Dominic Oduro

Forside Fora AGF Dominic Oduro

Viser 30 svartråde
  • Forfatter
      madsru
      Bruger

Hej alle sammen jeg vil bare lige høre hvad i tænker om vores nye back Dominic "Micadinho" Oduro.

Personligt tænker jeg at BSN har skudt papegøjen i forhold til samarbejdet med City.

Men hvad tænker i?

martinf
      Bruger

I forhold til samarbejdet med City, så synes det er ekstremt spændende.

Det viser, at vores seneste præstationer i ligaen, Europa League (selvom det gik af lort) samt vores talentudvikling har skabt så stor interesse omkring vores klub, at selv en af de største klubber i verden ser et formål med at samarbejde.

Dog godt hjulpet på vej af en gammel AGF bekendt, Scott Sellars, som er højt placeret i City's ungdomsakademi.

Jeg ser flere positive muligheder i samarbejdet. Den oplagte er selvfølgelig, hvis vi kan tilknytte City spillere der øger niveauet på A-holdet, men ikke mindst, at vi kan låne spillere til at øge niveauet i vores ungdomsrækker, hvilket givetvis giver vores lovende spillere mere konkurrence på træningsbanen. Man kunne også forestille sig, at flere af vores talenter bliver inviteret til prøvetræning i Manchester, hvilket vel aldrig er en dårlig ting. Heller ikke selvom det ikke udmunder i et salg.

Mht. Oduro, så kan jeg ikke siger andet, end at han virker lovende. Lidt lille, men hurtig, boldfast, teknisk velfunderet og mod Viborg så man også et par gode indlæg. Men ligesom Peter Sørensen var inde på, så stod han til tider meget højt på banen, hvilket måske ikke blev straffet af Viborg, men formentlig ville blive det af et kontrastærkt Superliga hold. Dog virkede han meget ivrig efter at vise sine offensive talenter på dagen, hvilket er forståeligt. Det kan være han slet ikke står så højt og angriber så meget, når han ikke skal bevise sig på kort tid.

Men vi har jo kun set ham spille meget lidt, så vi kan nok ikke med rette bedømme ham endnu. Men spændende det er han dog. Og BSN og PS virkede da heller ikke et sekund i tvivl om at tilknytte ham.

madsru
      Bruger

Men han er jo også oprindeligt Central midt så det er nok derfor at han står så højt på banen.

zcml
      Bruger

Flere fløjspillere er med succes blevet omskolet til backs. Så mon ikke man også kan lære Oduro at placere sig rigtigt (hvis det da er et problem, og ikke som nævnt, fordi han ville vise sig frem?).

Ellers kunne det jo være at han kunne blive aktuel som suplement til fløjene.

stolteAGF
      Bruger

Efter at have set Oduros kamp mod Virborg tror jeg på, at han bliver en succes. Så indtil videre synes jeg det er en thumps up!

madsru
      Bruger

Han spillede også fantastisk imod Fremad.

Unknown99
      Bruger

Mit eneste problem er hvis vi ikke får købsoptioner på de spillere vi lejer. Ser helst at vi får tilknyttet nogle gode unge spillere fra egne rækker a la sloth, kirkeskov, hulk osv, som vi kan udvikle, og sende videre i systemet, fremfor at vi får nogle gode spillere 1 eller 2 år (der bare skal være i klubben for at modne).

Schmidt
      Bruger

Ifølge Transfermarkt er han oprindelig VB, men har altid kunnet spille HB: http://www.transfermarkt.co.uk/en/dominic-oduro/profil/spieler_257406.html

Hvis det er rigtigt må han vel ses som bredde spiller da vi er rigeligt godt besat på VB.

vieri
      Bruger

Unknown99 skrev:
      Mit eneste problem er hvis vi ikke får købsoptioner på de spillere vi lejer. Ser helst at vi får tilknyttet nogle gode unge spillere fra egne rækker a la sloth, kirkeskov, hulk osv, som vi kan udvikle, og sende videre i systemet, fremfor at vi får nogle gode spillere 1 eller 2 år (der bare skal være i klubben for at modne).

Jeg er enig i din bekymring . jeg ser helst heller ikke at vi lejer spillere uden at der er en købsoption med i handelen .

Jeg har ikke set Oduro spille ndnu men han lyder meget spændende . Og det er bestmt et plus at han kan dække både Højre back og højre kant .

Schmidt
      Bruger

Unknown99 skrev:

lejeaftaler kan være mange ting. Selv om vi ikke skulle få en købsoption kan det være fint, hvis eksempelvis City betaler 80% af lønnen.
      Så har vi en billig spiller på højt niveau som kan forstærke holdet. Hvis det så viser sig han ikke har niveauet til City, vil klubben nok have AGF som første køber, lige som spilleren selv kender klubben.
      Bliver han derimod en stor spiller har vi fin gavn af ham i en rum tid, og stadig til billig løn.

Det største problem er hvis AGF betaler en stor del af lønnen uden købsoption, en sådan aftale vil ikke være gunstig.

Gill
      Bruger

Jeg kan ikke bedømme Oduro endnu, da jeg ikke har set ham spille. Jeg håber at han kan komme ind i et par kampe allerede her til foråret, og så komme til at spille mere regelmæssigt i den nye sæson. Jeg synes dog også Putros virker ganske lovende, og han skal selvfølgelig også have chancen.

Hvad angår samarbejdet med City, så synes jeg ligeledes at det er spændende. Der er endnu ikke indgået et formelt samarbejde, og hvad et evt. samarbejde kommer til at betyde er derfor svært at sige.

Jeg mener at det er lidt for tidligt til at kunne sige noget konstruktivt omkring både Oduro og City-samarbejdet – det vil jeg vente med at bedæmme til der er gået noget længere tid.

madsru skrev:

Hvordan kan han spille fantastisk mod Fremad, når han end ikke var med i trupen?

Budtz4ever
      Bruger

Gill skrev:

madsru skrev:

Hvordan kan han spille fantastisk mod Fremad, når han end ikke var med i trupen?

Han spillede hele anden halvleg mod fremad.
      "AGF:
      Emil Ousager – Frans Dhia Putros (46: Dominic Oduro), Atle Roar Håland (46: Arthur Sorin), Anders Kure, Adam Eckersley – Stephan Petersen (64: Søren Larsen), Hjalte Nørregaard (46: Kasper Povlsen), David Devdariani, Osama Okharraz – Davit Skhirtladze (75: Oliver Sigurjónsson), Mate Vatsadze (53: Emil Scheel)"

Gill
      Bruger

I stand corrected! Så vidt jeg husker optrådte han ellers ikke i den offentliggjorte trup – hverken her på mtac eller på AGF's hjemmeside.

Men det er jo kun positivt at han tilsyneladende spillede godt

Sloth
      Bruger

Whats the deal med den her aftale med Oduro?

Er knægten skadet – Er han så ringe at han skal tilbringe hele sin tid i klubben på reserveholdet – Er han på U-19 – Eller er han ikke spilleberettiget?

Han kan umuligt være dårligere end Emil Scheel på kanten, så hvad gør han ikke er med?

chilli
      Bruger

Blot et bevis på de utallige fejl Bsn har kavet.
      Jeg kan ved Gud ikke, hvad han laver i AGF
      Når han ikke kan bidrage til 1 holdet.

Spild af penge, mon der er retur kommision
      I sådan en aftale?

;0)

Ossy
      Bruger

Blev det ikke offentliggjort at han først ville få indflydelse på første holdet i næste sæson!! Ro på knægten skal også lige falde til!! Nogen gang virker det som om man tror at det er en virtuel verden hvor man bare kan tilpasse sig med det samme!! Virkeligheden et ofte at der er en indkøringsfase på diverse reservehold !! Vent til oktober november måned med at gå amok !

vieri
      Bruger

Jeg har fra start ikke kunnet se det store perspektiv i at låne halvfærdige talenter i City som vi alligevel ikke kan få en frikøbsklausul på . Ikke dermed sagt at der ikke kan være ting AGF og City kan bruge hinanden til i en samarbejdsaftale .

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en update på knægtens udvikling i klubben . jeg synes ikke vi har hørt meget til ham de seneste par måneder . Hvis han slet ikke kan bruges på 1 holdet kan jeg ikke rigtig se hvad vi skal bruge ham til i klubben .

nlg
      Bruger

Nu har jeg ikke set dem træne længe og derfor undrer det mig lidt hvad der sker med Oduro. Han var ikke med med OB i reserveholdskampen og han har ikke været udtaget til nogle af superligakampene selvom han i de kampe, som han har spillet i reserveholdsligaen, har været blandt de bedste. Er han skadet eller hvad sker der? Nogen som kan give en Update?
      Som vores situation er nu, så mener jeg bestemt at vi kan bruge ham i højresiden enten som back eller wing. Han er så hurtig og skaber i de kampe, som han har været med i en del positivt i det offensive. Han udfordrer en del og det er der brug for.

zcml
      Bruger

Han er heller ikke udtaget til reservekampen i dag. Så det kunne godt tyde på at han er skadet.

vieri
      Bruger

Hvis Oduro også er skadet er vi da ved at være oppe i en grotesk skadesfrekvens i AGF . men når han ikke engang er udtaget til en reserveholdskamp , så må man jo formode at der er tale om en skade .

Christiano
      Bruger

vieri skrev:
      Hvis Oduro også er skadet er vi da ved at være oppe i en grotesk skadesfrekvens i AGF . men når han ikke engang er udtaget til en reserveholdskamp , så må man jo formode at der er tale om en skade .

Nej egentlig ikke – snarere udtryk for denne samme kedelige tendens vi har oplevet i en årrække. Dårlige baner på Fredensvang betyder dårlige træninger og overbelastningsskader kombineret med et tæt kampprogram i foråret er lig med et AGF-hold i (snart) overhængende nedrykningsfare…

vieri
      Bruger

De dårlige Træningsbaner har deres del af skylden og det er et alvorligt problem klubben skal have gjort noget ved . Men Mate, Sloth , SP , Jønsson og Devdariani (har muligvis overset nogen) er gået skadet fra banen i superligaen i denne forårssæson. Det er jo næsten 1 spiller pr kamp og en temmelig skræmmende tendens.

Sloth
      Bruger

Jeg prøver så lige at spørge igen?

Hvor er Oduro?

Ingen aner overhovedet hvad status er på ham – Er han overhovedet i klubben, 2 gange den sidste tid har jeg set dem træne, og ingen Oduro.

Han er heller ikke med U-19 og ej heller med Reserverne – Ikke at han skal være frelser, men når jeg så hvad han leverede i den træningskamp jeg så, så er det en gåde at han ikke figurer i truppen.

Thomas K
      Bruger

Gad vide, om han helt stille og roligt har forladt Fredensvang?

Ligesom med f.eks. Alexander Dahl, Arnar Adalgeirsson og Thórdur Jón Jóhannesson? Hvor der også blev gjort mere ud af ankomsten end afgangen??

vieri
      Bruger

Nej det virker underligt at vi ikke hører noget til ham . Måske kan nogen på Mtac med kontakter i klubben forhøre sig angående hans status .

Ja, vi må have Oduro-mysteriet opklaret. Jeg synes, det virker yderst uprofessionelt, at klubben ikke melder noget ud. BSN gav udtryk for store forventninger – både til Oduro og det fremtidige samarbejde med Manchester City – og han må være klar over, at mange undrer sig over den påfaldende tavshed, der har været om Oduro den seneste måned.

Hvis Oduro virkelig skulle være listet – eller måske lempet – ud af bagdøren i stilhed, så er hele samarbejdet med MC sandsynligvis i fare. Under alle omstændigheder skylder klubben en forklaring.

Benny F
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      Ja, vi må have Oduro-mysteriet opklaret. Jeg synes, det virker yderst uprofessionelt, at klubben ikke melder noget ud

Skulle klubben så melde noget ud om alle de spillere, der ikke er med på 1. holdet?

Det var fra starten meningen, at Oduro først skulle spille for ynglingeholdet og så måske for divisionsholdet i næste sæson. Det er der tydeligvis ikke ændret på.

Ved præsentationen af Oduro var udmeldingen fra klubben, at han skulle indgå i U19 og superligatruppen. Han har så vidt jeg kan se ikke deltaget nogle af stederne i et stykke tid. Desuden sagde BSN, at han regnede med, at han i løbet af kort tid ville gøre sig på førsteholdet. http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold/superliga/agf/article5124114.ece

Og med tanke på, at Oduro er det første resultat af det nye samarbejde med MC, synes jeg, det er ret naturligt, at han påkalder sig lidt ekstra interesse.

Thomas K
      Bruger

Jeg er enig i, at AGF ikke kan redegøre for, hvorfor nogle spillere ikke er i truppen.

Jeg synes dog, som skrevet tidligere, at det er underligt, at nogle spillere ankommer til klubben med særskilt pressemeddelse, og artikel på hjemmesiden, og forlader klubben igen ubemærket.

Det er ikke alle der slår igennem, og fred være med det, men f.eks. de to islændige og nordmanden, der trods alt kom til Danmark som 15-16 årige, ville da fortjene en "tak for indsatsen" artikel på hjemmesiden.

Men spændende, at se hvad der er med ham!!

nlg
      Bruger

Han har haft en mindre muskelskade og forventes at kunne spille kamp for U-19 om en uge eller to.
      Stemningen herinde bliver typisk meget hård og ukontrolleret, når ikke lige tingene kører og de værste scenarier bliver stillet op. Det var blot en skade. Var han blevet sendt hjem, så havde det helt sikkert stået i medierne. Den historie var ikke gået journalisterne næsen forbi.
      Lær at trække vejret og tæl til 10.

John Bager
      Bruger

Hej John,

Dominic har haft en mindre muskelskade, men det forventes, at han spille for U19/Reserveholdet om en uge eller to.

Med venlig hilsen
      Bo Jensen
      Kommunikationsmedarbejder

Viser 30 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?