Den officielle AGF-app

Forside Fora AGF Den officielle AGF-app

Viser 12 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

Så kom der et nyt initiativ fra klubben. Den officielle AGF-app til Iphone og Android:

http://www.agffodbold.dk/news.asp?id=8936

Kunne der være interesse for at diskutere denne? Personligt synes jeg at det er et fantastisk godt initiativ, som viser at vores ledelse ikke er tabt helt bag en vogn. Og med til at cementere at AGF er en af de store klubber i landet.

Men hvad synes folk om app'en? Al fødsel er jo svær, så der er sikkert en del fejl og mangler. Måske kan de ønsker vi kommer med blive en del af næste version.

[img]http://www.agffodbold.dk/medie/web/agf_annonce.jpg[/img]

Beikes
      Bruger

Jeg synes der er en fremragende app. Eneste anke er nyhedssektionen, hvor der ikke levnes meget plads til teksten når man skal læse det. Billedet fylder for meget, og burde egentlig bare forsvinde når man havde trykket på en nyhed for at læse den.

dhnd
      Bruger

Det er meget cool – men mangler lidt "wow" effekt!

Det kunne være PERFEKT, hvis de udviklede en SMS billet hertil – lige nu kan man købe billet online, men der står derinde, da den ikke kan scannes via mobil, så man skal stadig have printet den ud – knapt så idéelt!

Steen6372
      Bruger

dhnd: Jeg synes ellers at startbilledet (også gengivet ovenfor) har en vis Wow-effekt!

Men ellers – ja, det er jo indholdet fra den officielle hjemmeside man bringer. Så der er ikke rygte-nyheder osv. Man kunne klart overveje at tilføje menupunktet AGF/Andre medier under nyhederne.

Udover det lille tekstvindue, synes jeg også at "Tilbage"-knappen er lidt kikset. Man burde bruge telefonens standardfunktion.

Ellers er det bare fedt at AGF nu er med på App-bølgen! Er der nogen der ved hvor mange andre danske klubber der har en App?

Også godt med en quiz. Den er bare ret svær, men den kan måske motivere nogen til at læse op på klubbens historie.

Beikes
      Bruger

Jeg fik 20/30 første gang, og ja den er rimelig svær, men en quiz er jo ikke en skid værd, hvis ikke den får en til at tænke.

Synes nu app'en har en rimelig wow-effekt, og jeg har ikke brug for mere – den er flot og stilfuld lavet. Selvfølgelig skal der bygges på, med feks, forskellige statistiker, måske en rygtebørs (som nok alligevel kun vil være aktiv/interessant i off-season) og så gerne noget mere historie-læsning og måsle smartest af alt, en mulighed for sms køb eller lignende.

Umiddelbart er jeg ret tulfreds med app'en, der er flottere end så mange andre. Mener FCK og FCM har apps også.

Steen6372
      Bruger

Brøndby har også en, men så vidt jeg kan se kun til iPhone (kunne nu ikke finde på at hente den uanset). OB har vist kun haft en uofficiel App, som klubben har fået pillet af Android marked fordi den så officiel ud!

Men det at vi udsender sådan en App viser bare at vi ER en af de store klubber i landet. Bare spillerne også snart kunne vise det…

En anden ting der kunne være godt at få bygget på var video-sektionen fra hjemmesiden.

Jeg tror ikke man skal regne med en rygtebørs fra en officiel AGF-app, men der er det jeg mener at man kunne smide sektionen med hvad andre medier skriver om AGF på.

AstonVilla
      Bruger

Jeg synes, det er et virkelig godt initiativ af AGF. Stor ros for man ikke bare har lavet til iPhone, men at man er klar med både Android og iPhone fra starten af, samt at den til Android rent faktisk ser rigtig fornem ud og ikke bare er noget tilfældigt makværk, der er lavet, så man kan sige, man har en Android-app (var der nogen, der sagde TV2…!?)

Er der andre end mig, som har problemer med at scrolle mellem spillerportrætterne? Jeg kan faktisk slet ikke finde ud af, hvordan jeg skifter spiller, men med tilfældige forsøg på skærmen er det da lykkedes mig at skifte til Anders Nielsen – uden jeg så kan komme tilbage til Steffen Rasmussen eller videre til Mark Howard…!

Beikes
      Bruger

AstonVilla skrev:
      Jeg synes, det er et virkelig godt initiativ af AGF. Stor ros for man ikke bare har lavet til iPhone, men at man er klar med både Android og iPhone fra starten af, samt at den til Android rent faktisk ser rigtig fornem ud og ikke bare er noget tilfældigt makværk, der er lavet, så man kan sige, man har en Android-app (var der nogen, der sagde TV2…!?)

Er der andre end mig, som har problemer med at scrolle mellem spillerportrætterne? Jeg kan faktisk slet ikke finde ud af, hvordan jeg skifter spiller, men med tilfældige forsøg på skærmen er det da lykkedes mig at skifte til Anders Nielsen – uden jeg så kan komme tilbage til Steffen Rasmussen eller videre til Mark Howard…!

Det er aldrig nemt at scrolle på en ældre htc eller LG, da de bruger håbløs restitiv touch teknologi, i modsætning til Sony eller iPhone med kapacitiv touch. Men jeg skulle da mene at alle nyere smatphones nu bruger kapacitiv?

Steen6372
      Bruger

AstonVilla skrev:
      Er der andre end mig, som har problemer med at scrolle mellem spillerportrætterne? Jeg kan faktisk slet ikke finde ud af, hvordan jeg skifter spiller

Virker fint og glidende på min Nexus S (android 2.3) ved at trække spilleren væk fra skærmen.

Steen6372
      Bruger

En lille bug mere er, at nyheder kommer ud uden linjeskift. Så det er nok nyhedsdelen man bør kaste sig over til den første opdatering.

martinn
      Bruger

Jeg synes den er helt vildt lækker.

Godt arbejde af Convince…
      En fed udvidelsesmulighed kunne være at man kunne købe en online billet og fremvise den på telefonen ved indgangen…

Martin1309
      Bruger

martinn@ ja, men så vil man ikke få det korrekte tilskuertal, da de jo scanner billetterne når man går ind. Det kan de ikke hvis man bare skal vise sin telefon…

Steen6372
      Bruger

Martin1309 skrev:
      martinn@ ja, men så vil man ikke få det korrekte tilskuertal, da de jo scanner billetterne når man går ind. Det kan de ikke hvis man bare skal vise sin telefon…

I princippet jo, hvis der er en stregkode på billetten på skærmen. Man kan vel også på længere sigt forstille sig at det istedet bliver telefonen der scanner ved indgangen, eller at man bruger NFC-teknologien.

Viser 12 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?