Eventuel ny anfører?

Forside Fora AGF Eventuel ny anfører?

Viser 18 svartråde
  • Forfatter
      Alsgaard
      Bruger

Inspireret af et indlæg i tråden omkring 1/3 af sæsonen er godkendt eller ej, om hvorvidt Graulund ikke skulle være anfører, for derfor at kunne fokusere på det det handler om: Nemlig at score mål

Nu er det selvfølgelig rent hypotetisk, for Ove Pedersen skifter ikke anfører lige sådan med det samme.

Men hvis nu han skulle finde en anden anfører, hvem skulle det så være?

Mit umiddelbare bud må være en Ole Budtz. Jeg mindes en landstræner engang sagde, at anføreren skal være en som har overblikket frem af banen – for af den vej bedre at kunne se, hvem der skal råbes lidt i gang. Samtidig har vi her i efteråret set, at Ole Budtz virker som en "kriger" – underforstået, at han altid går forrest når der skal kæmpes. Desuden tror jeg, at det er en spiller som der er meget respekt om i truppen – og blandt lederne og trænerteameti AGF.

Hvem tror i, at Ove Pedersen ville vælge, hvis nu han blev tvunget til det (eventuel langtidsskade til Graulund)?

Anonym

Håber og tror på Budtz. Eller måske en lindkvist..

fladmose
      Bruger

Så gerne Budtz eller Steffen.
      Men mener ikke Lindkvist har været i klubben længe nok

El Mundo
      Bruger

Man gør Graulund en bjørnetjeneste ved at blive ved med at fastholde ham som skipper.

Steffen vil jeg pricipielt være imod fordi han ikek deltager i spillet på banen. Budtz skal man nok også passe på med ikke at gøre en bjørnetjeneste, og i stedet for stille og roligt lade ham udvikle sig.

Det efterlader så kun Lindkvist, om han har været i klubben længe nok er vel principielt ligegyldigt, så længe han er en spiller man kan læne sig op af, og som tør gå forrest hver gang.

Det ved jeg ikke om han er, og så ender vi tilbage ved Graulund, som nok, desværre, er den eneste kandidat pt.

smd
      Bruger

Mener Kari kunne være et bud. Såkunne OP også lettere give Graulund en tur på bænken – hvilket normalt ikke er velset hvis man er anfører. Det er aldrig sundt hvis en spiller tror han er selvskreven til start elleveren.

Steen6372
      Bruger

Jeg tror at Oluf Persson bliver den naturlige nye general når engang han bliver klar.

Men ellers synes jeg nu at Graulund gør det fint i rollen. En stor del af anførerjobbet er jo blevet at kommunikere med medierne, og her er han meget velovervejet, synes jeg. Men en god blanding af realisme, ydmyghed men også optimisme. Han virker bevidst omkring at komme med udmeldinger der kan skabe god stemning i truppen.

Jon Hare
      Bruger

Jeg synes Graulund gør det fint som anfører. Han fighter konstant og dirigerer med medspillerne og han nyder respekt fra medspillere, modspillere og dommerne.
      Jeg tror iøvrigt bestemt ikke at hans rolle som anfører er skyld i han ikke har haft tur i den foran kassen. Han kommer jo stadig frem til chancerne. Og når han har dem (chancerne) har han altså ikke tid til at spekulere på at han er anfører. Han gør det han altid har gjort, fyrer igennem. Det har han bare ikke held med for tiden, men det skal nok vende igen.

Men hvis der nu alligevel skal skiftes:

Budtz ser jeg ikke som en anførertype. Jeg synes ikke han virker til at dirigere og opildne sine medspillere nok til at kunne overtage det hverv. Pt vil jeg også pege på Steffen og det mest oplagte bud på grund af antallet af kampe i den hvide trøje.

Til foråret vil jeg nok pege på Persson som alternativ til Graulund. Han er hentet pga sine lederegenskaber og vi har hørt/set hvordan Budtz efter få træningskampe ved hans side er blevet bedre til at placere sig osv. Endvidere kan jeg huske at OP efter en træningskamp udtalte at forsvaret havde hængt lidt i første halvleg. Men efter kort kommunikation med Persson var det blevet rettet op med det samme. Noget OP efterfølgende sagde normalt først ville kunne blive rettet op i pausen. Jeg tror på at han være en god anfører. Det kræver selvfølgelig at han komme op på højeste spilleniveau igen.

Og hvad er det så lige helt præcist der gør at Graulund ikke skulle være anfører ?

Han fighter på banen og viser den vildskab der skal til !
      (og så gør det ikke noget han laver en svinestreg eller to)

Han stiller velvilligt op til interviews til pressen samt til fans.

Humøret er højt i truppen.

Hvis Steffen var anfører og lavede nogle drop….skulle han så også fjernes som anfører ?

Nej stop…..

Istedet for at dyrke jeres ynglingsbeskæftigelse, som åbenbart er at kritisere og male fanden på væggen skulle I hellere give manden kredit for at han stadig fighter.
      Og hvor mange af hans kaliber ville have affundet sig med en tur i Viasat Sportdivisionen ?

Det er sgu Mr. GF number 1, som I snakker om.

Alsgaard
      Bruger

Hvid af hjerte skrev:
      Istedet for at dyrke jeres ynglingsbeskæftigelse, som åbenbart er at kritisere og male fanden på væggen skulle I hellere give manden kredit for at han stadig fighter.

Du glemmer at læse hvad jeg skriver. Jeg skriver, at det selvfølgelig er rent hypotetisk. Det har intet at gøre med at male fanden på væggen, eller at kritisere.

Graulund er en god anfører for AGF – hans eneste mangel er at score mål. Jeg mener man kunne fjerne lidt ekstra pres fra hans skuldre, ved eventuelt at lade ham fokusere på det han får penge for: nemlig at score mål. Hvis han scorede 10 mål i 6 kampe, så ville jeg sgu hellere se Jesper Rask stille op til alle interviews i stedet – men problemet er netop, at Graulund ikke virker fokuseret nok i nogle situationer. Sådan ser jeg det i hvertfald.

Det er helt fint du har en anden holdning og mening, og det danner også grundlaget for en debat, men lad venligst være med at sige, at min yndlingsbeskæftigelse er at kritisere AGF og/eller spillerne.

Hvis man i vores situation ikke må være kritisk, hvornår må man så?

@Alsgaard

Nu var det ikke som sådan møntet på dig.
      Beklager hvis jeg fik det til at virke sådan
      Læste dit indlæg og dermed også at det var et hypotetisk spørgsmål.

Du skriver også i dit indlæg at det er inspireret af et andet indlæg.

Mine kommentarer skal ses som en generel væmmelse/irritation over at stort set alle debatter i øjeblikket er dybt negative.

Prøv at kigge på de ti mest populære tråde………. alle bundnegative.

Inden sæsonen startede var de fleste af os ret enige om at dette ville blive en sæson hvor vi udelukkende skulle kæmpe for overlevelse.

Vi ligger trods alt over stregen og der har været mange gode takter.

Burde vi ikke i den nuværende situation stå sammen om at støtte holdet istedet for at bruge al vores energi på at være negative ?

Alsgaard
      Bruger

Godt svar, Hvid af hjerte :k

Jo, jeg er helt enig – vi skal bruge kræfterne på at stå sammen, men der skal stadig være plads til debat, og det ville – efter min mening – være en kedelig debat, hvis vi allesammen var enige om at det jo faktisk går godt, alt taget i betragtning 🙂

Men selv du må da også erkende, at det er forholdsvis negativt, at vi faktisk ikke scorer særlig mange mål – og det kan ikke være tilfredsstillende, når vi har en Peter Graulund (lige for at bringe topic lidt tilbage) oppe i front – en profil i dansk fodbold, både før og også nu.

Der er altid plads til forbedringer, og hvis man kunne forbedre enkelte spillere, ved at fritage dem for noget som jeg faktisk mener binder dem, så kunne man måske kravle de 2-3 pladser op i tabellen, hvor vi – hvis vi altså spiller som mod FCM – retteligt hører hjemme.

@Hvid af hjerte

Nu er denne tråd startet pga mit indlæg. Der siger jeg at jeg synes at han ikke skal være anføre.
      Det er ikke for at kritisere ham. Men ment som en hjælp. Han kæmper og kæmper, men laver mange dumme ting. Men får ikke noget ud af det. Hvis nu han ikke skulle håndtere presse og anføre posten ville han kun skulle fokusere på at score nogle mål.

Beikes
      Bruger

Budtz er det oplagte valg. Lucena har slet ikke tid til at agere Anfører!

Jonas S
      Bruger

Dette er ikke for at kritisere hr. Graulund yderligere, ovenpå hans mindre gode statistik i scorede mål. Men jeg syntes, som skrevet længere oppe på siden, at det er helt galt at give en angriber rollen som kaptajn. Jeg mener det SKAL være en forsvarsspiller (helst midterforsvar), der bærer bindet. En central midtbanespiller kunne gå an.
      For det første har forsvarsspilleren overblikket over hele banen, og kan hurtigere danne sig et overblik over situationen, og klargøre om noget skal laves om. Desuden er den bagerste række på banen (forsvaret), også tit den kæde der kommunikerer mest sammen – iform af fx: "skub op", osv. Derfor er det naturligt at placere bindet hos en der i forvejen råber meget. Desuden er de rigtige ledertyper oftest i forsvar – evt. midtbane.

JeppeRC
      Bruger

Persson? Hvorfor siger alle budtz når de godt ved at han ikke er den naturligt styrende forsvarsspiller. Det er persson.
      Om man så skal fjerne bindet fra graulund er jeg ikke enig i, medmindre det er naturligt. Pt. er der ikke andre på banen der burde bære det.

Pingvinho
      Bruger

Drop nu alt det snak om en ny anfører og Graulund kæmpede da også forbilledisk sidst..

@ Alsgaard

Det vil unægteligt være svært for mig at påstå det er positivt at vi kun har scoret 6 mål. 😀
      Det er da helt klart et problem og det vil da også medføre en tur ned i Viasat sportdivisonen, hvis ikke der kommer gang i målscoren…….Hvilket jeg har en tyrkertro på at der også gør.

Omkring al snakken om eventuel ny anfører er det så bare min mening, at det faktisk ville være at gøre Graulund en bjørnetjeneste at tage anførerbindet fra ham på et tidspunkt hvor det ikke kører optimalt på banen. Manden ville da for alvor miste selvtillid, hvis anførerposten fratages ham mens det ikke går alt for godt. Mener at det er en diskussion der burde lukkes og så eventuelt kunne tages op når Graulund har hamret nogle kasser ind og sat lidt ekstra selvtillid ind på kontoen.

Og ovenstående kan vist også tjene som svar til dig Wagner 😀

Har også lige en kommentar til dig foreverGF.

Jeg er ganske uenig i dine betragtninger om hvor spilleren med anførerbindet skal være placeret på banen…….. Det er revnende ligegyldigt ! Det er i langt højere grad udenfor banen at dit hverv som anfører gør sig gældende…… og der skal det ganske enkelt være den person der er bedst egnet. Og nej…. der er ikke nogen i forsvaret der er bedre egnet end Graulund…..Mr. GF himselfe [lol]

Omkring al snakken om eventuel ny anfører er det så bare min mening, at det faktisk ville være at gøre Graulund en bjørnetjeneste at tage anførerbindet fra ham på et tidspunkt hvor det ikke kører optimalt på banen. Manden ville da for alvor miste selvtillid, hvis anførerposten fratages ham mens det ikke går alt for godt. Mener at det er en diskussion der burde lukkes og så eventuelt kunne tages op når Graulund har hamret nogle kasser ind og sat lidt ekstra selvtillid ind på kontoen.

Der er jeg ikke enig.
      Det kommer an på om man snakker sammen.
      Han skal kunne koncentere sig 100% om det som han nu engang skal gøre på banen og ikke alt udenfor. Det hjælper ikke han kan snakke med jounalister og fans, men ikke gøre det som han i virkeligheden er bedst til, nemlig score mål. Jeg mener at han skal overlade bindet til en anden og så finde vejen til mål. Det har hjulpet for min da jeg spillede, så kan det også hjæpe andre. (Og jeg skulle ikke engang snakke med nogle jounalister) :O)

han scorede i pokalkampen og var en af GF`s bedste spillere i kampen mod FC Muh

Viser 18 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.