fbpx

Det "nye" AGF

Forside Fora AGF Det "nye" AGF

Viser 57 svartråde
  • Forfatter
      Di Stefano
      Bruger

BSN udtaler til EB, at han efter sommerferien regner med, at Jakob P., Lumb, Feilhaber og enten Dioh eller Nando er væk.
      Derfor skal der helst ske salg i begge transfervinduer.

Er det realistisk, at GF kan spille med i top 6, hvis der skal ske udskiftninger i et sådant omfang af klassespillerne?
      Og hvis ikke, hvad kræver det så af nye spillere?

Ras88
      Bruger

5 stamspiller skal væk i løbet af 2 transfervinduer, nok de fleste ryger til sommer. Selvom vi får nye folk ind, så skal de til at spilles sammen med resten af den unge truppe. Jeg er meget bekymret over det "nye" AGF. Har altid stolet på BSN om nye indkøb. Men han skal virkelig hive nogle "guld kaniner" op af hatten ala Nando, Benny og Jakob P.

Hvis han kan få klassespiller som dem, så tror jeg godt vi kan kæmpe om 6 pladsen i 10/11 sæsonen. Hvis ikke, så skal vi nok kigge på 8-10 pladsen.

Men som sagt, så er jeg meget bekymret over hans udtalelser..

Jeg er faktisk ikke så bekymret. Uden skader er forsvaret ganske stabilt. Med et salg af Lumb til 15 mil og så en billig erstatning i form af Cagara ser det rigtig godt ud i de kæder og endda med et plus på 15 mil.

Midtbanen ser så lidt værre ud da vi mister to rigtig gode midtbaner til ca 25 mil ialt. Vi får så Stephan P. ind gratis, hvilket virker som et rigtig spændende navn, og med en ekstra signing af en lille væver type som Feilhaber ser midtbanen igen god ud og hvis man bruger max 3 mil på den mand er vi plus 22 på den front.

Angrebet tror jeg forbliver intakt i noget tid endnu. Graulund har 2 år mere i sig og hverken Nando eller Dioh har spillet godt nok til at de kan blive solgt. Hvis der skulle ryge en håber jeg dog på at klubben får lov til at hente en der kan lave 20 mål pr. sæson.

Det jeg var mest bekymret for var bredden, men vi så igår at AJM og Sanel leverede gode præstationer som gør at jeg ikke er nervøs overhovedet.

Jeg tror 2010 bliver et rigtig godt år for AGF og for satan jeg glæder mig til at komme igang igen!!!

Forsvaret er på ingen måde stabilt, vi savner Howard VOLDSOMT!!

Dan Thomassen er blevet fuldstændig udstillet de sidste par kampe.. på jorden er manden simpelthen bare ikke god nok!

chilli
      Bruger

Jeg er ikke så bekymret, der kommer vel også spillere til klubben.

Forudsat at de 5 sæges til en fordelagtig pris for klubben, er min holdning således:

Nando og Dioh bidrager pt. ikke med ret meget specielt til holdet. Hvis Sanel kan udvikle sig yderligere bliver han spændende, evt. sammen med graulund.

Lumb er god, men får vi f.eks. en Cagara istedet er det også fint.

Feilhaber bidrager med en masse gode afleveringer, og små tekniske lækkerier, men det bliver bare alligevel til for lidt.

JP er vigtig for holdet, men får BS en super pris kan der også hentes en fuldgod erstatning.

Summa sumarum: Jeg er ikke specielt nervøs

Jfen
      Bruger

Link til BSNs udtalelse? Vil gerne læse det.

Jeg er som sådan ikke nervøs, jeg er ret sikker på Bsn har styr på det. Han virker til at have et super godt netværk som hele tiden holder ham opdateret på markedet. Og det virker som om at Agf er ved at have et godt navn i mange fodboldkredse.

Jeg er ret sikker på Lumb ryger i vinterpausen, og Bsn har allerede brillieret med han kender til flere mere eller mindre transferfrie venstrebacks, derfor er jeg rimelig tryg der.

Dog ser det selvfølgelig lidt uheldigt ud, hvis en klub beslutter sig for de vil have Jp, Benny, Davit etc. og Bsn lidt mere uforberedt skal ud og agere på markedet, men igen tror jeg han har en plan a b og c 🙂

Emilfu
      Bruger

Som Dioh har spillet i de seneste par kampe, og især imod Esbjerg er der jo ingen der vil købe ham.

Han tager altid minimum et træk for meget, og kan ikke finde ud af at finde en balance for hvornår han skal drible, og hvornår han bare skal aflevere bolden videre.

Om det er fordi han ikke er i form skal jeg lade være usagt, men jeg var ved at brække mig igår ihvertfald.

The Real Deal skrev:
      Forsvaret er på ingen måde stabilt, vi savner Howard VOLDSOMT!!

Dan Thomassen er blevet fuldstændig udstillet de sidste par kampe.. på jorden er manden simpelthen bare ikke god nok!

Uden skader er forsvaret ganske stabilt skrev jeg. Jeg synes nu ikke han har spillet så skidt som du får det til at lyde. Og uden skader må du indrømme at forsvaret ser fornuftigt ud. Jens, Dan T, Kure, Howard til midterforsvaret, Krabbe, Lindkvist til højre og så evt. Cagara og AJM til venstre siden!

cv
      Bruger

Det kan ikke overraske nogen at Lumb, Poulsen og Feilhaber er væk senest til sommer. Men det vil være købmandskab af væreste klasse hvis Poulsen ryger nu. Han er bombe sikker til en plads til VM og det gør Feilhaber også, så de burde stige i værdi.

Lumb er ikke sikker, så lad os bare slippe ham nu. Forbentlig kan vi gøre det samme med Dioh, for han passer bare ikke til AGF efter mit hoved. Han kkan kun holde i bolden og drible lidt og det er ikke nok.

Men mon ikke BSN og Erik har nogen spillere der kan erstattet dem alle. Sanel kunne sagtens erstatte Dioh i angrebet. Cagara kunne erstatte Lumb. Men FUCK hvor jeg frygter et salg af Poulsen, ikke fordi vi ikke kan undvære ham, men mere fordi at det er det forkerte tidspunkt.

Budtz4ever
      Bruger

Skræmmende ja, men:

Jakob Poulsen : 30 mio.
      Michael Lumb : 25 mio.
      Benny Feilhaber : 15 mio.

Dioh Williams eller Nando Rafael : 10-15 mio.

Vi bør altså få mellem 80 og 85 millioner for de fire spillere, plus besparelser i løn! Der burde vi kunne købe en fornuftig erstatning på midten, og en på vestre back – og samtidig dække underskuddet i klubben 🙂

@Budzt4ever. Ikke engang i Fantasia kunne vi få det.. Ved du hvad der sker rundt omkring i verden? 😉

Benny: 8-10
      JP: 15-20
      Lumb: 15
      Dioh/Nando: 8-12

i bedste fald en 65 mio kr. Selvom jeg også tror det er urealistisk..

Thomas K
      Bruger

Jeg er meget tryk ved det der sker, prøv bare at sammenligne med hvad der skete tilbage i 1996, hvor 4-5 vigtige spillere forlod klubben gratis.

AGF – og alle andre danske klubber – kan simpelthen ikke holde spillere som Jakob Poulsen, Benny Feilhaber og Michael Lumb hjemme i Danmark for evigt. Spillere på deres niveau har, naturligvis, ambitioner om at prøve kræfter med en større liga og tjene flere penge end de gør nu. Det er kun naturligt, og sådan bør det værre.

Derfor er det også fint, at Brian Steen allerede nu, er klar over at minimum 4 af vores profiler forlader klubben indenfor ialt 8 måneder, således han kan agere herefter og sørge for, at der er kompetente afløsere klar.

Faktisk er der i kulissen allerede nogle klar, bl.a. Davit Devdariani, Kasper Povlsen og Sanel Kapidizic der på sigt godt kan blive profiler i ligaen. Ikke desto mindre er det korrekt, at klubben skal ud og hente erstatninger for dem der forsvinder.

Så hvis vi antager at Lumb er sikker på at forlade klubben til nytår, og Brian Steen for ikke at "smadre" midtbanen totalt, så skal der jo nok sendes én af dem afsted allerede nu (helst Feilhaber).

Til sommer er det så Jakob Poulsen der forsvinder sammen med enten Dioh eller Nando – hvilket nok skyldes budgettet, mere end spillerens reele markedsværdi. Her tror jeg helt klart, at det er Nando man forsøger at sælge.

Derfor skal vi, baseret på ovenstående, hente to spillere i til vinter, nemlig en venstre back og en midtbanespiller (evt Martin Jørgensen), og til sommer en angriber og en midtbanespiller.

Jeg er sikker på, at hvis Brian Steen får solgt spilleren tilet fornuftigt niveau, og hente gode reserver ind i hhv Danmark, Norge og Sverige, at klubben står minimum ligeså stærkt som nu – såvel sportsligt som økonomisk.

Jeg er sikker på, at der er styr på dét.

Syntes også det ser fint ud! Selvfølgelig skal vi have et par gode spillere den anden vej, men hvis vi får det vil det også være fint! Særligt i angrebet skal vi snart have en klasse spiller 🙂

chilli
      Bruger

@Butz4ever:

Hverken Nando eller Dioh kan sælges for 10-15 mio. kr. Jeg tror sgu ikke engang de kan sælges samlet for 15 mio.

BSN har styr på situationen, han har en plan A-B og C klar det tvivler jeg ikke 1 sekund på.

Superlist
      Bruger

Jeg kan frygte at både vi og BSN (og resten af AGF) vil ligge ALT for meget pres på de helt unge spillere. Der er ingen som ved om Stephan P., Krabbe, Kasper P og Sanel kan stå for presset når det er DEM som skal præstere uge efter uge. Jeg så gerne at vi fik en enkelt eller to spillere ind, netop til at tage presset og hjælpe de unge i deres udvikling.
      Dertil kommer det jo også at White, Lucena, Kim Madsen, Pleidrup og Ulrik stå overfor kontrakt udløb. Hvis vi ikke får nye ind, så vil vores trup være uhyre smal og meget såbar overfor skader.
      Tror sku at BSN skal ud og hente minimum én spiller, hvis vi laver "brand-udsalg"!

Budtz4ever
      Bruger

The Real Deal skrev:
      @Budzt4ever. Ikke engang i Fantasia kunne vi få det.. Ved du hvad der sker rundt omkring i verden? 😉

Benny: 8-10
      JP: 15-20
      Lumb: 15
      Dioh/Nando: 8-12

i bedste fald en 65 mio kr. Selvom jeg også tror det er urealistisk..

Så må vi jo beholde dem – det er spillerne ganske simpelt værd! 🙂

Anonym

hvis vi ser på BSNs tidligere udtalelse så skal der kun hentes en erstatning ind for salget af profiler: En ny venstre back for Lumb.

http://www.morethanaclub.dk/news.php?readmore=11757

Han mener Stephan P og Casper Sloth kan erstatte Jakob P og Feilhaber, Davit og Sanel kan erstatte Dioh og Nando. Jeg er faktisk lidt enig med BSN – men vi får det rigtig svært – ikke mindst i bredden.

Steffen (Rasmussen)
      Krabbe (Nielsen/Jackson) – Gjesing (Kure) – DanT (Howard) – Ny (Kierkegaard)
      Niels Kristensen – Kasper Povlsen (Sloth) – Lucena (Gjesing) – Stephan Petersen
      Graulund (Sanel) – Davit

Jeg synes vores kanter bliver utrolig følsomme for skader. Niels K. har vel snart været skadet i 2-3 år, og som jeg ser det med den åreladning der lægges op til (Feilhaber, Poulsen, Nando, Dioh og Lum + kontraktudløb (White, Pleidrup, Kim Madsen, Lassen, Lucena?) så har vi kun Stephan Petersen der er decideret kant spiller. Eneste sted jeg ser os som rigtig godt dækket ind (og kan forstå BSNs disposition er rent defensivt hvor vi centralt har fremragende spillere som DanT, Howard, Kure, Gjesing og Jackson, samt højre back hvor både Jackson Møller og Nielsen vil kunne tage over hvis Krabbe sælges – lyder lidt som om det kunne være aktuelt). Angrebet er også fornuftigt med Davit og Sanel som bejlere – men midten bliver meget, meget skrøbelig!

Ang. priserne: Benny 10-15; JP 20-25; Lumb 10-15. Dioh/Nando 8-12.

Djiby Fall var kanon – men blev solgt da finanskrisen var værst for 30 millioner. Mål værdierne ud fra det. Jakob P. er næsten på niveau med Fall i mit hoved.

chilli
      Bruger

Tvivler nu stærkt på at der sælges så meget ud på en gang.

Kunne Björn Runström fra OB være et emne til vores angreb? Ihvertfald en type angriber efter mit hoved, hurtig, teknisk god og hårdt arbejdende.

Slojder, det passer simpelthen ikke. Jeg tror du læser det forkert.

BSN sælger ikke hele holdet og lader de unge erstatte profilerne på den måde…

Labadia
      Bruger

Er Cagara virkelig det bedste bud på en nye venstre back???
      han er jo ikke engang på holdet i FCN.
      Jeg synes det er svært at se en billig afløser for lumb uden at vi svækkes.
      I mine øjne behøver der ikke være salgspotentiale i en erstatning, men blot vores niveau holdes.
      Nogle som lige kan ryste et par interessante navne ud af ærmet?

Replay
      Bruger

Juelsgaard!!!

Ceres
      Bruger

Poulsen : 22 mio. kr. max desværre

Feilhaber : 18 mio. kr.

Lumb : 15 mio. kr.

Nando : 7,5 mio. kr.

I alt 62,5 mio. minus et 8 mio. "pant" i Lumb og og 25% til Derby af en Feilhaber transfer (4,5 mio.) = et samlet overskud på 50 mio. kr.

Sanel afløser Nando = 2,5 mio. i besparelse på lønbudgettet om året.

?Profil? erstatter Lumb = 0 kr i besparelse.

Martin Jørgensen og Davit erstatter Poulsen og Feilhaber = årlig lønbesparelse på minimum 3 mio. kr.

——
      Samlet årlig lønbesparelse = 5,5 mio. + et overskud på transfers på omkring 50 mio.
      ——

Fratrukket et forventet underskud i Århus Elite, så må det må alt andet lige give luft i budgettet til et indkøb af yderligere en større profil.
      .

Anonym

@Stig AKA Frank HeskjaerIII – det er vel ikke desto mindre det han siger! Man kan selvfølgelig fortolke det som om han – her og nu – ikke mener det er vigtigt at købe spillere hvis den rette spiller til den rette pris ikke dukker op på mange pladser – og det vil jeg give ham ret i.

Ceres gør det dog smukt op! Der bliver skiftet ud profiler for talenter. Men vores bredde får et ordenlig hak! Der bliver dog også hentet nyt ind fra ungdomsholdet der skal fylde truppen ud. Jeg håber bare meget på at der hentes endnu en kant spiller fordi vi er virkelig tyndt besat når White, Feilhaber og JP smutter. Bergvold er nævnt et utal af gange og kunne være et godt bud på ny profil!

Anonym

Ceres skrev:

I alt 62,5 mio. minus et 8 mio. "pant" i Lumb og og 25% til Derby af en Feilhaber transfer (4,5 mio.) = et samlet overskud på 50 mio. kr.

Martin Jørgensen og Davit erstatter Poulsen og Feilhaber = årlig lønbesparelse på minimum 3 mio. kr.

——
      Samlet årlig lønbesparelse = 5,5 mio. + et overskud på transfers på omkring 50 mio.
      ——

Fratrukket et forventet underskud i Århus Elite, så må det må alt andet lige give luft i budgettet til et indkøb af yderligere en større profil.
      .

Lyder meget plausibelt. Dog skal vi lige ligge til at Kim Madsen, White, Pleidrup, Lindkvist, Lassen og måske Dioh og Lucena også smutter. Vi skal spare en del lønkroner – men der er nok også en 4-5 millioner at hente.

Ceres
      Bruger

Slojder skrev:
      Jeg håber bare meget på at der hentes endnu en kant spiller fordi vi er virkelig tyndt besat når White, Feilhaber og JP smutter. Bergvold er nævnt et utal af gange og kunne være et godt bud på ny profil!

Ja, Martin Jørgensen kan man jo heller ikke regne med kommer…. og uanset slutter han måske allerede helt med at spille efter VM… Så han bliver nok højest en overgangsfigur… Der burde være penge til en Bergvold, Jonas Kamper eller en anden spiller fra den hylde, når Poulsen og Feilhaber forsvinder..
      .

Ceres
      Bruger

Slojder skrev:
      [Dog skal vi lige ligge til at Kim Madsen, White, Pleidrup, Lindkvist, Lassen og måske Dioh og Lucena også smutter. Vi skal spare en del lønkroner – men der er nok også en 4-5 millioner at hente.

Vi spare ingen lønudgift på White da han jo bliver byttet ud med Stephan Petersen… men der er naturligvis penge at hente ved at slanke truppen… Vi mister heller ikke både Dioh og Nando uden at der skal købes en forstærkning..

Det kan i øvrigt slet ikke betale sig at sælge Dioh nu, da han nok ikke er ret meget mere værd nu end det vi "skylder" på det playersponsorat der er på ham…. Hvis vi skal sælge, så bliver det Nando, der har et "navn" i både Holland og tyskland… og trods alt har scoret 5 mål i Superligaen denne sæson.
      .

Ceres
      Bruger

Nando er også den spiller vi kan spare flest lønkroner på, efter Poulsen… og så har vi jo allerede en afløser i kulissen (Sanel) så der er sammenlagt rimeligt store penge at hente på at sælge Nando… omvendt bliver der ingen gevinst ved at sælge Dioh, som det ser ud nu (nok nærmere et større underskud, når vi så skal hente en ny profil til angrebet, som afløser)… så det sker næppe…
      .

Anonym

Det har du selvfølgelig ret i Ceres! Alligevel spares der en del når Kim Madsen og Ulrik Lindkvist får sparket.

Anyways tror jeg du har ret i at Nando, desværre, er det største salgs objekt som det står nu – men jeg tror ikke at Nando eller Dioh sælges før til sommer – og Dioh kan alligevel godt nå at ramme sit gamle niveau hen over foråret! Desuden ser jeg det ikke for usandsynligt at både Nando og Dioh er væk fra klubben i løbet af det næste år. Sanel kan klart dække ind for især Dioh – men jeg synes vores angreb mangler en dimension hvis vi mister Nando. Davit kan sagtens fylde den plads ud – og nok også bedre end kanten – men som sagt svækker det os blot yderligere på kanten.

Beikes
      Bruger

Ceres skrev:

——
      ——

.

Jeg tror godt du kan vågne op af drømmen, og halvere dine beløb 😉

Jeg vil allernødigst af med Feilhaber – han er den spilfordeler et ER AGF hold SKAL have, og de hænger bestemt ikke på træerne!

Jacob Poulsen ryger vel for 12-14 mio. Og HVIS Lumb også skydes af, giver det endnu 8-10 mio. Men tror nu han bliver, i hvert fald sæsonen ud.

Jeg så også gerne Nando blive, da jeg tror han nok skal komme igang. Uanset om han er lidt "lotto" mht. om han kommer til at score. Han er bare ikke penge værd i den øjeblikkelige f-krise.

Men det er jo altsammen rene spekulationer.. Ligesom jeg tror BSN har haft fat i C.Poulsen, men af en eller anden grund hoppede til Silkeborg.

Har Dioh et navn i Sverige endnu? Er der nogen der står og mangler en type som ham, og som er villig til at smide 4-6 mio. kontant? Så ville det måske også være en god ide at give ham et skub over sundet.

De få spillere JEG gerne så viftet ud af truppen, er ikke en skid penge værd, så dem gider jeg ikke engang nævne. Men det er nu vigtigst at beholde stammen Dan T, Feilhaber, Nando. – Dev, Pedersen og Graulund.

Ceres
      Bruger

Beikes skrev:

Jeg vil allernødigst af med Feilhaber – han er den spilfordeler et ER AGF hold SKAL have, og de hænger bestemt ikke på træerne!

Jacob Poulsen ryger vel for 12-14 mio. Og HVIS Lumb også skydes af, giver det endnu 8-10 mio. Men tror nu han bliver, i hvert fald sæsonen ud.

Vi har allerede modtaget bud på Lumb på omkring de 15 mio., så det bliver nok prisen… at sælge ham for 8-10 mio. har vi ikke råd til, da det rundt regnet er værdien af det "pant" vi skal betale når han bliver solgt. Derfor vil det ikke give så meget som en krone i kassen til et køb af en afløser, hvis vi sælger Lumb til den pris… altså ville det blive en ren underskudsforretning og det har vi naturligvis ikke råd til. Så det giver helt sig selv at vi ikke kan sælge for mindre end omkring de 15 mio., hvis det overhovedet skal give mening.

Poulsen s salgsværdi er i omegnen af 3 mio. Euro, eller måske en smule mindre, så de 22 mio. kr. er nok det vi max kan håbe at få…

Feilhaber mener jeg har en pæn stor værdi på det Spanske eller italienske markede og de 18 mio. kr. mener jeg er et realistisk bud efter et VM, hvis USA gør en god figur i en rimelig nem gruppe… han skal under ingen omstændigheder skyde af før VM… og igen, så kan det ikke betale sig at sælge til småpenge, da hans tidligere klub skal have en stor bid af kagen ved et salg.

Nando er sværd at værdisætte…. Angribere koster altid lidt mere end andre spillere og han har et godt navn i både Holland og Tyskland…. så vi vil nok kunne få minimum 5 mio. kr for ham… og så er der også en pæn stor besparelse at hente på lønkontoen…
      .

Budtz4ever
      Bruger

Vi har allerede modtaget bud på Lumb på omkring de 15 mio., så det bliver nok prisen…
      .

Ja det har vi jo godt nok – men før han blev skadet lød det på 30.. Så det er simpelthen ikke godt nok hvis det kun bliver 15.. 🙂

Beikes
      Bruger

Ceres skrev:

Beikes skrev:

Vi har allerede modtaget bud på Lumb på omkring de 15 mio., så det bliver nok prisen… at sælge ham for 8-10 mio. har vi ikke råd til, da det rundt regnet er værdien af det "pant" vi skal betale når han bliver solgt. Derfor vil det ikke give så meget som en krone i kassen til et køb af en afløser, hvis vi sælger Lumb til den pris… altså ville det blive en ren underskudsforretning og det har vi naturligvis ikke råd til. Så det giver helt sig selv at vi ikke kan sælge for mindre end omkring de 15 mio., hvis det overhovedet skal give mening.

Poulsen s salgsværdi er i omegnen af 3 mio. Euro, eller måske en smule mindre, så de 22 mio. kr. er nok det vi max kan håbe at få…

Feilhaber mener jeg har en pæn stor værdi på det Spanske eller italienske markede og de 18 mio. kr. mener jeg er et realistisk bud efter et VM, hvis USA gør en god figur i en rimelig nem gruppe… han skal under ingen omstændigheder skyde af før VM… og igen, så kan det ikke betale sig at sælge til småpenge, da hans tidligere klub skal have en stor bid af kagen ved et salg.

Nando er sværd at værdisætte…. Angribere koster altid lidt mere end andre spillere og han har et godt navn i både Holland og Tyskland…. så vi vil nok kunne få minimum 5 mio. kr for ham… og så er der også en pæn stor besparelse at hente på lønkontoen…
      .

Det er også derfor jeg ikke tror Lumb ryger i denne omgang – pengene er for små.

Een ting er salgsværdi, som jo kan diskuteres, en anden er reelle bud, og mit bud er, at hvis Poulsen ryger i dette vindue, bliver det for max.15 mio. Men mit gæt er jo ligeså godt som dit 😉

Alt er vendt på hovedet for tiden, og havde det ikke været for finanskrisen, ville Lumb, Poulsen og Feilhaber givet kunne indbringe en brutto på ca.50-60 mio. – Nu tror jeg ikke på mere end det halve, og så er spørgsmålet jo, om det overhovedet vil være sundt at sælge. Specielt Feilhaber kunne stige 50%-100% efter et godkendt VM.

Christiano
      Bruger

Uanset hvad, bliver det nervepirrende, når vinduet åbner til vinter. BSN har udtalt at han ikke vil vente til sommer med at sælge flere af profilerne, så spørgsmålet er, hvem der ryger til vinter?

Samtidig har han antydet, at prisen for Lumb ikke er tilstrækkelig høj til et godt salg i vinteren.

Umiddelbart ville jeg hellere undvære Lumb (selvom en direkte afløser ikke er på plads) end Poulsen eller Feilhaber.

Sidstnævnte har været garante for vores dynamiske pasningsspil, og jeg frygter virkelig for den dag, hvor ingen af dem er at finde i truppen.

Vi skal en årrække tilbage i tid for at finde en så løbestærk og chanceskabende midtbane som vi er i besiddelse af i skrivende stund. Heldigvis er potentialet stort hos en del af de resterende midtbanespillere (Devdariani, Povlsen, Sloth og Stephan Petersen).

Konklusion: Sælg Lumb til vinter og afvent med Feilhaber og Poulsen.

Find eventuelt en stor pengesæk med 43,5 mio. kr. i en mørk gyde.

Ceres
      Bruger

Beikes skrev:
      Een ting er salgsværdi, som jo kan diskuteres, en anden er reelle bud, og mit bud er, at hvis Poulsen ryger i dette vindue, bliver det for max.15 mio. Men mit gæt er jo ligeså godt som dit 😉

Vi fik 1,6 mio Euro for Leon, der ikke var på landsholdet da han blev solgt og heller ikke var et "navn" i udlandet.

Poulsen er fast mand og en profil på et VM hold, hvilket betyder at salgsværdien som udgangspunkt er væsentligt større… Han er også lige blevet kåret til årets profil i Superligaen, hvilket også vil få prisen til at stige… Jeg vil mene at Poulsen som minimum er 2,5 mio Euro værd (omkring 19 mio. kr.), selv midt i en finanskrise. At prisen så omvendt næppe kommer over de 3 mio. Euro (22 mio. kr.) hænger mere sammen med at han ikke er angriber og heller ikke er nogen "Laudrup" type med usædvanlige tekniske kvaliteter.. Sammenligningen med Leon salget holder derfor også fint.
      .

Beikes
      Bruger

Ja ja vi får se 😉 Det er ikke Football Manager det her, og finanskrisen har langt større betydning end de fleste tilsyneladende tror.

Mit bud: Poulsen ryger for 14 mio, i kommende vindue, og til sommer kan man skyde Feilhaber afsted, selvom jeg håber at forlænge med ham istedet, Lumb bliver vi simpelthen nød til at holde på, hvis vi skal have noget ud af det, netto.

Ceres
      Bruger

Beikes skrev:
      Mit bud: Poulsen ryger for 14 mio, i kommende vindue, og til sommer kan man skyde Feilhaber afsted, selvom jeg håber at forlænge med ham istedet, Lumb bliver vi simpelthen nød til at holde på, hvis vi skal have noget ud af det, netto.

Jeg vil gerne sætte hele min troværdighed på spil ved at sige at Poulsen ikke bliver solgt for under 2, 5 mio Euro i dette transfervindue… Hverken Lumb eller Poulsen er til salg for 14 mio. kr. det har BSN faktisk allerede benægtet for åben skærm, så det kan der ikke være nogen tvivl om.
      .

Keano
      Bruger

Vi kan vende og dreje situationen mange gange og tror ikke vi kommer i nærheden af at forudsige hvad der sker.

Men en ting er sikkert, det der sker i klubben lige nu er jo faktisk det vi har håbet på og BSN har arbejdet hen imod. Vi har indkøbt en del spillere til fornuftige millionbeløb og kan nu se at deres attraktivitet og værdi på markedet er steget markant. Det betyder en fortjeneste til AGF og viser at klubben er en fremragende udviklingsklub som demed bliver attraktiv for bådfe danske og udenlandske spillere.

Som det er nævnt er det super positivt at BSN allerede er ved at planlægge hvad der skal ske i sommerpausen, det viser overskud og kontrol.

Hvem der sælges og hvordan AGF reagere er omfatttet af så mange hvis'er at det er svært at spå. Men det er klar at hvis vi mister Lumb så er BSN nød til at reagere. Det er mere tvivlsom hvis det er en midtbanespiller eller angriber.

Beikes
      Bruger

Ceres skrev:

Beikes skrev:

Jeg vil gerne sætte hele min troværdighed på spil ved at sige at Poulsen ikke bliver solgt for under 2, 5 mio Euro i dette transfervindue… Hverken Lumb eller Poulsen er til salg for 14 mio. kr. det har BSN faktisk allerede benægtet for åben skærm, så det kan der ikke være nogen tvivl om.
      .

Jamen jeg håber da så inderligt at du får ret 🙂 Om ikke andet, så for din troværdigheds skyld.. 😀

Men i Köln taler man meget om Jacob Poulsen, som man mener man kan få for 2 mio. Euro nu og her. Og de spår, at hvis de skal vente endnu et vindue, han ryger over de 3 mio. Men igen, det er jo også bare spekulationer fra deres tilhængere, baseret på rygter og snik snak i og omkring klubben. Vi kan ikke alle få ret, men det er jo heller ikke det, det handler om. Vi håber jo alle her, at han ryger for mest muligt. Så jeg skal være den første til at krydse fingre for et 4 mio.E salg!

andstorm
      Bruger

hm. der er jo også knægten her som vi havde på prøvetræning i maj. Zakaria Beglarishvili.

http://www.agffodbold.dk/News.asp?id=6602

Godt nok venstre benet men er der nogen der har læst hvad der skete med ham?

Anonym

Beikes skrev:

Ceres skrev:

Beikes skrev:

.

Jamen jeg håber da så inderligt at du får ret 🙂 Om ikke andet, så for din troværdigheds skyld.. 😀

Men i Köln taler man meget om Jacob Poulsen, som man mener man kan få for 2 mio. Euro nu og her. Og de spår, at hvis de skal vente endnu et vindue, han ryger over de 3 mio. Men igen, det er jo også bare spekulationer fra deres tilhængere, baseret på rygter og snik snak i og omkring klubben. Vi kan ikke alle få ret, men det er jo heller ikke det, det handler om. Vi håber jo alle her, at han ryger for mest muligt. Så jeg skal være den første til at krydse fingre for et 4 mio.E salg!

Hvis Köln spår at Jakob P ryger over 3 millioner i løbet af et halvt år – så vil AGF da ikke sælge nu til 2/3 af prisen nu. Det er da helt forkert købmandskab. JP er en vigtig spiller og for 2 millioner euro vil vi være bedre tjent med at holde ham til efter VM. En ting er hvad Köln håber på – en anden er hvad der er realistisk. Jeg tror ikke på at Jakob P bliver solgt for under 3 millioner euro. Det skulle da lige være hvis der er en fed videresalgs klausul.

Efter sommerens transferperiode håber jeg lidt på at det "nye" AGF er som følger.

Salg:
      Lumb, Jakob, Feilhaber og Nando. De fire salg skulle gerne give vores økonomi et lille boost.

Kontraktudløb:
      Lindkvist(Muligvis et salg i Januar vinduet hvis der er en køber), Madsen(Det samme som Lindkvist), Pleidrup, White, Kristian Lassen. Selvom jeg ikke tror at det er løntunge spillere skulle det gerne hjælpe lidt på lønbudgettet.
      Derudover er der jo det store spørgsmålstegn Lucena, han er en spiller som fylder meget på banen, men samtidig er der gode unge spillere i kulissen.

Indkøb:
      Stephan Petersen, Dennis Cagara og en angriber som scorer 20+ mål på en sæson(drømmescenarie). Stephan kommer jo allerede og Cagara er fri til sommer.
      Derudover kunne der måske hentes et par af de amerikanere som er nævnt herinde før, kender dog personligt intet til dem.

Start 11:
      ——————— Staff————————————-
      Krabbe – Dan – Howard/Gjesing/Kure – Cagara————
      Stephan P – Sloth(Hvis Lucena smutter) – Povlsen – David
      ———Angriber med 20+ mål – Graulund/Sanel/Dioh—-

En ung trup med meget udviklingspotientiale(staveplade), og samtidig rutinerede spillere at støtte sig op af. Men vigtigst af alt en fornuftig økonomi.

andstorm skrev:
      hm. der er jo også knægten her som vi havde på prøvetræning i maj. Zakaria Beglarishvili.

Godt nok venstre benet men er der nogen der har læst hvad der skete med ham?

Jeg synes at kunne huske at have læst at han blev sendt hjem igen, til gengæld kan jeg ikke finde det igen med Google (heller ikke på Arveladze Foundations webside), fordi han var for lille og splejset bygget (vistnok noget med at hans fysik svarede til en U17 spiller selvom han er 19 år gammel).

SeeS
      Bruger

Er det et psykologisk afskedsfænomen at vores klassespillere med et ikke er særlig vigtige eller ikke bidrager med det helt store?

Fatter ikke en brik! Selvfølgelig er Cagara ikke lige så god som, Lumb… så var han nok på landsholdet ikke sandt!

axelaxel
      Bruger

Er jeg den eneste der ikke falder på halen over BSN. Jeg synes han mangler at vise, at AGF evner at sælge spillere der virkelig kan spytte i kassen. Vi solgte Tulle for et par år siden, men de italienere var da vist pænt kuk. Ikke at Tulle er dårlig eller noget, men alle historierne dernedefra in mente. Derudover røg Lyng til Lille, en rigtig flot handel for AGF, men ingen store handler. Hvis han kan præstere det i dette transfervindue er jeg tilfreds, ellers er jeg fortsat skeptisk

Ceres
      Bruger

axelaxel skrev:
      Er jeg den eneste der ikke falder på halen over BSN. Jeg synes han mangler at vise, at AGF evner at sælge spillere der virkelig kan spytte i kassen. Vi solgte Tulle for et par år siden, men de italienere var da vist pænt kuk. Ikke at Tulle er dårlig eller noget, men alle historierne dernedefra in mente. Derudover røg Lyng til Lille, en rigtig flot handel for AGF, men ingen store handler. Hvis han kan præstere det i dette transfervindue er jeg tilfreds, ellers er jeg fortsat skeptisk

Hvilke profiler er det lige du mener vi har haft, som vi kunne sælge til store penge ?… Jeg vil lige minde om at BSN ikke havde indflydelse på salget af Duncan og Leon, da kong kurt havde de fulde rettigheder til at sælge ved en pris over 10 mio. kr…. Dengang mente BSN at vi fik en for lille pris end det han selv ville forlange og kunne forhandle sig til…
      .

axelaxel
      Bruger

Vi kunne have solgt White for et år siden og vli har haft chancen for at sælge Lumb for at nævne to

lurifax
      Bruger

axelaxel skrev:
      Vi kunne have solgt White for et år siden og vli har haft chancen for at sælge Lumb for at nævne to

Så Lumb kunne være solgt for et år siden med større gevinst end i dag? Og det burde man have vidst?

axelaxel
      Bruger

Det er let at være bagklog, jeg håber bare der kommer minimum èt stort salg i dette vindue. Det ER altså nødvendigt for at drive forretning.

Beikes
      Bruger

BSN har mere end bestået i min bog. Han har formået at hente klassespillere, og endda sælge et par stykker over evne. INGEN kunne forudse omfanget af finanskrisen, så på den konto er der intet at have på den kære sportchef.

Ceres
      Bruger

axelaxel skrev:

For et år siden havde vi selv brug for White, som en rimelig lønsvag profil på holdet… Nu får vi nok ingen penge for ham, men tilgængæld skal vi så heller ikke af med penge for hans afløser Stephan Petersen, da det jo passer med hans kontraktudløb hos FCN, så det går nok lige op…hvis vi havde solgt for et år siden, så havde vi været tvunget til et indkøb.

Vi kan få stort set det samme for Lumb nu, som tidligere…. Rygterne om et bud på 30 mio. kr. er stærkt overdrevet… Der har været faktiske bud på omkring de 2 mio. Euro og ikke meget mere end det… Han blev så skadet i en længere periode og vi har også haft finanskrise. Til gengæld er han så nu blevet landsholdspiller, hvilket trækker prisen op… Så alt-i-alt har værdien af Lumb ikke rykket sig betydeligt.
      .

Jeg hørte ligledes rygterne om 30 mil for Lumb i sin tid, og det var fra en kilde, der normalt ved, hvad der foregår bag scenen i AGF.

Ceres
      Bruger

Keyser Soze skrev:
      Jeg hørte ligledes rygterne om 30 mil for Lumb i sin tid, og det var fra en kilde, der normalt ved, hvad der foregår bag scenen i AGF.

Lumb har på intet tidspunkt været 30 mio. kr. værd for AGF… Man skal dog passe på, når vi taler transfers… I Danmark opgiver man normalt transfers som værdien af den sum klubben rent faktisk får for spilleren… I de fleste andre lande er det normalt at medregne salgsomkostninger og sign-on fee til spilleren og i enkelte lande tæller man også værdien af den samlede lønsum til spilleren med, for at få værdien af indkøbet til at se meget større ud… Så hvis f.eks spilleren får 5 mio. om året i 3 år, så får man lige lagt 15 mio. til transfersummen… Man kalder det så bare ikke et "transfer fee", men "a deal worth" (en handel der er X-antal kroner værd)

De 30 mio. kr. fra rygtet, kan derfor nemt være den samlede værdi af en handel og ikke den sum AGF rent faktisk ville få for spilleren…
      .

Utzon
      Bruger

Ifølge andre rygter skulle BSN have sagt nej til et bud på 15 millioner i sommers. Det tror jeg helt sikkert på, da BSN nok har tænkt at værdien ville stige, når han kom tilbage fra skaden.

axelaxel
      Bruger

Det er ikke fordi jeg vil ødelægge jeres gode julestemning, men det er da et fromt ønske at vi lander en stor handel til januar, og jeg mener det er en stor eksamen for Brian, det er længe siden han har bestået den del af opgaven der hedder "find gode gratis spillere".

Anonym

BSN har efter lidt start vanskeligheder hævet sig op blandt superligaens bedste sportschefer på niveau med nogle fra den gamle garde såsom Lynge i Aab – men stadig overgået af Kim Brink. Jeg vil dog give mange ret i at BSN nu skal hive sit niveau endnu et tak i vejret ved at sælge profiler mod og finde kvalitet til meget få penge! Det bliver spænde at se hvordan han klare den opgaven, men jeg har faktisk fuld tiltro at han nok skal gøre det til bravur!

Ceres
      Bruger

Når man sammenligner BSN med Lynge og Kim Brink, så skal man lige huske at de har mange flere penge at bruge på løn og transfers (vel nærmest det dobbelte)… Hvor BSN må sælge spillere, før vi har råd til at købe, så kan Kim Brink bare købe ind når muligheden byder sig og så senere sælge dem der så bliver i overskud. Det gør det altså meget nemmere at forstærke truppen… BSN skal også ofte først lige få grønt lys af eksterne sponsorer, der skal være med til at betale, hvilket gør det svært at handle ind.
      .

Ceres skrev:
      Når man sammenligner
      BSN med Lynge og Kim Brink, så skal man lige huske at de har mange flere penge at bruge på løn og transfers (vel nærmest det dobbelte)….

Jeg synes nu egentlig også at BSN har gjort det OK, selv med vores hjemsøgte stadium in mente, altså når lige spillerne havde overstået de initielle skader alle GF-spiller skal have for at kunne spille.

Når nu AaB synes det er gået meget godt, kraftedme, jeg kan godt lide Lynge men han skal snart til at tage sig sammen.

Det bliver spændende at se om Brink kan finde en værdig afløser for Utaka, når han bliver solgt.

Viser 57 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.