Fremad-AGF

Forside Fora AGF Fremad-AGF

Viser 27 svartråde
  • Forfatter
      gfaarhus
      Bruger

Endnu et unødvendigt point tab.
      Vi står dårligt idag på begge back pladserne. Derudover fik
      hverken White eller Pleidrup ret meget ud af deres andtrengelser.
      Det er for dårligt – Pleidrup – at du ikke kan få den bold banket ind i feltet ved hjørne – det kan selv lilleput spillerne.
      Vore manglende færdigheder på dårliger baner blev virkelig udstillet og så var der bare alt for mange "flade spillere".
      Vi bliver ved med at spille høje bolde op i angrebet når man har trukket Budtz ned.
      Stor ros til Kure – Velkommen i startopstillingen fremover også.
      Godt gået af Svenne – og det var så de positive gloser til den kamp.
      OK med 1-1 [think] ud fra dommerens og banens beskaffenhed.
      Endnu en kollektiv off day – dem er der ganske enkelt for mange af.

Jonas S
      Bruger

Vores bundniveau er alt alt for lavt!! det er vores topniveau for den sags skyld også! 😛

positivt at vi i det mindste ikke tabte!

gfaarhus
      Bruger

Er der et topniveau ?
      Ikke spillemæssigt – jeg har kun momentvis set spillemæssigt
      top niveua siden OP tiltrådte men jeg bakker stadig manden op bl.a.
      fordi det ikke var bedre inden han kom til.

Ginola
      Bruger

ja hvis vi er 4 point fra en oprykning når det hele er slut, så håber jeg at Kari og Krabbe sover dårligt….det er i hvert fald hvad de 2 har kostet til nu 🙁

AstonVilla
      Bruger

Jeg er især skuffet over Pleidrup, og det har jeg efterhånden været nogle kampe. Han tilfører intet offensivt, leverer nogle elendige dødbolde og afslutter alt for sjældent, når muligheden er der. Også i dag var han rigtig dårlig og bør erstattes med Gjesing eller Svenne Poulsen.

Og så undrer jeg mig meget over opstillingen i dag. Vi blev i den grad udspillet af Fremad, som jeg mener, var langt det bedste hold. Jeg kunne forstå, hvis de bare havde pakket sig ned, at vi så skulle spille med høje bolde frem til Budtz, men det gjorde de jo ikke. Fremad valgte derimod at spille fodbold, mens vi bare læssede høje bolde frem i feltet [censored] !!!

Men stor ros til Anders Kure, Peter Sand og Svenne Poulsen, som jeg mener, var de bedste i dag. Og så til Aarhus Fremad for et godt arrangement. Jeg oplevede stort set ingen kø ved salgsstederne, og selvom jeg stod længst væk fra udgangen, gik det meget hurtigere med at komme ud, end når man sidder på C-tribunen på NRGi Park. Og så var både pølser og øl/vand billigere end på NRGi Park, så i det hele taget kunne AGF lære en del af Aarhus Fremad – både på og udenfor banen!

Zalayeta
      Bruger

Vi har det bare så svært mod hold, der bare pakker sig.

Det har vi haft hele sæsonen, vi mangler reelt kreative folk. Vi har i praksis ikke en eneste.

White og Pleidrup er gennembrudsspillere, fordi de er hurtige, men de er ikke driblere, så hvis hvis der ikke er plads at løbe på, så er de ikke så farlige.

Vi mangler en reel dribler, som skabe åbne en defensiv.

HSA4
      Bruger

håbløst… men trods alt positivt at vi ikke tabte! synes sgu at Kure spillede rigtig godt, så håber dem der har svinet ham den sidste tid vil slappe lidt mere af i fremtiden…. synes han har fortjent noget credit![yeah][yeah]

Nå men god weekend champs…..[cheers]

gfaarhus
      Bruger

@AstonVilla
      Det var / er i hvert fald ikke alle der oplevede det på samme måde –
      Læs i tråden: Boykot af lørdagens opgør.
      Enig er jeg dog i at vi kom hurtigt ud af stadion.
      —————–
      Er det bare noget jeg syntes eller hvad:
      – at holdet næsten aldtid kommer meget dårligt ud til anden halvleg og at der oftest intet ser ud til at ske i pausen.
      Det jeg mener er at når man er bagud skulle man forvente at et hold
      kommer ud til anden halvleg med 180 km. i timen – det har jeg endnu ikke set. Men taktikken idag må i pausen være blevet ændret pga. Fremads føring: Hvis ikke der er udlignet indenfor det første kvarter så satser vi på at få en uafgjordt og ingen sejr [think].
      Syntes iøvrigt at de første 20 minutter lovede godt men troen og selvtilliden er skrøbelig og presset enormt og man har MEGET SVÆRT
      ved at håndtere dette når man kommer bagud.
      MEN medmindre Fredericia vinder meget stort imorgen så ligger vi stadig på anden pladsen:k
      Kunne dog godt tænke mig en solid afstand til tredjepladsen på f.eks. 6-7 point så BSN m.fl. i god tid og i ro kan få hentet de forstærkninger vi har brug for. Man tør jo ikke skrive med nogen før oprykningen er en realitet og hvis det først sker til aller sidst kan løbet være kørt.

snuden
      Bruger

Er det ikke bare samme f+++++g story som hver søndag efterhånden, vi spiller af helvede til. Få i søndags mod Herfølge 3 heldige p og idag mod Århus Fremad 1 p………. vi er bare ikke bedre……. jeg vil meget gerne have at vi rykker op men tror/ved bare at holdet ikke er godt nok til det, det kan jo ikke passe at vi underpræstere gang på gang, folk må se i øjene at vi ikke er bedre……der er jo efterhånden en skandale at se på… måske de skulle tage på arbejde inden de skulle ud og træne det giver åbentbart mee energi!!!!! wankers

Anonym

Der er ingen tvivl om at holdet spillede under niveau imod Århus Fremad. AGF rykker givetvis op alligevel, men det er vigtigt at man får gjort noget ved den manglende stabilitet.

Vi kan ikke komme udenom, at AGF på nogle områder også er ramt af sort uheld. Her tænker jeg især på Olof Persson, der knap nok nåede at komme til klubben før han blev skadet.

Ikke desto mindre tror jeg stadig, at AGF nok skal opnå tilfredsstillende resultater på sigt. Især fordi den nuværende ledelse, herunder sportschef Brian Steen Nielsen, gør et godt stykke arbejde. Organisationen ser solid ud – det eneste der mangler er sportslig fremgang og stabilitet.

gfaarhus
      Bruger

Forstår din frygt og frustration ThomasA –
      Det er dog vigtigt hurtigt at få sikret oprykningen for at ledelsen har den fornødne ro og tid til at finde de rette forstærkninger.
      Hvis vi rykker op og ikke bliver forstærket – så rykker vi altså ned igen. Som en anden herinde skrev så er bundniveauet for lavt
      og præstationerne / spillet er for ringe.

superagf
      Bruger

uden bruge af midtbane ingen superliga

meng
      Bruger

Når modstanderen vil leve på kontra og banen er elendig, er det selvmord at spille bolden på tværs midt på banen. Derfor kan der være fornuft i det dødsyge med at klaske bolden op mod modstanderne og så erobre/opbygge derfra. Derved minimerer man risikoen for kostbare fejl på midbanen.

(Tro mig, jeg har set Liverpool tabe alt for mange kampe på kiksede afleveringer på tværs af banen dengang under Evans, til at tage let på den slags!)

superagf
      Bruger

det lykkes da meget godt for fremad at bruge midtbanen, specielt deres nr. 22 var kanon.

Bortset fra det så er det jo ikke kun idag vi ikke bruger midtbanen, efter min mening har det næsten været hele foråret. Det er altså meget svært for midtbanefolkene (især Pleidrup) at få afsluttet når uden for feltet når der konstant bliver klappet lange bolde over dem.

Kostbare fejl på midtbanen, hvad kalder du så det Sand laver til 1-0

AstonVilla
      Bruger

@meng: Hvis der var et hold på banen i dag, som vil spille fodbold, så var det da Fremad. De forsøgte, og jeg synes bestemt ikke, de bare levede på kontra. De spillede sammen, og var tæt på at vinde ved det. AGF lossede og lossede og var heldige med uafgjort.

Kasper
      Bruger

Et ord: skandale!

Det er simpelthen pinligt at vi altid skal trækkes igennem det her lort. Hvis vi skal rykke op, kræver det 3 point i hver kamp. Og i det mindste fight. Vi får ingen af delene i dag.
      Fremad spiller bedre end os, og de burde vel have fået 3 point, hvis der var retfærdighed til.

Synes virkelig at OP skal have kritik for hans "hjerneblødning". At vi skal indrette vores holdopstilling efter en nedrykningskandidat er vitterlig pinligt! Budtz bliver smidt frem, men når forsvaret alligevel aldrig rammer ham, så vi får intet ud af det. Vi burde sku forsøge med vores eget spil. Det i dag var fadme ringe. Intet hang sammen, og der var alt for lang mellem kæderne – men sådan er det vel når man losser.
      Pleidrup er simpelthen ikke god nok til midten. De gange han får bolden, løser han det ikke optimalt. Han har ikke noget højreben, han kan ikke drible og finder ikke de rigtige afleveringer. Det er bare ikke godt nok!
      Ja, banen var sku elendig, men Fremad kunne da godt spille på den. Det burde simpelthen ikke være en undskyldning. Specielt ikke, når vores spillere ikke ligefrem er superteknikere.

Og vigtigst. Hvorfor fanden er det fight henne! De spiller kraftedme ikke serie bold, men de tackler satme sådan. Enten er de ikke sat ordentlig op, ellers er de bare bange for at tackle.
      Der skal smadres igennem. Vi kan jo åbenbart ikke vinde på "poleret spil".

Lad os nu vinde de sidste kamp – vi skal kraftedme op i år!

— undskyld; jeg er fuld! Og stadig pissed off

Keano
      Bruger

Okay vi spillede 1-1 med Aarhus Fremad, det kan jo ske og det må vi leve med. Jeg har dog fire grunde til hvorfor vi ikke vandt.

1) Taktikken med lange bolde var egentligt meget fornuftigt taget i betragtning af banen, som var dårligere end den jeg spiller serie 5 på. Problemet var bare at både Frederik Krabbe og Michael Lumb sendt lange bolde frem uden adresse, hvoraf halvdelen ikke en gang nåede langt nok frem. De havde simpelthen ikke skudstyrken. Så falder taktikken til jorden, fordi selv om man spiller med lange bolde så må man gerne tænke sig om og ligge dem rigtigt ellers fører de ikke til noget.

2) Organisationen faldt også sammen i 2. halvleg. Fremad fik alt for meget plads og vi fangede stort set ikke nogen farlige returbolde, som i førstehalvleg hvor det var netop 2. boldenene der flere gange skaffede os en farlig chance.

3) Manglende skarphed. Som jeg vurdere det så havde AGF og Fremad lige mange chancer, og med samme udbytte. Vi bør som tophold vise os meget mere kyniske og banke bolden ind. Meget symptomatisk med Tullberg som forsøger at sakse bolden i fra det lille felt, men den detalje kunne have været meget nemmere hvis han ikke havde ladet bolde hoppe og bare givet en tå føste gang, han var trods alt kun tre meter fra mål. Vi mangler nogen gange bare at gøre det simple og effektive foran målet. NB: Dejligt at der endeligt var en som skød udefra, og med hvilken klasse!

4) Dommeren var ufattelig ringe i dag. Jeg ved godt det er en kliche at når man ikke har vundet så skal dommeren have skylden men jeg syntes alt for mange gange han havde tvivlsomme domme, hvoraf meget få sprang til AGFs fordel. Derudover fik Fremad lov til at lave mange eftertacklinger, men det var Kari der var den første til at få gult for et frispark, som Fremad havde lavet 2-3 stykker af inden. Fair nok med Kari's advarsel, men hvor er linien henne. Det var det samme i Lyngby, fair nok at Kari skulle smides ud men dommeren må følge sin linie op og give gule kort hele vejen rundt for forseelser magen til, og det er virkeligt frustrerende at se på. Mon det er fordi Kari er så stor at det ser lidt voldsomt ud når han går til bolden? Han er jo en fighter type med lidt engelsk 1. division over sig, hvilket givet vil gavne os hvis vi kommer i SAS-ligaen.

Nogen som har nogle kommentarer til min analyse?

Nymark
      Bruger

HØRT skud udefra!!!![cheers]

mere kynisme

hvorfor bliver der ikke brugt mere sideskift for at splitte modstanderen? mange gange igår så jeg white stå fri til at blive spillet, vi har fysikken til at køre dem ned :k

nymark

ace
      Bruger

Enig i at det var en MEGA skandale det AGF bød os i går. Der er dælme langt hjem til Kbh. efter sådan en omgang lort af Drillo bold og dårlige undskyldninger bagefter. Fremad havde jo reelt fortjent sejren, hvis man ser på antalet af chancer og deres størrelse.

Jeg fatter simpelthen ikke de mystiske dispositioner, der bliver foretaget fra trænerbænken igen i går, og nu kan jeg altså ikke holde kritikken af Ove tilbage længere. Han har fået utrolig lang tråd efter første nedrykningne og derefter de til dels håbløse resultater i 1 division hvor alle andre hold består at amatører og fyraftensproffer. Men jeg er SÅ træt af dårlige undskyldninger og manglende fight.

Mine ubesvarede spørgsmål og frustrationer er mange, men her er en del af dem som de sikkert kun er Ove selv der kan svare på med dårlige undskyldninger:

1. Hvorfor sætter Ove den mest målfarlige mand (Graulund) ud på venstrekanten, hvor han kun sjældent har spillet?

2. Hvorfor sætter han endnu en ny forsvarskonstallation sammen i Kári og Kure?

3. Hvorfor rykker han Budtz op i angrebet, når han har været den mest stabile i forsvaret? Det samme gælder for Foldgast som vel også har savnet en fast plads eller makker i angrebet, da Ole var helt væk deroppe!

4. Men ikke mindst hvorfor rokerer Ove konstant rundt på holdet og instiller sig på modstanderne i stedet for at tage udgangspunkt i hans eget system?

5. Hvorfor købte man ikke en targetman i pausen, da man tydeligvis kun kan og vil spille kick 'n rush med laaaange bolde frem i forudsigelige og ikke farlige bolde?

6. Hvorfor skulle Lumb igen spille venstre back efter fadæsserne i Lyngby?

7. Hvorfor sidder Katholm ikke på bænken, da han er den mest giftige joker vi har haft i mange år?

8. Hvorfor skal vi altid høre på alle de dårlige undskyldninger om baneforhold osv.? Skal vi plages med dem de næste 2 år også? "Vi er jo ved at bygge op", "de var mere tændte end os", "Vi ville naturligvis have spillet anderledes på Århus Stadion, men vi havde absolut ingen ambitioner om at spille god fodbold på den her bane, for det kan ikke lade sig gøre. Derfor er det nødvendigt at slå lange bolde, og derfor stillede vi op, som vi gjorde" bla bla.

Det er trættende og forudsigeligt at høre på alt det pis! Vilkårene er de samme for de andre hold! men hvorfor spiller de så meget bedre og langs jorden imens vi spiller Drillo bold af værste skuffe?

AGF burde vel have fysisk til at mase de fleste, men nej nej. Efter udligningen er det jo Fremad, der igen presser AGF og er tættere på sejren igennem hele kampen, hvor det igen, igen er mega heldigt, at vi bare får 1 point imod et klart bundhold.

Man kan sgu kun være tilfreds med uafgjort hvis det er andre tophold man møder også selv om det i det mindste ikke blev til nederlag. Men der skabes jo næsten ingen chancer i hverken første og specielt ikke i 2 halvleg, efter vi kommer bagud på en dum personlig fejl af Sand. Af én af de spillere, der burde være mest rutineret.

Aske_870
      Bruger

Jeg er så nok den eneste som synes at dispotionerne var ganske fornuftige og velovervejede…

For det første så vidste vi at AF spiller yderst kompakt og disciplineret, Gerber som træner ligner en Ove C klon, og det gør ikke opgaven nemmere. Dernæst var banen som vi så ikke i den bedste stand, bolden hoppede jo for et godt ord, og dermed var en af forudsætningerne for poleret spil jo godt som forduftet.

Ergo fordrer det en anden spillestil, hvor man både kan søge kanterne og losse bolden op. Kønt er det ikke, men ganske effektivt, og giver en del muligheder.

Og når man nu har besluttet sig for at spille mange lange bolde op i angrebet, så var tanken med at putte Budtz og Foldgast på toppen ikke så dårlig endda det. Det er vores 2 stærkeste kort i luften, og Sand skulle vi bruge på midten ergo måtte det være dem. Dernæst skulle vi bruge 2 hurtige på kanten til at samle det op som kom dryssende, og samtidig kunne udfordre og sparke boldende ind, og der er Graulund/White en perfekt kombination.

Ergo måtte lumb ned på backpladsen og Kure kunne så træde ind i midterforsvaret.

Folk forlanger altid poleret spil, og masser af kombinationer, men enhver som har drønet rundt på en knoldet bane ved at det er en umulighed, og især imod et hold som står med 11 mand på egen banehalvdel, og derudover har en af rækkens bedste defensiv trænere, så er øvelsen squ svær, også må man finde et modtræk.

Så opstillingen på præmisserne fejlede ikke noget, men det var mere udførelsen som haltede lidt, men ok jeg tror stadig det handler om vi har mange unge på det hold. Vi startede jo flot ud med velspillede gennemløb på kanten, og var direkte uheldige med ikke at komme foran, også skiftede vi over til lange bolde, og blev desværre lidt for gode til den øvelse, og det skal der arbejdes på, for de første 20 min. var et skoleekstempel på hvordan man splitter et betonforsvar ad, med skiftevis gennemløb og lange bolde.

Også giver jeg ikke noget for det med at folk er amatører, det er den letteste undskyldning at håne folk med, og giver kun udtryk for hvor meget man ringeagter modstanderen. De fleste kan squ spille bold i 1 div. når det handler om at forsvarer, det er den letteste sag i verden.

Og jeg forstår godt det pres spillerne er udefor når man kan læse hele tiden at man forventer at AF bliver nedspillet med 10 mål, for det sker bare ikke.

Jeg glæder mig igen til at vi skal spille imod HIK, Fremad Amager og Næstved for det er hold som vil lidt mere end AF, og derfor også noget nemmere at spille imod, da de ikke kun har en agenda, nemlig at spille betonfodbold. Den her kamp var en af de svære og vi skal trods alt, når nu AF fik scoret være tilfreds med at vi fik et point.

Iøvrigt er jeg også ved at vænne mig til at samtlige trænere og spillere AGF lige har mødt, alle ævler om at de synes AGF spiller hovedløst osv, det lyder meget som om man har behov for at tale AGF lidt ned, og rose sig selv. Men luftkrigen igår ville jeg også have valgt banen og modstanderen taget i betragtning, også have Rune Friis jo ret i at han havde masser af plads, men det er jo ikke alle hold som AF som står med hele bumletoget på egen banehalvdel, netop derfor får han masser af plads, men vi kan jo se hvad han kan når AF skal møde Brabrand og han skal til at drible igennem 10 mand, så ender han nok også med at se rigtig skidt ud.

mvh.

Aske

AstonVilla
      Bruger

Aske skrev:
      Ergo fordrer det en anden spillestil, hvor man både kan søge kanterne og losse bolden op. Kønt er det ikke, men ganske effektivt, og giver en del muligheder.

Effektivt og giver en del muligheder…. Jeg ved nu ikke rigtigt, for det var i hvert fald ikke det, jeg så i går på Riisvangen. Jeg har ikke set nogen statistik, men Fremad havde da klart de største tilbud, og en 2-1 sejr til dem havde desværre givet er mere reelt billede af kampens forløb. Og jeg er ret sikker på, de også havde flest afslutninger på mål, så jeg vil stadig mene, deres spillestil var den mest effektive i går.

Jeg kunne forstå, Ove P. stillede op, som han gjorde, hvis han så havde lavet det om, da man allerede midtvejs i 1. halvleg kunne se, vi ikke havde haft de store tilbud. Så var overraskelsesmomentet ligesom væk, og vi havde ikke fået det hurtige føringsmål. Og hvorfor så ikke gå tilbage til det velkendte; rykke Budtz ned i forsvaret og evt. Kari på midtbanen og så Peter Sand fremme sammen med Graulund. Så var der stadig en targetman at sparke høje bolde frem til, men man kunne også bare en enkelt gang eller to have forsøgt et almindelig gennemspillet angreb.

Men om ikke andet, så fik den Fremad-spiller ret, som i går før kampen var citeret i Stiften for at sige noget i retning af, at AGF sjældent scorer på et gennemspillet angreb men ofte bare losser høje bolde frem.

Aske_870
      Bruger

Jamen det er da klart mest effektivt at spille igennem AGF, fremfor at skulle igennem 11 spillere på egen banehalvdel. Det er altid lettere at køre kontra, da eks. Rune Friis jo ville have meget plads at køre på. Udtalelsen om de velspillede angreb havde AF spilleren jo også ret i, men for mig handler det om et forsøg på at få AGF og os fans til at spille naivt, og tro man kan vinde kampe på Riisvangen ved at køre bolden rundt.

Jeg tror heller ikke at Ove gik efter en overraskelsesopstilling, men nærmere havde analyseret sig frem til hvordan man bedst fik løst opgaven med at score mål imod et så godt hold.

Jeg tror til gengæld at var kampen blevet spillet på stadion, så havde man kørt med den sædvanlige klassiske opstiling med Graulund helt fremme, men der er banen også af en anden slags.

Iøvrigt kan man jo læse lidt om Åkebys problemer i Sverige med at hans hold spiller pasningsspil, istedet for at gå lidt mere primitivt til værks når banen ikke er til det. Det er præcis samme problemstilling Ove har haft, man vil gerne spille teknisk, men hvis banen og modstanderen ikke er til det, må man løse det på anden vis.

mvh.

Aske

gfaarhus
      Bruger

AGF spillede jo altså godt med høje bolde de første 20 minutter netop fordi man fik fat i returboldene.
      Årsagen til at man ikke kom frem til noget den sidste halve time var fordi man skiftede target man oppe foran og det var en fejl.
      Budtz skulle være blevet fremme. Man vinder INGEN hovedstødsdueller den sidste halve time.

gfaarhus
      Bruger

Iøvrigt blev taktikken med høje bolde også praktiseret på Århus Stadion dengang Rudbæk var træner på DK's mest skandaløse græstæppe. Det var vist nok tilbage i 98.

ace
      Bruger

@Aske
      Jeg forlanger ikke poleret spil men point imod bundholdende, og helst flere end det ene som AGF efterhånden har for vane at få fumlet hjem. At du så åbenbart gerne nøjes med mindre og åbenbart gerne tager et år mere i 1 div. og ikke stiller krav må du jo selv ligge og rode med! [jump]

Dispositionerne var forkerte og det kunne Ove jo også se da han skiftede Butdz tilbage i forsvaret i 2 halvleg, men der havde man allerede spildt en hel halvleg. Med de fløje vi har burde man da spille noget mere med dem.

Og hvordan foklarer du så lige det fornuftige i, at man ingen chancer skabte på de mange lange bolde?

@Gfaarhus

Rudbæk spillede med 3-5-2 systemet og primært med hurtigt kontraspil, der var en del mere effektivt end det lorte bold vi ser holdet spille i dag. Men det var også med 2 naturlige angibere i Flo og TT. Præcis Oves ynglings konstallation fra FCM og EFB med en lille hurtig og en stor klyne hvilket vel mere var Budtz og PG eller PG/Folle hvis det endelig skulle være.

Husker 3-5-2 tiden med Sivebæk, Degn, Henrik Larsen og Bartram, nøj vi var giftige dengang[shock]

Man kan altid diskutere hvad den rigtige taktik er, når modstanderen pakker sig, dog er det sikkert, at vore unge talenter, som IMO får A L T for meget spilletid, ikke bliver udviklet ved at tonse lange ladser op mod The Master Klyne![jump] (Lækkert ord i øvrigt, Klyne:D

Aske_870
      Bruger

Det er vel at stramme den en anelse at mene jeg er tilfreds med kun et point, men jeg vil sige at når kampen udformede sig som den gjorde, hvor vi smider et mål væk, så må man være tilfreds.

Men jeg er nok af den holdning at der skal mere til end bare skrive på forum og forlange det ene og det andet. Jeg synes ikke mange sætter sig ind i de problemstillinger der er mht. bundhold, og de forhold som gør at mange hold, det være sig landshold og klubhold alle har svært ved at "køre" mindre hold over. Det er bare ikke så let som mange gør det til, for var det så let, jamen så vandt alle tophold jo let og elegant over dem. Dernæst så er der problemstillingen med de unge, og den forståelse der bør være for at man ikke både kan blæse og have mel i munden. Vi må acceptere at AGF er i en læreproces, hvor vi især med de godt organiserede hold laver en del opspillingsfejl, og måske ikke får det ud af det vi bør. Men vil man det, så skal vi smide alle vores unge af, og satse på spillere som kan det kram, men som der ikke er meget potentiale i. Det kræver stor tålmodighed og viden om hvordan man spiller bolden rundt, når man møder de betonforsvar, og den viden har de unge ikke endnu, men den bliver bedre og bedre for hvergang, og jeg så nu en del tegn på at både Lumb og Krabbe på trods af mange skæverter, også lavede mange gode ting, og viste en stigende forståelse for hvordan sådan en kamp skal spilles.

Men det ændrer jo ikke ved at AGF vil smide nogen point i ny og næ, og at man må være tilfreds med de ting, set udfra ovenstående.

Hvad angår chancerne på lange bolde, jamen du hvor ved du fra at spil langs jorden igennem 11 mand på en knoldet bane havde virket bedre?

Og iøvrigt tror jeg ikke at taktikken var at bolden kun skulle losses op i hovedet på Budtz og Foldgast, men nærmere at der hele tiden skulle veksles, men det er formentlig een af de ting man vil arbejde videre med, for selvom det var godt i starten, forfalt flere jo ret hurtigt til at losse, og der havde vi altså 3 unge ud af 4 mand i bagkæden.

mvh.

Aske

gfaarhus
      Bruger

@ace skrev:
      "Rudbæk spillede med 3-5-2 systemet og primært med hurtigt kontraspil, der var en del mere effektivt end det lorte bold vi ser holdet spille i dag. Men det var også med 2 naturlige angibere i Flo og TT."

Jeg kan ikke være mere enig med dig Ace MEN DET JEG HENVISER TIL med høje bolde under Rudbæk var i den sæson hvor Århus Stadions bane var piv ringe pga. manglende dræn i banen efter man havde lagt nyt grætæppe på. Husker tydeligt at der i flere kampe blev spillet med høje bolde pga. banens beskaffenhed.
      Iøvrigt havde Rudbæk også succes med at skifte friske angribere ind i det sidste kvarter – netop fordi han havde kvalitets angribere – det var jo bla. derfor at kampe på Århus stadion i sidste halvdel af halvfemserne sjældent var afgjordt før tid.
      De tabte ikke på hjemme bane i halvandet år.
      Those were the days and the sun was always shining.B)
      NU STARTER EN NY ÆRA – AGF HAR IKKE SAT POINT TIL I EN HJEMMEKAMP SIDEN 1/10-06.[lol]

Viser 27 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?