Eventuel boykot af Ceres/Royal Unibrew

Forside Fora Off-Topic Eventuel boykot af Ceres/Royal Unibrew

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
      Henrik D
      Bruger

Vi er mange, som har været glade for at have Ceres på trøjerne, men nu rygtes det på http://www.epn.dk, at Royal Unibrew vil lukke bryggeriet i Århus.

Ceres fylder så meget i min opfattelse af byen, at en lukning vil kræve min totale boykot af alle produkter fra Royal Unibrew.

Hvad er din holdning?

CeresLover
      Bruger

http://epn.dk/industri/landbrug_fodevarer/article1221731.ece

Hvad dælen… Skal man køre ned af Silkeborgvej uden at se CERES-bygningen. Dette vil være en stor katastrofe.

Men at boycutte øllen der smider mange penge i AGF's klubkasse – nej…

fladmose
      Bruger

Hvis det passer, så skal de fandme boykottes!

Lylle
      Bruger

boycutte sin egen sponsor … ej vel ? .. [think]

Henrik D
      Bruger

Ja, problemet ved en boykot er jo at det går ud over GF og det er ingen interesseret i.

Jeg er bare så forbandet over at vores sponsor vil nedlægge en stor arbejdsplads i byen. En arbejdsplads som vi, vel at mærke, i høj grad forbinder med GF i de gyldne tider.

Men hvad stiller vi op, hvis Royal Unibrew beslutter sig for at lukke ned i Århus? Jeg synes det er for vagt at lade som om intet er hændt. Vi må da i det mindste kunne lave en protestaktion. Jeg ved ikke lige hvad den skulle bestå i, men det kunne være at vi til en hjemmekamp ikke køber drikkevarer, men til gengæld giver penge i boderne direkte til Århus Elite som kompensation for det manglende salg.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad vi skal stille op, men at være ligeglade er da ikke godt nok

CeresLover
      Bruger

Se denne nyhed fra d 31/7 hvor Ceres skrev under på en 5 årig aftale:

http://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=4621

Lige lidt citater herfra:

– Århus Elite indgår ny leveranceaftale med Byens Bryggeri [think]

– Som lokal arbejdsplads, og byens bryggeri, så er vi glade for, at vi kan være med til at støtte op omkring sporten og kulturen i Århus [think]

AstonVilla
      Bruger

Det er jo ikke mere end 4½ år siden, Royal Unibrew lukkede Thor Bryggerierne her i Randers, men selvom det også tog hårdt på byen dengang, har vi da overlevet det….

En boykot fører jo ikke til noget godt i denne sag. Selvom Thor er lukket som selvstændigt bryggeri her i Randers, deler de stadig masser af penge ud til alt muligt. Det er noget med, at for hver Thor, der bliver solgt i Randers og omegn, giver de (dvs. Royal Unibrew) et beløb til en pulje. Engang imellem deles denne pulje så ud blandt nogle ansøgere – idrætsklubber, foreninger, forsamlingshuse, kulturtilbud m.v. Til stor glæde for lokalområdet.

Thor støtter også stadig ting som Randersugen og den lokale Superligaklub, så her i Randers er der vist ingen, som kunne drømme om at boykotte Royal Unibrew med det argument, de lukkede Thor. Og bliver det på samme måde med Ceres i Århus – altså at navnet Ceres stadig støtter forskellige ting som f.eks. AGF – vil det da være direkte tåbeligt at boykotte deres produkter. Selvfølgelig bør Århus som by forsøge at forhindre en lukning og dermed tab af en rigtig Århus-virksomhed, arbejdspladser m.v., men derfra og så til en boykot af alle Royal Unibrew-produkter, mener jeg, der er langt.

Aarhus_1000
      Bruger

Håber sku ikke de stopper med at lave Top? For så kommer boykotten helt af sig selv fra min side.

Selvfølgelig skal vi ikke boycotte vores sponsor. Ja, det er ærgeligt, at produktionen stopper i Århus (hvis rygterne taler sandt), men jeg er helt sikker på, at varemærket Ceres bebeholdes, ligesom vi fortsat fremover vil kunne nyde vores Top.

fladmose
      Bruger

Jeg har faktisk videoen fra pressemødet hvor Ceres kom tilbage på trøjen liggende på min computer:|

[img]http://www.royalunibrew.com/Files/Billeder/MediaDB/Thumbs/8/Royal_logo_stay_black_eps.jpg[/img]
      [img]http://www.entrescenen.dk/layout/spons-logoer/ceres-logo-payoff.gif[/img]

-Hvad blev der af det?

tuk
      Bruger

Jeg køber aldirg andet end Ceres!!! :k:k:k:k:k

Kjøbenhavnersprøjtet (tuborg og carlsberg) er jo ikke andet end pis tappet fra fulde svenskere i nyhavn [shock]

Aarhus_1000
      Bruger

Lige præcis tuk. Kunne ikke ha' formuleret det bedre selv. At lukke Ceres er det dummeste jeg længe har hørt. Det næste bliver vel at Bamse begynder at holde med FCK?

El Mundo
      Bruger

Fra deres pressemeddelelse:

The brands so far produced in Aarhus will continue to be marketed supported by sales promoting activities and sponsorships to the same extend as previously.

Samtidig vil alt salg i Jyllad fortsætte fra Århus. Så bryggeriet lukker, men aktiviteterne forbliver de samme.

mta
      Bruger

hva skal en boykot gøre godt for ?? ceres har været gode for gf i mange år, og er stadig danmarks bedste øl 🙂

Kan slet ikke forstå det. Ceres og Århus har altid været to ord som hænger sammen! Virkelig ærgeligt at de flytter 🙁

TopFan
      Bruger

Super ærgeligt…! håber sgu stadig at kunne nyde en Ceres Top, men det bliver aldrig det samme uden et bryggeri i Århus…:( Hvorfor fanden lukker de ikke albani eller faxe istedet?

Hermed også en opfordring: "ALLE UD OG KØBE EN KASSE CERES NU! DET KAN IKKE GÅ HURTIGT NOK"

Truelsen
      Bruger

Jeg har ikke tænkt mig at boykotte Ceres. Jeg synes ganske enkelt, at det er en af de bedste pilsnere her i Danmark, og min præference har egentlig ikke noget med sponsoratet til AGF eller beliggenheden i Aarhus at gøre, selvom det nok var derfor jeg smagte den til at starte med. Der er dog ingen tvivl om, at det er meget trist, hvis bryggeriet i Aarhus lukkes, da det så ikke længere vil være byens øl, og i princippet vil der dermed heller ikke være nogen større pointe i, at de skulle sponsorere byens hold i Aarhus, selvom jeg selvfølgelig håber på selskabets fortsatte støtte.

Nu er det jo efterhånden ved at være et stykke tid siden at Ceres Top blev brygget i Århus.

Ja bryggeriet lukker ned, men det er vist kun specialøl der blev brygget i Århus.

Salg og administration vil fortsat ligge i Århus.

Det som århus mister er omkring 130 arbejdspladser.
      Det er naturligvis ærgeligt.

Men set med fodboldøjne er det ikke nogen katastrofe………… Måske tværtimod.
      Set i lyset af en generel utilfredshed over lukningen vil de måske gøre endnu mere for at profilere sig selv og fremstå godt i Århusianernes øjne…… Oplagt at dette kan ske ved at fortsætte…ja måske endda udvide sponsoratet til de hvide.

Fint nok initativ med underskriftsindsamlingen. :k

Men I skriver vi skal skrive under fordi byens øl ikke skal brygges på et andet bryggeri.

Jamen det bliver den jo allerede…… det er efterhånden ved at være et stykke tid siden det skete.

Andre Jensen
      Bruger

Århus Bryghus laver nogle ganske udmærkede øl, og de bliver brygget i Århus 🙂
      De fåes dog næppe til en 10er på Kurts Mor, for dem der er til den slags skod beværtninger 🙂

-eLGen-
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Århus Bryghus laver nogle ganske udmærkede øl, og de bliver brygget i Århus 🙂
      De fåes dog næppe til en 10er på Kurts Mor, for dem der er til den slags skod beværtninger 🙂

Der er der jo ingen ordentligt mennesker der kommer – alle ved jo at Passage Vinstuen er stedet i Århus…

Lylle
      Bruger

alle ved jo at Passage Vinstuen er stedet i Århus…

haha, har sku aldrig været på et mere bumset sted hele mit liv .. [lol] men øllen er billig.. det må man da give stedet

nr27
      Bruger

@Lylle: Så tag et smut forbi Odder, og besøg El Paso 😀

tuk
      Bruger

Nu har jeg fulgt en del med i debatten om Ceres' lukning i dag og jeg vil sige at jeg er blevet en del klogere. Jeg har bla. fundet ud af at bryggeriet i Århus er den del af Royal Unibrew der giver bedst afkast. Hvorimod Faxe og specielt deres investeringer i østeuropa er dårlig forretning. Det det handler om er at Ceres skal bøde for det.
      Ceres adm. direktør Poul Møller udtaler sig:
      http://jp.dk/indland/aar/article1222344.ece

"Poul Møller tror ikke, at lukningen af bryggeriet vil få betydning for det lokale salg af det, der engang var byens øl.

I Randers sælger Royal Unibrew angiveligt lige så mange Thor-pilsnere, som de gjorde inden produktionen af den randrusianske bryg blev flyttet til Århus for få år siden.

"Det er de erfaringer vi vil trække på i forhold til Ceres," siger Poul Møller

Men Hr. Poul Møller skal ikke blive alt for kæk. Han skal ikke tro at fordi det var omkostningsfrit at lukke Thor, så kan man også uden videre lukke Ceres.
      Jeg har ændret mening mht til om man skal boycotte Ceres efter lukning. Det skal man!!!

Mollovic
      Bruger

EJ nu holder i fandme!!!

At boykotte Ceres øllen hjælper da INTET i forhold til at beholde bryggeriet i Århus!

Ceres Top er har været brygget i Odense i en del år efterhånden og det har sgu ikke gjort øllen mindre Århusiansk!! Desuden er der "kun" tale om at lukke bryggeriet! Marketing, Retail, HoReCa m.m. bliver i Århus!

At bryggeriet i Århus er det der levere det bedste resultat har INTET med Ceres Top at gøre, det er øl til eksport der produceres på det bryggeri og ganske få special øl…

Hold nu med det pjat omkring boykot, pengene som i så bruger på andre øl (carlsberg, tuborg, harboe osv.) gør det jo ikke ligefrem bedre! Årsagen til Royal Unibrew sløve resultat skyldes netop pres fra konkurrenterne og en øges forhandlingsstyrke hos underleverandører!

tuk
      Bruger

Mollovic skrev:
      Ceres Top er har været brygget i Odense i en del år efterhånden og det har sgu ikke gjort øllen mindre Århusiansk!! Desuden er der "kun" tale om at lukke bryggeriet! Marketing, Retail, HoReCa m.m. bliver i Århus!

At bryggeriet i Århus er det der levere det bedste resultat har INTET med Ceres Top at gøre, det er øl til eksport der produceres på det bryggeri og ganske få special øl…

Boycot af Ceres har ikke noget at gøre med om Top'en bliver brygget det ene eller andet sted. Outsourcing er meget almindeligt i erhvervslivet og det ændrer ikke på om en virksomhed er lokalforankret eller ej. Men når man flytter hele grundlaget for en virksomhed, i det her tilfælde ølproduktion, så er det en anden sag. Så hjælper det ikke at man blot beholder et par kontorfuntionærer i byen, for det er da også bare et spørgsmål om tid før de ryger til Faxe.
      Så fra nu af kan det være lige meget om man køber Ceres, Carlsberg, Tuborg eller anden øl.
      Næ… støt i stedet Århus Bryghus, det er i det mindste LOKALT.

Driblekongen
      Bruger

fladmose skrev:
      Hvis det passer, så skal de fandme boykottes!

TAG JER SAMMEN!

Ceres øl er en Århus øl, der støtter kulturlivet i Århus, ligemeget om det produceres i Århus eller Odense. De giver penge i klubkassen og Ceres øl vil altid forbindes med AGF i mine øjneB).

Det er en del af internationaliseringen og sådan er det. Men at boykotte det er da for latterligt!:o Lad vær med at tud!

Djorkaeff
      Bruger
      fladmose
      Bruger

Når nu det bliver nævnt, så er Cafe Mageløs det fedeste sted i Odense:D
      Fed musik og fadøl til en tyver B)

zcml
      Bruger

Som Driblekongen siger; så er Ceres en Århus øl. Og det bliver det ved med at være selv om byens bryggeri lukker!

Thor er IMØ ikke blevet mindre Randers, af at bryggeriet lukkede*

*Den kan tolkes på flere måder, men jeg syn's nu Thor er en ganske udemærket øl. Og vi er da et par stykker, der især gerne nyder en Blå Thor.

Kommer det endelig bare til at hedde krydset?? istedet for Ceres krydset??

Keep Playing GF skrev:
      Kommer det endelig bare til at hedde krydset?? istedet for Ceres krydset??

HAHA! Det er nok mere end tvivlsomt:D Det kryds vil for evigt hedde Ceres krydset. Krydset er sgu alt for universelt!:D Man kunne jo osse frygte at de begyndte at kalde det for "Den gamle by krydset":S Føj:|

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?