme politiske holdninger på Morethanaclub.dk. Det er derimod tilladt at sige, at man stemmer på f.eks SF, og argumentere derfor, men ekstreme politiske holdninger vil medføre en udelukkelse.

Derfor må du ikke ytre din mening – at du er brøndby fan diskvalificere dig ikke i at deltage i forumet – kun i selve livet:D

Hvad så hvis du stemmer på DNSB og argumentere derfor? Eller at skrive at du hader venstrefløjen, som jeg godt tør stå ved jeg gør, og argumentere derfor?
      At jeg er Brøndby fan, gør at jeg lever livet, istedet for at smide en første plads væk, og ligge og l
      kæmpe om nedrykning.
      B)

Utzon
      Bruger

Ved du hvad, nu lukker du røven og smutter hjem til din egen narkobule af et debatforum. Du er ekstremt højreorienteret – FINT, endnu en indikation på at du er hamrende uintelligent.

Og at vi skulle ligge i kamp om nedrykning? Endnu en indikation på at dit massive stofmisbrug, har givet dig bivirkninger. Lad os nu se hvordan i klarer jer i Brøndby uden Duncan. Han var da den eneste der kunne noget på jeres hold.

I tror at det er Kent Nielsens skyld at i ligger som i gør, men i virkeligheden er det bare jer, der er for uintelligente til at fatte at jeres tid som storhold er ovre, og at i går en tid som anonymt midterhold i møde. Kent Nielsen gør det ikke dårligere end andre trænere ville have gjort, i er sgu da bare ikke bedre. Få nu lidt realitetssans! Hils Kent og sig at han gør et fint arbejde, OG AT HAN LIGNER EN IDIOT MED SHORTS PÅ!!!!

Marat
      Bruger

salling23 skrev:

Marat
      Brugere

Antal indlæg: 9

@Allehaderos:

Ikke at jeg er enig med alle hader os i hans synspunkter eller hans måde at fremføre dem via pb

Hvad har antallet af indlæg jeg har lavet, med noget som helst at gøre?

Jeg siger ikke at han SKAL, jeg siger blot at jeg SYNTES at han skulle finde sig et forum med ligesindede… Derudover syntes jeg at grænsen er langt overskredet når man begynder at skrive private beskeder til folk om, at venstreorienterede burde hænge i galgen…

salling23
      Bruger

antal af indlæg? jeg kopiere bare det hele for nemhedens skyld ikke pga antal indlæg.

Jeg mener bare at hvis der skal bannes en bruger, så bør det være debatjuntaen, der skal sørge for det. De mener så åbenbart ikke der er noget galt med allehaderos' indlæg, eller der er ikke nogen som har henvendt sig til dem.

Hvad vi andre synes, mener eller tror i den forbindelse har ikke den store indflydelse sålænge juntaen ikke gør noget

Marat
      Bruger

salling23 skrev:
      antal af indlæg? jeg kopiere bare det hele for nemhedens skyld ikke pga antal indlæg.

Jeg mener bare at hvis der skal bannes en bruger, så bør det være debatjuntaen, der skal sørge for det. De mener så åbenbart ikke der er noget galt med allehaderos' indlæg, eller der er ikke nogen som har henvendt sig til dem.

Hvad vi andre synes, mener eller tror i den forbindelse har ikke den store indflydelse sålænge juntaen ikke gør noget

¨

Igen – Jeg opfordre ikke til at der skal bannes en bruger.. Jeg opfordre ham blot, til at finde et andet forum til at ytre sine brøndby-holdninger…

salling23
      Bruger

måske har jeg misforstået dinførste besked eller måske forstår du ikke min – men vi er dog enige i at allehaderos ikke hører til på dette forum pga af hans udtalelser og pb'en til Jenz. Desværre er det så også lykkedes os at få tråden langt væk fra topic.

Vil stadig gerne vid om demoen skal bevæge sig gennem byen eller blive oppe ved rådhuset. Skal nemlig ind til byen omkring tidspunktet og har ikke tid til at hænge fast i den

Jenz
      Bruger

Jeg har ikke hørt/læst noget om, om demoen skal gå nogen steder. Så det tror jeg ikke. Der er annonceret demo ved rådhuset, så jeg er helt overbevist om at det er der, den vil være.

Men igen – tænker man logisk så er det overvejende sandsynligt at de røde umotiveret går ned i den gamle by og kaster molotov cocktails ind i alle husene med et brandbombeinferno til følge, der vil sprede sig til de omkringliggende boligkvarterer.
      😉

Ahj, jeg tror ikke, der er grund til paranoia. 🙂

chilli
      Bruger

@Jenz

"Ahj, jeg tror ikke, der er grund til paranoia"

Nej, og der er vel egentlig heller ingen grund til en demo imod WP.

Som jeg meget tidligt i forløbet har påpeget burde I istedet bruge jeres mange opsparede kræfter på at hjælpe folk der er i nød.

Det her er lige så latterligt, som at opfordre til en march imod Jenz på morethanaclub forum.

Jenz
      Bruger

chilli skrev:
      Som jeg meget tidligt i forløbet har påpeget burde I istedet bruge jeres mange opsparede kræfter på at hjælpe folk der er i nød.

Udelukker det ene det andet?

Hvis det gør er jeg da i en slem knibe, for jeg overfører månedligt et beløb til folkekirkens nødhjælp og skal ud og samle ind til landsindsamlingen om en måneds tid.

Og lad så lige være med at sige I, som om alle, på venstrefløjen er en homogen gruppe.

stjernen
      Bruger

Og lad så lige være med at sige I, som om alle, på venstrefløjen er en homogen gruppe.

Det lukker vel også sagen om den politiske motivation hvad angår demonstrationen fra brugeren Jenz side.

Utzon
      Bruger

Det han mener er nok at de højreorienterede generaliserer de venstreorienterede, hvilket nok bare skyldes manglende intelligens.

Der generaliserer jeg selv, og kan du se hvor dumt det lyder?

Jenz kunne da også sagtens have deltaget i demonstrationen, selvom han var højreorienteret, og det er da for dumt at begynde at sige at han er autonom osv.

Jeg tror at Jenz startede tråden fordi andre måske kunne have en interesse i det her, da mange AGF'ere nok er imod UWP. Så har debatten bare udviklet sig, og han har forsvaret sine bevæggrunde, hvor andre måske bare ville have ladet det ligge. Og så har debatten da også bare drejet sig ind på at blive en debat om Jenz og hans politiske tilhørsforhold, i stedet for det oprindelige emne.

salling23
      Bruger

Jenz – det var nu ikke fordi jeg mente at der ville ske noget ved demoen, men jeg skal nå frem til en 60 års fødselsdag og har vel noget der ligner minus sekunder fra jeg har fri til jeg skal være fremme, så hvis nu demoen bevægede sig gennem byen, så ville jeg bare ligge min vej udenom

J
      Bruger

Fra stiften:

Den lovligt anmeldte demonstrationen begynder klokken 14. På forhånd har den militante, københavnske fraktion Antifascistisk Aktion (AFA) meldt sin ankomst. [u]Ifølge Jyllands-Posten vil arrangørerne da heller ikke udelukke, at demonstrationen kan udvikle sig voldeligt[/u].

Nu hvor arrangørene melder klart ud, vil jeg endnu engang håbe at alt og alle der har noget med at AGF at gøre holder sig langt væk – Og dermed ikke bliver misbrugt ENDNU en gang af venstrefløjen!

Selvom denne tråd har været lang og lidt træls, har jeg alligevel lært lidt.

Jeg vidste f.eks. ikke at der fandtes en Ultra White Pride gruppering (jeg går ud fra at de er at regne i samme kategori som alle andre ultras som er unge mennesker som mener at de andre gamle er blevet borgerlige og er gået i stå, og derfor ikke leverer optimalt på stadion).

I øvrigt har jeg svært ved at se at problemet burde være så stort at man burde marchere i en demonstration imod White Pride. Sidste gang jeg lagde mærke til dem på stadion, blev 3 blonderede ældre mennesker med meget lidt hår på hovedet hurtigt omringet og fik en udvisningskrammer af vagterne. Jeg tror næsten ikke de nåede at smage på øllen førend de blev bedt om at forlade stedet.

Jeg bryder mig ikke om fanatikere, uanset hvilken politisk fløj de selv mener at repræsentere, og jeg har ikke tænkt mig at marchere med eller imod nogen af dem.

http://jp.dk/indland/aar/article1971963.ece

Lader til det endte, som de fleste af os regnede med. Nemlig med en demo domineret af en "sort blok" fyldt med maskerede folk, der søgte kontrontation.

Men det kan Jenz vel fortælle lidt mere om.

alpha232
      Bruger

Lige præcis lillemand!

Kommer ikke som den store overraskelse at det gik som det gjorde.

Sådan en flok ungknejter med opmærksomhedsproblemer.

Pisser mig grueligt meget af at Jenz ikke kan se problemet i at opfordre til sådan noget pis på VORES hjemmeside. Og når jeg siger vores referere jeg til AGF fans uanset politiske holdninger.

Hvad har sådan en " demonstration " med AGF at gøre? Ingenting! derfor skal der ikke opfordres til sådanne politiske ting!

Fodbold er en ting- politik en anden!

Tak herfra

»Vi råber og hygger os og viser, at der er et fedt alternativ til at rende rundt og heile.«

hahahahahahahaha :D.. Klasse citat.. Nuij hvor udstiller den yderste venstrefløj sin stupiditet..

Det alternativ han snakker om er vel de 99% af befolkningen der er "normale".. men utroligt de kan sige det er en succes når 250 (hvor de 150-200) kommer fra København.

Flot!

Utzon
      Bruger

Nøj hvor udstøller venstrefløjen sin stupiditet? nej nej nej hvor er du en førsteklasses idiot. Fordi nogle ekstreme typer siger det, så er alle venstreorienterede uintelligente?

Flere undersøgelser har vist at DF har de dummeste vælgere, og derefter kommer venstre. Og nu vi taler om stupiditet, kan vi tale om vores kære regering, som der er ved at køre landet økonomisk i sænk, samtidig med at de privatiserer det offentlige i skjul.

Måske nærmere dig, der er en førsteklasses idiot, siden du kværner løs på tastaturet uden at læse, hvad han egentlig skriver. Hvis du læser indlæget igen, kan du se, at han skriver [u]den yderste venstrefløj[/u], og ikke alle venstreorienterede.

lort
      Bruger

@ Utzon
      Hvor har du de undersøgelser fra, kunne da godt tænke mig at se dem, kunne ikke forestille mig at det passede. Så hvis du kunne linke til dem inde du smed sådan en påstand ud, så kunne det være fedt..

MrLarsen86
      Bruger

Og alt i mens demonstranterne mente det var sjovt og hyggeligt, blev en samfundsdebatør overfaldet med flasker under demonstrationen, med flænger til følge..

Længe leve moralens vogtere..

Jakob-1795
      Bruger

Jeg tror, den undersøgelse Utzon henviste til, er, at DF's vælgere var dem der klarede statsborgerprøven dårligst og Venstres vælgere blev nummer to..prøv at søg på EB.dk

Men ja, det er nok lige at stramme den lidt 😉

Agger
      Bruger

Synes sjovt nok at huske en undersøgelse, der viste at EL's vælgere er de bedst uddannede :p

Utzon
      Bruger

Nej der var også en på tv2. Test nationen.
      Så vidt jeg husker var Radikale bedst. Derefter kom konservative eller SF!

Der er også flest ufaglærte der stemmer på venstre. Ikke at ufaglærte nødvendigvis er ignorante, men procentdelen er nok højere end ved de uddannede.

bew
      Bruger
      CasperT
      Bruger

Ja, så kom der fokus på WP igen. Vi har ikke hørt noget længe, synes jeg, og så stabler man en demonstration på benene der effektivt åbner op for journalisternes interesse i emnet. Derfor kan vi vil konkludere at demonstrationen slog fejl. Jeg er ikke vild med hverken WP eller den modsatte pol, men jeg synes dette fejlslagne initiativ vidner om en yderste venstrefløj, som i deres higen efter noget at tage sig til er blevet en flok medieliderlige mennesker uden egentligt mål og med.

Jenz, jeg betvivler ikke dine gode hensigter med at deltage, men jeg tillader mig at stille mig tvivlende overfor mange af dine meddemonstranter. Jeg synes der er en tydelig tendens til at man skaber problemer hvor der ikke er nogen – for at retfærdiggøre egne udfald.

Demonstrationens egentlige mål er jo faktisk godt. Desværre bliver budskabet diffust når arrangørerne tydeligvis selv har svært ved at samle trådene og skabe fælles fodslag indenfor egne rammer.

Viser 126 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.