GF fyrværkeri

Forside Fora AGF GF fyrværkeri

• Dette emne har 34 svar og 23 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år siden af Crabdi.
Viser 34 svartråde
  • Forfatter
      GF karma
      Bruger

Diskutér der her.

lurifax
      Bruger

Det er ulovligt. Hold op med det.

Eller i det mindste: Hold op med at betragte det som en sag, der er værd at kæmpe for.

I er ikke Greenpeace eller Nelson Mandela. I kæmper for retten til at fyre nytårsskyts af. I er ikke frihedskæmpere. I er fjolser.

Hold op med at tro, at klubben er interesseret i at der affyres ulovlig fyrværkeri af maskerede personer på stadion. Helt ærligt, hvordan kan man tro det …

Hold op med at tro, at AGF spiller bedre og får flere point, fordi der affyres fyrværkeri. (Selv om nogen siger jeg ikke må sige ordet så er det selviscenesættelse og fokus på sig selv i stedet for klubben.)

Den eneste måde man bør bakke op om AGF's resultater er at hjælpe klubben på den måde klubben beder om hjælp på. Selv om alle gerne vil hjælpe til med gode resultater, så må man acceptere, at man ikke kan gøre meget, når man ikke selv er spiller på banen. Det må selv trænere en gang imellem erkende.

Nobrain
      Bruger

Jeg synes det er mega fedt med fyrværkeri og romerlys, dog er jeg imod at man smider det på banen. Jeg tror bare det understreger tilskuernes tilstedeværelse og dermed tænder spillerne endnu mere.

Fanoe
      Bruger

Nobrain skrev:
      Jeg synes det er mega fedt med fyrværkeri og romerlys, dog er jeg imod at man smider det på banen. Jeg tror bare det understreger tilskuernes tilstedeværelse og dermed tænder spillerne endnu mere.

Hvis alle tog et skydevåben med på stadion ville det også understrege tilskuernes tilstedeværelse.

Ligegyldigt hvor sjovt, flot og fedt det så end er at lege med romerlys, så forstå dog at en lov er en lov. Det kan da for helvede ikke være så svært.
      Der er intet i kan sige eller gøre som kan legalisere brugen af den slags..

"… dog er jeg imod at man smider det på banen." WOW!

Jeg er imod, at man bruger romerlys – eller pyro som åbenbart det hedder, når man er street – i det hele taget. Det er ligegyldigt, om det skaber stemning eller ser godt ud, for det er ikke tilladt, og det er IKKE noget, klubben ønsker, som en desperat påstand lød forleden.

Jeg mener i øvrigt ikke, romerlys skaber stemningen. Den skabes af slagsange, kampråb, klapsalver og anden hørbar opbakning i løbet af kampen. Romerlys skaber først og fremmest en masse røg, men bidrager kun kortvarigt til stemningen.

Man kunne lige så godt fyre en masse ufarlig konfetti af, men det er sikkert ikke street nok til de her drengerøve. Det passser ikke ind i det image, de gerne vil skabe af sig selv som “bad guys”, der tør være sådan lidt ulydige og autonome en gang om ugen godt skjult bag elefanthuen. Det giver dem nok en følelse af selvtilfredsstillelse og et sikkert tiltrængt boost til deres ego. Så skide med, at det kan skade klubben og skræmmer andre fans væk fra f.eks. udebaneture. Når bare de får opfyldt deres eget behov for lidt rav I gaden. Det er meget sølle.

AltidHvid
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      "… dog er jeg imod at man smider det på banen." WOW!

Jeg er imod, at man bruger romerlys – eller pyro som åbenbart det hedder, når man er street – i det hele taget. Det er ligegyldigt, om det skaber stemning eller ser godt ud, for det er ikke tilladt, og det er IKKE noget, klubben ønsker, som en desperat påstand lød forleden.

Jeg mener i øvrigt ikke, romerlys skaber stemningen. Den skabes af slagsange, kampråb, klapsalver og anden hørbar opbakning i løbet af kampen. Romerlys skaber først og fremmest en masse røg, men bidrager kun kortvarigt til stemningen.

Man kunne lige så godt fyre en masse ufarlig konfetti af, men det er sikkert ikke street nok til de her drengerøve. Det passser ikke ind i det image, de gerne vil skabe af sig selv som “bad guys”, der tør være sådan lidt ulydige og autonome en gang om ugen godt skjult bag elefanthuen. Det giver dem nok en følelse af selvtilfredsstillelse og et sikkert tiltrængt boost til deres ego. Så skide med, at det kan skade klubben og skræmmer andre fans væk fra f.eks. udebaneture. Når bare de får opfyldt deres eget behov for lidt rav I gaden. Det er meget sølle.

Spot on, Løgsovs – men det har de hjernedøde knægte ikke fattet en brik af – desværre.

de_gaard
      Bruger

Jeg synes at geder er fede. Må jeg tage min med på stadion? Den kan spise øldåser etc.

Damme
      Bruger

@Thomas Senior
      @Phister Loysauce

Interessant at der ikke grænser for hvor store skader romerlys har på klubben, når selv samme klub vedhæfter et billede med netop romerlys, til det seneste kampreferat. (http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2014/september/helstoebt-indsats-bag-sejr-over-horsens/)

Hvorfor gør klubben så det? Fordi billedet viser passion og vilje d'herrer – modsat fx TV3sport-seende AGF-fans, som råber op på et internetforum.

Nobrain
      Bruger

@Damme spot on!
      Fodbold er nu engang mere end mænd der kæmper om en bold, det er passion, kreativitet og identitet. Jeg synes faktisk at det er trist at fodbold er blevet sådan at ingen må skille sig ud, hverken spillere eller fans.

Negreanu
      Bruger

Så enig Damme. Både spillere, klub og omgivelser roser gang på gang stemningen til skyerne. Heldigvis dikteres stemningen af en flok mavesure tv-fans herinde.
      Og til jer: Pyro vil altid være en del af fodbold/AGF så i kan hyle og hvine ligeså tosset I vil, lige lidt vil det hjælpe.

Negreanu
      Bruger

*ikke af 🙂

Nobrain skrev:
      Jeg synes faktisk at det er trist at fodbold er blevet sådan at ingen må skille sig ud, hverken spillere eller fans.

Det synes jeg også. Derfor fatter jeg ikke, at det tilsyneladende er blevet højeste mode blandt nogle hardcorefans at møde op i ens og kedelige sorte uniformer. Vær dog lidt fantasifulde i stedet for at plagiere københavnerklubbernes fans. Hvorfor ikke udvikle en unik AGF-fankultur, som ikke ligner de andres?

vestpeder
      Bruger

Undskyld mig, men skal folk der ser kampe i fjernsynet lige pludselig svines til, fordi I bryder reglerne?

vestpeder
      Bruger

Og hvis I endelig skal brænde romerlys af, så stå dog ved det og tag maskerne af?

Fanoe
      Bruger

vestpeder skrev:
      Undskyld mig, men skal folk der ser kampe i fjernsynet lige pludselig svines til, fordi I bryder reglerne?

Det er da ellers et fantastisk argument. Næsten lige så godt som "min far er stærkere end din far".

Damme
      Bruger

vestpeder skrev:

Svinet til? Hvis der er nogle der bliver dæmoniseret og svinet til, så er det da de "hjernedøde knægte" (som en bruger tidligere beskrev i denne tråd) som weekend efter weekend yder højlydt støtte og stemning til AGFs kampe.

Det er jo blot påfaldende, at klubben brander sig på de fans som viser engagement og passion for klubben (romerlys inkl.), når de samtidig lægges for had af brugere herinde med beskyldninger om af disse "drengerøve" skulle være skadelige for klubben. Kunne det ikke tyde på, at præmissen om, at drengerøvene gør mere skade end gavn ikke er sandfærdig?

Mvh. Damme, hvis svigerfamilie på Horsens' stadion var vældig begejstret over AGFs fans "med deres sang, fremmøde og fyrværkeri".

Xander
      Bruger

Nu var jeg i Horsens, og sad sammen med kæresten ovre på siddepladserne i udeafsnittet. Så jeg så hvor pinlige 25 drenge med masker på, rent faktisk var… De var tåkrummende pinlige.!

Hvis i er sådan nogle helvedes karle som i åbenbart selv mener, så burde i sku nok ikke gemme jer bagved en maske og stå og råbe tåbelige sange omkring Aros… Mand jer da op i stedet for og tag konsekvenserne hvis i gør noget ulovligt!

For lige at understrege hvor dumt hele situationen var, så bliver der kastet fadøl ind på banen, NÅR AGF spillerne er i nærheden.??? A hva.? Da Mate blev ramt med ryggen til, så jeg hans reaktion. Se det var endnu mere pinligt.!! Manden, der lige har headet den ind til 0-1 på et kongemål bliver ramt på benet af en halvfuld fadbamse, vender sig om imod "De lovligt ulovlige" og undres med et blik af uforståelse…

STRAM OP FOR SEVAN..!! I er mega pinlige.!

Flindt
      Bruger

Pyro er en del af fankultur?!? hvor? udover i Tyrkiet og måske Italien.

Du ser ikke Pyro i de større europæiske ligaer længere.

"Det er vigtigt for stemningen" prøv lige at tage til england og se bold, og ikke plastick som hos Man U. Der bliver hele stemningen skabt af råb og sang, der er ingen flag eller pyro, kun opbakning.

Ang. Horsens kampen var jeg ved at kaste op da jeg så nogen fjolser der rendte rundt i hvide hætter, de tigger jo om en EB forside med en KKK reference, det er ikke noget vi har brug for at få koblet til VORES klub, nu vi skal ud og hente penge.

Desuden koster pyro alvorligt i fairplay rankeringen. I denne sæson er det ligegyldigt men det kunne teoretisk set koste en europa plads på et tidspunkt.

Negreanu
      Bruger

@Xander
      Med kæresten til fodbold?
      Hvem er det lige der er pinlig? 😉

MASK
      Bruger

Nu er pyro ikke noget nyt i Danmark, tror jeg havde mit første lys med i 1994. Jeg er selv en gammel sur mand på 38, men synes det er super at de unge knægte tager et lys med og trækker det. De gør det rimelig fornuftigt, så der ikke er nogen der kommer galt afsted de gange jeg har været på udebane de sidste par år.

Nu kan alle os gamle tosser godt sidde og synes det er åh for forfærdeligt, men er det nu det? Er det ikke larm, engagement og visuel støtte der giver fodbolden den gnist vi alle elsker? Så hop nu ned fra hesten, i har selv været unge engang. Håber bare knægtene passer på hinanden.

Vedr. maskeringen, så er det bøvet, enig i det, men måske en effektiv måde at undgå en karantæne på 🙂

/Martin

2ke
      Bruger

NAHHH det er ikke helt rigtigt (faktisk helt forkert)

Jeg bor i Sverige og ser en del kampe i den svenske liga og der bliver der weekend efter weekend brugt lys..

Her en video fra CL kval kamp på Malmö stadion mod FC Salzburg den er vel 6 uger gammel..

Og her fra en tur i november sidste år hvor man virkelig kan snakke om fyrværkeri.. ca 1:30 ind i klippet http://youtu.be/42Ifs1j3l6k

Bundesligaen har da også MANGE hold hvis fans er glade for pyro??

FC Köln bla. http://youtu.be/IH0rqTtZ2ig

Det er bare at søge på youtube..

Personligt syntes jeg det er fint med LIDT pyro, dog under ordentlige forhold..

God dag 🙂

2ke skrev:

NAHHH det er ikke helt rigtigt (faktisk helt forkert)

Jeg bor i Sverige og ser en del kampe i den svenske liga og der bliver der weekend efter weekend brugt lys..

Det kan godt være, det er mig, der har misforstået begrebet "større europæiske ligaer" fuldstændigt. Men her kan den svenske liga altså umuligt indgå! 😉

Jeg er også klart imod fyrværkeri brugt som stemningsskaber. For mig er det ikke nødvendigt, at der bliver fyret romerlys af, for at der er en fed stemning. Tværtimod bliver jeg altid så træt af, når der tændes for dem. Det er ulovligt, færdig, punktum. Der burde ikke blive diskuteret, hvorvidt det skal bruges, for det må ikke bruges.

Det sker aldrig i fx den engelske liga. Du ser aldrig romerlys på Anfield, som skaber en af de fedeste kulisser i verden udelukkende vha. sang og flag.

Guffe
      Bruger

Eksempel på hhv lysshow og fyrværkeri under kontrollerede forhold. Meget fedt, men mener faktisk at ihvertfald lysshowet på løbebanen udløste en bøde, selvom brandvæsenet var på plads og at hver person havde en spand med vand til lyset. Ved ikke om fyrværkeri er tilladt under kontrollerede forhold, hvis klubben arrangerer det.

Og mindre kontrolleret på det gamle Horsens stadion

Freil
      Bruger

Flindt skrev:

"Det er vigtigt for stemningen" prøv lige at tage til england og se bold, og ikke plastick som hos Man U. Der bliver hele stemningen skabt af råb og sang, der er ingen flag eller pyro, kun opbakning.

Ang. Horsens kampen var jeg ved at kaste op da jeg så nogen fjolser der rendte rundt i hvide hætter, de tigger jo om en EB forside med en KKK reference, det er ikke noget vi har brug for at få koblet til VORES klub, nu vi skal ud og hente penge.

Desuden koster pyro alvorligt i fairplay rankeringen. I denne sæson er det ligegyldigt men det kunne teoretisk set koste en europa plads på et tidspunkt.

Når du åbenlyst ikke aner en skid om emnet, gider du så ikke gøre os andre den tjeneste at læne dig tilbage og flette næbet i stedet for at brage frem med dine usande påstande og tilsvininger?

Korrekt, England og Spanien har altid haft forholdsvis kedelig fankultur (alt efter øjnene der ser) og de benytter sig ikke af pyro (sker meget sjældent i England). Derudover ser du pyro jævnligt i mere eller mindre alle ligaer. Tyrkiet, Italien, Tyskland, Frankrig Danmark, Sverige, Norge, Østrig, Schweiz, Polen, alle balkanlandende osv… ALLE steder !! Så for at sige det med andre ord, så tager du grueligt fejl når du siger det ikke bliver benyttet i nogle af de største ligaer, for det er sådan set mere eller mindre kun i Spanien og England at det IKKE bliver brugt hver eneste spillerunde.

Og hvorfor tror folk at man maskerer sig? Kunne det tænkes det var fordi man gerne ville undgå en karantæne? Tror de fleste på tribunen ville ønske at en maske IKKE var nødvendig at hive over hovedet inden, men reglerne er desværre som de er og derfor må folk skjule det så godt som de kan.

Nu tager jeg det aldrig tungt hvad der bliver skrevet herinde mht. fanscenen, for 80% af folk der skriver herinde er alligevel ikke aktive på tribunen..

Folk må have lov at have lige den holdning til pyro som de har lyst til, men faktum er at det er kommet for at blive og at der ikke har været andet end ET uheld i AGF i alle de år det er blevet benyttet, og det uheld skete da en mand valgte at tage sin hånd ned i en flamme (tåbeligt og selvforskyldt). Faktum er, at det foregår under kontrollerede forhold, folk ved hvad de har med at gøre og ligegyldigt hvor meget folk herinde vil male fanden på væggen, så er der ingen uheld og som alle kan se, så ser det kanon fedt ud og giver et mega boost til stemningen..

Og som der tidligere er skrevet i tråden tidligere, så har AGF utallige gange brandet sig på pyro. De viste pyro billeder efter Horsens ude og de har gjort det mange gange før – Bl.a. efter det massive pyro show i pokalkampen hjemme mod FCM.

"Opbakningen i dag er det vildeste jeg nogensinde har prøvet på udebane! Hold nu kæft! TAK! Ses på søndag!" Daniel Christensen efter Horsens kampen.

"Der skal selvfølgelig ikke være kanonslag og sådan nogle ting, og nu skal jeg selvfølgelig ikke opfordre til, at folk tager romerlys med på stadion, men det er da meget rart at se at der en gang imellem bliver lavet lidt andet"
      Kim Aabech efter Horsens kampen.

// Den hjernedøde knægt, men som faktisk gør en indsats for stemningen.

thefamily
      Bruger

Og her glemmer I kongerne af PYRO. Det fattige feta land, hvor olivenolie også er et hårprodukt.

PYRO skaber en fantastisk stemning og ser flot ud.
      Mænd elsker fyrværkeri… Og hvem gernerer det?
      Hvem? For at være helt ærlig?

Så længe det er sikkert er det smukt.B)

thefamily
      Bruger

Var inde og se Fck – Bistand IF forrige uge… Selvom vi alle hader ALT ved bundby, så fik jeg kuldegysninger da de trak 30 røgslag på samme tid…

Siger det bare…

– men jeg mener at bjørne-hjørnet er røgfrit??

stjernen
      Bruger

Forstår ikke helt hvorfor folk er imod pyro til kampe, for dem der skaber stemning med pyro er generelt dem der skaber stemningen. Det er jo ikke alle de hatere der ser kampen i fjernsynet eller dem der står bagerst der hverken starter sange eller stemning generelt. Nægter at tro på at der ville være den fede opbakning som vi så i Horsens hvis ikke "de udskældte personer" var der i første omgang.

vestpeder
      Bruger

Forstår du det overhovedet ikke, stjernen?

De "udskældte personer" du snakker om – hvorfor tror du, at de er udskældte? Fordi de synger og skaber stemning, eller fordi de fyrer romerlys af, der er til fare for andre?

Stev
      Bruger

vestpeder skrev:
      Forstår du det overhovedet ikke, stjernen?

De "udskældte personer" du snakker om – hvorfor tror du, at de er udskældte? Fordi de synger og skaber stemning, eller fordi de fyrer romerlys af, der er til fare for andre?

Det er jo ikke farligt, når det foregår, som det gjorde i Horsens. Her står der måske folk på de 2-3 forreste rækker og banker lys af. Disse personer, som gør dette, er selv uden om hvis de brænder sig, og klager sig næppe hvis de skulle ske, da de selv er "synderne".

Så længe man ikke begynder at kaste med dem, som man tidligere har set til New Firm kampene, så sker der absolut ikke en skid. Jeg er aldrig stødt på historier i AGF-sammenhænge om pyro-uheld.

vestpeder
      Bruger

Fordi der ikke er sket noget, gør det jo ikke handlingen mere lovlig. Hvis en person kørte spritkørsel hver weekend, men aldrig havde kørt nogen ned, gør det så handlingen okay?

Problemet er jo netop at du ikke kan være sikker op, om romerlysene lige pludselig bliver kastet rundt og er til fare for andre. "Jamen, det er ikke sket før", vil du jo så nok svare. Når tosserne drikker sig stangbacardi og så står med et romerlys, så skal der ikke meget til.

Men lad os parkere den her, vi bliver aldrig enige, og tosserne stopper aldrig med romerlysene.

Ays
      Bruger

Woow, 6 sider om fyrværkeri…

Det er ulovligt, det skader klubben mere end det gavner – også økonomisk – men "skidt pyt, klubben er rig og vi syn's det er fed" og kunne man forestille sig at DC synes det var sang og råb der var god stemning og ikke nødvendigvis ulovlighederne?

Stev
      Bruger

vestpeder skrev:
      Fordi der ikke er sket noget, gør det jo ikke handlingen mere lovlig. Hvis en person kørte spritkørsel hver weekend, men aldrig havde kørt nogen ned, gør det så handlingen okay?

Problemet er jo netop at du ikke kan være sikker op, om romerlysene lige pludselig bliver kastet rundt og er til fare for andre. "Jamen, det er ikke sket før", vil du jo så nok svare. Når tosserne drikker sig stangbacardi og så står med et romerlys, så skal der ikke meget til.

Men lad os parkere den her, vi bliver aldrig enige, og tosserne stopper aldrig med romerlysene.

Vestpeder, præmissen i dit indlæg var, at det var til fare, og det var så det jeg gik til tasterne imod.

Selvfølgelig er det farligt, hvis man ikke håndterer lysene ordentligt, men det synes jeg ikke er tilfældet, hverken i Horsens, eller de utallige gange, hvor jeg har været i nærheden af pyro, eksempelvis hjemme i Aarhus.

Al den harme der er til stede herinde grunder i uvidenhed, og gamle sure mænd der her i landskampspausen mangler nogen eller noget at hate imod. Sad but true.

Crabdi
      Bruger

Jeg vil gerne lige kommentere på de mest anvendte argumenter mod romerlys i denne debat. Her skal det selvfølgelig nævnes, at jeg er bedøvende ligeglad med, hvad der sket hos Brøndby og FCK, da der er en verden til forskel på deres fans og vores, og man slet ikke kan sammenligne deres situation med vores. Derudover skal det nævnes, at jeg også er ligeglad med, hvad der potentielt [u]kan[/u] ske. Den dag det sker, har vi en helt ny situation, og så vil den blive taget derfra. Så gerne, at modstanderne pådrog sig en rationel tankegang i stedet for være så firkantede. Potentielt kan vi allesammen dø og AGF kan blive tvangsnedrykket, men hvad er chancen lige for det?

Det er ulovligt.
      Ja, det er ulovligt. Men det er det også at køre for stærkt, snakke i telefon bag rattet og gå over for rødt. Bødetaksten for pyro er nogenlunde den samme som at køre 10 – 20 km for stærkt på motorvejen og benytte mobiltelefon bag rattet. Jeg kan se, at en bruger sammenligner det med spritkørsel, og det er selvfølgelig en tåbelig sammenligning, som er grebet ud af den blå luft. Så kan man også med god vilje sammenligne det med drab. Går stærkt udfra, at folk der bruge dette argument, overholder alle regler til punkt og prikke. Ellers er det simpelthen hykleri på højt plan. Men hvis man rent faktisk er en regelrytter, har man selvfølgelig en pointe, og så er det jo bare at rase videre 🙂 Men I skal ikke bilde mig ind, at alle modstanderne, der bruger det argument er det.

Folk kommer til skade.
      Ja, folk [u]kan[/u] komme til skade. Men så længe folk behandler romerlys med respekt, som jeg synes man har været god til her i Århus de senere år, så tror jeg ikke man skal forvente at folk kommer til skade. Procentmæssigt kan jeg næsten garantere, at der sker langt flere skader ved at folk overtræder færdselsreglerne end ved at fyre romerlys af. Jeg har aldrig hørt om skader blandt AGF fans som ikke har været mere eller mindre selvforskyldt.

Det skader klubben.
      Kan I forklare mig hvordan, når vi ikke har været ramt af sanktioner i 10 år?

AGF får bøder.
      Det er som sagt ikke sket i 10 år. Sidst det skete var i 2004 i en kamp mod Frem, hvor AGF fik en bøde for at have tilladt romerlys affyring hele vejen rundt om løbebanen. Super fedt show iøvrigt. Bøden lød på 10.000 kr, og halvdelen blev betalt af Leon A. Så nogle spillere er skam klar på romerlys…

AGF får fratrukket point.
      Så vidt jeg ved, så er det aldrig sket før, at en dansk klub er blevet fratrukket point som følge af romerlys affyring. Skulle det dog en dag ske, så er det nok ikke noget, der rammer os ud af det blå, og folk vil nok forstå alvoren, før vi når til det punkt.

AGF kommer til at spille for tomme tribuner.
      Det er sket for en dansk klub 1 gang, og det var da det hele gik amok på Brøndby stadion, og der blev kastet romerlys efter hinanden. Sådanne scener kommer vi nok næppe til at se blandt AGF fans 😉 Mener dog at både Brøndby og FCK har spillet kampe uden medrejsende fans, men så vidt jeg husker, så har det hovedsageligt været noget, der har været aftalt indbyrdes omkring deres derby. FCK har spillet uden udebanefans i Århus en enkelt gang, og det syntes jeg personligt var lidt et drastisk skridt at tage, da der ikke var noget usædvanligt, der udløste den beslutning.

Vi får fratrukket fairplay point, som i den sidste ende kan koste en plads i Europa.
      Det er rigtigt. Men der er flere ting, der skal falde i hak før, vi kan snakke om en plads i Europa. Ikke nok med at vi skal ligge nr. 1 på DBUs fairplay liste, så skal Danmark også ligge nr. 1 på UEFAs fairplayliste, eller Danmark skal blive udtrukket. Det er, hvad jeg har kunne snuse mig frem til, kun sket 2 gange, at en dansk klub er blevet tildelt en plads i Europa på baggrund af fairplay listen. Derudover er der slet ingen linje i den turnering, og synes derfor på ingen måde den er værd at have i baghovedet. Husker specifikt for nogle år siden, hvor Brøndbys fans fik topkarakter selvom de havde gået fuldstændig amok i Horsens, mens vi fik bundkarakter, fordi vi på fredeligvis havde sunget smædesange mod Arek Onyszko.

Klubben ønsker det ikke.
      Hvis det var et stort problem for klubben, så havde de nok taget mere afstand fra det, end de hidtil har gjort.

Røgen er generende.
      Så er man for sart, hvis man synes det.

Det skræmmer børnefamilier væk.
      Det kan muligvis godt skræmme en enkelt børnefamilie eller 2 væk. Men så længe, der er en klar opdeling mellem de dedikerede fans og børnefamilierne i udebaneafsnittet, så tror jeg ikke, det er så omfattende, som nogle folk gør det til. Der bliver jo ikke fyret romerlys af blandt børnefamilier. Derimod er det mit indtryk, at mange børn synes, at romerlys er spændende og flot. Det syntes jeg ihvertfald, dengang jeg var barn 🙂

Folk maskerer sig.
      Det er et nødvendigt onde for at kunne fyre romerlys af på en ansvarlig måde. Alternativet vil være, at de bliver smidt på jorden, og vi ville risikere brændte sko og bukser. Havde egentlig lovet mig selv ikke at kommentere på den komiske KKK sammenligning, men kan simpelthen ikke lade være. Vil mene der er stor forskel på det her: http://images.supersport.com/2013/7/Jenson-Button-mask-130317G300.jpg og så det her: https://c2.staticflickr.com/6/5230/5689256536_dcb2f14253_z.jpg

Lige nu går det godt. Folk kan styre det, ingen kommer til skade og AGF modtager ingen sanktioner. Det er muligvis det tætteste, vi kommer på kontrollerede forhold. Skulle det billede ændre sig, så er jeg sikker på, at holdningen til romerlys vil blive revurderet blandt de fans, som organiserer det. Selvfølgelig er ingen interesserede i at skade hverken klubben eller medfans.

Crabdi
      Bruger

Og så lige en tilføjelse ang. påstanden om, at man ikke ser pyro i de større europæiske ligaer.

Frankrig

Nice – Montpelllier 4/10-14
      http://www.ogcnissa.com/images/forum/09-142015-montpellier/04.jpg

Marseille – Saint-Étienne 28/9-14
      http://www.furania-photos.fr/img/marseilleext15/h.JPG

Nice – Metz 13/9-14
      http://s27.postimg.org/kpx863iz7/10653341_633289586788286_4957056049385749024_n.jpg

Tyskland
      Eintracht Frankfurt – FC Köln 4/10-14

View post on imgur.com

Hannover 96 – Hamburger SV 14/9-14

View post on imgur.com

Holland
      FC Den Haag – Go Ahead Eagles 20/9-14
      http://i62.tinypic.com/2qc35oo.jpg

Feyenoord Rotterdam – Ajax Amsterdam 21/9-14

View post on imgur.com

View post on imgur.com

Willem II – NAC Breda, 19/9-14

View post on imgur.com

Italien
      Juventus – Roma 5/10-14
      http://s28.postimg.org/mz98157dp/1959357_10152801101339797_1977216587404504099_n.jpg
      http://s8.postimg.org/eacm4szhx/1555433_10152802315984797_6563100610787433006_n.jpg

Lazio – Udinese 25/9-14
      http://i61.tinypic.com/vqsj9f.jpg

Roma – Verona 27/9-14
      http://s29.postimg.org/e1fwoce9j/1460263_10152780727624797_6632116322580045406_n.jpg

Portugal
      Vitória Guimarães – Porto 14/9-14
      http://fotosdacurva.com/albuns/2014-2015/20140914%20-%20VITORIA%20SC%20-%20FC%20PORTO/40114094.jpg

Setúbal – Benfica september 2014
      http://s13.postimg.org/9kr86s3iv/10612868_826303707401895_10365928989799974_n.jpg

Sporting – Porto 26/9-14
      http://fotosdacurva.com/albuns/2014-2015/20140926%20-%20SPORTING%20CP%20-%20FC%20PORTO/095226094.jpg

Tænker ikke jeg behøver at smide billeder fra Tyrkiet og Grækenland 😉

Så jo, der bliver fyret rigeligt med pyro af i de store ligaer. Forstår iøvrigt heller ikke fascinationen for den engelske fankultur. Med få undtagelser, så er det jo de samme 5 – 10 sange, som alle klubber bruger, hvor de bare bytter klubnavnene ud.

Viser 34 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?