Din personlige ønskeseddel

Forside Fora AGF Din personlige ønskeseddel

Viser 74 svartråde
  • Forfatter
      Mouie
      Bruger

Nu står den forhåbentlig snart på Superliga i Aarhus og der skal bestemt ske noget med truppen, der er rigelig debat om hvem der skal ud, men tænkte vi her kunne lave en personlig ønskeseddel til spillere ind.
      Mine ønsker er:
      Morten Duncan Rasmussen
      Leon Andreasen
      Kian Hansen
      Ferhan Hasani
      Henrik Dalsgaard
      Djiby Fall
      Jonas Kamper
      Michael Lumb
      Jean-Claude Bozga

Vi får nok ikke dem alle og måske slet ingen af dem, men mener vi skal bruge en ny midtstopper, en ny højreback muligvis også venstreback, en ny central midt, en ny kant og en angriber, alle skal de kunne gå ind i start-11. Hvad mener I ?

Leone
      Bruger

Hvem ser du skal varetage de to pladser i midterforsvaret?

Thomas K
      Bruger

Jeg synes vi mangler følgende; en midterforsvarer, en højre back, en boks angriber samt en kant. Hvis vi kunne få fingrene i Izunna, ville jeg også rigtig gerne have ham.

Midterforsvarer
      Stefan Strandberg
      Leon Andreasen

Højreback
      Mario Ticinovic

Angriber
      Morten Duncan Rasmussen

Kant
      Tobias Mikkelsen
      Rurik Gislason
      Ferhan Hasani

BruceLee
      Bruger

Jeg drømmer hede drømme om Leon til midterforsvaret.
      En anden interessant til midterforsvaret vil være Sonny Nattestad, hovdstøsstærk og fin teknik.

Gislason ville også være et stærkt kort til kanten.

Men jeg tror sgu Jens hiver nogle balkan kaniner op af hatten, og så supplerer Wiggo med et par tidligere u 21 drenge.

de-hviiie
      Bruger

Hvis man skulle drømme lidt, så kunne det være mega fedt med Bjelland til forsvaret.
      Ellers ser jeg gerne følgende i klubben efter sommerferien.

Leon Andreasen
      Tobias Mikkelsen
      Michael Lumb (evt. til kanten, eller som back og så rykke DC op på kanten)
      Duncan (ved ikke om han helt passer ind i Wiggo's måde at spille på, men han score mål)
      Bozga kunne også være en interessant spiller

Men er sku spændt på hvad Jens Anderson hiver op af transfer-hatten

Leone
      Bruger

@BruceLee:

"Balkan kaniner" kunne være interessante – tvivler måske på, at de temperamentsfulde typer passer ind i MW's flødefodboldsfilosofi. Det lyder dog langt bedre end svenskere og nordmænd, som jeg aldrig rigtig har haft fidus til, men som danske klubber plejer at købe ind i store mængder…

cv
      Bruger

Emil Salomonsson (højre back), Christopher Telo, Simon Kroon eller Emil Larsen til kanterne, Duncan eller Ronnie Schwartz til angrebet.

Sloth
      Bruger

Jeg starter med at tage udgangspunkt i ringe økonomi og at vi er oprykkere.

jeg syntes det kunne være spændene at udvikle en "ny venstreside" ala den Valencia havde for få år siden, hvor Jordi Alba og Matheau hele tiden lå og vekslede imellem at spille back og wing – Derfor syntes jeg Lumb kunne være genial at få retur.

Til forsvaret kunne jeg godt se følgende i AGF som muligheder:
      Martin Albrechtsen
      Francis Dickoh
      Thorbjørn Holst
      Michael Almebäck
      Pierre Kanstrup
      Kris Stadsgaard

Backs
      Mattias Mejer (Lyngby)
      Patrick Kristensen

Midtbanen kunne vi virkelig godt bruge en felt til felt spiller, og her ser jeg Bjørn Paulsen som en super signing, ellers er det wing pladeserne jeg tænker vi godt kunne forny os – Har her ikke lige nogle bud på forstærkninger, men en god udviklingsspiller kunne være Køges nr.8 Bruninho – mega spændende dribler. – alternativ Katz Boysen fra Lyngby eller Silkeborg Robert Skov

Syntes vi er ok besat i front, og jeg tror hånden på hjertet vi skal bruge mindre tid på at lukke forsvarende op i Superligaen end i 1 div, så Nordstrand, Vatsadze, Skirtladse, Lange og Kjær må kunnr udgør det.

Jeg håber, Jens A. kigger mod La Segunda i Spanien. Det er økonomisk overkommeligt og der løber masser af hurtige og teknisk dygtige spillere rundt, som også har fighterhjerte. Vi kunne eventuelt give Cortés en skilling for at være vores ambassadør dernede, for der er ikke mange spanske spillere, der kender superligaen.

Latinamerika er en anden realistisk mulighed og fordelen ved at hente spansk/portugisisk talende spillere er, at de er lette at integrere i Danmark, fordi deres kultur har meget til fælles med den danske. Ulempen er, at mange af dem ikke taler engelsk.

Også gerne afrikanere, hvis de har spillet nogle år i en anden europæisk klub.

Og John Guidetti, naturligvis. B) MW må se at få genopfrisket sine gamle Celtic-forbindelser og Jens A. kender ham sikkert fra Stockholm.

Mathis
      Bruger

@Sloth.. Alle de midterforsvarere du nævner, er faldet igennem, når de har skullet være styrmanden.
      Så hvis vi får en af dem, er vi nødt til at hente en makker også

dengamle
      Bruger

Tre ønsker:
      Leon Andreasen
      Bjelland
      Duncan
      Så kan vi klare os i suppen

petersen100
      Bruger

Ronnie Schwartz vil godt nok pynte oppe foran – garant for mål i superligaen.

Hvis ikke vi kan få Duncan eller Schwartz, så lad os nappe en gratis Djiby Fall. Fint scoringssnit pr. spilleminut.

Kian Hansen kan vi kun drømme om!

Masada
      Bruger

Ny højre back

Pierre Kanstrup

Rurik Gislason

Duncan

Ny angriber (backup) hvis Kjær eller lange sendes videre

og så skal der supleres med en fløj og venstre back

@Phister John Guidetti det ville være klasse:D

Mathis
      Bruger

Justesen fra Hobro er gratis.
      Han har gjort det godt for dem, og kæmper vel på en måde som vil falde i mange fans smag – men er han et emne for os?

Troels Kløve fra Horsens skulle have henvendelse fra flere danske klubber.
      Nogen der kender til hans niveau?

zcml
      Bruger

Duncan og en skadesfri Leon Andreasen står højt på min ønskeseddel, men det er nok for optimistisk!
      Duncan fordi FCM næppe slipper ham billigt. Og hvad er sandsynligheden for at Leon vil kunne holde sig skadesfri ret længe?
      Så en angriber a'la Duncan, og en forsvarsspiller med samme evner som Leon vil jeg gerne se i stedet så.

Til højre back har jeg ikke lige nogle emner, men Lumb, eller Kristian Pedersen fra HB Køge kunne være en mulighed til venstre, hvorefter DC evt. vil kunne rykkes op på kanten.

Kamper er ikke min favorit, men han ville pynte på vores kant.
      Alternativt måske Bruninho fra HB Køge.

Hansen123
      Bruger

Jeg synes at Djiby Fall og Jonas Kamper kunne være spændende! 😀

don marisco
      Bruger

Nu er det ikke min mening at underminere ønskelister, for de er jo personlige ønsker som vi skal respektere.
      Jeg mener dog at både Kamper og Fall er over the hill og er halvt overskudslager fra en konkurrent-

Min ønskeseddel er mere bred.

Målmand – 28-30 år, kunne være Jesper Hansen fra Evian
      HB – 25-28 år, da vi har Oscar Buur som back up.
      VB – Michael Lumb eller en 20-24 år med videresalgspotentiale
      M/forsvar 28-32 år styrmand. Kunne være Leon Andreasen
      højrekant – 20-24 år med videresalgspotentiale
      venstrekant -20-24 år med videresalgspotentiale
      Angriber 1 – Duncan eller Deble
      Angriber 2 – 20-24 år med videresalgspotentiale

Vores strategi er jo at købe billigt, udvikle og derefter sælge. Derfor er det vigtigt at vi har dette for øje når forstærkninger skal hentes ind.

mrvertigo
      Bruger

Ticinovic ligger lige til højrebenet. Jeg tror også Zohore kunne være en god signing.

Ellers render der rigtig mange dygtige spillere rundt i tyskland, som har kontraktudløb bl.a. Guay fra Dortmunds b-hold. Lynhurtig venstre wing med 1 bundesligakamp og amerikansk pas.

Olvier23
      Bruger

En oprykning, og to spillere fra jeres ønskesedler vil blive en realitet. Der er skrevet forhåndskontrakter (dog med klausul, at det SKAL hedde Superliga næste sæson) med dem, nu mangler vi bare lige at sikre oprykningen, så de kan komme i hus!

Welcome home brothers

kasper1509
      Bruger

TROLL ALERT!!!

Olvier23
      Bruger

Just sayin'

Simon G
      Bruger

Vi skal uden tvivl have mindst en ny midterforsvar, hvem ved jeg ikke lige. Men tænker at hvis FCM henter Kian, kunne det være en mulighed at signe Banggaard. Derudover skal vores back forstærkes. Til kanterne så jeg meget gerne Rurik Gislasson og Tobias Mikkelsen, desuden så jeg meget gerne Marvin Pourie til angrebet og Leon Andreasen, bare fordi det er Leon.

Jeg tør også godt garantere, at vi får to nye spillere, hvis vi rykker op!

Olvier23
      Bruger

Phister Loysauce, touché! Men hvis du husker tilbage på selvsamme Enevoldsen-historie, så efter jeg havde lagt den ud til jer, kom den også i hollandske og danske aviser –> hvilket vil sige, at de rygter jeg havde hørt altså var reelle. Det er jo værd at huske, at jeg ikke er agent for de spillere jeg nævner, og derfor ikke er den som bare sender spillere frem og tilbage. Jeg har i min omgangskreds en masse insiders, som jeg snakker med, og hvad de har af spændende ting at sige, vil jeg gerne dele med jer. So why hating?
      Når det er sagt, så er jeg da også ret tilfreds med at Enevoldsen røg til Aab, for han har da vist også set sine bedste dage.

Tilbage til de to nye spillere, som jeg ser i AGF! Den ene hopper rundt i Sverige og den anden triller rundt i Tyskland. Navnene får I ikke, da min kilde ikke ser at det offentliggøres, og det må jeg så respektere – selvom jeg da nok skal høre for det af de saglige brugere herinde.

Og til sidst, hvis disse to glipper, har jeg heller ikke meget tiltro til mig selv og mine kilder længere, og så ryger Olvier23-profilen i skraldespanden 😉

Masada
      Bruger

@Olvier23 Der er da ikke hating men derimod bare en sund portion skepsis at folk udviser, så fortsæt du bare med at komme med rygter:)

Mathis
      Bruger

Du skriver "welcome home brothers".. Skal det forståes bogstaveligt, sådan at du mener, at det er to ex gf'ere der vender hjem?

Hvem er i Sverige ud over Vibe?

Simon G
      Bruger

Mathis skrev:
      Du skriver "welcome home brothers".. Skal det forståes bogstaveligt, sådan at du mener, at det er to ex gf'ere der vender hjem?

Victor Palsson spiller i Helsingborg

Heeman
      Bruger

Simon G skrev:

Mathis skrev:

Victor Palsson spiller i Helsingborg

Hvis vi skal tage det bodstaveligt, så har følgende spillere været i AGF:
      – Lasse Vibe, IFK Göteborg
      – Victor Palsson, Helsingborg IF
      – Dioh Williams, Gefle
      – Dominic Oduro, IK Frej

Nægter simpelthen at tro, at det skulle være Vibe. Palsson kunne det godt være – han har efterhånden også prøvet meget (USA, Holland mv.) Dioh Williams er blevet 30 og skiftede til Gefle i '14. Oduro er udlejet fra City til Frej – en lejeophold der startede i år.

Stev
      Bruger

Palsson kunne det sagtens være. Nu har jeg været inde og kigge lidt på Transfermarkt, og der er han sat som defensiv midt eller central forsvarsspiller. Fin højde på 1,86, og er lige fyldt 24 år. I og med, at han kan spille defensiv midt, har han nok et ganske fint touch på bolden, hvilket vil være kærkomment i midterforsvaret, hvor jeg forestiller mig, at Wiggo gerne vil have spillere, der kan noget med bolden, og ikke bare losse den væk.

Han har fået 8 Allsvenskan-kampe, hvilket typer på, at han har fået en del spilletid, da HIF har spillet 9 kampe i sæsonen hidtil.

http://www.transfermarkt.co.uk/victor-palsson/profil/spieler/97241

http://www.bold.dk/fodbold/sverige/allsvenskan/

Phister Loysauce skrev:
      Jeg tør også godt garantere, at vi får to nye spillere, hvis vi rykker op!

Den vil jeg godt fordoble, Kristop, Zacho, Malthe, Java og Oliver banker vel kraftigt på døren for at komme ind til førsteholdet.

seven4
      Bruger

Ronnie Schwartz
      Simon Makienok
      Nicki Bille Nielsen
      William Kvist
      Leon Andreasen
      Leon Jessen
      Frederik Rønnow
      Erik Huseklepp
      Ken Ilsø Larsen
      Nicklas Helenius
      Anders Lindegaard
      Niki Zimling
      Christian Gytkjær
      Kevin Conboy
      Kevin Stuhr Ellegaard

xhxn
      Bruger

spændende…..

hvordan kommer vi videre…..

Målmandsposten giver nok sig selv for AGF selvom vi er mange som ville foretrække Lukas frem for STAFF…..

Forsvaret er måske den kæde hvor de fleste spørgsmålstegn melder sig eftersom vi ikke har en egentlig højreback og desuden mangler 2 hurtige stoppere.

Midtbanen med JJ, DAP, DO, KA, SP og HD er super stærk uanset om KA regnes med på midtbanen….

Angrebet er ligesom forsvaret vores akilleshæl. Der mangler kvalitet. Jeg ville lade KA være en fast del af angrebet i suppen da vi mangler kvalitet. Men der skal hentes 1-2 rigtig gode angribere. Husk på at Wighorst spiller med et fladt 3 mands angreb så vi har ikke kun brug for gammeldags angribere men også hurtige kantspillere…

alt i alt vel en 4-5 mand vi skal hente.

grind88
      Bruger

Lad os sige vi får 4, max 5 spillere ind. Hva så.
      Alle er enige om en ny midtstopper og ny højreback. De fleste er enige om en angriber. Jeg synes vi skal ha en venstre kant. Midt- midt ser jeg ikke som et problem med Do, JJ og dap plus diverse. Så hvis spørgsmålet er om vi skal have en midtstopper mere eller en central midt, så vil jeg hellere gå efter en midtstopper, da vi først og fremmest skal forsøge at holde clean showets som oprykker. Dvs hb, to midtstoppere, en kant og en angriber. Alt andet er luksus i mine øjne.

Fedepeden
      Bruger

Venstre kant: Hasani/ Izunna/Mikkelsen, Angriber: Festersen/Duncan/Marvin Pourie, venstre back: lumb, højre back: Oscar Buur skal have chancen som højre back, hent evt. en backup ind. Midterforsvaret: synes den er svær, men Sonny Nattested/Mads Justesen/Francis Dickoh

kimBo
      Bruger

Lumb
      Kamper
      Leon
      Mikkelsen
      Brock Madsen
      Duncan/Fall
      Ticinovic

:overlevelse

BergMania
      Bruger

Lumb, Leon, Kamper og Ronnie Schwartz plus en leder til det centrale forsvar.ville være optimale.

BergMania
      Bruger

Frederik Helstrup fra Helsingborg. . Eller Sanneh fra horsens. Spillede fremragende i denne sæson

GF karma
      Bruger

BergMania skrev:
      Frederik Helstrup fra Helsingborg. . Eller Sanneh fra horsens. Spillede fremragende i denne sæson

Ja tak til Sanneh. Horsens købte ham for 400.000,- …. Vi får ham vel for en mille eller halvanden. En go' investering i fremtiden. – Men lad ham nu lige præstere i 1. div indtil nytår.

GF karma
      Bruger

Vi SKAL ha' en forsvarsstyrmand i midten. Jeg har dog ingen navne klar.
      Vi skal også ha' en højre back, ellers skal AJA sættes derud.
      DC er for dårlig defensivt til at spille venstre back. Send ham på slankekur og derefter op på venstre kant.
      Dvs ny venstreback. (Lumb, måske)
      Til sidst SKAL vi ha' en målscorer. De er dyre, men vi kan ikke satse på at Versace klarer den i Suppen.
      Jeg ku' i øvrigt godt tænke mig, vi hentede Kamper. (Det tror jeg vi gør). Han kan både spille højre og venstre kant og han slår go'e indlæg.

Superskurk
      Bruger

Jeg tror faktisk at vi ku hente noget gyldent i Randers.. Brock-Madsen og Jonas Kamper ville være forrygende at hente til AGF.. Og som nogen nævner, så ku det være pisse godt at hente Sonni Nattestad i FCM..

kimBo
      Bruger
      GF karma
      Bruger

Superskurk skrev:
      Jeg tror faktisk at vi ku hente noget gyldent i Randers.. Brock-Madsen og Jonas Kamper ville være forrygende at hente til AGF.. Og som nogen nævner, så ku det være pisse godt at hente Sonni Nattestad i FCM..

Jeg er enig i Kamper. Ham ser jeg gerne komme til GF. Brock-Madsen brænder alt for meget. Nattestad er ikke styrmand endnu. Derfor vil jeg hellere holde øje med Sanneh fra Horsens. Jeg synes, han virker som et større talent.

kimBo
      Bruger

Fernandes
      Ticinovic Situ (i topform) Leon Lumb
      Jønsson/DAP
      Kamper. Olsen Aabech Petersen
      Versace/Fall/Duncan

starks
      Bruger

Min ønskeliste tager udgangspunkt i at vi ikke har en masse millioner at bruge samt at Jens Andersson i sin tid som sportchef aldrig har brugt store transfersummer på spillere. Trupper skal opbygges over tid. Jeg har fundet nogen som er billige eller transferfrie, og som jeg tror kunne være gode signings. Hellere sultne yngre spillere med salgspotentiale end afdankede professionelle fodboldspillere der "engang" var gode. Nogle gange må man tage chancer med unge uprøvede spillere evt. fra et lavere niveau. Jeg ved godt Jens Andersson har sin egen liste og størstedelen af disse spillere kommer sikkert ikke fra Danmark. Min liste ville se således ud.

Sommer 15
      Derrick Nissen (Vejle) 21 årig dansk højre back.
      Kenneth Zohore (OB) 21 årig dansk angriber.
      Jonathan Neftali (Vejle) 30 årig central forsvar.
      Mark Kongsted (BK Marienlyst) 19 årig central midtbane.
      Kristian Lindberg (FC Nordsjælland) 21 Angriber
      Mario Ticinovic (FC Nordsjælland) 24 årig højre back

Vinter 15
      Ádam Gyurcso (FC Videoton) 24 årig ungarnsk højre wing. 166 kampe 32mål/55 assists
      Vahid Hambo (FC Inter Turku) 20 årig angriber. 1.93 cm. 12 kampe 14 mål
      Søren Henriksen (HB Køge) 23 årig central forsvar

Sommer 16
      Joshua John (FC Nordsjælland) 26 årig venstre wing.
      Morten Rasmussen (FC Midtjylland) 30 årig angriber.
      Jeppe Tverskov (Randers) 22 årig central forsvar/defensiv midtbane
      David Boysen (Lyngby) 24 årig venstre/højre wing.
      Troels Kløve (Horsens) 24 årig højre midtbane.
      Niels Bisp Rasmussen (Vejle) 21 årig central forsvar.
      Ole Bisp Rasmussen (Vejle) 18 årig central forsvar.

Vinter 16
      Robert Gojani (Jonkoping Sodra IF) 22 årig defensiv midtbane. 87 kampe 6 mål/24 assists.

De øverste står under hvornår de er transferfrie. De nederste kan muligvis erhverves rimelig billigt nu, og sikkert også nogle af de andre.

Jamie Hopcutt (Ôstersunds FK) (England) 22 årig central midtbane. 84 kampe 19 mål/8 assists.
      Mikkel Jespersen (Skive) 23 årig højre wing/angriber
      Alexander Ludwig (HB Køge) 21 årig central forsvarsspiller.
      Kristian Pedersen (HB Køge) 20 årig venstre back.

Howard
      Bruger

Ticinovic (Oskar) Alex (Situ) Leon (Johan) Lumb (DC)

Jønsson (DAP)

Kamper/Boysen (SP) Olsen (Poulsen) Aabech (Izunna/Skidtlasse) Mate (Bruninho)

Fall/Deble (Nordstrand)

dengamle
      Bruger

Lykkes det ikke med Duncan så
      Nicky Bille

Sonny Ndiaye
      Bruger

Frederik Holst/Dennis Flinta
      Lasse Nielsen
      Riza Durmisi/Michael Lumb/Leon Jessen
      Leon Andreasen
      Bruninho
      Simon Makienok/Nicki Bille
      Brandao

Selvom jeg synes nogle af jeres forslag er gode, må jeg sige at der er mange muligheder uden for Danmarks grænser hvor AGF kan søge. Udover dette har AGF en gammel trup og vi har brug for en mængde unge sultne spillere for at kunne klare os mere end en sæson. Mener vi mangler to backs, en centerback, en defensiv midtbane, en central midtbane, en fløj og en angriber. Nå til sagen her er mine bud.

Center Back: Juhani Ojala(Grozny), Bubacarr Sanneh(AC Horsens), Patrick Banggard(FC Midtjylland

Højre Back: Frederik Holst(Brøndby), Mario Ticinovic(Kontraktløs)
      Venstre Back: Michael Lumb(Kontraktløs), Kevin Conboy(NEC)

Defensiv Midtbane: Leon Andreasen, hvis han har lyst(Kontraktløs), Victor Palsson(Helsingborg), Gojko Cimirot(Saravejo), Anthony Annan(1860 Munchen)

Central Midtbane: Marco Larsen(ET MUST!, Fc midtjylland), Astrit Ajdarevic(Standard), Thomas Lam(PEC Zwolle)

Fløje: Muhamed Keita(Lech Poznan), Lucas Jensen(OB), Sinan Bytyi(Man City vi har et godt sammenarbejde med dem så why not? ), Bruninho(HB køge), Marjan Radeski(Metalurg Skopje), Raul Ruidiaz(Melgar)

Frontangribere: Samuel Armentros(Anderlecht), Torgeir Børven(Twente), Denni Avdic(AZ), Kenneth Zohore(kontraktløs), Nicklas Helenius(Aston Villa), Holmbert Fridjonsson(Celtic), Jordy Hiwula(Man City), Devante Cole(Man City), Eero Markkanen(Real Madrid)

chc
      Bruger

[img]http://i.imgur.com/lpjr0ap.jpg[/img]

Hyldig
      Bruger

http://www.bold.dk/nyt/stor-islaending-takker-af-i-broendby

Holbert Fridjonsson gad jeg sindssygt godt se i AGF som frontangriber!!

starks
      Bruger

Talentsåejderen: Mange spændende spillere især keita og radeski. Palsson kunne også være interessant. Han har spillet centerforsvar det seneste stykke tid, ved siden af dansk frederik helstrup som også kunne være et spændende bud. Han er desuden transferfri.

Talentspejderen skrev:
      Holmbert Fridjonsson(Celtic)

Hans agent har ikke hørt noget fra AGF, men han ville ikke være afvisende hvis det sker:

Agent: AGF er meget interessant

Steen6372
      Bruger

Jeg husker da, at han blev omtalt på rygteplan i vinterpausen, men om der reelt var noget om snakken er ikke til at vide.

Fedepeden
      Bruger

Fridjonsson kan spille flere pladser oppe foran, så vidt jeg ved, så tror det vil løfte truppen med en spiller af hans kaliber, han anslås til at koste 2 mil. så tænker vi kan få ham til højst 3-5 mil. hvis gf vil købe ham fri, ellers så lej ham et år med en købsoption. 😀

Agent_1908
      Bruger

Det er en spændende tid at holde med AGF. Her er mine tanker om trupudviklingen i den kommende tid:

Målmand: SR, LF og TH. Her ser jeg ingen grund til udskiftning.

Højre back: OB og ny. Buur skal nok blive god, men han skal samle rutine og vægte op, før han kan være førstevalg. Det kommer i fremtiden.

Venstre back: DC og ny. Der er brug for konkurrence på VB'en. Jeg mener, at der mangler noget hurtighed i venstresiden. Et oplagt valg at hente er Lumb – han har niveauet, rutinen, alderen, kendskabet og er gratis.

Midterforsvaret: AJA, JJ, NJ og ny. Det er oplagt, at vi mangler mindst én spiller her. Gerne en spiller med fart, højde, rutine og lederegenskaber. Sanneh lyder spændende, men jeg ved ikke, om han er svaret. Jønsson skal blive hernede, også set i lyset af, at han ikke er selvskrevet til start-11'eren på midtbanen. Bjørdal skal sælges, han passer ikke ind og er sikkert også dyr. Johannesen synes jeg, at vi skal beholde til vinter, hvor han nok smutter gratis. Så kan vi købe endnu en ny spiller til CB'en der.

Defensiv midtbane: HD og DAP. Jeg er sikker på, at Daniel A. Pedersen bliver en fremragende stamspiller for os på den her position. Til næste sommer kan vi lade Helgi forsvinde gratis, men indtil da skal han beholdes som backup.

Central midtbane: EB, DO, DS, ny. Aabech skal ud på kanten, synes jeg, og så skal der findes en reserve, der kan presse Danny og Elmar. Skhirtladze er reserve i mine øjne, men forlæng gerne med ham – han kan nogle fine ting med bolden.

Højre fløj: KA og ny. Der er brug for kamp om pladserne på holdet, og der mener jeg, at vi skal hente én ny spiller. Jeg har placeret KA her, fordi han er god med bolden, og jeg tror, vi kan få stor gavn af, at han kan trække ind i banen. Den nye spiller må gerne være højrebenet og hurtig.

Venstre fløj: SP og ny. Stephan har hurtigheden, men vi kan godt bruge en dribler, der kan lukke kompakte forsvar op.

Angrebet: MV og MN. Her kan vi godt komme i problemer. Forlæng med Mate og lad Nordstrand gå. Så kan vi hente en ny angriber til vinter.

Opsummering:

Ind, sommertransfervinduet: HB, VB, CB, CM, RW, LW
      Ud, sommertransfervinduet: JLB

Ud, vintervinduet: MN og NJ
      Ind, vintervinduet: Angriber og CB

Ud, sommervinduet '16: Helgi
      Ind, sommervinduet '16: Defensiv midtbane

Forlæng med: Mate, DS, JJ, SP, KA

petersen100
      Bruger

Stephan Petersen er klart bedst på højre kanten, hvor han kan gå til baglinien. Danny Olsen kan til nøds også benyttes på højre kanten eller alternativt Aabech. Derfor ser jeg hellere at vi går efter en gedigen venstre kant!

Stev
      Bruger

Det er lidt svært at blive klog på, hvordan indkøbspolitiken er, når vi har hentet to spillere ind, altså Daniel A. Pedersen og Elmar Bjarnason, til det område på banen, hvor vi i forvejen var dækket bedst ind, nemlig midtbanen. Det er svært at se hvordan kabalen skal gå op, især hvis vi arbejder ud fra tanken om, at Jønsson også er tiltænkt en midtbaneplads til den kommende sæson. Samtidig ved vi, at hverken Aabech eller Danny fungerer godt på kanterne, hvilket giver os følgende spillere til centrale midtbanepladser:

Aabech
      Danny
      DAP
      Jønsson
      Bjanason
      Helgi

Elmar kan selvfølgelig spillere andet end centralt, men jeg tror bestemt at han er købt ind til en central midtbaneplads, og DAP har jo haft Jønsson-lignende udtalelser om, at han ser sig selv som midtbanespiller, så jeg ser ikke ham tage højrebacken, som han ellers før har spillet for SIF og U21 landsholdet (?) med succes.

Jeg har egentlig stadig en smule fidus til Juel på backen. Han er for vild til midterforsvaret, lidt a la Sergio Ramos, for han kan ikke styre sine indgreb, og smadrer ofte med- og modspiller i duellerne. Hans energi er super på backen, og jeg håber på at hans fremtid er her.

Jeg tør ikke sætte min lid til at Mate laver mere end 8 mål i Superligaen, hvilket ikke er nok, men tror desværre, at det er hans limit – endda på en god sæson.

Vi har hørt om, at der skal hentes ca. 7 spillere ind. Jeg anser følgende positioner som de vi bør forstærke os på (til startelleveren):

– 2 centrale forsvarsspillere – Kun 1, hvis Jønsson er tiltænkt en plads her (Bjørdal som back-up/3. valg)

– 2 wings – Jeg tør ikke satse på Stephan, han har FOR sjældent vist stabilitet for os i Superligaen, og Mate hører ikke til på venstre wing. Elmar kan spille venstre kant, men ikke venstre wing. Han mangler fart. Ideel set ser jeg gerne en spiller med fast der kan gå til baglinjen til den ene kant, og en mellemrumsspiller til den anden kant, som kan trække ind i banen, lidt a la Eden Hazard. Kunne være en Rurik Gislason?

– 1 angriber – Jeg er egentlig ligeglad med typen, men tror ikke Wiggo er fan af et ordentligt skur som Duncan eller Fall. Men vi skal have købt en mand med ca. 12-15 mål i støvlerne.

Altså 4/5 spillere til startelleveren, hvilket bør være muligt med et top 6 budget. Jeg vil lade Jens A. og Wiggo bestemme hvem spillerne skal være. Det ved de nok mere om end jeg.

Der er naturligvis spørgsmåltegn på vores backs, navnligt DC og Juel, men jeg anser andre områder som mere "urgent".

stjernen
      Bruger

Jeg kan se at flere har nævnt Deble som en mulig kandidat til at forstærke AGF's angreb og jeg har selv set ham som dansk fodbolds nye komet efter ganske få kampe i Viborg. Men jeg må desværre melde mig som direkte uenig af flere årsager:

Viborg vil umuligt lade ham gå til en direkte konkurrent og højest sandsynligt en konkurrent som man måske skal kæmpe om nedrykning med.

Deble er i mine øjne en humør spiller, der brokker sig MEGET til medspillerne hvis ikke tingene går hans vej. Det ligner for mig en ny primadonna de har fået i Viborg og det er på trods af hans unge alder. Sådan en type vil jeg bare ikke se i AGF.

For ikke mindre end 3-4 uger siden beskyldte Deble, Frederik Due fra HB Køge for at have kaldt ham for "Black Bastard" under en kamp. Sagen er aldrig blevet til mere, men i min optik har der aldrig været en sag. Læs selv TV2's interview: http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-05-09-viborg-og-hb-koege-om-mulig-racisme-sagen-er-lukket

Jeg er eksil Århusianer bosiddende i Viborg, derfor jeg har holdt lidt øje med deres nye "lille" angriber.

Superlist
      Bruger

Nå… Hvis vi skal snakke ønskeseddel og samtidig være realistike… Så har jeg følgende forslag.

Først de kontraktfrie spillere:
      http://www.transfermarkt.com/brede-hangeland/profil/spieler/25553

Det er måske et KÆMPE long-shot, men det kunne fandme være fedt!

http://www.transfermarkt.com/alexander-madlung/profil/spieler/2767

Har fulgt Bundesligaen i mange år og han er pisse-stabil. Men nok også et lille longshot….

http://www.transfermarkt.com/roman-torres/profil/spieler/74182

Kan du stave til Syd/Latin amerikansk krydderi…?! Og så er han landsholds spiller!

http://www.transfermarkt.com/dusan-djuric/profil/spieler/30700

Gammel OB spiller som har spillet i et par udenlandske klubber siden da

http://www.transfermarkt.com/tulio-de-melo/profil/spieler/22820

Gammel AAB angriber

http://www.transfermarkt.com/berat-sadik/profil/spieler/48898

Finsk angriber med mål i støvlerne

Og så får jeg måske slag for denne… Men jeg kunne godt se Thorbjørn Holst fra SIF i AGF's midterforsvar. Og han er gratis.

Så til dem der koster:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nabil_Bahoui

Med JA's kendskab til Svensk fodbold, så kunne han måske være et spændende bekendtskab. Han har været i AIK en del tid og kunne måske være klar på noget nyt

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Baffo

Med på det Svenske U21 landshold og er bygget som i granit

Til sidst vil jeg gerne nævne Emil Larsen! Ja, han har haft problemer, men kan han bare tilnærmelsesvis komme i samme form som han var i for et par år tilbage, så vil han blive et KÆMPE aktiv for os og ville kunne sælges videre.

Det var ønskelisten… Sæt i gang MW, JA og JN!! 😉

Olvier23
      Bruger

Olvier23 skrev:

Tilbage til de to nye spillere, som jeg ser i AGF! Den ene hopper rundt i Sverige og den anden triller rundt i Tyskland. Navnene får I ikke, da min kilde ikke ser at det offentliggøres, og det må jeg så respektere – selvom jeg da nok skal høre for det af de saglige brugere herinde.

Og til sidst, hvis disse to glipper, har jeg heller ikke meget tiltro til mig selv og mine kilder længere, og så ryger Olvier23-profilen i skraldespanden 😉

Hjemvendt fra lang fodboldferie, og kan med glæde se, at AGF har hentet den første af de to signings som jeg håbede ville gå igennem. Ahmed Yasin fra den svenske liga. Enormt spændende spiller, som vi har fulgt en del – måske en smule udsving når man kigger på præstationer, men kan man få banket noget stabilitet ind i ham, vil han blive et spændende bekendtskab. Hurtigt antrit, godt sparkende (faktisk med begge ben) og så et af de vigtigste egenskaber, som jeg personlig ser det, så er han enormt ærgerrig, og ikke bleg for at deltage i det defensive – en rigtig holdspiller, samt enormt dedikeret!
      Men som sagt, skal vi ikke forvente han bare stormer igennem sæsonen, han skal have tid og finde en fin standard.

Håber at kunne komme med mere nyt i den nærmeste fremtid

@Olvier23: Du påstår altså, at Yasin var en af de to spillere, du havde i tankerne, da du skrev dit indlæg den 24. maj? Undskyld mig, jeg vil nødig være grov, men i mine ører lyder det altså som en kæmpe efterrationalisering.

Du skrev, at "to spillere fra jeres ønskesedler vil blive en realitet", men der var ingen, der havde Yasin på ønskesedlen, for ingen havde hørt om ham, før FotbollDirekt forbandt ham med AGF. Så hvordan hænger det sammen?

Desuden virker det meget usandsynligt, at der skulle være skrevet en forhåndskontrakt allerede før oprykningen var en realitet, eftersom FotbollDirekt skrev, at forhandlingerne med Yasin indledtes i juni.

De fleste havde nok gættet på, at der kunne komme spillere fra Sverige og Kroatien i dette vindue, så jeg er ikke så imponeret af, at du også gættede på Sverige.

Min skepsis vil blive gjort til skamme, hvis der dukker en spiller fra Tyskland op, som du jo har lovet. Jeg gætter på, at det var Leon, du havde i tankerne, da du skrev dit indlæg, for han er i hvert fald på manges ønskeseddel, og var sikkert også realistisk, da du skrev dit indlæg.

Så nu er jeg spændt på at se, hvem der så kommer.

AltidHvid
      Bruger

Phister: Thumbs up!!:)

Shorty
      Bruger

Phister: +1

chilli
      Bruger

@Oliver23

Ja, Man skal altid huske, at rise dig selv, også uberettiget.

Om 10 år kan man alligevel ikke huske, hvor roserne kom fra!

Olvier23
      Bruger

Phister Loysauce skrev:

@Olvier23
      : Du påstår altså, at Yasin var en af de to spillere, du havde i tankerne, da du skrev dit indlæg den 24. maj? Undskyld mig, jeg vil nødig være grov, men i mine ører lyder det altså som en kæmpe efterrationalisering.

Du skrev, at "to spillere fra jeres ønskesedler vil blive en realitet", men der var ingen, der havde Yasin på ønskesedlen, for ingen havde hørt om ham, før FotbollDirekt forbandt ham med AGF. Så hvordan hænger det sammen?

Desuden virker det meget usandsynligt, at der skulle være skrevet en forhåndskontrakt allerede før oprykningen var en realitet, eftersom FotbollDirekt skrev, at forhandlingerne med Yasin indledtes i juni.

De fleste havde nok gættet på, at der kunne komme spillere fra Sverige og Kroatien i dette vindue, så jeg er ikke så imponeret af, at du også gættede på Sverige.

Min skepsis vil blive gjort til skamme, hvis der dukker en spiller fra Tyskland op, som du jo har lovet. Jeg gætter på, at det var Leon, du havde i tankerne, da du skrev dit indlæg, for han er i hvert fald på manges ønskeseddel, og var sikkert også realistisk, da du skrev dit indlæg.

Så nu er jeg spændt på at se, hvem der så kommer.

"To spillere fra jeres ønskelister", har ikke været baseret på navn, men derimod spillere som egner sig til efterspurgte positioner. Den er meget letkøbt og nem at gøre "bred", men jeg kan godt lide at gøre indlæggene så åbne som muligt, således flest navne kommer i spil og brugerne herinde kan få lov at gætte, drømme og diskuterer. At det hele lyder som en efterrationalisering er jeg i og for sig ligeglad med.

Igen vil jeg én gang for alle, og nu sidste gang, fortælle at det ikke er mig som leder forhandlingerne og har direkte adgang til informationerne, men bringer blot det videre jeg får at vide. Ahmed Yasin vidste jeg ikke på navn ville komme, men vidste at der var forbindelse til en spiller fra allsvenskan, som var en kantspiller. Da jeg senere fik at vide det var Yasin der var tale om, tog jeg og min kilde ud for at se ham spille, og var til en enkelt træning.
      Spiller nummer to kender jeg ikke noget som helst til, blot at han er fra en tysk klub – igen, det er hvad jeg har fået at vide.

Jeg er en viderebringer, og det jeg får at vide, vil jeg gerne dele. Nogle gange er de ikke så konkrete, og det morer jeg mig egentlig også med, at følge med i de gæt som ellers kommer.

Mange stiller spørgsmål ved min troværdighed, og at jeg udnytter de nemme veje for at blive anerkendt. Det er også fair nok, og der er jo egentlig ikke noget at sige til det, men kan godt lide at bidrage med spænding, og det prøver jeg at gøre igennem de informationer jeg selv får. Håber det går 😉

Anonym

Lad os nu bare tage fat i de rygter, der kommer, og give dem lidt mere kød på i stedet for at bruge masser af krudt på folks troværdighed eller mangel på samme … 🙂
      En spændende spiller, der "triller rundt i Tyskland", er Ante Budimir, som p.t. spiller i St. Pauli. Han er kroat (ham kender vores sportschef sikkert som sin egen bukselomme), 24 år og angriber. Til trods for spilletid kom han aldrig rigtig i gang i 2. Bundesliga, men han har tidligere scoret pænt mange mål i Kroatien. St. Pauli overvejer at udleje ham til Cottbus i 3. Bundesliga. Det må altså give mere mening at udleje/sælge ham til os…

Anonym

Og siden det i længere tid har været kendt, at han ikke havde den ønskede succes i St. Pauli, kan der sagtens have været interesse fra AGF's side allerede i maj… 😉

Olvier23 skrev:
      Ahmed Yasin vidste jeg ikke på navn ville komme …

Se, det er jo fair nok. Og det er også helt fint, at du skriver for at "brugerne herinde kan få lov at gætte, drømme og diskutere." Helt i orden.

Men når du skriver, at "AGF har hentet den første af de to signings som jeg håbede ville gå igennem. Ahmed Yasin fra den svenske liga", så er det svært at tolke anderledes end at du kendte navnet på ham i forvejen. Især fordi du i dit første indlæg skrev: "Navnene får I ikke, da min kilde ikke ser at det offentliggøres, og det må jeg så respektere."

Og nu viser det sig så, at du heller ikke kender noget som helst til denne spiller fra Tyskland, udover at du altså ved, at han kommer. Eller gør du?

Hvad er formålet med denne selviscenesættelse som en insider, der ved en hel masse, men bare ikke må fortælle det? Giver det dig et kick? Hvorfor ikke bare erkende, at du ikke ved mere end alle de andre, der render rundt ude på Fredensvang og hører et navn en gang i mellem?

Indtil videre er der ingen, der har gættet et eneste af de navne, som Jens har hentet til klubben i dette vindue. Så dine gæt er lige så gode/dårlige som alle andres, og jeg har som sådan ingen problemer med dem. Det ville bare øge din troværdighed, hvis du lod være med at præsentere dem som kendsgerninger.

Olvier23
      Bruger

Okay, erkendelse.
      Jeg aner intet om transfers og rygter og har ingen kilder. Det hele jeg har kommet med har været tom luft, hvilket blot gør det endnu mere vildt, at jeg i starten nåede at have en sandfærdighedsprocent på 100%, da jeg meldte den første håndfuld til klubben – for det fortjener jeg sgu lidt credit, og det udnyttede jeg så. Phister Loysauce har klaret hans Inspector Barnaby, og fået tvunget mig derud hvor jeg ikke kan bunde længere, men jeg prøvede og prøvede, dog nu…nu er jeg kommet ud hvor jeg ikke kan bunde, well done!

Olvier 23 melder sin afsked, og må der dukke en tysk signing op!
      //Peace

Anonym

Hvis vi nogensinde signer Ante Budimir, så vil jeg gerne have megaros… 😀

Olvier23 skrev:
      Phister Loysauce har klaret [i]sin [/i]Inspector Barnaby …

Inspector Barnaby? Må jeg være fri! Denne lumpne hyggeonkel af en detektiv!

Næh, jeg befinder mig mindst på niveau med Sam Spade!!

Iwe skrev:
      Hvis vi nogensinde signer Ante Budimir, så vil jeg gerne have megaros… 😀

Det skal du få!

Alexander Szymanowski har lige fået ophævet sin kontrakt i Brøndby… ligner det ikke lidt en typisk AGF signing. Ingen transfer fee, erfaring fra superligaen og Primera Division.

Han er kreativ spiller og burde være i stand til at sætte andre såvel som sig selv i scene. Han er en hurtig spiller og vil muligvis, vise sig som et interessante våben i kontra frem stød lidt ala SP samt han er venstrebenet så han kan vel løbe til baglingen mens DC trækker ind bag ham.

Syndes den ligger lige til "Højerbenet". 😉

T-Knogle
      Bruger

Fodboldfan SL skrev:
      Alexander Szymanowski har lige fået ophævet sin kontrakt i Brøndby… ligner det ikke lidt en typisk AGF signing. Ingen transfer fee, erfaring fra superligaen og Primera Division.

Han er kreativ spiller og burde være i stand til at sætte andre såvel som sig selv i scene. Han er en hurtig spiller og vil muligvis, vise sig som et interessante våben i kontra frem stød lidt ala SP samt han er venstrebenet så han kan vel løbe til baglingen mens DC trækker ind bag ham.

Syndes den ligger lige til "Højerbenet". 😉

Jeg er helt enig, det ligner en typisk AGF signing, men nu er der heldigvis ikke længere noget der er ¨typisk¨ i AGF længere. ¨Typisk¨ kostede som bekendt 3 nedrykninger.

Viser 74 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.