fbpx

FARVEL:Casper Sloths sidste kamp i AGF trøjen

Forside Fora AGF FARVEL:Casper Sloths sidste kamp i AGF trøjen

Viser 40 svartråde
  • Forfatter
      Aarhus8260
      Bruger

Ifølge Jyllands-Posten fulgte en udenlandsk klub Sloth meget tæt i forbindelse med kampen mod OB.
      Endnu engang giver Sloth udtryk for, at han gerne vil videre. Så må vi håbe, at tilbudet er godt nok til, at BSN vil sælge. Sælg for 20 mio. samt videresalgsklausul.

Jeg er ved at være træt af, at Sloth til stadighed bliver ved med at give udtryk for, at han gerne vil videre.

D-Wise2
      Bruger

Spændende. Gad vide hvilken klub der skulle være interesseret.

Hvad skal manden gøre? Han har hele tiden sagt, at han gerne vil prøve noget andet, og så længe medierne bliver ved med at stille det samme spørgsmål, så får de det samme svar. Bedre at lægge vægt på det Casper Sloth sagde i sidste uge. Her sagde han, at han ikke er desperat efter at komme væk, men gerne vil teste sig på højere niveau. Dog at han ikke er træt af at være i GF..

Vi får at se hvad der sker, men en erstatning skal vel hentes

mph
      Bruger

Aarhus8260 skrev:
      Ifølge Jyllands-Posten fulgte en udenlandsk klub Sloth meget tæt i forbindelse med kampen mod OB.
      Endnu engang giver Sloth udtryk for, at han gerne vil videre. Så må vi håbe, at tilbudet er godt nok til, at BST vil sælge. Sælg for 20 mio. samt videresalgsklausul.

Jeg er ved at være træt af, at Sloth til stadighed bliver ved med at give udtryk for, at han gerne vil videre.

Jeg håber sgu ikke BST har indflydelse på salg af Sloth. Brøndby Support Trust bør holde sig til BIF-relaterede emner.

vieri
      Bruger

Jeg tror kun vi sælger Sloth hvis der kommer et absurd beløb på bordet . Sådan som holdet spiller pt , kan vi meget vel score en hel del ekstra tv og placeringspenge ved at holde på Sloth . Kan vi holde 2 pladsen til 11 spillerunde kan der være adskillige mill kr mere på vej i klubkassen end ledelsen har budgetteret med . Så Slot skal kun sælges hvis beløbet nærmer sig de 20 mill kr . Og han skal selvfølgelig kun sælges hvis BSN ved at han kan nå at får de rette erstatninger på plads .

Superskurk
      Bruger

Det er helt sikkert Ajax, hvor Sloth er udset til Eriksens arvtager ;D

vieri
      Bruger

Det er måske et meget godt bud . Der render vel også en 5-6 danskere rundt i klubben allerede . Og Viktor Fischer har nok lagt et godt ord ind for sin gode ven . 🙂

AGFerNAIJS
      Bruger

Godt for Casper hvis det er sandt. Godt for os hvis vi får plus minus 20 millioner. Rigtig skidt for os hvis vi ikke når at hente en arvtager. imo
      Ajax ku' da godt lige tage at sende alle pengene fra Eriksen handlen afsted til os 😀

Ceres
      Bruger

Superskurk skrev:
      Det er helt sikkert Ajax, hvor Sloth er udset til Eriksens arvtager ;D

Jeg fik faktisk også den tanke, at Ajax nu måske byder på Sloth, da de godt kan bruge en kreativ playmaker type… men jeg vil lige tilføje, at det er et rent gæt, selv om Ajax følger AGF ret nøje, og også før har afgivet bud på Lumb, på et tidspunkt hvor vi dog ikke ville sælge..
      .

vieri
      Bruger

Ajax har ihvertfald penge nok til at byde 15+ mill for Sloth . Og en videresalgsaftale med en klub som Ajax kan meget vel blive mange penge værd .

xhxn
      Bruger

tror gerne BSN vil have i nærheden af 15-20 mio. kr. Jeg er bange for at Ajax ikke vil betale den slags penge. Skal vi have den pris taler vi nok Bundesligaen……

jj
      Bruger

Ajax ville være fedt for alle. Selvom Sloth nok lige skal lidt op niveau før han starter inde.
      Kunne DO erstatte Sloth ?

Hyldig
      Bruger

Jeg tror bestemt DO medregnes af BSN som en erstatning for CS på den centralemidtbane. Det er med grund også derfor BSN virkelig gerne vil holde på CS indtil vinter, så de to spillere fint kan overlappe hinanden med en god fortjeneste til AGF.

Superlist
      Bruger

Hvad med at sælge Sloth til Club Brugge som før har været inde i billedet.

Pris 10 mill + klausuler + Jesper Jørgensen?

Der jo ingen som siger øjeblikkelig transfer…

Ceres
      Bruger

Hyldig skrev:
      Jeg tror bestemt DO medregnes af BSN som en erstatning for CS på den centralemidtbane. Det er med grund også derfor BSN virkelig gerne vil holde på CS indtil vinter, så de to spillere fint kan overlappe hinanden med en god fortjeneste til AGF.

Jeg frygter også, at det bliver undskyldningen, når man ikke vil bruge penge på en rigtig afløser her og nu, men sælger Sloth, og efterfølgende nok udtaler, at man gjorde hvad man kunne med så kort varsel, men desværre ikke kunne få FCM til at slippe Danny O men, at vi jo gør det godt lige nu og får Danny O til vinter, så der derfor ikke er nogen grund til bekymring…. det bliver nok noget i den stil, frygter jeg…. måske henter man lige Krøldrup eller Japaneren til forsvaret, på en forholdsvis billig aftale, for lige at fjerne fokus fra en manglende afløser for Sloth.
      .

Benny F
      Bruger

Der er altid noget at være negativ over – hvis man absolut skal være det. Selv efter en fantastisk kamp, der viste, at vi har en rigtig god trup med en imponerende stærk holdånd.

Men hvorfor egentlig følge AGF, hvis man kun er ude efter det negative?

Ceres
      Bruger

Benny F skrev:
      Der er altid noget at være negativ over

Jeg må desværre give dig helt ret i dine dystre analyse Benny 😉

… for det plejer jo at være præcis sådan her, at du plukker i mine indlæg, og får postulereret holdninger jeg slet ikke har givet udtryk for… lige for at give det en ekstra negativ drejning eller vinkel… hvor har jeg skrevet, at jeg ikke glæder mig over en stor sejr over OB ?..

Prøv at forhold dig til det folk rent faktisk skriver, og find et holdbart modargument, eller et reelt modbevis hvis du kan, i stedet for at komme med negative personlige hentydninger, som ikke er gavnlig i nogen form for detbat…
      .

Ceres skrev:
      desværre ikke kunne få FCM til at slippe
      Danny O

Det lyder meget sandsynligt, nu hvor vores allesammens Glen lige har været i pressen med et ønske om at de henter en central midtbanemand (det må vel være et tegn på at Petter Anderssons skade er værre end hidtil antaget):

http://www.bold.dk/nyt/Riddersholm-oensker-sig-en-midtbanespiller

MC
      Bruger

@Ceres – Benny F giver jo kun udtryk for den undren mange af os sidder med i forhold til dit evindelige sortsyn.
      Nej du skriver ingen steder at du ikke glæder dig over sejren i går, men du skriver jo heller ikke nogen steder at du gør, og hvis du gjorde, tror jeg også at jeg var faldet ned af stolen i ren forbavselse.
      Og lad nu være med at spille fornærmet, den er ved at være alt alt for gammel, du ved jo udemærket hvilke reaktioner du får, og enten er du ligeglad eller også gør du det bevidst.

DukZ
      Bruger

Jeg tror Ceres' kritik er af den langsigtede strategi som han ikke kan se AGF' ledelse har. Hans kritik ændre sig ikke ved enkelte kampe hvor AGF spiller godt eller dårligt. I kalder ham sortsyn efter hver kamp AGF vinder, men fordi AGF vinder ændre det jo ikke på Ceres' kritik af den langsigtede strategi.

Kampen i går er heller ikke kun positiv. Jo vi scorer 6 mål hvilket er mega flot samt holdet viser flot moral (hvilket vi ser hos hold hvor stemning er på frysepunktet mellem trup og træner eller?). Hvordan vores samlede offensiv ville være uden en Sloth ved jeg ikke. Dog synes jeg vores defensiv er alt for gennemhullet.

Benny F
      Bruger

@ Ceres, jeg gider ikke ødelægge mit gode humør på det. Jeg konstaterede bare, at der altid er noget at være negativ over, hvis man ønsker det.

Med den nuværende opstilling mangler der nu ikke reserver.
      Larsen, Lange, Vatsadze og Solberg til den enlige angriber.
      Petersen, Akharraz, Devdariani, Skhirtladze, Oduro og Egbedi til de tre offensive midtbanepladser. Eneste lille udfordring er måske, at de fleste af dem vist helst vil spille i højre side, men var Skhirtladze ikke oprindeligt venstre kantspiller?

Christiano
      Bruger

Lad os krydse fingre for at ledelsen besinder sig og lader Sloth spille kaldenderåret færdig i AGF. Hvis han fortsat viser flot spil med mål og assists skal han nok komme til udlandet når vi rammer januar. Det vil samtidig give Danny Olsen tid til at blive spillet ind på holdet i vinterpausen. Tvivler på vi skal sætte næsen op efter at BSN får grønt lys til at købe en egentlig afløser for Sloth. De penge skal med al sandsynlighed dække det næste underskud i koncernen…

zcml
      Bruger

Thomas Senior skrev:
      Petersen, Akharraz, Devdariani, Skhirtladze, Oduro og Egbedi til de tre offensive midtbanepladser. Eneste lille udfordring er måske, at de fleste af dem vist helst vil spille i højre side, men var Skhirtladze ikke oprindeligt venstre kantspiller?

Både Petersen og Akharraz vil helst spille i venstre side, da de begge er typen, der gerne vil trække ind i banen og afslutte.
      Oduro vil nok passe som en klassisk højre fløj, da han oprindeligt er back.
      Om Devdariani, Skhirtladze og Egbdi vil foretrække højre eller venstre side ved jeg ikke, men Dev. har spillet i begge sider. Skhirtladze mener jeg blev brugt i venstre side i hans første kamp for AGF, men har siden kun været brugt i angrebet.
      Egbedi tror jeg mere eller mindre man har opgivet. Jeg regner i hvert fald ikke med ham længere.

Spørgsmålet er om nogen af dem som type kan afløse Sloth?

MJ
      Bruger

Det er noget satset at sælge sloth uden at have en til at tage over. Spørgsmålet er om Danny O overhovedet ville kunne overtage en central midt.

Mon man kunne tilknytte ham her – evt på lån http://en.wikipedia.org/wiki/Petteri_Forsell

Ceres
      Bruger

MC skrev:

@Ceres

Nej du skriver ingen steder at du ikke glæder dig over sejren i går, men du skriver jo heller ikke nogen steder at du gør, og hvis du gjorde, tror jeg også at jeg var faldet ned af stolen i ren forbavselse.

Jo… det gjorde jeg rent faktisk… og jeg roser også ofte spillerne når de gør det godt…. nu havde jeg så ikke mulighed for at se hele kampen mod OB, så derfor går jeg ikke ind i detaljerne omkring spillerne her.

DukZ skrev:
      Jeg tror Ceres' kritik er af den langsigtede strategi som han ikke kan se AGF' ledelse har. Hans kritik ændre sig ikke ved enkelte kampe hvor AGF spiller godt eller dårligt. I kalder ham sortsyn efter hver kamp AGF vinder, men fordi AGF vinder ændre det jo ikke på Ceres' kritik af den langsigtede strategi.

Helt korrekt opfattet … og jeg er også enig i problemerne omkrig forsvaret sådan generelt…. at vi lukker alt for mange dumme mål ind lige nu…
      .

Ceres
      Bruger

MJ skrev:
      Det er noget satset at sælge sloth uden at have en til at tage over. Spørgsmålet er om Danny O overhovedet ville kunne overtage en central midt.

Danny O spiller pladsen på den centrale midt for FCM i den her tid, og FCM har vel aldrig kunnet fremvise bedre resultater… så det kan han jo tilsyneladende godt…

Jeg hæfter mig også ved, at BSN gav udtryk for at Danny bliver hentet fordi at han er en :

dygtig, alsidig offensivspiller, som kan bruges på flere forskellige positioner,

og at BSN tilføjer :

foruden kreativitet, en eminent sparketeknik, assists og mål tilfører han masser af erfaring til vores trup.

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2013/juli/agf-skriver-med-danny-olsen/

BSN nævner faktisk ikke et ord om, at han skulle være tiltænkt en plads på kanten i AGF.
      .

zcml skrev:

Thomas Senior skrev:

Både Petersen og Akharraz vil helst spille i venstre side, da de begge er typen, der gerne vil trække ind i banen og afslutte.
      Oduro vil nok passe som en klassisk højre fløj, da han oprindeligt er back.
      Om Devdariani, Skhirtladze og Egbdi vil foretrække højre eller venstre side ved jeg ikke, men Dev. har spillet i begge sider. Skhirtladze mener jeg blev brugt i venstre side i hans første kamp for AGF, men har siden kun været brugt i angrebet.
      Egbedi tror jeg mere eller mindre man har opgivet. Jeg regner i hvert fald ikke med ham længere.

Spørgsmålet er om nogen af dem som type kan afløse Sloth?

Synes Oduro så interessant ud i pokalkampen. God vilje, lavt tyngdepunkt, ligesom Sloth god til lige at møve sig foran modstanderen, satsede nogle gang med fejl til følge hvor han var hurtig nok til at komme tilbage og afhjælpe egne fejl. Måske ikke lige den der var mest oplagt som afløser, men måske.

Maradona
      Bruger

Der er vel ingen der er i tvivl om at Casper Sloth ikke bliver solgt i dette vindue, hvis klubben får det som de gerne vil det.
      Men lad dog være med at være så naive og tro at ledelsen ikke tager hensyn til økonomi og Casper Sloths ønsker.
      Manden har jo selv gentaget, ved alle givne lejligheder, at han gerne vil til udlandet nu.
      Ved at afvise et økonomisk attraktivt tilbud, går man ikke bare glip af pengene, man risikerer også en pigesur spiller, der mister det drive (muligheden for et stort skifte til udlandet) der har bidraget til hans succes.

xhxn
      Bruger
      AltidHvid
      Bruger

Gad vide om GF kan få DO nu mod en i forvejen aftalt pris? ( som vi indtil nu ikke har villet slippe? )

T-Knogle
      Bruger

Randers, OB, Brøndby, Esbjerg, Sønderjyske, FCN og FCK opruster alle her i slutningen af transfer vinduet, AGF vælger at nedruste. Det virker sgu ikke super ambitiøst!

vieri
      Bruger

Lad os nu se hvordan det går . Jeg tror ikke BSN sælger Sloth uden at have erstatninger klar i kulissen . Men ender vi i et Aron scenarie med et salg og et panikagtigt Moldskred køb , så må BSN være meget tæt på en fyreseddel . Det samme må være tilfældet hvis han sælger Sloth til under 15 mill kr samt en gunstig videresalgsklausul . Forhåbentlig har vi også en kompetent bestyrelse der vill afvise en sådan handel .

vieri
      Bruger

Klaus Egelund har tweetet at AGF kun sælger Sloth for ridiculous money . Så jeg tror godt vi kan afskrive et salg til under 15 mill kr .

Ceres
      Bruger

vieri skrev:
      Lad os nu se hvordan det går . Jeg tror ikke BSN sælger Sloth uden at have erstatninger klar i kulissen . Men ender vi i et Aron scenarie med et salg og et panikagtigt Moldskred køb , så må BSN være meget tæt på en fyreseddel . Det samme må være tilfældet hvis han sælger Sloth til under 15 mill kr samt en gunstig videresalgsklausul . Forhåbentlig har vi også en kompetent bestyrelse der vill afvise en sådan handel .

Det er jo ikke BSNs fejl, at ledelsen kræver profilerne solgt… prøv at lyt lidt til hvad han siger i seneste udgave af Fodbold med Horup (omkring 10:30 inde i programmet) :

http://www.tv2oj.dk/arkiv/2013/08/27?video_id=39436&autoplay=1

Salg af den størrelse er slet ikke op til BSN, men bestemmes af ledelsen… BSN vil som udgangspunkt ikke sælge ud af arvesølvet og fremtiden, men er tvunget til det … og så er det jo nemt bare at sige, at BSN skal stå til regnskab for, at han ikke sådan lige kan skaffe en fuldgod erstatning for ingen penge…. man kan jo sagtens opruste hvis man får pengene til det, sådan som BSN også gjorde da vi hentede Poulsen, Feilhaber og Nando i samme transfervindue, men dengang fik han også en større pose penge af ledelsen til at gøre det for…
      .

Ceres
      Bruger

vieri skrev:
      Klaus Egelund har tweetet at AGF kun sælger Sloth for ridiculous money . Så jeg tror godt vi kan afskrive et salg til under 15 mill kr .

Hvis jeg skal komme med et kvalificeret bud… så forlanger AGF som udgangspunkt 3 mio. Euro for Sloth, på BSNs anbefaling…. det skal også ses på baggrund af, at BSN længe har ærgret sig over den Poulsen handel på 3 mio. euro som i sin tid glippede og, at BSN ikke rigtigt havde så meget at skulle have sagt omkring Aron salget, hvilket jo har fået ledelsen til at se skidt ud, når man ser på de efterfølgende sportslige/økonomiske resultat af den handel…. Derfor kan BSN også tillade sig at banke lidt mere i bordet når det gælder selve salgsprisen på Sloth, selv om han ikke har egentlig indflydelse på om Sloth skal sælges.

Jeg tror, at der lige nu ligger et bud på omkring de 2-2½ mio. Euro og, at det er i omegnen af en ½ mio. Euro der skiller parterne… men lad os nu se… i sidste ende er det ledelsen og ikke BSN som bestemmer salgsprisen.
      .

petersen100
      Bruger

Hvis Sloth ryger, så lad Skhirtladze komme til – han har redskaberne til at blive holdets nye kreatør på midten.

Guffe
      Bruger

Delvis enig Petersen. Han er bare ikke klar til at løfte den opgave endnu. Han skal have mere speed, flere muskler og bedre tilbageløb, hvis han skal blive en decideret erstatning. Til gengæld er han bedre til at holde i bolden end Sloth er.

Ceres
      Bruger

Som skrevet, så står Skhirtladze for det modsatte af Sloth, da Skhirtladze bremser opspillet, medens Sloth sætter fart i opspillet og dermed overrumpler modstanderne… hvis Skhirtladze er udset tilat afløse Sloth som playmaker, så går vores opspil da helt i stå.

.. derfor tror jeg også, at det er Danny O man har haft i tankerne, da han både er hurtig, pågående, målfarlig og kreativ… men ham får vi bare ikke før til vinter, da FCM kan tjene 3 mio. kr. ekstra i TV-penge, ved at holde fast i 1. pladsen 4 runder mere, så det vil være usansynligt dumt af dem at sælge Danny O til nettop AGF lige nu, med mindre vi da byder over 3 mio. kr., hvilket er lige så usandsynligt, da vi jo får ham gratis om 4 måneder.

zcml
      Bruger

Enig! Skhirtladze er ikke en oplagt afløser for Sloth!
      For det første har han en del at lære i den defensive del af spillet. Det kan måske læres, men han er bedst når han har bolden, og kan drible rundt med modstanderne.
      Hans kvaliteter som assist skyldes han ligger tæt på sin medspiller, hvor Sloth også ser dem over lang afstand.

Devdariani har været prøvet af som off. midt i en træningskamp (eller 2), men han mangler også evnen til at sætte medspillere i spil på længere afstande.

Akharraz vil nok være mit bedste bud. Synes han har evnerne, men mangler overblikket.

Så vi har ikke lige afløseren klar!
      DO vil være det, når han kommer. Og så skulle Sigurjónsson også kunne blive fremtidens mand på pladsen, men han er nok ikke helt klar.

petersen100
      Bruger

Jeg synes det kommer an på formationen. I en formation med f.eks. Osama, Povlsen, Hjalte Bo, Stephan P på midten – her kunne Skhirtladze sagtens ligge i rummet mellem Hjalte Bo/Povlsen og vores ene angriber.

I en 4-4-2 vil jeg heller ikke satse på Skhirtladze centralt på midten.

Viser 40 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.