Farvel til AGF fan tilværelsen

Dette emne indeholder 8 svar, har 9 stemmer og blev senest opdateret af  Arctic 1 år, 9 måneder siden.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

Balstrup
    Participant

Nok er nok.

Jeg har fulgt AGF i tykt og tyndt så længe jeg har set fodbold 20+ år, årligt koster AGF mig et sæsonkort (som jeg køber af symbolsk betydning da jeg bor i København), en stor TV sportspakke og omkostningen ved diverse udebaneture på Sjælland. Men nu gider jeg ikke investere længere hverken følelsesmæssigt eller monetært.

Hvis en kvinde er i et voldeligt forhold med sin mand så vil hun typisk først forsøge at vente på han ændrer eller til sidst søge tilflugt et andet sted. Jeg ved præcis hvordan de kvinder har det grundet mit forhold med AGF! Igen og igen tæsker ledelsen mig følelsesmæssigt med at udstikke urealistiske målsætninger om en sikker placering og ændringer i attitude og igen og igen bliver jeg skuffet!

Vi er den klub der sætter et bundhold igang og at møde os er lige så frygtindgydende som at møde en våd kattekilling ved højlys dag. Det er der mange grunde til men her er et par highlights:

Vi har kun to angribere:
    Morten ‘Duncan’ Rasmussen
    Kasper Junker

Følgende spillere kan kun score hvis de løber bolden i mål:
    Elmar Bjarnason: 0.95 mål/kamp – scorer ca hver 8 kamp (i alle turneringer)
    Stefan Petersen: 0.16 mål/kamp – scorer ca hver 6 kamp (i alle turneringer)
    Martin Spelmann: 0.00 mål/kamp – scorer ca aldrig
    Daniel A. Petersen: 0.00 mål/kamp – scorer ca aldrig

Vores forsvar består sjældent af de samme spillere (sidste 12 måneder):
    Daniel Piscu Lopez
    Jens Jønsson
    Oscar Buur
    Dzhamaldin Khodzhaniiazov
    Jesper Juelsgård
    Anthony Soares
    Alexander Juul Andersen
    Niklas Backmann
    Daniel Christensen (odd-one out)
    Dino Mikanovic

Jeg er ikke i tvivl om at Jens Andersson er en bedre sportsdirektør end Brian Kniv, jeg er dog i tvivl om Glen Riddersholm er en bedre træner end Morten Wieghorst.

Forhåbentligt vil mit farvel til AGF og min aktiv indlevelse i AGFs resultater medføre at jeg kan frigøre mig fra konstant dårligt humør i weekenderne udover den pengemæssige gevinst – Men tak til alle jer på MTAC for at have lidt med mig og jeg håber tingene vil blive bedre uden mig… hvem ved måske var jeg en forbandet talisman.

• Dette emne blev ændret 1 år, 9 måneder siden af  Balstrup.

Stev
    Participant

Hold nu op med det pjat. At være fan er ikke noget man vælger til og fra. Det er noget man ER.

Nu nævner du selv, at du har fulgt AGF i over 20 år. Så var det måske på tide at du fik groet et par nosser. Det nytter ikke noget at sætte sig i hjørnet med korslagte arme og tude.

Hymol
    Participant

Jeg har opgivet troen på noget stort for maaaaange år siden. Det eneste jeg håber på, er at vi en gang hvert fjerde år vinder over FCK og hvert andet over Brøndby. At være GF’ er er en lang lidelseshistorie. Svigtende ledelse, dårlige beslutninger og frem for alt nul opbakning og visioner fra officielt hold, læs kommunen. Vi kommer ikke videre, før end vi stopper med at købe sekundaspillere, der ikke kan tale sammen. Vi må bide i det sure æble og indse, at talentmassen ikke kan bære os frem, ej heller indkøbene. Vi er og bliver et sekundahold, med smålige ambitioner og uden evne til at eksekvere. Men, vi bevarer håbet og det er det der skal bære os frem, hvis vi svigter nu, så går det helt galt. Kom så de hviiiiieee.

Den fede maler
    Participant

At være AGF fan er det ultimative inden for masochisme! Og Masochistens ideelle partner er en sadist, en person, der opnår seksuel tilfredsstillelse, ved at indtage en dominerende rolle i et erotisk forhold.
    Dette skal på ingen måde sammenlignes med sex, for selv dårlig sex er bedre end det AGF kan levere, og har leveret igennem de sidste 20 år+!
    Vi møder trofast op på lægterne og forventer hvad? Vi får prygl og bliver udstillet, ydmyget.. Og vi gør det fanme igen ugen efter og-og-og osv! Faktisk burde samtlige AGF fans have så ømme røvbalder at hele stadion skulle bestå af ståpladser!!
    Go søndag derude, og glæd jer til næste kamp!

Hilsen maleren!

Aarhus8260
    Participant

Selv om jeg er stærkt utilfreds med det lort, som holdet præsterer nu, og den resultatmæssige tørke i mere end 20 år, bliver jeg ved med at komme på stadion til min dødsdag. Jeg kan “desværre” ikke lade være.

8K
    Participant

I medgang og modgang og modgang og modgang og modgang og modgang og modgang….
    KSDH!!!

af2420
    Participant

Farvel…….

Guffe
    Participant

Mon ikke du kommer tilbage, når de stille og roligt kravler lidt op i tabellen? Jeg har selv tænkt det samme som dig tit, netop fordi de mange skuffelser gør så nas. At bruge så mange penge, tid og energi på noget der bare giver dårligt humør. Det er ikke rationelt!
    Men er det ikke netop her den ligger? Fodbold er ikke rationelt. I virkeligheden var Elmars 2-2 mål i semien mod AaB og Duncans udligning i finalen mod FCK vel nogle af de mest ekstatiske oplevelser jeg overhovedet har haft i hele 2016. Om end de er meget få og kortvarige, så er det måske det hele værd at vente på.

Men jeg forstår godt at din tålmodighed er opbrugt, har som sagt selv været der. Jeg har bare erkendt at jeg ikke kan slippe denne forbandelse, og arbejder hver dag med ikke at have for høje forventninger. For så blir det sgu ikke til at holde ud at følge denne klub. Det er et godt værn mod depression.

Arctic
    Participant

Du skal være bedre til at beskytte dig selv som fan. Glæd dig over sejrene og de perioder som går godt, men lad være med at tage ansvaret for nederlagene. Du har ikke været på banen eller haft indflydelse på resultatet, det har overhovedet ikke noget med dig at gøre.

Selvfølgelig er man træt af et nederlag eller en dårlig periode, men du har hverken trænet holdet, lagt taktikken, sat startopstillingen eller hentet spillerne. Du er ikke ansvarligt for noget som helt andet end at råbe og skrige på stadion. Prøv at find den rette distance til AGF, noget som du overhovedet ingen indflydelse har på, det kan du ikke tage ansvaret for.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.