Flere folk på Stadion

Forside Fora Off-Topic Flere folk på Stadion

Viser 12 svartråde
  • Forfatter
      Per Leth
      Bruger

Aarhus har et kæmpe potentiale på mange måder. Derfor kan det undre at vi til nogle hjemmekampe kun sidder ca. 5000 På stadion.
      I Aarhus kommune bor der ca. 350.000 mennesker. Men potentialet er meget større end dette tal viser. De fleste Aarhusianere bor nemlig i sovebyerne og omegnskommunerne. Ifølge Eurostat bor der nu i 2016 Ialt 845.500 borgere indenfor en radius af ca. 30 minutters bilkørsel fra Rådhuspladsen. Derfor er der tilskuermæssigt plads til forbedringer, og som AGF tilhængere må vi tage ansvar for at flere bliver engagerede i den by som de bruger og elsker, og især benytter sig af at byen har et superliga fodboldhold.
      Jeg vil derfor opfordre alle kreative sjæle til at spekulere over hvilket initiativ de savner, og anbringe forslaget her i denne rubrik, og helst med dato på. Både forslag til klubben, men især til alle de tusindvis af fans, der følger AGF og ser kampene, og som i hverdagen i virkeligheden har meget større indflydelse på vores image end klubben selv.

Per Leth
      Bruger

Forslag til klubbens markedsføringsafdeling.
      Aarhus komune har opsat ialt 8 Digitale informationsstandere ved indfaldsvejene.
      Disse søjler er opsat for at alle byens borgere kan vide hvad der sker på koncertfronten, sports arrangementer og lign.
      Disse standere læses dagligt af ca. 200.000 bilister. Det vil sige at vi allesammen mindst en gang om ugen vil se annoncen for et arrangement.
      Det koster 8.000,-kr pr.uge for alle 8 søjler, men mon ikke AGF kan få en mængderabat på annoncering for hjemmekampene.

venlig hilsen Per Leth.

zinn
      Bruger

Der er i bund og grund kun én årsag til at AGF ikke trækker fuldt hus hver gang, og det er at vi ikke har præsteret en skid i 20 år. Der findes en hel generation af mennesker i DK der nærmest aldrig har set AGF slutte over en 10. plads og har mere end almindeligt svært ved at se hvad der gør klubben så interessant. Derudover har DBU, Divisionsforeningen og klubberne individuelt fejlet næsten konstant i to årtier når det gælder marketing og om at få folk på stadion generelt. Holdningen har været at “det har folk altid gjort”, mens man har ignoreret alternativer til stadionbesøg som Premier League i fjernsynet, streaming af kampe på nettet, billetpris kontra spilkvalitet på banen osv. osv.

Du kan bruge flere hundrede kroner på at slæbe dig og ungerne på stadion og købe pølser + sodavand, eller du kan tøffe i supermarkedet og købe det samme til 1/3 af prisen og se bold fra flere ligaer, inklusivt den danske, på sofaen sammen med ungerne. Derudover flytter idioterne kampprogrammet længere og længere væk fra de tidspunkter hvor DK rent faktisk har stadionvejr (sommeren) og lægger dem i december og februar pga. TV.

Desværre vælger klubberne og DBU at reagere i stedet for at agere. Det er egentlig et fint forslag du kommer med, som jeg godt kunne være enig i, men jeg mener grundlæggende at der bør satses langt mere på tilskuerne fra DBU og divisionsforeningens side inden man når til den egentlige markedsføring. Selv FCK kan ikke fylde deres stadion og havde i snit lige over 16.000 til deres hjemmekampe. Uanset hvor meget vi plejer at rynke på næsen af dem er det en meget bekymrende udvikling.

hepe
      Bruger

@zinn,

Jeg er helt enig med dig i dit indlæg – men også et godt forsøgt af @Per Leth…

Det er stemningen man skal oplever på stadion…

Men men – efter 10 min er AGF bagud med 2-0 mod Hobro eller Horsens – og hvor er stemningen så henne…

Stemningen er hjemme hos en kammerat hvor der er flere samlet omkring en 50” TV med Surround Sound og en kasse øl til hver mand – det er stemning, når AGF er kommet bagud…

Man kan tale om nyt stadion, løbebane etc. – men det vi mangler er 11 mand på banen der kan lave (gennemsnit) to (2) mål per kamp og kun lukke et (1) ind – se det vil give en topplacering – men AGF har en anden taktik, som desværre går ud på det modsatte…

I Aarhus er der mange medløbere der kommer når AGF ligger i toppen og derudover vil der komme 5.000 tilskuer blot for at se AGF tabe… (specielt studerende der kommer fra andre landsdele)

Når AGF ligger nede på en 10 plads, kunne man forsøge med nogle AGF Girls med banner på indfaldsvejene i ugen op til en kamp og give 10 kroner til de tilskuere der vil have en gratis CERES øl… fribillet til Friheden, rundvisning i Domkirken og på Rådhuset, – men det vil ikke hjælpe…

Aarhus Pigegarde i pausen – måske vil det hjælpe – de har tidligere været der og ofte – som jeg husker det – spillede de bedre end AGF…

Per Leth
        Bruger

Pigegarden lyder som rigtig god ide. Kan nogen forestille sig Speedway uden damer?? nej vel!

Jeg ville gerne komme et par timer før kampen og drikke et par ekstra øl, hvis der forgik noget underholdning inde på grønsværen.

Jeg tænker også at jeg ville komme på stadion, hvis man viste udekampe på storskærme, og vi kunne købe forplejning undervejs.

Per Leth
      Bruger

Jeg kan godt forstå at DBU har andre interesser end os. Men hvem siger at DBU skal være placeret til evig tid på Brøndby Hovedgade, og desværre i samme by som Tv stationernes markedsføringsafdelinger. Er det en politisk beslutning, eller hvordan hulen er det gået så galt for dansk elitefodbold?
      Kan man evt. sætte noget igang politisk for at flytte DBU væk fra mediesumpen og dermed bryde den tætte tilknytning til mediernes repræsentationskonti?

Når der opstår ineffektivitet i en Københavnske virksomheder, plejer man at flytte dem til Jylland. Og nej….medarbejderne skal ikke med! Rationaliseringspotentialet ligger netop i at flytte virksomheden til et sted med en kvalificeret og sund medarbejder kultur.

Per Leth
      Bruger

Forslag til AGF

Storskærme på Aarhus stadion til udekampene. evt. gratis adgang, eller en mindre entre, og med salg af øl og pølser. Tror vi ville blive rigtig mange.

Skomageren
      Bruger

Jeg tror desværrer at næsten en hel generation er tabt.
      Men man burde også lave en klub for børnene ud over den som de har nu.

“Super-fan” for børn. hvor man får en hvid kappe med agf logo til børnene også med 10 “bud” på indersiden som kunne være om hvordan man støtter sit hold i medgang og mod gang osv. også på den måde “opdrage” næste generation af fans og stadiongængere til at måske være mere positivte og ALTID støtte op selvom det ind i mellem er noget lort der bliver leveret.

Det er dog et langt sejt træk.. Men jeg tror nu at børn på 5-9år eller hvad det nu kan være, ville syntes det ville være pænt fedt at komme på stadion i “superfan” udstyr med kappe 😀

Per Leth
      Bruger

Det med at der kommer flere folk når holdet vinder, kan vi kun være enige i.
      De to ting hænger meget sammen. Spørgsmålet er skal vi sætte os ned og vente på at holdet bliver bedre, eller skal vi tage initiativer så der gradvist kommer flere folk på stadion, flere penge i kasssen, flere gode spillere, og dermed resultater som i de gode gamle dage?

Jeg synes at der er meget at have optimismen i lige nu. Klubben gør alt hvad den kan på alle parametre, og tiden er inde til at vi der er fans af klubben atter begynder at vise tillid til holdet, og gør en særlig indsats for at få flere på stadion. Vi kan i mine øjne ikke tillade os at forspilde dette moment. Aarhus blev ikke bygget på en dag som vikingerne sagde og ting tager stadig tid.
      Men hvis vi ikke står sammen her og nu når vi ihvertfald ingen vegne, og så kan det ende med at pessimisterne får ret.

Fint indlæg. Parkeringspladserne og de trafikale muligheder rundt om stadion, er heller ikke ideelle for at få folk til – og særligt væk fra kampene. Det tager meget længere end bare den tid, det tager at køre. Det er ganske vist kun 20 min. for mig, men det kan sagtens tage 45 min at komme hjem efter en kamp, fra slutfløjt til man er henne ved sin bil, og efterfølgende vente på at køre ud fra sin parkeringsplads, og så køre i kø. Da jeg selv boede tæt på byen, var det knap så meget en forhindring, da jeg bare kunne cykle. Jeg ved ikke hvordan den lige skal løses, men jeg tror at hvis der kunne findes en god løsning til dette, ville det forbedre tilskuertallet en anelse.

Negreanu
      Bruger

Skab et hold der skaber nogle resultater, så kommer folk. Senest tydeliggjort i den sæson hvor vi lå nr. 1 efter 7 kampe. 16-18 k. på stadion i et par kampe i træk.

Og så skal vi selvfølgelig have et fodboldstadion.

Norden
      Bruger

1. Det spillemæssige niveau er lavt
      2. Pris for billet + forfriskninger er høj – der skal også prioriteres ture til Legoland mv.
      3. Kamptidspunkterne er helt til hest. Tror mange flere ville købe eks. sæsonkort hvis man vidste hvornår kampene blev spillet. Jeg kunne ikke drømme om i juni at købe et sæsonkort, da jeg ikke aner hvornår kampene ligger og dermed risikerer at misse en hel række kampe.

zinn
      Bruger

Udover vores ringe resultater vil jeg mene at den største udfordring angående publikum bliver at tage kampen op mod TV-stationerne. Alle de fans der ikke tager på stadion ser den i flimmeren og det er der vi kommer på røven.

Jeg synes faktisk at klubben har gjort mange ting rigtigt og gør sit bedste med diverse undersøgelser, men i bund og grund er kombinationen af priser, kamptidspunkter og alternativer meget svær at kæmpe imod. Faktum er desværre at det for mange mennesker både er dyrt og besværligt at gå til fodbold. Det var ikke et stort problem da jeg var gymnasieelev for en del år siden, da SU og forældre kunne give billetten og man ikke havde andet end tid. Men hvis man f.eks. får fri klokken 16, skal købe ind, have lidt at spise (for at spare penge på staionplatten) og skal med offentlig transport kan det sgu godt være svært at nå det til klokken 18.

Og så er der den evige vinterafslutning og begyndelse: DK har sgu ikke lige vejret til udendørsaktiviteter i december og februar, ligesom banen og spilkvaliteten typisk ligger langt under det middelmådige niveau vi som regel ser. Er der dog for fanden ikke nogle med lidt nosser i de danske klubber der kunne hive fat i Viasat m.fl. og i det mindste lade os spille nogle sommerkampe i de ulige år? Så kunne vinterpausen blive lidt længere og vi kunne få flere på stadion. Det kan de f.eks. sagtens finde ud af i Sverige og Norge, hvor der lige kommer lidt mere på om sommeren.

Roger
      Bruger

Jeg bor selv i en “soveby”, og har en fodboldinteresseret knægt som jeg er ved at opdrage i den rette tro 🙂

Men det hænger ikke sammen med alle disse aftenkampe, specielt mandage er umulige – det fungerer ikke at vi først er hjemme kl 22 på en skoledag, og fredagskampene er heller ikke nemme at få til at hænge sammen. Billetpriserne er der ikke noget at klage over – 100 kr for billet til både far og søn på B-tribunen – så kan man godt leve med de lidt høje priser på stadionplatter mv.

Jeg har aldrig brudt mig om det nye system, hvor TV stationerne bestemmer hvme der skal spille hvornår – det giver altså en skævvridning at BIF og FcK primært spiller deres hjemmekampe søndag eftermiddag/aften og dermed har bedre mulighed for at fastholde et trofast publikum – modsat de øvrige 10-12 klubber der får spredt kampene ud fra fredag til mandag aften.

Et mere fair system ville være, hvis spilletidspunkterne for de første 26 runder blev lagt fast allerede inden sæsonstart, og jævnt fordelt så alle klubber får nogenlunde lige mange kampe på alle tidspunkter. Der kan allerede her tages højde for at de hold der skal spille i Europa, får deres fredags- og lørdagskampe før de evt skal spille EC. TV selskaberne må så for min skyld herefter gerne slås om hvem der skal vise hvilke kampe, sålænge spilletidspunkterne ligger fast.

Viser 12 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?