fbpx

Forslag til ny indløbssang

Forside Fora AGF Forslag til ny indløbssang

Viser 121 svartråde
  • Forfatter
      Guffe
      Bruger

Hej alle
      Lad os hjælpe og inspirere AGF med forslag til ny indløbssang. Spillerne har brug for al den hjælp de kan få fra Aarhus stadion. Måske er den gamle sang , som vi stort set kun har spillet skuffende sæsoner til, en del af den dårlige karma? Hvem ved?

Jeg kunne godt tænke mig noget storladent og måske lidt skræmmende? Eller måske bare noget energisk med positiv energi. Vi skal selvfølgelig udover klassikerne a´la "Eye of the Tiger" osv, men måske en lille Belgisk Klub har den perfekte indløbssang, som nogle herinde kender? Jeg er selv blank for nu, men lægger hovedet i bldb.

Fyr løs!

Who let the dogs out – Baha men 😉

Der er selvfølgelig lidt vemod, når nu Bamse var med til at lave den. Men mon ikke han græder lidt i himlen, når han ser kampene fra oven

Jeg forslår vi hylder de gode tider, hvor vi vandt ALT på hjemmebane.

Status Quo: Whatever you want:
      [img]http://youtu.be/z7-z4Dz5ZU4[/img]

AcDc Hells Bells – tyv stjålet fra ST. Pauli som bruger den…

AGF70
      Bruger

Jeg er helt enig. Lad os nu få en ny indløbsmelodi. Den gamle (og den er GAMMEL) er slidt og virker ikke længere. Jeg kunne i det hele taget godt tænke mig en mere professionel håndtering af forløbet før kampen går i gang. For mig virker det stadig (selv om det har hjulpet lidt over det sidste halve år) amatøragtigt. Højtalerne på stadion måtte man også gerne lige få set på .. det kunne måske hjælpe hvis man satte ledningerne i højtalerne og jagede de svaler væk der bygger reder over på dem. 😮

cv
      Bruger

Gnags Vilde kaniner

Det nye AGF skal helst også slå igennem på det ydre. Den nuværende indløbssang peger i den grad bagud. Og mange unge fans føler sig nok heller ikke særlig forbundet med Bamse.

Mit forslag: Guns'n'Roses: welcome to the jungle.

starks
      Bruger

300 violins – Jorge Quintero ( den har fællesklap)
      Saliva – Ladies & Gentlemen

Fanoe
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      Det nye AGF skal helst også slå igennem på det ydre. Den nuværende indløbssang peger i den grad bagud. Og mange unge fans føler sig nok heller ikke særlig forbundet med Bamse.

Mit forslag: Guns'n'Roses: welcome to the jungle.

Er den ikke sådan lidt for brugt??
      Ligesom Thunderstruck, Enter Sandman, Eye of the tiger og mest af alle YNWA.

Hvis det nye AGF skal signalere en ny start, så ville det måske være mere passende med noget originalt og nyt..

lurifax
      Bruger

Rammstein – Bestrafe Mich

Den rykker vildt lige fra starten af, men jeg ved ikke, om titlen/temaet sender et forkert signal. På den anden side har selvironi aldrig skadet særlig mange.

Rumrejsen år 2001.

Kliche, måske. Men fucking EPISK!

Ozzy Osbourne – Crazy Train

Er den for brugt? Jeg aner det ikke. Det må den næsten være.

AGF70
      Bruger

Jeg skyder lige nogle forslag afsted

AGF70
      Bruger

AGF70
      Bruger

Negreanu
      Bruger

Måske for storladen men har altid været vil med Also sprach zarathustra.

lurifax
      Bruger

Negreanu skrev:

http://youtu.be/IFPwm0e_K98

Come on, den foreslog jeg for et par timer siden. Step up your game!!

Jakobb
      Bruger

Når vi har tabt hjemme skal de spille Ibens 'dødssyg søndag'

Negreanu
      Bruger

@lurifax
      Haha sorry har ikke fået hørt alle i tråden :).
      Men så er vi da enige i det mindste.

SteffenD
      Bruger

Der skal bruges ny tekst men "Va Fangool" skal beholdes da det jo løst oversat betyder : Knep dig selv.
      Fint budskab når vi igen skal spille mod alle de der FC taberhold og ikke mindst Brøndby igen 🙂

Robbie Williams – Let Me Entertain You: http://youtu.be/ymPu2PdLW3I

Caritino
      Bruger

Jeg kan godt lide Starks ene forslag: 300 Violin Orchestra – Jorge Quintero" (https://www.youtube.com/watch?v=fCebJodm0lY)

Three Days Grace – Riot (https://www.youtube.com/watch?v=V4RTZh84AuU)
      Videoen har intet med noget at gøre, men den er fed at se på imens 😀

Snake
      Bruger

Hvad med Europe – The Final Countdown?

Agger
      Bruger

lurifax skrev:

Negreanu skrev:

http://youtu.be/IFPwm0e_K98

Come on, den foreslog jeg for et par timer siden. Step up your game!!

Så kunne du jo skrive navnet. Step up your own game 😉

Når det så er sagt, så ville det være et fint bud, hvis vi absolut skal skifte.

Superlist
      Bruger

Marilyn Manson – Fight Song

Volbeat – A Warriors Call (ved godt den er lavet til Kessler, men den er sku god)

Disturbed – Indestructible

Fort Minor – Remember the Name

Metallica – Ecstasy of Gold

John Fogerty & Dave Grohl – Fortunate Son

Eller noget med Prodigy… Eler Rage Against the Machine…

Hvad med "Byens Hold" med Bamse? 😉

Fanoe
      Bruger

Superlist skrev:
      Marilyn Manson – Fight Song

Volbeat – A Warriors Call (ved godt den er lavet til Kessler, men den er sku god)

Disturbed – Indestructible

Fort Minor – Remember the Name

Metallica – Ecstasy of Gold

John Fogerty & Dave Grohl – Fortunate Son

Eller noget med Prodigy… Eler Rage Against the Machine…

Jeg vil til hver en tid foretrække originalen af Ecstacy of gold.. Faktisk alt komponeret af Ennio Morricone ville være fedt 🙂

lortehold
      Bruger

Ennio Morricone +1 🙂

Men jeg vil stemme på Roll Tide fra "Crimson Tide" af Hans Zimmer:

Den er måske nok lidt lang, men Nightwish har lavet en fed udgave af den, hvor de mixer den med temaet fra "Deep Blue Sea" (T. Rabin):

– eller, da vi nu er "det nye AGF", så hvad med den her:
      https://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ :p

Alpo
      Bruger

Hvad med "Gerry & The Pacemakers – You'll Never Walk Alone"

Ved godt den blive bla. brugt af Liverpool, men så er der da noget og synge med på/til.

lortehold
      Bruger

All hail Freddy Mercury:

Eller:

Nu har jeg læst med herinde i lang tid er det blevet tid til at deltage, jeg mener også indløbssangen trænger til lidt fornyelse.
      Mange forslag er rigtig gode
      Men her er mit bud på en ny sang https://www.youtube.com/watch?v=AJ0sW7KOFhU

Måske ikke så meget en syng med sang, men den har i hvert fald nogle klare holdninger om sammenhold og om at kæmpe for sagen i dette tilfælde de hviiie.

TifosoTom
      Bruger

Jeg er en af dem der liiiiiige vil se om Det Nye AGF er så nyt igen inden vi laver alt for meget om…….. Lige nu minder det om noget jeg har set før. Indløbssangen har jeg det fint med, men skal vi absolut have en ny så skal det være vores egen og ikke noget der er brugt andre steder i sports – eller fodboldverdenen.
      AGF er AGF og os er der kun een slags af, derfor fortjener spillerne en ordentlig, unik og helt speciel indløbsang.
      Men har det her ikke været oppe og vende nogle gange før uden der er sket noget?

Jeg er enig med TifosoTom m.fl., i, at det helt rigtige vil være en helt ny sang til og om AGF skrevet af lokale musikere.

Måske noget i stil med dem her? Ikke verdens bedste band og vistnok mest kendt fra Grim Festival, ikke specielt selvhøjtidelige og med en tilpas plat humor, der nok vil falde i mange AGF'eres smag.

MC
      Bruger

Når det nu er AGF kan det kun blive, "Always look on the bright side of life".

agf-dresen
      Bruger

Tifoso Tom og Phister

Stop nu den romantik om, at lokale musikere skal lave en AGF sang.. Det er sku tæt på jeg krummer tæer.. Det holder bare ikke og ender ud i en omgang Dansk toppen musik igen!!! Det er efterhånden mange år siden den slags var "Det nye"

lortehold
      Bruger

agf-dresen skrev:
      Tifoso Tom og Phister

Stop nu den romantik om, at lokale musikere skal lave en AGF sang.. Det er sku tæt på jeg krummer tæer.. Det holder bare ikke og ender ud i en omgang Dansk toppen musik igen!!! Det er efterhånden mange år siden den slags var "Det nye"

+1 🙂

Guffe
      Bruger

Jeg er enig i at det ikke nødvendigvis behøver at være lokale musikere der står for indløbssangen. Sådanne bestillingssange blir meget sjældent rigtig gode. Det vigtigste er at det blir en sang med format og som skaber den helt rette stemning og tænding for både publikum og spillere. Sekundært kommer at lokale musikere er involveret. Kan man forene de to, vil det være fantastisk, men jeg tvivler.

Beikes
      Bruger

Hells Bells som de bruger i St.Pauli https://www.youtube.com/watch?v=EI45PeIG-aE

axelaxel
      Bruger

Jeg kunne godt tænke mig, at vi brugte noget lignende den her som optakt til en indløbssang, evt. når modstanderne løber ind, hvis de gør det før os (det kan jeg faktisk ikke huske). Så ved malle, at nu er det nu.
      https://www.youtube.com/watch?v=_fs8gRGiUCU

GF karma
      Bruger

American Badass. Den har satme energi.
      Jeg ku' godt tænke mig en dansk GF-tekst til dette nr. Er der nogen i Danmark der er seje nok til at fremføre det?
      Totalt fedt omkvæd, som et fankor evt. kunne indspille. (Hvis der er nogen, der ikke er helt tonedøve)

GF karma
      Bruger

Jeg fortrød. 🙂 -Og står ved mit forslag ovenfor.

Ulse
      Bruger

Hva med Pantera og Respect. Det er et klasse nummer med masser af power og en tekst så kun spillerne vil kunne præstere på ypperste niveau, de tør sgu ikke andet.

Schmidt
      Bruger

Guns N Roses – You could Be mine. Synes virkelig den har en god start som ville passe perfekt til indløb.

GF karma
      Bruger

Hvis vi skal ha' en ny indløbssang, skal det satme være gennemtænkt.
      Jeg synes det er oplagt at vælge en sang med et catchy omkvæd, som alle fans får lyst til at synge med på. Helst en eksisterende sang, men med ny "GF-tekst", som fck f.eks. har gjort med "I don't like mondays". (Kedelig sang i øvrigt).
      Om det er elektronisk musik eller rock er ikke så vigtigt, men der SKAL være en heftig, tung energi.
      Som tidligere foreslået, synes jeg "American Badass" med Kid Rock opfylder alle krav.
      Her er den med tekst:

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/kid-rock/american-badass-301819

lortehold
      Bruger

American Badass er jo Metallicas… Fed sang med en titel, der er AGF værdig

"Sad But True" 😉

Kræver bare nye højttalere på stadion at klare den heftige bas, men kunne være fed :p

Beikes
      Bruger

Nu er jeg ikke ligefrem AC/DC fan, men "Thunderstruck" kunne være en fed indlløbssang, med en lækker opbygning og hårdt klimaks. Man kunne evt. erstatte "Thunder" koret med "GF"

Åh åh åh åh…GF!

lortehold
      Bruger

Beikes skrev:
      Nu er jeg ikke ligefrem AC/DC fan, men "Thunderstruck" kunne være en fed indlløbssang, med en lækker opbygning og hårdt klimaks. Man kunne evt. erstatte "Thunder" koret med "GF"

Åh åh åh åh…GF!

Som AC/DC fan skammer jeg mig over ikke at have tænkt på den selv, og helt rigtigt "G-F" i steder for "Thun-der" er da fremragende!!

GF karma
      Bruger

Thunderstruck er lidt en "husmor-heavy-sang". Men ingen tvivl om at den appellerer til rigtig mange. Jeg husker tydeligt, den var i spil som hyldestsang til Nando Rafael. : Nananananananana- NANDO!!!

GF karma
      Bruger

lortehold skrev:
      American Badass er jo Metallicas… Fed sang med en titel, der er AGF værdig

"Sad But True" 😉

Kræver bare nye højttalere på stadion at klare den heftige bas, men kunne være fed :p

Yep, det er en af Metallicas. Et af de fedeste riffs ever, hvis jeg bli'r spurgt.
      Her er de sammen:
      https://www.youtube.com/watch?v=QgDzKMQHyYo

Ays
      Bruger

Jeg synes også vi skal ændre på traditionerne, mest bare for at ændre noget.

Van Halen – Jump kunne være et godt bud.

En anden ting jeg synes vi skulle kigge på er trøjerne, måske få lidt farve på spillerne, det hvide og mørkeblå er sådan lidt sort/hvid-TV agtigt.
      Her kunne jeg godt se en gullig nuance trøje med lidt lysere og mere "farverig" blå shorts

😮

Guffe
      Bruger

Ays, vi har jo også udviklet en tradition med at tabe. Skal vi også holde fast i den…..bare for at holde fast i den.

Det hele skal jo helst være som det plejer, ikk?
      Din sammenligning med Brøndby, fordi vi snakker om at ændre en kedelig og røvballerock-agtig indløbssang, er helt upassende. Du skulle hellere argumentere for hvorfor du synes den nuværende sang er god, hvad den bidrager med til stemningen og til tændingen. Det vil være mere interessant.

Hvad med:
      Cannibal Corpse – Make them suffer ? 😉

Dolph
      Bruger

antiloop -believe
      rammstein ich will

wartague
      Bruger

Kunne jo vælge lokalt og bruge et band som Blunt…

F.eks: Party at the devils place

Eller med lidt selvironi (Galehuset) med nummeret : Madness

Eller en der egentligt passer got til en klub og dens fans 😉 : Everybody in the hive.

Hvis det skal være Rammstein ville jeg vælge sangen Sonne, hvor der i starten tælles til 10 før det tunge mainriff spilles, hvorefter spillerne løber på banen :).

Helt
      Bruger

Kan kun være "Fight to survive" fra den gamle film Bloodsport

AGF70
      Bruger

Indløbsmusik skal efter min mening kunne appellere til alle og signalere noget storslået. Efter min mening er det bedste forslag der indtil nu er kommet introen fra Rumrejsen 2001.
      Richard Strauss – Also Sprach Zarathustra / 2001 Space Odyssey opening theme.

grind88
      Bruger

Thunderstruck eller Enter sandman (efter 0:55),

Hvad skal en indløbssang kunne? Jeg er enig i, at den gerne må have noget flot og storladent over sig, som f.eks. Zarathustra/Rumrejsen 2001, men den må også gerne have en "pump up"-funktion, der kan være med til at sætte både spillere og publikum op, som "Thunderstruck" eller "Welcome to the jungle". Og så skal den helst være original, dvs. at den ikke bruges af andre – i hvert fald ikke her i landet. Sidst, men ikke mindst – den skal appellere til et bredt publikum, ikke kun dødsmetal-fansene.

At finde en sang, der opfylder alle kriterier, er dælme ikke nemt, vel nærmest umuligt. Af forslagene
      i denne tråd er jeg mest til "Welcome to the jungle", som jeg selv foreslog, og "Thunderstruck", og efterhånden hælder jeg mest til sidstnævnte. Ingen af dem er storladne og pompøse og mildest talt heller ikke originale, men det er en kedelig fest, som de ikke kan sætte gang i.

"Thunderstruck" foretrækker jeg på grund af syng med-muligheden, og så fordi ALLE kan lide AC/DC. De gutter står bare for hårdt arbejde – simpelt og jordnært, uden dikkedarer og primadonnanykker. Ikke lige kønt hele tiden, men fandens effektivt. Passer til det GF, vi gerne vil se.

En anden mulighed kunne være Immediate Music – Battle for the Soul of the Universe, som jeg aldrig har hørt brugt i sportslig sammenhæng:

Den er lidt ovre i Zarathustra-genren, men med en fast rytme, der langsomt bygger op til det afsluttende klimaks. Den har en intro, som kan køre i baggrunden, mens speakeren introducerer, og indløbet starter så efter 40 sekunder. Den har en passende længde og hele to slutmuligheder, så man kan vælge hvor længe, den skal køre, efter hvordan stemningen er den pågældende dag.

Ulempen ved den er, at den kræver et nyt lydanlæg på stadion, hvis den skal lyde af noget.

Lige en bøn til alle: Gider I ikke linke til jeres forslag i stedet for kun at skrive adressen? Det er meget nemt: Vælg adressen (ved at klikke tre gange på den) og klik derefter på "url"-knappen under skrivefeltet.

Stauning
      Bruger

'Ehrt eure deutschen meister' af Wagner som intro, kunne være spændende med en dansk tekst

AGF70
      Bruger

Phister Loysauce: Absolut et rigtig godt forslag til indløb. Støtter det fuldt ud.

lortehold
      Bruger

Stauning skrev:
      'Ehrt eure deutschen meister' af Wagner som intro, kunne være spændende med en dansk tekst

Super forslag. Så skal vi bare overtale det kongelige teaters operakor til at blive AGF fans. De fleste af dem er det jo nok i forvejen, så hvor svært kan det være? 🙂

lortehold
      Bruger

https://www.youtube.com/watch?v=BxroiTRg7Tg

Syng:
      "Vi holder alle her med AGF. AGF! AGF!"
      "Vi holder alle her med AGF. AGF! AGF!"

zcml
      Bruger

Når nu Welcome To The Jungle' er blandt foreslagene, så vil jeg lige smide 'Paradise City' ind. Har, lidt relevant, også en fløjte med lige inde vers-stykket går i gang (i hvert fald i videoen).

Denne her, måske? I en forkortet udgave (kender desværre ikke kompositionens navn):

lortehold
      Bruger

zcml skrev:
      Denne her, måske? I en forkortet udgave (kender desværre ikke kompositionens navn):

https://www.youtube.com/watch?v=XWXQUhBsUVM

Ron Goodwin

lortehold
      Bruger

Guffe
      Bruger

Et godt bud lortehold. Den bygger godt op, men rammer dog aldrig rigtig det klimaks af energi som en indløbssang bør ramme imo. Men kan godt lide stilen uden sang.

lurifax
      Bruger

Holger danske skrev:
      Hvis det skal være Rammstein ville jeg vælge sangen Sonne, hvor der i starten tælles til 10 før det tunge mainriff spilles, hvorefter spillerne løber på banen :).

Den er, så vidt jeg ved, direkte skrevet til Klitschko. Og har dermed samme problem som Volbeats Kessler-sang: Den er for stærkt hæftet op på noget specifikt andet.

lurifax
      Bruger

Phister Loysauce skrev:

i denne tråd er jeg mest til "Welcome to the jungle", som jeg selv foreslog, og "Thunderstruck", og efterhånden hælder jeg mest til sidstnævnte. Ingen af dem er storladne og pompøse og mildest talt heller ikke originale, men det er en kedelig fest, som de ikke kan sætte gang i.

Thunderstruck er i min verden fuldstændig utilladeligt.

Det der guitar-riff er vel snart sagt det første, man lærer, når man griber en elektrisk guitar (eller det var det i halvfemserne…). Det er SÅ udtjent. Så kunne man lige så godt løbe på banen til Smoke On The Water, og hvor fedt er DET lige.

zcml
      Bruger

lortehold skrev:

zcml skrev:

Ron Goodwin

Ja, jeg vidste heller ikke, hvem der havde skrevet den, men det var nu titlen på kompositionen jeg hentydet til. Og måske ikke så mærkeligt. For den har måske ikke en decideret titel, da den er skrevet direkte som film-tema.

Må indrømme, at jeg ikke lige kender manden (har dog nok hørt om ham, og så bare ikke bidt mærke i navnet), men kan se, at det ikke er helt små film han har stået for lydsiden på. Især 'Ørneborgen' springer i øjnene.

lortehold
      Bruger

zcml skrev:

lortehold skrev:

zcml skrev:

Ron Goodwin

Ja, jeg vidste heller ikke, hvem der havde skrevet den, men det var nu titlen på kompositionen jeg hentydet til. Og måske ikke så mærkeligt. For den har måske ikke en decideret titel, da den er skrevet direkte som film-tema.

Må indrømme, at jeg ikke lige kender manden (har dog nok hørt om ham, og så bare ikke bidt mærke i navnet), men kan se, at det ikke er helt små film han har stået for lydsiden på. Især 'Ørneborgen' springer i øjnene.

Sorry, læste forkert. Troede, det var komponisten, du efterlyste.

Og ja, han har lavet til mange af de klassiske 2. verdenskrigsfilm fra 60'erne og 70'erne. Og faktisk osse sjovt nok et ganske fremragende soundtrack til den danske tegnefilm Valhalla 🙂

lortehold
      Bruger

Guffe skrev:
      Et godt bud lortehold. Den bygger godt op, men rammer dog aldrig rigtig det klimaks af energi som en indløbssang bør ramme imo. Men kan godt lide stilen uden sang.

Så er der den her – helt klart min favorit. Også Zimmer og med samme opbygning, men med en helt fantastisk klimaks. Problem er bare, at den ta'r lidt lang tid med opbygningen, så den skal ihvertfald klippes lidt:

Fanoe
      Bruger

zcml skrev:

lortehold skrev:

zcml skrev:

Ron Goodwin

Soundtracket til Where Eagles Dare er fantastisk.. Men passer sig ikke lige som indløbsmelodi. Ved mindre vi begynder at spille i de der grønne army trøjer på hjemmebane 😀

Så vidt jeg kan se, deler forslagene sig i to hovedgrupper: Pump up-sange fra rockkataloget og pompøse filmtemaer med stort orkester.

Jeg må sige, at jeg helst vil have et rocknummer. Det passer bedre til fodbold imo. Ølmusik uden fine fornemmelser.

Filmtemaerne – Zarathustra, Carmina Burana m.fl. – er sindsygt flotte, men jeg synes, det er overkill. De lægger op til mere, end de fleste kampe kan leve op til. De passer bedre til åbningsceremonierne ved OL, CL, Melodi Grand Prix og lignende kæmpeopsætninger. Og mindre godt til en bundkamp mod Sønderjyske mandag aften i regnvejr med nogle få frysende tilskuere på lægterne.

lortehold
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      Så vidt jeg kan se, deler forslagene sig i to hovedgrupper: Pump up-sange fra rockkataloget og pompøse filmtemaer med stort orkester.

Jeg må sige, at jeg helst vil have et rocknummer. Det passer bedre til fodbold imo. Ølmusik uden fine fornemmelser.

Filmtemaerne – Zarathustra, Carmina Burana m.fl. – er sindsygt flotte, men jeg synes, det er overkill. De lægger op til mere, end de fleste kampe kan leve op til. De passer bedre til åbningsceremonierne ved OL, CL, Melodi Grand Prix og lignende kæmpeopsætninger. Og mindre godt til en bundkamp mod Sønderjyske mandag aften i regnvejr med nogle få frysende tilskuere på lægterne.

For så vidt enig. Der er bare et problem med at finde et ordentligt stykke rock, som i) er passende og ii) ikke er brugt allerede og iii) ikke er totalt kikset kliche.

Så er der mere fri bane på orkestersiden, da jeg umiddelbart ikke mindes at have hørt andre orkester-indkøbsmelodier end Zarathustra fra 2001 – husker ikke, hvem der gjorde det.

Stort set alle de rock-forslag, der har været her i tråden, falder for et af mine tre krav.

Måske skulle vi gå en helt anden vej og vælge en af de her:
      https://www.youtube.com/watch?v=n2xndNNnDwM

The White stripes: seven nation army.

Classic, men nem at klappe i takt til og få hele stadion op i gear på. Her brugt af Miami heat til deres entre.

@lortehold: Enig. Skal det være rock, bliver vi nødt til at gå på kompromis. Det kunne for resten være lækkert, hvis vi kunne lave en liste over, hvilke indløbssange de danske klubber bruger. Både som inspiration og det modsatte.

Ideen med at finde en gammel dansk sang ikke helt dum, selv om jeg nu mener, at begge dine forslag falder for alle dine tre krav. 😉

Så hellere en kitchet Gustav Winkler-agtig sag fra 50- eller 60-erne. Sådan lidt i stil med "Bornholm, Bornholm, Bornholm", men selvfølgelig med en tekst, der kan forsvares i fodboldsammenhæng uden nødvendigvis at have noget med sagen at gøre.

http://www.youtube.com/watch?v=Z17z8fiRskg

Jeg kom for resten lige i tanke om den her gamle Doors-sang:

Den opfylder i hvert fald alle mine kriterier, selv om nogle jo sikkert vil afvise den, fordi den kan fortolkes som "venstreorienteret". Ifølge Jim Morrison selv var den et partsindlæg i ungdomsoprøret, men under alle omstændigheder er det en "os mod dem"-kampsang – "gonna win, yeah, we're takin' over" – og dens rå, hypnotiske rytme og Morrisons fantastiske stemme giver mig associationer til maoriernes haka-ritualer.

Krogh-Thomsen skrev:
      The White stripes: seven nation army.

Classic, men nem at klappe i takt til og få hele stadion op i gear på. Her brugt af Miami heat til deres entre.

Her med links, der virker… Den intro holder hundred og er sgu nem at få alle til at klappe i takt til.

sangen:

Miami Heat intro:

Beikes
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      Jeg kom for resten lige i tanke om den her gamle Doors-sang:

Den opfylder i hvert fald alle mine kriterier, selv om nogle jo sikkert vil afvise den, fordi den kan fortolkes som "venstreorienteret". Ifølge Jim Morrison selv var den et partsindlæg i ungdomsoprøret, men under alle omstændigheder er det en "os mod dem"-kampsang – "gonna win, yeah, we're takin' over" – og dens rå, hypnotiske rytme og Morrisons fantastiske stemme giver mig associationer til maoriernes haka-ritualer.

Glimrende forslag!

T-SPOON
      Bruger

Som mange andre, mener jeg at det er på tide at få en ny sang. Den nuværende har en masse historie bag sig, men den holder simpelthen ikke længere. selv i fanklubben er der mange der ikke engang gider at klappe med på den, så det bliver en halvfesen entre spillerne får.

"Seven Nation Army" er da et genialt forslag!

Jeg kan lige se det for mig hvordan vi fortsætter med lålå delen når musikken stopper. Forhåbentlig og måske lidt naivt? kan resten af stadion endelig bidrage lidt til stemningen.

T-SPOON skrev:
      Som mange andre, mener jeg at det er på tide at få en ny sang. Den nuværende har en masse historie bag sig, men den holder simpelthen ikke længere. selv i fanklubben er der mange der ikke engang gider at klappe med på den, så det bliver en halvfesen entre spillerne får.

"Seven Nation Army" er da et genialt forslag!

Jeg kan lige se det for mig hvordan vi fortsætter med lålå delen når musikken stopper. Forhåbentlig og måske lidt naivt? kan resten af stadion endelig bidrage lidt til stemningen.

@T-SPOOn, den er også den naive forstilling jeg har 😀

Den kunne startes 15 sek før spillerne kommer på banen, så takten og lålå-en allerede er i fuld gang. Jeg synes også det kunne være blæret, hvis musikken fortsatte under spilleropråbene, så der stadig blev klappet imellem hver enkel spillers navn.

lurifax
      Bruger

"Seven Nation Army"? Seriøst?

Jeg tror, jeg har hørt folk chante det guitarriff cirka tusind gange i forskellige sammenhænge. Også fodboldsammenhænge.

Så er Phister Loysauce's Doors-forslag da noget mere originalt.

Ikke at man nødvendigvis skal opfinde den dybe fodboldtallerken i forbindelse med en indløbssang, men jeg må indrømme, at hvis det står mellem den nuværende, der måske nok har udtjent sin værnepligt, og en dybt uoriginal ting, så foretrækker jeg det originale, røvballe eller ej.

lurifax skrev:
      "Seven Nation Army"? Seriøst?

Jeg tror, jeg har hørt folk chante det guitarriff cirka tusind gange i forskellige sammenhænge. Også fodboldsammenhænge.

Så er Phister Loysauce's Doors-forslag da noget mere originalt.

Ikke at man nødvendigvis skal opfinde den dybe fodboldtallerken i forbindelse med en indløbssang, men jeg må indrømme, at hvis det står mellem den nuværende, der måske nok har udtjent sin værnepligt, og en dybt uoriginal ting, så foretrækker jeg det originale, røvballe eller ej.

Som jeg nævner i mit indlæg, er jeg udemærket godt klar over, at det ikke er det mest origniale valg.

Jeg er rørende enig med dig i, at vi ikke behøver at opfinde den dybe tallerken. Det essentielle er vel, at folk kommer op at stå(og støde) inden kcik off. Her tror jeg, at "seven nation army" vil appellere meget bredt, hvorfor det i min optik kunne være et oplagt valg.

Jeg er selv splittet, da den nuværende er en nyklassiker, men skal der findes et kommercielt alternativ, så tror jeg det bliver svært at finde et nummer, der rammer bredere end "Seven nation army".

lurifax
      Bruger

Krogh-Thomsen skrev:
      skal der findes et kommercielt alternativ, så tror jeg det bliver svært at finde et nummer, der rammer bredere end "Seven nation army".

Ja, det har du bestemt ret i. Jeg synes bare, at der er for mange, der har fundet ud af det samme.

Jeg er godt klar over, at chants og den slags går igen og igen på stadioner verden over, helt ned til tekstniveau, og at det på sin vis er en del af charmen; det skaber en slags "samhørighed", samtidig med at det bevirker, at alle kan være med, fordi de har hørt lortet før.

Jeg synes dog, at man bør stræbe efter i det mindste et minimum af originalitet. Et minimum af personligt udtryk. Channeling Blachmann her.

lortehold
      Bruger

Vil jeg vædde med, ikke er brugt før. Hvis den spilles som en march, er den nem at klappe og synge til – og ret nem at lave en tekst på.

Og nej, det er ikke en nazisang! Den er tysk, men var mindst lige så brugt blandt britterne som blandt tyskerne. Selv i Danmark sang man;

"Først så tar vi Göring i hans tykke ben"
      "Og så tar vi Hitler og slår ham med en sten"
      osv…

Bare lige for at tage det værste af stormen forlods.

Er sikker på, den består Blachmann-testen :p

lortehold
      Bruger

Træk i hvidt og blåt og KÆMP FOR AGF.
      Æd de andre råt og KÆMP FOR AGF.
      Vi elsker jer fra Fredensvang.
      Vi følger jer hver ens'te gang.
      Så kæmp for AGF!
      Ja kæmp for AGF!

Linie to er lidt kikset, men kan ikke finde noget bedre at rime med blåt. Kunne osse bytte om i linie et, så der blev sunget "blåt og hvidt" istedet for, men hvidt rimer skidt 🙂

lurifax
      Bruger

lortehold skrev:
      Træk i hvidt og blåt og KÆMP FOR AGF.
      Æd de andre råt og KÆMP FOR AGF.
      Vi elsker jer fra Fredensvang.
      Vi følger jer hver ens'te gang.
      Så kæmp for AGF!
      Ja kæmp for AGF!

Linie to er lidt kikset, men kan ikke finde noget bedre at rime med blåt. Kunne osse bytte om i linie et, så der blev sunget "blåt og hvidt" istedet for, men hvidt rimer skidt 🙂

"æd de andre, Sloth"

Nånej.

lortehold
      Bruger

"æd de andre, Sloth"

Nånej.

Hihi.

Eller "Sælg nu bare Sloth"

Josh
      Bruger

Muse – Uprising

axelaxel
      Bruger

I just call to say I live you på panfløjte.
      Har den her tråd ikke snart haft emner nok?

Jo, men vi mangler sgu da den her:

Fremragende tekst:
      We're gonna win
      Forget about a draw – we're gonna score
      And then we're gonna get a few more
      Maybe another one just to be sure
      We'll make you look just like an amateur
      Until the final whistle, it's a war
      And then we're gonna pick you off the floor
      We wanna hear the crowd really roar
      Yeah! We're comin' in – we're gonna win, win – Yeah!
      We're gonna win – we wanna win
      Cuz' number one is everything
      We're gonna win, we wanna win
      We're gonna be the champions
      We're gonna win, win

Bruges af Toronto Maple Leafs, men det synes jeg godt, vi kan se stort på.

Jeg har forsøgt at opliste alle de forslag, der er kommet ind indtil nu, med tilhørende links, hvor det har været muligt. Jeg har delt forslagene op i hovedkategorier efter mit eget forgodtbefindende, så hvis nogen har forbedringsforslag, modtages de gerne. Beklager på forhånd, hvis jeg har misset nogen forslag. Jeg regner med at opdatere listen, når/hvis der er behov for det.

Rock, rockpop og det, der ligner:
      Baha Men: Who Let The Dogs Out http://www.youtube.com/watch?v=Qkuu0Lwb5EM
      Status Quo: Whatever You Want http://www.youtube.com/watch?v=z7-z4Dz5ZU4
      AC/DC: Hells Bells http://www.youtube.com/watch?v=etAIpkdhU9Q
      Gnags: Vilde Kaniner https://www.youtube.com/watch?v=-fk8fXTiAAo
      Guns'n'Roses: Welcome To The Jungle http://www.youtube.com/watch?v=o1tj2zJ2Wvg
      Saliva: Ladies And gentlemen https://www.youtube.com/watch?v=tMlKmELIhgY
      Rammstein: Bestrafe Mich https://www.youtube.com/watch?v=v5fSuRGf6dU
      Ozzy Osborne: Crazy Train https://www.youtube.com/watch?v=bwDpAfFzcRQ
      Nephew: Va Fangool https://www.youtube.com/watch?v=tyzs_wwgs-M
      Robbie Williams: Let Me Entertain You http://youtu.be/ymPu2PdLW3I
      Three Days Grace: Riot https://www.youtube.com/watch?v=V4RTZh84AuU
      Europe: The Final Countdown https://www.youtube.com/watch?v=MnqYwcuIjPM
      Marilyn Manson: The Fight Song http://www.youtube.com/watch?v=9GFI6Rf-IkI
      Volbeat: A Warriors Call https://www.youtube.com/watch?v=2lg_k1SwrQ0
      Disturbed: Indestructable https://www.youtube.com/watch?v=aWxBrI0g1kE
      Fort Minor: Remember The Name https://www.youtube.com/watch?v=VDvr08sCPOc
      Metallica: Ecstasy Of Gold https://www.youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8
      John Fogerty & Dave Grohl: Fortunate Son https://www.youtube.com/watch?v=JWeeZJVSTOw
      Nightwish: Crimson Tide And Deep Blue Sea https://www.youtube.com/watch?v=gb4QLMfOJTg
      Scorpions: Wind Of Change https://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ
      Gerry & The Pacemakers: You'll Never Walk Alone https://www.youtube.com/watch?v=OV5_LQArLa0
      Queen: I Want It All https://www.youtube.com/watch?v=hFDcoX7s6rE
      Queen: The Show Must Go On https://www.youtube.com/watch?v=4ADh8Fs3YdU
      Metallica: Whereever I May Roam https://www.youtube.com/watch?v=cwPg8gJq_Kw
      Manowar: Warriors of the World https://www.youtube.com/watch?v=AJ0sW7KOFhU
      Kid Rock: American Badass https://www.youtube.com/watch?v=sHbGsZUsisE
      Pantera: Walk (Respect) http://www.youtube.com/watch?v=AkFqg5wAuFk
      Guns'n'Roses: You Could Be Mine http://www.youtube.com/watch?v=vygQZ9hYqyE
      Metallica: Sad But True https://www.youtube.com/watch?v=A8MO7fkZc5o
      AC/DC: Thunderstruck https://www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM
      Cannibal Corpse: Make Them Suffer https://www.youtube.com/watch?v=w4n5LiAxqhM
      Antiloop: Believe http://www.youtube.com/watch?v=SawRLLbFNzk
      Rammstein: Ich Will http://www.youtube.com/watch?v=f4K6ZxDwi34
      Blunt: Party At The Devils Place https://www.youtube.com/watch?v=N2_QrD7QyXw
      Blunt: Tribute To Madness https://www.youtube.com/watch?v=N2_QrD7QyXw
      Blunt: Everybody In The Hive https://soundcloud.com/blunt-dk/everybody-in-the-hive
      Rammstein: Sonne http://www.youtube.com/watch?v=2kTkePAy-Hc
      Metallica: Enter Sandman https://www.youtube.com/watch?v=CD-E-LDc384
      Rammstein: America https://www.youtube.com/watch?v=BxroiTRg7Tg
      Guns'n'Roses: Paradise City https://www.youtube.com/watch?v=Rbm6GXllBiw
      Doors: Five To One http://www.youtube.com/watch?v=6dI0rwRGdVs
      White Stripes: Seven Nation Army https://www.youtube.com/watch?v=0J2QdDbelmY
      Muse: Uprising https://www.youtube.com/watch?v=w8KQmps-Sog
      Bryan Adams: We're gonna win https://www.youtube.com/watch?v=_elfKMnA1zQ

Kanye West: Power https://www.youtube.com/watch?v=ouwCWDbBskU
      Queen: Let Me Entertain You https://www.youtube.com/watch?v=1-7lSaaVlUI
      DJ E-Maxx: Monster Machine https://www.youtube.com/watch?v=07sKRYaLk4Q

The Prodigy: Firestarter https://www.youtube.com/watch?v=wmin5WkOuPw

Gnags: Lav Sol Over Århus https://www.youtube.com/watch?v=MTDQ3nDwJ_Q
      Kejser A, EnniOne, Jarlen og Ham Den Lange: AGF Rap https://www.youtube.com/watch?v=ZV-Lu7nCt8s

Filmtemaer og lignende:
      Jorge Quintero: 300 Violins https://www.youtube.com/watch?v=fCebJodm0lY
      Richard trauss: Also Sprach Zarathustra (Rumrejsen 2001) https://www.youtube.com/watch?v=RmV_Ljs8Irg
      Carl Orff: Carmina Burana https://www.youtube.com/watch?v=GXFSK0ogeg4
      Superman Theme https://www.youtube.com/watch?v=e9vrfEoc8_g
      Ennio Morricone: Ecstasy Of Gold https://www.youtube.com/watch?v=nOr0na6mKJQ
      Hans Zimmer: Crimson Tide Theme https://www.youtube.com/watch?v=IGWgZH41CVY
      Monty Python: Allways Look On The Bright Side Of Life https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M
      Pirates of the Caribbean: He's A Pirate https://www.youtube.com/watch?v=tfmDQWyL4y8
      Star Wars: Throne Room Theme https://www.youtube.com/watch?v=BjDaPOWdx6s
      Republic: Napliget https://www.youtube.com/watch?v=_fs8gRGiUCU
      Bloodsport: Fight to Survive http://www.youtube.com/watch?v=tYLOGDT4VEk
      Immediate Music: Battle for the Soul of the Universe http://www.youtube.com/watch?v=fRpHs7WVlyE
      Wagner: Ehrt eure deutschen meister
      633 Squadron Theme https://www.youtube.com/watch?v=XWXQUhBsUVM
      Backdraft Movie Theme https://www.youtube.com/watch?v=qMskSnRvWTw

Andet (vistnok ikke lige seriøst ment alt sammen):
      Ibens: Dødssyg søndag http://www.youtube.com/watch?v=bdrOicRdYi0
      Medina: Jalousi https://www.youtube.com/watch?v=TCvQyU5D1po
      Bamses Venner: Byens Hold http://www.youtube.com/watch?v=GHGCGvIRoHs
      Kim Larsen: Kringsat Af Fjender https://www.youtube.com/watch?v=n2xndNNnDwM
      Shubidua: Krig Og Fred https://www.youtube.com/watch?v=nMgUiv95T8g
      Marlene Dietrich: Lili Marleen https://www.youtube.com/watch?v=D-szCTIE4q0
      Gheorghe Zamfir: I just called to say I love you https://www.youtube.com/watch?v=wev9ivuWarU

Thomas Helmig: Nu Hvor Du Har Brændt Mig Af https://www.youtube.com/watch?v=omY0XQQ9vo4
      The Benny Hill Theme (Yakety Sax) http://www.youtube.com/watch?v=tNBL5OMeuno

Uden for kategori:
      Van Halen: Jump

lurifax
      Bruger

Stærkt arbejde, Phister Loysauce!

Beikes
      Bruger

Uden for kategori:
      Van Halen: Jump

LOL 😀

Den her kunne sagtens fungere for mig! Passer også godt med "storhedsvanviddet" i AGF 😀

Guffe
      Bruger

Ja, godt arbejde phister. Det bure jeg jo have gjort som trådstarter, men har ikke lige prioriteret tiden til at få dem samlet. Så tak.

Måske vi skulle få luget lidt ud i listen og MTAC kunne smide en afstemning ud, som så evt kunne være inspiration til rette vedkommende i AGF der vurderer indløbsange (hvis der findes sådan en – det er vel ret beset så vigtigt et element at det er lige før at den helt til tops til direktøren eller bestyrelsen).

Thomas Helmig -kan ikke være andre 😀

Nu hvor du har brændt mig af
      Nu hvor du har smidt mig væk
      Nu hvor du har stukket mig ned bagfra
      Har du det godt så, og er du glad igen.

Nu hvor du har brugt mine penge
      Nu hvor du har suget alt,
      Hvad der minder om kraft ud af mig
      Nu hvor du har gjort mig til grin
      Har du det godt så, og er du glad igen.

@Guffe: Jeg tror helt bestemt en ny indløbssang er en ledelsesbeslutning på mindst direktørplan. Dels er der jo noget økonomi i det – CODA-afgift, ophavsret, jeg kender ikke reglerne -, dels har JN sikkert også nogle ønsker/krav til en ny sang.

En udlugning er tiltrængt og måske også en deadline for nye forslag? Mon ikke Henze & Co kan lokkes til at skrive lidt om det på siden?

Det vil være naturligt at følge op med en afstemning om forslagene. Det er vel den mest retfærdige måde at foretage udlugningen på. F.eks. ved at man kan stemme på 10-15 forslag. Derved tvinges man til at stemme på andet end lige ens egen favorit og derved bliver det muligt at få et felt af sange, der har bred opbakning blandt størsteparten af fansene og det imo afgørende. At stille alle tilfreds er naturligvis umuligt.

Hvis hver deltager kun har én stemme, er det for let for en velorganiseret gruppe at samle deres stemmer om en enkelt sang, som derved kan ende højt på listen uden at have opbakning fra ret mange, fordi flertallet af stemmerne vil være spredt over en bred vifte af sange.

En anden – og måske mere demokratisk – mulighed er, at lade afstemningen foregå som et udskilningsløb, således at feltet indsnævres for hver afstemning, indtil der kun er måske en håndfuld kandidater tilbage, som så kan afleveres til klubbens indløbssangansvatlige til endelig afgørelse. Derved kan en sang, der fik få stemmer i første runde, ende med at vinde, fordi det er den, der i sidste ende viser sig at kunne samle flest kompromisstemmer. Ulempen er, at vi risikerer at ende med "mindste fællesnævner".

Hvilken afstemningsform, der er bedst, må der være nogle matematikere eller foreningsfolk iblandt os, som kan sige noget klogt om. Spørgsmålet er også, om afstemningen skal foregå her på MTAC eller på klubbens officielle hjemmeside. Jeg vil selv foretrække klubbens side, men under alle omstændigheder er det vigtigt, at det kommer til at fremstå som et klubprojekt for alle fangrupper, ikke kun MTAC-brugere.

Det allervigtigste må dog være først at finde ud af, om klubben overhovedet synes, det er en god idé at skifte indløbssang – ellers kan det hele ligesom være lige meget. Er det noget, du som trådstarter sørger for? Ikke dermed sagt, at man som trådstarter påtager sig særlige forpligtelser, for det synes jeg ikke, man gør, men sagen skal på en eller anden måde løftes over i et mere officielt regi, hvis der skal ske mere. Ellers fiser det bare ud i sandet, som de andre gange vi har diskuteret indløbssang.

Er der for resten nogen, der kan huske, hvad vi havde som indløbssang før "De hvide fra Fredensvang"? Jeg kan se, at den kom [u][i]tilbage [/i][/u]i 2007, efter åbenbart at have holdt pause i et stykke tid.

http://www.morethanaclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=40&thread_id=4974

Men hvad har vi ellers haft af indløbssange gennem tiden? Og hvornår debuterede "De hvide fra Fredensvang"?

Hvad med "Let me entertain you" med Queen? Mega fed sang med god energi.

Beikes
      Bruger

Som jeg husker den kom nuværende indløbssang under Rudbæk i 95/96

Crabdi
      Bruger

Masada
      Bruger
      Noosa
      Bruger

I stedet for at tænke eksisterende sange ind i AGF kontekst bør man efter min ydmyge mening genopfinde århusiansk lyd.

1. En AGF signatur sang skal have en storladen lyd, og bør kunne afsynges i hel/halv stiv tilstand!

2. Der SKAL være en tilknytning til det lokale musikmiljø.

3. Den skal være unik.

Som jeg ser det er der kun en løsning. Den nye indløbssang bliver en fællers opgave for Spleen United og Carpark North! Tilsammen mestre de en storladen voluminøs lyd som rækker udover tidens tristesse.

Sæt i gang:)

zcml
      Bruger

Fanoe skrev:

zcml skrev:

lortehold skrev:

zcml skrev:

Ron Goodwin

Soundtracket til Where Eagles Dare er fantastisk.. Men passer sig ikke lige som indløbsmelodi. Ved mindre vi begynder at spille i de der grønne army trøjer på hjemmebane 😀

Var nu heller ikke et forslag, men bare en konstatering at de er en fantastisk film, og ligeså soundtrack 🙂

jeski
      Bruger

The Benny Hill Theme (Yakety Sax)

pjen
      Bruger

Lav sol over Aarhus!!!!

pjen
      Bruger

Champions League-hymnen (just kidding)

Skomageren
      Bruger

Syntes ikke jeg kan se nogen som har forslået denne sang..

Lokal kunster, noget man kan råbe med på. OG lavet til AGF

Fanoe
      Bruger

Skomageren skrev:
      Syntes ikke jeg kan se nogen som har forslået denne sang..

Lokal kunster, noget man kan råbe med på. OG lavet til AGF

https://www.youtube.com/watch?v=ZV-Lu7nCt8s#!

Se der er jo så nok en grund til at det der moderne poprap ikke er blevet forstået endnu 😀

Så hellere røvballerock fra Bamse og Helmig…

de-hviiie
      Bruger

Syns nu det er lidt sjovt at der ikke er nogen der har nævnt den her endnu.

Det er en fan-slagsang der er remixed af en agf-fan + den vil nok falde i de yngres smag os 😀

Den her kunne os være sjov hvis man kunne lave en tekst som hele stadion kunne synge med på.

Tror faktisk det kunne virke ret skræmmende på udeholdet.
      Men nok ikke den nemmeste at gennemføre 😀

Roger
      Bruger
      chano
      Bruger

Det skal helt klart være den her med billy squier- the stroke……… bare se lyrics:)

zcml
      Bruger

chano skrev:
      ……… bare se lyrics

Hvor?

Henze05
      Bruger

Jacob Nielsen nævnte i forbindelse med vores transferinterview, at han havde set vores afstemning med henblik på at skifte indløbssangen. Han var positiv for ideen.

zcml
      Bruger

Kom til at tænke på, hvorvidt 'The Liberty Bell March' (temaet fra Monty Python) har været brugt som indløbsmelodi før af andre klubber?

Den vil høre under de mindre højtidelige/seriøse indløbsmelodier, men på den anden side vil den passe meget godt i tråd med vores scoringsmelodi.

Forstår slet ikke hvorfor i vil have ændret indløbsmelodien. Vi slår os som fans på at vi er en traditionsklub osv. Jeg syntes den nuværende melodi symboliserer Århus og det er en tradition! Det ville være en skam hvis vi skulle have en ny og poppet melodi som i bedste fald minder folk om Brøndby m.fl.
      Lad os nu fastholde traditionerne!!

Prinz
      Bruger

Med AGFs nedtur siden 1996, så kan det kun være denne:

[u]http://youtu.be/c5e7gdxkgE8[/u]

Hvis det her virkelig er seriøst… og det virker folk til at være omkring det, så skal det stadig være en sang man kan synge/klappe med på. Jeg mener nedenstående er meget egnet til formålet… så er det kun et plus at det kommer fra den svedigste film nogensinde

andersrask
      Bruger

Har nogle foreslået we will rock you -vers skal væk, kunne man loope omkvædet

Roger
      Bruger

Hørte lige den nye fra AC/DC i morges i radioen, tror vi har en vindersang.
      PLAY BALL!!!

Jeg ved ikke om sangen allerede er nævnt, men hvad med Rocky theme song?

Viser 121 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.