Forslag til økonomisk støtte

Forside Fora AGF Forslag til økonomisk støtte

Viser 107 svartråde
  • Forfatter
      axelaxel
      Bruger

BSN sagde på pressemødet, at man var velkommen til at skrabe lidt midler sammen til en ny spiller. Her er en idé: jeg skriver under på at jeg vil betale 10 kroner for hvert mål GF scorer i suppen. Spillerne kan købe anparter til 100 kr pr mål. Erhvervslivet kan købe anparter af 1000 kr. Kort hovedregning; vi får 3000 fans med på idéen (30.000 pr mål) 10 spillere (1000 kr) og 25 erhvervsdrivende (25.000 kr). Det bliver 56.000 pr mål. 1,5 mål pr kamp x 33 kampe = 2.277.000 kr pr sæson. Det kan dæleme blive til mange benzinkort og en hel del menu nr.1 i cinemaxx

axelaxel
      Bruger

2.772.000 dumme pølsefingre

axelaxel skrev:
      BSN sagde på pressemødet, at man var velkommen til at skrabe lidt midler sammen til en ny spiller.

AGF har jo kvajet sig lidt med deres spillerauktion, hvis startprisen havde været lavere end 15.000 kr. havde de nok fået en del flere bud ind.

http://www.agffodbold.dk/News.asp?id=8811

Kun 7 af spillerne er solgt og auktionen er udløbet i går kl. 12. Men de må vel bare lave en ny auktion med et lavere startbud.

vieri
      Bruger

Hvis Mtac fik stablet en indsamling på benene ville jeg med glæde lægge en 3-400 kr til at sponsorere en spiller i spilleauktionen . Det kunne faktisk være fedt hvis Mtac blev sponsor for en spiller og det føles altid rart at hjælpe klubben økonomisk .

axelaxel
      Bruger

@Emilfu Det er så iorden:) men forslaget er faktisk ment seriøst. Er det mon muligt? Hvis man kan skrabe rundt regnet 50.000 sammen pr. mål må det da blive til en slat.

Steen6372
      Bruger

axelaxel: Det er i hvert fald et mere kreativt forslag end det med bare at gå rundt med hatten i hånden. Så kredit for det. Dit regnestykke er nok lidt optimistisk, men selv 1/3 af beløbet er jo interessant.

bangstar
      Bruger

pisse fed ide… hvordan kan man bakke op om din ide? (:

salling23
      Bruger

I små serieklubber kaldes det for målaktier.
      Ikke nogen dårlig idé

axelaxel
      Bruger

Jeg véd ikke om det kan lade sig gøre og hvem der i givet fald skulle administrere det. Jeg har haft idéen i et stykke tid, men ikke overvejet det seriøst. Man skal bruge en automatisk overføring fra en bank, da man ikke kan administrere at sende rykkere rundt for en tier. Dernæst skal der bruges en form for konto, der kræver to eller flere personer før der kan hæves (burde ikke være et problem) Så er der sikkert noget rent skatte-teknisk jeg ikke kender til. Og sikkert også andre faldgrupper.

Agadez
      Bruger

Genialt initiativ. Udfordringen blive at få spredt budskabet, og få folk med på ideén. Så er det bare, hvordan vi gør det mest effektivt.

axelaxel
      Bruger

Hvor mange brugere er der på mtac og vil I være med? Det kræver nok én afstemning. Hvordan laver man sådan én? Jeg vil vurdere, at det kommer til at koste 500 kr fordelt over sæsonen. Mon ikke Grau og Waffe kan lave 50 mål?

Superskurk
      Bruger

Waht Axel?? 50 mål af Graulund og Larsen er måske lige skudt lidt over det realistiske 😉

axelaxel
      Bruger

Jeg håbede ironien var tydligere

bangstar
      Bruger

mig kan der regnes med jeg vil hellere end gerne give pengene og vil også gerne være med at til at få ideen på benene hvis muligheden bringer sig…

BenjaminV
      Bruger

Go idé det her ! Har også selv gået og tænkt på at det ville være fedt hvis vi som fans kunne spare sammen til en spiller vi kunne købe til klubben.. Mener det er sket i England en gang ? Hvordan det helt praktisk skal gøres ved jeg dog ikke.. Målaktier ku være en idé.. Og måske man også bare kunne oprette en konto hvor man kunne sætte det ind man har lyst til.. Der er jo sikkert et masse regler osv der skal laves for at det kan blive aktuelt.. som feks hvem der skal købes engang.. Og hvad der skal ske hvis han så evt bliver solgt videre.. Nogen der ved mere om hvad der kræves ?

DukZ
      Bruger

jeg kan lige komme med lidt info. AGF har de seneste 5 sæsoner (superligasæsoner) scoret 38,5 mål i snit. Hvis vi går udfra Axelaxels regnestykke med 56.000 kr/mål giver det 2.139.000kr. pr sæson. Sidst vi var i superligaen scorede vi 36 mål.

DukZ
      Bruger

Evt. Kunne vi komme med idéen om at folk smed en tier ned på løbebanen hver gang der blev scoret… Så kunne vi bruge løbebanen til noget fornuftigt 😉

Dr_skov
      Bruger

Jeg er klar.

vieri
      Bruger

Jeg er også 100% klar på ideen , jeg har dog ingen anelse om hvordan en sådan ordning skal stables på benene.
      Man kunne jo evt forhøre sig hos AGF om de var interesseret i at oprette sådan en fan konto , hvor fans så kunne indbetale 10 kr pr mål AGF scorer .

For alle med netbank ville de jo ikke være noget problem at indsætte pengene på en bankkonto , men jeg ville umiddelbart være mest tryg , hvis det var AGF selv der stod for administrationen af en sådan konto.

GF karma
      Bruger

Glimrende initiativ med en fan-konto til køb af sponsorat.
      Hvis vi kan få klubben /spilleren med på ideen, kunne der være lodtrækningspræmier i form af f.ex. møde med spilleren, signeret kamptrøje, sex med hans kone og/eller søster eller noget helt fjerde. Ét lod pr. aktie, man køber, naturligvis.

axelaxel
      Bruger

Tak for de mange positive tilbagemeldinger. Det første vi skal er at finde ud af om BSN er med på idéen. Dernæst juraen. Her kan vi måske få lov at bruge GFs eksperter. Ligeledes bankforbindelser. Jeg forestiller mig noget pbs agtigt hvor beløbet bliver trukket automatisk.

axelaxel
      Bruger

Dernæst er vi nødt griller at være 4-5 stykker der styrer det. Incl én af BSNs folk, så han er med på, hvad der bruges penge på. Ud over ham kunne det være én fra mtac, én fra agffan (hvis de er med på idéen) og én fra erhvervslivet, og undertegnede;);)

Superskurk
      Bruger

Jeg ville skam egentlig gerne give 500 bobs på at se en stjernespiller mere i AGF 😛

zytex92
      Bruger

axelaxel: det klasse det her vi må gøre noget hurtigt og få fat på BSN og høre hvad han syns om Ideen om det her 🙂 jeg er frisk det klasse

GF karma
      Bruger

Superskurk skrev:
      Jeg ville skam egentlig gerne give 500 bobs på at se en stjernespiller mere i AGF 😛

Og jeg vil gerne gi' 500 for at bolle en søster til en GF-spiller, hvis hun kan få medisteren til at koge. (Ja, jeg er en klam stodder)

Henze05
      Bruger

Nu hvor debatten er godt i gang, kan jeg fortælle at Morethanaclub.dk på nuværende tidspunkt, er i dialog med AGF omkring et evt. sponsorat af en spiller.

Morethanaclub vil selv smide et beløb i puljen og derefter vil vi lave en indsamling på Morethanaclub, så brugerne kan donere hvad de har lyst til og blive en del af sponsoratet. Hele beløbet der bliver samlet ind, vil ubetinget gå til AGF!.

Der ligger intet konkret endnu, men vi følger op på det, når der kommer en afklaring 🙂

Vi håber I vil bakke op om tiltaget, hvis det skulle blive en realitet.

zytex92
      Bruger

HENZE DET KLASSE !

letager
      Bruger

Jeg synes virkelig det med målaktierne er en rigtig god idé, og det er da noget man skal have gjort ledelsen opmærksom på! Om det så kan lade sig gøre rent juridisk synes jeg også er et godt spørgsmål. Men det bliver da brugt i mindre klubber!

Det kunne virkelig være en fed måde at blive en del af klubben, mere end man er i forvejen!

vieri
      Bruger

Henze05 skrev:
      Nu hvor debatten er godt i gang, kan jeg fortælle at Morethanaclub.dk på nuværende tidspunkt, er i dialog med AGF omkring et evt. sponsorat af en spiller.

Morethanaclub vil selv smide et beløb i puljen og derefter vil vi lave en indsamling på Morethanaclub, så brugerne kan donere hvad de har lyst til og blive en del af sponsoratet. Hele beløbet der bliver samlet ind, vil ubetinget gå til AGF!.

Der ligger intet konkret endnu, men vi følger op på det, når der kommer en afklaring 🙂

Vi håber I vil bakke op om tiltaget, hvis det skulle blive en realitet.

Super initiativ ! Jeg er helt sikkert klar til at lægge nogle hundrede kroner til det formål 🙂

Stoei
      Bruger

Bare gør ligesom http://www.fcsavanna.dk 🙂

De herrer Heinz 05, axelaxel og Jer andre, super initiativ!

Jeg bakker 100% op om ideen med målaktier og sikker på det bliver succesfuldt! Jeg mener, det vil tilsvare et hvert andet som sponsorat og derfor er sponsoratet er skattepligtigt for modtageren og fradragsberettiget for giveren, forudsat at der er en driftsøkonomisk og reklamemæssig værdi af at yde sponsoratet for virksomheden.

Der ud over ser det ud til folk gerne vil give pengebeløb og her er vi mere over i en offentligindsamling som skal anmeldes i tilhørende politikreds af tre myndige personer. Der skal som I har nævnt oprettes en konto som kun AGF har mulighed for at hæve såfremt to af de tre personer fra indsamlinger giver deres sammentykke. Det vil også være snedigt med en sms donation eksemplevis 49 kr. plus sms-takst. Jeg tror det er en nem måde at rejse kapital på.

Med hensyn til udbredelse af kendskabet bør vi først og fremmest tage fat i vores netværk og bede dem sprede budskabet videre til deres etc. Det kræver naturligvis både opbakning fra administrationen såvel som spillerne i AGF. En ligeså vigtig mulighed er sociale medier og få lavet en viral video som forhåbentlig kan sprede sig lynhurtigt og skabe en masse publicity for projektet.

Jeg synes, vi skal igang med begge initiativer hurtigst muligt.

Steen6372
      Bruger

Målaktier er klart en god idé. Klart lettere at lokke folk til at betale for en potentiel succesoplevelse end for bare at kaste penge i et stort hul.
      Og ideen har også været benyttet før i AGF, hvor man kunne være støttemedlem på den måde. Men det er langt stærkere, hvis ideen vokser op fra græsrødderne, end hvis det var AGFs ledelse der søsatte den.

Der har også tidligere været sponsorer der har benyttet ideen. Mener det var OK-benzin der gav 1 kr. rabat pr. liter pr. mål AGF scorede resten af dagen efter kampen. Det gav så ikke penge, men en masse interesse og goodwill til AGF/OK (især når vi scorede mål).

Ulle
      Bruger

Trykker lige på "synes godt om"

Fantastisk ide.

Et lille input og det skal bestemt ikke forstås negativt. Men det lyder som om vi vil lave denne indsamling udelukkende med henblik på en ny stjernespiller. Men det kan vi vel ikke bestemme noget som helst over når det er en konto i agfs navn

axelaxel
      Bruger

Jeg er ikke så sikker på, at kontoen skal stå i AGFs navn, men de skal være medbestemmende til hvad vi bruger pengene til. Der er jo ingen grund til at kaste penge efter en spiller BSN og PS ikke ønsker

Ulle
      Bruger

Skal AGF kun være medstemmende. Skal det ikke være en konto til brug af spillerkøb efter bsn og ps ønske?

Foreslår du en afstemning hver gang bsn har et emne i kikkerten. Den kan vel ikke lade sig gøre. Enig i at den ikke burde stå i agfs navnhvis den SKAL gå til indkøb af spillere.

I den ideele verden ville vi så bestemme næste indkøb, men det skal vi ikke. Vi skal bare støtte op og have tillid til de indkøb de laver.

BSN vil jo ikke ud med hvem han forhandler med så vi kan stemme om det.

Næste bliver jo så skal vores penge gå til sign on fee eller overgangssummer? de bliver jo tit hemmeligholdte så hvorfor skulle vi få den information.

Igen jeg er ikke negativ overfor ideen. Jeg prøver blot at bringe ting ind som vi bør overveje så vi ikke går hen og bliver voldsomt skuffede hvis nu vores penge slet ikke går til det vi gerne vil have. Selv om alle penge givet ud til AGF efter min mening er givet godt ud.

axelaxel
      Bruger

Alle konstruktive forslag er velkomne. Jeg har tidligere foreslået en gruppe på 4-5 mand incl BSN eller en anden fra GF. Det er klart, at det ikke kan blive ALLE der skal være enige, men som udgangspunkt vil jeg eller/og en fra mtac/agffan være med i processen, så vi føler vores penge gør en forskel.

Samuel
      Bruger

Jeg synes som mange af de andre også at målaktier er en fantastisk idé!

Men har jeg forstået det rigtigt at Henzes kontakt til AGF ikke omhandler idéen med målaktier, men om de spillersponsorater som er blevet udbudt for noget tid siden? For jeg synes der er stor forskel på de to ting.

Personligt mener jeg at sådan en konto skal administreres af både AGF, men også en enkelt eller to af fansene. Jeg ved ikke hvordan det teknisk kan fungere, men det er vigtigt at folk har tillid til projektet.

axelaxel
      Bruger

Korrekt – Henzes (mtacs) og min idé er to forskellige initiativer, der sagtens kan køre parallelt, hvis der er opbakning til begge dele og min idé er praktisk mulig

Steen6372
      Bruger

Ulle skrev:
      det lyder som om vi vil lave denne indsamling udelukkende med henblik på en ny stjernespiller. Men det kan vi vel ikke bestemme noget som helst over når det er en konto i agfs navn

Hvis man opstarter sådan et initiativ med det formål at sponsorere køb/aflønning af en spiller, så ville man da være godt dum i AGFs ledelse, hvis man ikke brugte pengene til netop dette.

Det vil være et langt sejt træk at få dette op at køre, men det vil ikke tage mange dage at få det lukket igen, hvis vi fans ikke får det vi har betalt for.

Det største problem (udover altså at få det her stablet på benene) vil nok være at få det til at hænge sammen rent budget/regnskabsmæssigt. Man kan vel dårligt tillade sig at tegne en 3-4 årig kontrakt med en spiller udenfor budgettet, og forvente at den her ordning ikke fuser ud.

niels2
      Bruger

Ideen er pisse god, jeg er med mener dog at kontoen skal være i AGF regi, af hensyn til troværdigheden i det, så der ikke er en privat person der lige pludseligt sidder nede i syden og hygger sig.
      Tror ikke man får virksomheder til at betale til privat personers konti.
      Ser frem til at følge ideen og håber vi snart er i gang.

Ras88
      Bruger

Ideen lyder utrolig godt. 10 kr pr mål, og AGF score normalt de 30-35 kasser, så du skal ikke af med så meget over en sæson. Og når vi så taler om 2000-3000 personer, så er det rigtig mange penge.
      Jeg er sådan set heller med på den ide, end et player sponsorat.

Jeg synes det er en god ide med sådan en slags performance-baseret sponsorering, jeg synes dog hellere man skulle gå efter points fremfor mål, for at støtte en kampvindende spillestil.

3 point kunne koste 10 kr.
      1 point kunne koste 1 kr.

Hvis man gerne vil støtte op om at hjemmebanen bliver et uindtageligt fort kunne betalingen være dobbelt for hjemmebanekampe.

Fordelen ved dette er at folk nemmere kan budgettere med hvad det maksimum kan komme til at koste, hvis Graulund og Larsen går målamok kunne det måske have en lidt for uheldig indvirkning på fans med små indtægter (med deraf følgende bøvl).

Steen6372
      Bruger

Peder: Jeg stemmer nu klart for betaling pr. mål. På den måde er der noget "på spil" uanset om vi fører 3-0 eller er bagud 0-3. Og mon ikke de fleste vil være klar til at løbe den risiko at vi banker FCK med 10-0? Og betale de 100 kr. med et smil?

Steen6372 skrev:
      Peder: Jeg stemmer nu klart for betaling pr. mål. På den måde er der noget "på spil" uanset om vi fører 3-0 eller er bagud 0-3. Og mon ikke de fleste vil være klar til at løbe den risiko at vi banker FCK med 10-0? Og betale de 100 kr. med et smil?

Prøv at tænke lidt på hvad det vil gøre ved en studerendes økonomi hvis han lever af SU og AGF går amok og scorer 20 mål på en måned.

Det er jo ikke fordi de vælter sig i penge med mindre de har nogle forældre som er i stand til at spæde godt til:

http://www.su.dk/SU/satserSU/Sider/default.aspx

Steen6372
      Bruger

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:
      Prøv at tænke lidt på hvad det vil gøre ved en studerendes økonomi hvis han lever af SU og AGF går amok og scorer 20 mål på en måned.

Prøv at tænke på hvad det vil gøre ved (også) en fattig studerende agf-fans tilværelse, hvis AGF scorer 20 mål på en måned! Jeg tænker at det ville give en rus der mindst er lige så god som en tur i byen fredag aften.

Desværre vildt teoretisk 🙁

Ras88
      Bruger

Nej men man burde vel kunne lave, så man kan afmelde sig? Hvis man nu kan se AGF score helt vildt meget.

Martin1309
      Bruger

Man kan også lave det som en APP til iPhone, android osv.
      Og når AGF så har spillet en kamp, og f.eks scoret to mål… Så køber man 2 målaktier i app'en, i APP store.

Dette er nemt og hurtigt for dem som har APP Store og android kompatible produkter!

Ulle
      Bruger

@steen

Lad os nu bare indse at klubben ikke har været verdensmestre til at få forretningen til at løbe rundt. Hvad tror du der sker hvis en AGF ikke selv kan betale et afdrag til banken. Så er banken da ligeglad med om der står bankkonto til spillerindkøb samlet ind af godtroende fans, så siger de haps.

Men i den ideelle verden har du selvfølgelig ret.

Ulle
      Bruger

En indskydelse nu jeg er igang.

Kunne man måske ikke forestille sig at hver gang man købte agf-produkter online så kunne der komme et "tillægsprodukt" der hedder "hjælp klubben til at hente leon tilbage" eller lignende så kunne man lige smide den med i kurven og donere en tyver eller noget til projektet.

Steen6372
      Bruger

Ulle: Så du mener, at hvis valget står mellem at redde AGF fra at gå konkurs eller at få dine mål-tiere retur, så vælger du det sidste? 😉

Man kan opfinde mange tænkte situationer, men på bundlinjen står, at hvis klubben får 1 mill. mere i indtægt, så bliver råderummet til at købe nye spillere bedre.

Ulle
      Bruger

@ steen

Ulle: Så du mener, at hvis valget står mellem at redde AGF fra at gå konkurs eller at få dine mål-tiere retur, så vælger du det sidste

Jeg understregede førhen at det slet ikke var for at være negativ. yderligere skrev jeg at uanset hvad er krone til agf givet godt ud. Så personligt er jeg ligelglad.

Jeg læste indlægget som et forsøg på at rejse penge til indkøb af spillere så nævner jeg blot at hvis dette er planen er det måske ikke hensigtsmæssigt at lave kontoen i agfs navn for så har vi intet overblik hvis det var det var ønsket.

Uden at vide ret meget om det kunne det måske være en ide at lave et selskab der udelukkende har til formål at støtte agf ved spillerkøb.

Som nævnt vil jeg støtte op om det næsten uanset. Men tror at det vil skabe mere tilslutning hvis folk rent faktisk kan se hvad pengene går til når der nu er et specifikt ønske bag projektets opstart der ikke bare er skaf kroner til den daglige drift i agf.

Så hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok før så er 100% for projektet. Godt initiativ axelaxel, og netop derfor forsøger jeg at komme med input. Er mine inputs ubrugelige er det absolut i orden men de er ikke lagt op i tråden for at være negativ.

axelaxel
      Bruger

Jeg er helt på linie med dig, Ulle. Kontoen skal IKKE være i AGF regi! Hele formålet her, er at skabe noget villig fan-kapital, der kan hjælpe AGF når der mangler midler i en forhandlingssituation. På den måde kan vi se præsist hvad pengene går til. Jeg tror ikke der bliver offentliggjort beløbsstørrelser, det er der nok ingen (AGF og nye spillere) der vil gå med til, men I vil blive informeret om, hvor der er blevet brugt penge.

axelaxel
      Bruger

Jeg tror efterhånden der er kommet så meget positiv feedback, at jeg vil begynde at formulere et brev til BSN. Om muligt vil jeg sende det til fx. Henze, så han kan lægge det på siden og I kan følge med i udviklingen. Jeg vil gerne understrege, at det jeg siger naturligvis ikke er lov! Noget er muligvis ikke muligt praktisk eller lovligt. Noget er måske ikke gennemtænkt og måske er der bare nogen, der har bedre idéer end jeg har. Nu har jeg taget initiativet og derfor er det sikkert også naturligt, at jeg prøver at skabe kontakt til GF

DukZ
      Bruger

Så I vil ikke have det i AGFregi fordi i gerne vil se hvad pengene bliver brugt til?? Hvorfor er det så vigtigt?

Alsgaard
      Bruger

@axelaxel:

Du kan også prøve at høre GF-Forum.dk ad:

http://www.gf-forum.dk/index.php?page=Thread&postID=41075#post41075

Edit: Hvorfor laver dette forum ikke automatiske links??

martinn
      Bruger

God ide.
      Sådan rent lav-praktisk ide. Eks.: En aktie koster kr. 500 og vi scorer 40 mål = 100 retur til aktieholderen ved sæsonafslutning. Så vil det være nemmere at administrere uden en masse omkostninger (sms-tjenester osv.) og ej heller et opkrævningshold efter hver runde 🙂

Det burde holdes udenom AGF…Kunne man bruge fanklubbens konti og mange års ekspertise?

HUSK: Det bliver en succes selv om der kun bliver solgt 10 aktier den første sæson. Sådanne tiltag skal vokse stille og roligt.

Puljen kunne evt. bruges til andre tiltag end spillerløn (eks.: Økonomisk hjælp til at få løbebanen væk…)

Henze05
      Bruger

Martinn kommer med nogle gode forslag.

Det med at købe for 500 kr. med det samme meget lettere, da man så ikke skal sende 10,- kr pr. kasse 🙂

axelaxel
      Bruger

God idé med de 500 kr, men jeg er bange for at det holder nogle væk, at de skal lægge 500 på én gang. Jeg håber vi bliver klogere i næste uge;);) Der er visse forhindringer, der skal ryddes af vejen, men jeg er glad for de mange positive og konstruktive tilbagemeldinger. Det kunne være FEDT hvis vi fik det op at køre.

vieri
      Bruger

Jeg er også mest stemt for ideen om at indbetale 500 kr for en "aktie" det gør det hele meget mere overskueligt . Håber virkelig at der findes nogle folk med forstand på sådan et økonomisk arrangement og at vi kan få det op og stå hurtigt .
      Det er vel også en god ide at få spredt ideen til andre AGF fora sådan så vi får mobiliseret så mange deltagere som muligt.

Superskurk
      Bruger

Syns det er ganske interessant at surfe rundt på andre fanfora end for AGF – Således stødte jeg i aftes på noget bemærkelsesværdigt – http://aabfan.dk/2011/07/stotteforening-pa-vej/

Vi er åbenbart ikke alene…. Men der er ganske interessante pointer i debatten på den side..

Så nu lige for at blæse lidt til ilden – Er der noget som helst nyt i vores lille (forhåbentlig store) projekt? 😀 Vi skal fandme gøre det her bedre end de hoveder der er i den by jeg er bosat i for tiden 😉

DukZ
      Bruger

Idéen med det 500kr er jeg overbevist vil skræmme folk væk.

Superskurk
      Bruger

Måske..

Det ville muligvis være en god idé at lave noget som alle kunne være med på? Jeg tænker, hvis nu man kunne skrive sig op til at donere 1% af ens månedlige indkomst – Det ville alle kunne være med på – Det ville i hvert fald ikke være dér en fattig studerende som mig selv ville give helt slip på denne idé.. Om overlægen med en høj høj indkomst kunne finde på at være med skal jeg lade være usagt

axelaxel
      Bruger

Jeg har sendt et forslag til BSN som jeg venter svar på. Det kræver jo at AGF synes det er en god idé.

Steen6372
      Bruger

Ulle skrev:
      Uden at vide ret meget om det kunne det måske være en ide at lave et selskab der udelukkende har til formål at støtte agf ved spillerkøb.

axelaxel skrev:
      Jeg er helt på linie med dig, Ulle. Kontoen skal IKKE være i AGF regi! Hele formålet her, er at skabe noget villig fan-kapital, der kan hjælpe AGF når der mangler midler i en forhandlingssituation. På den måde kan vi se præsist hvad pengene går til. Jeg tror ikke der bliver offentliggjort beløbsstørrelser, det er der nok ingen (AGF og nye spillere) der vil gå med til, men I vil blive informeret om, hvor der er blevet brugt penge.

Jeg tror man skal passe på at man ikke enten
      1. Laver en masse bureaukrati som koster penge, eller
      2. Overlader en stor sum penge til en privatperson

I AGF har vi allerede organisationen som er i stand til at tage vare på midler af den her art. Hvilket vil sige en ansvarlig bestyrelse, en organisation der kan kræve penge ind via pbs, og fremfor alt et årsregnskab som er underlagt revisorgennemgang.

Jeg giver gerne en 10'er pr. mål, men ikke hvis jeg på nogen måde kan komme i tvivl om, at pengene i sidste ende havner i AGF. Og den tryghed vil jeg ikke have, hvis der skal indsamles til en konto der står udenfor AGFs kontrol. Men man kunne da opfordre AGF til at oprette en art fond, hvis midler er båndlagt til et bestemt formål, hvis man ikke har tillid til at pengene vil blive brugt rigtigt.

Uanset hvad, vil klubben jo altid kunne vælge at bruge pengene på noget andet, hvis det var det man ønskede. Man ansætter jo i forvejen jævnligt nye spillere, og man kunne jo bare vælge at bruge de indsamlede penge istedet næste gang, og bruge egne penge på noget andet. Det mener jeg ikke at vi som fans kan gøre så meget ved. Men det ændrer ikke ved at klubbens samlede råderum bliver større, og det må være en god ting.

Ser man på hvordan klubben har brugt penge de sidste mange år, har tendensen vel bare været, at vi har brugt flere penge på spillere end vi reelt har haft råd til, så jeg betragter problemet som ikke-eksisterende.

vieri
      Bruger

axelaxel skrev:
      Jeg har sendt et forslag til BSN som jeg venter svar på. Det kræver jo at AGF synes det er en god idé.

Det lyder godt Axelaxel . 🙂

Kan du ikke gengive dit forslag til BSN her i debattråden ?

Må sige at jeg også foretrækker at opsyn og kontrol med en sådan konto ligger i AGF regi sådan så vi alle har garanti for at tingene bliver gjort korrekt/lovligt og at enkelt personer ikke bare stikker af med pengene så at sige.
      Om pengene så i sidste ende bliver brugt til løn betaling eller køb af en forstærkning er efter min mening ligegyldigt . Det vigtigste er bare at vi som fans kan styrke vores klub endnu mere på det økonomiske plan end vi allerede gør vha køb af billetter , mercchandise osv.

axelaxel
      Bruger

Det er absolut 100% essentielt for seriøsiteten i dette projekt, at én mand ikke kan hæve pengene. Der skal flere til og de skal sikkert kun kunne overføres til GF. Jeg har henvendt mig til GF for at få hjælp til juraen og for at høre om de er interesserede. Jeg har fået det svar fra en informationsmedarbejder, at det ser interessant ud og det er sendt videre til BSN. Det er et par dage siden. Nu tager jeg på ferie i en uge, så jeg forventer ikke, at der sker noget før starten af august tidligst.

salling23
      Bruger

axelaxel: hvad gik forslaget du sendte til BSN ud på?

axelaxel
      Bruger

Stort set det jeg startede med, men der er ikke noget fast endnu – lad os se om han vil være med, så skal det skrues ordentligt sammen. Der håber jeg på hjælp fra en der ved lidt mere end jeg gør;)

BenjaminV
      Bruger

Som jeg ser det er det vigtigste at faa lavet en konto.. Og saa kan folk jo selv indbetale det de kan/vil.. Om det saa er 10 kr pr maal eller 500 kr pr saeson eller for den sags skyld 38.50 for sine tomme flasker.. Og hvis man saa laver loebende opdatering tror jeg beloebet vil stige hurtigt naar folk kan foelge med i det…

molle-3
      Bruger

Jeg er også meget positiv overfor forslaget! Jeg er, ligesom en del andre, mest tryg, hvis jeg ved, at AGF er de eneste, der kan hæve beløbet.. Idéen med startbeløbet på 500 kr. lyder i mine ører også meget fornuftigt! Udover dette kunne man lave en form for donationskonkurrence, således at de personer, der har doneret flest penge til kontoen ved sæsonafslutningen kunne få en præmie.. Det ville helt sikkert motivere folk til at donere lige lidt ekstra 😉

vieri
      Bruger

axelaxel skrev:
      Det er absolut 100% essentielt for seriøsiteten i dette projekt, at én mand ikke kan hæve pengene. Der skal flere til og de skal sikkert kun kunne overføres til GF. Jeg har henvendt mig til GF for at få hjælp til juraen og for at høre om de er interesserede. Jeg har fået det svar fra en informationsmedarbejder, at det ser interessant ud og det er sendt videre til BSN. Det er et par dage siden. Nu tager jeg på ferie i en uge, så jeg forventer ikke, at der sker noget før starten af august tidligst.

Ok . Det lyder da som om de kunne være interesserede 🙂 . Men hold os lige opdateret når du kommer hjem fra ferie 🙂 .

mrvertigo
      Bruger

Måske kan PledgeBank bruges indtil klubben og frivillige or stablet noget officielt på benene.

http://www.pledgebank.com/

Måske folk ville være villige til at betale 100kr for at få en søren larsen til klubben. Jeg ville i hvert fald. Desværre er det ikke realistisk at vide på forhånd hvad pengene går til.

Ellers skulle BSN jo melde ud: "Vi prøver at købe SL, hvem vil give 100kr for det?".. Utopi

Istedet skal der være FULD accept af, at pengene bruges på unavngivne spillere, men med et regelsæt der vedtager, at pengene udelukkende kan bruges til spillerkøb/sign on fee. Hvis 2500 mennesker betaler 100kr for søren larsen, så dækker det jo kun hans løn i en enkelt måned! Til gengæld kunne det dække en pæn portion af et evt. sign on fee.
      Mht til 10kr per mål vs 10kr per vundet kamp er jeg klart mest for betalning for point. Jo tak, jeg ser gerne AGF vinde med 5-0 istedet for 1-0, men sejre er det eneste der tæller..

Er der i den forbindelse nogen der tør se på hvor mange mål AGF scorede i sidste nedrykningssæson!!?? Det gad jeg sgu ikke betale en krone for.

Istedet ville jeg med glæde have betalt 10 kr. for hver evig eneste sejr.
      Hvorfor betale 30kr til AGF fordi man taber 3-5?

Nej istedet synes jeg man burde kunne betale 50kr in på en konto så ofte man vil per sms eller overførsel.
      Når det kommer til kampe/mål er det også nødt til at være sat ind før kampen er spillet stort set. Forestil jer man fik et cirokort efter hver kamp!? Hvor mange ville tage turen til posthuset for at betale den? Nej vel..
      Og da man ikke ved hvor mange kampe der vindes eller hvor mange mål der scores kan man heller ikke gøre det op efer ligaen slutter, for hvem ville betale efter at de kan se at det ikke gik godt!?

Nej det er håber vi spiller på her, håbet om at kunne hjælpe fremadrettet. Det nytter altså ikke noget at skrabe penge sammen efter kampen eller sæsonen in mine øjne.

Derfor synes jeg at ideen om en ordning hvor der løbende kan sættes projektøremærkede penge ind er bedst.

Det med at støtte økonomisk på større basis mener jeg tilhører investorer såsom OK etc. Jeg synes det ville være interessant for virksomhederne at investere i målaktier da spillernes trøjer og stadions reklamer og dermed logoer vises mere i forbindelse med scoringer, da disse bliver bragt i TV ubetinget. Samtlige scoringer er altid med!

Bare et par input. Der kommer nok flere.

Bob Reynold
      Bruger

Det er et rigtig godt forslag, som er fremsat i denne debat ,og helt klart noget jeg har lyst til at støtte.

Der har været rigtig mange gode input i denne debat og vil lige selv bidrage med mine.

Jeg har et vennepar, som laver apps til iphone. Derfra ved jeg, at lægges en app ind in appstore, som koster penge, så skal apple have en hvis %-sats pr. download. Så app´en skal være gratis, men jeg ved ikke, om den kan være det når den skal kunne overføre penge.

Endvidere er jeg ikke tilhænger af, at pengene skal stå på en AGF-konto, får går klubben konkus (hvilket ikke kun er en teoretisk chance), så er pengene tabt. Så er det bedre, at fansne selv beholder de opsparede penge og bruger dem til at stryke holdet i Danmarksserien (eller hvor man tvangsnedrykkes til). så kan vi hurtigere vende tilbage til suppen 😉

Derfor er jeg mere tilhænger af, at det undersøges muligheden for at oprette en fond, eller at det er fanklubben, som stiller en konto til rådighed.

Tillige går min stemme til målaktier fremfor pointe aktier.

To ting til sidste.

Så vidt jeg husker, så var der en fangruppe i Norge som købte en spiller til deres klub. Det kan være, at vi skulle kontankte dem og forhøre os om, hvordan de har konstrueret det så vi kan få lidt inspiration.

Det er rigtig god ide, at det er os fans og sponsorer som køber målaktier, men skulle vi ikke få spillerne med på ideen, bare med modsat fortegn?? Altså at spillerne spytter i kassen, hver gang holdet lukker et mål ind, så kan det være, at vi endlige får en pluscorer. 🙂

vieri
      Bruger

axelaxel skrev:

Noget nyt omkring dit forslag til BSN . Håber vi kan få stablet et økonomisk støtteprojekt til AGF på benene snarest.

axelaxel
      Bruger

Det lever stadig. Jeg finder ud af i næste uge, om det kan laves på en juridisk holdbar måde. Om GF er interesserede osv.

andstorm
      Bruger

+1 er bestemt også klar til at smide en krone eller to!

vieri
      Bruger

axelaxel skrev:
      Det lever stadig. Jeg finder ud af i næste uge, om det kan laves på en juridisk holdbar måde. Om GF er interesserede osv.

det lyder godt . Når / hvis det falder på plads så ville det nok være en god ide for AGF at "reklamere" lidt for projektet så vi får så mange fans med på ideen som muligt.

Der er ingen chance for at få 3k fans til det. Det er stort set umuligt at få 3k fans til overhovedet at høre om det. Hvis det bliver gjort og det lykkedes at få 500 fans til det, så vil jeg sige det er imponerende.

Og det med spillerne… Jeg ved godt det ikke er vildt mange penge, men det ville give meget mere hvis alle bare gik 0,5% ned i løn.

Mht til erhverslivet, så er det måske mere realistisk.

axelaxel
      Bruger

Hej igen
      Jeg er nået lidt længere efter et møde med AGF. Hvis vi kan få det arrangeret ordentligt, er de ikke uinteresserede. De kan dog ikke involvere sig i det på nuværende tidspunkt af forskellige årsager. Dvs. jeg skal søge juridisk bistand til det andetsteds. Det er jeg igang med. Jeg har droppet idéen med spillere og erhvervsliv og hælder nu mest til en 100% fanindsamling. Hvad siger I til at kalde projektet for 12eren men henvisning til tolvtemanden (os fans) og så skrabe 12 kr ind pr. mål eller point?
      Vi skal bruge en facebookside og en hjemmeside og så skal jeg finde ud af hvordan man tackler økonomien. Jeg holder jer løbende informeret og I er stadig meget velkomne til at komme med inputs og forslag til 12erens logo!

martinn
      Bruger

Fedt axelaxel.
      Hvad med at strippe det ned til bare 12?
      [i]Hjem til Århus[/i] – Gæt hvem?

Jeg vil godt komme med et design forslag…

axelaxel
      Bruger

Glimrende, jeg er åben

axelaxel
      Bruger

Desuden har jeg nu også lagt debatten over på gf-forum, så vi får den bredt ud

salling23
      Bruger

Hvorfor kalder du dig for MBR derinde istedet for axelaxel?
      Vi er en del, der befinder sig på begge fora, så det kan hurtigt komme til at se suspekt ud!

Har engang haft en lottoklub sammen med nogle af dem jeg gik på handelsskole med. Vi oprettede en forening og på den måde kunne vi undgå nogle skattemæssige ting

axelaxel
      Bruger

MBR er mine forbogstaver, Axel min ældste knægt, axelaxel har jeg tit brugt, men det er en og samme;)

axelaxel
      Bruger

@Salling. Igen vil jeg gerne pointere at dette projekt ikke bliver til noget før jeg har styr på hvordan økonomien skal forvaltes. Jeg har INGEN interesse i at være suspekt. Det er vigtigt, at det hele er gennemskueligt og at hverken jeg eller andre kan komme til de penge vi samler ind.

salling23
      Bruger

Jeg regner også med at det er et reel projekt du har gang i 🙂
      Og med den forklaring du har givet mig på spørgsmålet omkring brugernavnene så er jeg tilfreds.

vieri
      Bruger

axelaxel skrev:
      Hej igen
      Jeg er nået lidt længere efter et møde med AGF. Hvis vi kan få det arrangeret ordentligt, er de ikke uinteresserede. De kan dog ikke involvere sig i det på nuværende tidspunkt af forskellige årsager. Dvs. jeg skal søge juridisk bistand til det andetsteds. Det er jeg igang med. Jeg har droppet idéen med spillere og erhvervsliv og hælder nu mest til en 100% fanindsamling. Hvad siger I til at kalde projektet for
      12eren men henvisning til tolvtemanden (os fans) og så skrabe 12 kr ind pr. mål eller point?
      Vi skal bruge en facebookside og en hjemmeside og så skal jeg finde ud af hvordan man tackler økonomien. Jeg holder jer løbende informeret og I er stadig meget velkomne til at komme med inputs og forslag til 12erens logo!

jeg er 100 % klar til at støtte sådan en indsamling økonomisk og jeg synes det er rigtig fedt at du lægger så meget energi i at få det op og stå. 🙂

axelaxel
      Bruger

Jeg har ledt forskellige steder efter juridisk rådgivning, men endnu ikke fundet nogen, der er villige til at hjælpe med selskabsstrukturen. Hvis ikke jeg finder det, bliver jeg nødt til at droppe projektet, for så kan jeg ikke stille garantier overfor jer, på at pengene bliver brugt til rette formål.
      Jeg har undersøgt pbs og sms-baseret indsamling, og begge dele vil ende med at rende med ca 50% af pengene. Det er ikke interessant, så der mangler jeg også idéer

martinn
      Bruger

Jeg tror rigtigt meget på projektet, men ved hvor svært det er at løbe sådanne ting igang og hvor vigtigt det er at have en ildsjæl som dig.
      Jeg forslår at du (med hjælp fra os det vil hjælpe) starter op uden penge. Kun for sjovt. Så bliver det nemmere senere hvis der er en forening med vedtægter osv.

Jeg vil gerne støtte med evt. domænekøb og hjemmeside/logodesign.

Det kunne jo være der sad en advokat derude med et hvidt hjerte eller revisor eller andre der gerne vil hjælpe/støtte.

Dette kunne også tage lidt vægt af dine skuldre og perspektivet er jo stadig langsigtet…

salling23
      Bruger

jeg prøver lige at hive fat i en af dem jeg kender for at høre om han ved noget om den slags. Han er statsaut revisor

axelaxel
      Bruger

Tak for det Martinn og Salling23. Jeg har undret mig lidt over, at der ikke er nogen, der har reageret på mine opfordringer til at hjælpe med vejledning. Jeg har sagt det mange gange – jeg kan sgu godt forstå, at folk ikke bare sætter penge ind på min konto uden at ane hvem jeg er, så dum er jeg heller ikke, men når man så spørger… Fedt, at I bakker op, vi prøver at fortsætte lidt endnu. Måske skulle man lave en facebookside med en slags hensigts-støtte, det koster gratis!

axelaxel
      Bruger

Jeg har lagt det på fb nu. Tryk "like" på 12´eren.com og spred ordet. Fyld gerne på derinde. Jeg er ikke nogen haj til facebook.

axelaxel
      Bruger

UPS 12eren.com uden apostrof

Alpo
      Bruger

— SLETTET —

AstonVilla
      Bruger

Jeg kan godt følge dig i, at du gerne vil have noget sikkerhed for, du – eller andre – ikke bare kan stikke af med alle pengene, men…

Jeg er formand for Aston Villas danske fanklub og har været det i mere end seks år. Den bankkonto, vi har, er en helt almindelig privat konto, der står i mit navn. Det vil sige, jeg i princippet kan gøre med pengene, som jeg vil. Jeg har naturligvis et regnskab, men intet forhindrer mig i at bruge pengene privat, hvis jeg finder på det.

Alligevel har fanklubbens mere end 140 medlemmer ingen problemer med at indbetale penge i kontingent samt flere tusinde kroner for diverse rejser til England, uden de har nogen som helst garanti eller sikkerhed for, hvad pengene reelt bliver brugt til, og om de betaler for meget for den vare, de køber, og jeg så tager nogle penge selv…

Med det vil jeg sige, at hvis dit projekt er troværdigt nok, hvad det tyder på med logo, hjemmeside osv., så tror jeg også, at folk gerne vil betale. Så får du en idé om, hvad du kan få ind rent økonomisk. Snakker vi nogle tusinde kroner om året, er der måske så ingen grund til at gøre mere ud af det. Omvendt – viser det sig, at du "pludselig" står med 500.000 kr. på din konto, har du også en vis ballast til at gå ud og søge hjælp og rådgivning fra en advokat el.lign. Eller også kan det være, der blandt AGF's sponsorer er en advokat, som til den tid vil yde gratis bistand, fordi man så kan se, projektet er godt nok og har folkets opbakning.

Duff
      Bruger

Virker virkelig ikke seriøst med den side på Facebook???

Den linker bare til denne side på debatten (skal man så læse 16 sider om hvad det overhovedet drejer sig om)…?? tror jeg ikke der er nogen der vil.

Skitser hvad det drejer sig om på facebook – hvad er meningen – hvad skal man gøre osv osv….

KOM igen…

axelaxel
      Bruger

Jeg véd det, Duff. Det burde efterhånden fremgå af tråden, hvad det her handler om. Hvis man ikke orker at læse det, så vent til jeg har noget mere konkret. Der kommer mere på efterhånden som jeg får tid, ligesom man er velkommen til at byde ind med indslag.

salling23
      Bruger

Desværre ingen hjælp at hente fra de personer, som jeg troede vidste noget om det

axelaxel
      Bruger

OK Salling, tak for forsøget. Jeg er igang med at undersøge officielle kilder, man kan jo altid ringe til Skat! Er der nogen, der er interesserede i, at hjælpe med facebooksiden, så Duff og andre ikke skal se på det rod længere end højest nødvendigt?

Er det ikke bare at oprette en konto, hvor den er lukket, lukket på den måde at for at hæve penge skal man være 3-4 mand er skriver under på det i banken?

Støtter gerne op med pengene, ved desværre ikke meget om det juridiske i dette projekt.

Men man kunne vel lave det som en støtte forening til AGF, med en bestyrelse osv.

cabild
      Bruger

Fed idé, men pas på med at skubbe det hele for hurtigt frem.
      Hvis man sender en halv fesen hjemmeside ud i æteren og en facebook side der er useriøs, så dør hele bølgen. Vent i stedet til det hele spiller og smid det afsted samtidig, på den måde kan det skabe noget røre i andedammen.

Altså mit bedste forslag til at håndtere økonomien er vel bare at lave en bank konto i banken, som man får banken til at låse – ligesom et barns børneopsparing. Så kan man jo aftale at 3 skal være til stede hvis man skal hæve penge, eller lign.

Min kæreste læser cand.merc.jur – kan prøve at spørge om hun er på bølgelængde med noget af det her – man har jo lov at håbe.

Til selve idéen mener jeg målaktier er en fin og overskuelig betalingsform. Det andet kan skræmme for mange væk, 500,- for en studerende i engangs beløb er sgu mange penge, og jeg – ærlig talt – vil sgu ikke af med 1% af min løn om måneden per automatik. De skal ha' penge enten fordi de scorer, eller fordi jeg har en god dag og vil gi' lidt ekstra.

Replay
      Bruger

En anden idé er et oprette netbank "Kontokig" så kan vi allesammen se hvad der står uden at hæve pengene.

Er der ikke bare én fra AGF der er interreseret i at tjene nogle flere penge til klubben, som kan være officiel kassebærer? Det kræver jo bare tillid, og det kan vi jo have til en fra klubben. Der ligger jo heller ikke noget arbejde i det?

Replay
      Bruger

– Og hvis der endeligt kom noget på benene, kunne det være fedt at man måske kunne vinde en lille slat penge? Ikke de store, men sådan flere ville bidrage, så man ikke skræmmer dem væk, som ikke bare blindt vil ligge penge i sådan noget. Det kunne være en gavekort til fanshoppen på 500,- om måneden.

– Eller at klubben selv udlovede en officiel spilletrøje signeret, til den der har ramt flest 1. målscorere rigtigt f.eks i AGF's kampe. Det koster jo ikke klubben noget, og vi kunne samle seriøst mange penge ind til fremtidige transfers 🙂

Jeg er hvertfald klar! Os fans kan sku' også vende den økonomiske skude. Det koster slet ikke så meget som vi tror, hvis vi virkelig er så mange AGF fans.

Beeblebrox
      Bruger

Hvad med at starte i det små?

I kan evt. gå efter at skrabe 15.000 sammen til et spillersponsorat?

I kan blive enige om et navn, der så bliver profileret igennem spillersponsoratet.

http://www.agffodbold.dk/Content.asp?id=214

vieri
      Bruger

Et playersponsorat finansieret af brugerne på MTAC ville være en rigtig god ide og vi bør forholdsvis let kunne samle en 15-25000 ind til sådan et sponsorat . Det er i første omgang måske også et mere realistisk projekt , selvom jeg da også gerne så et større økonomisk støtteprojekt igangsat .

axelaxel
      Bruger

Kan I huske denne tråd, der kørte sidste sommer. I har sikkert glemt den igen, men jeg har brugt det sidste års tid (on and off) på at finde ud af, om det kan lade sig gøre og om GF var interesserede. For at gøre en lang historie kort, så er det nu en realitet. Foreningen, som det blev, hedder 12eren.com. Jeg opretter en tråd og flytter debatten derover.

jijypuru
      Bruger

Det bedste foreslag der er kommet herinde på MTAC er indlægget fra ZUC2, der skriver:

Folk smed en tier ned på løbebanen hver gang der blev scoret… Så kunne vi bruge løbebanen til noget fornuftigt.

Helt seriøst ville dette være en mega god gimick. Skabe masser af omtale og folk, der ikke kender til MTAC ville også blive gjort opmærksom på tiltaget. Jeg kunne sagtens forestille mig at samtlige familiefædre begyndte at smide en 10 ned på løbebanen. Vi skabe en mega hype. KUNNE VÆRE SÅ GENIALT.

Viser 107 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.