fbpx

Det nye vs det gamle !

Forside Fora AGF Det nye vs det gamle !

• This topic has 19 svar, 13 stemmer, and was last updated 6 years siden by Anonym.
Viser 19 svartråde
  • Forfatter
      kimBo
      Bruger

Dette indlæg er ikke ment som nedgørelse af de folk der ikke er i klubben mere, blot et ønske om og starte en debat om hvad der fungere godt/ikke godt med det nuværende setup kontra det gamle. 🙂

-spillestil:
      Hvad mener i er forskellen på den nye spillestil i forhold til den under Peter Sørensen?
      Og hvad fungere for AGF ligenu?
      Hvad ser i Wieghorst bringe til klubben ift. Petersen Sørensen?

-Direktør/sportschef/træner:
      Hvordan ser i på samarbejde mellem træner og sportschef nu i forhold til før?
      Og hvordan fungere Jacob Nielsen ift. Jan Christensen/Bsn?

-Truppen:
      Hvordan ser i sammensætningen af den nuværende trup kontra den gamle?
      Og hvad mener i skulle gøre sådan at vi rykker op?
      Hvordan ser i sammenholdet være ift. Til det gamle? Er der fremskridt og spore?

Håber på en god debat og glæder mig og høre jeres mening 🙂
      KSDH!!

Fanoe
      Bruger

For at være helt ærlig, så syntes jeg ikke at der er nogen der endnu har en chance for at svare på dine spørgsmål eller give en fair bedømmelse. Det er 2 helt forskellige situationer at sammenligne.

BSN, Jan C og PS havde et superligahold hvor de ikke måtte hente nye spillere ind.
      MW og JN er i 1.div og har mulighed for at hente spillere.

MW har spillet med "2" forskellige opstillinger i de første kampe og har muligvis ikke sat sig fast på et setup endnu.

Det er tydeligt for enhver at meget af ændret, men det er alt for tideligt at kunne sammenligne det nye og det gamle 🙂

grind88
      Bruger

Det er mest tydeligt efter Aabech er kommet til. Vi bruger ofte kanterne og går efter flade indlæg. Mere direkte og hårde afleveringer op i banen. Flere førstegangsafleveringer. Mindre losseri, selvom staff ofte er tvunget til det.

De har sluppet lidt af frygten i deres spil, selvom forsvaret stadig ser usikkert ud.

Folk virker gladere i truppen.

Over & out.

Jeg mener det er for tidligt at kunne bedømme det ny AGF endnu.

Vi mangler I den grad stabilitet. At vinde en pokalkamp og en turneringskamp er langt fra nok til at kunne give en kvalificeret vurdering.

Det som jeg hæfter mig ved at den "udrensning" af den tidligere stamme som vi havde.

Mikkel K, Anders Kure, Osama, Sloth osv er væk fra holdet. Disse 4 spillere har i min verden været en stor del af den manglende motivation, fight osv som vi har manglet.

MW har set rigtigt og fået den betændte del væk. Jeg er stadig optimistisk da jeg ser en positiv process og rigtige forbedringer fra dag til dag

Leone
      Bruger

Det er noget vås, når der bliver skrevet at Kure, Mikkel K og Sloth ikke har fightet. Tingene har ikke fungeret, og det har hele holdet lidt under. Nogle har vi haft større forventninger til, og det kan selvfølgelig mærkes ekstra meget, når de ikke har præsteret.
      Det er heksejagt, og det ødelægger mere end det gavner, at blive ved med at rode rundt i det. Vi har ingen penge og generer desuden få talenter til førsteholdet. Vi har derfor brug for al den hjælp vi kan få. Det betyder også, at det kan være vitalt, når en Tøffe, Jørgensen og måske Leon A en dag vælger at vende "hjem". På det sidste har vi dog travlt med at brænde alle broerne til den begrænsede talent vi bliver begavet med. Når Sloth en dag vender hjem efter en forhåbentlig stor karriere, eller han som så mange andre kommer hjem for at kickstarte karrieren igen, så vælger han sgu aldrig AGF. Det er ikke altid pengene der gør udslaget når de vælger klub – hjertet tæller også. Det får I dog revet ud af de unge mennesker med al den overfladiske analyse og personlig forfølgelse…

Leone@

Du må godt kalde det noget vås for mig. Det er din holdning.

Har du set kampene????
      For mig var det helt tydeligt at de havde tabt gejsten, vijlen og motivationen.

Ikke at Sloth kan udvikle sig. Det tror jeg faktisk godt Han kan.

Men Osama har lukket døren godt og grundigt i.
      Samtidigt så er det da underligt at Anders Kure stadig ikke har fundet en ny klub!!!!!

Måske vi bare ser tingene anderledes

Leone
      Bruger

Ja jeg har set nogle kampe, og set at Kure og Mikkel K har givet den gas. Hele holdet faldt, og derfor forstår jeg ikke hvorfor de få spillere skal klandres alt. Sloth f.eks. spillede stadig godt på landsholdet i den periode, hvilket indikerer at det var hele AGF's hold der var defekt.
      Derfor siger jeg, at vi får minus ud at forfølge enkelte spillere – for det første var det ikke dem alene, og for det andet brænder vi broer….
      Omkring Kure så læs JP i dag, så får du forklaringen på, hvorfor han ikke har fundet en klub 🙂
      Osama er god når holdet er godt – og så havde han vist også nogle mindreværdskomplekser, der gør, at vi ikke behøver at se ham i AGF igen 🙂

MC
      Bruger

@Leone – Jeg synes at det er sjovt at du tror at det der bliver skrevet her på siden, bliver læst af spillerne og at det skulle påvirke dem.

Leone
      Bruger

@MC – Det mener jeg ikke at have ytret nogen steder. Jeg går dog ud fra at de fleste herinde er AGF fans – og lidt mere end de fleste. Det betyder også, at det er de samme personer der står og råber ude på stadion, og derved påvirker spillerne. Endvidere læser skribenter fra diverse aviser med herinde, og det ytrer sig jo også offentligt.
      Og så er AGF altså ikke Real Madrid, så selvfølgelig læser spillerne med herinde 😉 De får små penge for at spille bold, så denne "fame" er da det mest positive de kan tage med – bortset fra alle de negative ytringer der efterhånden hersker herinde, og som så er årsagen til at jeg skriver…

dokkic
      Bruger

Jeg vil nu ikke kalde en løn mellem 50.000 kroner – 200.000 om måneden for små penge.

Ossy
      Bruger

Leone skrev:
      Det får I dog revet ud af de unge mennesker med al den overfladiske analyse og personlig forfølgelse…

Det kan vel ikke stå mere klart at det er her på sitet eller hvad ?

Jeg synes en analyse af hvad der er sket de seneste år er på sin plads ! Der er nogle vitale spillere som Kure, Sloth, Mikkel K og Osama der har underpræsteret. Det må vel bare være et faktum, at hvis de bærende kræfter underpræsterer, så taber man fodboldkamp !

Derved bliver kritikken uundgåelig – vi kan jo heller ikke klandre pølsemanden for at AGF ikke vinder fodboldkampe. Dog vælge en anden pølsevogn, hvis hans pølser ikke lever op til den ønskede standard – hermed ikke sagt, at andre ikke ville kunne lide og få glæde af den første pølsemands pølser 🙂 Dermed sagt at de nævnte spiller sagtens kan få fine karriere bare ikke i AGF…

Jeg synes "Det nye AGF" ser meget spændende ud – især fordi det virker til at man skal gøre sig fortjent til at spille og ikke på andet ! Jeg ser gerne at der skæres endnu tættere indtil benet, så spiller som Stephan P, David D og Lange afhændes. Derudover synes jeg at MJ skal ud fases omkring julepausen for ser ikke at han tager et år mere i Suppen!

Leone
      Bruger

@dokkic – jeg tjener der imellem, så mener bare at det er ganske almindelige lønninger. Hvis jeg til min løn derfor kunne gå herind og få feedback på alt jeg laver, så ville jeg da gøre det – større stjerne er hverken de eller jeg…

@Ossy – Det er for tidligt med en analyse. F.eks. er Kure lysår bedre end Sorin og Situ – selvom han måske ikke var på 100% til sidst. Igen – vi har ingen penge, så jeg mener bare stadig ikke vi behøver at trække alt hvidt ud af f.eks. Sloth. Jeg så gerne ham tilbage om 7-8 år, men af danske klubber er AGF nok den sidste han vælger. Han var en af de allerbedste i AGF i hans tid, men det er ikke det billede der bliver tegnet af ham. Altså er kritikken forkert, da han var bedre end de fleste andre. Forskellen er bare at der var større forventninger til ham….

dokkic
      Bruger

Du ville selvfølgelig ikke gå ind på et debatforum der kommer med kommetarer om dig og dit arbejde på fan-niveau – det ville svare til at Lars Løkke eller Helle Thorning slår et smut forbi nationen på Ekstra Bladet og læser kommentarerne.

Spillerne skal forholde sig til hvad trænerne fortæller dem, og det er også det de gør.

Ja, det er almindelig lønninger og ikke peanuts – især set i lyset af de arbejdstider de har og hvor priviligeret de er.

Jeg må bare også sige at jeg generelt uenig i din vurdering af AGF spillerne og især Kure. Kure var hverken lysår bedre eller værre en Sorin. De har begge deres kritiske mangler desværre, hvori Kures største mangel består i at han desværre ikke har evnerne til at kunne føre en bold frem fra de bagerste rækker.

Leone
      Bruger

Jeg overdriver måske også lidt for at fremme forståelsen – indrømmet.
      Vi får Leon A tilbage en dag, hvis han kan undgå de store skader, og det er jeg glad for. Jeg ville også være glad hvis Sloth kom tilbage en dag, hvis han kunne fortsætte den udvikling han har gennemgået hidtil. Han kommer bare ikke tilbage, for vi har ikke givet ham en god oplevelse af at være i klubben. Det er min pointe…
      Det er dog godt at i får luft overfor en 22-årig knægt, der faktisk har talentet, men bare har spillet på et meget dårligt hold – eller et sygt hold nærmere. Det kan man måske ikke lige løfte som 22-årig, og det kan I så klandre ham for…

Det er fuldstaendig korrekt at vi ikke bare kan give 4 spillere skylden for nedrykning osv.

Det er derfor at Peter S, Jesper F, Jan C og BSN ikke er i klubben mere (JF i en anden funktion)
      Dog har jeg ikke set Mikkel K, Osama eller Sloth give den gas i meget lang tid.
      Det er jo ogsaa samme vurdering at MW er kommet til.

Casper Sloth kan altid komme tilbage til AGF. Han spildte sit talent i AGF, og havde brug for at komme videre.

At Kure har en droem om Sydeuropa, ja det lyder jo fint. Det kan da got vaere at han finder en klub i Malta, eller Portugal som kan give ham en oplevelse. Godt for ham.

ACDC
      Bruger

Nu har jeg ikke nærlæst alle indlæg, så dette med risiko for gentagelser!

Jeg synes, at vi er begyndt at se positive tegn på det nye AGF.
      – Transfers som ingen har forudset eller hørt om. Sladrehanken må altså være blandt de tidligere ansatte.
      – Andre spillertyper end før kommer til klubben. Den nye scout, Erik Larsen, åbner op for et meget bredt felt at søge i.

Fremtiden ser lys ud, hvis denne udvikling fortsætter!

Henze05
      Bruger

Jeg synes, at det sportslige setup er helt optimalt og top professionelt. Wieghorst, Jacob Nielsen, Bent Christensen og scout i form af Erik Larsen kunne ikke være bedre (ikke i 1. Div, og kun få klubber i Suppen)

Jacob Nielsen virker langt mere kompetent til at drive en fodboldforretning, end Jan Christensen var det.

Mht. sladrehanken, så tror jeg ikke, at der er forsvundet en sladrehank. Et par af de transfers vi har fået, har været i medierne før de blev offentliggjort. Derudover så er Jacob Nielsen både sportschef samt adm. direktør, og han holder kortenene tættere på kroppen.

Mht. spillere der læser med på MTAC. Så kan jeg da berette, at flere spillere jævnligt læser med på MTAC, og det samme er tilfældet med trænere og andre folk i AGF.

De er dog ikke aktive (så vidt jeg ved) 🙂

Steen6372
      Bruger

Henze05 skrev:
      Jacob Nielsen virker langt mere kompetent til at drive en fodboldforretning, end Jan Christensen var det.

Skal vi ikke lige se et par regnskaber – målt op mod de sportslige resultater – før vi kan vurdere det?

Jeg synes faktisk at Jan C. gjorde et kæmpe arbejde med at rette op på organisationen. Alle de underskudsgivende sideaktiviteter (håndbold m.v.) blev skåret væk og der skete store fremskridt på indtjeningen. En sygdomsramt trup væltede dog hele læsset. Man kan sige, at Jan C. skulle have reageret hurtigere og voldsommere, mens det stadig kunne nås, men direktøren står i sidste ende til ansvar for bestyrelsen.

Lige nu er det tydeligt, at bestyrelsen har løsnet op for de økonomiske tøjler og det giver JN lidt lettere arbejdsvilkår. Men på et tidspunkt kommer bundlinjen også til at være en realitet som JN skal forholde sig til.

Henze05 skrev:

Kan du konkretisere kritikken eller er det bare en generel sviner til JanC?

Hvad siger du til at det er JanC som Fournais har sat til at skrive på emissions-planen?

http://stiften.dk/agf/agf-analyse-til-fest-med-panderynker

Anonym

@PVM
      Jeg har også det indtryk at Jacob Nielsen er mere kompetent, i hvert fald til at drive en fodboldforretning som Henze05 også skriver.
      Jacob Nielsen har været i det her game i rigtig lang tid og vist flotte resultater i Randers FC.

Jan Christensen er helt sikkert en kompetent direktør, men der er altså kæmpe forskel på at være direktør i en fodboldklub og Dancorn.
      Det er to vidt forskellige stillinger, jeg tror f.eks. heller ikke at Jacob Nielsen vil være ligeså kompetent i Dancorn som Jan Christensen var.

Viser 19 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.