En dommer indrømmer en fejl…

Forside Fora AGF En dommer indrømmer en fejl…

Viser 49 svartråde
  • Forfatter
      smd
      Bruger

– der i yderste konsekvens kan koste os 20 mill!!! Det er bare ikke godt nok. Hvad fanden har man (normalt inkompetente) liniedommere til.
      Set på Oneside.

Andreassen
      Bruger

Ja han kan jo sagtens indrømme sin "fejl" EFTER kampen, når han alerede har sikret sig sine bestikkelses penge [think]

Alsgaard
      Bruger

@Andreassen: Det er ellers noget af en påstand du der kommer med – kan du bevise han skulle være bestukket?

mathias26
      Bruger

dommeren ejer vel brøndby aktier…og er ked af at de er faldet den sidste uges tid [lol]

Drøn ærgeligt og ufortjent, og føj Duncan var dum at høre på efter kampen. Håber aldrig han kommer tilbage til Århus og GF.

Men trods alt en dommer der kan indrømme en fejl. Men hvordan fanden kan han se bort fra hans liniedommer, det er helt uforståeligt og har alvorlige konsekvenser for os!

Skandale!!

Synes vi har været rigeligt udsatte for dårlige dommere i år.

alpha232
      Bruger

Alsgaard jeg synes du skal flytte til pestegnen! du irriterere mig med dine dumme udtaleleser. Du virker pisse ligeglad med agf i det du siger og kommer 9udaf10 gange kun med provakationer til folks kommentarer

dksauron
      Bruger

alpha232 skrev:
      Alsgaard jeg synes du skal flytte til pestegnen! du irriterere mig med dine dumme udtaleleser. Du virker pisse ligeglad med agf i det du siger og kommer 9udaf10 gange kun med provakationer til folks kommentarer

Så dit indlæg indeholder ikke dumme udtalelser og provokation(er)?

Helt ærligt, at beskylde en dommer for, at være bestukket pga et fejlskøn, ja det er sgu helt ude i skoven…

Er den forsvarsspiller som skulle dække Duncan ved 1-0 målet så også bestukket? Dårlig samligning, men min pointe er bare, at fejl sker i fodbold – its the way of the game..

2006
      Bruger
      Alsgaard
      Bruger

alpha232 skrev:

Hvis man bliver irriteret over noget, som er skrevet på et debatforum på internettet, så skal man nok overveje at slukke sin skærm i et par dage, og så lige tænke over, om man måske ikke skulle finde på noget andet at lave i mellemtiden.

Jeg forsøger ikke at provokere folk. Derimod reagerer jeg på deciderede dumme udsagn og kommentarer, som overhovedet ikke hører hjemme i et normalt debatforum.

Jeg er, som jeg også har skrevet til dig tidligere i dag, bestemt ikke ligeglad med AGF. Men jeg er ikke så barnlig, at jeg ikke kan se forskel en beklagelig fejl begået af et menneske, og så på en bevidst handling foretaget af samme menneske.

Ja, Thomas Vejlgaard begår en kæmpebrøler, ved i det mindste ikke at konsultere sin linjedommer inden han dømmer offside. Men at gå så vidt som til at sige, at han skulle være bestukket…. Man må drage et dybt suk over en så latterlig kommentar fra en person, som jo godt nok skriver kommentaren i affekt over kendelsen, men som ikke er klog nok til trække vejret og lige tælle til 10, inden man skriver kommentaren.

*SUK*

-eLGen-
      Bruger

@Alsgaard – omvendt ved vi jo faktisk heller ikke om det modsatte er tilfældet? Der har jo trods alt i de senere år været flere eksempler på bestikkelse i både italiensk, hollandsk og tysk fodbold i den bedste række. Så det er bestemt ikke utænkeligt at det foregår – og da slet ikke når man er vidne til en præstation som den i dag!

Selvom jeg dog ikke tror det er tilfældet i denne sag…

Alsgaard
      Bruger

Det er sandt, det kan jo sagtens foregå.

Men så må det være op til dem som mener det foregår, at bevise det – ikke DBU/dommerne at modbevise det.

AGFan2006
      Bruger

vejlgaard ligner en typisk småfed bundby fan

alpha232
      Bruger

er du ikke i det midste sød at læse folks kommentarer inden du skriver din reaktion?

Har ikke sagt noget om bestikkelse!

Vi vinder da bare næste gang Alsgaard så pyt med i dag. Dommeren er jo bare et menneske og det handler også ligeså meget med bare at være med[lol]

JPoulsen
      Bruger

Dommeren laver en fejl og så er der ikke meget mere man kan gøre ved det. Så ta det dog lidt roligt! Hvis jeg husker rigtigt så fik Brøndby vist også et mål fejlagtigt underkendt i kampen på offside.

Alsgaard
      Bruger

alpha232 skrev:
      er du ikke i det midste sød at læse folks kommentarer inden du skriver din reaktion?

Har ikke sagt noget om bestikkelse!

Næh, du har ikke. Andreassen skrev det, jeg svarede på hans indlæg, og så skrev du, at mine kommentarer irriterede dig.

Er du så ikke sød at læse hvad jeg skriver, inden du kommenterer tilbage? B)

Altid AGF
      Bruger

Citat fra Tipsbladet.dk – http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=141346

Peter Graulund “” AGF-anfører:
      – Dommeren fortæller mig direkte op i ansigtet, at han dømmer offside. Nu hører jeg så, at han har sagt, at der var ‘hands’ “” det er grotesk og så er han en løgner. Jeg vil gerne se ham fortælle mig lige op i ansigtet, at der var ‘hands’ og ikke offside, rasede AGF-anføreren, som heller ikke var tilfreds med holdet:

– Vi har spillet 14 kampe og ikke lært en skid. Hele tiden dummer vi os, selvom vi egentlig spiller okay, det må vi snart lære.

Det er fandme ikk smart Hr. Vejlgaard din idiot..!

Maximillian
      Bruger

Citat fra chatten på http://www.allehaderos.dk:

bobas @ 19:52:19
      guderne,dommer og Williams har været med os

Det er da altid noget, at de selv kan indse det. Så må det være åbentlyst for alle!

Anonym

@Altid AGF
      Det er ret interessant… For hvis han dømte 'hands' er der direkte frispark, ved offside indirekte frispark.

Hvad dømte han?

@Iwe
      jeg forstår ikke din hentydning? er det bare som er lidt halv dum? (x

hinge88
      Bruger

En dommer må simpelthen ikke "overtage" linjedommerens pligt med mindre han er sikker, og det kan han ikke have været.

BOND-AGF
      Bruger

synes det er F**** ringe at en mand kan få lov at afgøre kampen på en forkert kendelse bare fordi han er dommer/(Bundby-fan).

For der blev scoret!! GØR NOGET DBU!!! [u]-NU!![/u]

TopFan
      Bruger

Ja når dommeren ligefrem indrømmer sin fejl, burde det da få DBU til at ændre resultatet til 2-2, tror bare ikke det sker… 🙁

Lars Elstrup
      Bruger

Jaja- Thomas Vejlgaards statistik på Brøndby stadion

9 kampe

8 BIF sejre

1 Uafgjort

0 Brøndby nederlag

Lugter lidt af røv!

Anonym

@TheWhiteChamps
      Nå, jeg mener bare, at man måske ikke kan få ændret kendelsen (med en omkamp e.l.), men så kan man i det mindste fastslå, at han er en løgner, som Graulund så fint formulerer det…

Han siger til Graulund, at han fløjter for "hands" i situationen. Hvis han så har givet et indirekte frispark (=offside), ja så lyver han!!!

Det var såmend bare det… 😉

Fresh
      Bruger

Jeg ved godt, at vi ikke kan bruge det til noget, men det tjener da til dommerens ros, at han erkendte sin fejl efterfølgende.

Et mål i den situation havde ikke nødvendigvis betydet, at vi havde fået point eller vundet, men sandsynligheden for det havde da unægteligt været større, da det kunne have såret BIF yderligere rent mentalt.

Men for mig er de helt store syndere de AGF-spillere, der lod Per Nielsen komme frit til hovedstød efter 8 min. samt Kari Arnason, der igen IGEN IGEN lavede en kæmpefejl, der kostede et mål.

Hele holdet spillede godt – også Kari. Jeg er stolt over den præstation, der blev leveret fra AGFs side, og spillerne kan på enhver måde se sig selv i spejlet efter kampen.

Men de personlige fejl, de må og skal stoppe, og de skal stoppe nu! Og de der dødbolde skal der også gøres noget meget seriøst ved meget hurtigt, ellers hedder den 1. Div. igen efter denne her sæson.

Kom så De Hviii'e!!!

Fresh
      Bruger

Og så er jeg i øvrigt ikke sikker på, om der var offside, da Duncan scorede til 2-0 med brystet. Nogen, der har optaget kampen, der kan belyse den sag?

Heimark
      Bruger

Dunken var ikke offside, men det var der en anden bøf der var.

Beikes
      Bruger

En ting er at det er en forrykt handling, og åbenlyst over alt. Men det er naivt at tro danske dommere ikke kan være partiske og/eller korrupte. Ingen af os har beviser, jeg har i hvert fald ikke, men jeg kender et familiemedlem til Vejlgård, og han skulle være glødende Brøndbyfan. At det er en skam i sig selv er jo åbenlyst, men selv om dommeren selv mener han kan være både fan og neutral, så er det ganske problematisk når sådan noget her sker. Jeg vil dog fremhæve et fint eksempel som Kim Milton, der jo ikke lægger skjul på hans kærlighed til FCK, men alligevel formår en hvis proffessionalitet.

Som der var en der nævnte, så skulle man tage og føre statistik over dommere, og domme mod hold, holdt op imod hinanden. Alt andet lige, bør statistikken over en længere periode vise sig 50/50. I AGFs tilfælde hedder den nok nærmere 20/80 – og det ikke i vores favør.

Kravene, og dermed presset på de danske dommere er alt for slappe. Det er jo nærmest en kaffeklub, en lille lukket liga af dommere, der alle ved hvilke klub hinanden støtter.

Hvis ikke Vejlgård fik en decideret hjerneblødning ved Pleidrups mål, så mener jeg kendelsen bør få konsekvenser for ham. Manden er heller ikke dum, så han erkender jo sin fejl og holder på at han i øjeblikket så en offside. Så er det op til DBU, og dermed kommer det ikke meget længere. Man vil ikke have mere negativ folus på dommerne.

Willow
      Bruger

JPoulsen skrev:
      Dommeren laver en fejl og så er der ikke meget mere man kan gøre ved det.

Nej, og det er sq da pisseirreterende. HVORFOR? Hvorfor er der ikke noget at gøre. Det får vel ingen konsekvenser. (ved godt sidst at dommeren fik "karantæne").

Heimark
      Bruger

DBU bør sgu af sig selv se på resultatet, hvis der er noget der hedder Fairplay, eller BIF skulle have ladet GF score to gange.

Heimark
      Bruger

Beikes, hvis det du siger er sandt, så bør DBU safstusemig gå ind og ændre resultatet, det er jo tydeligt vi bliver snydt for 2 mål og et straffe.

cf baumann
      Bruger

Nu må folk altså ta' sig sammen! Der bliver underkendt mål i stribevis i kampe på alle niveauer “” og det kan ikke undgåes så længe, der er dommere af kød og blod. Det er på tide, at snuppe en tudekiks og tænke på en af de kampe, hvor vi selv har været svineheldige med en ringe dommerkendelse. Jeg er simpelthen i chock over, at nogle af jer med bestikkelsesbeskyldningerne og kravene om omkamp kan tage jer selv seriøst.

smd
      Bruger

@CF baumann
      Mener ikke du har ret. Liniedommeren signalerer næsten med sit kropssprog at han har set situationen og skønnet at der ikke var offside. Hvis dommeren så er i tvivl bør han rådføre sig med sin liniedommer og derefter tage stilling.

El Mundo
      Bruger

Hvorfor rådføre sig hvis han i situationen er 100% sikker?

At det så ikke er specielt heldigt er noget helt andet, og det er ved gud uheldigt at en dommerfejl og en personlig fejl igen igen koster point.

kristjan
      Bruger

I minutterne, dvs 10, inden målet der blev annuleret, sad jeg med fornemmelsen af, at de (bif) sku havde købt ham (dommeren-svinet)…. Der var det gule kort mod white, hvor han bliver revet helt omkuld, og flere frispark der var tydeligt vores, men som kun vejlgaard kunne se var til bif.
      Og at han så ser helt uden om sin linjevogter er jo groteskt!!! Jeg har da aldrig før set en situation hvor en dommer selv dømmer offside! ALDRIG! De plejer da at være for dovne til selv at gide det, og overlader alt til linjevogteren! Hvad sker der??????

Prøv at se objektivt på det.

Jeg har fulgt AGF igennem 5 år nu. Jeg har også set pænt meget onside, og internationale kampe (inkl landskampe), og det er satme første gang jeg har set en dommer overrule, hvor linjedommeren ikke var i løb.

Og så SKAL man sku være sikker. Og som andre har sagt, så kan han ikke have været sikkert. Klart at denne dommer laver en fejl som man ikke må begå. Ikke bare fordi det er en forkert offside kendelse, men fordi han gør det efter en procedure som man reelt ikke bruger.

Af samme årssag skal dommeren naturligvis have en pause. Jeg siger ikke han er bestukket, men for satan hvor er det ringe. Og han bør ikke dømme mere i 2007. Fejlen vil naturligvis blive negliceret, som man har set før.

El Mundo
      Bruger

Og så SKAL man sku være sikker. Og som andre har sagt, så kan han ikke have været sikkert.

Har var jo 100% sikker da de spurgte ham efter kampen. Det var først da han så billederne at han ændrede mening.

El Mundo…

Hvis ret skal være ret er man aldrig sikker hvis man tager fejl 😉

Så er man max 99%. Sådan definerer jeg det i hvert fald.

kristjan
      Bruger

El Mundo skrev:

Og så SKAL man sku være sikker. Og som andre har sagt, så kan han ikke have været sikkert.

Har var jo 100% sikker da de spurgte ham efter kampen. Det var først da han så billederne at han ændrede mening.

Ja selvfølgelig siger han at han er sikker. Hvorfor skulle han gøre andet?? Han er en magtliderlig dommer, der aldrig tager fejl, medmindre at konen hjemme i campingvognen siger noget andet selvf…. Det er da noget pjat at hive med ind i denne debat!

kristjan
      Bruger

Og i virkeligheden burde dette ikke være en debat, bare et sted hvor man kan have lov til at give dommeren skylden for alt

Jeg håber ved Gud ikke, at andre SAS-Liga klubbers fans læser med herinde når bestikkelses- og korruptionsanklagerne fyger, i den grad som de nu en gang gør – det er altså pinligt, og nøj hvor må de få et billigt grin af os igen-igen.

Når det så er sagt, så er jeg da stadig også edderspændt rasende – og selvfølgelig skal det her udløse karantæne til dommeren!

TV2 er jeg også sur på – de viser indslaget fra kampen, uden så meget som at nævne, at 2 mål bliver underkendt – det er sgu da for unuanceret! Nu går jeg måske op i små detaljer, men synes nu stadig det er ringe journalistik – men det er jo også TV2….

Og lige til sidst; Nogen har nævnt noget herinde med Duncans udtalelser efter kampen – hvad sagde han og på hvilken kanal?

El Mundo
      Bruger

kristjan skrev:

El Mundo skrev:

Ja selvfølgelig siger han at han er sikker. Hvorfor skulle han gøre andet?? Han er en magtliderlig dommer, der aldrig tager fejl, medmindre at konen hjemme i campingvognen siger noget andet selvf…. Det er da noget pjat at hive med ind i denne debat!

Der tabte du så mig på gulvet….

Hvis han i situationen er 100% sikker på at den beslutning han træffer er rigtig, hvorfor skulle han så sige andet når han ikke har set billederne endnu?

Skulle han for at tilfredsstille nogle fans sige at den nok kun var 80%, men at det også var rigeligt?

Kone/campingvogn….jeg er ikke med her…..

Kasper
      Bruger

Krog Pedersen skrev:
      TV2 er jeg også sur på – de viser indslaget fra kampen, uden så meget som at nævne, at 2 mål bliver underkendt – det er sgu da for unuanceret! Nu går jeg måske op i små detaljer, men synes nu stadig det er ringe journalistik – men det er jo også TV2….

Du havde vel ikke regnet med at Tv2 ville levere god journalistik for en gangs skyld??
      Til gengæld var det herligt med al den fokus, som tv3 satte på episoden under selve kampen…

At manden skulle være bestukket har jeg simpelthen ikke andet end latter til overs for. At manden muligvis er sniffer og en elendig dommer er en helt anden sag, men at han skulle være bestukket… come on!

Man kan bare håbe, at der kommer lidt fokus på hans person i forbindelse med denne sag, og DBU tager et lille kig på den sniffer-statistisk, som han har oparbejdet….!

– og Duncan….han beviste i går (og jeg havde egentlig haft håbet) at han ikke er hvid i hjertet. Var han det, havde han undladet at juble ved sin scoring på den måde!
      Føj Duncan, Føj dommer!

barnet
      Bruger

Det var i hvertfald frustrerende at stå på Brøndbystadion og juble for vildt og så opdage at målet blev annulleret. Folk var i chok – hvorfor spurgte alle – jeg selv inkl. Sms'erne tikkede ind fra alle sider- der var ikke off side. Stort set alle havde jo kigget ud på linievogteren da der blev scoret. Den frustration vi på lægterne stod tilbage med var enorm, og spillernes må have været endnu større. Det er så forkasteligt at en personlig fejl kan koste så meget for så mange, uden at få konsekvenser. Kom så på banen DBU, ellers er der sgu seriøst noget galt i Danmark…

solarex
      Bruger

Vi glemmer helt Whites scoring.

Var der frispark? Var der overbevisende frispark? Jeg tror næppe den var værre end 50 andre hændelser i kampen som der ikke blev fløjtet for.

En ting er sikkert. Dommere er bare partiske. Selvom de ikke selv mener det, så er der et eller andet med AGF, hvor man ser forseelser overalt. Top frustrerende.

Whites udvisning. Betydning for kampen, hvor vi har momentum. Og i næste kamp mangler vi vores højre back til at håndterer Poulsen, som sørger for mål til FCM.

AaBs scoring til 4-3. Hånd på bolden. Dommeren er tavs.

Pleidrups scoring.

Og så er Vejlgaard tilmed arrogant med kommentaren "nu må vi videre". Ja, du må videre i 1. div. Og vi skal ikke med.

Meloveyou
      Bruger

Stop nu det tuden og kom videre, det ved at være pinligt at være fan af AGF! Hvad sker der.. White, der var frispark. Men ikke offside ved hverken det mål vi fik anulleret og det Bøf fik anulleret. Altid tuder vi over de elendige dommere.Uge efter uge bliver et hold snydt af dommeren, nu var det os. Sidste uge scorede Rendos via en FCM-fod og linjedommeren dømmer offside der. også kæmpefejl. Men det at nogen vil true dommeren, er tusind gange værre end at mennesket dommeren laver en fejl. Vi må videre, stop tude over alt, vi er efterhånden total til grin i hele Danmark

det kan godt være folk mener vi er til grin! men det vil jeg skide på, hvis en dommer ikke kan dømme en fucking fodboldkamp så burde han sku ikke dømme SAS liga! der må gøres noget, lige meget hvem der bliver snydt/bortdømt, så er det sku ikke godt nok at dommerne laver så klare fejl! Uanset hvem der laver fejl, så synes jeg at de skal have karantæne!

Meloveyou
      Bruger

TH skrev:

Meloveyou skrev:
      Sidste uge scorede Rendos via en FCM-fod og linjedommeren dømmer offside der. også kæmpefejl.

And Who cares????
      Det her handler om vores kampe og de fejl der bliver begået i de kampe.

viser bare du et af de største tudefjæs, så det jo ikke sagen mod de dårlige dommere du går ind for, men enøjet fordi du ikke kan tåle tabe og det totalt til grin

Meloveyou
      Bruger

TH skrev:
      [
      viser bare du et af de største tudefjæs, så det jo ikke sagen mod de dårlige dommere du går ind for, men enøjet fordi du ikke kan tåle tabe og det totalt til grin

Takker for endnu en af dine fine tilsvininger af mig den bliver gemt sammen med de andre…….

Ikke en tilsvining, men en sandhed. Glæd dig dog til nakke Lyngby på lørdag

HvidIhjertet
      Bruger

Jeg ved godt det nok ikke ville hjælpe men alle dem der er med på det kan evt. skrive en mail til DBU, ik en frustrende sur mail, Men hvad vi synes om det og at det efterhånden er ved at blive en vane sag, det hjælper nok ikke at en enkelt fan skriver til dbu, men de ville måske tage det op hvis de fik en helveds masse mails 🙂

Hornbek
      Bruger

Det er heller ikke første gang vi bliver snydt for point på netop Brøndby Stadion.
      Hvem glemmer nogensinde Graulunds scoring via overliggeren, som ikke blev dømt inde ? 🙁

Viser 49 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?