Formation og nye spillere ? – sæsonen 2013/2014

Forside Fora AGF Formation og nye spillere ? – sæsonen 2013/2014

Viser 11 svartråde
  • Forfatter
      petersen100
      Bruger

Det må være på sin plads med en lille gennemgang af truppen. Hvilken formation skal GF købe ind efter og hvordan skal der spilles fremover ? Hvilke pladser skal forstærkes ?

Jeg synes den mere kompakte 5-mands midtbane med Jørgensen bagved 4 mand har fungeret optimalt de seneste par kampe. Før dette har det ikke fungeret optimalt med to på den centrale midt.
      Sorin leverer varen på højre back – i dag med to super indlæg der giver mål. Midterforsvaret med Pasanen/Kure ser også solidt ud.

4-1-4-1:
      ————–X—————
      —X—-X——–X——X—
      ————–X—————
      –X——X——-X——X—
      ————–X—————

Målmand: Rasmussen, Ousager
      Højre back: Sorin, Putros
      Midterforsvar: Kure, Pasanen, Jønsson, (ny mand)
      Venstre back: Eckersley, Kirkeskov
      Defensiv midt: Jørgensen, Povlsen
      Midt midt: Hjalte Bo, Scheel, (ny mand)
      Midt midt (offensiv): Sloth, Skhirtladze
      Højre kant: Stephan P., Devdariani, Egbedi
      Venstre kant: Osama, (ny mand)
      Angriber: Vatsadze, J. Lange, Larsen, Solberg

Flere af spillerne kan dække flere pladser – eksempelvis Sloth/Hjalte Bo der kan spille alle tre centrale pladser på midtbanen.

Jeg mener følgende pladser skal forstærkes:
      – Midterforsvar (Jønsson bør max. være 4. valg)
      – Central midtbane (2 hvis Sloth bliver solgt)
      – Venstre kant (ingen afløser pt. for Osama)
      – Evt. højre back
      For min skyld må BSN gerne skippe Devdariani afsted og finde en bedre højre kant.

petersen100
      Bruger

Lige et citat, der fint beskriver hvad jeg mener:
      "Martin er en af dem, men jeg synes også, at vores taktik har været rigtig god med de tre inde på midten. Det har givet Osama og jeg mere frie tøjler. Men det har da helt klart hjulpet at få ham ind. Det har gjort holdet mere stabilt og vi har holdt bedre på bolden”, udtaler Stephan Petersen til MTAC.

MJ
      Bruger

Håber virkelig Jønsson bliver ved med at udvikle sig – han har ok fart i benene, hvilket vi har brug for i forsvaret. Derudover har vi brug for en hurtig dybdeløbsangriber (udover lange) samt en kant – vi har manglet begge dele i foråret.

Schmidt
      Bruger

Synes egentlig Larsen har vist man kommer langt med en targetmand.

Norden
      Bruger

Lange vil efter min mening godt kunne spille en offensiv kant sådan som Stefan spiller den.

Jeg er helt enig i at opstillingen som i går giver meget mere dynamik og bevægelse på holdet. Martin trækker ned når vi bygger op, det skubber stopperne ud, backs op og kanterne bliver igen farligere og kan nemmere løbe dybt.

Samtidig så er det afgørende ligegyldig hvilket system man spiller, at man har spillere der kommer i feltet, og det gør Larsen!

zcml
      Bruger

De sidste par kampe har måske ikke været den mest sprudlende omgang champagne-fodbold, men syn's det har været en fin mellemting mellem den måde vi spillede i forrige sæson, og den possesion fodbold PS har forsøgt at indføre i denne sæson. Og ikke mindst har det set effektivt ud.

Jeg syn's helt klart det er den måde vi skal fortsætte. For der er en god balance mellem defensiven og offensiven. Og det har ikke været så ensidigt omstillings/kontra-fokuseret som vi fik noget kritik for i forrige sæson.

Hvad angår formationen, så bliver det som jeg ser det 4-5-1 (eller 4-1-4-1) når modstanderen har bolden, men reelt mere 4-3-3 når vi har den.

Jeg ser dog stadig en stor forskel på holdet med og uden Martin.
      Sloth kan meget af det samme, hvad angår den offensive betydning for holdet, men som udgangspunkt ligger han længere fremme. Og derfor vil tingene ofte ikke blive sat så hurtigt i gang som med Martin på holdet.

Jeg er også lidt i tvivl om, hvordan den formation vil passe til de andre angribere?
      Solberg tror jeg sagtens vil kunne passe ind, men Lange er nok ikke lige en ene-angriber. Og Mate ligner også en spiller, der er bedst med en decideret angrebsmakker. Dog var han lidt af en enmandshær mod os for Dila Gori. Så det er ikke utænkeligt at han også vil passe fint.
      Graulund røg jo også ud i kulden i Buchum fordi den nye træner gik over til 4-3-3, og samme grund til at Åkeby i sidste ende valgte ham fra.
      Dog har han mere eller mindre været ene angriber for os flere gange med succes.
      Det afgørende har været at han har fået den støtte fra midtbanen og kanterne som han har manglet ved ikke at ha' en decideret angrebsmakker.
      Det er klart at han kom i bekneb i duellerne (dog ikke løbedueller), men han var eminent til at placerer sig, og så havde han en målnæse så stor, at han ikke burde kunne se for den (som en kommentator sagde. Vist nok efter hans sidste ligascoring). Så han skulle bare serviceres rigtigt.
      De fysiske dueller har bl.a. Devdariani flere gange været inde og tage for ham.
      Det er mere det der er problemet med Lange. Der kan man ikke bare forvente at smide den ind i feltet. Så skal han nok send bolden i kassen.
      Skhirtladze og Devdariani er ikke rigtigt angribere, så de vil lige så vel kunne blive brugt på kanterne. Og under alle omstændigheder mener jeg at det nok er der man skal bruge dem hovedsageligt fremover.

Det kan dog også være at det hele bare handler om at man sætter sig fast på en spillestil, hvor der er en passende fordeling at fokus mellem defensiv og offensiv. Som det har været de seneste par kampe. Så må det være op til, hvilke spillere der er til rådighed, eller passer bedst til den givne modstander, om opstillingen skal hedde 4-4-2, 4-1-4-1, 4-5-1 eller 4-3-3
      Til sidst mod Randers spillede vi eks. 3-5-2 fordi der skulle satses offensivt, men alligevel var der ok. styr på defensiven selvom man var gået over til et 3-mands forsvar.

Så altså! Jeg ved kun hvilken type fodbold vi skal spille, ikke så meget på, hvordan (jo, hvis Martin var yngre, og også Larsen, og man kunne regne med dem over en hel sæson), eller, hvem vi evt. skal hente ind.

Ceres
      Bruger

Norden
      Lange vil efter min mening godt kunne spille en offensiv kant sådan som Stefan spiller den.

Jeg tror også mere at Lange skal ses som lidt af en all-round type til bænken… han blev jo hentet ind tidligt, medens BSN nu taler om en angriber mere, her efter at nedrykningen er undgået…. så vi kan roligt regne med, at der bliver tale om et større "navn" end Lange, som derfor også er mere vanskelig at få skrevet kontrakt med.

.. altså skal i ikke regne med Lange som mere end en breddespiller, hentet som en gardering på grund af Mate's skade, på samme måde som Moldskred i sin tid blev hentet på grund af en langtidsskadet Graulund… så vi mangler stadigvæk afløseren for Aron (eller Graulund/Moldskred, alt efter hvem man mener Mate skulle afløse )
      .

Der Alte
      Bruger

På et tidspunkt synes jeg at have læst, at der skal være en rød tråd i spillesystemet i AGF, hvilket må betyde, at man helt nede i ungdomsrækkerne tilpasser spillerne til dette system. Det må vel også betyde, at det er sportschefen, der vælger træner og spillere efter dette system.
      Hvis det altså er rigtigt, at der findes en rød tråd i AGF!:@

Schmidt
      Bruger

Lange er en angriber ligesom Graulund. Hvis han får en god service kan han godt lave mål, men er nok knap så målfarlig på egen hånd som Graulund.

petersen100
      Bruger

Jeg tror ikke Jesper Lange skal ses som en breddespiller – han får en rolle i klubben der er mere end det.

petersen100
      Bruger

Mulige emner:

-3 spændende spillere i Horsens:
      Alexander Juel Andersen, 22 år – kan både spille højre back og centerforsvar
      Steffen Kielstrup, 28 år – defensiv midt eller centerforsvar
      Martin Spelmann, 26 år – central midt

Fra SIF:
      Marvin Pourie – 28 mål i 60 kampe for et bundhold!
      Nicolaj Ritter – alsidig ung spiller (kantspiller, brugt på backen)

FCK: Vingård og Sølvi Ottesen – super spillere, men vil sikkert ikke..

Tyskland: Ilsø – tidligere SAS-liga profil

BIF: Jens Stryger Larsen – god all-rounder
      Sønderjyske:
      Vibe – bomber løs
      Daniel Christensen – fin back-up til Osama

zcml
      Bruger

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/solvi-ottesen-faerdig-med-danmark

Sölvis forskerordning udløber. Derfor vil han ikke fortsætte i Danmark. Så ham kan vi godt droppe.

Vibe vil være fantastisk at få, men tror ikke på det. Han vil til udlandet.
      Og han har haft en god sæson, så mon ikke der skulle komme et attraktivt bud.

Viser 11 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.