Få nu indført You´ll never walk alone!

Forside Fora AGF Få nu indført You´ll never walk alone!

Viser 24 svartråde
  • Forfatter
      Pingvinho
      Bruger

Hej jeg har gået i nået tid og tænktover om vi ikke skulle se at få indført You´ll never walk alone på stadoin.
      Synes den sang passer fremragende på forholdet mellem spillere og tilskuere og selve den ånd der er i klubben.
      Husk nu hvordan vi stod sammen da vi var i 1. division og så kunne man jo få fat i den der storskærm der engang var så man kunne vise teksten der.
      Håber bare det sker!:D:D

JeppeRC
      Bruger

at stjæle sange… nej.

fladmose
      Bruger

Det er et AGF-forum. Ikke et Liverpool-forum.

whatslife
      Bruger

Liverpool? det er meget mligt at liverpool bruger den men det er jo ikke ligefrem dem der har "opfundet" den de er blot de "største/første" der brugte den, men SLET ike de eneste

http://en.wikipedia.org/wiki/You'll_Never_Walk_Alone_(song)

men derfor kan de godt beholde den for min skyld

Kasper
      Bruger

nej, for søren da!
      Det ville være mere end pinligt, hvis vi stjal den sang. Fuldstændig malplaceret, og vi ville blive til grin i hele Europa, hvis folk opdagede det….

Det var rent faktisk ikke Liverpool der startede med den sang… Manchester United brugte den før Liverpool gjorde, men som led i U-lands støtten til de fattige scoucers blev den doneret til Liverpool..

Og nej den skal IKKE synges på NRGI Park

Beikes
      Bruger

Det ville da passe fint.. For vi er jo en af de få klubber herhjemme der kan bære at synge en sådan sang, qua vores traditioner, stolthed, loyalitet og kærlighed til klubben. Det ville nok virke underligt hvis Pony FC begyndte at synge den.. Men vi er jo AGF!

HSV FOREVER
      Bruger

det ville være fedt:k

Only White skrev:
      Det var rent faktisk ikke Liverpool der startede med den sang… Manchester United brugte den før Liverpool gjorde, men som led i U-lands støtten til de fattige scoucers blev den doneret til Liverpool..

Det var sgu alligevel det dummenste jeg har hørt :D.

Manchester har INTET med den sang at gøre, og har ikke "Doneret" noget som helst. Celtic var den første klub der brugte den hvorefter Liverpool fulgte efter 2-3 år senere. derefter har den spredt sig lidt ud i Europa, hvor bla Dortmund synger den nu.. Men at give UTD æren for sangen er sgu malplaceret.

Jeg synes også det ville være totalt fedt at synge den i Århus.. AGF er en af de klubber, hvis ikke den klub i Danmark, der har det mest trofaste publikum. Spillerne ved godt at de aldrig vil være alene, og at AGFs fans altid er der til at bakke dem op..

AGFs hold er også et af de hold der har brug for at blive mindet om at fansene er der 100%, derfor ville det være fedt.. også fordi det er en sang med megen mening for et hold som AGF i den situation de er i..

The Real Deal skrev:

Only White skrev:

Det var sgu alligevel det dummenste jeg har hørt :D.

Manchester har INTET med den sang at gøre, og har ikke "Doneret" noget som helst. Celtic var den første klub der brugte den hvorefter Liverpool fulgte efter 2-3 år senere. derefter har den spredt sig lidt ud i Europa, hvor bla Dortmund synger den nu.. Men at give UTD æren for sangen er sgu malplaceret.

http://www.youtube.com/watch?v=yH3LJ8TFbdM

Du må føle dig en smule dum nu, især efter din stålfaste påstand om at United INTET havde med sangen at gøre… Mon ikke vi har med en liverpool fan at gøre, for så kan det jo undskylde en del…:k

Som du kan se i diverse kommentarer til videoen, sang United den første gang i 1960, og selv en Liverpool fan skriver at Liverpool startede i 1966..

Gaius
      Bruger

Jeg ser det også som det ultimative plagieri at hente den sang til Århus. Det sker simpelthen bare ikke.

Vi har efterhånden udemærkede sangskrivere på tribunen, så der er ingen grund til at stjæle flere sange eller tekster. Mit håb er at vi en skønne dag heller ikke stjæler melodierne fra andre klubber.

Den skal selvfølgelig ikke spilles på Århus Stadion.. men faktum er at den én gang før er blevet spillet (hjemmekamp mod AaB for et par år siden, 2-1 sejr bl.a. på en sindssyg Helgi-scoring)

At Dortmund, Mainz m.f. i nyere tid også er begyndt på at synge den, er til grin…

smm
      Bruger

@Frederik Thomsen – så det du siger er at GF er ubesejrede, når den er blevet spillet? Hvad er der at betænke sig på 😀

Hornbek
      Bruger

Man kunne da sagtens spille den på stadion. Hermed ikke sagt, at vi skal begynde at synge den som bla. Liverpool og Celtic gør.
      Jeg tror desuden det ville lyde meget tamt.

Andre Jensen
      Bruger

Youll never walk alone lyder fedt når Liverpool og Celtic synger den.
      Jeg krummer tæer bare ved at tænke på hvor pinligt en flok halvstive Århusianere ville lyde, hvis vi brugte den sang på Øvre C.

Vi er netop en stor og traditionsrig klub, så lad os leve på egne sangtraditioner og skabe vores egne fodboldsange, i stedet for at plagierer de Britiske.

Lylle
      Bruger

Husk nu hvordan vi stod sammen da vi var i 1. division og så kunne man jo få fat i den der storskærm der engang var så man kunne vise teksten der.

ja, så kunne vi også promovere os selv med sloganet: verdens største karaoke klub ?

Det var da en virkelig dårlig ide..

Det ville simpelthen være så dårlig stil hvis vi pludselig to den sang til os ?

ThePope
      Bruger

Mener "Always Look on the Bright Side of Life" fra Life Of Brian passer bedre p.t

binzers
      Bruger

You'll never walk alone, er Liverpool's sang, det ka godt være at de ikke "opfandt" sangen eller startede med at synge den, men de er kendt for den nu, og ifølge kommentarerne til video'en på Youtube, stammer sangen fra en Musical fra 1940'erne og at ingen ejer den, men at stort set alle engelske klubber sang den i 70'erne og 80'erne, så lad os droppe den del af diskussionen…

For det andet ville det være den største joke, hvis vi begyndte at synge den på stadion, udover at blive kendt i Danmark som de største copy-cats, så ville det sq nok heller ikke lyde for godt…

Vi har "I troede vi var døde og borte", det er AGF's sang, så lad os synge den istedet for at kopiere andre sange, bare fordi de lyder godt!

d0nN
      Bruger

Only White skrev:

Som du kan se i diverse kommentarer til videoen, sang United den første gang i 1960, og selv en Liverpool fan skriver at Liverpool startede i 1966..

Det vil være synd at kunne konkludere hvem der startede hvad og hvornår, ud fra en masse kommentarer på youtube, så den holder ikke så langt. Kig i stedet efter artikler, som f.eks. denne: http://football.guardian.co.uk/news/theknowledge/0,9204,912750,00.html

d0nN
      Bruger

d0nN skrev:

Only White skrev:

Det vil være synd at kunne konkludere hvem der startede hvad og hvornår, ud fra en masse kommentarer på youtube, så den holder ikke så langt. Kig i stedet efter artikler, som f.eks. denne: http://football.guardian.co.uk/news/theknowledge/0,9204,912750,00.html

TT:

Det vil være direkte pinligt at få den indført på NRGi Park… Der er slet ikke akustikken til at få det til at lyde, bare en anelse godt!

Som jeg kan se så skriver Only White det heller ikke udfra youtube, men linker bare til det som et slags bevismateriale for det han skriver.

Den er blevet spillet på Århus Stadion før, men folk var bestemt ikke tilfredse, mener det var i '04.

Synes heller ikke om at tage den til Århus, da det slet ikke kunne blive fedt på den måde som det er i Celtic og Liverpool hvor hele stadion synger.

Aske_870
      Bruger

Jeg kan godt huske den blev spillet, og synes den var kanonfed. Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem den tilhører, jeg synes det er en kanon fodboldsang, og ligepræcis noget jeg godt kunne tænke mig mens jeg står og hygger mig lige inden kampstart ved boderne.

Og den behøver ikke være noget der skal synges på, den kunne bare spilles før kampstart, som en slags hyggemusik.

mvh.

Aske

arsenal
      Bruger

skal aldrig nogensinde synge en livepool sang – aldrig!!!!!!

andersstein
      Bruger

ThePope skrev:
      Mener "Always Look on the Bright Side of Life" fra Life Of Brian passer bedre p.t

Haha. På et eller andet punkt synes jeg faktisk at det kunne være vildt fedt, hvis det skete. Og så måske skrive teksten lidt om, så det passede til GF.

Og med hensyn til "You never walk alone". Kunne ikke rigitg forestille mig det, men hvis det kunne fungere kunne det da være mega fedt. Men måske kunne man lave teksten lidt om, så vi ikke "stjæler" den alt for meget? Og i øvrigt, har vi så ikke også "stjålet" den der nye sang fra Malmø. Mener da Fister viste linket, hvor det var Malmø, der sang den…?

Viser 24 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.