Er det usportsligt at håne en spiller fra et andet hold ?

Forside Fora TIFO/Fanscenen Er det usportsligt at håne en spiller fra et andet hold ?

Viser 47 svartråde
  • Forfatter

I så fald er denne tråd ikke relevant og du kan derfor se bort fra den.

Synes du derimod det er iorden så læs videre.

Jeg tror at der er mange der er enige med mig når jeg siger, at Grønkjær er lidt halvsvinsk på grønsværen og samtidig er en af de spillere i suppen der filmer mest. (det er vel også usportsligt)

Der har været flere andre spillere der havde en seriøs hollywood-skuespillere gemt i sig.

Hvem husker ikke Zidane ?
      Mange husker nok også Johansen-brødrerne.

Nrgi-Park ligger græs til AGF – FCK d. 3. November.

Man kunne ved den lejlighed give ham en hilsen med på vejen ved at råbe av av av når han rører bolden.
      Eller måske der er nogen der har et andet forslag ?

Slesvigeren
      Bruger

Det synes jeg da er helt iorden, hvis man gider. Han er sikkert ligeglad.
      Man kunne jo også bare beundre hans sublime fodboldteknik, hvor han formentlig snører en halvsløv AGFer gang på gang.

fladmose
      Bruger

Grønkjær høre ikke til på en bane.

😀

Et par gode forslag fra TH

Lylle
      Bruger

gode gamle "AvAvAv" skal da helt sikkert have en rænessance 😀

Fresh
      Bruger

Vore fjender skal svines synder og sammen.

Kasper
      Bruger

Grønkjær skal i den grad svines….
      Han mener jo selv, at film er en del af gamet. Og det skal han svines til for i sådan en grad, som det overhovedet er muligt…!

at svine de andre til er self. en del af gamet, sådan er det bare! Men jeg kan bedre lide at synge AGF sange!

Todi
      Bruger

Det ku helt sikkert være sjovt…:k
      Vi må så bare håbe at FuCK ikke svarer igen over for Graulund…han er heller ikk helt fin i kanten altid, og jeg syntes godt nok han er væltet nemt i flere nærkampe på det seneste…

Kass2k
      Bruger

Jeg er helt sikkert frisk på at håne Grønkjær men på det område er jeg dybt dobbeltmoralsk…..jeg har ingen problemer med at Graulund gør det…[think]

Er vi ikke alle en lille smule dobbeltmoralske ?

Kunne ikke drømme om at se ned på nogle af vores egne spillere selvom de er svinske eller har en stor skuespiller i maven.

Synes helt klart at Grønkjær skal svines.
      Den gode gamle med av av av ville være meget passende.

Kan stadig huske hvor irriteret Zidane var over at han fik svineren på Århus stadion. [lol]

Ok… Jeg er fuldstændig klar over at jeg kommer til at stå ret alene med dette synspunkt… Havde egentlig ikke tænkt mig overhovedet at deltage i denne tråd, men nu gør jeg det altså alligevel…

Jeg forstår simpelthen ikke at man byder modstanderholdet 'velkommen' med buh-råb og skældsord. Jeg tænker hver gang, det sker, på hvor høj klasse det ville være at byde alle modstandere velkommen med klapsalver og at undlade at buh'e når deres spillere præsenteres.

Vi vil alle gøre alt for at vinde, vi elsker AGF og at vi vil støtte dem ubetinget uanset hvad. Men dette er ikke det samme som at håne andre. Det bliver vi ikke hverken bedre eller større som klub af. Tvært imod!

Det ville vise så meget klasse og så meget menneskeligt overskud (og bringe GF-fans op i en klasse for sig) hvis vi kunne respektere vores modstandere, og ikke bare forfalde til den nemme, primitive 'tilsvining' (selv dette ord er grimt).

Når man så efterfølgende tæver dem 5-0 gør det bare følelsen endnu bedre – at vide at både spillere og tilskuere i Århus har klasse og at det er tydeligt for enhver – wow!

Så… at foreslå at håne en underholdende og udfordrende spiller som f.eks. Jesper Grønkjær taler jo nærmest for sig selv. Spillere som ham gør det spil vi elsker smukt, uforudsigeligt og fascinerende.

PS. Hvis nogle læsere mener at dette er helt urealistisk, henviser jeg til at man ser de første 3 minutter af en hvilken som helst rugbykamp – der klapper alle tilskuere af begge hold før kampen starter.

HvidIhjertet
      Bruger

Steffenanderasen:) jeg er helt enig i det du siger, jeg synes det kunne være virkelig fedt at vise at Århus er noget for sig!, men jeg tror nu heller ik det er muligt at stoppe, da der altid vil være nogle der råber når modstandern kommer ind på banen,,

Til det med grønkjær, jeg tror ikke jeg vil råbe af ham, fans skal råbe af modstanders fans eller gejle ens hold op,! det er selvfølgelig tilladt at råbe af dem hvis de gør noget dumt osv, men jeg synes det virker sådan lidt virred, at vi står og råber af ham når de skal spille, men når han spiller for landsholdet er han jo en unik spiller, som de fleste hepper på ! 🙂

JeppeRC
      Bruger

nu har Zidane aldrig spillet på NRGI park, men Zidan har …

Fedt at der i hvert fald er mindst en, der deler dette synspunkt… Snart kan vi måske ligefrem høres:D

Selvfølgelig skal vi gejle vores egne op signalere gejst og vilje rettet mod vores egne spillere – og gerne helt vildt højt og skræmmende for modstanderne.

Det der stinker, er når råbene bliver negative og helt grundlæggende bare latterlige og siger mere om afsenderen end om den, det er rettet i mod… f.eks:

TH skrev:
      Er frisk på at Vælte-Jesper skal have en hilsen!!!! Helt klart!!!!
      Her er et par forslag:
      (På: We´re GF and we´re proud af it)
      Jesper, du skal vælte nu, jesper, du skal vælte nu osv osv

Eller:
      (En klassiker:) Grønkjær, din svindler, du hænger snart og dingler
      Men av av av er nu altså også topdollar…..

Men igen – der vil altid være latterlige supportere til fodbold, mit håb er blot at det en dag bliver muligt for os vise klasse-forskellen – og den positive, smittende Århus-stemning der bør være på NRGI Park i forhold til f.eks. Brøndby stadion!

hinge88
      Bruger

Det er godt at have moral…
      Så det må være dobbelt så godt at have dobbelt moral…

Andre Jensen
      Bruger

Stadion skal være en heksekeddel fra start til slut, og derfor synes jeg da klart modstanderne skal have stemningen imod sig.

Jeg kender ikke så meget til Rugby, men der får spillerne vel også uddelt de "svinere" på banen der skal til, så det ikke behøves fra tilskuerpladserne 🙂

@SteffenAndreasen

Jeg accepterer naturligvis at du har et anderledes synspunkt i denne retning end jeg.
      Og hvilken verden ville det ikke være hvis alle var søde og rare mod hinanden… sådan er verden så godt nok ikke skruet sammen…men alligevel.

Jeg har dog svært ved at se at de tilråb som TH nævner er latterlige og siger mere om dem der råber det end spilleren.
      Lige omkring Grønkjær (som er en dygtig spiller) er kritikken berettiget. Han er et svin på en bane og en af de største skuespillere i dansk fodbold. Er det sportsligt ?

Og du skriver at der altid vil være latterlige supportere til fodbold.
      Går udfra at det bl.a. er mig du mener er latterlig.

konklusionen må så være at det er ok for dig at sige jeg er latterlig, men jeg må ikke sige at jeg synes Grønkjær er latterlig.

Er det rigtig forstået ?

anderssch
      Bruger

Meget fint at debatere det her emne.. men vi ved alle sammen godt, at når vi har fået os et par øl, grønkjær filmer sig til et straffe og løber over og jubler til sine plastic fans – så bliver man sur.
      Du kan kalde mig lige så intolerant som du vil, men jeg vil (og det regner jeg da med størstedelen vil) give grønkjær en så hård medfart som overhovedet muligt.
      Det kan godt være Grønkjær er guds gave til fodbolden, men han er da så pisse latterlig.

mrvertigo
      Bruger

Grønkjær skal sparkes i haserne så han bliver sur, filmer og bruger albue og får rødt kort. Det kan gøres på ca. 20 min, hvis man ikke er alt for "Kari Arnason"-klodset…

@ Hvid af hjertet

Nej det er ikke tilskuere som dig jeg mener er latterlige, men kan godt se at det kom til at lyde sådan.

Hvid af hjerte skrev:

Jeg har dog svært ved at se at de tilråb som TH nævner er latterlige og siger mere om dem der råber det end spilleren.

Jeg synes ikke du er latterlig, ej heller TH, men jeg er helt sikker på at jeg ville ændre opfattelse, hvis jeg stod ved siden af ham og han råbte:

"Grønkjær, din svindler, du hænger snart og dingler" – den behøver vist ikke yderligere kommentarer…

Lige omkring Grønkjær (som er en dygtig spiller) er kritikken berettiget. Han er et svin på en bane og en af de største skuespillere i dansk fodbold. Er det sportsligt ?

Nej, det er det ikke, og derfor er respekten omkring ham ikke så stor som den kunne have været. – Det er faktisk lidt samme mekanisme jeg appelerer til, nemlig; lad os udstråle klasse, så kommer der en masse gode følge-virkninger…

konklusionen må så være at det er ok for dig at sige jeg er latterlig, men jeg må ikke sige at jeg synes Grønkjær er latterlig.

Er det rigtig forstået ?

Nej det er ikke rigtig forstået. Alle må synes hvad de vil. Som samlet fan-enhed på vores hjemmebane, synes jeg det ville være helt suverænt hvis vi kunne udvise klasse, overskud og respekt for modstanderne, før vi sendte dem hjem med et nederlag – istedet for at råbe primitive nedladende latterligheder, hvis eneste kvalitet er, at de nogle gange rimer på andre grimme ord! Det er min eneste (temmelig naive) mission med min deltagelse i debatten.

Og så lige for at få denne krølle med; jeg mener faktisk at det er langt mere i orden hvis du synes jeg er latterlig for at tro at jeg kan ændre hele den globale fankultur med et indlæg, end at supportere i GF-trøjer råber dumme ting højt meget højt.

Men som nævnt – jeg nærer ingen forhåbninger om at blive bakket op af det store flertal i denne sag – jeg følte bare at jeg blev nødt til at give min holdning til kende, når den side af sagen slet ikke kom til udtryk.

Beikes
      Bruger

Altså – Selvfølgelig er det ok med smædesange og div. personrettede tilråb i løbet af en fodboldkamp. I mine ører er det bar endnu et plus til stemningen på tribunerne. Nu skal vi også passe på at verdens bedste sport (that would be Football!) ikke går hen og ligner en PTA runde mht. tilskuerne.

Der er vel ingen der tager det mere alvorligt, eller for mere end hvad det er? It's only football folks! Lighten up!

Der er også en lang tradition på Århus Stadion for disse 'sange' – så jeg kan ikke se hvorfor Danmarks største skuespiller skal trække frinummer. Uanset at han er en af landets absolut bedste teknikere.

Fald om, din lujer!

@SteffenAndreasen

Tak for din uddybning.
      Den hjalp mig til bedre at forstå dig. 😀

Jeg er dog stadig grundlæggende uenig med dig.

Man kan vælge at se på det på denne måde :

Kommer du på et stadion som tilskuer for at se to hold yde deres bedste og forhåbentlig se noget godt bold. Hvis det er dit udgangspunkt kan jeg følge dig.

Kommer du derimod som fan, tilhænger, supporter (kært barn har mange navne) så kommer du for at se og støtte dit hold.
      Du kommer altså som udgangspunkt ikke for at se to hold underholde.
      Det vigtigste er dit hold og at dit hold vinder.

Der synges for at skabe stemning, for at støtte dit hold og ja……også for at drille/håne modstanderne og modstandernes fans.

12. Manden er et flittigt brugt udtryk.
      Der påståes at støtten fra 12. Manden kan være med til at give de sidste procenter.
      Hvis vi kan give spillerne nogle procenter kan vi muligvis også fratrække et par procenter…… og her er det naturligvis modstanderne jeg tænker på.

Her er nøgleordet : modstander

Det hold og dets fans der kommer til Århus Stadion (Nrgi Park) er modstandere.
      Set med mine øjne er det ok at psyke modstanderne.
      Det ses ofte på banen…. hvorfor så ikke også fra lægterne.

Det har igennem årene været alment accepteret at lave smædesange til dommerne.
      Hvori ligger forskellen….. hvorfor skal vi være søde ved modstanderne ?

Skal vi også holde os for gode til bannere der håner andre hold ?
      Personligt syntes jeg det var god humor med den hilsen Brøndby havde til os da vi rykkede ned.

Jeg anså det også for god humor da (skal prøve at stave det rigtigt) Zidan fik nogle smædesange på Århus Stadion. Kom kun nærmere køb et guldur [lol]

Nå men det korte og det lange er, at jeg ikke ser nogen problemer i at småsvine Grønkjær lidt til ………… så kan man måske kalde mig smålig [lol]

Lars Elstrup
      Bruger

Der skal buhes af modstanderne, Sådan er fodbold bare!:k

Lylle
      Bruger

personligt ville jeg være utroligt træt af, at fodbold lige pludselig blev en "gentlemens sport" ..

Modstanderens spillere skal svines og buhes så de aldrig har hørt noget ligende før .. stadion er det eneste sted i samfundet hvor alle, store som små, kan råbe "ludersøn" efter en 30-årig mand, uden at få et par på hovedet..
      [u]og sådan skal det stadig være ! [/u]

Lylle
      Bruger

debatten om sprogbrug på stadion fik mig lige til at huske en lille historie ..

sidste år skulle jeg ud og spise med en pige og vi går rundt nede ved marselishavnen .. pludselig kan man bare høre brølet af 10.000 fans der sammen står og skriger "ludersøn, ludersøn lu…"

pigen forstår i starten ikke hvad der bliver råbt og da jeg prøver at forklare hende det, syntes hun blot at det var da utroligt plat og umodent .. jeg syntes bare det var pisse fedt

mrvertigo
      Bruger

@ Lylle

Fodbold er historisk set en gentleman-sport. I starten var der hverken frispark, straffespark eller dommer, for en gentleman fælder ikke en modstander for at få en fordel.

Holdene stillede også op i absurde 1-1-8 formationer, hvor bolden enten blev losset op til modstanderens felt eller spillet op gennem midten af banen. Fodbold var 100% holdsport, så det blev ikke set som "pænt" at drible – det var unfair overfor med- eller modspillere at én spiller havde så mange boldberøringer. Man løb, afleverede og skød på mål

Der var også en masse diskussion, da straffesparket blev indført 😀

Lars Elstrup
      Bruger

mrvertigo skrev:
      @ Lylle

Fodbold er historisk set en gentleman-sport. I starten var der hverken frispark, straffespark eller dommer, for en gentleman fælder ikke en modstander for at få en fordel.

Jamen lad os da håbe det ikke blir sådan igen… Haha;) Så blir jeg noik forment adgang!:k

zcml
      Bruger

mrvertigo skrev:
      @ Lylle

Holdene stillede også op i absurde 1-1-8 formationer, hvor bolden enten blev losset op til modstanderens felt eller spillet op gennem midten af banen. Fodbold var 100% holdsport, så det blev ikke set som "pænt" at drible – det var unfair overfor med- eller modspillere at én spiller havde så mange boldberøringer. Man løb, afleverede og skød på mål

Det er ikke helt korrekt!

Frispark, straffespark og dommere har du ret i at der ikke var, men oprindeligt ville fodbold nok ikke blive kaldt en gentleman sport.
      Og dog! For det blev brugt i stedet for slagsmål til at afgøre forskellige opgør/uenigheder etc.
      Og selv om det var en mere civiliseret måde, at afgøre tingene på, så tror jeg bestemt at der blev gået tilden.
      Og det var ikke unormalt, at en kamp bestod af flere hundrede spillere.

anderssch
      Bruger

Mht. til til svining af modstandere er jeg helt enig – man har pligt som tilskuer og skal gøre det.
      MEN jeg syntes der går en grænse. F.eks. da Kim Vilforts datter blev dræbt, og der var en fanskare som råbte "Vilfort hvor er _____ nu?" osv
      Det er under bæltestedet, men tilgengæld er (som nævnt tidligere) det altid sjovt at gøre grin med mohammed zidan.

Aske_870
      Bruger

Jeg synes også smædesange er god lir, spørgsmålet er så om det virker, for jeg synes ofte at man direkte opildner modstanderen, og i eks. Zidan, så har han jo spillet glimrende imod AGF, og ofte signaleret at han bestemt hørte hvad der blev råbt. Det samme har vi jo set med Søren Andersen da han var i Gaab.

Omvendt så faldt Stig jo helt ud af takten dengang OB var her.

Men jeg synes stadig det er god lir, og det er nok min pointe, jeg tror ikke vi kan hyle modstanderen ud, men kan vi afsætte det som god lir, så skaber vi en stemning, som i sidste ende nok skal give den støtte.

Jeg husker også engang at der blev råbt af "store" Henrik Larsen ved et indkast: "fede henrik, du ruller til lyngby", hvorefter han vendte sig rundt, tog op i trøjen og klappede sig på maven med et grin. De fleste buhede efterfølgende, men jeg synes det var kanonsjovt, og god lir, både fra vores og hans side.

Så gerne mere lir, men jeg tror ikke det hjælper til at psyke modstanderne og slet ikke Grønkjær, og det ondskabsfulde gider jeg ikke, men det er heldigvis sjældent det sker.

mvh.

Aske

mrvertigo
      Bruger

zcml skrev:

mrvertigo skrev:
      @ Lylle

Det er ikke helt korrekt!

Frispark, straffespark og dommere har du ret i at der ikke var, men oprindeligt ville fodbold nok ikke blive kaldt en gentleman sport.
      Og dog! For det blev brugt i stedet for slagsmål til at afgøre forskellige opgør/uenigheder etc.
      Og selv om det var en mere civiliseret måde, at afgøre tingene på, så tror jeg bestemt at der blev gået tilden.
      Og det var ikke unormalt, at en kamp bestod af flere hundrede spillere.

Det du henviser til, er det der i dag bliver kaldt for mob football, som blev spillet i gaderne i middelalderen i bl.a. England med en fyldt svineblære som bold. Dengang var der ikke meget fairness over det – faktisk var alt undtagen mord og uagtsomt manddrab tilladt. Den engelske konge forbød også spillet fordi folk alt for tit døde af det.

Forløberen for den moderne fodbold startede på de engelske kostskoler, hvor det blev set som en sund og dannende fritidsaktivitet for de unge poder… inden FA blev dannet og arbejderne tog sporten til sig.

Nu tror jeg, at jeg holder kæft inden folk råber NØRD efter mig.

zcml
      Bruger

@ mrvertigo

Var ikke klar over navnet, men det du skriver passer meget godt med de informationer jeg har.

Nu vi er inde på spillet, så menes det nogle steder at spillet slet ikke stammer fra England men Sydamerika! I hvert fald skulle der blandt nogle af de gamle indianerstammer (kan ikke huske om det var Inkaer, Mayaer eller hvad) ha eksisteret et spil, der kan sammen lignes med primitivt fodbold.
      Kan ikke huske om det også var dem, men har engang læst om nogle, der brugte afhuggede hoveder fra deres fjender som bold (det kan man i hvert fald ikke kalde gentleman sport;))

Lylle
      Bruger

@ zcml

bare lige for at gøre diskussionen endnu mere nørdet og underlig er jeg næsten sikker på at den "inka-sport" du henviser til optræder i et Tintin album ..

og der i minder det bestemt ikke om det fodbold der bliver spillet idag.. mere om håndbold [lol]

jesper_olsen
      Bruger

Selvfølgelig skal der buhes af modstanderne, især hvis det er en som er til at provokerer. Se bare da Zidan spillede sin sidste kamp på Århus stadion, han var da for let at provokere. Bevars han spillede fint og scorede da også et mål, men det kostede da også en bandereklame samt et gult kort til ham.
      Så hvis det er muligt, at få fremprovekeret sådanne nogle tåbeligheder fra modstanderne, så de får kort af det, jamen så begynder vi for alvor at blive den 12. mand på holdet.

Men når nu snakken startede med Grønkjær, så tror jeg desværre ikke, at han er så let at provokerer. Han virker som om, at han har lidt flere brikker at flytte med, end Zidan havde. Men vi kan da altid forsøge.

zcml
      Bruger

@ Lylle

Så er det ikke det samme.
      Det spil jeg hentyder til foregik med fødderne.

Principielt er jeg enig med SteffenAndreasen. Det ville virkelig rykke hvis et samlet Århus stadion vist overskud og klasse til ikke at buh'e af udeholdet.

To ting er galt med det billede dog: For det første virker det først for alvor fedt med den slags overskud, når alle ved at Århus Stadion er en svær bane for udeholdet at spille på, og sådan er det ikke just i øjeblikket. 🙁 Bliver vi en dag et skræmmende hjemmehold (igen), og jeg mener virkelig skræmmende, så kan vi tale om det…

…bortset fra at det for det andet er vanvittigt sjovt at håne, mobbe og drille modstanderne. "Køb et guldur, køb et guldur" til Zidan, er noget af det sjoveste der nogensinde er sket på et dansk fodboldstadion, efter min bedste overbevisning. [lol] Nogle gange bør man som fan dog lige overveje to ting. 1, er den spiller jeg mobber nu overhovedet til at hyle ud af den? Zidan var, Grønkjær er næppe. 2, bliver det for personligt og groft? Vilforts datter skulle have lov at hvile i fred, hudfarve er aldrig et tema der er værd at tage op, og personlige alvorlige kriser synes jeg heller ikke der er nogen grund til at tage op. Av av av er til gengæld sjov, bl.a fordi den retter sig mod spillerens spillestil, det kommer sporten ved.

andersstein
      Bruger

Hehe griner stadig over Muhammed Zidans interview med Onside efter AGF-kampen.

Jeg kan faktisk huske, at efter kampen, hvor han fik gult kort for at knalde banden ned, blev AGF-spillerne spurgt i "fæstningen" om det var i orden, at der kom smædesange som "Zidan, Zidan, så slå dog på en mand" og "Køb et guld-ur, køb et guld-ur" på Kim Larsens "Køb bananer". Samtlige af spillerne svarede, at det var helt i orden, når han har dummet sig så meget.

Og jeg er helt enig. Når man er så provokerende og har dummet sig så meget som Zidan så må man gerne svine ham til. Ligesom OB-fansene svinede Junker med hans pokerfjæs efter hans "gamblingsperiode". Og jeg synes at det gejler fansene og stemningen op, når der kommer en smædesang i ny og næ. Come on folks ikke vær så sarte 😉

Djorkaeff
      Bruger

Det fedeste må da være når vi møder nogle af de hold der har under 100 medrejsende fans med. Når modstanderholdet så løb på banen skulle alle bare holde helt mund. Et fuldstændigt lydløst stadion når modstanderen løber på banen kunne være monster fedt og når så De Hvide kommer ud af tunnellen skulle det hele gå amok….
      Sker nok ikke, men det ville aldrig være set før… tror jeg ikke.

Beikes
      Bruger

Har ikke tid, skal se fodbold..

Det er allerede blevet nævnt af andre, men vil også sige at jeg ikke har nogen problemer med smædesange, men jeg synes der er en klar linie der skal overholdes. For mig at se er det spilleren man skal gå efter. Ikke personen.

Episoden med Vilforts datter er stadig noget af det mest latterlige en fangruppe nogensinde har gjort og jeg synes det er dybt at synke!
      Zidans episode er derimod 100% selvforskyldt og når man er så dum som ham så har det bare konsekvenser. Pænt? Nej, men ikke desto mindre så er det hylende morsomt og jeg har oplevet fans af andre klubber sige at det var noget af det sjoveste de nogensinde har set!:)

gf-stuf
      Bruger

"Grønkjær, gå nu hjem og tud"….

Anonym

Hvid af hjerte skrev:

@SteffenAndreasen

Tak for din uddybning.
      Den hjalp mig til bedre at forstå dig. 😀

Jeg er dog stadig grundlæggende uenig med dig.

Man kan vælge at se på det på denne måde :

Kommer du på et stadion som tilskuer for at se to hold yde deres bedste og forhåbentlig se noget godt bold. Hvis det er dit udgangspunkt kan jeg følge dig.

Kommer du derimod som fan, tilhænger, supporter (kært barn har mange navne) så kommer du for at se og støtte dit hold.
      Du kommer altså som udgangspunkt ikke for at se to hold underholde.
      Det vigtigste er dit hold og at dit hold vinder.

Der synges for at skabe stemning, for at støtte dit hold og ja……også for at drille/håne modstanderne og modstandernes fans.

12. Manden er et flittigt brugt udtryk.
      Der påståes at støtten fra 12. Manden kan være med til at give de sidste procenter.
      Hvis vi kan give spillerne nogle procenter kan vi muligvis også fratrække et par procenter…… og her er det naturligvis modstanderne jeg tænker på.

Her er nøgleordet : modstander

Det hold og dets fans der kommer til Århus Stadion (Nrgi Park) er modstandere.
      Set med mine øjne er det ok at psyke modstanderne.
      Det ses ofte på banen…. hvorfor så ikke også fra lægterne.

Det har igennem årene været alment accepteret at lave smædesange til dommerne.
      Hvori ligger forskellen….. hvorfor skal vi være søde ved modstanderne ?

Skal vi også holde os for gode til bannere der håner andre hold ?
      Personligt syntes jeg det var god humor med den hilsen Brøndby havde til os da vi rykkede ned.

Jeg anså det også for god humor da (skal prøve at stave det rigtigt) Zidan fik nogle smædesange på Århus Stadion. Kom kun nærmere køb et guldur [lol]

Nå men det korte og det lange er, at jeg ikke ser nogen problemer i at småsvine Grønkjær lidt til ………… så kan man måske kalde mig smålig [lol]

Jeg må indrømme at jeg støtter mig til SteffenAndreasen udlægning. Og nu du selv bringer det på banen: at supportere er til for at støtte holdet og give ekstra procenter. Men hvorfor så ikke bare holde os til at støtte holdet og råbe flere kampråb (flere skriver jo netop herinde at råb mod Grønkjær ikke vil gøre nogen forskel! og dengang med Zidan opildnende det jo blot manden til at score mod os – ikke ligefrem noget der hjalp holdet!) til vores egne end at bringe os selv ned på et niveau hvor vi nedgøre modstanderen! I sidste ende kunne det jo faktisk føre til en UEFA cup plads – da her tæller tilskuernes opførsel også i regnskabet, og ville det ikke gavne klubben?

Og til sidst – hvis man vil lave en statement mod film i fodbold kunne man gøre det på et banner uden at ramme en bestemt spiller! Man kunne f.eks. skrive: Giv os fodbold – ikke en Kærlighedsfilm hvor primadonnaer tuder. (den burde henvende sig til begge hold!) Og endelig hvis det skal være så er AvAvAv råbet er da også alt, alt for uorginal!

Razai
      Bruger

Jeg synes, at det er usportsligt at håne en spiller, der ligger og har slået sig. Men at råbe "av av" efter Grønkjær skal vel nærmest ses som et velment råd om, at han skal opføre sig som en mand.

– og hvis det kan slå suppens bedste spiller lidt ud af rytmen, er det bare ekstra fedt:D

82-jesper-60
      Bruger

Fuuck ham det skuespiller svin.. det er fordi han har været i chelsea[think].hehe. se selv Drogba

Den her tråd er mindst ligeså underholdende som de 5 sider om en spiller der aldrig kom, vi i fællesskab skabte over de sidste par dage. Navnlig det med Tintin – klasse! [lol]

Jeg er lidt delt. Selvfølgelig skal man ikke gå under bæltestedet. At råbe noget om folks børn, hudfarve eller sådan noget (i den forbindelse var det i øvrigt fedt, at et helt stadion sang mod Zidan i 2 x 45 UDEN at blande race ind i det), holder ikke.

At råbe efter en spiller der sviner, eller smider sig, kommer – for mit vedkommende – helt af sig selv. Det kan jeg ikke styre. Ej heller vil jeg det! Desuden er det sjovt at give modstanderne lidt at tænke over, allerede når de kommer ind på stadion.

Jeg er dog enig med Big Stone (husker pludselig ikke navnet) i at det kunne være sjovt en dag, slet ikke at sige noget før vores egne kommer ind. Men som han også skriver, vil det være fedest hvis vores stadion var lidt mere skræmmende end det er i dag.

Med andre ord: skrig! Men tænk

Af de foreslåede synes jeg klart AVAVAVAVAVAV! er bedst. Det er en klassiker, og kvaliteten er en anelse højere end de andre forslag.

mulle2
      Bruger

Jeg er enig med det sidste indlæg – det er sjovt at råbe; men derfor behøver man ikke slå hjernen helt fra. Nogle spillere er også klasse at drille fx Jimmy Nielsen, som virkelig tager det flot når han skal høre for sine udskejelser – han beklager sig ikke, respekt for det. Karim Zaza kan også vinke når man råber Karim, Karim – hvorfor er du så grim? (og det er han ikke).
      Grønkjær er god, men megatirriterende type, derfor kan det være svært ikke at råbe – hele hans spillen på dommere og tilskuere lægger op til det.
      Grauliund ville jeg også råbe efter, hvis jeg var modstander – han er også ved at udvikle sig til et irriterende teatralsk brokhovede.
      Min lidt ældre svigerfar klapper demonstrativt af modstanderne – måske også på grund af AGFs svigtende resultater og præstationer. Jeg har hørt at til nogle engelske kampe klapper alle af modstanderne når de løber ind – smuk gestus; men for mit vedkommende ville det kræve, at AGF lå et helt andet sted i tabellen – så kunne det da godt være , at jeg ville klappe af gaab og den gule skare – for jeg må da indrømme at lige netop de to klubber har præsteret flot fodbold i denne sæson.
      Jeg fik kvalme dengang hele stadion skulle klappe af Brøndby i deres sidste guldsæson – bvadr hvor var de selvfede – og hold kæft hvor var de også gode dengang, og vi var svage. Nej Brøndby og Fuck er jeg ikke meget for at klappe af – de er simpelthen for selvfede!!
      Jeg savner en type som Zidan at råbe efter – han var megaunderholdende!

Var der en ide i at råbe efter de inkompetente dommere i stedet for? Det er sågar et projekt, man kunne samarbejde med modstandernes fans om… Efter sigende sang Chelsea's tilhængere "Avram Grant – you don't know what you're doing!", i dette forår. Det var så godt nok efter egen træner (forstå det, hvem der kan), men dette kunne jo godt overføres på nogle af de blinde fjolser, DBU betror fløjten i SAS-ligaen…
      Ofte føler jeg mig ret alene, når jeg på stadion stiller højlydte spørgsmålstegn ved dommerens seksualitet, hæderlighed og mentale evner – selv om Michael Svendsen godt nok kikkede direkte op på mig, dengang jeg skreg: "Dommer, du burde bo på en lukket institution!!" – ku' være fedt hvis andre gad deltage i koret, for dem jeg plejer at følges med synes vist nok bare, at det er lidt pinligt 😀

Viser 47 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?