Elsker AGF fordi-tråden

Forside Fora AGF Elsker AGF fordi-tråden

Viser 25 svartråde
  • Forfatter
      binzers
      Bruger

Jeg elsker AGF… Vi elsker allesammen AGF herinde. Den her tråd er tilegnet ALLE fans der har en forkærlighed for AGF, Århus' stolthed og Jyllands konger! Det er ingen konkurrence og ingen er bedre fans end andre, Det er et fælles fristed på fansiden her, hvor vi kan fortælle om gamle AGF-historier, anekdoter fra da far var dreng og så sin første kamp, dengang Troels Rasmussen stod på mål og Stampe og Lundvist styrede grønsværen på det gamle stadion og vi vandt mesterskabet og historier om dengang vi på stadion så Stig Tøfting styrer midtbanen og lave lækre tacklinger på Brøndby's pretty-boys…

Hvad er det der får DIG til at tage på stadion HVER gang der er kamp… Hvad er det der gør at du har været inkarneret GF-fan af den gamle skole siden 1968 og hænger ved med lige stor passion og gejst på trods af 10 års nedtur? Her kan vi dele alle vores gode oplevelser og succes-oplevelser eller mangel på samme…

Kort sagt: Jeg elsker AGF i medgang og modgang fordi:

nr27
      Bruger

Jeg elsker AGF i medgang og modgang fordi jeg er AGF fan tiltrods for at jeg kun har oplevet nedture med AGF, bortset fra oprykningen.

binzers
      Bruger

Personligt, kan jeg fortælle om min første stadion-oplevelse… Jeg var taget med til en AGF-kamp af min far, sammen med mine 2 storebrødre og kan ikke huske så meget, fordi det er laaang tid siden, jeg var nok 6-7 år dengang eller sådan noget men er ikke sikker, er 22 idag…

Dengang var Gunnar Lind den store helt, ihvertfald der hvor jeg stod… Han scorede også 2 mål den aften og folk blev ellevilde når han scorede… Jeg blev SÅ grebet af det… Tænk at man kan blive så glad over at en mand der hedder Gunnar Lind scorer mål, tænkte jeg…
      "målscorer til 1-0, Gunnaarrrr… LIND!!! Råbte publikum, herlig tid 😀 Kan også huske at folk lavede sjov med det, vidste ikke hvorfor, men de elskede at heppe på ham, han var en crowd-pleaser.

Min anden tidlige AGF-oplevelse er fra 1996, hvor jeg sad hjemme i stuen og kan huske at vi vandt den sidste kamp i sæsonen og lå på det tidspunkt til at vinde mesterskabet… Men vi spillede 3-3 mod Brøndby lidt tidligere på sæsonen, en fantastisk vild kamp, som jeg desværre ikke kan huske om jeg var med til (det betyder vel at jeg ikke var, man glemmer ikke den kamp sådan liige…) så Brøndby kunne tage guldet fra os, hvis de vandt deres kamp… Det gjorde de desværre og kunne se smerten i min 6 år ældre storebrors øjne (jeg var 11, han 17) da Brøndby scorede og igen da kampen blev fløjtet af… Vi var SÅ tæt på at vinde guldet og så tabte vi til Brøndby, det værste der kunne ske… Men jeg vidste at vi ville komme tilbage og vinde igen… Vi skulle nok få vores hævn og vinde mesterskabet hjem til Århus

Det tror jeg stadig at vi gør

HSV FOREVER
      Bruger

Jeg har også en lille sjov historie 😀

min far og jeg var taget en tur på Viborg stadion (jeg var 4år) da vi så kommer der op syns jeg bare det er kedeligt og vil hjem så siger min far du får en is okay så…. 5 min senere AGF er foran 5-2 (dette bliver også kampen endlige stilling) så siger jeg igen jeg vil hjem du får en is mere siger han så. jeg svare jeg kan ikke har allerede fået 5 så sluttede kampen og vi tog hjem og så vandt AGF ikke på Viborg stadion før 10 år senere og fra jeg var 4 år til for snart to uger siden hvade jeg ikke været på Viborg stadion men mig og min far valgte så at tage der op igen og så vandt 😀 vi bringer GF sejre i hus :k

Djorkaeff
      Bruger

@HSV FOREVER:

Super!! Kan du så ikke tage din far med på stadion på Mandag, så vi kan få vores første hjemmesejr 😉

Jeg elsker AGF for det er det eneste der giver mening B)

HSV FOREVER
      Bruger

@Djorkaef: haha det er sådan at min far fulgte AGF i geneem 20 år fra 76 til 96 og siden 96 har han ikke set en AGF på stadion men har stadigvæk været fan.. men efter det spil i spillede i Viborg har han tænkt sig at tage med imorgen men idag har vi altså også lige en tur til hamborg som jeg også følger 😀 :k

kan mærke de vinder imorgen GF min far er jo med :k

RasmusT
      Admin

Kan du så ikk få din far til at give mig 5 is??

Bforpres
      Bruger

Jeg elsker GF fordi de er i mit blod, i min vejrtrækning, i mine tanker og fordi der bare ikke er nogen anden klub.

Er på 20. år bosiddende på Sjælland, har tit sagt til mig selv at "nu kunne det være nok, nu ville jeg ikke blive super nedtrykt når De Hviiieee igen spillede røvdårligt og ydmygede sig selv endnu en gang" men har trofast, weekend efter weekend siddet og råbt og skreget som en galning og har dagen efter lignet en der har været inde i en ko for at hente en kalv ud. Men nu vender det, og jeg elsker GF mere i dag end i går, men mindre i dag end i morgen!

AGF-86
      Bruger

Kan huske at en af mine første kampe jeg var ude til, var imod Vejle, en fantastisk kamp, VB målmand fik det røde kort og John Sivebæk røg i målet. Kan ikke huske det præcise årstal, men tror det var omkrin 82-83, og mener at AGF vandt 1-0 eller 2-1 men er ikke helt sikker. Er der nogen der kan hjælpe??

Elsker AGF af mange grunde men én af de største grunde er nok at klubben har en sjæl. Samtidig har fansene, spillerne og ledelsen et tæt forhold til hinanden i modsætningen til en klub som FCK f.eks. hvor spillerne stort set spiller for pengene og ikke har nogle klubfølelser. Spillere kommer til AGF fordi det er en kanon klub men de kommer til FCK for deres egen skyld (penge, størrer mulighed for salg til udlandet, vil spille i CHL osv)

RasmusT
      Admin

Leon IS the king skrev:
      Elsker AGF af mange grunde men én af de største grunde er nok at klubben har en sjæl. Samtidig har fansene, spillerne og ledelsen et tæt forhold til hinanden i modsætningen til en klub som FCK f.eks. hvor spillerne stort set spiller for pengene og ikke har nogle klubfølelser. Spillere kommer til AGF fordi det er en kanon klub men de kommer til FCK for deres egen skyld (penge, størrer mulighed for salg til udlandet, vil spille i CHL osv)

Det kan jeg ikke het give dig ret i det der.. Altså vi kan jo på ingen måde lokke de samme spillere til som FCK bare fordi vi er en god klub.. Jeg mener ikke at man nødvendigvis tænker på penge, fordiman har ambitioner.. Var folk ligeglad med om man spillede chl eller ej, var vi nok ikke nummer 10 og FCK var nok ikke nr 1..

Håber indlægget kan forståes..

Ays
      Bruger

Bare fordi..

dittmann
      Bruger

jeg elsker agf mere end rigtig meget andet . de giver mig et specielt kick hver gang jeg ser dem. og det giver en speciel følelse hver gang jeg står oppe i speakers og synger for mit hold. kan simpelthen ikke lade være med at tage derud.

JEG ELSKER AGF

@Money-Thomsen

Kan du have ret i men mente nu mere at hvornår har man sidst set en med store følelser for FCK ligesom Leon, Tøfting osv. feks. har det for AGF. Vi har selvfølgelig os haft sådan spillere (Lindrup, Grahn osv) men synes mest vi har spillere nu som elsker klubben og som (for det meste) kæmper for klubben istedet for egen personlig succes :).

Kongendk
      Bruger

Mit hjerte banker for dem.
      Jeg er inkarneret Århusianer, og 'gf er Århus' stolthed.
      Kort og godt, fordi de er AGF!

RasmusT
      Admin

Leon IS the king skrev:

@Money-Thomsen

Kan du have ret i men mente nu mere at hvornår har man sidst set en med store følelser for FCK ligesom Leon, Tøfting osv. feks. har det for AGF. Vi har selvfølgelig os haft sådan spillere (Lindrup, Grahn osv) men synes mest vi har spillere nu som elsker klubben og som (for det meste) kæmper for klubben istedet for egen personlig succes :).

Vi er enige:)..

binzers
      Bruger

også noget af det jeg elsker ved AGF er fanatismen, den evige begejstring for klubben… Der kommer mange tusind mennesker flokkene til stadion med øl og god stemning hver søndag eller en hel Århus-familie med børn der har "baby-fan" tøj på eller en børne-AGF-trøje på… Det samler hele familien…

Der kommer mange tusinde mennesker, selv hvis vores klub har tabt de sidste 5 kampe og det ligner lort på banen og fantasiløst og løben-efter-bolden-fodbold, så synger vi stadig og støtter holdet og vi elsker alle og én AGF, vi elsker at komme på stadion og vi elsker at støtte klubben til enhver tid. Det er den stærke klubfølelse og engagement i stærk modvind, som man meget sjældent ser andre steder i Danmark… Har både været i Ålborg og Randers og se deres klubber spille, hvor fansene sidder passivt og GLOR fodbold, som om det var et teater-stykke, hvor de engang imellem klapper nogle gange og så er det det…

Jeg elsker AGF og kærligheden til AGF, det er et bånd mellem by og klub og også alle der flytter udenbys, de vil være hvide resten af livet og følge klubben med ængstelse, spænding og med følelserne ude på tøjet og kærlighed til spillet og klubben.

Dérfor!

Jeg lever og ånder for AGF, AGF er min stolthed<33..
      kan slet ikk beskrive hvor meget den klub betyder for mig

Jamen GF er og bliver et samlingspunkt i Århus og er man født og opvokset i byen så er det naturligt at det er de hviii man følger.

Har gjort det siden 1972 og hver eneste gang de spiller er det som om du selv er på banen og du jubler når det går godt og lider når det ikke går.
      Selv da min kone blev syg og døde syv måneder senere (juli 2005)var noget af det det første jeg gjorde tre dage efter at købe sæsonkort og to dage senere var jeg på stadion igen.

GF er ALTID i mine tanker og det er som om det altid har været sådan.

Det er som jeg tidligere har læst her på debatsiden: det at være GFer er en følelse eller en livsstil måske.

KOM SÅ DE HVIII[lol]

CasperT
      Bruger

Jeg elsker AGF fordi klubben forstår at spare de rigtige steder – f.eks. på varmen.

OBS! Ironi kan være brugt 😉

CasperT skrev:
      Jeg elsker AGF fordi klubben forstår at spare de rigtige steder – f.eks. på varmen.

OBS! Ironi kan være brugt 😉

HA HA HA HA, den var go Casper 😀

Ja og jeg elsker AGF fordi de vander græs i frostvejr:k:k:k:k:k

binzers
      Bruger

bumper lige den her op, da WHITEandBLUE leder efter tråden…

Shortizme
      Bruger

det den stemning der er
      der det fælleskab der er
      der er det ønske om det altid bedre
      det er århus i hjetet

det er i medgang i modgang
      det er AGF

Kass2k
      Bruger

Jeg elsker AGF fordi man tager tradiotioner alvorligt.
      Og på grund af fankulturen.

Og fordi alle hårene på min krop rejser sig når jeg ser den her video:

AGF løber i mine blodåre det kan ikke siges med andre ord
      og som en anden AGFer her inde sage det er som en arm eller et ben og tager man det fra mig vil jeg dø
      det er agf for mig

Lylle
      Bruger

fordi AGF er det bedste galehus i Danmark :k

dog er der kommet lidt for meget styr óver sagerne på det sidste.. godt vi havde episoden med banen 😉

Viser 25 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?