Frikøbsklausul på Duncan

Forside Fora AGF Frikøbsklausul på Duncan

Viser 89 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

Det er jeg ikke vildt glad for at høre, men det kunne godt lyde sandt nok. Man har hele tiden vist at han ville blive til noget og da han forlængede med AGF var han klog nok til at få indført denne klausul.

Men jeg tror at det kan være sandt, fordi det kan være grunden til at AGF har den lange snørre ude efter Graulund da de ved at Duncan allerede kan være fortid her i vinterpausen.

Hvis Duncan sælges for 10 mio. kr. så får AGF kun lidt over 7 mio. kr. for ham.

10 mio. kr. minus 1,2 mio kr. = 8,8 mio. kr. minus 20% = 7,04 mio. kr.

Hvsi salgsummen i stedet hed 15 mio. kr. ville AGF få clidt over 11 mio. kr.

15 mio. kr. minus 1,2 mio kr. = 13,8 mio. kr. minus 20% = 11, 04 mio. kr.

Det ville altså lune gevaldigt i kassen med 11 mio. kr.

Hvis man så tænker at Graulund koster 3 mio. kr. så ville klubben stadig have 8 mio. kr. i fortjeneste og vi står stadig stærkt i angrebet. Det er svært at sammenligne Duncan og Graulund, og måske er Duncan en smule bedre, men man skal ikke tage fejl af Graulund.

Willow
      Bruger

Håber ikke at han vælger Gladbach (som der står i nyheden) Det var dem der havde Skoubo uden at bruge ham & Duncan er lidt samme type…en targetplayer

Djarnis
      Bruger

enig forever. Så lad os håbe på de 15 mill. De 7 mill agf får ud af Duncan salg må vel bare siges at være for lidt. Graulund koster 3, så er der 4 mill tilbage. De rækker som en snebold i helvede.

Willow
      Bruger

Hvis der er nogle der byder på ham, kan Agf bare holde en "auktion" 😉

10 mio. kr. lyder som et godt beløb, men jeg bliver nu noget skuffet, hvis han ryger for den pris. Vi har jo fået tudet ørerne fulde om, at han er det eneste salgsobjekt af oplagt værdi, som vi har. Leon blev jo solgt for et ok beløb på 12 mio. kr., men når man ser Kahlenberg blive solgt for 30 store, så sidder man tilbage med en underlig smag i munden.

Det regnestykke, ForeverAGF sætter op, lyder ikke lovende, hvis der kun er 4 mio. kr. tilbage efter indkøbt Graulund. Vi har jo før set, hvor hurtigt 4 mio. forsvinder i et AGF-regnskab…

Lige nu sætter jeg min lid til at Ørgaard blot har ville sætte noget røre i andedammen for at fjerne fokus fra sine egne trænerproblemer i FCM. Men det er jo heller ikke første gang Ulvefar udbasunerer noget, han allerhelst skulle have holdt for sig selv…

Beeblebrox
      Bruger

Puppet master Ørgaard. Det er jo ham der har sat det hele igang. Det er jo også ham der har ansat Gyllerik, og for de to er der ikke noget bedre end at sidde i deres strikkeklub og fnidre om ting der ikke rager dem en ****! At der så er nogen tv-kanaler der vælger at transmittere det er så bare ærgerligt.

fryman
      Bruger

foreveragf: hvor kommer de 1,2 mio fra?? hvorfor skal de trækkes fra??

fryman
      Bruger

hmm læste lige på tipsbladet.dk, der står det, men jeg syntes da aldrig at jeg har hørt om de 1,2 mio før. mente kun de var de første 10 mio. + 20% af resten.

ace
      Bruger

Det er spin for dælen! Ørlegaard håber at kunne skabe ny uro i AGf før sidsterunde.

Han mener jo i samme Tipsblad at FCmøg er et mindterhold.

Manden er notorisk lystløgner der ikke skyer nogen midler hvilket Simon Poulsen kontrakten også beviste sammen med Pingpong sagen. Manden er gal i hovedet.

10 mill. vil stadig lune, men klart man skal gå efter største bud. Ingen kan jo tvinge AGf til at sælge lige meget hvor mange klausuler der er. Bare se på Søren Larsen!

Theile
      Bruger

Til Fryman.

De skal ikke betale 10 millioner til Kurt A, ved et evt. salg af Duncan. I sidste regnskabsår, tilbage købte AGF stortset hele playersponsoratet, så det nu kun er ganske lidt der tilfalder Kurt A

Beeblebrox
      Bruger

Til Theile. Jo, for det playersponsorat de købte tilbage gælder for truppen bortset fra Leon Andreasen og Duncan, der er i et særskilt playersponsorat der stadig er ejet af Kurt Andersen. Kurt har dog fået de 10 millioner retur ved salg af Leon og nu har han kun ret til 5% (tror jeg) af salg af Duncan

fryman
      Bruger

med de 10 mio. mente jeg den samlede sum af leon og duncan, hvad jeg ikke forstår er hvor de 1,2 mio kommer fra, dem syntes jeg ikke at have hørt om før idag. de 20% er jeg helt med på

Budtz4ever
      Bruger

håber godt nok ikke han bliver solgt… han udvikler sig meget og har det bedste hovedspil i sas ligaen…

CasperT
      Bruger

Han bliver solgt, ingen tvivl om det. Det eneste vi kan haabe paa er at han bliver til sommer, og at prisen paa ham ryger op efter en super EM-slutrunde.

Hvis den klausul virkelig eksisterer, og Duncan kan forlange at blive solgt hvis en klub byder 10. mill., ja saa er der jo ikke noget at goere. Vil Duncan afsted kan han tage afsted. Saa maa vi jo bare haabe at a) der er ingen der byder, eller b) at Duncan ikke vil afsted.

Jeg synes han er mere en 10 mill. vaerd, og haaber meget paa at idioten Oergaard bare lukker vand ud. Og jeg forstaar ikke hvor han skulle vide saadan noget fra. Hvem skulle have fortalt ham det? Og som TH paapeger, er det saa ikke ulovligt for en tredjepart at diskutere en klubs interne anliggender? Jeg fatter det ikke, oh haelder mest til den konklusion som flere andre kommer til; Oergaard proever at skabe virak omkring AGF, sikkert for at fjerne fokus fra FCM, som baade klarer sig daarligt i suppen, og som (er det nu kommet frem) aabenbart har deres egne kontraktproblemer at slaas med.

CasperT
      Bruger

Hov, det er ikon skulle have vaeret et b med en paragraf bag sig. Forbandede ikoner 😉

Der har været megen snak om, der eksisterer en frikøbsklausul på Duncan efter Ulvefars påstand i Ren fodboldsnak. Jeg har forhørt mig ved diverse kilder, der aldrig har svigtet mig før og desværre er det sandt. Årsagen til denne klausul skal ses i lyset af Duncans lange forlængelse af sin kontakt, da Kurt Andersen købte rettighederne til en del af ham. I denne kontrakt blev denne 10 mill klausul indføjet. Så vi skal ikke forvente os mere end 10 mill. Jeg ved godt, at der er mange, der vil henvise til Søren Larsen sagen, hvor det lykkedes Djurgaard at score flere penge, end den klausul Søren Larsen havde i sin kontrakt. Det skyldes, at Schalke var meget opsatte på at sikre sig ham og derfor handlede de så hurtigt. Noget andet er, at Djurgaard har begået noget ulovlig i den sammenhæng, men af flere årsager har Søren Larsen valgt ikke at forfølge dette spørgsmål

MiniHove
      Bruger

HÅber på alle måder ikke han har en klausul.
      Mener at 20 mil er realistisk. prøv og se hvor god han er!

Han har den klausul

MTAC.nu
      Bruger

Stiften mener også at han har en på 10 mio. kr.

Duncan forventer dog selv først at smutte til sommer medmindre et rigtig godt tilbud kommer.

fryman
      Bruger

det er virkelig sur røv, men så er den heller ikke længere. der er jo intet vi kan gøre ved det. Andet end at selvfølgelig glæde os på mortens vejne over en kommende karriere som verdensstjerne 🙂

oddrane
      Bruger

hei, jeg kommer fra Norge. Rosenborg er som kjent ute etter en ny spiss. Jeg lurer på hva dere syns om Rasmussen? Tror dere han kan være mulig å hente til Rosenborg?

Har sett veldig lite av han, kan dere gi litt mer informasjon om spillestil osv? Det hadde vært supert! Har dere i tillegg noen videoer av mål han har scort?

på forhånd takk:)

zcml
      Bruger

Tja! Intet er vel umuligt, hvis pengene er de "rigtige".
      Men uden at forklejne Rosenborg, som faktisk har et vældigt fint hold, så skal nok til en større klub, eksempeltvis et midterhold i Tyskland eller England.
      Men talentet er absolut til en topklub i en af de ligaer, da han bl.a. forventes at være fremtidens topangriber på det danske landshold.

oddrane
      Bruger

Rosenborg er jo med i Europacupen, tenkte kanskje de derfor ville være et godt utstillingsvindu..

zcml
      Bruger

Klart! Men hvis han skal videre, er det for at skifte til en bedre/stærkere liga, og den Danske og Norske liga er ret sævnbyrdige.

Men I ville helt klart gøre et super køb, hvis det skulle ske.

oddrane
      Bruger

leste et annet sted på denne siden, at han hadde litt dårlig uttelling på sjansene og at det kom av litt dårlig teknikk. Hva har du å si om det?

zcml
      Bruger

Hans force er helt klar hovedspillet, og han er meget meget kropsstærk.
      Han teknik mangler noget endnu, men bare på det sidste år har han udviklet sig meget hvad angår hurtighed og især hans tæmninger. Hvor han tidligere mistede mange scoringschancer pga. dårlige tæmninger, er de nu blevet mere præcise, hvilket har udmundet i langt flere scoringer. Og han ligger da også pt. på en delt 2. plads på topscorer-listen i SAS-Ligaen.

Men er det en hurtig, teknisk angriber I leder efter, er han ikke det rette valg.

CasperT
      Bruger

Er Rosenborg med i nogle af de internationale turneringer næste år? For I havde jo ikke ligefrem en supersæson i år. Ud over det er jeg da enig med dig i, at Rosenborg er et bedre udstillingsvindue end AGF, netop på grund af jeres deltagelse i de europæiske turneringer de seneste mange år. Spørgsmålet er vel, om en karriere i norsk fodbold tilfredsstiller Duncans lyst til et udenlandsk eventyr.

CasperT
      Bruger

Nu ser jeg lige at Duncan er kaaret som efteraarets fjerde-stoerste profil. Det kan vel ikke andet end at have en positiv effekt paa hans vaerdi.

Vi skal altsaa have mere end 10 mill. for ham!

oddrane
      Bruger

vi er ikke ute etter en teknisk rask spiss, det har vi i Thorstein Helstad. Er heller ute ettet en hodesterk, sterk spiss eventuelt en "allround" spiss. Rosenborg er i UEFA-cupen i år, men det blir vel sannsynlighvis ikke noe europacup neste år, bortsett bra kanskje Royal Leage, på grunn av svak innsats i årets serie. Satser på å komme i Champions LEague i 2007, og det tror jeg vi har store muligheter til å klare.
      Men hva tror dere prisen blir? vil AGF kreve mer enn 10 mill?
      Og er det noen som har noen videoer av han, scoringer eller noe sånt? vil gjerne få sett litt av han..

zcml
      Bruger

Jeg kan ikke give noget direkte link, men du kan gå ind på http://www.onside.dk

Der finder du så et emne, som har en lille filmstrimmel før datoen. Via den kan du komme ind i en "stream-boks", hvor du så kan søge efter "Kampsammendrag fra AGF – Brøndby", så skulle der komme et klip fra en rigtig god kamp med Morten "Duncan" Rasmussen.

oddrane
      Bruger

finner ikke det emnet jeg, kan du skrive adressen?

zcml
      Bruger

Jeg har som sagt ikke noget direkte link. Men prøv dette istedet

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=151480

Og klik så på kameraet under teksten. Så skulle der gerne komme et ny vindue til afspilning af tv-klip frem.
      I det er der et blankt felt, hvorefter der stå 'Søg'. I det skriver du 'Kampsammendrag AGF – Brøndby'

Efter at have set det ellers udmærkede interview med Ove Pedersen & kompagni i TvDanmark var der noget, som jeg studsede over.

Jan Schouby (sportsredaktør på Stiften) sagde noget i retningen af, at [i]"Duncan jo har en klausul, der gør, at AGF må sælge såfremt prisen mødes"[/i]. Hvorfor i fanden i helvede i satan siger han det?!?!?!? :@:@ Ligger han inde med information om endnu en skide klausul? Og selv hvis der ikke, så er der absolut ingen grund til at han yderligere puster til ilden og bekræfter Jens Ørgaards famøse udtalelser.

Nytårstorsken er vundet… :@

Don
      Bruger

Det er jo samme klausul der er tale om, men ja… Han skal da holde sin kæft!

Nu har jeg surfet lidt rundt på nogle forskellige FCK-fansites om noget info om Duncan og hans FCK-connection. Denne tråd åbner nogle interessante og ubehagelige rygter:

http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=20733

Har Duncan været medlem af FCK Fanclub? (:o)
      Er sympatierne der stadig? (noget med forhåbninger om FCK som guldvinder, da AGF spillede den mest passive kamp i 1000 år)

Er kontrakten med Brøndby underskrevet?

Uha, der er meget langt til 1. februar, hvor transfervinduet lukkes… 🙁

Men ellers spøjst at læse FCK'ernes betragtninger om hvorfor vi tilsyneladende hader Brøndby mere end FCK. Tsk, tsk, hvor svært kan det være? Mads Jørgensen, den gule trøje, deres fans og en juni-dag i 1996…

carpe_diem82
      Bruger

Ingen fra AGF har snakket om den klausul.

Ro på nu, hvis den klausul virkeligt fattes, så var han over alle bjerge nu, men han er stadig i den hvi'e trøje, tænk det selv lige igennem 😉

zcml
      Bruger

Transfervinduet er ikke åbnet endnu, så måske derfor er han stadig i den hvi´e trøje, tænk det selv lige igennem:p

Corsair
      Bruger

Han smutter helt sikkert, AGF har brug for pengene, og de har stadig en lille håndfuld gode angribere.:D

Don
      Bruger

Klausulet findes da helt sikkert…

Corsair
      Bruger

+ at hvis de kommer af med ham til en fornuftig pris, får de jo helt sikkert Graulund

CasperT
      Bruger

Hold kaeft et puslespil:

Skoubo skal til udlandet, og derfor skal Broendby bruge Duncan, og derfor kommer Graulund tilbage, fordi Helsingborg faar Henke, som ikke vil blive i Barca… 😐

Men derudover synes jeg egentlig ikke at Schouby gaar over stregen. Det kan da ikke laengere betragtes som en hemmelighed med den klausul, og at bringe det frem igen goer hverken til eller fra. Skulle der vaere klubber som er interesserede i Duncan har de da ikke lige glemt de oplysninger siden de var fremme sidst. Og hvis Oerlegaard kender til klausulen, selvom han ikke burde, kan man vel ogsaa forestille sig at andre klubber kender til den – de goer i hvert fald nu.

Skurken er stadig naren fra FCM, som skulle have holdt sin kaeft fra starten af. Jeg mener stadig at AGF burde have brokket sig hoejlydt i pressen over den fadaese. Ove P snakker selv om, at han ikke vil udtale sig om eventuelle nye spillere pga. aktiereglerne, saa hvorfor fanden skal alle andre saa have lov?! Oerlegaard kaefter op om ting der absolut ikke kommer ham ved, Gyllerik kaefter op om ting som absolut ikke kommer ham ved. Hvad fanden er der galt i den klub??

CasperT
      Bruger

Dette er sakset fra PHF's link (FCK's forum Sidelinien):

Jeg har dog netop hørt fra min kilde i Brøndby's organisation, at Morten Rasmussen vil erstatte Morten Skoubo, når Skoubo's salg bliver offentliggjort senest 1. januar 2006. Morten Rasmussen mangler kun at underskrive kontrakten og gennemgå lægetjecket. AGF og Brøndby skulle være enige. (Jeg kan selvfølgelig ikke komme med et link, da det ikke er blevet offentliggjort endnu – Så det står selvfølgelig for min egen regning – Skyd mig gerne, hvis det ikke passer)

Det lyder lidt ubehageligt. Det er ikke sikkert at det har noget paa sig, men jeg begynder ligesaa langsomt at blive mere og mere bekymret for hvad der sker naar transfervinduet aabner. Der er folk herinde som er skraasikre paa at Duncan ryger, og der er ogsaa folk paa den anden side af baeltet som er sikre. Puha, jeg er naervoes 🙁 Vi er da noedt til at holde paa ham til efter U21-EM, hvor prisen paa ham har en god chance for at ryge i vejret.

Willow
      Bruger

hvis der er den klausul er det jo netop det vi IKKE kan…:(

tuk
      Bruger

selvom Duncan har en frikøbsklausul, så SKAL han jo ikke nødvendigvis skifte, han bestemmer jo selv om han vil blive. Angående Rosenborg…..så er en em slutrunde altså et meget større udstillingsvindue, så det skal ikke være derfor han skulle skifte og i AGF er han jo sikker på at spille hver gang og det vil han ikke være i rosenborg eller fck…. så tror mest på at han bliver i AGF indtil sommer!

tuk
      Bruger

vedrørende jan schouby… så skriver han så meget pis om AGF… det var ham der skrev om deres berømte julefrokost. han har jo en gang selv spillet i AGF så måske han bare er bitter på klubben over et eller andet….

SeeS
      Bruger

I det hele taget synes jeg Jan Schouby begår hybris på Ove P´s vegne. Han udbasunerer ham som frelser på alle måder – selv skaderne er en saga blot under Ove P´s ledelse. Hvorfor Jan ?? Du i scene sætter vel allerede smædekampangen hvor han skal rammes med nemesis hvis det ikke lige går som du har spået.

Til den tid(kommer forhåbentligt aldrig) vil det være fornuftigt at du retter blikket indad og spørger dig selv hvordan DU kunne tage så grusomt fejl og lad så Ove P få noget arbejdsro.

carpe_diem82
      Bruger

CasperT skrev:

Jeg mener stadig at AGF burde have brokket sig hoejlydt i pressen over den fadaese.

Hvorfor skulle de brokke sig over, at alle aviser skriver om deres angriber? (Som jo med 99% sikkerhed er væk om 6 mdr)

HVIS vi antager, at klausulen ikke findes, så er det her da den bedste reklame som AGF kan få for Duncan. De har helt sikkert fået mange forspørgelser på ham, og til dem som spørger, kan de så fortælle den rigtige pris 😉

tuk
      Bruger

HVIS vi antager, at klausulen ikke findes, så er det her da den bedste reklame som AGF kan få for Duncan. De har helt sikkert fået mange forspørgelser på ham, og til dem som spørger, kan de så fortælle den rigtige pris 😉

Præcis! Det værste ville være hvis det kun var fx bundby der havde fået øje på ham og kendte til klausulen, så var han nok røget til pestegnen for 10 mio. Men al den her omtale giver duncan en masse opmærksomhed, så der forhåbentligt vil være klubber der vil kæmpe for hans underskrift og det kan kun være med til at skyde prisen i vejret. Så måske ryger han alligevel til HSV for 30 mio. kr til sommer så alle bliver glade 😀

CasperT
      Bruger

@carpe diem_82; læs nu hvad jeg skriver. Jeg er da ikke imod at alle i landet kender til Duncan, jeg er imod at folk som ikke har noget med klubben at gøre udtaler sig om interne forhold. Det svarer sgu' da til at give forretningshemmeligheder videre. Det ER at give forretningshemmeligheder videre!

meng
      Bruger

PHF skrev:

"Uha, der er meget langt til 1. februar, hvor transfervinduet lukkes…"

Faktisk lukker transfervinduet for danske klubber først ultimo marts, hvis jeg da ikke husker helt galt.

Mht. avisen, så har Jan Schouby – modsat Ørlesvinet – en forpligtelse til at bore i den sag, eftersom han er en del af pressen.

Er det i øvrigt kun mig der synes at sideinddelingen på debatten stinker lidt af midt- og vestjysk gylle?

carpe_diem82
      Bruger

Helt enig med dig, prioter bare at vi ikke ved om det er sandheden, og det kunne være grunden til at AGF ikke brokker sig mere end de gør 😉

CasperT
      Bruger

Det er rigtigt, men det er mere det principielle i det jeg er harm over. Gyllerik udtaler sig om generelle forhold i FCK og Holmstrøm svarer igen. Det burde AGF også i denne sag, som drejer sig om interne forhold. Det er ikke Ørlegaards job at blande sig i andre klubbers interne anliggender, og det burde han få at vide. Jeg synes simpelthen der er noget grundlæggende forkert i at udtale sig offentligt om interne forhold i andre klubber. Manden gik over stregen.

carpe_diem82
      Bruger

Ja men det var Windfeld jo også ude og sige med det samme?:|

CasperT
      Bruger

Igen, ja, men jeg mener bare ikke det var nok. Naar der nu snakkes saa meget om aktiereglerne og den slags, saa kan jeg ikke forstaa at Oergaard ikke faar et rap over snuden for den der. Men det kan da ogsaa godt vaere jeg tager mig det lidt for naert, jeg mener bare at han gik langt, langt over stregen i denne sag. Forestil dig at BSN havde gaaet til pressen med Pimpong-sagen laenge foer den blev offentligt kendt. Saa havde Oergaard sgu' ogsaa vaeret der som skudt ud af en kanon.

Når Duncan bliver solgt, så er det vel sådan at selvom der i kontrakten står 10 millioner så kan klubben vel godt få flere penge.

Hvis en klub vil købe Duncan byder de jo et beløb, et beløb som AGF kan sige nej til hvis det er for lavt. De 10 millioner er bare en retningslinje der gør at hvis en klub byder 10 eller mere så kan AGF ikke sige nej, men under de 10 kan AGF sige nej.
      AGF kan også til en hver tid forhandle et bedre beløb hjem, det er jo ikke sådanne at klausulen går ud på at han kun kan koste 10 millioner.

Hvis det er sådan, så skal AGF sku igang med at forhandle en ny kontrakt med det samme hvor denne klausul ikke findes.

CasperT
      Bruger

Under 10 millioner; nej, der SKAL AGF ikke saelge ham, men det er jo heller ikke det der er sagens kerne. Problemet er, at denne klausul paastaaes at indeholde, at hvis en klub byder 10 millioner for Duncan kan AGF ikke naegte hvis Duncan vel at maerke gerne vil afsted. Det betyder reelt at AGF ikke har nogen fordele eller styrker i forhandlingerne, og en anden klub – saafremt den er villig til at slippe 10 millioner, naturligvis – 'bare' skal forhandle an aftale paa plads med Duncan selv.

Jo, men er AGF forpligtet til at lægge disse oplysninger frem ved et evt tilbud?

Det er vel ikke sådan at hvis en klub ønsker at købe Duncan så skal de lige se hans nuværende kontrakt inde de går videre med sagen. Det er vel op til AGF om de vil acceptere et tilbud på over 10 millioner, hvis de ikke synes det er tilstrækeligt så kan de vel bare sige han koster 15 millioner. Jeg ved godt at hvis en klub kommer og siger vi vil give 10 millioner for Duncan så skal AGF sende det videre til Duncan, men andre klubber ved reelt ikke hvad der står i hans kontrakt ergo kan de sige han skal koste dette og ikke mindre.

zcml
      Bruger

@ tuk

Hvorfor skulle Duncan ikke få fast spilletid i Rosenborg?
      De skulle jo netop stå og mangle en type som ham.

HvedeKim
      Bruger

Hmm. Jeg overvejede lige endnu en ting: på onside.dk spekuleres der i, at prisen på morten skoubo vil ligge på omkring 22 mio. kr.! Tænk på, hvis duncan ryger for ca. det halve(og tro mig, Duncan er MERE værd end skovbøssen!). Det ville da være super-nederen! Og hvis dette mareridt skulle vise sig at være sandt, ja så kunne vi jo bl.a. takke midtjyllands host host"dejlige" host host Ørgaard for det…:(
      Jeg ville ikke bare blive sur og ked af det… jeg ville gå loco!!!:@

Corsair
      Bruger

Hvedekim du skal huske på at AGF mangler penge i kassen. De har et regnskab der skal præsenteres i starten af det nye år, og det ville pynte med nogle ekstra mio. Samtidig vil der være råd til de 2 stk. rutinerede kræfter som de så gerne vil have, og som er så nødvendigt. Tænk på at Windfeldt har sagt at der ikke er råd til nye spillere, og hvis det betyder at AGF bliver nød til at sælge Duncan nu for at blive i varmen, syntes jeg det er fint nok. Så har de råd til at forstærke sig på kanterne, samt at få Graulund tilbage. Jeg ved godt at Duncan betyder meget for AGF, men tror faktisk, at de midler de får til rådighed ved et salg betyder mere.
      Man kan så have sine meninger om hvordan man ville have det med at se ham i BIF eller FCK, og det ville da også såre mit hjerte hvis det skete. Men jeg mener at der bliver et problem mht. Duncans udvikling, hvis han bliver i klubben meget længere. Og jeg mener derfor at et skifte skal ske inden for kort tid, håber dog personligt det bliver til en udenlandsk klub.

HvedeKim
      Bruger

@Corsair: Ja, jeg er helt enig mht, at AGF kunne få mere brug for eks. 2 nye spillere(venstre back anyone…?) og en kant måske, og man ville stadig have gode angribere… Jeg tror desuden at det jeg nu vil sige, kan være dobbelt moralsk… Men jeg vil altså stadig helst beholde Duncan indtil sommer… For jeg tror og håber på, at man stadig på en måde vil kunne sikre sig i ligaen(selv om det kræver fight og vilje og godt fodboldspil), selv om man ikke fik 10 mio kassen med det samme… Jeg ser langt hellere, at man bruger det U EM til at fyre værdien på Duncan i vejret, så AGF får en mere fair pris for ham…
      Hehe, det var noget af en smøre jeg lige kom med… Der er sikkert også noget der ikke gier mening… klokken er jo halv 3!
      Meget af det jeg skriver er nok ikke så realistisk, men jeg håberr alligevel at man kan finde ud af det på en ordentlig måde… 😉
      nu vil jeg sove 10 timer!

CasperT
      Bruger

@Wayne wonderboy: nej, jeg tror ikke AGF er tvunget til at fremlaegge noget, men problemet er, at denne klausul efterhaanden anses for at eksistere. Derfor giver det daarligere forhandlingsbetingelser for AGF, hvis andre klubber ved, eller tror de ved, at AGF allerede har accepteret at saelge Duncan for 10 millioner. Saa problemet er ikke kun laengere om klausulen eksisterer eller ej, men at der nu er en opfattelse af at AGF er klar til at saelge, eller kan blive tvunget til at saelge, for 10 millioner. Det forringer i hoej grad klubbens udgangspunkt i en given forhandling. Og i princippet er det jo ligegyldigt om AGF skal fremlaegge noget eller ej. Findes klausulen er det jo en del af et dokument som er beskyttet af loven, og derfor kan AGF ikke naegte eksistensen af den, ligesom Duncan jo, hvis han gerne vil saelges, kan staa med den i haanden og forlange at blive solgt. Alt dette forudsaetter naturligvis at Duncan gerne vil saelges, men det goer kalusulen jo i sin natur jo ogsaa.
      Jeg synes at hvedekim er inde paa noget af det rigtige. Man skal dog lige huske paa, at bedre profilerede klubber, som vi maa indroemme at baade Bundby og FCK er, har bedre muligheder for at faa en god pris fra klubber i udlandet. Indenfor Danmarks graenser er priserne ikke saa hoeje, saa hvis Duncan ryger til Djaevleoen kan vi ikke forvente at faa saa hoej en pris som hvis han roeg udenlands. Desuden er der, som Corsair paapeger, et stoerre incitament for AGF til at saelge, paa grund af den vaklende oekonomi.
      Men i mine oejne er sagens kerne stadig at idioten fra Herning kan have forringet AGF's chancer for et godt forhandlingsforloeb, og det er uacceptabelt! Vi skal altsaa have mere for et af Danmarks stoerste angrebstalenter.

CasperT
      Bruger

Vil lige paapege at jeg skrev ovenstaaende indlaeg foer jeg laeste hvedekims seneste, og at jeg, naar jeg taler om bedre profilering, naturligvis ikke taenker paa U EM. Det er klart at U EM er et godt udstillingsvindue, men mine argumenter gaar paa et eventuelt salg af Duncan nu i vinterpausen, og derfor er U EM jo ikke relevant.

Derudover er jeg selvfoelgelig enig i hvedekims betragtninger om, at et veloverstaaet U EM vil haeve prisen paa Duncan. Men det er jo efterhaanden tvivlsomt om vi faar lov til at beholde ham saa laenge, og som Corsair ganske rigtigt paapeger kan vi jo staa og skal bruge pengene nu.

HvedeKim
      Bruger

Tja, CasperT, du har helt klart også fat i noget af det rigtige… Det ser mere og mere ud som om, at Duncan ryger til januar… Hvis DET så sker, så vil håbe så inderligt på at han vælger udlandet, så han ikke skal ses rende rundt på Djævleøen…
      Der er dog ingen tvivl om, at 10 mio. ville varme i GF-kassen for tiden… Jeg ville bare ikke kunne lade være at tænke på, hvis vi solgte ham for 10, at havde vi måske ventet et halvt år, så kunne det dobbelte sikkert også have været muligt…:o

Kunne vi ikke få én af Super Administratorerne til at oprette en afstemning, så vi kan få at se, hvor de forskellige brugere mener, Duncan skal hen – såfremt han skal sælges?

Noget i retning af:

A) Til udlandet/Skandinavien
      B) Til udlandet/øvrige Europa
      C) Til en anden dansk klub

HvedeKim
      Bruger

God idé, Peter, men kunne man ikke sætte lidt flere muligheder på(hvis det ikke er for besværligt for Super Admins'ene), så man måske fik noget i retning af
      A) Anden dansk klub
      B ) Øvrige Skandinavien
      C)Tyskland
      D)England
      E)Sydeuropa

Men god idé Peter! 😀

Willow
      Bruger

Peter, jeg tror ikke der er den store uenighed angående det emne. Jeg er sq ligeglad hvor i udlandet han havner, bliver det en dansk klub vil jeg ikke klandre Duncan noget, han må tænke på sig selv og sin karriere. Håber dog stadig han vælger udlandet…
      Der hvor jeg tror der er en større uenighed er netop om han skal hånes eller hyldes hvis han vælger en anden dansk klub..

HvedeKim skrev:
      (hvis det ikke er for besværligt for Super Admins'ene

Der er vel en grund til, at de er Super Administratorere og ikke bare almindelige dødelige administratorere! 😀

Willow skrev:
      Peter, jeg tror ikke der er den store uenighed angående det emne. Jeg er sq ligeglad hvor i udlandet han havner, bliver det en dansk klub vil jeg ikke klandre Duncan noget, han må tænke på sig selv og sin karriere. Håber dog stadig han vælger udlandet…
      Der hvor jeg tror der er en større uenighed er netop om han skal hånes eller hyldes hvis han vælger en anden dansk klub..

Måske skulle afstemningen omformuleres…?

Den kan jo også meget let hedde:

Er det ok, at Duncan skifter til en anden dansk klub?

A) Ja, for et passende millionbeløb (12+)
      B) Ja, han må jo tænke på sin karriere
      C) Nej, han SKAL til udlandet!
      D) Ved ikke, jeg er ikke AGF-fan

Har oven i købet inkluderet evt. ikke-AGF'ere, så de ikke behøver at spamme afstemningen…

CasperT
      Bruger

E) Det er ok at han ryger til Bundby, bare han lover at score fire selvmaal foerste gang AGF moeder dem.

Alle stemmerne ryger her! 😀

Kunne man ikke forsøge at overtale Duncan til at underskrive en ny kontrakt med enten en højere mindstepris eller helt uden frikøbsklausul imod at han får en fed sign on fee?

Det er tydeligt et sats, for manden kan jo gå helt ned, eller blive skadet, men hvornår får vi igen et så stort salgsobjekt?

Mod et mindre beløb burde vi også kunne købe Duncan fri fra Kurt Andersen. Han har vel også interesse i at se så mange penge gå i AGF's kasse som muligt… det burde kunne give råd til Graulund, Bechmann og 2 solide backs (lige nu ser jeg kun Jesper Sørensen og Johnny Hanssen som rutinerede nok til at spille de pladser :|).

CasperT
      Bruger

Tjoh, altsaa saa bliver det jo et spoergsmaal om, hvad Duncan vil gaa med til at signe. For mig at se bliver det bare at flytte penge rundt, og som du siger saa er det et sats, hvilket klubben nok ikke har raad til lige nu. Selvom klausulen (hvis den findes) er noget skidt, maa vi nok bare tage til takke med at det er saadan det er, og saa faa det bedste ud af det.
      Og saa ioevrigt svine Oerlegaard til ved enhver lejlighed vi faar 🙂

CasperT
      Bruger

Tjoh, altsaa saa bliver det jo et spoergsmaal om, hvad Duncan vil gaa med til at signe. For mig at se bliver det bare at flytte penge rundt, og som du siger saa er det et sats, hvilket klubben nok ikke har raad til lige nu. Selvom klausulen (hvis den findes) er noget skidt, maa vi nok bare tage til takke med at det er saadan det er, og saa faa det bedste ud af det.
      Og saa ioevrigt svine Oerlegaard til ved enhver lejlighed vi faar 🙂

Sorry, ved ikke hvorfor den roeg ind to gange…??

Ørleren skal notorisk svines… ligesom alle andre FC Møgjyder 🙂

Jeg kan nu også sagtens acceptere 10 millioner for Duncan, hvis bare det også indebærer en videresalgsklausul. Får han succes i f.eks. BIF bliver han jo hurtigt 40 mille værd. Kan vi få 15-20% af det beløb har vi, for en klub i vores situation fået en pæn slat penge for ham.

Det lader jo også til at vi kan se frem til nogle flere penge for Leon i takt med han spillere flere og flere kampe… med mindre jeg da har læst noget forkert?

– Torsten

CasperT
      Bruger

Ja saadan en ordning kunne vaere kanon!

Balder
      Bruger

@ Corsair; Windfeld har aldrig sagt, at der ikke er penge til nye spillere. Det han sagde var, at der ikke var udover budgettet til spillere. Altså at klubben ikke havde ekstra midler at købe for. Det blev fejlfortolket flere steder. Men måske var det et led i strategien, hvis AGF ikke rigtig har penge, bliver prisen ikke presset.

/Balder

CasperT
      Bruger

Saa er det jo bare spoergsmaalet hvad budgettet saa er…??

Balder
      Bruger

@ CasperT; hvad er klokken i Shanghai siden du er så frisk? 😉

/Balder

MiniHove
      Bruger

Men altså hvis der er den klausul, så har vi dummet os godt og grundigt.
      Men på den anden side, kan man få de 10 mil, og se købe en til måske 4-5 mil, der er næsten ligeså god.

Måske kan vi afskrive FCK som mulig arvtager til Duncan?

http://sportenkort.com/nyheder.asp?nyheder_id=43879

Det ville i hvert fald være rart at kunne strege FCK af listen!

Duncan til udlandet! 😀

Balder
      Bruger

I forza og i den norske avis, bliver han beskrevet som midtbanespiller….

/Balder

CasperT
      Bruger

@Balder: nu er den 9.30 om morgenen. Kan ikke huske hvad den var sidst jeg skrev i denne traad 😉

@MiniHove
      : igen saa forstaar jeg ikke helt hvorfor der absolut skal vaere nogen der har dummet sig?? Hvis den klausul eksisterer er det jo 99% sikkert fordi Duncan betingede at den skulle indfoejes i kontrakten for at skrive under. Alternativet havde vaeret at han ikke havde skrevet under. Det havde vel vaeret endnu dummere?

Tror det snarere er Duncans agent, som har forhandlet den klausul i land. Men nu meget smart af ham.

I øvrigt er jeg så småt ved at have et afslappet forhold til om den påståede klausul eksisterer eller ej. Såfremt Ørgaard ikke havde galpet op om den, kunne et salg på 10 mio. kr. sikkert have slået benene væk under os, idet alle havde regnet med et beløb på mere end det.

Jeg tror, jeg nøjes med at være træt og bitter, hvis Duncan i løbet af denne måned holder den klamme Codan-trøje og ivrigt fortæller om "[i]alle de udfordringer, som Brøndby kan give mig. Det kunne jeg ikke opnå i AGF[/i]"… ØV! Men ok, jeg venter med den helt store gråd, indtil Duncan har signeret kontrakten…

Balder
      Bruger

Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg ikke at der er nogen klausul på Duncan. Idag siger Brian Steen ifølge Forza til BT, at de regner med at beholde ham, ihvertfald indtil sommer.

Så jeg tror at evt. købsinteresseret klubber skal hoste op med mere end 10 mill., hvis de vil have fingre i Duncan.

I sommeres udtalte Brian Steen også, at Duncan skulle indbringe flere penge end Leon:

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=4749

/Balder

Balder
      Bruger

Det ser ud til, at nogle af Brøndbys fans har set skriften på væggen. Den gode Doktor må finde den store pengepung frem, hvis han vil have Duncan i gult.:D

http://www.bif-support.dk/sso/forum_entry.php?id=90903&page=0&category=all&order=last_answer

/Balder

Stev
      Bruger

Så kan de lære det de limsniffere!:@:@:@

tuk
      Bruger

@ zcml

Det jeg mente var at Duncan ikke skulle vælge rosenborg for at have et større internationalt udstillingsvindue, for der er ikke noget der er større end en fodbold slutrunde, så hvis vi går ud fra at Duncan uanset hvad vil sælges til sommer så har han ikke bedre muligheder end i AGF, for han kender medspillerne og vil derfor ikke skulle bruge en masse kostbar tid på at lære en ny klub, nye spillere at kende osv, som måske vil få indflydelse på hans spil hvilket vil forstyrre hans forberedelser til em slutrunden og hans plads på klub/u-landsholdet!

MiniHove
      Bruger

Hvis jeg fik 18,5 for skoubo, ville jeg sku også sige ja uden at tøve! Duncan er meget bedre, og yngre!! Skoubo?=Nej tak. Duncan?=Yes sir!!

tuk
      Bruger

Balder skrev:
      Det ser ud til, at nogle af Brøndbys fans har set skriften på væggen. Den gode Doktor må finde den store pengepung frem, hvis han vil have Duncan i gult.:D

http://www.bif-support.dk/sso/forum_entry.php?id=90903&page=0&category=all&order=last_answer

/Balder

Hahaha, det er altså underholdene læsning 😀

Jeg er ikke nervøs, også selvom vi måtte sælge Skoubo uden at få en erstatning nu og her. Vi har i Brøndby altid været gode til (heldige med) at fostre nye frontangribere i landsholdsklasse eks.Møller,Sand,Madsen

så vidt jeg ved så er der ingen af de tre nævnte der kan tilsiges Bundbys egen avl. Møller er fra Aab og Sand er fra Ikast og Madsen mener jeg kommer fra Køge….
      ret mig hvis det er helt forkert B)

Balder
      Bruger

Sand er fra Hadsund;)

Viser 89 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.