De 11 mod Skive

Forside Fora AGF De 11 mod Skive

Viser 18 svartråde
  • Forfatter
      grind88
      Bruger

[center]Hvem

Hvem – Hvem – Hvem -Hvem

Hvem

Hvem – Hvem

Hvem – Hvem – Hvem[/center]

Hvem? Hvad? Hvornår? Hvorfor?
      Hva?

Snow
      Bruger

[center]Staff
      Buur – situ – aja – DC
      JJ
      DO – KA
      SP – nord – Kjær
      [/center]

salling23
      Bruger

Det bliver formentlig samme opstilling som sidst, men håber på:

[center]Staff
      Buur – JJ – aja – DC
      Helgi – DO
      SP – KA – Mate
      Nord[/center]

Vi er mere målfarlige med KA i midten og Mate på venstre kant

Snow skrev:
      [center]Staff
      Buur – situ – aja – DC
      JJ
      DO – KA
      SP – nord – Kjær
      [/center]

kan komme til at minde lidt om 4-1-4-1 GYS …..

Stev
      Bruger

[center]Staff
      Buur – Situ – Juel – DC
      Helgi – Jønsson
      Aabech
      DO – Nord – SP[/center]

Aabech SKAL bare ikke sættes på kanten, det fik vi tydeligt set i AB. Da han byttede med DO kom der fart på kanten, og Aabech kom mere med i spillet, hvilket gjorde at vores spil flød markant bedre i 2. halvleg.

For min skyld kan Bjørdal eller Johannesen godt spille i stedet for Situ. Jeg er ikke tryg ved manden endnu.

Anonym

[center]Fernandes

Buur – Johannesen- AJA-DC

JJ

Povlsen- Danielsson

Petersen- Mate- Aabech[/center]

Thomas K
      Bruger

[center]Staff[/center]

[center]Buur – AJA – Johannesen – DC[/center]

[center]Helgi[/center]

[center]Jønsson – Olsen[/center]

[center]Petersen – Nord – Aabech[/center]

bernhard
      Bruger

[center]LF[/center]
      [center]Buur – Situ – AJA – DC[/center]

[center]JJ (6er) – DO (8'er)[/center]

[center]SP – KA – MV[/center]

[center]MN[/center]

Som kommentarer:
      Staff virkede igen rystende usikker han kommer tit ud og stiller sig i feltet… Han skulle lære lidt af neuer – det er hele vejen ud og slå den væk med føder etc.. Eller ikke ud.
      JJ skal have at vide at han er 6'er og kun må gå med frem hvis DO bliver tilbage. Resten giver selv sig tænker jeg. PS vi mangler en højre fløj (da jeg synes SP er bedst som venstre.

Heeman
      Bruger

[center]Staff

Buur – Situ – AJA – DC

Jønne – KP/Helgi

DO – KA – SP

MN[/center]

Den opstilling tror jeg på. Det kan også være, at han vælger at starte på samme måde som mod AB, men som der blev skrevet tidligere, så dur Aabech bare ikke på kanten. Så må Danny bare bide i det sure æble.

Som andre var jeg heller ikke imponeret af Situ, men lad os nu lige give manden nogle flere chancer. Det er trods alt anderledes, at spille kampe hvor der er points på spil end træningskampe.

bak44
      Bruger

Staff
      Buur – Bjørdal – AJA – DC
      Jønne – Helgi
      Olsen – Aabech – SP
      Vatsadze

Efter dagens træning ligner konstellationen bagi Bjørdal/AJA. Mon ikke den står mellem Bjørdal og Situ

lurifax
      Bruger

bak44 skrev:
      Staff
      Jønne – Helgi
      Olsen – Aabech – SP
      Vatsadze

Efter dagens træning ligner konstellationen bagi Bjørdal/AJA. Mon ikke den står mellem Bjørdal og Situ

Er holdet sat i forhold til dagens træning? Her tænker jeg specielt på Mate – eller er det din egen præference?

bak44
      Bruger

Lurifax:
      Min egen præference godt nok 😉
      Tror Kasper og Nordstrand starter

grind88
      Bruger

bak44 skrev:
      Staff
      Jønne – Helgi
      Olsen – Aabech – SP
      Vatsadze

Det der ser sgu interessant ud.

zcml
      Bruger

Aabech synes jeg også skal tilbage i midten, men derudover er jeg lidt i tvivl om, hvordan vi bedst får rokeringen til at gå op?

Allerhelst ville jeg sætte Mate eller måske Kjær ind på kanten, og så Danny og Jønsson bag Aabech, men jeg er i tvivl om den defensive stabilitet i den midtbane.
      God som Jønsson var i forsvaret i efteråret, så synes jeg han bliver for flyvsk og vil for meget på midtbanen, til at overbevise mig om at han er den rette til at ligge som def. midt. Men Danny kan også arbejde defensivt. Så måske det vil virke alligevel.
      Ellers må det blive samme som mod AB (måske med Helgi i stedet for Kasper), men hvor Danny og Aabech bytter plads.
      Skal Danny spille på kanten, så lader det dog til at han er bedre i højre side (også den han spillede inden han begyndte at blive brugt centralt).

Jeg vover alligevel pelsen:

[center]Lukas
      Buur – AJA – Situ – DC
      Jønsson – Danny
      Aabech
      Stephan – Nordstrand – Mate[/center]

Og ja, det bliver nok Steffen, der kommer til at stå, men jeg foretrækker Lukas.
      Helt fremme kan Mate og Nordstrand så veksle mellem at ligge på kanten, og centralt.

petersen100
      Bruger

Xainz: Povlsen og Helgi foran Jønsson. Den virker meget defensiv og uden kreative indslag fra den centrale midt.

Jeg ser også gerne denne opstilling:

Lukas
      Buur – AJA – Situ – DC
      Jønsson – Danny
      Aabech
      Stephan – Nordstrand – Mate

Det kræver at Jønsson og Danny er disciplineret og at Stephan og Mate også arbejder bagud.

Staff
      Cortés – Bjørdal – AJA – DC
      Helgi – JJ
      Aabech
      Danny – Nord – Mate

Hvis Cortés er 100 procent klar, foretrækker jeg ham. Hans indlæg er bedre, og han også bedre defensivt. Buur er hurtigere, men han er stadig for klein og for let at vifte væk.

Mate er langt mere målfarlig end SP og desuden en konstant hovedstødstrussel. Aabech og Danny i relativt frie roller, hvor de begge kan optræde som playmakere.

Stev
      Bruger

Jeg vil gerne indrømme, at jeg udelukkende har sat Buur på, fordi jeg ser en stor fremtid i ham. På nuværende tidspunkt er Cortés selvfølgelig bedre, men også over dobbelt så gammel, og vi skal jo også tænke på spillersalg, selvom det selvfølgelig er vigtigst at vinde kampe her og nu. Men skal AGF blive en rentabel forretning, er vi nødt til at satse på egne talenter, så vi kan tjene nogle penge, og derfor mener jeg at Buur og Lukas F, for den sags skyld, bør spille, da det er folk som dem, vi kan tjene på. Når Jonas Lössl kan blive solgt til Ligue 1 for, hvad, 10 mio., så kan Lukas F også, hvis han får lov til at stå fast hos os i 2-3 år.

Tænker, at der er liiiiidt for mange spillere på omkring de 30 år på vores hold. Også med tanke på de kommende år, hvor vi forhåbentlig skal spille superliga. Vi SKULLE have haft brugt denne "turn-around" til at bygge et nyt ungt hold op, lidt a la Esbjerg, da de sidst var nede, og kom op med Ankersen-tvillingerne, Martin Braithwait, Jonas Knudsen, Kian Hansen osv.

Buur er fremtidens mand og Cortés er fortidens, ingen tvivl om det. Jeg mener bare, at vores absolutte hovedprioritet lige nu må være oprykning, og så må økonomiske overvejelser om eventuelle salgsemner blandt spillerne træde i baggrunden til senere. Selvfølgelig ville det være perfekt at spille Buur ind på holdet i løbet af foråret. Jeg spekulerer bare på, om en 16-årig har den psykiske styrke, når det strammer til. Vi har desværre set for mange eksempler på det modsatte, også blandt betydeligt ældre spillere.

Vi kan meget vel risikere at komme ud i nogle sindsoprivende nerveopgør om oprykningen, og der kan den rutine, spillere som Cortés og Helgi kommer med, blive af uvurderlig værdi for os. Vi husker vel alle situationen i 2013, hvor vi hang med røven i vandskorpen, men reddede os i de sidste kampe, fordi vi havde folk som Søren Larsen og Martino i baghånden. Vi kan sagtens komme ud i lignende knald eller fald-kampe igen, og der vil jeg være mere tryg ved folk som Cortés og Helgi end Buur, JJ og KP.

Vi kan ikke bygge det kommende superligahold op i dette forår, for vores nuværende trup har slet ikke kvalitet til top-6 i superligaen, hvor vi gerne vil være. Så hvis vi rykker på, skal vi vel skifte halvdelen af truppen i sommerpausen, og så skal vi under alle omstændigheder starte forfra til efteråret med at bygge et nyt hold op.

Viser 18 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?