Fister og hans venner

Forside Fora AGF Fister og hans venner

Viser 33 svartråde
  • Forfatter
      Twisty
      Bruger

Det er med stor chance for at blive høvlet ned jeg laver det her indlæg……
      Først vil jeg starte med at sige, at jeg syntes fister og hans venner gør et stort stykke arbejde, alt mulig respekt for det, men igår i esbjerg blev jeg sku sur.
      Der er en halv time tilbage af kampen og som alle ved var vi jo bagud 1-0, stemning er ikke skide god, der er ikke rigtig nogen der synger, vi er så en flok på 10-15 mand der forsøger at starter nogle sange men uden held, for fister og hans venner vælger at starte en ny sang, som der måske er 50 der kan synge med på.
      Jeg har hele tiden haft den idé at en capo skulle være stemningsskabende, og ikke modsat……..
      Hver gang vi forsøgte at starte en sang som alle kan synge med på der måske kunne give drengene på banen lidt gejst, kom der et "modangreb" fra fister og hans venner……..
      Det er helt fint med nye sange, og fedt at der er nogen der gider bruge tid og energi på det, men det var måske ikke det rigtige tidspunkt……..

Det var så lige et surt opstød fra min side, men var sku møg gal da jeg tog hjem igår…..

Morten…..

Kan det ikk bare have været forvirring? For nogle gange kan man også blive træt af "originale"/"gamle" sange? Tror sku ikk de er ude på at ødelægge stemning, tværtimod..

Mads

T-SPOON
      Bruger

Heller ikk særlig smart at I (Nysir) er dem der står forrest til "optøjerne" efter kampen. Ikke særlig godt signal i sender når i står og rykker i det hegn der er mellem jer og mange Esbjerg fans. Der blev kastet mange øl og lightere frem og tilbage (jeg så ikke om i også kastede ting). Utroligt at der skulle flere betjente til at få en flok storsmilene Nysir folk væk. Pinligt

Damme
      Bruger

T-SPOON skrev:
      Heller ikk særlig smart at I (Nysir) er dem der står forrest til "optøjerne" efter kampen. Ikke særlig godt signal i sender når i står og rykker i det hegn der er mellem jer og mange Esbjerg fans. Der blev kastet mange øl og lightere frem og tilbage (jeg så ikke om i også kastede ting). Utroligt at der skulle flere betjente til at få en flok storsmilene Nysir folk væk. Pinligt

Kan du ikke lige uddybe hvad der skete før, under og efter optøjerne?

Var smuttet på daværende tidspunkt, så det ikke.

Meloveyou
      Bruger

Nysir? Hmm ifølge EB en samarbejdspartner til WP

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1066011.ece

@Meloveyou
      Der bliver intet nævnt i artiklen om, at WP og Nýsir skulle "arbejde sammen". Så efter min mening en langt ude påstand, du kommer med.

Det er ikke forbudt at læse en artikel helt igennem, inden man kommenterer den 😉

Meloveyou
      Bruger

Du kan da bare se de glade venner på billedet, tåber hele flokken

Haha, så fordi 1 enkelt person fra gruppe 1 er venner med 1 fra gruppen 2, så arbejder gruppe 1 og 2 sammen?[lol] Og hvordan kan du dokumentere at personerne på billedet er venner?

Meloveyou
      Bruger

De hygger sig da de latterlige racister

Meloveyou
      Bruger

Fister, det står under billedet

Fister skrev:

HejMedDigLilleMand skrev:
      Haha, så fordi 1 enkelt person fra gruppe 1 er venner med 1 fra gruppen 2, så arbejder gruppe 1 og 2 sammen?[lol] Og hvordan kan du dokumentere at personerne på billedet er venner?

Og hvorfor mener du at nogle fra de billeder som EB har taget, er med i Nýsir?

Tager udgangspunkt i billedeteksten, og intet andet.

Krag
      Bruger

Jeg orker virkelig ikke den samme gamle snak i krogene om, at Nýsir skulle arbejde sammen med WP og jeg ved ikke hvad. Er det ikke blevet diskuteret 10230203 gange herinde?

Andre Jensen
      Bruger

Krag skrev:
      Jeg orker virkelig ikke den samme gamle snak i krogene om, at Nýsir skulle arbejde sammen med WP og jeg ved ikke hvad. Er det ikke blevet diskuteret 10230203 gange herinde?

Jo det må man sige at det er, men kan vi andre ikke bare grine med fra sidelinjen?
      Det er nu altid herligt når familien frysepizza diskuterer
      verdens situationen ud fra hvad de har læst i Ekstra Bladet.
      Lixtals målinger har før påvist at Ekstra Bladets læsning svarer til niveauet for børn i 5.klasse, og det gør netop at en stor del af Mtacs brugere lige netop klarer spærregrænsen for at kunne debattere med.
      Det skal de da have lov til, når der nu står noget AGF relateret i en avis de lige kan formå stave sig igennem B)

Aros
      Bruger

Lixtals målinger har før påvist at Ekstra Bladets læsning svarer til niveauet for børn i 5.klasse, og det gør netop at en stor del af Mtacs brugere lige netop klarer spærregrænsen for at kunne debattere med.
      Det skal de da have lov til, når der nu står noget AGF relateret i en avis de lige kan formå stave sig igennem B)

Og hvad er der så i vejen med EBs lixtal, Andre? Et lixtal som "svarer til niveauet for børn i 5.klasse" er kun et udtryk for, at teksten er let at læse: At ordene og sætningerne er forholdsvis korte. Det betyder, at teksten er overskuelig og let at forstå. Det burde da være et mål for alle, der gerne vil formidle et budskab til andre. Lixtallet siger intet om, hvorvidt det, der står i teksten, er rigtigt eller forkert. Det kan heller ikke bruges som en målestok for, om indholdet i teksten er klogt eller dumt.
      Du mener måske, at man bare skal bruge lange fremmedord og glemme at sætte punktum – så bliver det, du skriver, automatisk mere intelligent?

Krag
      Bruger

Jeg tror nu bare at Andre var lidt ironisk og prøvede af sige, at man egentligt tit ser/høre, at det EB skriver ofte er noget vås.

(Hvorfor er det Fister's venner, og ikke Krag's venner?) 🙁

barnet
      Bruger

😮 jamen… er det da nogen hemmelighed at lindberg er en del af Nysir ?? Og anyways… ja ik så smart at starte en ny sang op på en away, når vi endelig havde chancen for at synge EfB ud af blue water arena – men sket er sket og tror den nye sang bliver fed. Når vi andre engang får den lært helt.

anderssch
      Bruger

så er diskusionen da vist kørt lidt af sporet

Djarvis78
      Bruger

Og kan den del af debatten ikke tages i den tråd, der (indtil den bliver kørt af sporet) allerede er i gang?

Twisty har vist fået svar på sit spørgsmål.

Andre Jensen
      Bruger

Aros skrev:

Og hvad er der så i vejen med EBs lixtal, Andre? Et lixtal som "svarer til niveauet for børn i 5.klasse" er kun et udtryk for, at teksten er let at læse: At ordene og sætningerne er forholdsvis korte. Det betyder, at teksten er overskuelig og let at forstå. Det burde da være et mål for alle, der gerne vil formidle et budskab til andre. Lixtallet siger intet om, hvorvidt det, der står i teksten, er rigtigt eller forkert. Det kan heller ikke bruges som en målestok for, om indholdet i teksten er klogt eller dumt.
      Du mener måske, at man bare skal bruge lange fremmedord og glemme at sætte punktum – så bliver det, du skriver, automatisk mere intelligent?

Selvfølgelig kan det være sandt nok det der står.
      Jeg synes dog ofte også at Ekstra Bladets research også befinder sig på samme klassetrin som lixtallet.
      Og én ting er at læse en tekst, en anden ting er at forstå den.
      Jeg synes ofte debatten herinde bærer præg af at folk kun har læst overskrifter og billedtekster i stedet for indhold.
      Der står jo ingen steder at Nysir har noget med WP at gøre, men det er alligevel den opfattelse som en stor del af dette forums bruger nu sidder med.

Djarvis78
      Bruger

Når et fremtrædende Nysir-hoved som Lindberg (hvis han stadig er det?) sutter på WP'ere og man har set tilpas med fotodokumentation for det, er det svært ikke at tænke tanken.

Og ja, JEG ved godt, at Nysir siger noget andet, men for en udeforstående KAN det være svært at finde rundt i det. Men det ved du bedre end jeg, ik?

Jeg håber ikke de fleste automatisk laver koblingen mellem Nysir og WP, men i stedet læser resten af artiklen og tænker "holy fuck, hvor har da nogle mentalt udfordrede rendende iblandt os"…

– og så tilbage til debatten om stemningen..

Todi
      Bruger

Hehe..Jeg gik på HG med Simon Hvass (wp) for 6 år siden, dengang var han FCK Fan af hele Hjertet, og HADEDE AGF…Skovl…

St-Pauli
      Bruger

Blot en artikel?? [shock]

så folk kan få en bedre indsigt B)

er så træt af Dig Sct. Pauli..

Fedt du kalder dig AGF fan men KUN har kommenteret indlæg hvor der diskuteres politik??? Hmm..

Og hvorfor linke til en artikel der er uddebateret og FYLDT med faktuelle fejl, samt ekstrem subjektiv da Redox er kendt som venstreorienteret..

ADMIN burde virkelig slette din konto, da du INTET bidrager med.

St-Pauli
      Bruger

The Real Deal skrev:

Fedt du kalder dig AGF fan men KUN har kommenteret indlæg hvor der diskuteres politik??? Hmm..

Og hvorfor linke til en artikel der er uddebateret og FYLDT med faktuelle fejl, samt ekstrem subjektiv da Redox er kendt som venstreorienteret..

Omj chill dog lidt ned??

Jeg linkede bare til den side, som Ekstra Bladet har brugt, til at skrive deres artikel. 😉

DoktorGF
      Bruger

Jeg synes det bølgede meget op og ned stemningsmæssigt. Specielt under "stå op – sid ned"-sangen (u know what I mean) fik jeg nærmest kuldegysningeer af det brøl vi kom med. Max fedt!

Med hensyn til den nye sang har den kæmpe potentiale. På den måde var det fint at den kørte noget tid, så man kunne fange teksten. Folk virkede bare ikke så lærevillige, synes jeg. Mystisk?

Mere generelt ift Nysir – eller Fister & co. 😀 Dejligt at se noget rigtig gejst, men vi mangler altså seriøst en rigtig capo eller to. Det virker bare naturligt, at det skal være en af jer – men måske er der ingen der gider? Det blev lidt blød mellemvare i Esbjerg synes jeg mht stemningsstyring.

Og til sidst fik vi vist slået fast at der vist ikke er nogen i Nysir der er i familie med Lars Ulrich. [lol] Det gik ikke for godt med den tromme! Jeg har ihvertfald fået nyfunden respekt for trommen. Det er ikke så let som det ser ud til – specielt ham med strithår og pindarme, der gav den gas i pausen skulle vist en tur i øvelokalet. No offense! 😉

St-Pauli skrev:

The Real Deal skrev:

Omj chill dog lidt ned??

Jeg linkede bare til den side, som Ekstra Bladet har brugt, til at skrive deres artikel. 😉

hvorfor så ikke skrive det?? i dit indlæg istedet for bare at skrive linket..

St-Pauli
      Bruger

The Real Deal skrev:

St-Pauli skrev:

The Real Deal skrev:

Omj chill dog lidt ned??

hvorfor så ikke skrive det?? i dit indlæg istedet for bare at skrive linket..

Jeg tænkte at folk ville finde ud af det selv, hvis de læste hvad der stod.

Men den er jo FYLDT med fejl, så hvorfor give folk et link til en artikel der forvrænger sandheden?

Flanhardt
      Bruger

OK… det er fuldstændigt rigtigt at Nysir i mange tilfælde har taget klart afstand til WP, så der skal ikke være nogen sammenligning der.

MEN det er også sandt at der er en del af Nysirs medlemmer eller i det mindste dem der er sammen med nysirs medlemmer der råber rascistiske og homofobiske tilråb under Away kampe. Jeg har efterhånden været til en del, og stået lige op af nogle klaptorske som råbte abelyde og at spillere skulle tilbage i træerne, eller 'hvor er han' hver gang Salami fra FCM løb ind i skyggen. Det er også sandt at dem der 'står' for megafonen, capo og tromme (ment som gruppe, ikke specifikt de tre) er dem der kaster med fadøl, lightere og/eller sætter ild til sæder eller fyrer romerlys af i tætbefolkede områder. Jeg har også set en del af den selvsamme gruppe (om de så specifikt er medlem af Nysir ved jeg ikke, men de står sammen med fister og er best buds under kampen) lave grafitti, spytte efter kontrollører og generelt bare være idioter. Det er så slemt at jeg til away kampe ALDRIG står sammen med GF-away fraktionen, men lyner jakken op og sætter mig på et 'neutralt' afsnit hvor jeg kan nyde en god omgang bold og en pølse sammen med mennesker der går mere op i bold end i fællessang og at kaste med ting.

Jeg elsker god stemning på stadion, og jeg synger med på en masse sange, og rejser mig op for at hylde holdet, men samtidig bliver jeg pinlig berørt over at blive sammenlignet med de idioter, der vælter hegn og kaster med øl, og så bagefter piver over at vagterne er idioter eller for hårdhændede eller giver karantæne for let.

Jeg er bitter over at de folk som skal 'repræsentere' os som gruppe ofte er ballademagere og tilsyneladende mere interreseret i at profilere dem selv, end de er i de 11 mand der løber på banen.

At GF fans af mange bliver betragtet som MERE rascistiske og MERE uroskabende og MERE hærværksudøvende end de fleste andre fangrupper er altså ikke grebet ud af den blå luft. Der er så mange der ødelægger det at jeg ofte er pinlig over at være en del af den gruppe. Jeg holder med holdet. De 11 spillere der repræsenterer min by og mit hold, og jeg kunne ikke være mere ligeglad med om vi synger den samme sang for tit, eller om andre fans råber ad mig eller noget andet. Fodbold handler for mig om fodbold, ikke om alt muligt andet.

Fister gør et hårdt stykke arbejde, og der er mange der arbejder hårdt for at skrive sange, men med alle de forskellige fan fraktioner bliver det en omgang rod. Jeg ville ønske at det kunne være den officielle fanklub der stod for tromme, megafon og sange. På den måde kunne vi have en officiel fælles front, og så kunne man tage alle de der rascisme samtaler på en ordentlig måde i stedet for at det er semi lukkede organisationer som man ikke rigtigt ved om er rascistiske eller homofobiske eller voildelige, der varetager sangene.

For mig at se ville det skabe en del mere sammenhold…

Truelsen
      Bruger

@ Flanhardt:
      Det var dog det mest usaglige indlæg på dette forum nogensinde – og det siger vist ikke så lidt!
      Hvornår har du set "Fisters best buds", som du udtrykker det, kaste med øl e.l., spytte efter kontrollører eller sætte ild til sæder?

Dit indlæg bærer i høj grad præg af, at du ikke er det mindste inde i, hvad der sker på tribunen til AGFs kampe. Dette er dog ikke så underligt, hvis du bor i New Zealand. Men lad i det mindste være med at udtale dig om det og komme med sådanne beskyldninger, når du ikke ved, hvad du taler om!!

Og lad os så for helvede lukke den diskussion her og gå videre med stemningssnakken, hvis der er mere at snakke om.

Meloveyou
      Bruger

Truelsen, hvori ligger det udaglige, jeg synes det var et godt indgreb. For så længe folk vil skjule, at vi har problemer med racisterne, så stiger lighedtegnet mellem racisme og agf..

M-Krogh
      Bruger

@ Alle

Debatten handler om dette indlæg:

"Det er med stor chance for at blive høvlet ned jeg laver det her indlæg……
      Først vil jeg starte med at sige, at jeg syntes fister og hans venner gør et stort stykke arbejde, alt mulig respekt for det, men igår i esbjerg blev jeg sku sur.
      Der er en halv time tilbage af kampen og som alle ved var vi jo bagud 1-0, stemning er ikke skide god, der er ikke rigtig nogen der synger, vi er så en flok på 10-15 mand der forsøger at starter nogle sange men uden held, for fister og hans venner vælger at starte en ny sang, som der måske er 50 der kan synge med på.
      Jeg har hele tiden haft den idé at en capo skulle være stemningsskabende, og ikke modsat……..
      Hver gang vi forsøgte at starte en sang som alle kan synge med på der måske kunne give drengene på banen lidt gejst, kom der et "modangreb" fra fister og hans venner……..
      Det er helt fint med nye sange, og fedt at der er nogen der gider bruge tid og energi på det, men det var måske ikke det rigtige tidspunkt……..

Det var så lige et surt opstød fra min side, men var sku møg gal da jeg tog hjem igår….."

Det er det der skal debatteres i denne tråd. Der er allerede en gang, at en admin har været nødsaget til at opfordre jer til den oprindelige debat.

Khaki
      Bruger

Nej det er ingen hemmelighed at Lindberg er en del af Nysir, problemet kommer bare når Nysir før påstår at de ikke associerer sig med WP og deslige, og at de få problembørn var ude af WP kredsen… Så er det ikke smart at tossen stiller sig frem med en Hotdog og AGF halstørklæde til en landsforsamling for nazister.

Anyways er det Nysirs hovedpine at bortforklare den, gider jeg ikke bruge mere tid på nu, det er noget mere alvorligt det T-SPOON melder ud med. Jeg var ikke på stadion, og har ikke hørt noget om det før, men kunne godt tænke mig at få det uddybet fra andre?

Og så lige en kommentar også til Krag og Andre Jensen, ja man skal ikke tage alt EB skriver sandt, men den artikkelserie de kører nu omkring WP er faktisk forbavsende godt underbygget. Og så må man ikke glemme at EB.dk er de førende med opsøgende nyhedder, det er med 99 % sandsynlighed der man hører nyheden først.

Viser 33 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.