Evaluering: Esbjerg – AGF

Forside Fora AGF Evaluering: Esbjerg – AGF

Viser 20 svartråde
  • Forfatter
      Keano
      Bruger

Hvis jeg skulle evaluere kampen i går så syntes jeg både der var positive takter, men bestemt også negative…

For at starte med det positive så er det en fryd for øjet at se Kari Arnason være så rolig og elegant inde på midten. Han beviser gang på gang at han vel nok må betragtes som det bedste køb af Brian Steen Nielsen. Der var dog et par gange hvor han var lige for optimistisk, men når man besidder evner på en fodboldbane som ham kan det være svært at tøjle dem :k

Derudover så vi en Alex Valencia som sprudlede, specielt i 2. halvleg hvor han flere gange fik Esbjergs venstre back til at ligne en snurretop. Derudover lagde jeg mærke til at han defensivt også arbejdede godt, hvilket er betryggende, man kunne jo frygte en nye Thomas Lindrup-type [think]

Dagens overraskelse må jeg dog sige var Mike Tullberg. Han kæmpede helt vildt og vandt rigtig meget i luften og det tror jeg bl.a. var en af grundene til at vi spillede så godt, fordi vi kunne holde fast i bolden oppe på Esbjergs havldel da han og Graulund udgjorde stabile spilstationer. Dog tror jeg ikke Tullberg vil være så markant mod forsvarer med lidt stærke hovedspillere som fx. FCK, Brøndby og AaB – nærmere tværtimod.

Hvis vi skal se på det negative så syntes jeg midterforsvarets manglende hurtighed igen blev udstillet. Det kostede ikke mål denne gang men flere gange blev de overspillet, hvilke Ove P. også må have set.

Ulrik Lindkvist skuffer mig igen. Han smider ufatteligt mange bolde væk på hovedløse alibiafleveringer og så mangler han i flere situationer at sætte sig igennem fysisk. Hvis ikke Lindkvist støttede Valencia så godt offensivt, så kunne Krabbe meget vel banke på til en startplads.

Hvad syntes i andre, er jeg helt galt på den?

Werk
      Bruger

Er helt enig med dig… Godt du pointerer det med Lindkvist…

Dog synes jeg at Graulund fortjener mere ris; han var utroligt usynlig. Tullberg… Jaeh… Han kæmper i den grad, men det gør ham stadig ikke egnet til SAS Liganiveau..

er fuldstændig enig med det hele, jeg gir dig ret i at det er en fornøjelse at se kari.

Jeg lagde mærke til igår at nogengange når de hviie havde opbygget et spil højt på banen, så går lindkvist med og smider en elendig aflevering. Men så også en eller to gange hvor han bruger sin fysik rigtig flot, men.. det går bare ikke så mange bolde han smider [think]

Miti
      Bruger

KEANO:
      Jeg er bestemt ikke enig med din vurdering af Lindkvist, syntes han var blandt de bedste i går – han var god defensiv og havde enkelte gode rush op af banen med indlæg til følge…
      – Ellers var jeg også imponeret over midt/midt, de var gode!!

Hej… Nu blir jeg hvis nød til at skrive min lille status rapport efter de 3 kampe…

Mål: Steffen ser rigtig godt ud, dog mener jeg til tider at han trækker tempoet lidt og konsekvent altid vil spille Lumb. Lidt mere omtanke til tider vil gavne. Ellers en super indsats…

Forsvar: Puha… Synes ikke at det ser godt ud… Lindkvist er slet ikke kommet i gang endnu.. mange fejlafleveringer men tror stadig på ham… Budtz ser god ud…. Han har taget det med fra 1. division og ligner en klippe… Madsen mangler simpelthen kamptræning… men igen ser han bedre og bedre ud… Ang. Lumb… han er svær at blive klog på… han gør en masse godt men han har også nogle hjerneblødninger til tider…

Midtbane: Her ser jeg AGF´s stærkeste midtbane ever… Kari og Jerry er et kanon midterpar… gode dybdeløb af Jerry… Kari er en klippe og sprede spillet eminemt…. Valencia synes jeg bliver bedre og bedre… kanon kamp mod Esbjerg… Plejdrup er sådan igen lidt svær… spiller egentlig ok, men han mangler altså noget… White kunne være sjov at se på den venstre kant…

Angreb: Det ser ekstremt skidt ud hvis vi får skader på det punkt…. så er der ingen rutine der… Tullberg gjorde det godt mod Esbjerg, men han har altså set skidt ud i de 2 andre… Graulund… Hmmmm.. Han er ikke min favoritspiller… men så længe han scorer mål er det ok… han laver altså ikke ret meget i en kamp….

Træneren: Ove P er den bedste for AGF… han bygger det hele op og jeg er sikker på at vi nok skal redde os i år…

Alt i alt: Venstrekanten synes jeg på papiret ser svagest ud… her mangler noget… og en angrebsmakker til graulund vil ikke gøre noget… måske Foldgast kan komme ind og gøre en forskel eller en ny spiller…

JEG TROR PÅ SPILLERNE OG TRÆNEREN OG KLUBBEN… GO FOR IT…:k

grind88
      Bruger

Mener ikke at der var nogen AGF'ere, som faldt igennem i går. Synes også der kører en uretfærdig hetz på Lindkvist. Jeg har lige set kampen igen og kan finde en enkelt fejlaflevering fra hans side. Ellers er det sgu meget stabilt det han laver. Han trækker selvfølgelig i nødbremsen efter en times spil, men der var det fandme også nødvendigt!
      Ellers spiller vi jo lige op med Esbjerg. Denne gang er det ikke omstillingsspillet som fejler ved målene, (folk er blevet bedre til at søge med tilbage) men for lidt konsekvens når der skal tackles igennem uden for feltet. I det sidste kvarter kunne jeg godt tænke mig, at alle gik helhjertet efter at lukke kampen til 3-1. Vi havde mulighederne til det, men var for afslappede oppe foran. Måske var folk trætte…..
      Men en go' kamp af AGF. Jeg tror på overlevelse…

[cheers]

tussefar
      Bruger

Man skal være mere end hvid, og også svagtseende, hvis man mener Lindkvist har gjort de godt i de 3 første kampe…
      Ligner en mand der er skræmt over at han pludselig spiller på DK's bedste hold, og foran DK's bedste fans..:k:k:k:k:k
      Han smider ufattelig mange bolde håbløse bolde frem af banen,uden adresse..
      Defensiv er han for langsom,og sætter sig ikke igennem ( læs tackle) når modstanderen udfordrer ham..
      Han har selvfølgelig en masse rutine, og det er godt, men mener at hvis han ikke inden for de næste par kampe viser noget klasse, så må han en tur på sekundateamet,eller hva???[think][think]

Fonnesbaek
      Bruger

Jeg synes at Lindkvist slap nogenlunde fra det igår. Han tager nogle lidt forkerte beslutninger og han har lidt fejlafleveringer, men han bruger altså sin fysik fornuftigt. Alex Valencia viste endelig hvad det var der fik BSS til at købe ham. Men jeg tror han kan blive endnu bedre. Kari og Lucena er et fantastisk makkerpar på midten. Jeg synes Pleidrup falder meget ud igen og jeg tror han ville have godt af at starte ude næste kamp, også måske prøve white eller gjesing på venstre kant. I angrebet slipper Tullberg godt fra det, og han vinder det meste i luften.
      Ang. det underkendte mål i starten af anden halvleg:
      Er der nogle der så Graulund ramte bolden med hånden eller armen ?
      Derfra hvor jeg stod kunne jeg ikke se noget der skulle give anledning til et frispark ?

17almighty
      Bruger

Jeg er enig. Synes heller ikk' Lindkvist gør det godt. Det er efterhånden ved at gå op for mig, hvorfor de FCM-venner jeg har, hånede mig i bund, da vi signede ham. Er ikk' glad for at Fætter Lækker huserer på backen.

Er umiddelbart heller ikk' tilfreds med Kim Madsen. Håber at det er kamptræningen mangler, før han for alvor bli'r den gevinst vi alle har set frem til.

Kari og Jerry er en fantastisk midtbane. De har begge ro i deres spil. Kari virker som den frembrusende type, mens Jerry virker mere velovervejet i sit spil. Jeg synes især, at jeg er blevet overrasket over hvor godt Jerry tackler. Synes det er gennemført. Jeg havde gerne set, White starte inde på kanten i går. Når man vælger at spille med en høj targetmand, som Tullberg vel egentlig er, så ville det da være mest optimalt at ha' superligaens hurtigste spiller inde. Især når man har i mente, at Esbjerg har et forholdsvist langsomt forsvar. White ville ha' snøret dem gang på gang, og ku' ha' slået en masse indlæg. Godt nok ville vi ha' mistet lidt defensivt, men jeg synes det var en chance, der var værd at ta'.

Graulund var frygtelig anonym i går, hvis man ser bort fra målet. Men han har sandsynligvis også fået mere opmærksomhed af Esbjerg-forsvaret end Tullberg. Tullberg leverede en arbejdsindsats af kaliber. Manden løb og tarcklede solen sort. Det synes jeg os, at man ku' se efter lidt over en time. Han virkede frygtelig træt. Jeg håber stadig på en ny signing i angrebet, men ellers må vi håbe, at Tullberg bli'r bedre og bedre.

17almighty
      Bruger

17almighty skrev:
      Jeg er enig. Synes heller ikk' Lindkvist gør det godt. Det er efterhånden ved at gå op for mig, hvorfor de FCM-venner jeg har, hånede mig i bund, da vi signede ham. Er ikk' glad for at Fætter Lækker huserer på backen.

Er umiddelbart heller ikk' tilfreds med Kim Madsen. Håber at det er kamptræningen mangler, før han for alvor bli'r den gevinst vi alle har set frem til.

Kari og Jerry er en fantastisk midtbane. De har begge ro i deres spil. Kari virker som den frembrusende type, mens Jerry virker mere velovervejet i sit spil. Jeg synes især, at jeg er blevet overrasket over hvor godt Jerry tackler. Synes det er gennemført. Jeg havde gerne set, White starte inde på kanten i går. Når man vælger at spille med en høj targetmand, som Tullberg vel egentlig er, så ville det da være mest optimalt at ha' superligaens hurtigste spiller inde. Især når man har i mente, at Esbjerg har et forholdsvist langsomt forsvar. White ville ha' snøret dem gang på gang, og ku' ha' slået en masse indlæg. Godt nok ville vi ha' mistet lidt defensivt, men jeg synes det var en chance, der var værd at ta'.

Graulund var frygtelig anonym i går, hvis man ser bort fra målet. Men han har sandsynligvis også fået mere opmærksomhed af Esbjerg-forsvaret end Tullberg. Tullberg leverede en arbejdsindsats af kaliber. Manden løb og tacklede solen sort. Det synes jeg os, at man ku' se efter lidt over en time. Han virkede frygtelig træt. Jeg håber stadig på en ny signing i angrebet, men ellers må vi håbe, at Tullberg bli'r bedre og bedre.

mkj
      Bruger

Forstår ikke hvordan Lumb kan gå fri af kritik fra jer. Han var klart banens ringeste i går. Har spillet flot i de første 2 kampe, men i går var det meget skidt. Murcy gjorde hvad det passede ham, og Lumb bidrog ikke med ret meget fremad. Kan rigtig godt li Lumb, men kritik fortjener han efter i går.

Kim Madsen var heller ikke god. Ved mål nr. 2 til EFB skal han bare sende bolden ud over sidelinien som Budtz gør, men nej i stedet for ryger den kun 2 meter frem, og så kommer indlægget.

Resten af holdet synes jeg leverede en godkendt præstation. Graulund så man ikke meget til, men han er der når han skal være. Vores centrale midt er aldrig set bedre. Vores centrale midtbane kan matche alle andre holds i superligan. Også FCK, Brøndby, AAB, OB osv.

Efter min mening var Kari banens bedste. En stor mand som kan drible, skyde, heade og ja simpelthen en af mest komplette spillere i ligaen. Gudekøb. Er altid god, og er for alvor ved at komme i omdrejninger

grind88
      Bruger

Fonnesbaek skrev:
      Er der nogle der så Graulund ramte bolden med hånden eller armen ?
      quote]

Bolden hopper ned i jorden og op på hans overarm. Det er sikkert ikke forsætligt, men frisparket ka godt dømmes.

Livercool
      Bruger

Brian Rasmussen skrev:
      Mål: Steffen ser rigtig godt ud, dog mener jeg til tider at han trækker tempoet lidt og konsekvent altid vil spille Lumb. Lidt mere omtanke til tider vil gavne. Ellers en super indsats…

Og hvis han var 10 centimeter højere havde han taget den sidste oppe under overliggeren. Det holder ikke i længden med en dværg (undskyld Steffen) på mål.

Keano
      Bruger

@Miti: Så du kampen? Han lavede mellem 5-6 direkte dumme boldtab og flere gange fik han ikke sat sig igennem i forsvaret.

@mkj
      : Lumb spillede overfor vel nok banens bedste spiller Murcy og derfor så han i nogle situationer lidt skidt ud, men han holder faktisk godt i ham de gange hvor han får noget opbakning.

Hvis Murcy havde spillet overfor Lindkvist, uha så var det gået skidt.

Pleidrup er svær at blive klog på og han har heller ikke leveret det spil vi kender ham for men han levere en 110% indsats hver gang og kæmper for holdet. Derfor skal man huske på hvad man mister ved at tage ham af banen. White er god offensivt og kan skabe noget, men hverken han eller Valencia har den samme arbejdsradius eller løbepensum som Pleidrup. Jeg tror det vil ødelægge holdets balance på samme måde som da vi havde Grahn og Lindrup på banen på samme tid. Det er vi simpelthen bare ikke gode nok til defensivt endnu, men måske det kommer.

StolteAGF2
      Bruger

Lumb spillede klasse mod Horsens men mod Esbjerg var han en katatrofe jeg synes ikke Lumb er så stabil som en spiller som Kari Arnason og Jerry Lucena der leverer varen stort set hver gang.

Der nogen der mener at Graulund ikke var god fordi man ikke så ham, men Graulund er en rigtig angriber og er helt usyndelig i en hel kamp men scorer alligevel det er altså klasse at have sådan en mand 😀

Keano
      Bruger

@StolteAGF: Hvordan kan du mene at Graulund spillede godt når man ikke så ham og Lumb spillede dårligt når han spillede overfor banens bedste spiller, som han i øvrigt faktisk dæmmede rimeligt godt op for……

Dalle
      Bruger

Nogen der ved om man kan se målene et sted??

Simon G
      Bruger

Dalle skrev:
      Nogen der ved om man kan se målene et sted??

Inde på dr kan du 😀

zcml
      Bruger

"Stærkeste midtbane ever"[think] Nej dertil mangler fløjene at bevise noget mere. Pleidrup skal op i niveau igen, og Valencia vise godt spil i mere end 1 ud af 3 kampe!

Den centrale midtbane alene er dog en af de stærkeste vi har haft i den tid jeg er kommet på stadion (og måske lidt til).
      Jeg vil dog mene, at den stærkeste var BSN-Grahn.

StolteAGF2
      Bruger

@Keano

Jeg ved ikke om jeg synes han spillede godt men jeg synes han er en igtig angriber man ser ham ikke hele kampen med scorer alligevel mål.
      Og Selvom man spiller overfor banens bedste kan man da ngodt spille dårligt ik ?

Hornbek
      Bruger

Var meget imponeret over Kari, Lucena, Tulle og Valencia.
      Jer der giver Lindkvist tørt på fatter jeg ikke noget af. Jeg synes det er fedt at vi har fået ham til klubben. Han kæmper røven ud af bukserne, og desuden er det fedt at se, at han ikke trækker sig i nogen tacklinger.
      Nogen skriver at Steffen kunne have reddet den på overliggeren, hvis han var 10 cm højere. Lad nu være med at ævle om hans højde. Den mand har så fandens mange andre forcer som klart vejer det op!
      Mod OB roste folk ham til skyerne. Fremragende kamp han stod der.. Alt i alt synes jeg sgu, at vi har en kanon keeper. Tænk på hans alder og hvor mange førsteholdskampe han allerede har stået.

– Hvis vi fortsætter takterne fra kampen mod EfB overlever vi helt sikkert..

Viser 20 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?