Fyr Fogh

Forside Fora Off-Topic Fyr Fogh

Viser 177 svartråde
  • Forfatter
      Anonym

[i]Følgende er mit personlige bidrag til den politiske debat i forbindelse med Folketingsvalg 2007.[/i]

FYR FOGH!

VK-REGERINGEN HAR FØLGENDE PÅ SAMVITTIGHEDEN:

1. På trods af manglende FN-mandat, besluttede VK-regeringen i 2003, på grundlag af et simpelt flertal i Folketinget, at tilslutte sig Irak-krigen, resulterende i en ulovlig angrebskrig, brud på menneskerettigheder m.v.

Iflg. det ansete britiske lægetidsskrift "The Lancet" døde ca. 100.000 civilpersoner i perioden marts 2003 – november 2004 som følge af Irak-krigen og den efterfølgende besættelse af landet.

2. VK-regeringens samarbejde med Dansk Folkeparti har betydet, at vi i dag har en flygtninge- og udlændingelovgivning, der giver Danmark et fremmedfjendsk renommé.

3. VK-regeringen har overordnet nedprioriteret investering i de danske jernbaner, hvilket har forøget nedslidningen af jernbanerne og medvirket til de togforsinkelser vi oplever i dag.

4. VK-regeringens skattestop og skattelettelser har ledt til spare-runder og serviceforringelser i kommunerne.

5. Beregninger fra AE-rådet viser, at VK-regeringens skattestop og skattelettelser har kostet 25 mia. kr. på statsbudgettet for 2006, dvs. penge der i stedet kunne være brugt til at forbedre den offentlige service.

6. Uligheden i samfundet er tiltaget under VK-regeringen. Der er tale om den største sociale og økonomiske ulighed i Danmark siden 1965.

Hvis du endnu ikke føler dig en smule forarget, så lad os slutte af med at fortælle om en af de største skandaler Anders Fogh Rasmussen (AFR) har været involveret i.

I 1992 var AFR nødsaget til at trække sig som økonomi- og skatteminister, da han blev afsløret i svindel med ministeriets midler, samt havde ført folketinget og finansudvalget bag lyset. Den borgerlige regering lovede efterfølgende at skabe orden i regnskaberne, derfor udnævnte man en ny “hæderlig” skatteminister
      “” nemlig Peter Brixtofte.

Det kan i bedste fald kun anses for tragikomisk, at Anders Fogh Rasmussen i dag er statsminister i Danmark.

LYT TIL DIN SAMVITTIGHED & STEM ANSVARLIGT TIL FV 2007, D.13 NOVEMBER!

J
      Bruger

1: Der er ikke brug for et FN mandat for at gå i væbnet kamp.

2: Løgn, der er ingen alm. borgere uden for DK, der kender til vores flygtninge- og udlændingelovgivning.

3: Lortet blev bygget i 1880'erne….. Det er vel også VK-regeringen der er skyld i sommer/vintertid og at solen står op i øst?

4: Ja! Kommunernes budgetter stiger jo efterhånden med 2-3% om året. Skulle man ikke spare når man har verdens dyreste folkeskole der kun er rangeret omkring nummer 22 i verden? Samt verdens dyreste sunhedssystem som samtidig er lavere rangeret end Egyptens?

5: Hvis det stod til venstrefløjen og dig betalte vi åbenbart 107% i skat om måneden? Nok må sgu være nok!

6: Hvilken ulighed? I DK har vi mest lighed (mindst forskel mellem rig og fattig) i hele verden.

Endnu en omgangs venstrefløjs propaganda…..

LYT TIL DIN SAMVITTIGHED OG ALM. SUNDE FORNUFT! SE IGENNEM VENSTREFLØJENS PROPAGANDA OG LATTERLIGE ARGUMENTATIONSFORM!

STEM TIL HØJRE FOR MIDTEN!

carpe_diem82
      Bruger

Helt enig! :k

Med J 😉

Propaganda så det vil noget.. men spændende at høre hvordan i argumenterer for det ene og det andet.. ved stadig ikke helt sikkert hvem jeg ska stemme på, så det er da interessant at høre hva i siger..

Anonym

@J – Utroligt at du kan blive så ophidset over de fremlagte punkter, men jeg antager naturligvis at du er en af Foghs kammerater 😉

Det skal siges at jeg personligt har en relativistisk tilgang til politik, hvilket bl.a. betyder at jeg ikke tror på at der findes én eneste fuldkommen ideologi. Med andre ord – jeg kan se både gode og dårlige punkter, uanset om der er tale om højre- eller venstrefløj.

I øvrigt har jeg intet gjort for at smøre tykt på i forbindelse med de fremlagte punkter – selv om det sikkert let kan fremstå således.

Personligt ønsker jeg heller ikke højere indkomstskatter i Danmark, tværtimod, men på den anden side vil jeg nødigt havne i en situation, hvor der øjeblikkeligt skal betales en masse penge, hver eneste gang man er hos lægen, på hospitalet, låner bøger på biblioteket, studerer m.v. (Der er noget fordelagtigt ved at det meste er finansieret på forhånd “” f.eks. kan selv velhavende familier få svært ved at betale gentagne eller sammenfaldende hospitalsregninger)

Nå, nok om det… Nu har jeg fremlagt nogle af de sager som VK-regeringen sikkert helst havde været foruden. Hvis I kan finde lige så mange uheldige sager hos den tidl. SR-regering (tro mig, der er mindst en enkelt), så må I endelig fremlægge dem.

God valgkamp! :k

binzers
      Bruger

@J: Du får ikke ret bare ved at benægte alt og komme med nye beskyldninger mod venstrefløjen for at dække over egne problemer (læs: angreb som det bedste forsvar), dine svar til Vanaheim's iøvrigt ganske saglige og kritiske kritik af regeringen, er virkelig tynde… Du forholder dig jo slet ikke til hans kritik, du siger bare: Det passer ikke, det er propaganda, i vil bare have 107% skat, alt går under hvis i får magten, vi kan ikke tages til ansvar for noget, der er ikke noget at komme efter blablabla…

Det er faktisk sjovt nok den respons der kommer fra de fleste borgerlige her på siden [think]

J skrev:
      1: Der er ikke brug for et FN mandat for at gå i væbnet kamp.

2: Løgn, der er ingen alm. borgere uden for DK, der kender til vores flygtninge- og udlændingelovgivning.

3: Lortet blev bygget i 1880'erne….. Det er vel også VK-regeringen der er skyld i sommer/vintertid og at solen står op i øst?

4: Ja! Kommunernes budgetter stiger jo efterhånden med 2-3% om året. Skulle man ikke spare når man har verdens dyreste folkeskole der kun er rangeret omkring nummer 22 i verden? Samt verdens dyreste sunhedssystem som samtidig er lavere rangeret end Egyptens?

5: Hvis det stod til venstrefløjen og dig betalte vi åbenbart 107% i skat om måneden? Nok må sgu være nok!

6: Hvilken ulighed? I DK har vi mest lighed (mindst forskel mellem rig og fattig) i hele verden.

Endnu en omgangs venstrefløjs propaganda…..

LYT TIL DIN SAMVITTIGHED OG ALM. SUNDE FORNUFT! SE IGENNEM VENSTREFLØJENS PROPAGANDA OG LATTERLIGE ARGUMENTATIONSFORM!

STEM TIL HØJRE FOR MIDTEN!

Omkring Irak krigen ja så skal man ikke have et FN-mandat for at gå i krig, men man skal have et FN-mandat for at gøre det lovligt. At DK gør det med et minimalt flertal i folketinget var torskedumt, og Fogh indrømmede jo faktisk den anden aften i tv, at han heller ikke ville gøre det igen.

Vores omdømme i udlandet har bestemt lidt skade. Er du den eneste i DK der ikke fulgte med i hvad de udenlandske mediersagde og skrev under eks Muhammed-krisen? Mine venner i USA hørte f.eks en del om det. Muhammed-krisen er et symptom på DK´s skræmmende menneskesyn og fremmedfjendske holdninger med DF som støtteparti.

At du i punkt 4 vil spare dig til at bedre skolesystem og sundhedsvæsen kan jeg kun grine af. Desværre er der politikkere der deler din holdning – resultatet af den førte politik viser bare at det kan man bare ikke – velfærdssamfundet er under kraftig afvikling i disse år. Det er fint nok at have holdningen af den skal være det, men lad dog være med at få det til at lyde som om at man bekymre sig om velfærden, når man faktisk gør det modsatte.

At venstrefløjen vil hæve skatten betyder vel ikke at man skal stemme til højre ? Man kunne jo faktisk stemme Radikal eller Ny Alliance som jo faktisk ønsker lavere skat på arbejde end både Vog K. DF ønsker på ingen måde skattelettelser, så den med bare at stemme til højre passer ikke.

At vi er et af de mest lige lande i verdenen betyder ikke at det ikke kan gå i den forkerte retning, hvor der bliver større forskel på rig og fattig.

At man er imod en uansvarlig regering der går op imod både nationalbankens anbefalinger på skatteområdet – op imod FN på Irak området, og istedet hen imod Bjørn Lomborg på miljøområdet, betyder ikke at man laver venstrefløjs propaganda……..nej det betyder netop at man ikke har de naive briller på omkring kun at tæmke 3-4 år frem.

Stem på midten 🙂

Lylle
      Bruger

pis hamrende usagligt det der .. hvordan kan du have nogen som helst ide om det ?

Det er på grund af V's samarbejde med DF at Danmark ikke kan få den fornødne arbejskraft til landet (læs: udannet arbejdskraft) ..

agfgas
      Bruger

Helt ærligt gutter – Krigen i Aghanistan,hvor der er et FN mandat !! er det bedre at danskere bliver dræbt der, istedet for i Irak hvor vi ikke havde et ??.. Et menneskeliv er et menneskeliv uanset FN Mandat. Så spar mig nu for det pis med Irak krigen

BOND-AGF
      Bruger

HØRT!! FYR FOGH!!! STEM ANSVARLIGT PÅ VENSTRE FLØGEN!!
      -OG HJÆLP DANMARK TIL EN BEDRE VEJ!! :k:k:k

-tænk over hvad i gør når i stemmer på den nuværende regering!
      det er værre end man skulle tro!! 🙁

Så Stem Forsvarligt!!

dem skal i regering for at rette op på fejlene og styrre et god DK NU!!:
      – SF
      – Social Demokraterne
      – Enhedslisten
      – og Radikale.

-Tak for den støtte, hvis de altså kunne hjælpe din fornuft på vej`?! 😉

ThePope
      Bruger

Lylle skrev:
      Det er på grund af V's samarbejde med DF at Danmark ikke kan få den fornødne arbejskraft til landet (læs: udannet arbejdskraft) ..

Wrong! Sorry guys, need to write this in English …. otherwise I will be spending all my time correcting my Danish … and I will first be finished after the election.

The reason that it is so difficult to get the required well educated workers to Denmark is because of tax. I am from New Zealand, and have worked as a consultant in several countries, before moving to Denmark (due to love … cough cough). I would never have considered working in Denmark at that stage, simply because of the tax level.

Speaking of tax. I lived in New Zealand when comprehensive tax reform was introduced, and it was a great success. The tax system in NZ was previously even more complicated than in Denmark and is now incredibly simple. No 'fradrag', moms at 12,5%, and 2 personal tax rates of (if I remember correctly) 21,5% and 33%. No tax returns, no inflated house prices due to fradag being calculated into the price etc etc.

And guess what? The state receives more money than under the previous system due to savings in administration and in particular because the so called rich pay more tax, as they are unable to benefit from fradag, especially on property.

BOND-AGF
      Bruger

Thats just another reason why we have to do it buy the reds!!

They knows how to do it best!

-eLGen-
      Bruger

@Bond-agf; Det lader hvertfald til at danskundervisning kunne være et vigtigt emne fremover…

@ThePope
      ; I agreed with you to some extent. However, I believe that a tax reform in Denmark has very long prospects mostly due to its very comprehensive nature. I'm not saying that it can't be done, but it's something that'll take several years and that will most likely require a substantial amount of participation across the different parties which again makes the issue even more difficult.
      I think you are absolutely right about the fact that Denmarks high taxes are the main reason for well educated people not to chose Denmark as their first choice. Even with 'forskerordningen' which where supposed to ease the tax burden on well educated people working and living in Denmark.

EDIT; Og engelskundervisning

BOND-AGF
      Bruger

-eLGen- skrev:

@Bond-agf
      ; Det lader hvertfald til at danskundervisning kunne være et vigtigt emne fremover…

@ThePope
      ; I agreed with you to some extent. However, I believe that a tax reform in Denmark has very long prospects mostly due to its very comprehensive nature. I'm not saying that it can't be done, but it's something that'll take several years and that will most likely require a substantial amount of participation across the different parties which again makes the issue even more difficult.
      I think you are absolutely right about the fact that Denmarks high taxes are the main reason for well educated people not to chose Denmark as their first choice. Even with 'forskerordningen' which where supposed to ease the tax burden on well educated people working and living in Denmark.

hahhahahahahaha!!! :k:k:k:k
      – hvor er du bare sjov! hold dig dog til emnet!

-eLGen-
      Bruger

@Bond-agf; Det gør jeg jo sådan set også… Har dog svært ved at kommentere på et indlæg (læs; dit) som absolut ikke giver mening…

XanderGf
      Bruger

Ej nu stopper i satme… Hvorfor hulen komme af med en regering der laver fremskridt igen og igen… Laveste arbejdsløshed siden halvfjerdserne. Økonomien går ekstremt godt og skatterne er nedadgående eller ihvertfald ikke i fremgang.!!!

Hvis det bliver rødt helvede så stiger udgifterne sindsygt og det bliver højere skatter. Sådan er livet bare… Og offentligt ansatte skal holde kæft og lade være med at tude over lønnen. De laver jo ikke en skid alligevel, så hvorfor så mere i løn. NÆ, ag og arbejd i stedet for at melde sig syg. FØJ.!

STEM FOR GUDS SKYLD BORGERLIGT.!!!

BOND-AGF
      Bruger

-ER du syg?!!!! [shock]

du aner vist ikke hvor store udgifterne er med den nuværende regering!? De er nemmelig højere en længe og pengene svinder!

vil du have et fattigt danmark så værsgo! Stem på dine borgerlige idioter og vær med til at ødelægge endnu mere af DK!

Og skatten bliver ikke højere! -måske med din små borgerlige regering men sku ikke med en venstre fløjs regering! -NEVER!

siger det igen:[u] TÆNK JER OM OG STEM FORSVARLIGT MED ANSVAR! -STEM RØDT!!!! [/u]:k:k

ps. du vil også komme ud for lang flere tilfælde og hjemløse og folk der bor på gaden, hvis denne regering fortsætter!!! 🙁

TÆNK NU!!! 😮

Tim Osman
      Bruger

– elGen, jeg læste din Pittelkow reference fra den anden tråd, hvis hvad han skriver er sandt, så er det problematisk, jeg synes dog hans udtalelser skal tages med forbehold, dels pga. han er gift med Karen Jespersen, dels han er ansat ved en pro-borgerlig avis.
      Jeg læste for et par dage siden at TV2s Jes Dorph fik kritik for at favoritisere AFR i dennes debat med Helle-Thorning.
      Jeg tror har han ret i at danske journalister generelt er venstre orienterede.

I forhold til at vi har svært ved at tiltrække udenlandsarbejdskraft, så har jeg læst Erik Rasmussen fra tænktanken MandagMorgen argumentere for at et højt skattetryk – med den medfølgende velfærdsstat i ryggen kan være et aktiv i forhold til at tiltrække hjerner udefra, han mente at det at staten "sørgede" for alt der praktiske vat et plus…

Til sidst en lille opfordring, jeg kunne godt tænke mig lidt flere nuancer fremfor "røde" og "borgerlige", det virker lidt lemfældigt hvornpr udtrykkene bliver brugt..

abv
      Bruger

@Xander
      "[i]Hvis det bliver rødt helvede så stiger udgifterne sindsygt og det bliver højere skatter. Sådan er livet bare… Og offentligt ansatte skal holde kæft og lade være med at tude over lønnen. De laver jo ikke en skid alligevel, så hvorfor så mere i løn. NÆ, ag og arbejd i stedet for at melde sig syg. FØJ.[/i]!"
      Jeg syntes du skulle tage en fridag fra det private erhvervsliv, og tage en dag i ældresektoren eller i en daginstitution, og så bagefter komme og sige folk ikke laver noget. En hjemmehjælper der på en dag skal klare 25+ besøg hos ældre mennesker tror jeg fortjener hver en krone hun tjener. At en del af dem melder sig syge, kan man anskue på to måder. 1. som du gør at de er nogle dovne hunde. Eller 2. At arbejdspresset er blevet så stort at man bukker under med stress.

BOND-AGF
      Bruger

3/9 sygmeldes pga. stres i børne og unge sækteren og ældre sækteren! man skal ikke kommer og sige de intet laver og meget tjener! du burde skamme dig!

-Sorry mit tonefald men det er sku sandt hvad jeg siger!

tre hurtige:
      – maden blev sparet væk fra børnahaver og vukkestuerne under vkr. regeringen
      – lønen blev rekord lav under vkr.
      – pasningen blev dyrre under vkr.

så derfor spøger jeg: "Anders! – Hvor er pengene nu???"

-eLGen-
      Bruger

Arrhj Bond – det er altså ikke noget at spøge med…

ThePope
      Bruger

BOND-AGF, du har lige understreget Danmarks største problem … og det er kommunens magt ….. min fornemmelse er at venstrefløjen dominerer kommunerne og disse har med vilje valgt at tage beslutninger som regeringen nemt kan gives skylden for.

BOND-AGF
      Bruger

-eLGen- skrev:
      Arrhj Bond – det er altså ikke noget at spøge med…

-Spøge med!??

jeg spøger ikke med noget det er mere dig/jer der gør det!
      – jeg kommer bare med klare fakta!

agfgas
      Bruger

Funny læsning, at se hvordan de røde har hjernevasket flere brugere herinde !!! Tror aldrig jeg kommer til at tage en røds mening for gode varer, sålænge de opfordre til vold for at få deres vilje.. ( Maling på flere borgelige, bombeattentat imod en minister, Give efter for en flok bøller på Nørrebro osv) Men ok det vil i røde nok benægte … Så god fornøjelse på rød stue !

abv
      Bruger

Nu er det jo sådan at kommunernes budget styres af regeringen. Hvis regeringen. Og din opfattelse af at det er venstrefløjen der er dominerende i kommunerne er ikke korrekt. Og jeg tror heller ikke at hverken de røde eller de blå kunne finde på atkøre valgkamp på at gøre det så dårligt som muligt i kommunerne for at skyde skylden på staten.
      "[i]Socialdemokratiet blev som bekendt valgets vinder både i stemmer, mandater og borgmesterposter. Partiet sidder således på 46 kommuner og har seks nyvalgte borgmestre. Venstre nåede ikke målsætningen
      om at sidde i førersædet i halvdelen af kommunerne. Partiet måtte nøjes med 35 borgmestre, hvoraf de fem er nyvalgte. De Konservative er stadig tredjestørst og kunne notere en lille procentuel fremgang i antallet af borgmestre. Partiet har nu 11 borgmestre, her af var to nyvalgte. De Radikale måtte igen se sig halveret på antallet af borgmestre og råder nu kun over en enkelt borgmesterpost i Holbæk. SF har ligeledes kun en enkelt borgmesterpost tilbage. Alle partiets tidligere kommuner indgik
      i sammenlægninger, og kun i Kalundborg lykkedes det at sætte sig på borgmesterposten. lokallisterne
      blev reduceret til fire kommuner – heraf var en enkelt nyvalgt.[/i]"
      "MANDATER I ALT
      S 900
      V 806
      K 255
      SF 163
      Øvrige 149
      DF 124
      Rad 86
      Enh 23
      Krist. 13
      Z 1
      I Alt 2520"
      (kilde danskekommuner.dk)

@agfgas
      hvis jeg som fogh-kritiker skal tage ansvar for de små børn i KBH. må du tage ansvar for alle politiske overfald mod indvandrere, samt Johnni Hansens angreb på en politimand!!! er det fair?

Replay
      Bruger

Jeg vil ha', jeg vil ha', jeg vil ha'.

Kasper
      Bruger

BOND-AGF skrev:

-ER du syg?!!!! [shock]

du aner vist ikke hvor store udgifterne er med den nuværende regering!? De er nemmelig højere en længe og pengene svinder!

vil du have et fattigt danmark så værsgo! Stem på dine borgerlige idioter og vær med til at ødelægge endnu mere af DK!

Og skatten bliver ikke højere! -måske med din små borgerlige regering men sku ikke med en venstre fløjs regering! -NEVER!

siger det igen:[u] TÆNK JER OM OG STEM FORSVARLIGT MED ANSVAR! -STEM RØDT!!!! [/u]:k:k

ps. du vil også komme ud for lang flere tilfælde og hjemløse og folk der bor på gaden, hvis denne regering fortsætter!!! 🙁

TÆNK NU!!! 😮

Og så fik vi ihvertfald årets sjoveste indlæg….!
      Havde mistænkt dig for at være sådan en af de 8.klasseselever, der aldrig misbruger en lejlighed til at demonstrere lidt over jeres dårlige stole, men fik sku lidt et chok, da jeg så, du var 85'er

-eLGen-
      Bruger

BOND-AGF skrev:
      3/9 sygmeldes pga. stres i børne og unge sækteren og ældre sækteren! man skal ikke kommer og sige de intet laver og meget tjener! du burde skamme dig!

-Sorry mit tonefald men det er sku sandt hvad jeg siger!

tre hurtige:
      – maden blev sparet væk fra børnahaver og vukkestuerne under vkr. regeringen
      – lønen blev rekord lav under vkr.
      – pasningen blev dyrre under vkr.

så derfor spøger jeg: "Anders! – Hvor er pengene nu???"

@bond – det er jo svært at vide at det ikke er en spøg når det nu er det du skriver… Synes ellers din joke fremstod jævnt morsomt flankeret af udsagn som børnahaver, vukkestuer, lønen, dyrre, sækteren og især 3/9 dele er jeg vild med, hvad er der blevet af 1/3 del? Muligvis at 435/1305 havde understreget din spøg yderligere… jeg morer mig hvertfald kosteligt på din bekostning… keep it up… :k

@Kasper
      ; Tak – du sparer mig gang på gang adskillige tasteslag…

Ballantines
      Bruger

Det er simpelthen pinligt at læse hvordan man argumentere for, at den sidende regering ikke skal fortsætte.

Som så mange andre har pointeret, så har det aldrig gået bedre i Danmark.

Vores eneste problem i øjeblikket er en flok snot-forkælet offentligt ansatte, som ikke har den fjerneste ide om hvordan livet er i den private sektor. De får deres frokostpauser betalt, for god's'ake'. [shock]

Det er simpelthen vuggestue-mentalitet når man som offentligt ansat beklager sig over stress, på trods af at det er bevist, at folk i det private arbejder 3,5 time mere om ugen!!

Venstrefløjens problem er, at Fogh og den sidende regering er begyndt at stille krav til de ansatte. Derudover har de en anden verdensanskuelse, som i høj grad gør, at de anser den offentlige sektor som værende en virksomhed. Man vil se resultater. Gør man ikke det, kan man godt forvente effiktiviseringer – præcis som på det privatearbejdsmarked.

At tro man bare kan kaste penge ud til højre og venstre er en misforståelse, og dermed få bedre velfærd mm. er en kæmpe misforståelse, som venstrefløjen til den dag i dag stadig ikke har fattet en brik om.

At man hører om pædagoger der ikke føler de kan gøre deres arbejde ordenligt, fordi de "kun" er 3 voksne til 22 børn er simpelthen noget som kan få mig til at krumme tæer. Har selv arbejdet i en børnehave som vikar, og det handler ikke om hvor mange voksne man er, det handler om at sætte sig i respekt, og sørge for at de "kære" unger ikke hopper og danser. Der er sku ikke plads til den form for blødsødenhed, der gør at man beklager sig over den nuværende regering.

Et eller andet sted håber jeg sku Thorning vinder. Der vil alligevel ikke gå mere end et par måneder før det bliver udskrevet valg. Hendes eget parti, samt R og SF er jo på koalisionskurs på næsten samtlige områder. Ikke alene formår både S og SF at lave finanslovsforslag, som de begge indrømmer ikke er fuldt financeret (læs nyhedsavisen 7/11), de formår også at bilde danskerne ind, at alt er fryd og gammen mellem de sociallistiske partier.

Men glæder mig til en eventuel Rød regering!
      For det bliver sku sjovt at se, hvordan Thorning får løst problemet angået hendes løfter:
      – skattestoppet bibeholdes
      – erhvervsskatterne vil ikke stige
      – boligskatterne vil ikke stige
      – indkomsskatterne vil ikke stige
      – MERE VELFÆRD

… når man så samtidig har 2 samarbejdspartnere (R, SF) som begge vil hæve boligskatterne!

Hvordan f****** kan man støtte en Rød regering, som hverken har styr på sine egene finanslovsforslag, ej heller den politik som de vil føre i fremtiden. De amatører ændre jo deres politik alt efter hvordan vinden blæser – men det ved vi jo, det har de altid gjort. Og nu vil de kaste asylansøgere ud i det danske samfund – jo tak, det gør de i Sverige, og de har 30.000 ansøgere om året. Vi har knapt 2.000

Hvordan kan være i tvivl om, at man skal stemme til højre for midten???

BOND-AGF
      Bruger

Men det hjælper jo slet ikke at gøre grin med det der skrives fordi man ikke fatter en skid og kommer lige fra blå stue!

Desuden er der ingen af de "Røde" der opfordrer til vold som der skrives i debatten!

-jeg giver op!! I blå drenge er kraft eme håpløse!!!! 😮
      i fatter jo ikke en skid af alvorden! i hopper jo bare med på vognen fordi i synes noget er smart eller populært så siger i bare: "Jeg vil ossse!!!!"
      -det fanme til grin!!! forstå dog alvården i det drenge! istedet for at gøre grin eller komme med dumme komentarer, luk dog røven hvis i ikke har noget seriøst at komme med!!! :(:(

For det kunne fandme være fedt hvis i kunne se alvorden i det!
      -det handler jo fucking om vorres alles fremtid!

Og jeg må altså sige jeg igen, igen, igen er dybt rystet over jer og jeres politiske børnehave holdninger!!

BOND-AGF
      Bruger

BOND-AGF skrev:
      Men det hjælper jo slet ikke at gøre grin med det der skrives fordi man ikke fatter en skid og kommer lige fra blå stue!

Desuden er der ingen af de "Røde" der opfordrer til vold som der skrives i debatten!

-jeg giver op!! I blå drenge er kraft eme håpløse!!!! 😮
      i fatter jo ikke en skid af alvorden! i hopper jo bare med på vognen fordi i synes noget er smart eller populært så siger i bare: "Jeg vil ossse!!!!"
      -det fanme til grin!!! forstå dog alvården i det drenge! istedet for at gøre grin eller komme med dumme komentarer, luk dog røven hvis i ikke har noget seriøst at komme med!!! :(:(

For det kunne fandme være fedt hvis i kunne se alvorden i det!
      -det handler jo fucking om vorres alles fremtid!

Og jeg må altså sige jeg igen, igen, igen er dybt rystet over jer og jeres politiske børnehave holdninger!!

Nej nej nej. Nu må du da snart stoppe menneske! Hvad er du for en?

"luk dog røven hvis i ikke har noget seriøst at komme med!!! "

Æn linie fra dit indlæg – og når man så læser resten…. Jamen jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg skal sige… Du har gjort mig total mundlam!

Seriøst – jeg nægter simpelthen at tro på, at du er fra 85!

Og til jer andre venstrefløjsfolk; hvor er I henne her? Manden (ja okay, drengen) udstiller jeres fløj så vanvittigt meget, at I da umuligt bare kan se passivt på, uden at gøre ham opmærksom på, at i visse tilfælde er tale sølv…..

BOND-AGF
      Bruger

forstår altså ikke dig og dit synspunkt!
      -hvad er du for en!!?:o

tjek:http://www.dr.dk/php/ung/valg2007/plakat/plakater/14339_0d946ecd666d6ce904e988c9d61d1e9c.jpg

XanderGf skrev:
      Ej nu stopper i satme… Hvorfor hulen komme af med en regering der laver fremskridt igen og igen… Laveste arbejdsløshed siden halvfjerdserne. Økonomien går ekstremt godt og skatterne er nedadgående eller ihvertfald ikke i fremgang.!!!

Hvis det bliver rødt helvede så stiger udgifterne sindsygt og det bliver højere skatter. Sådan er livet bare… Og offentligt ansatte skal holde kæft og lade være med at tude over lønnen. De laver jo ikke en skid alligevel, så hvorfor så mere i løn. NÆ, ag og arbejd i stedet for at melde sig syg. FØJ.!

Laver offentligt ansatte ikke en skid??? Vil du ikke være venlig at klappe i om emner du åbenbart intet kender til? Er offentligt ansat (forsvaret) og hvis vi ikke "laver en skid" er der godt nok et eller andet jeg er gået glip af!!! Du lyder nøjagtigt ligesom Thor Pedersen lige nu, og jeg kan da osse bombadere dig med mine lønsedler hvis du vil se et konkret bevis på at vi får for lidt i løn kontra vores arbejde.
      Derudover er der SO/SU folket som i den grad løber afsindigt stærkt, og vel og mærke til en åndssvagt lav løn (den er sådan ca det samme som vores faktisk, den kan man så tænke lidt over).
      Dernæst er der pædagoger o.lign hvis løn er så lav at man knapt nok kan sidde i en 1 værelses i Horsens for det.
      Tænk før du skriver tak!

forresten har sygemeldinger og personelmangel en sjov tendens til at gå hånd i hånd.

Jeg ved ikke hvorfor de borgerlige har så travlt med at kalde venstrefløjen for "de røde" o. lign, men jeg synes sgu det er bemærkelsesværdigt at det er jer der bruger den slags øgenavne (om man vil) når i påstår at være så voksne;)

Fresh
      Bruger

Krog Pedersen skrev:
      Seriøst – jeg nægter simpelthen at tro på, at du er fra 85!

Det sjove ved nogle venstrefløjsfolk er, at det er komplet umuligt at gætte, om de er fra '85, '75, '65, '95 eller '05 – de opfører sig nemlig som små børn uanset hvad! 😉

Men kære BOND-AGF: At du er pisse-irriterende, er der ikke noget nyt i, men lad nu være med at gøre dig selv mere til grin end nødvendigt, ikke? Du kan ikke være det bekendt over for Helle, Villy og betonkommunisterne fra Enhedslisten at ødelægge deres valgkamp.

Fresh stemmer Venstre – VK 4 år mere!

Debonair
      Bruger

Krog Pedersen skrev:

Og til jer andre venstrefløjsfolk; hvor er I henne her? Manden (ja okay, drengen) udstiller jeres fløj så vanvittigt meget, at I da umuligt bare kan se passivt på, uden at gøre ham opmærksom på, at i visse tilfælde er tale sølv…..

Taler han på vegne af alle?

Så taler http://youtube.com/watch?v=OyJTfuvJa9g vel også på vegne af alle agf'ere?

Jeg følger ikke med i tråden som sådan, så jeg aner ikke hvad han har sagt, men at overføre en persons udtalelser til en hel fløj(godt vi ikke gider blokpolitik hva?) er da lidt for naivt.

binzers
      Bruger

XanderGf skrev:

Det er lidt sjovt: du udpensler alt det værste og stereotype ved den gammelsure gammelfar borgerlige vælger, der sidder hjemme på gården eller i sit rimelig store hus med skattefordele og brokker sig over alle de dovne folk der (for de kan jo kun være dovne, når de er fattige ik?) nasser på samfundet og bare vil have flere penge mens du selv sidder med din fede hyre og 4 mobil telefoner og lækre møbler og lever livet… Hvis det er i byen så er det på arbejde hvor der er en sekretær og assistent til at dumpe dit arbejde til, så du kun skal beskæftige dig med "de vigtigste" opgaver, for en mand som dig, der har arbejdet så længe og så meget som du har, for at blive chef, har ikke tid til eller gider at lave langvarigt papirnusseri eller andre besværligheder som assistenten kan tage sig af…

Ja, jeg kan godt forstå at du er tilfreds med livet som det er for dig nu, med den gode løn og alle de fordele du får foræret på topskat-nedsættelser og fradrag og lønforhøjelser… Og alle de dumme dovne offentlig ansatte som er for dumme og dovne til dit fantastiske job og istedet har taget et let job, som at være sygeplejerske, politibetjent, pædagog, sosu-medarbejder, skolelærer, rengørings-assistent, logistik-medarbejder eller fabriks-arbejder, de skal da bare tare sig samme og lade være med at tude ik?? Det er jo deres egen skyld de har valgt deres lortejobs ikke?

Så stem da borgerligt og sørg for at "os rige", der arbejder for pengene (det er nemlig kun de rige der gør det) bliver rigere og så kan resten sejle deres egen sø, pøblen har jo alligevel aldrig fattet det vel…?

(ps: Stærk sarkasme kan være anvendt i ovennævnte indlæg for at udpensle hvad der efterhånden skriger til himlen af grådighed, individual kynisme og selvfed arrogance i vores land)

binzers
      Bruger

Krog Pedersen skrev:

At sige at én person, der ikke har så mange brikker at rykke rundt med, taler på vegne af halvdelen af danmarks politiske vælgere og udstiller vores parti, fordi hans udtalelser ikke altid er lige heldige, er jo direkte håbløst…

Isåfald så taler Kong-carlsson med hans Hitler-inspirerede retorik og mangel på indsigt i virkeligheden også på vegne af hele højrefløjen, gør han det?

Danmarks politiske spektre er vel forhåbentlig ikke så simpelt for dig at man som er venstreorienteret støtter kommunister og er hippier/rødstømper og alle hører sammen i én pakke og at alle højreorienterede støtter nazisme og er kapitalister og hører sammen i én pakke??

For det er da den mest primitive og snæversynede gammeldags indgangsvinkel til dansk politik jeg længe har set… Så har jeg da lidt ondt af dig… Trist livssyn [think]

AGF Horsens
      Bruger

[lol][think]:D:|[shock]:p:o:k;):(B)
      BOND-AGF

Hvorfor går du altid amok i smiley'er, det hjælper altså ikke dine indlæg.

Man skal yde før man kan nyde.

XC

binzers
      Bruger

AGF Horsens skrev:
      [lol][think]:D:|[shock]:p:o:k;):(B)
      BOND-AGF

Hvorfor går du altid amok i smiley'er, det hjælper altså ikke dine indlæg.

Man skal yde før man kan nyde.

XC

Han er jo bare en smiley-glad teenage-knægt der elsker smiley'er og man kan se på hans indlæg, ca hvor meget (mangel på) livs-erfaring og vægt bag ordene og hans "overvejelser", så lad dog bare drengen have hans legetøj for ham selv…

binzers skrev:

Krog Pedersen skrev:

At sige at én person, der ikke har så mange brikker at rykke rundt med, taler på vegne af halvdelen af danmarks politiske vælgere og udstiller vores parti, fordi hans udtalelser ikke altid er lige heldige, er jo direkte håbløst…

Isåfald så taler Kong-carlsson med hans Hitler-inspirerede retorik og mangel på indsigt i virkeligheden også på vegne af hele højrefløjen, gør han det?

Danmarks politiske spektre er vel forhåbentlig ikke så simpelt for dig at man som er venstreorienteret støtter kommunister og er hippier/rødstømper og alle hører sammen i én pakke og at alle højreorienterede støtter nazisme og er kapitalister og hører sammen i én pakke??

For det er da den mest primitive og snæversynede gammeldags indgangsvinkel til dansk politik jeg længe har set… Så har jeg da lidt ondt af dig… Trist livssyn [think]

Du skal skam slet ikke ha' ondt af mig – slet ikke. Nok snarere dig selv…

Kan du få det jeg skrev til at være et statement om, at fyren snakker på alles vegne, ja så er det sgu ikke fantasien du mangler.

Det er jo slet ikke det jeg skriver – snarere tvært imod. Jeg efterlyste jo netop nogle fra samme fløj som ham, til at medvirke i debatten, og fortælle ham, at han måske lige er en tand for meget. Hvis det er, at rede jer alle over én kam, ja så ved jeg sgu snart ikke…. Men man læser vel, det man gerne vil læse….

binzers
      Bruger

Krog Pedersen skrev:

binzers skrev:

Krog Pedersen skrev:

Kan du få det jeg skrev til at være et statement om, at fyren snakker på alles vegne, ja så er det sgu ikke fantasien du mangler.

Det er jo slet ikke det jeg skriver – snarere tvært imod. Jeg efterlyste jo netop nogle fra samme fløj som ham, til at medvirke i debatten, og fortælle ham, at han måske lige er en tand for meget. Hvis det er, at rede jer alle over én kam, ja så ved jeg sgu snart ikke…. Men man læser vel, det man gerne vil læse….

Ja okay, det var måske forkert formuleret, grunden til mit tidligere indlæg var også et billede af at du fik det lidt til at se ud som om han fik malet "os alle" i et skidt billede, med hans skriblerier der virker barnlige og stærkt venstreorienteret…

Sku måske i stedet formulere det sådan at hvis du tror han skader hele venstrefløjen og at vi – "fordi vi stemmer på den fløj som ham" – skal "forsvare" os imod hans indlæg i debatten, så tager du da grueligt fejl… Bond-Agf's holdninger og udtalelser står for hans egen regning og det må han da selv ligge og rode med…

Sikke noget, sikke noget…

Grundlæggende er jeg af den mening, at hvis man ikke aner hvad man taler om, så var det nok bedst at holde mund.

Men da dette jo er landets mest umodne og unuancerede debatforum, så burde det jo ikke overraske, at den teori ikke holder vand.

Først vil jeg da lige pointere at I alle er urimelig umodne i jeres måde at fremføre jeres holdninger! (Dog vil jeg lovprise jer for at videreføre niveauet fra resten af debatten herinde)

Grundlæggende er de to fløjes (socialisterne og liberalerne) politik jo meget ens.

Det er jo ikke sådan at hvis de liberale bliver ved magten, så falder Danmark fra hinanden, og vi vil gå og falde over misligeholdte ældre og u-uddannede børn og unge. Ligeså vil socialisternes entre i regeringen nok ikke gøre, at det vælter ind med indvandrere og at skattetrykket bliver 100%.

Vi må konstatere at der i et samfund altid vil være grupper som har det bedre end andre, og grupper der har det dårligere end andre. Det kan vi ikke komme underom, uanset hvad.

Ideelt ville det nok være, hvis Enhedslisten, SF og Dansk Folkeparti blev nedlagt ved lov. De er, i hver sin ende, så rabiate at der ikke kommer noget godt ud af dem.

Personligt synes jeg det er en fin tanke, at bruge penge på velfærden. Personligt synes jeg det er en fin tanke, at lade de dygtige og arbejdsivrige folk tjene de penge de arbejder sig til.

Personligt synes jeg at vi har det meget godt i Danmark – ihvertfald hvis man skuer til hvordan andre har det i andre lande.

Det virker som om at højrefløjen vil have lov til at hytte deres eget skind, være deres egen lykkes smed. Grundlæggende at tænke på sit eget ve og vel.

Det virker som om venstrefløjen og midten synes at alle skal være lige for herren, leve under robin hood konceptet. Grundlæggende at alle skal have samme "indtægter" uanset arbejdsevne og arbejdslyst.

Ihvertfald kan man konstatere, at hvis valget ikke går som man gerne vil have, så er det med at samle en masse ligesindede – og iklæde sig hætter og brandbomber og smadre det hele…

Så skal man ihvertfald nok få sin vilje…!!

Champ
      Bruger

agfgas skrev:
      Helt ærligt gutter – Krigen i Aghanistan,hvor der er et FN mandat !! er det bedre at danskere bliver dræbt der, istedet for i Irak hvor vi ikke havde et ??.. Et menneskeliv er et menneskeliv uanset FN Mandat. Så spar mig nu for det pis med Irak krigen

Wrong!!! USA gik fuldsændig enegang, da de gik ind i Afghanistan. Ingen tvivl om, at de kunn have fået et FN-mandat, da der i Charter 5 står, at hvis et land, der er medlem af FN, bliver angrebet, har de andre lande pligt til at gå med dette land. Men USA valgte ikke at tage i mod dette, da de på dette tidspunkt arbejdede på den såkaldte "Bush-doktrin", der giver landet ret til at føre direkte angrebskrig, hvis de bare føler sig en smule truet. Derfor vil det faktisk også være legalt for dem at gå ind i et land som Iran.

Champ

binzers skrev:

Krog Pedersen skrev:

binzers skrev:

Krog Pedersen skrev:

Ja okay, det var måske forkert formuleret, grunden til mit tidligere indlæg var også et billede af at du fik det lidt til at se ud som om han fik malet "os alle" i et skidt billede, med hans skriblerier der virker barnlige og stærkt venstreorienteret…

Sku måske i stedet formulere det sådan at hvis du tror han skader hele venstrefløjen og at vi – "fordi vi stemmer på den fløj som ham" – skal "forsvare" os imod hans indlæg i debatten, så tager du da grueligt fejl… Bond-Agf's holdninger og udtalelser står for hans egen regning og det må han da selv ligge og rode med…

Ok, det var nu ikke meningen, at "I alle" skulle høre ind under hans vanvittige indlæg – og slet ikke forsvare jer. Det er der forhåbentligt ingen grund til, han taler jo netop heldigvis for egen regning.

Men så tror jeg vi blev enige 😉
      Det bli'r vi så nok aldrig rent politisk, men se det er jo en helt anden sag 😀

binzers
      Bruger

Krog Pedersen skrev:

binzers skrev:

Krog Pedersen skrev:

binzers skrev:

Krog Pedersen skrev:

Ok, det var nu ikke meningen, at "I alle" skulle høre ind under hans vanvittige indlæg – og slet ikke forsvare jer. Det er der forhåbentligt ingen grund til, han taler jo netop heldigvis for egen regning.

Men så tror jeg vi blev enige 😉
      Det bli'r vi så nok aldrig rent politisk, men se det er jo en helt anden sag 😀

Ja godt så, så er vi enige… så var din første indskydelse bare overflødig, da du ikke mente hvad du sagde alligevel, hehe…

Men ja, vi ikke enige politisk og bliver det heldigvis aldrig, men der er så mange andre ting vi kan enes om jo, Bl.a. at vi elsker AGF og vi helst ser dem i toppen af Superligaen 😀

abv
      Bruger

@manden med kikkerten. det var da en utrolig mærkelig holdningat have. At fordi man ytrer sig og kommer med sin mening i en debat så er man umoden. At du så ikke kan se forskel på de to fløje betyder vel bare at du ikke har sat dig ind i partiernes politik. Rigtigt at det ikke flytter noget grundlæggende velfærdspolitisk uanset hvilken fløj man stemmer på, men at sige der ikke er forskel på en regering ledet af Fogh og Pia, og en ledet af Helle og Margrethe, er da noget øregas.
      Samtidig at mene at SF er et rabiat parti er da gså noget BS. SF har nogle mærkesager der ligger klart ude på venstrefløjen men at mene de er rabiate? Og di nanalyse af hvad fløjene grundliggende vil er jo helt ude i hampen…
      Så for at bruge dit eget citat. hvis man ikke aner hvad man taler om, så var det nok bedst at holde mund.

abv
      Bruger

@manden med kikkerten. det var da en utrolig mærkelig holdningat have. At fordi man ytrer sig og kommer med sin mening i en debat så er man umoden. At du så ikke kan se forskel på de to fløje betyder vel bare at du ikke har sat dig ind i partiernes politik. Rigtigt at det ikke flytter noget grundlæggende velfærdspolitisk uanset hvilken fløj man stemmer på, men at sige der ikke er forskel på en regering ledet af Fogh og Pia, og en ledet af Helle og Margrethe, er da noget øregas.
      Samtidig at mene at SF er et rabiat parti er da gså noget BS. SF har nogle mærkesager der ligger klart ude på venstrefløjen men at mene de er rabiate? Og di nanalyse af hvad fløjene grundliggende vil er jo helt ude i hampen…
      Så for at bruge dit eget citat. hvis man ikke aner hvad man taler om, så var det nok bedst at holde mund.

XanderGf
      Bruger

Og så skulle alle de langhårede autonome tage sig sammen, stoppe med stofferne, blive klippet og tage noget pænt tøj på.. Hvis man stemmer på venstrefløjen, så stemmer man på at støtte de få der koster staten millioner fordi de vil HAVE et hus..

Jeg siger: Bliv klippet, få et job og køb det selv.!!!

Desuden står jeg 110% inde for mine tidligere udtalelser.!!

Og til alle jer kommunistiske socialistiske naive… Verden bilver ikke et bedre sted med Helle bag roret… Tvært imod..

Debonair
      Bruger

XanderGf skrev:
      Og så skulle alle de langhårede autonome tage sig sammen, stoppe med stofferne, blive klippet og tage noget pænt tøj på.. Hvis man stemmer på venstrefløjen, så stemmer man på at støtte de få der koster staten millioner fordi de vil HAVE et hus..

Jeg siger: Bliv klippet, få et job og køb det selv.!!!

Desuden står jeg 110% inde for mine tidligere udtalelser.!!

Og til alle jer kommunistiske socialistiske naive… Verden bilver ikke et bedre sted med Helle bag roret… Tvært imod..

Farverne ER opfundet, du behøver faktisk ikke se verden i sort/hvid længere.

En stemme på de radikale er ikke mere end stemme på "de autonome" end at en stemme på de konservative er en stemme på jonni og resten af nazislænget.

Vel?

@XanderGf

Er dui seriøs her? Jeg håber ved Gud du sidder og morer dig, for lige nu er din argumentation helt nede på børnehavestadiet.

Forresten så tror jeg næppe Socialdemokraterne er det parti der gør mest for et ungdomshus. Bare se hvad Ritt gør ved sagen.

Men nu vi er ved det, hvad er det der er så slemt ved at gi dem et hus? De har haft et i Gud ved hvor lang tid, og det fungerede fint. Jeg er bestemt ikke enig i deres levevis eller deres adfærdsmønster når de ikke får deres vilje, men Ungdomshuset har altid stået som et godt kultursted. Så kan man synes om dem hvad man vil, men der var sgu en idé i det…

-eLGen-
      Bruger

Zodiac skrev:
      Men nu vi er ved det, hvad er det der er så slemt ved at gi dem et hus? De har haft et i Gud ved hvor lang tid, og det fungerede fint. Jeg er bestemt ikke enig i deres levevis eller deres adfærdsmønster når de ikke får deres vilje, men Ungdomshuset har altid stået som et godt kultursted. Så kan man synes om dem hvad man vil, men der var sgu en idé i det…

Der er det galt ved det at det beviser at vold og hærværk gavner ens sag og budskaber og DET er sgu forrykt!
      Hvis de så gerne vil ha et hus så kan de sgu bare købe et – hvis hver demonstrant gav 500 kr. så ville de have rigeligt til at købe en nedlagt fabriksejendom, et byhus el.lign. også i kbh centrum. Var det ikke noget i nærheden af 20.000 der demonstrerede mod lukningen?
      Synes Ritt's håndtering er helt i hegnet – først nægter hun kategorisk at indgå i dialog med deres repræsentanter efter deres udtalelser om at de ikke tager afstand fra vold – dernæst indvilger hun i at se på deres sag igen efter endnu en omgang optøjer. Det er helt forrykt at deres hærgen i form af hærværk og terrorisering af beboere i kbh. nu udmunder i forhandlinger om et nyt hus… Set fra min lille verden er det en flok uopdragne og forkælede møgunger der kunne have godt af en røvfuld og en omgang disciplin!

binzers
      Bruger

[center][u]Haves: Potentiel vindersag for venstrefløjen

Mangles: Politisk initiativ, vilje og gennemslagskraft i medierne til at føre emnet tydeligt og markant ind i valgkampen[/u][/center]

Jeg har tænkt over en ting i et stykke tid… Hvorfor har de Socialdemokratiske, SF'erne og de radikale politikere ikke snakket mere i valgkampen om de Homoseksuelle og biseksuelles rettigheder til at blive gift og evt. kunstigt befrugtet, ligesom alle andre? (registreret par og at føle sig officielt accepteret)?

Tror de fleste i landet der interessere sig for politik eller kender folk med anden seksuel orientering eller selv var involveret, kan huske den kæmpe tomult og massive mediedækning der var dengang der i Folketinget i juni 2006 skulle diskuteres og stemmes om det i Danmark skal være lovligt for Homoseksuelle og Biseksuelle at gifte sig og blive kunstigt befrugtet, hvis man som par ønsker dette og efter samtaler, hvor det sikres at parret er seriøse og kompetente og omsorgsfulde nok til at blive forældre…

Det mødte utroligt meget modstand i den borgerlige regering, som – i mine øjne – tydeligvis var meget gammeldags og konservative i deres holdning og SLET ikke ville gå med til at homoseksuelle skulle "få lov til at få de samme rettigheder som os andre" og de havde "selv valgt" det de var, som om det var et skældsord at have en anden seksuel orientering og jeg skal komme efter dig…

Kort sagt: Der var bål og brand, det blev et middelalder tordenvejr, fordi de borgerlige ikke ville acceptere biseksuelle og homoseksuelle i samfundet og som bekendt, så vandt oppositionen jo heldigvis, med hjælp fra nogle fornuftige venstre-stemmer… Den moderne og frisindede tankegang vandt, nogle få (5-10) venstrefolk, især unge og nytænkende, gravede dybt i samvittigheden eller hele tiden haft et åbent livssyn og velkomment sind overfor andre seksuelle orienteringer end éns eget og stemte derfor – HØJST utraditionelt – og meget upopulært i resten af regeringen FOR lovforslaget der sikrede de homo – og biseksuelles deres rettigheder, de rettigheder som alle os andre altid har haft…

Det her emne har jo været et ømt punkt for regeringen… En akilleshæl, kan man kalde det, med den interne uro i specielt partiet Venstre…

Så Hvorfor mon oppositionen ikke sætter mere fokus på dette emne i valgkampen…? Det er jo lige præcis sådan et emne her, der kan signalere at man i f.eks. Socialdemokratiet og Det Radikale Venstre er et moderne og frisindet parti (og dermed skrabe mange vigtige stemmer til sig, fra bl.a. venstre), der ikke har fordomme og forbehold overfor folk som ikke er lyshårede heteroseksuelle mønsterborgere med blå øjne og slips…

Anonym

HER ER ET PAR HURTIGE LINKS I RELATION TIL FV 2007:

Hvilket parti er du enig med?
      http://politiken.dk/politik/article369438.ece

Meningsmålinger
      http://politiken.dk/politik/article380531.ece

Dit parti – alt hvad du bør vide
      Er du i tvivl om, hvor du skal sætte dit kryds den 13. november, er der måske hjælp at hente på denne side. Her finder du portrætter af alle partiledere, du kan læse om partiernes mærkesager, og blive klogere på deres historie. God fornøjelse.

http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Politik+temaer/2007/Valg/20071105110922.htm

Lylle
      Bruger

Funny læsning, at se hvordan de røde har hjernevasket flere brugere herinde !!! Tror aldrig jeg kommer til at tage en røds mening for gode varer, sålænge de opfordre til vold for at få deres vilje.. ( Maling på flere borgelige, bombeattentat imod en minister, Give efter for en flok bøller på Nørrebro osv) Men ok det vil i røde nok benægte … Så god fornøjelse på rød stue !

damn .. du er en sjov fætter ..

latterlig debat BTW. der er jo næsten ingen der tager der her seriøst

binzers
      Bruger

AndyOP feat. Villy Søvndal: 2 mod Fogh

http://www.youtube.com/watch?v=7yz2IzRwfzw

ny SF valgsang VÆRD at tjekke ud!

Truelsen
      Bruger

BOND-AGF skrev:Og skatten bliver ikke højere! -måske med din små borgerlige regering men sku ikke med en venstre fløjs regering! -NEVER!

Hvordan i al verden vil du forklare dette?

Helle Thorning snakker hele tiden om, hvor godt det kunne blive, hvis folk kan undvære en skattelettelse på så og så meget. De borglige har derimod fået en ny skattereform igennem lidt før valget, hvori der kommer skattelettelser, så nej, skatten vil absolut ikke blive højere med "vores små borgerlige regering".

Dette og en del andet af det, du skriver, må jeg være ærlig at sige, peger i retning af, at du ikke har sat dig ret meget ind i politik. Og hvis det passer, er det da dybt åndsvagt at begynde at belære folk om, hvor dumme de er, fordi de har en anden holdning end din. Noget af det vigtigste her i verden er da, at man skal kunne acceptere andres holdninger, selvom man ikke er enig. Det kan du tydeligvis ikke. Jeg har mine holdninger, du har dine, de er vist ikke ligefrem helt ens, men jeg kan, i modsætning til dig, sagtens acceptere, at du sætter dit kryds et andet sted, end jeg gør – hvis du da er gammel nok til at stemme.
      Anyway, glæder mig til at høre dig kommentere på mit indlæg, og især din forklaring på førstnævnte.

Hvis jeg havde mulighed for at stemme, havde jeg klart stemt Venstre.
      Alt det tuderi med at folkeskolerne er for dårlige og har for lidt penge, har jeg sku aldrig oplevet. Der er kun få tilfælde hvor jeg har hørt nogle tude over at de ikke har computere nok.
      Jeg kan virkelig ikke se hvad Helle Thorning kan udrette, som Anders Fogh ikke kan. ang. Irak krigen synes jeg det er noget fis, at kommentere at det var latterligt vi tog derned.
      1. De danske soldater var ikke tvunget til det.
      2. Vi er dernede for at hjælpe mennesker. Med at genopbygge og gøre det sikkert!
      3. Jeg synes egentlig det ville være mærkeligt andet, at hjælpe et andet land, er vigtigt. I fremtiden hvis DK blev angrebet, ville det ikke være fedt hvis ingen gad hjælpe os, fordi vi i tidernes morgen, kun tænkte på os selv, og vores eget velfærd.

Man har jo tidligere set de venstrefløjs partier have magten og gøre det særdeles dårligt. De låner jo penge fra alt og alle, og vi vil i fremtiden komme til at stå i gæld, og hæve skatten. Så jeg i min fremtid, når jeg kommer i arbejde, kommer til at betale alle mine penge, fordi Villy og Helle synes de skulle gå amok med pengepungen.
      Danmark økonomi har aldrig været bedre end den er nu, og jeg kan egentlig ikke se hvorfor vi har brug for at satse på nogen måde.

Anders Fogh gør det sku godt!
      – Lad ham blive ved med det!:k

abv
      Bruger

1. en dansk soldat skal selvfølgelig følge en ordre. Hvis ordren er at tage til irak så skal de til Irak, om de er imod det eller ej. Det er jo ikke værnepligtige vi har sendt afsted.
      2. Enig, det er det vi er der for nu. Men vi gik ind i Irak for at vælte Sadam og finde Masseødelæggelsesvåben.
      3.Selvfølgelig skal vi hjælpe et land der bliver angrebet. Nu blev Irak jo angrebet af os så du mener vi skal hjælpe Irak med at beskytte sig mod…os?
      Danmarks statsgæld er oparbejdet igennem lang tid, af både borgerlige og socialistiske regeringer. så at påstå en "rød" regering er mere tilbøjelig til at tage lån hjem er ikke korrekt. Samtidig må alle indrømme røde eller blå at grunden til det går godt nu, blandt andet kan findes i den politik der blev ført i 90´erne samt en gennemgående konjuktur stigning hos vores samarbejdspartnere og os.

anderssch
      Bruger

binzers skrev:
      AndyOP feat. Villy Søvndal: 2 mod Fogh

http://www.youtube.com/watch?v=7yz2IzRwfzw

ny SF valgsang VÆRD at tjekke ud!

Fandenme god griner, den må have tagen en tid at skrive. Han har beat ham Villy!

BOND-AGF
      Bruger

[u]Bryd alliancen med Bush
      [/u]
      Vi har tropper i Afghanistan og Irak (ja, der er stadig danske soldater tilbage i Irak), og vi er en del af George W. Bush's alliance. Det kan ikke være rigtigt.

Nu må et nyt politisk flertal bryde alliancen med Bush og sikre, at Danmark overholder menneskerettighederne. Siden 2001 har Fogh-regeringen været tæt allieret med George Bush og hans neo-konservative kabinet. Denne alliance har haft katastrofale konsekvenser for dansk udenrigspolitik.

nu ved jeg ikke om i vil have dk i dårigt lys men hvis ja så stem på jeres borgerlige partier, eller stem på SF, Enhedslisten eller Socialdemokraterne, vi skal have et bedre land at leve i! -NU!

tænk jer nu om før i stemmer!

Fresh
      Bruger

BOND-AGF skrev:

Håber, at du vil gøre det samme. 😉

@Bond-agf
      den at kalde os, men sæt dig for pokker ind i tingene inden du taler. For det første er det ikke nogen "overraskelse" for folk at vi har soldater i irak. hoveddelen er trukket hjem, men englænderne har udbedt sig vores hjælp og den har de naturligvis fået.

Nu er vi begge to "røde" som det er blevet mo
      Hvad angår afghanistan så er det et af de punkter hvor jeg er rygende uenig med bl.a. SF. Hvorfor i alverden skal vi trække os ud fra et land der er så dybt i krise. Hvis vi trækker os hjem vil alle de ting vi har kæmpet for at opnå forsvinde igen og vi har dermed spildt 5 år og en god sjat menneskeliv på ingenting. Min holdning er at når man har påtaget sig en opgave som den i Afghanistan, så gennemfører man den!

Derudover vil jeg godt medgive dig at bush ikke era alt for skarp og irak krigen var ulovlig fra dag 1. Men det var afghanistan ikke! Danmark kommer nok i et dårligere lys hvis vi trækker soldterne hjem end hvis vi beholder dem dernede.

BOND-AGF
      Bruger

Fresh skrev:

BOND-AGF skrev:

Håber, at du vil gøre det samme. 😉

-NEJ, for jeg er sten sikker i min sag og har tænkt! men det har du vist ikke.

BOND-AGF
      Bruger

Zodiac skrev:

@Bond-agf

den at kalde os, men sæt dig for pokker ind i tingene inden du taler. For det første er det ikke nogen "overraskelse" for folk at vi har soldater i irak. hoveddelen er trukket hjem, men englænderne har udbedt sig vores hjælp og den har de naturligvis fået.

Nu er vi begge to "røde" som det er blevet mo
      Hvad angår afghanistan så er det et af de punkter hvor jeg er rygende uenig med bl.a. SF. Hvorfor i alverden skal vi trække os ud fra et land der er så dybt i krise. Hvis vi trækker os hjem vil alle de ting vi har kæmpet for at opnå forsvinde igen og vi har dermed spildt 5 år og en god sjat menneskeliv på ingenting. Min holdning er at når man har påtaget sig en opgave som den i Afghanistan, så gennemfører man den!

Derudover vil jeg godt medgive dig at bush ikke era alt for skarp og irak krigen var ulovlig fra dag 1. Men det var afghanistan ikke! Danmark kommer nok i et dårligere lys hvis vi trækker soldterne hjem end hvis vi beholder dem dernede.

-helt enig med at irak krigen var ulovlig fra dag 1. og jeg er da heler ikke enig med SF på det område, men det er heler ikke fundet en endelg holdning/løsning på det punkt endnu.

jeg mener dog at det er vigtig soldaterne i afganistan trækkes så roen kan nåes på det militante område, altså at vi ikke er der til at optrappe konflikterne.

J
      Bruger

@ Bond-AGF: Du resonerer som en 4-årig….

"Vi må hellere trække os ud så de forsmåede hulemænd ikke bliver sure på os".

Det sekund hvor alle de vestlige lande trækker sig ud bliver alle skoler lukket/sprængt i luften, musik forbudt, kvinder undertrykt og stenet, påny diktatur samt alskens uhyrligheder som du ikke kan forstille dig i dit 22-årige hoved.

Alle de Afghanere som har ageret tolke, snakket med soldater, arbejdet på kasserner eller for det offentlige vil få hugget hovedet af!! Afghanistan vil aldrig komme sig fra ruinerne.
      Hvis vi trækker os ud vil det blive betragtet som en sejr for "dem"…

fladmose
      Bruger

Vi skal gøre vores arbede færdigt i Afganisthan(staves?). Men så heller ikke mere end det. vi skal ikke blive der længer etid end nødvendigt bare fordi Bush siger det

BOND-AGF
      Bruger

du er da latterlig og dum at høre på!! du citerer mig for noget jeg ik har sagt!

du har ingen opfattelse af hvordan siturationen er dernede, det handler om menneske liv! forstå det nu!! hverdag dør nogen som følge af militante angreb og de danske liv blir flere gang på en dag sat på spil, men det synes du vist er fedt. 🙁 i virkligheden skaber det mere ro i landet uden de militante styrker!

sæt dig lidt mere ind i tingene!!

BOND-AGF skrev:
      du er da latterlig og dum at høre på!! du citerer mig for noget jeg ik har sagt!

du har ingen opfattelse af hvordan siturationen er dernede, det handler om menneske liv! forstå det nu!! hverdag dør nogen som følge af militante angreb og de danske liv blir flere gang på en dag sat på spil, men det synes du vist er fedt. 🙁 i virkligheden skaber det mere ro i landet uden de militante styrker!

sæt dig lidt mere ind i tingene!!

Hvordan i alverden har du tid til at skrive indlæg her i skoletiden? Burde du ikke sidde og lave Læs og Forstå med de andre kammerater i din 4. klasse?!

@Bond-agf
      Du har sgu da heller ikke en skid anelse om hvad der foregår i afghanistan. Personligt har jeg da heller ikke andet end det medierne skriver og hvad min ledelse fortæller mig, men enhver med bare lidt forstand på militær taktik ved sgu da at vi ikke trækker os ud før jobbet er gjort. Hvad angår det med vores soldater der sætter livet på spil så synes jeg ærlig talt lige du skal klappe i og lade dem gøre deres arbejde. Der er ikke en eneste af de gutter der er i afghanistan der ikke har ønsket det på forhånd! De har brugt minimum et års træning for at komme derned. Faremomentet er en del af deres job. Det er krig det her! Havde du forventet andet end at det var farligt?

BOND-AGF
      Bruger

fuck du er sjov!!:k:k:k:k:k:k:k:k

idiot og kæmpe klaphat!! tænk for du taler! nå nej det kan du jo ik!:o

fladmose
      Bruger

Mudderkastning:D

fladmose skrev:

Det er næsten som at se valgkamp:D

fladmose
      Bruger

Zodiac skrev:

fladmose skrev:

Det er næsten som at se valgkamp:D

Jep det er ligeså kedeligt og underholdende på samme tid:D

BOND-AGF
      Bruger

DET ER OGSÅ EN VALGKAP MELLEM GODT OG ONDT!
      MELLEM RET OG PÅSTAND!

-Tænk!

ja og sådan som jeg læser det bond har du været ret god til at komme med påstande som du ikke kan understøtte. Hold op med det!

BOND-AGF
      Bruger

hvordan læser du??? hvilke påstande?? det er vist en andens indlæg du har læst for jeg kommer kun med fakta og holdninger, plus mine egne synspunkter!

@ Bond

Denne alliance har haft katastrofale konsekvenser for dansk udenrigspolitik.

Dette er jo på ingen måde sandt. Og i så fald må du godt vise mig det faktum du hentyder til her. Derudover må du godt forklare mig hvorfor du vil ha danske soldater ud af Afghanistan (og lad nu være med at sige at det er fordi det er farligt for så brækker jeg mig)

BOND-AGF
      Bruger

hvilken alliance taler du nu om???

-og jov det er sandt og det skader dks omdømme på alle måder at have styrker i krig uanset om det er irak, bangkok vietnam eller afganistan.

faktum bør haves i hovedet på alle danske statsbogere – ikke på tekst.

BOND-AGF
      Bruger

-og jov det er sandt og det skader dks omdømme på alle måder at have styrker i krig uanset om det er irak, bangkok vietnam eller afganistan.

BOND-AGF skrev:

Det må du jo vide. Du nævner det selv i et tidligere indlæg (omhandlende Bush osv). Jeg siger ikke at jeg er fortaler for Bush for det er jeg så langt fra, men den har ikke skadet os på nogen måde hvordan du end vender og drejer det.

Hvordan når du frem til det? Med Afghanistan var det jo på et FN mandat vi gik i kamp og det er noget der forpligter så her vil jeg gentage hvad jeg har sagt før. Det ville skade vores omdømme meget mere hvis vi trak dem hjem. Så igen, hvad er dit argument for det her?

Det er meget fint og fornemt at faktum bør haves i hovedet på alle danske statsborgere men det ændrer jo ikke på det faktum at du ikke kan argumentere din egen sag. Hvis du finder det frem sort på hvidt at samarbejdet med USA har skadet Danmarks omdømme, og at krigen i afghanistan har gjort det samme, så vil jeg utrolig gerne se det.

BOND-AGF
      Bruger

drop dog det borgerlige pis!! brug dog fornuften og stem på venstre fløjen!!!

tænk! :k

RØD-GRØN REGERING NU! :k

Krig mod fattigdom! -Ikke mod de fattige!!

Truelsen
      Bruger

@ BOND-AGF: Du har endnu ikke svaret på mit spørgsmål/kommenteret på mit indlæg på side 3.

I øvrigt vil jeg lige bede om en ordenlig tone i debatten og frabede kommentarer som denne:

BOND-AGF skrev:
      fuck du er sjov!!:k:k:k:k:k:k:k:k

idiot og kæmpe klaphat!! tænk for du taler! nå nej det kan du jo ik!:o

-eLGen-
      Bruger

@Truelsen; Jeg gætter på at svaret bliver noget i dur med;

"Fordi jeg sgu da siger det! Nøøøiijj os hvor er i højrefløjsfolk bare nogle fjolser! Stem sgu da på de røde for ellers må du ikk komme med til min fødselsdag næste gang – og den bliver enda holdt på McDonalds at du ved det nå hva!"

@BOND-AGF
      ; No offense naturligvis – jeg synes personligt at dine indlæg er fantastiske informative og du har med din fantastiske indsigt om det danske politiske miljø åbnet mine øjne for en ny sandhed om venstrefløjen i Danmark…

BOND-AGF skrev:
      drop dog det borgerlige pis!! brug dog fornuften og stem på venstre fløjen!!!

tænk! :k

RØD-GRØN REGERING NU! :k

Krig mod fattigdom! -Ikke mod de fattige!!

Hvis du nu følger lidt med kan du se at jeg bestemt ikke er borgerlig, men jeg kan ikke så godt med at din argumentation kan koges ned til det ovenstående. Jeg venter stadig:)

BOND-AGF
      Bruger

på hvad? -valget er idag.. Kom så ud og stem på venstre fløjen NU!!:k

BOND-AGF
      Bruger

[center][u]Men held og lykke da! og godt valg til de bedste!![/u][/center] :k:k

Truelsen
      Bruger

@BOND-AGF: Det spiller vel ingen rolle, hvornår valget er, når det bare handler om, at jeg gerne vil have et svar på det spørgsmål, jeg stillede dig i for tre (?) dage siden.
      Hvis du, i modsætning til min overbevisning omkring dig, har sat dig godt ind i politik, så må du da også kunne argumentere for dine sysnpunkter, eller hvad?

Jeg har ikke stemt endnu, så du kan måske stadig nå at påvirke mig[lol]

@BOND-AGF

Jeg eftersøger præcis det samme som Truelsen, men jeg har tværtimod ham allerede besluttet hvor krydset skal sættes. Og hvad venter jeg på? Jeg venter på at du uddtber dine begrundelser istedet for bare at argumentere med at "sådan er det bare" og "det bør enhver vide" agtige argumenter… det holder jo ikke. Så vil jeg skide på at der er valg idag… det ændrer ikke på at jeg godt vil høre det!

BOND-AGF
      Bruger

nej men nu har i vel begge stemt?!
      og hvad var så spørgsmålet jeg skulle svarre på?[think]

KejserR
      Bruger

Bond@ er du virkelig 22?

Men i dag kom dagen endelig, lad os så få ny regering (:
      Godt valg til alle!

BOND-AGF
      Bruger

ja´jeg er! og ja nu regering nu og endelig NU!

SRF
      Bruger

Fogh har gjort så meget for DK!.

Derfor, skal vi forsætte med en VK regering, som det også ser ud til at det bliver. Danskerne har tal:k

BOND-AGF
      Bruger

hvad tror du han har gjort?! [lol]

intet[shock]

@BOND-AGF – hold da op, du udstiller godt nok din åbenlyse traumatiske mangel på intelligens, indsigt og realitetssans i denne tråd

Det er faktisk utroligt at jeg gider bruge tid på dig – Men for det første er du jo ikke fra 85, kan i hvert fald huske jeg tjekkede din alder for en del måneder siden.. hvorfor ikke bare stå ved din alder i stedet for at puste dig op med ilt du ikke bruger?

Du skulle stoppes, for du taler i den grad mod bedrevidende…

XanderGf
      Bruger

Må ærligt indrømme at BOND-AGF ikke er ret smart at høre på.! Jeg er måske ikke det samme, men jeg sidder i det mindste ikke og kommer med personlige angreb på dem der ikke har samme holdning. Men det er vist noget der er generelt for den røde-fløj.! Personlige angreb og svinere. Ufatteligt at de vil vinde med så dårlige kneb istedet for at fortælle hvad de står indefor andet end VÆLDFÆRD til alle og ingen skatteforhøjelser.. Se de 2 ting kan ikke lade sig gøre på samme tid. Det bliver ligesom dengang med Nyrup, da han rendte fra sine valgløfter. Og det har Socialisterne lidt under siden.

Lad dog Fogh blive. Det går bedre i DK end nogensinde og arbejdsløsheden er den mindste siden 74 vistnok. Se det giver penge i kassen da der bliver betalt skat fra mange flere arbejdende. Så snart der bliver rødt, så vælter pengene ud til dem der ingen arbejde har og dermed begynder folk at dovne den igen. Dermed fosser pengene ud.

Nu er det snart ovre, men til jer der ikke allerede har stemt, så vælg fornuften og stem på det sikre for Danmarks fremtid.:k

BOND-AGF
      Bruger

du da dum og høre på!! det er sku da ikke mig vi taler om men om fogh har gjort noget godt i den tid han sad!!

for idag er dagen jo hvor han ryger!

(Selvom han jo har røgen i fire år, men nu er det ud!) :p

stem på de socialistiske Partier! [i][u]NU[/u][/i]!

BOND-AGF
      Bruger

Frederik Thomsen skrev:

@BOND-AGF
      – hold da op, du udstiller godt nok din åbenlyse traumatiske mangel på intelligens, indsigt og realitetssans i denne tråd

Det er faktisk utroligt at jeg gider bruge tid på dig – Men for det første er du jo ikke fra 85, kan i hvert fald huske jeg tjekkede din alder for en del måneder siden.. hvorfor ikke bare stå ved din alder i stedet for at puste dig op med ilt du ikke bruger?

Du skulle stoppes, for du taler i den grad mod bedrevidende…

Jeg er åbenbart klogere end dig når du stemmer borgerligt er det klart bevis på jeg ved hvad jeg siger og du ikke gør!

Haha, det er da helt fantastisk hvordan BOND-AGF er et tydeligt bevis for at den bedste reklame for højrefløjen er når venstrefløjen åbner munden.

Godt valg til alle og brug jeres stemme med omtanke.

BOND-AGF
      Bruger

XanderGf skrev:
      Må ærligt indrømme at BOND-AGF ikke er ret smart at høre på.! Jeg er måske ikke det samme, men jeg sidder i det mindste ikke og kommer med personlige angreb på dem der ikke har samme holdning. Men det er vist noget der er generelt for den røde-fløj.! Personlige angreb og svinere. Ufatteligt at de vil vinde med så dårlige kneb istedet for at fortælle hvad de står indefor andet end VÆLDFÆRD til alle og ingen skatteforhøjelser.. Se de 2 ting kan ikke lade sig gøre på samme tid. Det bliver ligesom dengang med Nyrup, da han rendte fra sine valgløfter. Og det har Socialisterne lidt under siden.

Lad dog Fogh blive. Det går bedre i DK end nogensinde og arbejdsløsheden er den mindste siden 74 vistnok. Se det giver penge i kassen da der bliver betalt skat fra mange flere arbejdende. Så snart der bliver rødt, så vælter pengene ud til dem der ingen arbejde har og dermed begynder folk at dovne den igen. Dermed fosser pengene ud.

Nu er det snart ovre, men til jer der ikke allerede har stemt, så vælg fornuften og stem på det sikre for Danmarks fremtid.:k

-Det var dog den syeste påstand at komme med i hele valg kampen!!
      😮 Bliv dog klog! 🙁

hvordan kan du sige sådan! du har (igen) ingen fakta der beviser det du siger og desuden var den gamle regering med til at starte det men 0 arbejdsløshed det var bare vk regeringen der fortsatte det'!

tænk lidt mere over tingene inden i sætter det så vigtige kryds!
      – det gælder os alle!

BOND-AGF skrev:

XanderGf skrev:

-Det var dog den syeste påstand at komme med i hele valg kampen!!
      😮 Bliv dog klog! 🙁

hvordan kan du sige sådan! du har (igen) ingen fakta der beviser det du siger og desuden var den gamle regering med til at starte det men 0 arbejdsløshed det var bare vk regeringen der fortsatte det'!

tænk lidt mere over tingene inden i sætter det så vigtige kryds!
      – det gælder os alle!

Fakta er at arbejdsløsheden er faldet siden 2001 og hvis der er så stor forskel på Socialkammeraterne og Venstre, hvordan kan det så være at de har fortsat “zden samme politik”o som SR-regeringen brugte, som du så flot og ignorant postulerer?

BOND-AGF
      Bruger

ja snak snak snak! hold jer nu til virkeligheden! :k

BOND-AGF skrev:
      ja snak snak snak! hold jer nu til virkeligheden! :k

Ha-ha 😀

BOND-AGF
      Bruger

Ja Haha! [lol]

Lylle
      Bruger

amen altså hvad er der galt med dig ? (james bond) .. du siger han ingen fakta har på sine påstande, men når han så fortæller dig at arbjedsløsheden er historisk lav (og den har faldet lige siden de kom til) fyrer du denne kommentar af:

ja snak snak snak! hold jer nu til virkeligheden!

det er jo virkeligheden !

XanderGf
      Bruger

Det er totalt griner det her… Han sviner alle der ikke er rød og beder folk blive klogere…

BOND.?? Er du tilhænger af ungdomshuset.?? Svar udbedes..

BOND-AGF
      Bruger

[u]NEJ![/u]

XanderGf
      Bruger

Det var satans.. Det skulle man ellers tro sådan som du opfører dig i denne tråd… :k[lol]

Four more years.. Tillykke til alle borgerlige med flertallet. Og super at Fogh tager 4 år til.

Hatte
      Bruger

Ser desværre ud til at den blå blok skal reagere landet et par år endnu. Men i hvertfald ikke fire år, efter en kæmpe skandale næste år til september trækker hele Venstre sig og et nyvalg udskrives;)

Tillykke med sejren.:(

carpe_diem82
      Bruger

:k:k:k:k:k:k:k:k

BOND-AGF
      Bruger

I har ikke vundet en skid endnu! og hvis i har så holder den regering ikke længe!

BOND-AGF skrev:
      I har ikke vundet en skid endnu! og hvis i har så holder den regering ikke længe!

Uha det gør ondt at tabe, typisk for den slags mennesker at fyrer den slags lort af..

4 more years 4 more yeras

BOND-AGF
      Bruger

No more years! No more years! :k:k

ja det gør ondt på de borgerlige!

J
      Bruger

4 more years!

Dejlig blok politik! JA TAK!

Alle stemmer på Y og til venstre derfor spildt!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Anders Fogh 4 the win!:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k:k

-eLGen-
      Bruger

BOND-AGF skrev:
      No more years! No more years! :k:k

ja det gør ondt på de borgerlige!

Har du drukket af natpotten?

BOND-AGF
      Bruger

pia kage og khader går ikke i det samme lokale!
      som villy siger! :k:k

nyt valg om 6 måneder! :k

ThePope
      Bruger

Alletiders med 4 år mere, økonomisk ansvar og at man kan beholde mere af sin løn pga skattelettelser.

Nu at valgkampen er ovre slipper man for Villy og de andre socialister/kommunister og deres had/misundelighed. De får mig til at brække mig!

J
      Bruger

Samtidig slipper vi for at høre på BUND-AGF!

Tak for det! Vær venlig at lukke i 4 år mere B)

SRF
      Bruger

4 more years 4 more yeras 😀 .. :k

Hvor kan man ikke være andet en glad idag, 4 more years 4 more yeras :k !!! Nu mangler vi kun lige at EL kommer ud af folketinget :k

BOND-AGF
      Bruger

der går måske to inden valget kommer måske kun 1 1/2 år!
      den der regering holder i værd fald ikke længe! -det sikkert!

Jeg hedder Bond-AGF! synes det er jer der bør lukke!:k

BOND-AGF skrev:
      der går måske to inden valget kommer måske kun 1 1/2 år!
      den der regering holder i værd fald ikke længe! -det sikkert!

Jeg hedder Bond-AGF! synes det er jer der bør lukke!:k

Ja ja Mr Bund du kan være glad for at være AGF i denne situation, du er vant til at tabe, så mon ikke også du overlever dette… Ellers er der ikke noget at gøre ved det

4 more years

BOND-AGF
      Bruger

har intet tabt! – Ms. flighte!

BOND-AGF skrev:
      har intet tabt! – Ms. flighte!

Ikke andet end dit hovede, nej.

BOND-AGF
      Bruger

nej det har jeg ikke tabt det har vestre og kons.

de for det nemlig rigtig svært nu!

BOND-AGF
      Bruger

nej det har jeg ikke tabt det har vestre og kons.

de for det nemlig rigtig svært nu!

Replay
      Bruger

Lad mig sige det sådan her. Hos VKO kunne man købe drinks i deres bar i aftes. Hos A var der fri bar… De havde nok allerede åbnet for kassen.

Det blev en god aften :k

Øhh nej!

Du forstår jo ingenting, ikke engang efter det endelige resultat åbenbart?? – Fogh har jo ikke nødvendigvis "brug for" Khader, eftersom Pia stadigvæk er i besiddelse af den afgørende magt (alle forventede det skulle være NA som skulle være udslagsgivende)

Khader er blevet mere defensiv og stiller ikke ultimative krav længere, da han ikke er i position til dette..

Dermed ikke sagt der ikke skal arbejdes bredt, det lægger Fogh op til, men hvordan Venstre og Konservative kan "få det svært" i de kommende år har jeg godt nok svært ved at se, hr. Bond?

Castro-AGF
      Bruger

@ [i]james[/i] BOND

Mon ikke du skulle smutte i seng nu? 😉

Du lyder træt:D

Castro-AGF
      Bruger

forresten: GOD VALGAFTEN
      ………………………………………………………

FOR SF!B):(

Tillykke til VK med sejren. Personligt ærgrer det mig naturligvis lidt, men folket har talt og det må man jo naturligvis acceptere.
      Det der ærgrer mig mest er nok at Ny alliance ikke har været i stand til at få mandater nok til at være tungen på vægtskålen. Kunne godt se en del underholdning i et samarbejde der både involverede dansk folkeparti og Ny alliance. De to partier kan jo slet ikke blive enige om noget.

Derudover kan jeg kun glædes over SF's valgsejr. Det var ganske enkelt fremragende:)

@Bond

Jo mere du åbner munden jo værre stiller du dig selv. Tænk lidt over den!

Replay
      Bruger

Men SF kan jo ikke rigtig bruge den til så meget. Lige så meget som de Radikale kunne. Nu er det blevet "in" med SF ved dette valg, og næste gang er det så et nyt parti der var et godt valg, og sådan fortsætter det.

Men de steg godt nok voldsomt må man sige, og hatten af for det.

BOND-AGF
      Bruger

Det er trist for hele landet at de for love at fortsætte! de skal svines!:k

-tror ikke det blir bedre end før, hvorfor da det? det de samme fæ-hoveder!

det blir rigtig svært og hårdt for de fattige og syge nu! -desværre! 🙁

Lorte land!

Replay
      Bruger

BOND-AGF skrev:

Lorte land!

Det har altid været hårdt at være fattig og syg.

BOND-AGF
      Bruger

nå så du er syg!?[shock]

Replay
      Bruger

Nej, men med en almindelig sund fornuft, må man gå ud fra at det altid har været hårdt at være syg.

BOND-AGF
      Bruger

ja men sku ikke nær så hård med den rette hjælp!

og den fåes ikke nu, desværre! 🙁 – og det er trist.

fladmose
      Bruger

VALGET ER SLUT. THE END.

BOND-AGF
      Bruger

[center][u]_SLUT_[/u][/center]

Andre Jensen
      Bruger

Jeg elsker happy endings 🙂

BOND-AGF
      Bruger

men så vent lige fire år med at få den! 😉

Yalle
      Bruger

BOND-AGF skrev:

Lorte land!

Det er trist for de 47%, der stemte på oppositionen (ret mig, hvis tallet er forkert). Så nej, det er ikke trist for hele landet.

I øvrigt burde det gøres strafbart at lyve om sin alder *host* 😉

BOND-AGF
      Bruger

Jo det er meget trist og det kaster dårlidt lyst over dk -igen!

[u]SØRGELIDT – SØRGELIDT – NEDEREN!! :([/u]

BOND-AGF skrev:
      Jo det er meget trist og det kaster dårlidt lyst over dk -igen!

[u]SØRGELIDT – SØRGELIDT – NEDEREN!! :([/u]

Ha ha, det der er sørgeligt i denne tråd, det er sgu dig min fine ven. Men wauw hvor har du været underholdende! Tusind tak for alle dine latterlige kommentarer og indlæg – det har bare været super, og du har gjort denne valgkamp til noget helt specielt for os alle, vil jeg tro!

Og når du nu skal kommentere mit indlæg, så brug lige nye ord denne gang – idiot, klaphat m.m. har været brugt, og genudsendelser er jo sjældent sjove…

4 More Years til Anders og Bendt – længe leve Danmark, og lad os så få skatten endnu længere ned!

BOND-AGF
      Bruger

Hold nu din kæft! -det er dig der er latterlig og skatten blir sky høj!!

Du og din borgerlige regering er syg og sørgelig!!

brækker mig af at tænke på de skal lede landet i hele fire år!! :o:(

tror ikke et sekundt på det holder så længe!! [think]

@ BOND-AGF

Nu er klokken snart ni og det er vist ved at være din sengetid.
      Du skal tidligt op og i skole.

Det er egentligt underligt at din mor ikke har sendt dig ud og børste tænder endnu 😉

Lylle
      Bruger

4 More Years til Anders og Bendt – længe leve Danmark, og lad os så få skatten endnu længere ned!

@ Krog Pedersen

bare lige et lille side-spørgsmål her efter valget ..

hvorfor er det egenligt så vigtigt for dig at få skatten ned ? har du ikke penge nok, eller vil du bare gerne have nogle flere ? .. hvis skatten ryger ned vil det jo nødvendigvis betyde ringere velfærd (lige meget hvad de eller siger…) har du ikke nogle børn der engang skal i skole ? en gammel mor der skal på sygehuset? ..

tag det endeligt ikke som en provokation, vil bare gerne høre hvad der ligger bag din mening 😉

Hvad tror I den lavtlønnede enlige mor (eller andre med beskeden indtægt ) får mest ud af.

At få lidt mere i lønningsposen og lidt højere skatter

eller

en smule mindre i lønningsposen og lavere skatter

Er den svær ?

Hvor stor en procentsats du får i friplads til dit barn i daginstitutioner afgøres af din bruttoindtægt.

Så den enlige mor vil altså få mere ud af lavere skatter og en smule mindre i lønningsposen.

Udregningen af boligsikring………. der er din bruttoindtægt også et af parametrene der bruges i udregningen.

Igen får den enlige mor mere ud af lidt lavere skatter og en smule mindre i lønningsposen.

Så håber da ikke at landet enlige mødre og/eller lavtlønnede stadig tror at socialdemokratisk politik vil give dem flere penge mellem hænderne.

BOND-AGF
      Bruger

Hvid af hjerte skrev:
      @ BOND-AGF

Nu er klokken snart ni og det er vist ved at være din sengetid.
      Du skal tidligt op og i skole.

Det er egentligt underligt at din mor ikke har sendt dig ud og børste tænder endnu 😉

hvad med dig?! Har din mor ikke smidt dig i seng endnu! den er langt over 8! og har hun ikke lært dig ikke at prvokerende og usande udsagn, vedr. politik!? -hvis du da ved hvad det betyder? :p

puuuha! [lol]

Lylle
      Bruger

Så håber da ikke at landet enlige mødre og/eller lavtlønnede stadig tror at socialdemokratisk politik vil give dem flere penge mellem hænderne.

nej, men så er der vel så meget andet den vil give dem.. tror du ikke også den "lavtlønnede enlige mor" er interesseret i ordenlig skolegang, ordenlige hospitaler osv ? ..

Lylle
      Bruger

hvad med dig?! Har din mor ikke smidt dig i seng endnu! den er langt over 8! og har hun ikke lært dig ikke at prvokerende og usande udsagn, vedr. politik!? -hvis du da ved hvad det betyder?

puuuha!

egenligt ret underligt du ikke snart bare holder op med at svare ? .. altså det der fører jo ikke noget med sig.. ( måske et grin ? )

binzers
      Bruger

Zodiac skrev:
      Tillykke til VK med sejren. Personligt ærgrer det mig naturligvis lidt, men folket har talt og det må man jo naturligvis acceptere.
      Det der ærgrer mig mest er nok at Ny alliance ikke har været i stand til at få mandater nok til at være tungen på vægtskålen. Kunne godt se en del underholdning i et samarbejde der både involverede dansk folkeparti og Ny alliance. De to partier kan jo slet ikke blive enige om noget.

Derudover kan jeg kun glædes over SF's valgsejr. Det var ganske enkelt fremragende:)

kan ikke være mere enig… Slaget er tabt, men krigen er kun lige begyndt

Truelsen
      Bruger

BOND-AGF skrev:
      Hold nu din kæft! -det er dig der er latterlig
      og skatten blir sky høj!!

Så kommer du med den der igen. Det var det, jeg ville have dig til at give en forklaring på på side 3 i denne tråd. Helle Thorning snakker jo konstant om, at man skulle kunne få en helvedes masse ting, hvis man kan undvære en skattelettelse, mens Anders Fogh og Bendt Bendtsen vil fortsætte skattestoppet og gennemføre en skattereform, hvor der vil komme skattelettelser. HVAD I AL VERDEN FÅR DIG SÅ TIL AT SIGE, AT SKATTEN VIL BLIVE HØJERE MED DEN BORGERLIGE REGERING!????

Borgerlig regering mig i R****!

Den korrekte term er snarere "Det kapitalistiske flertal".

Uligheden mellem rig og fattig har aldrig været større, og den bliver kun større med disse kapitalistiske magthavere!

Mange mennesker sætter penge over så meget andet, det forstår jeg bare ikke, er der en venlig VU'er (eller bare en der stemte til den side) som vil forklare mig hvordan det kan hænge sammen?

Det er netop de, som besidder viden om samfundets egentlige tilstand, frem for den økonomiske "ansvarlighed", der stemmer til venstre for midten!

Dette valg er, for mig at se, en katastrofe! Kan godt være at Statsminizzlen har hevet Danmark op af det økonomiske bund dynd, men på hvilken bekostning?

Man ser den laveste arbejdsløshed i 30 år, det er ganske flot. Desværre ser vi også flere på syge dagpenge end nogen sinde før, en direkte konsekvens af vor tids forbruger samfund, hvor alting kun kan gå for langsomt, og hvor socialt belastede mennesker bliver kastet hoved kuls ud i et aktiveringsforløb af regeringen, kun med øje for at sparke disse mennesker ud på arbejds markedet, så hurtigt de kan komme til det, og uden egentlig humanistisk omtanke!

Det er også den regering, som på populistisk vis, prioriterer de ældre, men samtidig negligerer andre svage samfundsgrupper! Her tænker jeg især på sindslidende mennesker, som gang på gang må opleve nedskæringer og lukninger af åbne psykiatriske afdelinger, blot for at kommunerne, og dermed staten, kan tjene penge på salg af ejendom. (Lidt lige som Huset!)

Man fyrer pleje personale og ansætter i stedet deciderede muskel mænd, til at tage sig af disse mennesker, store hærde brede mænd, hvis eneste formål er, at dominere patienterne fysisk. Vi er tilbage ved den gamle historie om galeanstalten. Er man sindslidende, er man åbenbart farlig…

En fyr fra rød front sagde en gang til mig, at når revolutionen kommer, så bliver vi alle frie mennesker, jeg grinede i flere dage. Men tro på dette: Denne regering får ikke lov at sidde længe, om så folket selv skal rejse sig mod den!

I øvrigt har vi ikke demokrati i Danmark, vi har der i mod det som kaldes et "Demokratisk diktatur", eller et "Demokratur"

Demokratisk diktatur er når flertallet diktatorisk påtvinger mindretallet til at handle efter flertallets mening.

At tvinge et menneske til demokratiske værdier og principper kan også betegnes som demokratisk diktatur.

Overordnet, ser flertallet ikke demokratisk diktatur som et problem, mens mindretallet kan være skeptisk over for det.

PeaceB)

Replay
      Bruger

Ud med jeres håndbajere og råb højt? :p

bliver lige nødt til at spørge… Hvad er det egentlig der får jer borgerlige til at tro at skatten ville stige hvis vi fik en socialistisk regering? Hele oppositionen har jo været enige om at der ikke skulle røres ved skatten. Det vil så sige at den bliver hvor den her. Jeg frygter yderligere letninger i skatten, men nu må vi se hvad der sker:)

@Binzer
      Det er jo en folkebevægelse:D Vi er godt på vej nu:) Tror ikke det er tilfældigt at netop SF er blevet så populære, men højrefløjen påpeger jo som den største selvfølge at det jo skyldes Enhedslistens og de radikales tilbagegang, men det finder jeg yderst tvivlsomt…

binzers
      Bruger

Zodiac skrev:
      Det er jo en folkebevægelse:D Vi er godt på vej nu:) Tror ikke det er tilfældigt at netop SF er blevet så populære, men højrefløjen påpeger jo som den største selvfølge at det jo skyldes Enhedslistens og de radikales tilbagegang, men det finder jeg yderst tvivlsomt…

Nej, det er bestemt ikke tilfældigt at det var SF der fik den store fremgang ved valget… Folk er ved at blive godt træt af regeringen og deres nedskæringer og der har den seneste tid vokset en generelt utilfredshed og frustration på velfærdsområdet… SF er det eneste reelle parti med en anstændig og human velfærdspolitik og Villy S. har været fantastisk til at formidle den i valgkampen… Det er en folkebevægelse om bedre velfærd som er igang og den vil fortsat vokse sig stærkere indtil vi får bedre velfærd til alle i Danmark, for de fortjener vi og det skylder vi hinanden. Det bliver en spændende tid vi går i møde

BOND-AGF
      Bruger

Truelsen skrev:

BOND-AGF skrev:
      Hold nu din kæft! -det er dig der er latterlig
      og skatten blir sky høj!!

Så kommer du med den der igen. Det var det, jeg ville have dig til at give en forklaring på på side 3 i denne tråd. Helle Thorning snakker jo konstant om, at man skulle kunne få en helvedes masse ting, hvis man kan undvære en skattelettelse, mens Anders Fogh og Bendt Bendtsen vil fortsætte skattestoppet og gennemføre en skattereform, hvor der vil komme skattelettelser. HVAD I AL VERDEN FÅR DIG SÅ TIL AT SIGE, AT SKATTEN VIL BLIVE HØJERE MED DEN BORGERLIGE REGERING!????

-men tror du så på alt hvad de borgerlige fjolser siger!!?
      hvis ja: Ikke underligt i/du er så dum(/me). de lyver som djævlen!

Maradona
      Bruger

Grunden til at nogle kunne fristes til at tro at skatten ville stige med en rød regering:

Helle Thorning har flere gange udtalt at, "vi i stedet for de bebudede skattelettelser, skal bruge pengene på velfærd" (det er sikkert ikke det præcise citat, men pointen skulle være klar).
      Det lyder, på mig, som om hun havde tænkt sig at rulle disse skattelettelser tilbage og derved gøre skatten højere end den er.

Grunden til at man kan få mere velfærd med skattelettelser:

Man kan jo vælge at det, eller ej, men jeg tror, som mange andre, at hvis skatten sænkes, arbejder folk mere.
      Simpelt tænkt eksempel:
      En person tjener 100 kr. i timen, han arbejder 1 time, tjener 100kr og betaler 60% i skat, dvs 40 kr til ham og 60 kr til skatten.
      Med en skattelettelse til 40 % får han lyst til at arbejde lidt mere, nu arbejder han 1½ time, tjener 150 kr, dvs 60 kr til skatten og 90 kr til ham selv.
      I dette tilfælde: Bliver der arbejdet mere (godt mod mangel på arbejdskraft), personen tjener mere (godt for den der udføre arbejdet) og statens indtjening bliver den samme (ikke færre penge til velfærd).
      Dette er et tænkt eksempel, den virkelige verden er meget mere kompleks, men pointen skulle være til at få øje på.

Kort fortalt, bliver der ved skattelettelse arbejdet mere, derved skab mere værdi, hvilket medføre større rigdom for den enkelte og mere velfærd for alle, idet statens samlede indtægt stiger.

binzers
      Bruger

Maradona skrev:
      Grunden til at nogle kunne fristes til at tro at skatten ville stige med en rød regering:

Helle Thorning har flere gange udtalt at, "vi i stedet for de bebudede skattelettelser, skal bruge pengene på velfærd" (det er sikkert ikke det præcise citat, men pointen skulle være klar).
      Det lyder, på mig, som om hun havde tænkt sig at rulle disse skattelettelser tilbage og derved gøre skatten højere end den er.

Man kan jo vælge at det, eller ej, men jeg tror, som mange andre, at hvis skatten sænkes, arbejder folk mere.
      Simpelt tænkt eksempel:
      En person tjener 100 kr. i timen, han arbejder 1 time, tjener 100kr og betaler 60% i skat, dvs 40 kr til ham og 60 kr til skatten.
      Med en skattelettelse til 40 % får han lyst til at arbejde lidt mere, nu arbejder han 1½ time, tjener 150 kr, dvs 60 kr til skatten og 90 kr til ham selv.
      I dette tilfælde: Bliver der arbejdet mere (godt mod mangel på arbejdskraft), personen tjener mere (godt for den der udføre arbejdet) og statens indtjening bliver den samme (ikke færre penge til velfærd).
      Dette er et tænkt eksempel, den virkelige verden er meget mere kompleks, men pointen skulle være til at få øje på.

Kort fortalt, bliver der ved skattelettelse arbejdet mere, derved skab mere værdi, hvilket medføre større rigdom for den enkelte og mere velfærd for alle, idet statens samlede indtægt stiger.

For det første kan er det jo ikke en skattestigning at anullere en skattelettelse, det er en fjernelse af skattelettelsen og dermed tilbage til skattestoppet

For det andet, så tror jeg næppe at folk vil arbejde mere, ved at få lidt mere i løn og derved vil vi ikke få mere velfærd ud af det i sidste ende… Dem der får flest penge ud af skattelettelsen, er dem der klarer sig bedst i forvejen, så de vil nok nærmere bruge de ekstra penge på at holde lidt ferie eller købe noget til sig selv…

Dér hvor jeg virkelig tror man kunne skabe fremgang, er ved at give alle de tusindvis af off. ansatte der arbejder på deltid lov til at arbejde på fuldtd som der er et stort ønske om… Derudover, som der blev snakket lidt om i valgkampen, at lave en individuel nedtrapning i arbejdstimer for de ældre på arbejdsmarkedet, så de arbejder 20 eller 15 timer om ugen, istedet for at stoppe brat og gå på efterløn eller pension og derved skabe ekstra arbejdskraft blandt den voksende gruppe af ældre i landet… Udover det er det selvfølgelig absolut nødvendigt at vi gør mulighederne for udlændinge at komme til landet og arbejde, væsentligt bedre. Der er bl.a. i Tyskland mange der har svært ved at finde arbejde og derfor er Danmark en god mulighed for dem… Hvis det kan lykkes, så ville det være sådan en gave for landet og en fremtidssikring, nu hvor vi kan se at andelen af ældre i landet bliver større for hvert år.

Seamus
      Bruger

både ham og pia k skal ud

BOND-AGF
      Bruger

[u]JA HØRT![/u] :k:k

BOND-AGF
      Bruger

[u]JA HØRT![/u] :k:k

Der findes ikke meget der er bedre end at se en rød tude, aldrig har man da før set en flok tabere tude så meget…

Bliv endelig ved så man kan se hvad slags sørgelige mennesker i er..

4 more years

Debonair
      Bruger

Maradona skrev:

Simpelt tænkt eksempel:

Som en anden også nævner, so falder hypotesen til jorden såfremt folk ikke Ønsker at arbejde mere.

Hvis jeg kan leve godt for min indkomst når jeg arbejder 37 timer, og jeg så vil kunne leve lige så godt for 30 timers arbejde efter en lettelse…så holder jeg sq da fri en dag i ugen og hygger mig med min familie.

Nul forøget velfærd dér, og jeg tvivler på at jeg ville være unik i den prioritering.

Lylle skrev:

@ Krog Pedersen

bare lige et lille side-spørgsmål her efter valget ..

hvorfor er det egenligt så vigtigt for dig at få skatten ned ? har du ikke penge nok, eller vil du bare gerne have nogle flere ? .. hvis skatten ryger ned vil det jo nødvendigvis betyde ringere velfærd (lige meget hvad de eller siger…) har du ikke nogle børn der engang skal i skole ? en gammel mor der skal på sygehuset? ..

tag det endeligt ikke som en provokation, vil bare gerne høre hvad der ligger bag din mening 😉

Tager det skam heller ikke som en provokation, men som et oplæg til en debat – det tror jeg nemlig sagtens vi to kunne finde ud af, i modsætning til visse andre herinde (hvem sagde noget om Bond….?!) 😉

Jeg har det skam godt, ingen tvivl om det. Men jeg mener, at skattenedsættelser er en forudsætning for at samfundet kan køre på højeste gear. Jeg ser det ikke som et valg mellem skattelettelser og velfærd, men derimod som to af hinanden afhængige elementer.

Samtidig synes jeg vi har en god velfærd – nuvel vi kan pege fingre flere steder hen, det mindes jeg ikke, at man ikke altid har kunnet gøre.

Men jeg synes også, at vi skal til at passe på med velfærden – skal vores børn opdrages til, at det er staten der skal tage sig af os, eller at vi selv skal tage vare på vores egne liv og på hinanden? Jeg synes staten spiller en alt alt for stor rolle i det enkelte menneskes liv.

For mig skal staten fungere som sikkerhedsnet for de borgere som simpelthen ikke selv kan tage vare på sig selv – og det er ikke ret mange, tror jeg.

Samtidig mener jeg også, at det er urimeligt, at personer der har studeret og arbejdet sig op gennem et længere liv, for til sidst at blive direktør eller lign., skal betale så ufattelig høj en procent i skat. Selv hvis vi havde flad skat ville han jo betale meget mere, end de der slet ikke tjener det samme (sådan nogle som mig). Jeg synes det er et urimeligt system, men det er jeg godt klar over, at jeg formentligt er ganske alene om at synes.

Men det er vel også det skønne ved demokratiet 😉

Jakobbs
      Bruger

@Maradonna

Et andet tænkt eksempel:

En mand tjener 50.000kr om måneden før skat og betaler 50% i skat og har 25.000kr til rådighed, hvilket han er godt tilfreds med. Skatten sænkes nu til 40% i skat og han har dermed 30.000 til rådighed og skat får 20.000. Selvom han er glad for flere penge, var han egentlig godt nok tilfreds med det han fik før, og det han mangler mest er bare noget ekstra fritid. Han "køber" derfor ekstra fritid ved at gå ned i timer på arbejdet. Han tjener dermed kun 41666kr før skat nu. Det giver ham nu en indkomst efter skat på 25000 som før og han har mere tid til familien og er glad. Skattefar derimod har nu kun 16.666 og er sikkert knap så glad.

"kun et tænkt eksempel, men pointen burde være til at få øje på"

Til dem der uden betænktning tror på at det er givet at folk arbejder mere hvis man sænker skatten vil jeg spørge: Vil folk arbejde hele tiden med ingen skat?

I virkeligheden er der ikke nogle der ved præcist hvad der sker ved at sænke skatten, og selvom det intuitivt lyder godt at folker arbejder mere hvis de får skattelettelser, er det ikke givet det er rigtigt.

-eLGen-
      Bruger

Krog Pedersen – du er da ikke alene, jeg er da helt enig i stort set samtlige betragtninger…

[img]http://nefariouslabs.r30.net/Dead%20Horse.jpg[/img]

Maradona
      Bruger

For det første kan er det jo ikke en skattestigning at anullere en skattelettelse, det er en fjernelse af skattelettelsen og dermed tilbage til skattestoppet

Det er jo et temprementsspørgsmål om man vil kalde det en skattestigning, når skatten bliver højre end den ellers ville være, men sålænge der er klarhed om fakta, kan man jo opfatte det som man har lyst.

Dem der får flest penge ud af skattelettelsen, er dem der klarer sig bedst i forvejen, så de vil nok nærmere bruge de ekstra penge på at holde lidt ferie eller købe noget til sig selv…

Om man så mener at skattelettelser vil føre til at folk arbejder mere for at få mere eller mindre for kun at få lidt mere, er nok ikke noget vi kan afgøre her.
      Personligt ville jeg arbejde det mere og derved tjene det mere (i øjeblikket fravælger jeg fra tid til anden overarbejde, udelukkende med skatten som begrundelse).

Jeg er overordnet enig i dine forslag, dog.
      Skal man kun give mulighed for fuld tid, hvis der er brug for det, man kunne også give dem der vil fuld tid også fyre de overskydende. Pointen er at der selvfølgelig kun skal udbydes mere arbejde, hvis der er brug for det.
      Tilbagetrækningsordninger, god ide.
      Udlændinge, god ide.
      Gennemgående mener jeg dog at disse skal være muligheder og ikke regler, dvs man har ikke ret til fuldtidsarbejde, hvis ikke det giver mening at udbyde det, man har ikke RET til en tilbagetrækningsordning, hvis der ikke er brug for det og man har ikke ret til, som udlænding, at komme og arbejde i forbindelse med dette.
      (At vi så bør gøre mere for flygtninge og indvandre, meget mere, er så en helt anden sag.)

Truelsen
      Bruger

@ BOND: Argumentér nu på sagen i stedet for at komme med de påstande! Jeg vil meget gerne vide, hvad der giver dig grund til at sige, som du siger!

Og hvis du igen skulle være i tvivl om, hvad det handler om, så læs mit sidste indlæg.

BOND-AGF
      Bruger

-eLGen- skrev:
      Krog Pedersen – du er da ikke alene, jeg er da helt enig i stort set samtlige betragtninger…

[img]http://nefariouslabs.r30.net/Dead%20Horse.jpg[/img]

– og hvem er det tåbelige billede af "Hesten" rettet mod?

Lylle
      Bruger

Simpelt tænkt eksempel:

hvordan er det lige du ved at folk begynder at arbejde mere fordi de får skattelettelser ? kunne det tænkes at lægen der pludselig fik flere penge mellem hænderne, begyndte at holde mere fri ? .. nu havde han jo råd ? ..

er der lavet nogle udnersøgelser af det ? .. så kunne jeg godt tænke mig at se dem

Lylle
      Bruger

Tager det skam heller ikke som en provokation, men som et oplæg til en debat – det tror jeg nemlig sagtens vi to kunne finde ud af, i modsætning til visse andre herinde (hvem sagde noget om Bond….?!)

Hehe, det var netop med sidstnævnte i tankerne jeg skrev det med provokationen .. bare lige for at sikre mig en nogenlunde saglig debat.

Ja selvfølgelig skal vores børn ikke opdrages til at tro, at de kan klare sig uden et job, da staten jo ellers bare går ind og giver dem penge hver måned. Det skal jo selvfølgelig altid kunne betale sig at få en udannelse og et godt job. jeg vil nu også mene det kan betale sig i dagens Danmark.

Samtidig mener jeg også, at det er urimeligt, at personer der har studeret og arbejdet sig op gennem et længere liv, for til sidst at blive direktør eller lign., skal betale så ufattelig høj en procent i skat. Selv hvis vi havde flad skat ville han jo betale meget mere, end de der slet ikke tjener det samme (sådan nogle som mig). Jeg synes det er et urimeligt system, men det er jeg godt klar over, at jeg formentligt er ganske alene om at synes.

nej, tror nu ikke du er den eneste der har den mening, men er nu meget uenig i den. hvis man netop har arbejdet hårdt og studeret flittigt gennem et langt liv og til sidst er blevet direktør, har du nok også råd til at give lidt mere til fællesskabet.

Det der i starten gav dig mulighederne for at studere og til sidst blive direktør, var vel velfærdssamfundet (gratis udannelse, gode faciliteter osv.) ? så kan du vel også godt betale lidt (okay meget) tilbage.

Men det er vel bare odeologier op mod hinanden 😉

Lylle skrev:

Tager det skam heller ikke som en provokation, men som et oplæg til en debat – det tror jeg nemlig sagtens vi to kunne finde ud af, i modsætning til visse andre herinde (hvem sagde noget om Bond….?!)

Hehe, det var netop med sidstnævnte i tankerne jeg skrev det med provokationen .. bare lige for at sikre mig en nogenlunde saglig debat.

Ja selvfølgelig skal vores børn ikke opdrages til at tro, at de kan klare sig uden et job, da staten jo ellers bare går ind og giver dem penge hver måned. Det skal jo selvfølgelig altid kunne betale sig at få en udannelse og et godt job. jeg vil nu også mene det kan betale sig i dagens Danmark.

nej, tror nu ikke du er den eneste der har den mening, men er nu meget uenig i den. hvis man netop har arbejdet hårdt og studeret flittigt gennem et langt liv og til sidst er blevet direktør, har du nok også råd til at give lidt mere til fællesskabet.

Det der i starten gav dig mulighederne for at studere og til sidst blive direktør, var vel velfærdssamfundet (gratis udannelse, gode faciliteter osv.) ? så kan du vel også godt betale lidt (okay meget) tilbage.

Men det er vel bare odeologier op mod hinanden 😉

Ja, det har du nemlig ret i – ideologi mod ideologi, og vi har hver vores, så her bli'r vi jo så nok aldrig enige 😀

Skoven
      Bruger

[shock]

Og den lader jeg så lige stå lidt.

Hold da op. Sikke en omgang. Har nu slidt mig igennem 9(!) sider af dette cirkus. Lad mig lige bruge en time i nat på at finde samtlige påstande der bliver fremstillet her og så kan vi jo så alle gå igang med at finde beviser for dem. Helt ærligt folkens. Bare fordi politikerne er nogle dukker, der for det meste vel bare siger hvad de får fortalt at vælgerne vil høre (hvor er liberalismen i Venstres velfærdsudspil? Hvor er de socialdemokratiske værdier i deres holdning til udlændingespørgsmål? – og skatteloft? OG sidst men ikke mindst, hvordan er Villy S pludselig blevet til en mand fuld af punchlines?? Han går i jeans! Manden der tidligere var den eneste i dansk politik der var mere tør end Pia Gellerup går i jeans…Tror nu nok at der har været lidt coaching og lidt spindoktori med i de ovennævnte eksempler.. 😉 ) behøver vi, vælgere jo ikke forfalde til deres niveau med uholdbare postulater, ikke aprøvede teser og usandheder. Lad os nu få bare en anelse seriøsitet tilbage i det politiske liv. Det er sgu pinligt at se voksne mænd og kvinder argumentere på en måde der ikke engang er en folkeskoleklasse værdig. Tjek lige op på lidt fakta inden I poster noget. Det er røvsygt at læse påstande som man bare griber ud af den blå luft 'fordi man vist lige har hørt noget fra nogen engang'.

Saglighed, tak!

@ admins: Jeg troede faktisk at lave kommentarer, personlige angreb og kedelige one-liners ville blive fjernet fra forummet?

– Kan dog godt se hvis det er lidt uoverskueligt i en tråd som denne.. 😀

Og til alle: Prøv nu at slappe lidt af. Ligegyldigt om det er Helle eller Anders der sidder på Marienborg så har vi altså i en længere periode været blandt de lykkeligste i verden. Og det er da rart! [lol]

http://news.bbc.co.uk/1/hi/5224306.stm
      http://www.copcap.com/composite-8700.htm
      http://www.forbes.com/2006/02/11/happiness-economists-money_cx_pm_money06_0214maidment.html

-eLGen-
      Bruger

@Bund-agf – du kan sikkert sagtens finde tonsvis at symbolik i netop det billede eller dvs. nogle vil sikkert sagtens kunne. F.eks. ville min gamle dansklærer sikkert være den første til at bemærke at manden hoved faktisk er et fallos. Sekundært kunne jeg stille spørgsmålstegn ved om hvorvidt manden med pinden ('…Speak softly and carry a big stick' -Theodore Roosevelt) symboliserer statsmanden (i dagens tænkte eksempel kunne det faktisk være AFR?) hvor den døde hest så symbolisere samfundet der er bukket under for det høje pres og for mange pisk?!

Kan der i det ovenstående være tale om en overfortolkning? Er manden med pinden i virkeligheden Hr. Bund-agf ham selv og den døde hest måske den sidste rest af integritet, seriøsitet og værdighed på dette forum som netop har fået nok?

Det er jo netop det fantastiske ved billedanalyse og selvdragede konklusioner – man bestemmer selv hvad man vil slutte deraf, tiltrods for et evt. manglende grundlag. Et beslutningsgrundlag der ikke burde ligge dig alt for fjernt?

@Skoven – Jo tak, det er fint at komme efterfølgende og efterlyse seriøsitet og saglighed. Jeg er helt og aldeles enig med dig. Men hvis du læser denne tråd igennem og 'Valget '07' tråden tror jeg du ret hurtigt vil finde ud af at der er en række individer der er uimodtagelige overfor kritik og som i øvrigt har svært ved at argumentere ud fra påstand, hjemmel og konklusion.
      [i]Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves[/i] – og hvordan skulle mtac's gode debatøre så kunne overkomme den tærskel?

BOND-AGF
      Bruger

-eLGen- skrev:
      @Bund-agf – du kan sikkert sagtens finde tonsvis at symbolik i netop det billede eller dvs. nogle vil sikkert sagtens kunne. F.eks. ville min gamle dansklærer sikkert være den første til at bemærke at manden hoved faktisk er et fallos. Sekundært kunne jeg stille spørgsmålstegn ved om hvorvidt manden med pinden ('…Speak softly and carry a big stick' -Theodore Roosevelt) symboliserer statsmanden (i dagens tænkte eksempel kunne det faktisk være AFR?) hvor den døde hest så symbolisere samfundet der er bukket under for det høje pres og for mange pisk?!

Kan der i det ovenstående være tale om en overfortolkning? Er manden med pinden i virkeligheden Hr. Bund-agf ham selv og den døde hest måske den sidste rest af integritet, seriøsitet og værdighed på dette forum som netop har fået nok?

Det er jo netop det fantastiske ved billedanalyse og selvdragede konklusioner – man bestemmer selv hvad man vil slutte deraf, tiltrods for et evt. manglende grundlag. Et beslutningsgrundlag der ikke burde ligge dig alt for fjernt?

@Skoven – Jo tak, det er fint at komme efterfølgende og efterlyse seriøsitet og saglighed. Jeg er helt og aldeles enig med dig. Men hvis du læser denne tråd igennem og 'Valget '07' tråden tror jeg du ret hurtigt vil finde ud af at der er en række individer der er uimodtagelige overfor kritik og som i øvrigt har svært ved at argumentere ud fra påstand, hjemmel og konklusion.
      [i]Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves[/i] – og hvordan skulle mtac's gode debatøre så kunne overkomme den tærskel?

hedder stadig ikke bund-agf og du er stadig mega dum at høre på!

Truelsen
      Bruger

@ BOND-AGF: Du skriver utroligt mange indlæg i denne tråd. Men de 3-4 indlæg, hvori jeg har bedt dig om at argumentere/forklare et konkret spørgsmål, er vel snart det eneste, du ikke har kommenteret på herinde efterhånden. Kan du komme med en forklaring? Hvis ikke, så sig dog lige ud, at du ikke kan argumentere for din påstand.

-eLGen-
      Bruger

Bond-agf – beklager hvis du synes jeg er dum at høre på, det er du sikkert ikke den eneste der gør…
      Ikke desto mindre vil jeg alligevel lige hjælpe dig i henhold til Truelsen's opfordring og henlede din opmærksomhed på http://newz.dk/artikler/grundlaeggende-argumentationsteknik

Viser 177 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?