FM 2008

Forside Fora Off-Topic FM 2008

Viser 58 svartråde
  • Forfatter
      Keano
      Bruger

Hej alle

Som i ved er demoen til Football Manager 2008 udkommet og det endelige spil kommer her en af dagene i butikkerne.

Jeg vil høre hvad i syntes om spillet og de nye features og om i har gjort jer nogen gode erfaringer med spillerindkøb og takitkker mv.

Mine første observationer:

Jeg syntes stadig er grafikken er helt til hest. De små ikoner er grimme og fatter ikke hvorfor spillet skal ligne et spil for børn under 10 år.

Ideen med klublogoer og billeder, som også var med i 2007 udgaven, er fed men det er så træls at der kun er begrænset logoer og billeder, hvilket gør at hvis man vælger en mindre liga eller en mindre klub så er det bare mega grimt.

Jeg syntes dog at der er sket en del forbedringer og sjove tiltag, syntes dog at man burde udvide mediedelen meget mere så der var flere svarmuligheder og så syntes jeg at der skulle være bedre mulighed for individuel coaching.

Men alt i alt glæder jeg mig til at få det rigtige spil.

Noentrance
      Bruger

Er jeg den eneste der ikke kunne installere fm 07 på vista,,
      Har efterhånden opgivet.. Må finde ud af om det bliver lettere med FM 08.. Nogen der kan hjælpe?

d0nN
      Bruger

Kan i hvert fald sige, at det bliver lettere med Vista…

Ang. FM07, burde du nok tage et kig på http://www.fmdanmark.dk og kigge i deres forum. Der er hjælp at hente.

Noentrance
      Bruger

Jeg har prøvet at kigge i forumet.. Og har fået en del hjælp derigennem.. er også meget tæt på.. installere i dos mode osv. Men det kikser af en mærkelig årsag. Der er en fil der ikke kan læses. Har prøvet 2 pcére indtil videre. Mener du det er vista der bliver forbedret eller vil det nye FM 08 Passe tror du/i??

Stoei
      Bruger

DET SKAL BARE KØBES IMORGEN NÅR DET BLIVER FRIGIVET 😀

BOND-AGF
      Bruger

Jeg skal også have det og glæder mig meget til igen at føre GF til guldet. :k

dksauron
      Bruger

Keano skrev:
      Jeg syntes stadig er grafikken er helt til hest. De små ikoner er grimme og fatter ikke hvorfor spillet skal ligne et spil for børn under 10 år.

Måske du skulle købe Fifa, TIF eller et andet fodboldspil med god grafik. De "små ikoner" som du kalder dem, er jo kun med for at du skal kunne have en ide til, hvordan kampen går. Hvor mange pc'ere ville lige kunne trække spillet, hvis der oven i den enorme database skulle være grafik også?

Sande
      Bruger

Noentrance skrev:
      Er jeg den eneste der ikke kunne installere fm 07 på vista,,
      Har efterhånden opgivet.. Må finde ud af om det bliver lettere med FM 08.. Nogen der kan hjælpe?

Jeg har lige købt en ny computer, og den er selvfølgelig med vista, har dog ikke oplevet samme problem.. jeg kunne sagtens intsallere fm 07??

d0nN
      Bruger

Stoei skrev d. 18.10:
      DET SKAL BARE KØBES IMORGEN NÅR DET BLIVER FRIGIVET 😀

Jeg skulle vidst ha' set den post igår, for SI frigav nemlig spillet en dag før – præcis som sidste år – så du kunne sagtens ha' købt spillet igår.

Jeg sidder blot og venter på, at Post Danmark kommer med mit spil… Kan slet ikke vente :k

Bergmania2
      Bruger

😀

nej hvor er det nice 😀

herligt spil 😀

Lars Elstrup
      Bruger

JADA.. Så fik jeg fri fra arbejde og med en lille hilsen fra CDON.com i postkassen er jeg klar til at holde weekend.. Nu har jeg spillet de første par kampe, selvfølgelig med de hvide, og er jeg den eneste der synes det er svært? Graulund har været mega uskarp her i starten af spillet-rimelig realistisk!.. Hehe

Men et dejligt spil, som altid!:k

Synes også spillet er blevet lidt sværre..

Det kører dog fint for mig med Shaktar (;

Alsgaard
      Bruger

Fik det tirsdag aften, har spillet det nonstop siden 🙂 Klasse spil….

Stoei
      Bruger

Jeg er AGF, når jeg går ind under Diohs profil står der hvor mange dage der er til han bliver dansk statsborger.. Dog står der også at han allerede er "valgbar" svensk statsborger? Hvordan får man ham til at vælge at få det svenske statsborgerskab så han ikke fungere som "ikke EU-spiller" mere ?

andersstein
      Bruger

Købte det også i går. Hold kæft hvor er det realistisk. Til gengæld synes jeg det er mærkeligt man kun kan vælge 3 lande og være manager i? Eller også er det bare mig, der ikke kan finde ud af det.

Så har jeg også startet et spil med AGF. Fik ikke rigtig købt ind, men spillede den første kamp i ligaen 1-1 hjemme mod Randers, på mål af Dioh. Indskifede Dembele havde ellers en kæmpe chance i overtiden 😉

andersstein skrev:
      Til gengæld synes jeg det er mærkeligt man kun kan vælge 3 lande og være manager i? Eller også er det bare mig, der ikke kan finde ud af det.

Der har du lavet et eller andet fuldstændig galt.. Måske er du gået ind i Quick Game i stedet for Nyt Spil i hovedmenuen.. men der er også mere end 3 lande.. så det lyder lidt underligt..

Jeg hentede demoen ned da den kom ud og spillede en halv sæson med AGF. Jeg fandt det også meget svært. Det værste var at mine spillere ikke var så dårlige, men at de underpræsterede voldsomt i mange kampe og spillede kun til 5-7 stjerner.. Frustrerende! men fik mig slæbt op på en 9. plads efter en haæv sæson.
      Fik originalen med posten igår og har spillet som en gal. Starter med AC Milan for lige at komme ordentligt ind i det, og så er det træls at sku afprøve de nye features med et elendigt hold. Men når jeg har spillet en halv til en sæson skifter jeg til en klub med udfordring.. og lur mig om det ikke bliver de hvide fra Fredensvang!

Men lad os høre om alle jeres transfers!

PistolPete
      Bruger

Hvad er der af nye features i forhold til 2007'eren?

Stoei
      Bruger

Så har jeg nørdet spillet i 16 timer siden igår… Første sæson med AGF: Superliga placering: 9 med 3 point ned til nr 11 (lå når 11 før sidste kamp mod OB som jeg så vandt), udover dette vandt jeg pokalturneringen…. Men jeg fatter stadig ikke det med at Williams ikke har EU statsborgerskab når der står at det er Valgbart for ham ? ?!+

Hornbek
      Bruger

Har overvejet kraftigt at købe spillet. 🙂

– er det federe end 07'?
      Hvad er forskellen i grove træk?

Det har et helt andet design! Jeg synes det er lidt uoverskueligt i starten, men sårn er det jo med nye spil (:
      Man kan også overføre penge fra sit løn buget og så får nogle flere transfer penge ud af det, hvilket er en SUPER god ting! (:
      så når man har vendet sig til spillets udsegende/opbygning, så er det et rigtigt godt spil, også bedre end 07, efter min mening (;

Lars Elstrup
      Bruger

andersstein skrev:
      Købte det også i går. Hold kæft hvor er det realistisk. Til gengæld synes jeg det er mærkeligt man kun kan vælge 3 lande og være manager i? Eller også er det bare mig, der ikke kan finde ud af det.

Du skal bare vælge Avancerede Instillinger, så kan du godt vælge flere lande!;)

andersstein
      Bruger

Lars Elstrup skrev:
      Du skal bare vælge Avancerede Instillinger, så kan du godt vælge flere lande!

Okay tak. Men jeg har faktisk fundet ud af det, jeg fuckede det bare lidt op i starten 😀

AGFRasmus2
      Bruger

Er der nogen der ved hvad det koster er nemlig på efterskole og kommer først hjem i weekenden så ville lige hører hvad det koster har rigtig store forventninger til spillet og skal virkelig nørde det 😛 ..
      glæder mig sindsygt .. så hvis i kender prisen så vil det være nice hvis i lige kunne sige den? B):k:k:k

dksauron
      Bruger

Ja spillet er bestemt fedt – men hold da op det skriger på en patch (som altid ved release)

Har da aldrig oplevet et så kedeligt game-play. Godt er en del af det langt mere realistisk eksempelvis med dybdeløb, men der bliver jo aldrig taklet – forsvarsspillerne er jo bange for bolden, og angriberne vil ikke det store med den. De fedter rundt med bolden, mens alle andre blot kigger på ham.

SI er da heldigvis opmærksom på problemet…

Anders_agf
      Bruger

Nogle der ved hvornår den første patch udkommer? for det som "dksauron" nævner, er da godt nok ufatteligt irriterende og overvejer kraftigt at gå tilbage til 07'eren igen indtil fejlen er rettet!

dksauron
      Bruger

Anders_agf skrev:
      Nogle der ved hvornår den første patch udkommer? for det som "dksauron" nævner, er da godt nok ufatteligt irriterende og overvejer kraftigt at gå tilbage til 07'eren igen indtil fejlen er rettet!

Da spillet udkom i sidste uge, tror jeg, at du skal være lidt tålmodig. Mon ikke, at der går en måneds tid. Det gjorde der da i hvert fald ved FM2006 og 2007…

dksauron
      Bruger

Anders_agf skrev:

http://community.sigames.com

BOND-AGF
      Bruger

tak har fået demoen fra denne side nu: http://fm08.footballmanager.net/en/demo.html

vælg den øverste til PC den virkerr!

dksauron
      Bruger

BOND-AGF skrev:
      tak har fået demoen fra denne side nu: http://fm08.footballmanager.net/en/demo.html

vælg den øverste til PC den virkerr!

Ja som altid forstår jeg ikke meget af, hvad det er, du mener, Bond.

Hvad er det lige, at du takker for;)

BOND-AGF
      Bruger

øh for linket tror du ik? er du dum? det står jo tydeligt med sort!

dksauron
      Bruger

BOND-AGF skrev:
      øh for linket tror du ik? er du dum? det står jo tydeligt med sort!

Ja har en klar holdning om, at een af os er mindre-begavet – hvem må du selv gætte dig til…

Eftersom du selv omtaler et andet link, kunne man jo godt komme en smule i tvivl.

Lars Elstrup
      Bruger

Gode spillere-
      Alan, angriber, ung brasser, er kun 17 så man kan ikke få ham til Europa med det samme.

Jakob Johannson, angriber, Talent… tror nok han er færing.. starter i FCK

Paulinho Dias, 20 årig Brasillianer, DM, rimelig gode tal..

Nogen der har spottet andre gode spillere?

Katholm
      Bruger

Kan varmt anbefale Birkir Bjarnason, jeg fik ham på fri transfer 1 januar, og ½ år efter solgte jeg ham for 15 mill. Der havde han spillet 15 kampe, scoret 5 mål og lavet 11 assists:k

fnick
      Bruger

Så er første halvsæson i 07/08 spillet, self med de hvieee..!:D
      Startede sæsonen fantastisk ud med at ligge i toppen de første 7-8 runder, men her ved halvårsskiftet, må jeg sande at spillerne ikke leverede hvad der skulle til (skal jeg sige som chefen) og tabte 7 kampe i træk! Derfor ligger jeg nu nr. 8 inden foråret starter, mens jeg desværre røg ud i pokalens fjerde runde mod lillebror randers..
      Dioh startede fuldstændigt vildt med 4 mål i første kamp, og 7 mål i tre, men gik derefter meget i stå. Samtidig er forsvaret helt ad helvedes til i det nye..

salling
      Bruger

ja, der er per egil flo, har er 18 og er nordmand, købte ham for 1.5 mil, 2 år efter solgte jeg ham for 67 mil, med agf.

ellers er der freddy guarin, os rimelig sindsyg, kan ikke huske hvor han spiller.

Men flo ska spille angriber han ska nok bombe, eller brug ham på højre midt.

Bergmania2
      Bruger

Pablo Piatti i AGF 😀

andersstein
      Bruger

Hvad sker der for mit spil med AGF? Jeg er kommet til 2010, det går skidegodt, og nu står der kraftdedme at spillet ikke kan hentes? Nogen der kan hjælpe mig? 😐

agf8260
      Bruger

fmdanmark.dk's forum, der er nok en der ka hjælpe…

andersstein
      Bruger

okay, tak.

Dalle
      Bruger

Nogle der kan forklare lidt om, hvornår det er bedst at spille direkte eller med korte afleveringer? I må også godt forklare, hvornår det er bedst at spille igennem midten eller ud på kanterne.

agf8260
      Bruger

Passing

you need to study your players really carefully before deciding what passing to choose. Particular the ones in midfield as hopefully these will have most of the possession your team has. In LLM you probably don’t have the players to play a short passing game as they lack technique and creativity. So if that’s the case try a director long ball type. As the players available at LLM should be widely available to pull this off.

Mixed: Players will attempt all styles of passing: short, direct or long.

Short: Your players will just pass the ball to the closest player that isn’t marked. He will just play the basics.

Direct: Your players will attempt to get the ball up field as quick as possible. They will go through the positions until it has reached the front men.

Long: Your players will always hit long balls forward. They will play the ball over the top. This works well if players have poor passing stats, the weather conditions are bad or if you are playing against tough opposition.

Guldmann82
      Bruger

Hej allesammen!
      Jeg er ny i FM verden – og jeg må indrømme at det ikke kører helt for mig 🙁 Har svært ved overhovedet at vinde nogle kampe…
      En venlig person der kan gi' mig nogle fif til hvordan jeg får de hviiiie til at spille ordentlig sammen…? Taktik, instruktioner osv…

Guldmann

salling
      Bruger

ja du ska spille 4-4-2

med en pil op på begge fløje, jeg endte nummer 3 med det her hold,

graulund-dioh

pleidrup–arnason–lucena–valencia

kure–persson–budtz–lindkvist.

men det var vidst os mere held en forstand.:D

Budtz4ever
      Bruger

Det er fedt.. Ved ikke om det er nævnt, men spillerene kan gå på druk, og ikke møde op til træning.. Hvem sagde Garra Dembele[lol]:D

fnick
      Bruger

haha, så skulle man da købe duncan tilbage hvis de kan smutte på druk..;) eller søren pedersen og tøffe i staben, så har vi også julefrokost ballade!;) LOL!

så er første halvanden sæson spillet, i først sæson endte jeg 6'er to point fra uefa cup'en, fik sgu endda en spiller på årets hold.. nu her ved vinterpausen i den nye sæson ligger jeg 1'er med 5 point ned til aab.. hvem sagde klasse..:k
      og har hentet Eirik Bakke fra Brann i ved manden med succes i leeds og ellers et flop, fuck den mand har været røverkøb, fansene er fuldstændigt vilde med ham, og pressen elsker ham..:D

Traberg
      Bruger

ligger nr. 1 efter vinterpausen.
      jeg købte Dusan Djuric. Supporterne er vold glade for ham, og han score mange kasser 😉
      – køb ham 😀

randel
      Bruger

køb matias fernandez han er bare god

agf8260
      Bruger

den længe ventede patchs er kommet….

Lylle
      Bruger

den længe ventede patchs er kommet….

det var på tide .. spillet har på inden måde fungeret optimalt indtil nu

dksauron
      Bruger

Og Royal League er fjernet… alt for fedt

kanonkuglen
      Bruger

Jeg gad bare godt er der i 2009'eren (hvis vi også lever der) kom nogle flere ændringer i spillet i stedet for kun at lave designet om.. Enig?

kanonkuglen skrev:
      Jeg gad bare godt er der i 2009'eren (hvis vi også lever der) kom nogle flere ændringer i spillet i stedet for kun at lave designet om.. Enig?

Helt enig. Der mangler dog også en del ved designet og især en rød tråd gennem alle spil. Synes det er super irriterende at skulle vænne sig til nye designs hvert år.

Lylle
      Bruger

man kan sige at det jo også er ret svært at ændre noget på nuværende tidspunkt .. jo altså på et tidspunkt bliver de jo "nød" til at tage skridtet til 3D .. men ellers har jeg svært ved at se hvad de skulle tilføje/ændre .. gider heller at der går rent the sims i den til sidst .. sådan noget med at købe bil til sig selv osv.

dksauron
      Bruger

Lylle skrev:

. jo altså på et tidspunkt bliver de jo "nød" til at tage skridtet til 3D .. .

Er bestemt ikke enig.

Kan slet ikke se, hvad der skal gøre godt for, og hvordan vil du i grunden kunne simulere eks Ronaldinho i 3D, uden at grafikken ligner den fra Fifa?

Kommer der en så stor grafisk pakke på spillet, vil det være fuldstændig umuligt for en alm pc at køre spillet.

SI har også allerede ved flere lejligheder udtalt, at det ikke er med i deres fremtidsplaner, da det ville betyder bl.a det jeg nævner ovenover, samt at de ikke føler, at de har kapaciteten til det. De ville jo skulle ansætte, jeg ved ikke hvor mange grafikere.

I min mening, er der en masse ting, som SI kunne udvikle:

Bedre interaktion med ens spillere, eks. spillersamtaler og lønforhandlinger.

Bedre taktikmøder

Bedre mediebehandling.

kanonkuglen
      Bruger

Lylle skrev:

man kan sige at det jo også er ret svært at ændre noget på nuværende tidspunkt .. jo altså på et tidspunkt bliver de jo "nød" til at tage skridtet til 3D .. men ellers har jeg svært ved at se hvad de skulle tilføje/ændre .. gider heller at der går rent the sims i den til sidst .. sådan noget med at købe bil til sig selv osv.

Men synes du ikke det kunne være fedt at man selv kunne designe stadion evt. ? Og at man selv skulle finde sponsorere? .. Synes alligevel man kunne ændre en del..

agf8260
      Bruger

man ku starte med at lave et nogenlunde fejl frit spil, inden de begynder på alt muligt andet….[lol]

og nej tak til 3d i fm, det hører ikke sammen:k

Hoegh
      Bruger

Er selv ivrig FM/CM spiller og har været det siden det først CM-spil kom frem i starten af 90'erne.
      Jeg har spillet FM2008 i noget tid nu med Leeds, som jeg er ved at spille i Prem. League, hvilket går lovende. Jeg kan i den forbindelse anbefale Javier Acuña (striker) som jeg mener jeg købte i Cadiz.

Jeg er ligesom så mange andre herinde også irreteret over at forsvarsspillerne bakker og bakker i stedet for at tackle og at mine angribere alt for ofte sparker på mål LANGT udefra, selv om jeg har sat "Long Shots" til Rarely for mine to angribere.

Mht. taktik, så kan jeg iøvrigt anbefale "Bademesterens Diamand" fra fmfreaks.dk 😉

Jeg undrer mig over, at når en spiller har 6 mdr. eller mindre tilbage af sin kontrakt, plejer man så ikke at kunne signe dem i den periode på en free transfer eller husker jeg helt forkert??

kanonkuglen
      Bruger

Hoegh skrev:
      Jeg undrer mig over, at når en spiller har 6 mdr. eller mindre tilbage af sin kontrakt, plejer man så ikke at kunne signe dem i den periode på en free transfer eller husker jeg helt forkert??

Jo det plejer man og det synes jeg da også at kunne i FM 2008.. Hvad er problemet? [think]

Viser 58 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?