FCK VS. AGF – Løven VS. Koen OMG!!!

Forside Fora AGF FCK VS. AGF – Løven VS. Koen OMG!!!

Viser 23 svartråde
  • Forfatter
      Fedepeden
      Bruger

Hold kæft hvor har jeg mistet meget for FCK (min bedste ven er FCK fan btw), med den der lorte med løven vs. koen, som ikke engang er sjov. Hvad fuck er det for noget forbandet ævl!? Argh, fuuck noget lårt, uhhh ha da da, som om i, fusionsklub er bedre selv? Fuck FCK og deres lort/lårt!!! ét ord var det bedste i havde at komme med.

vieri
      Bruger

Deres joke med koen vs løven og det tomme pokalskab går vel over i historien som et af de værste og mest forfejlede forsøg på en hån nogensinde. Og jeg har personligt ikke andet end skuldertræk og latter til overs overfor den plastikklub .

Flamsted
      Bruger

Rolig nu.

Der skal være plads til den slags op til en kamp. At jeg så personligt nok godt kunne have fundet på en sjovere vinkel, hvis jeg havde været FCK'er, er en anden snak.

Steen6372
      Bruger

Man kan vel sige, at joken mest viser noget om (visse) københavneres manglende viden om landet udenfor København. Jyder bor som bekendt på bondegårde. Og det er nok mange københavneres syn på århusianere, at vi er landmænd. Og det er da ret sjovt, egentlig.

Vuxx
      Bruger

Ro på …. Ta´ det nu ikke som mere end det var… En stille og rolig teaser joke…
      Personligt fandt jeg den rigtig underholdende og synes det er god gas op til en kamp…. Find nu humoren frem istedet for at ty til mindre intelligente udtryk som små svin og bøsser…
      Vi var heldige i parken og fik point med derfra – og lad os så nyde at vi ligger i toppen i kommende 14 dage 🙂

JDS_JEDI
      Bruger

Synes da det mest pinlige er at de i denne joke, åbenbart ikke har kunne finde en der kunne snakke virkelig århusiansk. Er der ikke andre der har bemærket at ham der skulle forestille at være ærkeårhusianer, tydeligt kommer til at flette andre forskellige dialekter ind. DET synes jeg er pinligt, når man prøver at håne os på den måde… Men retfærdighed sker fyldest og fryder mig over vi fik 1-1 i parken igår. Var selv en af dem som ikke kunne få billet til D1, men måtte tage til tage med A10. Og jublen over 1-1 målet gav os også mange onde blikke og tilråb fra alle de FCK fans vi sad omringet af, men det var det hele værd 😀

Fedepeden skrev:
      Hold kæft hvor har jeg mistet meget for FCK

Jeg går ud fra at du er gået forkert, for der er ikke meget sympati med FCK her, sidelinien.dk er den vej:

http://sidelinien.dk

PaulHunter
      Bruger

Spis nu lig brød til. Jeg var personligt flad af grin da jeg hørte de der "ko-brøl". Det er vel ikke værre end hvad AGF-fans kunne have fundet på at sige om FCK. Jeg glæder mig bare over den fantastiske 1-1 sejr!

Brunsgaard
      Bruger

Jeg må indrømme, at jeg sgu syntes den var meget sjov. På trods af falsk accent genraliseringer osv. Come on, det er sgu da bare god gas.

Jeg skreg af grin over den med manglende filialer af Mackie's pizza i KBH.

PaulHunter
      Bruger

Jeg skreg af grin over den med manglende filialer af Mackie's pizza i KBH.

Genialt!

Schmidt
      Bruger

Synes osse det var ret sjovt faktisk. Jo den kører på stereotyper om jyder, men jo helt klart med en humoristisk tone. At løven så viste sig at være en tam missekat, gør det jo ikke mindre sjovt =)

Et muligt modsvar til når FuCK kommer til Aarhus kunne være isbjørnen mod missekatten. Miaav vs. GRRRRGHHH =)

lekski
      Bruger

Tjo… 13.000-14.000 der synger: "Se den lille kattekilling" næste gang FCK er i Aarhus….:D

vieri
      Bruger

Hvis man vil lave en joke /hån omkring en anden by / fodboldhold så er det altså nødvendigt at have sine facts i orden , ellers falder joken til jorden og udstiller afsenderens uvidenhed og arrogance .

Brunsgaard
      Bruger

@Vieri: Jeg er lodret uenig. At være ligeglad med facts er da netop fundamentet for jokes/hån. Når vi synger "forstad til Hjørring" i Aalborg, så ved du vel godt, at det faktuelt er forkert. Når vi synger "Vi betaler jeres metadon" i Brøndby, så ved du vel godt, at tæt på 100 % af brøndbytilhængerne IKKE er på metadon.

Formålet med humor er da netop at fordreje sandheden til det absurde, så det bliver sjovt!

Jeg synes sgu mere det er pinligt, at folk bliver pigesure over et pissesjovt tiltag.

vieri
      Bruger

Jeg er bestemt ikke sur på nogen som helst måde . Jeg mener bare at joken/hånen hvis den var tiltænkt os rammer helt ved siden af , og det får jo bare FCK's fans til at fremstå uvidende og latterlige.

Meningen med at håne nogen er jo netop at du på en eller anden måde ønsker at ramme vedkommendes stolthed og det gør man jo ikke ved at snakke om at vores pokalskab er tomt og Koen vs Løven etc.

Jeg kan så sandelig godt lide at der er lidt lir og lidt verbale drillerier imellem de forskellige klubbers fans . Men for at det skal være sjovt og "ramme" ordentligt , så kræver det altså en hel del mere indsigt i de lokale forhold end der blev udvist i dette tilfælde.

Jeg hørte lydklippene igennem. Alle sammen. Synes da der var nogle sjove imellem. Kan ikke se hvad folk piver for. Det er jo noget de gør til deres egne fans. Og hvis nogle af dem finder det underholdende, så er det jo en succes. Hvad modparten mener er jo komplet ligegyldigt.

Og sådan ville i også have det hvis det var omvendt! Kan ikke se nogen grund til at blive fornærmet over det.

Willow
      Bruger

Hvis folk her bliver stødt over sådan en joke er i sq det forkerte sted. Det er da ganske god lir. Vi giver da bare igen, Den med "Den lille kattekilling" er da genial. Kan virkelig ikke se hvad i tuder sådan over…

Beikes
      Bruger

Der er skam ingen der tuder, og det er fint forklaret på skrift, hvad problemet er. Hvis man synes det er god humor eller "go' lir", så kan det godt være man skulle overveje, om man overhovedet besad en humor, der er værd at reklamere med. Det ville være det samme som at sige, at man synes Finn Nørbygård er intelligent humor, offentligt.

Der skal i det mindste være en snert af faktuel sandhed i sådan en sviner, ellers er det bare dumt, og så forstår jeg fint hvorfor folk "brokker" sig.

Men måske er det svært at putte århusianere i en boks, og derfor vælger man bare at udstille sin egen uvidenhed?

Sjovt, jeg kan ellers godt komme i tanke om et par forskellige typer af århusianere, man måske kunne beskrive, men måske det kræver lidt fantasi, eller bare et minimum af indsigt.

Beikes skrev:
      Der er skam ingen der tuder, og det er fint forklaret på skrift, hvad problemet er. Hvis man synes det er god humor eller "go' lir", så kan det godt være man skulle overveje, om man overhovedet besad en humor, der er værd at reklamere med. Det ville være det samme som at sige, at man synes Finn Nørbygård er intelligent humor, offentligt.

Er det dårlig humor fordi du ikke synes det er sjovt? Forstår simpelthen ikke den holdning. Det holder slet ikke. Tænk selv over det og vend tilbage…

Beikes
      Bruger

Christian Mosgaard skrev:

Beikes skrev:

Er det dårlig humor fordi du ikke synes det er sjovt? Forstår simpelthen ikke den holdning. Det holder slet ikke. Tænk selv over det og vend tilbage…

Jeg giver jo netop en begrundelse for, hvorfor denne såkaldte humor falder til jorden, i sit patetiske forsøg på at være sjov.

Willow
      Bruger

Nu er humor svært at definere, da der er mange mange forkellige slags. Hvis du mener dette var patetisk, kan du vel grine af det patetiske forsøg på humor?

Patetisk, måske, men stadig at føle sig stødt…? Come on?

Beikes
      Bruger

Stødt? Hvem føler sig stødt? Hvis man skal deltage i en debat, hjælper det unægtelig at læse andres indlæg, istedet for bare at plukke halve sætninger ud her og der, noget en del herinde ynder at gøre. Men én gang til for de langsomme – Javist er humor en smagssag, det anfægter jeg ikke, og har aldrig gjort, men kæden falder af, hvis man faktuelt er så meget ved siden af, at ironien ikke længere er sort, men fuldstændig farveløs.

Jeg skal prøve at komme med et andet eksempel… øh.. Vi laver en smædekampagne mod AAB, og driller dem ved at sige de spiser råddent mange isvafler, og at de altid går på arbejde nøgne! Ja måske det vanvittige i udsagnene er en kende komisk, men i dette tilfælde mener københavnerne faktisk hvad de siger og skriver, og så er det komiske netop vendt på hovedet. Men egentlig er det bare sørgeligt, så indskrænkede og uvidende mange unge københavnere er, oftest aner de intet om verden vest for Valby Bakke.

Willow
      Bruger

Beikes, jeg ser udemærket hvor du vil hen, jeg er bare ikke enig. i dette tilfælde ser de alt vest for storebælt som bønder, køer, whatever….
      (begriber ikke jeg sidder her og "forsvarer" fck).
      Så for deres synspunkt er der humor til stede (gætter jeg på).
      Jeg vælger så at se det fra flere synspunkter og kan derfor godt se det "sjove" om man skal lede efter det…

Beikes
      Bruger

Willow skrev:
      Beikes, jeg ser udemærket hvor du vil hen, jeg er bare ikke enig. i dette tilfælde ser de alt vest for storebælt som bønder, køer, whatever….
      (begriber ikke jeg sidder her og "forsvarer" fck).
      Så for deres synspunkt er der humor til stede (gætter jeg på).
      Jeg vælger så at se det fra flere synspunkter og kan derfor godt se det "sjove" om man skal lede efter det…

Ja, jeg tror du har ret. For dem er det nok humor (siden de har lavet det), men det også det der er lidt pinligt, og derfor ikke kan være sjovt for andre end dem.

Jeg kunne sagtens tage at blive taget pis på, uden problemer, men så skal jeg jo også kunne se, at det de siger, rent faktisk er baseret på en snert af virkelighed. Jeg kan som sagt godt finde nogle forskellige århusianske typer at gøre grin med, fordi de findes, ligesom jeg har en masse begrundede fordomme om typer af fynboer, københavnere eller nordjyder. Men man bliver sgu nød til at ramme bare nogenlunde plet.

Viser 23 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.