DEBAT: Få nu solgt ud Brian Steen

Forside Fora AGF DEBAT: Få nu solgt ud Brian Steen

Viser 13 svartråde
  • Forfatter

Indtil videre kan dette transfervindue sammenlignes med DR2 en tirsdag aften. Ikke bare kedeligt, men røvkedeligt.

Der venter Brian Steen Nielsen en kæmpe opgave i dette transfervindue. Der skal sælges eller afskippes spillere og det kan ikke gå hurtigt nok.

Ole Budtz er allerede på vej ud af døren og mange flere skulle gerne snarligt følge trop. Kim Madsen, Lars Pleidrup, Jesper Blicher og eventuelt Nando Rafael kunne være rart, at få fjernet fra lønningslisten i AGF.

Derudover er det noget overraskende for mange, at franskmanden Arthur Sorin også er blevet nævnt som en færdig mand i klubben. Ikke bare på rygtebasis, men bekræftet af Brian Steen Nielsen selv, i forbindelse med en debataften for ikke så længe siden.

Det vil gøre, at Sportschefen havde flere muligheder for, at finde nye ansigter, der skal være med til, at føre AGF endnu et skridt mod toppen af dansk fodbold.

Jeg kan dog have mine betænkeligheder for, om det er muligt, at få disse spillere videre i deres karriere. Finanskrisen kradser rundt om i det danske land, og derfor står klubberne ikke på springe for at gøre hurtige handler.

Men, hvis AGF skal have tilført nye ansigter, der kan løfte holdet, er det nødvendigt, at man får ført kniven. Så det kunne være, at sportschefen skulle komme i gang med slibemaskinen, så kniven kunne blive skarp og udskifterne i truppen kunne komme på plads.

Allerede på torsdag indledes forberedelserne til den nye sæson, her kunne det være bedst for alle parter, at man allerede var nået et godt stykke med tilpasninger af truppen. Dog næppe særlig realistisk.

Jeg kan godt have mine bekymringer omkring tilgang og afgang denne sommer, jeg tror simpelthen ikke, det er muligt for Brian Steen, på grund af markedet, at få ryddet op, som han gerne vil.

Hvad tror I?

jeg forstår ikke hvorfor det er at GF skiller sig af med Sorin, manden er da klasser bedre en Lindkvist, men han har ikke fåetg lov til at bevise dette endnu.

Jess, hvorfor vil du lige af med Nando… det er der da kun et økonomisk perspektiv i, men ingen sportslig. Tror ikke han havde været så skadet hvis AGF havde givet ham tiden til at komme sig 100%

RasmusKr
      Bruger

Pas nu på med forhastede konklusioner. I begyndelsen af sidste sæson sagde flere til mig, at AGF ville rykke ned, fordi Vejle kom op og blev bedre. Vejle var hurtige til at købe spillere, og set over sæsonen kan vi vist roligt sige, at de var ikke gode nok.

AGF begyndte langsomt, men lige pludselig efter de andre klubber havde været igang et stykke tid, blev Nando Rafael præsenteret. Og når han ikke har været skadet, har han været en god forstærkning, og jeg håber han bliver. Så kom Dan T og Jakob Poulsen, og i sidste øjeblik også Feilhaber og lottokuponen Devdariani, som må siges at være 7 rigtige!

Salgene skal nok komme, hvis de ved de er uønskede i AGF. I begyndelsen af transfervinduet går man efter gode klubber og gode aftaler, men jo tættere man kommer på lukningen af transfervinduet lader man sig nøje med mindre. Budtz, Blicher, Pleidrup og Kim Madsen kommer ikke til gode Superligaklubber, men måske bundklubber i Superligaen, 1. divisionsklubber, svage ligaer i udlandet som fx Island, eller næstbedste rækker i bedre udenlandske ligaer. Det er næppe ønskelige ting hvis man selv kan vælge, men jo længere vi kommer mod vinduet, jo mindre gider de at være reserver i AGF og vil søge andetsteds. Jeg er nu ikke så bekymret, bare fordi det er ikke er gået hurtigt.

Skal vi komme ind på den modsatte vej, var AGF næppe førstevalget hos Nando og Feilhaber. Men hvis de store tilbud ikke kommer, må man nøjes med mindre.

Og så har man også muligheden for at holde på fx Budtz, hvis ulykken skulle ske og Dan T og Howard skulle blive langtidsskadet. Ja undskyld jeg nævner det, men man ved aldrig.

JohnDoe
      Bruger

Synes egentlig DR2 er toppen om tirsdagen. Dokumania, friland og så er der altid The Daily Show.
      Bedre sammenligning ville være uinteressant som 3, 3+, 3puls ,4 ,5 ,6, tv2, zulu de fleste dage om ugen.[lol]

Anonym

Hvor er Kari på salgslisten og hvad laver Nando der? Det er jeg godtnok uforstående overfor. Selvfølgelig ville jeg ønske at der blev ryddet op i klubben, men skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet. Flere af spillerne venter nok for at se hvad der dukker op når transfervinduet engang åbner. Der er stadig 2 måneder tilbage før det klapper i. Desuden synes jeg at det forlød fra spillere som Blicher, Kim Madsen, Sorin og Pleidrup at der allerede havde været følere ude efter dem. Jeg tror stadig på at alle spillerne har kvalitet nok til at blive solgt – spørgsmålet er bare om de er villige til en lønnedgang for spilletid i – lets face it – 1 division!

MrLarsen86
      Bruger

ikke enig ang. Nando, men pointen i artiklen er helt iorden.

Ingen grund til at blive revet med at Real Madrid.

Arbejder med en der snakkede med BSN midt i denne uge, og BSN sagde at han kunne være ganske rolig mht. transfers, der var styr på det.

Tror også klubben venter på om der kommer nogle bud på Poulsen eller Lumb man ikke kan sige nej til, for det vil ændre hele transfervinduet dramatisk.

anti-fogh
      Bruger

Få Lindkvist ud! Han er helt og aldeles håbløs, måske ligaens ringeste placeringsevne og urimelig svag med bolden!

Utzon
      Bruger

Det er ikke engang løgn :/
      Men er bange for at ham og ER har en hed elskovsaffære!

salling23
      Bruger

Indtil videre kan dette transfervindue sammenlignes med DR2 en tirsdag aften. Ikke bare kedeligt, men røvkedeligt.

Inden vi samligner med noget og kalder dette tranfervindue for kedelig skal vi så ikke lige lade det starte først

Giv Nando 1/2 – 1 år mere inden han bedømmes. kari mangler efter min mening på listen

Bjarne V
      Bruger

Ulle har bare ikke niveauet til Ligaen – det er vist gang på gang – og så ændre det ikke noget, han spiller en god kamp, hver 10 kamp!

Mht Nando, mener jeg også det er for tidligt at skille sig af med ham. Der er langt en vsæentlig økonomi i ham, og må være realistisk at give ham 6 måneder mere, og derefter tage op, og det hænger sammen med skaderne og økonomien.

MrLarsen86
      Bruger

http://www.youtube.com/watch?v=70_ydeXZgoo

Denne film viser glimrende hvad det er lindkvist har præsteret i denne sæson.

Behold Sorin og væk med Lindkvist…

nf
      Bruger

Jeg er meget enig i forhold til Lindkvist, men forstår ikke hvorfra I har, at Sorin er løsningen. Vi har kun set ham i få kampe og der har han ikke kunnet overbevise mig om, at han er løsningen – han virker ikke super overbevisende i defensiven og er som jeg ser det også for langsom (hvilket er et problem, når man som ER gerne vil 'stå højt i banen'). ER har trods alt også set ham i træning, så vi må gå ud fra, at han har et godt indtryk af Sorins potentiale og på den baggrund har fravalgt ham.

Bjarne V
      Bruger

I min verden handler det ikke så meget om, om Sorin er løsningen eller ej, det handler mere om at Ulle tydeligvis ikke er løsningen!

Om Krabbe, Gjessing eller Sorin skal spille den højre back, skal jeg ikke kunne sige, nu mere at Ulle på ingen måde skal!

Ceres
      Bruger

Sorin fejler nok ikke noget (på længere sigt), men ER vil gerne have midler fri, så vi har råd til at købe en profil eller to efter hans eget valg… så derfor er Sorin nok det mest åbenlyse sted at spare penge, da han både har en høj løn og ikke har været i klubben ret længe og derfor heller ikke er fast i startopstillingen…. altså bliver det ham der skal "byttes" til en ny profil efter ERs ønske…
      .

Viser 13 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.