FCK – AGF

Forside Fora AGF FCK – AGF

Viser 14 svartråde
  • Forfatter
      Donmiguel
      Bruger

Forventet start opstillinger:

AGF (4-5-1)

Staff

Mikanovic – Elez – Jønsson – Christensen

Petersen – Olsen – Danel A – Elmar

Aabech

Mate

Forklaring: Der skal fysik på i forsvaret og derfor tror jeg Elez starter istedet for Piscu. På midten kommer Danel A ind istedet for Jønsson som ikke overbeviste mod AAB. Han har slet ikke Daniel As kombinationsspil. Hvis Daniel A ikke er klar tror jeg Elmar kommer derind og Yasin på kanten. Slaget om midtbanen er sindsyg vigtig. Hvis Mate ikke er klar bliver det Lange igen hvilket jeg ikke er vild med! HVORNÅR FÅR VI EN NY ANGRIBER!

FCK (4-4-2)

Andersen

Ankersen – Zanka – Antonsen – Augustinsson

Kusk – Delaney – Kvist – Toutuh

Jørgensen – Santander

Forklaring: Startopstillingen giver sig selv (måske høgli på backen). Faktisk har FCK problemer på bænken. De har mange skader og karantæner og har ikke specielt meget at skyde med. Til gengæld er start elleveren giftig. Midtbanen med Delaney og Kvist er dog den mindst kreative i FCKs historie men kan mose mange hold… Zanka – Antonsen er til at tale med. Men Jørgensen/Santander frygter jeg!

Vi får problemer i parken men jeg håber vi kan sætte mange afleveringer sammen og frustrere FCKerne! 1-1 er mit bud

Også en opfordring fra KBH. Kom for faen på stadion. Det plejer at være fantastisk stemning på D1

MJ
      Bruger

Personligt tror jeg hverken dap, mate eller sp er med pga deres skader. Derfor kunne start-11 let minde om opstillingen fra slutningen af AaB-kampen:

Staff
      Dino piscu elez dc
      jj Danny
      Yasin aabech elmar
      Nordstrand

Alternativt kunne man give Aja chancen i en lidt alternativ opstilling:

Staff
      Aja jj elez dc
      Danny elmar
      Dino aabech Asien
      Nordstrand

de-hviiie
      Bruger

Jeg håber personligt på følgende Start-11

Fernandes
      Dino-Piscu-Elez-DC
      JJ-DO
      Yasin-Aabech-Elmar
      Skidtlasse

Har længe været en forsvar af Staff men syns det er ved at være tid til at prøve noget andet da han ser ud til at være faldet en del i niveau og ikke har set alt for godt eller overbevisende ud indtil videre i sæsonen.
      Og Skidtlasse syns jeg fortjener en chance i front da han skaber meget ravage i forsvaret, er god til at holde i bolden og god i pasningsspillet, med mindre Mate bliver klar selvfølgelig, så starter han inde. Men det bliver nok Lange eller Nordstrand der starter inde hvis Mate ikke bliver klar.

Donmiguel
      Bruger

MJ@ Jeg vil godt tilslutte mig den startopstilling hvis de 3 er skadede. Mener dog ikke at den alternative opstilling vil være god. AJA vil blive løbet over ende. Jeg vil hellere stille med Lange på midten og beholde Dino på backen..

Mht Skidtlasse så vil vi være alt for langsomme og ikke true dybt med Aabech og Skidtlasse på toppen. Dvs. FCK vil presse os helt i bund og der vil konstant være langt til målet i omstillingerne.

Mht Staff så sker det skift til Fernandes ikke. Det ville være årets største bombe.

Donmiguel
      Bruger

Men man kan godt se vi mangler 3-4 spillere i truppen når vi har 3 mand skadet. Heldigvis spiller DC konstant. Hvem søren skulle spille venstre back hvis han blev skadet? På midten kan vi sagtens finde erstatninger men i front er vi også mega tynde (ikke på papiret men i praksis)

Di Stefano
      Bruger

Ja, både mod AaB og mod FCK bliver vi desværre ret tynde p.g.a. en smal trup. Håber vi får spillere ind i næste uge, der er til startopstillingen.

starks
      Bruger

Jeg tror AJA erstatter Dino, da vi sikkert kommer mere under pres end hidtil. AJA virker stærkere defensivt. Så gerne Jønsson tilbage i forsvaret sammen med Elez, men det er nok tvivlsomt når DAP ikke er med. Alternativt kunne Bjarnasson spille centralt og Yasin på kanten.

Balstrup
      Bruger

I København er man storladen

Men al’ de andre folk kan se igennem facaden

Så kom nu drenge – og hold den længe

For de er kun moderne fodbolds usle penge

Olé olé

Óle olé

Olé olé olé olé olé olé

Olé olé

Óle olé

Olé olé olé olé olé olé

I København er man storladen

For fusion er alt de kan i hovedstaden

De er af plastik, det holder ikk' længe

For kød og blod er mere værd end usle penge

Olé olé

zcml
      Bruger

[center]Steffen
      Dino – Piscu – Elez – DC
      Jønsson – Danny
      Yasin – Aabech – Bjarnason
      Nordstrand[/center]

Man skal self. aldrig sige aldrig, men det er ikke en kamp jeg regner med vi får noget med fra. Så jeg sælger den gerne til fordel for Esbjerg-kampen, hvor vi gerne skulle ha' 3 point!
      Derfor sparer jeg Stephan, der har været tvivlsom, samt Mate, der får karantæne ved næste gule kort. Og han skal simpelthen være klar mod Esbjerg. Samtidig får han lidt længere til at restituere ovenpå sin skade.

Vil vi gå efter at point med fra Parken kunne vi alternativ stille således:

[center]Steffen
      AJA – Elez/Piscu – Jønsson – DC
      Bjarnason – Danny
      Skhirtladze
      Yasin – Aabech – Kjær[/center]

AJA er måske ikke blandt de hurtigste backs, men han har set mere sikker ud end Dino i de første kampe.
      Den defensive midtbane er jeg lidt usikker på med Elmer og Danny, men skal vi gøre os forhåbninger om point er vi nød til at ha' Jønsson i forsvaret.
      Piscu havde en dårlig kamp mod AaB, men har ellers set stærk ud. Så er lidt i tvivl, om jeg vil vælge ham eller Elez.

Donmiguel
      Bruger

Zcml og mj samt stiften er næsten enige. Kun Jesper Lange på toppen istedet i stiftens opstilling. Men det kommer an på hvor klar Jesper Lange og Mate er. De burde stå foran Nordstrand som har vist minus indtil nu. Men scorer han to i parken er han tilgivet..

Heeman
      Bruger

Tror vores wings får enorm betydning i dag – både offensivt men især defensivt. Ankersen og Ludwig kommer all-day, og selvom en som Kusk forsvinder ind i banen ni ud af ti gange, så er der stadig brug for returløbene.

Offensivt får vi brug for boldbesiddelse og gennembrudskraften, som jeg tænker, Yasin skal komme med.

FCK's svageste punkt er efter min mening Zanka. Han koger ofte rundt, og laver minimum en kæmpe brøler i løbet af en kamp, hvor der er enten bliver scoret, eller hans medspillere redder hans røv. Antonsson har ikke meget speed, så der kan også udfordres, selvom han har Ludwig ved sin side.

kimBo
      Bruger

Nøglen idag blir defensiven !
      FCK har ifølge deres statistik scoret flest mål i 1 halvleg,
      Og AGF har lukke flest ind, samtidig med at AGF har scoret flest i 2 halvleg.
      Vil meget gerne ha jønsson i forsvaret bjarnason på midten, yasin og eller ladze på kanten.
      Samt aja på Hb.
      Kan vi undgå og koge for meget ide første 45, samt minimere unødvendige boldtab er vi noget langt! Men det blir sku svært og nedbryde mange års hærdet plastik! KSDH

Costanza
      Bruger

Hvis vi lige skal efterbehandle den her fantastiske oplevelse, vil jeg fremhæve følgende:

– DAP har (i sit fravær) vist, hvor meget han betyder for den centrale midtbane. Vi tabte rigtig meget initiativ på den centrale midtbane, og selvom Danny og Bjarnason kæmpede bravt, endte de for ofte med at blive forbispillet i midterrummet. Kvist og Delaney gav en lille lektion i centralt midtbanespil.

– Nordstrand gjorde – ud over det sindssyge mål – en rigtig god figur. Gled perfekt ind i spillet, var med i mange gode kombinationer og holdte bolden oppe i en ellers presset fase. Tydeligvis ikke fremtidens mand, men han vil forhåbentlig være et godt alternativ til Mate mindst indtil nytår.

– FCK lignede et hold, der kunne score hver eneste gang, de kom over midten. På en dårlig AGF-dag havde FCK sat fire-fem mål ind. Heldigvis for os var Kasper Kusk en skygge af sig selv (igen), men man kunne tydeligt se forskellen på et hold sammensat for 100 mil. kr. og vores oprykkere. Det er helt naturligt.

– Meget lidt at klandre Staff for. Ja, med fem ekstra cm. havde han snuppet frisparket, men det er svært at bebrejde ham i denne konkrete situation. Dog efterlod hans udspark meget at ønske; sjældent røg de over midterlinjen og inviterede i stedet et nyt FCK-pres, da vi var fuldstændigt domineret på fysikken.

– Det vigtigste ved dette hold er, at det hviler på et langt mere holdbart koncept end tidligere gode hold i nyere tider (Erik Rasmussens og Peter Sørensens hold i de gode perioder). Der vil komme udfald, men jeg kan slet ikke forestille mig, at de bliver så voldsomme som tidligere. Wieghorst fortjener enorm kredit for dette.

ruggah
      Bruger

Vi er på et helt andet niveau defensivt, når DAP ligger som ankermand og forsvarer sin bagkæde. Det var igen igår ekstremt tydeligt, hvor FCK kunne spille sig igennem centralt på ganske få berøringer. Han giver også en ro i opspillet pga. hans forudseenhed som Elmar ikke besidder, hvilket også gav et par store chancer efter FCK-erobringer, bl.a. også frisparket der førte til føringsmålet.

Havde gerne set Piscu i aktion mod NJ og Santander, synes hans forsvarsprofil passer meget bedre til et sådant makkerpar end AaB's selvsamme, hvor han blev udstillet pga. manglende fart i omstillinger. JJ spiller en fin kamp, men er på ingen måde med til at afmontere de farlige situationer, da han simpelthen er overmatchet fysisk i duelspillet på kanten af feltet. Derfor kunne jeg godt have tænkt mig Piscu i en central rolle defensivt. Elez spiller en fin kamp, har et par opspilsfejl der er farlige i anden halvleg, men ligner en rigtig habil forsvarsspiller. Dog mangler der kontinuitet i bagkæden, hvorfor jeg gerne ser vi får kørt Piscu og Elez ind som fast makkerpar as soon as possible, frem for hele tiden at bryde rytmen ved at holde JJ inde og ude af bagkæden.

Dino på kanten var fuldstændig forfejlet og skal ikke gentages, med mindre vi er på cruise control og foran med et par stykker. Det var meget tydeligt, at den defensive afstemning mellem ham og AJA var et stort spørgsmålstegn. Så ikke mere af det tak.

Yasin var banens dårligste, med flere meter ned til Zanka, der vel siger en hel del om hans præstation. Han mistede alle bolde i første halvleg og formåede endda at drible bolden direkte udover sidelinjen 2 eller 3 gange. Han kommer til en stor afslutning på kanten af feltet, som han derefter sparker til indkast. Det var meget svært at se, at det var samme mand der leverede et kanon-indhop mod AaB.

Davit kommer ind og skaber ravage fra første sekund, igen. Han er vel den der står tydeligst ift. at banke på til start 11'eren. Han scorer også i dag på reserveholdet, så jeg tror ikke der går længe inden han får chancen. Så håber jeg for guds skyld at han ikke tager sin vante lade attitude med på banen, som han har for vane når han kommer tættere på holdet.

Mate virker ikke som en mand der forstår at indgå i vores pasningsspil. Han rører stort set ikke bolden og er langt fra spilbar på andet end højde bolde til duelspil. Han deler vandene, og jeg kan personligt ikke blive klog på, om han er en døgnflue eller en topangriber. Hans bundniveau er i hvert fald ikke-eksisterende, hvilket ikke er verdens bedste nyhed i en meget lang og tæt liga. Han virker en smule for "heldig" i hans spil – når det går godt – og ligner en regulær serie 5 angriber – når det ikke går så godt. Hvis han ikke formår at finde et niveau et sted imellem, så bliver han overhalet indenom inden ganske længe.

SR kan ikke klandres for målene igår. (Men han skal stadig skiftes så snart der er det mindste plads i transferbudgettet, hans usikkerhed på stregen på dødbolde smitter for vildt af på bagkæden)

zcml
      Bruger

@ ruggah:

Piscu og Elez skal på ingen måde være fast makkerpar!
      Bevares! De har nogle ting som jeg godt kan lidt, hvis de kommer op i omdrejninger, men de er også simpelthen for langsomme. Hvilket blev udstillet mod AaB, hvis angriber faktisk ikke så specielt hurtige ud IMO!

Jeg har tidligere nævnt, at hvis vi spillede med et beton-forsvar, der står plantet dybt nede i eget felt, så kunne de nok virke sammen, men som det ser ud nu vil de gang på gang blive overløbet.

Piscu havde måske passet bedre til FCK, men et af prblemerne/fejlene i kampen var, at Jønsson ofte kom til at ligge overfor Santander, der fysisk overmatchet ham.
      Det ville måske ha' været bedre, hvis man havde sat Elez som oppasser på Santander, og i stedet ladet Jønsson tage sig af Nicolai Jørgensen.

Viser 14 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.