FM10 – AGF

Forside Fora Off-Topic FM10 – AGF

Viser 44 svartråde
  • Forfatter
      BG
      Bruger

Hejsa…

Jeg er en af mange der er er glad for football manager 10, og jeg har selvfølgelige valgt at starte op med AGF. Men må indrømme at jeg efter en halv sæson ikke gider GF mere.
      "Alle" mine spiller er væk, enten fordi de ikke mener de kan nå mere med klubben, eller bare vil videre. Den sidste mulighed er at klubberne køber dem på baggrund af der frikøbsklausul.

Ligger nr. 1 efter 19 kampe (14-3-2) 39-19 i målscore

Har solgt følgende spiller: (nogle frivillig og andre var jeg tvunget til)

White – BIF – 2.5 mio.
      J.P – Marseille – 30 mio.
      Steve Olfers – 18 mio. Anderlecht (fik ham på fri transfer)
      Nando – Olymiakos 25 mio.
      Lucena – Anderlecht – 20 mio.
      Lumb – Shaktar – 20 mio

I alt 115 mio.

Derudover har Udinse budt 15 mio. på Dioh, og så er han solgt ,frikøb, Dan Thomassen til PSV for 20 mio.

Så er der sgu ikke mange af de gode gamle gf'er tilbage, og så syndes jeg ikke det er det samme (snøft snøft) Er det bare mig?

Kan I holde på jeres stjerne i spillet?

Og når man så ikke kan tiltrække de helt store navne, så er det sgu ikke nemt. Har dog lavet et par ok handler:

Steve Olfers (fri)
      Fetai, 2.5 mio FCN
      Stephan Petersen, fri FCN
      Christopher Poulsen, 1.1 mio. – FCM
      Thomas Enevoldsen, 27 mio. – Groningen
      Morten Skoubo, 6 mio. – Utrecht
      Chr. Sivebæk 0,5 mio. – FCM
      Jesper Jørgensen, 14 mio – Esbjerg

Hvad skal man gøre for at holde på spillerne, eller er det umuligt, når man er en dansk klub?
      Lad mig høre hvad I har oplevet.

Takker….

Stoei
      Bruger

Mistede også nogle af de spillere du taler om du mistede da jeg spillede med AGF, men fx forlængede jeg med Jakob Poulsen, Michael Lumb og Dioh således at de ikke røg fra klubben på frikøb

Stoei
      Bruger

Har forresten hentet Jakob Poulsen til Leeds i et spil jeg spiller. Første sæson gjorde jeg ham til anfører han scorede omkring 15 mål og 20 assist, anden sæson i den næstbedste række scorede han 26 mål og 17 assist i 41 kampe som offensiv højre midt… Tredje sæson i den bedste engelske række kom han på årets hold 🙂 Så selvom man er en "stor" klub så spiller han godt i FM2010. Til historien høre jeg også fik Michael Lumb og Juventus købte ham af mig for noget omkring 50-55 mio efter to sæsoner 🙂

Superskurk
      Bruger

Jeg har også haft ganske god succes med at købe JP og Lumb – Dog til Marseille, hvor de også gjorde det helt vildt godt 🙂

MRJ
      Bruger

Hvis I støder på nogle fejl eller har andre kommentarer, mens I sidder og spiller med AGF, så må I meget gerne skrive herinde inden den 5. januar, da det er min deadline til den kommende patch fra SI Games.

Seeberg
      Bruger

BG skrev:
      Hvad skal man gøre for at holde på spillerne, eller er det umuligt, når man er en dansk klub?

Hey..
      Hvis du vil undgå at klubber byder på dine spillere, så sæt deres salgspris til 850.000.000… På denne måde vil ingen klubber byde på dem før du sætter dem til salg. Så er det kun problemet med nye kontrakter, men det kan jo altid være svært. Jeg har både Lumb og JP i 2012, og det på trods af at Liverpool er interesserede i Lumb.

Håber det hjælper..

Utzon
      Bruger

MRJ skrev:
      Hvis I støder på nogle fejl eller har andre kommentarer, mens I sidder og spiller med AGF, så må I meget gerne skrive herinde inden den 5. januar, da det er min deadline til den kommende patch fra SI Games.

En direkte fejl er at Dan Thomassen kun har 10 eller sådan noget i hovedstød i originalen. Det kan simpelthen ikke passe. Krabbes offensive evner er også lidt undervurderet..

MRJ
      Bruger

Hej Utzon, hovedstød er efter de guidelines, vi er blevet givet, primært hvor gode spillerne er til at heade bolden på mål eller hen til en medspiller.

Det at heade bolden væk og vinde mange dueller i luften afhænger af styrke, positionsevne, 'hopning' osv. Dog dermed ikke sagt, at Dante ikke kan få en tak mere i hovedstød.

Jeg har allerede lavet små-justeringer af Krabbes stats til den kommende patch, så de passer bedre med hans flotte sæson.

BG
      Bruger

Hejsa

Der er flere muligheder kan jeg se…. Tak for det
      Men at sætte deres værdi til f.eks 850 mio., virkede ikke i den gl. FM.
      Så mente spillerne bare man satte deres salgspris urealistisk højt, og så var de også utilfreds med det :o)

Superadm. > Skal nok melde tilbage hvis der er nogle mangler.
      Jeg synes f.eks det er sjov at FCK og Brøndby flere gange har budt på Graulund. God spiller, men det vil nok ikke ske i virkeligheden.

Desuden synes jeg der er sindsyg meget fokus på gf spillerne (som jeg skriver I mit første indlæg) Ikke kun stjernerne som JP, Lumb og Nando m.f. Jeg tror jeg har 18-20 spiller i min førsteholdstrup, og de 14 af dem er der klubber der vil købe. Og der snakker vi spiller som Krabbe, Gjessing, Dan T, Lucena, Kasper Povlsen, Casper Sloth, som jeg ikke vil betegne som de oplagte salgsemner….

MRJ
      Bruger

Hej BG, det er desværre ude af mine hænder.

Det er et problem med selve spillets kode for den danske liga – vi har nævnt det op til flere gange til programmørene, men de har en del ting at se til.

Det er forhåbentlig fixet i den kommende patch.

don_jensen
      Bruger

MRJ

Bliver der gjort noget ved de sindssyge trælse fankommentar? og FCK økonomi der kan købte alt til dem?

Anonym

@MRJ,

Jeg studsede lidt over den 50% videresalgsklausul som AGF får hvis Rasmus Katholm sælges. Det virker usandsynligt da Katholms nuværende arbejdsgiver (Horsens) ikke købte ham af os!

Eneste anden ændring jeg tænkte på er Steffen Rasmussen og jumping. Manden er nok usikker i feltet og ikke specielt stærk – men han kan altså hoppe som en elite atlet! Derfor synes jeg også hans jumping burde være bedre!

MRJ
      Bruger

@don_jensen, FCKs økonomi er ligeledes en kodningsfejl, og den er indberettet, men jeg kan ikke sige, om det skulle gerne være ordnet til den kommende patch.

Jeg var ikke klar over, at der er en fejl med fansenes udmeldninger, så det kan jeg ikke svare på.

@Slojder, klausulen er ikke en, jeg har indsat – jeg giver lige Horsens-researcheren besked. Tak.

Jeg har har selv haft en række debatter vedr. Staff med resten af research-teamet, og du har bestemt en pointe mht. hans højde. Jeg vil tage et kig på det.

Utzon
      Bruger

Jeg vil sige at du har gjort at rigtig godt stykke arbejde med Sanel.
      Mikkel Kirkeskovs potentiale burde være lidt bedre, da det tager virkelig mange sæsoner før han overhovedet kan være reserve på førsteholdet. Derudover er Lumbs defensive egenskaber også lidt undervurderet. Han er jo væsentlig dårligere end f.eks. Jackson defensivt, og den køber ikke..

MRJ
      Bruger

Re. Kirkeskov: Vi arbejder indenfor nogle ret bredde intervaller, når vi sætter potentiale for talenter, der endnu ikke har fået mange kampe. De får en minus værdi, der så giver dem et tilfældigt potentiale indenfor et bestemt interval fra spil til spil.

-8 er for de rigtig store talenter som Eriksen i Ajax, -7 for Kapidzic og jeg har så valgt at give Kirkeskov -6, hvilket i nogle spil vil gøre ham lige så god som Lumb er nu.

Jeg kan ikke forsvare at give ham -7.

Re. Lumb. Det er svært, systemet virker på den måde, at vi kun har et vist antal point at give af til de forskellige attributes, så hvis jeg skal forbedre hans defensive stats, betyder det, at jeg skal sænke andre stats eller give ham bedre Current Ability, hvilket jeg ikke mener vil være korrekt, da han allerede ligger på et højt niveau.

Dog kan det ikke udelukkes, at jeg skal finjustere hans stats.

don_jensen
      Bruger

MRJ

AGF får ingen talenter ind. er i 2014 og har endnu ikke fået en spiller der kunne udvikle sig til en 1.holds spiller. Synes da der skulle komme nogle ind bare hvert andet år man kan bruge, når man tænker på dem vi i virkeligheden "laver"

Utzon
      Bruger

En anden ting jeg tænkte på, er hvor tæt den løn der står spillerne får er på virkeligheden. Er det noget man nogenlunde kan regne med?

MRJ
      Bruger

@Don_jensen, så har du enten været meget uheldig, eller også skal du ændre dine træningsskemaer og købe nye trænere. Jeg har lige kørt en række simulationer, og der fik GF 3 ud af 4 gange talenter med potentiale så stort som Daniel Aggers.

@Utzon
      : Nej, det er baseret på tal fra medierne samt insiderviden fra de andre klubbers researchere, så det skal ikke bruges som andet en grov indikation.

Keyser Soze
      Bruger

Rikke Thorninger står som mand i mit spil.

MRJ
      Bruger

Det er fordi, du ikke har hentet nogle patches. Hvis du henter den seneste officielle patch, så skulle hun gerne stå som kvinde.

Min deadline er i morgen aften, hvis I har noget, I vil have rettet.

Eraticator
      Bruger

Synes denne tråd er yderst interessant!

MRJ hvornår får vi den nye opdatering/patch at se?

MRJ
      Bruger

Den nye opdatering kommer efter planen kort efter transfervinduet lukker i – så i starten af februar.

I kan i øvrigt stadig komme med forslag til ændringer af AGF, men ændringer vil i så fald først træde i kræft i Football Manager 2011.

Eraticator
      Bruger

Hej MRJ..

Kan du fortælle nyt om release datoen ??

MRJ
      Bruger

Jeg ved kun, at den danske Head Researcher har deadline i morgen, hvornår, patchen så kommer derefter, afhænger udelukkende af, hvor langt SI Games er med at rette bugs, så jeg kan desværre ikke komme med en præcis dato.

d0nN
      Bruger

Jeg har læst på SI's forum, at det skulle blive omkring d. 14. februar, ligesom sidste år.

Eraticator
      Bruger

tak for de hurtige svar..

ser frem til at starte et spil med GF med JP, Benny og MJ på midtbanen 🙂

Sloth
      Bruger

lad lige mig give et lille tip fra mit FM/AGF

Ved hjørnespark har jeg sat Frederik Krabbe til at "angribe bagerste stolpe", og det har resulteret i 8 sæsonscoringer 2/3 dele inde i sæsonen 😉

Utzon
      Bruger

Andre tip:
      Hent Ebi Smolarek fra start, følg de fleste af Jesper Sørensens råd, brug Benny som avanceret playmaker og så er mesterskabet i hus 😉

Jeg spiller 3 sæson med gf og er med i champions leauge efter 3 og 2 plads sidst, har stadig nando, dioh, lumb, povlsen, krabbe, staff

men har solgt benny han blev desværre blev sur åb 17 mill. og lucena over the hill Anderlekt (7 mill), har lejet gjessing ud da han ikke kan komme på . Jakob poulsen 35 mill + klasuler spansk hold,har stadig

kure, howard og dan. Sanel er også ved at være etableret og gravhunden har jeg aldrigt rigtigt brugt er nu scout i klubben

men har hentet et del af spillere veratti (kæmpe talent, fredrik Fredrik Ljungberg (stjerne (fri) flurescu (fcm) søren jensen (norge) fredrik bjork, kæmpe talenter i fcn: david jensen, og 2 angriber jeg ikke kan huske hvad hedder. sebastian sværd (kun for at drille bif)

så har et yderst stærkt hold men stephan p er allerede utilfreds i sin anden sæson spiller dog forrygende

Eraticator
      Bruger

Kan ikke finde updaten, er den kommet ?

AGF176
      Bruger

Eraticator skrev:
      Kan ikke finde updaten, er den kommet ?

http://community.sigames.com/showthread.php?t=188308

flensborg
      Bruger

når man skal opdatere fm er det så nok at installere den nye patch, eller skal de alle installeres??

d0nN
      Bruger

Så kom patchen endelig, og vi kan nu stille med Martin Jørgensen fra start. Super dejligt.

Jeg plejer altid at gå ind i editoren, når der er kommet en ny opdatering, og rette småting til, som f.eks. at rette navnet på AGF, så de hedder "AGF" og ikke "Aarhus Gymnastik Forening". En anden ting jeg har rettet de sidste mange gange, er vores forhold til andre klubber, og nu er jeg kommer lidt i tvivl hvad tallene betyder. Jeg ved at den ansvarlige for AGF læser med herinde, og derfor poster jeg.

Et eksempel: Lyseng står som rival til AGF med værdien 40, men er i virkeligheden samarbejdsklub med AGF. Der må være en grund til at de er sat som rivaler, er der et forhold som jeg ikke kender noget til?

I øvrigt synes jeg at vurderingen af spillerne passer godt til virkeligheden, og godt at Allan Jepsen ikke længere står som hadepersonale, eller Sarpsborg som moderklub til AGF 🙂

MRJ
      Bruger

Hej d0nN, godt at høre, jeg ikke har ramt helt forkert med spillernes stats.

Lyseng stod som rival med værdien 8 ud af 20, inden jeg overtog tjansen for et halvandet år siden, hvorfor jeg valgte ikke at ændre på det, da jeg vurderede, at den tidligere researcher formentlig havde sine gunde.

Jeg vil kigge nærmere på rival clubs-listen til den kommende udgave af spillet.

d0nN
      Bruger

MRJ skrev:

Lyder super… Kunne være fedt hvis der er nogen her på mtac der kender til rivaliseringen med IF Lyseng, og gerne vil uddybe den.

d0nN
      Bruger

MRJ skrev:
      Hej d0nN, godt at høre, jeg ikke har ramt helt forkert med spillernes stats.

Lyseng stod som rival med værdien 8 ud af 20, inden jeg overtog tjansen for et halvandet år siden, hvorfor jeg valgte ikke at ændre på det, da jeg vurderede, at den tidligere researcher formentlig havde sine gunde.

Jeg har kigget lidt nærmere på Martin Jørgensen i editoren, og kan se han har 10 i temperament (Persondata -> Egenskaber). Nu ved jeg ikke 100% hvordan det skal læses, men jeg forbinder temperament med 1 som meget hidsig og svinsk i sit spil, og 20 med en engel der aldrig gør noget ondt.

Martin Jørgensen har i sin karriere indkasseret 11 gule kort og 0 røde, og her tæller vi både Serie-A kampe og landskampe. Ikke just hvad jeg vil forbinde med en svinsk spiller, så spørgsmålet er, om ikke hans tal skal hælde mere mod "engel"-siden? Hvis jeg har ret i at 1 er "svinsk", og 20 er "engel", så vil jeg give ham >17.

MRJ
      Bruger

Godt spottet d0nN, jeg har desværre ikke haft mulighed for selv at redigere Martin, da han jo skiftede, efter vi havde data-frys, så det er italienernes data, og det er ikke altid, at de er helt OBS på de spillere, der ikke spiller hver gang.

Jørgensen vil naturligvis blive re-vurderet ligesom alle vores andre spillere i FM11.

bew
      Bruger

En der har et link hvor man kan købe FM10? Gerne det billigste 😉
      Har handlet på coolshop.dk før? Men kan det fåes billigere?

d0nN
      Bruger

Jeg er ikke sikker, men jeg mener at have læst du kan købe det billigt gennem Steam for tiden, og så er der den fordel at du ikke behøves at bruge CD.

Det kræver selvfølgeiig at du har en PC, da Steam ikke virker til Mac.

bew
      Bruger

Det har jeg skam, så er det bare med at downloade Steam 🙂

Hvis du lige tilfældigvis ser hvad det koster på steam må du meget gerne skrive det

Martin Degn
      Bruger

Mener det er på kampagne til €24.99 for tiden, overdrevet billigt!

Superskurk
      Bruger

jeg har netop startet et spil med AGF – Stephan Petersen er voldsom!!! 😀

2 mål og 2 assist i første kamp – Blev dog skadet til sidst i kampen og er ude i 7 måneder.. 😉

Utzon
      Bruger

Var den nye update egentlig kommet?

d0nN
      Bruger

Superskurk skrev:
      jeg har netop startet et spil med AGF – Stephan Petersen er voldsom!!! 😀

2 mål og 2 assist i første kamp – Blev dog skadet til sidst i kampen og er ude i 7 måneder.. 😉

Jaa, FM er sgu ikke urealistisk 😉

Utzon skrev:
      Var den nye update egentlig kommet?

Ja.. 10.3.0 er udkomet.

de-hviiie
      Bruger

hvis man vil have det optimale ud af devdariani så skal man bruge ham som offensiv midt med indstilling som trequartista så spiller han altid sindssygt godt.

han har holdt en gennemsnits bedømmelse på 8.35 over 2 sæsoner for mig

solgte desuden JP for 45 mio + en 35% videresalgs klausul
      og har haft yderlige små 100 mio i transfer indtægter på 7-8 andre spillere

kan desuden anbefale at man henter Marcelo Costa og Magnum Rafael Farias Tavares da det er 2 super gode Brasilianske spillere til ingen penge Marcelo Costa kan man få på en fritransfer i starten af spillet og Magnum gav jeg kun 140,000 for og de er lige så gode som JP, Magnum dog en lille smule bedre

Viser 44 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.