Flyt Jakob Poulsen

Forside Fora AGF Flyt Jakob Poulsen

Viser 23 svartråde
  • Forfatter
      Puskas8628
      Bruger

Kære Erik Rasmussen

Efterårets måske bedste AGF'er har nu spillet to helt ufatteligt ringe kampe, fordi han ikke kan finde sig tilrette på pladsen som hængende angriber.

Stop det eksperiment nu. Og det er ret enkelt: byt White og Jakob P. Det vil i den nuværende situation gavne dem begge.

RasmusT
      Bruger

Det er jeg helt enig i.. Ellers må man give Høegh chancen fra start og skubbe White ud på bænken.. En anden mulighed vil selvfølgelig også være og spille med Rafael alene på toppen og med 5 midtbane spillere bag ham..

axelaxel
      Bruger

Endelig ikke White på bænken, han er den der umiddelbart har ændret sig mest under ER, mere direkte og ufattelig hurtig, men ja – spil med 5 midtbanespillere i Brøndby og byt gerne om på White og JP. Han er ikke en særlig farlig angriber men en glimrende offensiv midt. Når vi kun har én angriber, så lad os spille med én angriber

Hornbek
      Bruger

Bytte White og JP?
      White har lagt op til begge vores mål, vel og mærket fra kanten af!
      Jakob Poulsen skal nok komme i gang, og med den kreativitet han besidder burde det snart give bonus.
      Hvis bare vores spillere ku finde ud af at sparke bolden i mål.. puha så havde det godt nok set noget bedre ud!

andreas13
      Bruger

white SKAL blive på kanten

Puskas8628
      Bruger

Alternativet for Jakob P. kunne også være offensiv midt og så en Høegh ind som den hængende angriber.

Det er et faktum, at Poulsen slet ikke har fungeret i år. Og det er også helt rigtigt, at White har fået meget bedre adresse på sine indlæg. Men p.t. er Nando for lidt i det offensive. Og Poulsen er ikke løsningen, kan alle se.

ER fatter ikke en dyt.

Stampefeber
      Bruger

Jeg er enig i at man bør flytte JP tilbage på højre kanten.
      Så kunne man rykke White over på venstre og David ind bag Nando som hængende angriber. I mine øjne viste han boldsikkerhed nok til at kunne bestride den position. David har selv udtalt at hans yndlings plads er inde centralt som 10`er lige bagved angriberen(erne). Når Graulund kommer tilbage kan man så lade dagsformen, og måske modstanderen, bestemme hvordan, og med hvem man stiller op.

anti-fogh
      Bruger

Som en af de absolut største White kritikere i verden, så synes jeg sgu han indtil nu har spillet yderst hæderlig!!! Han har ligefrem lært at sparke til en bold og lave flotte indlæg – nu mangler han så lidt mere overblik, men måske kan han også få det.

Og så….husk nu lige det tager at ændre et hold som AGF – godt nok vandt vi nogle kampe i efteråret, men 99 pct. af alle AGF kampe under Ove P. var dødkedelige og med en destruktiv form for fodbold – hvor er det dog fedt at se de kan producere chancer i hobetal. Glæder mig blot til de bliver gode nok til at høvle dem i kassen!!!

Groggster
      Bruger

Synes idéen med Davit Devdariani som offensiv midtbane er glimrende! White skal under alle omstændigheder blive på kanten – han har lavet begge oplæg og har stået for en masse offensive bidrag. Hvis han rykkes over på venstrekanten, så er der plads til Jakob Poulsen på højrekanten, hvor han hører til!!!

Høegh skal ikke spille fra start. Han er ganske enkelt ikke klar – det har han vist før.

Roger
      Bruger

Send JP ned på højre back som på landsholdet når Graulund kommer tilbage, så vi har 2 på toppen. Det bliver giftigt!

zcml
      Bruger

Syn's Jakob viste fremgang i forhold til Randers-kampen, men der er stadig langt op til det vi så til ham i efteråret, så jeg mener også han skal ned på fløjen igen, hvor vi for alvor kan få noget ud af ham.

Og så er det Devdariani, der skal ind på pladsen bag angriberen.
      Han har vist takter til at kunne blive en lille guldfugl, men egentlig ikke noget specielt fløjspil. Derimod ser han ud til at kunne gøre mere gavn i en fri offensive rolle bag angriberen.

White derimod passer glimrende ude på fløjen. Og har derfra også været manden bag de 2 mål vi har scoret indtil videre i år.

Spørgsmålet er så bare, hvem af White og Poulsen, der skal spille venstre fløj, da de begge som udgangspunkt er højre fløj?
      Her er min vurdering, at Jakob bedst kan udfylde rollen i venstre side, og at det vil være et mindre "handikap" end at bruge White.
      Han vil nok også være fristet til at trække ind i banen mange gange, men tror han kan slå nogle bedre indlæg fra venstre side end White.

topdm82
      Bruger

Jeg er fuldstændig enig med Stampefeber.

JP er klart en af vores bedste spiller, men på den plads, har han været en af vores svageste, og en spiller af den kaliber, skal vi have mere ud af.

White skal klart blive på kanten, så tro det ville være en god løsning af sætte Davit der ind, han er meget bold sikker, og har vist at han har et super godt blik for spillet og fylder måske også mere end JP gør…men var der egentlig ikke også snak om på et tidspunkt, at han var mere offensiv midt en kant?

Centralt skulle man måske prøve med JG og KP, og lade JL få en pause, for han virker åbenbart slet ikke klar, selv om han efter signe spillede nogle gode træningskampe og fik scoret nogle mål.

askoe
      Bruger

Hvad fanden ligner det osse at stille op i lange bukser, jeg har squ da sjældent set noget lignende i marts måned. Det dur ikke!!

Balstrup
      Bruger

Kan Jacob P ikke eventuelt spille midt-midt i stedet for lucena? han er jo alligevel tiltænkt en offensiv rolle!? Synes ikke Jerry har formået at overføre formen fra træningskampene til superligaen overhovedet! er dog sikker på JP ville være en farlig spil station og åbne rum frem i banen for nando og peter g? :k:k:k
      så eventuelt give gjesings plads til lucena?[think]

nettohunden
      Bruger

White bag spidsangriberen og Poulsen på kanten lyder fint i mine øjne. Jovist har White spillet rigtig godt på kanten og lagt op til begge vores mål, men det kunne Jakob P lige såvel ha gjort. Og White har før bevist at han er dygtig som den hængende angriber. Så i mine øjne er det bare at bytte rundt på de to…

petersen100
      Bruger

Byt rundt på White og Poulsen – længere er den ikke. På denne positon vil White for alvor kunne bruge sin speed.

zcml
      Bruger

petersen100 skrev:
      Byt rundt på White og Poulsen – længere er den ikke. På denne positon vil White for alvor kunne bruge sin speed.

Hvordan vil den være en fordel der fremfor på fløjen?

Hoolst
      Bruger

Forstaar jeg umiddelbart heller ikke. Jakob P skal da bruges paa floejen og skal helt klart flyttes fra nuvaerende position.

petersen100
      Bruger

Igen i dag er det tydeligt for enhver at han er fejlplaceret, han er simpelhen ikke koldblodig nok som angriber.

JeppeRC
      Bruger

petersen100 skrev:
      Igen i dag er det tydeligt for enhver at han er fejlplaceret, han er simpelhen ikke koldblodig nok som angriber.

Jeg synes nu ikke det handler om koldblodighed, men han er slet ikke nok med i spillet som hængende angriber, og ikke fylder nok.
      Det var tydeligt hvorfor agf blev meget bedre offensivt i 2. halveg, og det var at vi havde Nando der fyldte noget i front istedet for Poulsen , og at Poulsen er virkelig god på kanten, hvor han får udfordret og smækket indlæg ind (klasser bedre end Devderiani).

Synes også det er utroligt at Erik R er den eneste som ikk kan se at Jakob P ikk er særlig god på den plads og meget mere farlig på kanten.

Byt nu bare rundt på Davit og JP så bliver JP mere farlig og tror Davit vil være kanon med sine snævre driblinger og afleveringer. Og hvis så vi spiller med 2 angribere så kast Lucena på bænken og ryk Davit ned på den centrale midtbane..

zcml
      Bruger

JeppeRC skrev:

petersen100 skrev:

Jeg synes nu ikke det handler om koldblodighed, men han er slet ikke nok med i spillet som hængende angriber, og ikke fylder nok.
      Det var tydeligt hvorfor agf blev meget bedre offensivt i 2. halveg, og det var at vi havde Nando der fyldte noget i front istedet for Poulsen , og at Poulsen er virkelig god på kanten, hvor han får udfordret og smækket indlæg ind (klasser bedre end Devderiani).

Enig!

Syn's også kampen viste af fløjpositionerne pt. skal gå til White i højre side og Poulsen i venstre. Jakob er godt nok også højrebenet, men han kan alligevel slå nogle gode indlæg med venstrepoten. Det syn's jeg bestemt White og Davit mangler.

Vil dog i samme ombæring sige, at Davit er et rigtigt fornuftigt alternativ, oghan skal da også have en del spilletid stadig, så han kan fortsætte sin udvikling, men han kan jo også kæmpe med Feilhaber (når han bliver klar) om Lucenas plads, for han har da stort set været nytteløs i kampene.
      Syn's stadig, at Jerry er en god spiller, men efter nogle overraskende gode præstationer i træningskampee, er jeg vendt tilbage til min oprindelige antagelse, at han ikke passer ind i ERs spillestil.

Omvendt er der ingen, der passer ind, når man fuldstændigt undlader at brugesin centrale midtbane. Måske vi i næste kamp skulle droppe den centrale midt, og i stedet stille med 4 fløje[think] Det lader jo alligevel til, at ER er ved at omskole Feilhaber til fløj. Så hvis han bilve klar til AaB-kampen, kan vi passende stille med White og Poulsen som ydre fløje, og Feilhaber og Devdariani som inder fløje.

Det er self. ikke ment serøst, men det er da alligevel ligefør det giver mening.

Di Stefano
      Bruger

Det duer ikke med Jakob Poulsen som hængende angriber. Hvis Nando ikke er klar til en hel kamp mof Horsens, så tag ham med fra start, så vi kan få scoret de par mål og så få lukket af 😉 Det er bedre end at skifte ham ind, når modstanderen har fået det mentale overtag.

Poulsen vokser jo tydeligvis også lige så snart han kommer ned på midten igen.

Viser 23 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.