fbpx

Fans og opførsel

Forside Fora TIFO/Fanscenen Fans og opførsel

Dette emne indeholder 12 svar, har 9 stemmer og blev senest opdateret af  Bent 4 måneder, 1 uge siden.

• Forfatter

vpral
    Bruger

Ved godt at det måske ikke er populært og det er ikke for at lyde sippet.. Men jeg bliver nødt til at høre hvordan andre ser på det med at smide øl udover tribunen.. Jeg synes måske det er blevet lidt for meget en ting og kunne ikke lade være med at undre mig over at der ikke er nogen selvjustits i forhold til det.. Der var 3 børn idag der blev ramt og flere der fandt det morsomt at hælde øl ned på de fans der sad nedenfor.. Jeg er måske blevet for gammel og krukket… Men forstår det ikke helt… Ved godt at der er familie afsnit men alligevel…

Donmiguel
    Bruger

Helt enig. Det er for folk som har brug for at opdragelseskursus. Og nej der er ingen undskyldning for at voksne mænd pludselig ikke kan bruge hænderne og holde fast på den og dermed kun spilde på sig selv og sin sidemand.

Tror mere det er et udtryk for at personen har stået og sippet for længe i øllen som er blevet varm. Så er det en nem måde at skille sig af med den på uden at tabe ansigt over for sidemanden…

• Dette svar blev ændret 4 måneder, 1 uge siden af  Donmiguel.

GFforpresi
    Bruger

Selvfølgelig er der rigtig mange idioter. Men når man er samlet 8500 mennesker, stort set uanset hvilken forsamling og der er alkohol indblandet, så er der altid idioter.

Det vil altid være der til fodbold. Ingen tvivl. Desværre. Det gode er jo så man ved hvor det sker, så man kan placere sig lidt derefter.

Det er pisse irriterende, men uanset hvor meget man sætter ind overfor det, vil det altid eksistere.

JarlSmart
    Bruger

Det er altså også vigtigt, det ikke bliver for pænt at gå til fodbold. Idioterne er også en del af charmen, og vi skal passe på, at det ikke bliver ren sid-ned-og-vift-med-klappepølserne.

vpral
    Bruger

Jeg er enig i at det ikke skal være sådan noget barfodsstemning.. Og det er også derfor jeg er lidt delt i forhold til at brokke mig over noget der principielt må forventes at forekomme på et stadion og når man er i godt selskab med ligesindede..

trinity
    Bruger

En ting er, at der ryger nogle krus når vi scorer, men det er da dybt pinligt, hvis der står nogle og direkte bevidst hælder deres øl i nakken på medfans (uanset de pågældende hjernedøde sikkert ikke anser dem som “rigtige” fans). Der er absolut intet “charmerende” ved den adfærd og jeg synes du skulle tage fat i de pågældende amøber og forklare dem på en måde der ikke er til at misforstå, hvordan man opfører sig.

Aarhus8260
    Bruger

Syntes der i flere år har været problemer med, at visse uheldige/utilpassede elementet bevist kaster/hælder øl ud over andre tilskuere. Det uanset om det er ved scoringer eller i andre situationer. At det så åbenbart er gået ud over nogle børn i forb. med seneste kamp, er fuldstændigt uacceptabel og burde medføre karantæne i en længere periode. Med de priser, der er på stadion, fatter jeg simpelthen ikke, at folk ikke drikker øllet i stedet for.

GFforpresi
    Bruger

Det er klart at folk der hælder øl ud på folk nedenfor er nogle giga klaphatte. Så også i Vejle, hvordan under stå op/sid ned, var nogle der spyttede et par klatter ned, hvor en fan så skulle sætte sig. Men det var altså 2-3 gutter på 45-50 år.

Der er bare mange hjernedøde gutter på stadion. Det vil der altid være. Mange ser det som et frirum, fra deres dødsyge bank job, hvor de så kan drikke sig fulde og være 20 år igen.

Det er vel lidt en del af “gamet”, dog er direkte at hælde øl udover folk eller spytte jo direkte pinligt.

Men vi snakker trods alt et meget lille fåtal, af brænderter. Et direkte problem vil jeg ikke kalde det. Blot nogle typer man kan ryste på hovedet af

Mathis
    Bruger

Det er uacceptabelt og desuden bare idiotisk.

Det er for mig virkeligt svært at forstå, hvor svært folk kan have ved at finde grænsen mellem at have det sjovt, og så være en nar.

Nogle af dem, der kaster med øl, er garanteret af den tro, at det er lig med god stemning og skidehyl..

zcml
      Bruger

@ Mathis

Tror sgu ikke de tror det ene eller andet. De har nærmere lagt hjerne, eller hvad der i forvejen var af den, hjemme på kommoden 😉

Bent
    Bruger

Det var nok stemningsskaberne….

GFforpresi
      Bruger

Er der varmt på plejehjemme Bent? 🙂

Flere nævner jo at det også er ældre mænd der laver dette. De er vel ikke med i det forfærdelige nysir og samlet for Aarhus? 😉

Hvis du hader verden så meget, hvor så ikk??

Bent
        Bruger

@ Presi, Der er nok bedre ventilation her end i din skole. Kan du så få ryddet på på dit værelse!

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Morethanaclub.dk logo

Vind et AGF sæsonkort

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og deltag i konkurrencen om et AGF sæsonkort
Tilmeld dig
close-link