David Nielsens startformation

Forside Fora AGF David Nielsens startformation

Viser 14 svartråde
  • Forfatter
      petersen100
      Bruger

Guld-Glen er fortid og David Nielsen står klar. Mig bekendt sværger DN til en 4-2-3-1, som jeg vil mene er nuancer fra Glens 4-1-4-1, som vi har spillet med det meste af tiden. David Nielsen har spillet med forskellige typer som Kjær og Ojo på toppen, så både Duncan, Junker og Riel kan være i spil til pladsen på toppen. Vores nuværende trup passer super fint til en 4-2-3-1, så det er positivt synes jeg.

4-2-3-1: Jovanovic – Dino, Kanstrup, Juelsgaard, Møller – Guira, Amini – Ankersen, Spelmann, Sana – Duncan

Junker kunne være spændende på venstre kanten med den fart han bringer. Jeg ser gerne Ankersen på højre kanten.

Jeg er positiv.

Jeg ser mere Junker som starter i angrebet, og så Duncan ind som reserve når modstandernes centrale forsvar er kørt lidt træt efter en time.

GFforpresi
        Bruger

Helt enig her.

HVis du vil have de 3 hurtige typer bag en ene angriber, må det aldrig være Duncan. Det er for mig her det blandt andet gik galt for Glen. Du skal have en angriber der kan true med løb i dybden, både for at være farlig der, eller for at frigive plads til de 3 offensive spillere. Duncan er vildt langsom, og dermed går forsvaret bare højt på de 3, og angrebet bliver neutraliseret. Med en Riel/Junker true du på mange flere måder.

sissyfuzz
      Bruger

Enig! Jeg synes det ser fornuftigt ud med Glens trup, håber dog DN har nosser til at bruge Duncan Donuts som indskifter og Junker i front.

Thomas K
      Bruger

Jeg har set en enkelt med Strømgodset hvor David Nielsen var træner, det var egegntlignikke på grund af ham, men mere den utrolig mængde af talentfulde spillere der var i truppen på det tidspunkt. Bl.a. Ødegaard og Johansen som de mest markante.

Hvad jeg husker, og hvad der også er gået igen i Lyngby har været to fysisk stærke stoppere, så de kunne lugte lidt af en Backman istedet for Juelsgaard. Dertil kommer at de to kontrollerende på midtbanen ofte er meget defensive, det kunne i såfald være DAP og Guira eller måske endda en Stage.

Opstillingen kunne være

Dino – Backman – Kanstrup – Møller
      DAP – Guira
      Ankersen – Amini – Sana
      Duncan

Personligt så jeg helst Juelsgaards ro i midterforsvaret, specielt i det opbyggende spil. Derudover ser jeg mere bold i Sana som 10’er

Junker skal simpelthen spille. Nu er det tid til, at han skal have chancen i mange kampe i træk.
      Så må han på kanten. Eller erstatte Duncan som starter.

Blah
      Bruger

Byt Duncan med Junker, og jeg synes det er et fornuftigt bud på en starter. Så kan Stage tage over for Spelmann i løbet af kampen og Hvidt få lidt tid i stedet for en af de to defensive. Det ville ikke være ringe.

POS-Daddy
      Bruger

Jova

Dino Kanstrup Backmann Møller

Ankersen Stage Guira Sana

Spellmann

Juncker

** Ved godt Amini mangler og han oftest er en af de bedste. Tror dog også han er et af problemerne.

Mathis
      Bruger

10’eren er en boldstærk type i Davids system.. hos Lyngby er det Rygaard, hos AGF vil det være den helt optimale position for Amini.

Hvis vi ser på Lyngbys opstilling i går var det:

—————Andersen———-
      Brandrup – Sørensen – Lund – Lumb
      ——-Christjansen—Hebo——-
      —-Blume—-Rygaard—Larsen—-
      ————–George————-

Her synes jeg især, at man skal bemærke, at en spiller som Christjansen er en rigtigt felt/felt spiller lidt som Guira var kendt for hos SjE.. men der kunne også være lidt Spelmann over de mange løb.

George er stor som Duncan.. men hurtig som Junker.
      Ojo var den foretrukne starter i sidste sæson.

Jeg tror, vi kommer til at spille sådan her

—————-Jova————-
      Dino—Kanstrup–Juelsgaard–Møller
      ———Spelmann—Guira———
      —–Ankersen–Amini—Sana——-
      ————–Duncan/Junker——-

Thomas K
      Bruger

Det er jeg helt uenig i.

Hvis man spiller med tre hurtige/dynamiske typer bag en angriber, eller bare to for den sags skyld, så er det vigtige ikke hvor hurtig angriberen er, men derimod hvor tæt de tre spillere ligger på angriberen.

Duncan kan skabe flere 50/50 andenbolde og forlænge flere fremlæg end f.eks. Riel, men det er ligegyldigt hvis der er 5 eller endda 10 meter til næste mand. Hvis man spiller med Riel eller Junker, så vil man i større grad være nødsaget til, at spille bag om forsvaret og ned i frimærkerne. Det er lettest mod hold der selv står højt, f.eks. Brøndby og FCN.

Såfremt man spiller 4-2-3-1, så kan man spille med flere linjer og dermed også flytte spillere tættere på den ene angriber.

Når det er sagt, så har Lyngby længe spillet 4-4-1-1.

Mikael_10
      Bruger

Jeg har tænkt lidt over, hvordan jeg ser GF spille under David Nielsen. Jeg har også tænkt meget over, hvad jeg ser af mangler på holdet. Jeg vil starte med mit bud på en startopstilling ud fra den formation, jeg forventer bliver DN’s foretrukne, når han har holdet mere på plads.
      Herefter kommer mit bud på, hvor der er mangler.

Startopstilling – 4-2-3-1:

GK: Jova

HB: Dino
      CB: Kanstrup
      CB: Backman
      LB: Juelsgaard

CM(6’er): Guira
      CM(8’er): Amini

HW: Ankersen
      AMC: Sana
      LW: Bundu

CF: Junker/Duncan

Jeg tror, DN foretrækker ovenstående formation. Det var den, han primært spillede i Lyngby. Han har også sagt, han gerne vil have Sana mere med i spillet og ind centralt. Det kan han få, ved at have en decideret 10’er. Sana kan desuden blive frigjort af, at der ligger to centrale midtbanespillere bag ham, hvor der er tydeligt, de har flere defensive pligter end Sana.

I forhold til opstillingen er største mangel for mig en klog midtbanespiller. En type som Jakob Poulsen, Würtz eller Kvist. Det er vigtigt for mig at sige, de 3 spillere overhovedet ikke har samme rolle. Poulsen har flere offensive pligter end de to øvrige. Men en væsentlig styrke for alle tre er, at de er gode til at tage temperaturen på kampen, og så løber de ikke rundt som hovedløse høns. Midtbanekonstellationen med Amini og Spellmann giver bare for meget uro, synes jeg. Selvom jeg er stor tilhænger af begges arbejdsindsats.
      Selvom Guira tidligere har gjort det godt, ønsker jeg en spiller til 6’er positionen, der kan spille ved siden af Amini. Jeg synes, Amini løfter sig helt vildt, og får han en rolig 6’er en, der kan stoles på, tror jeg, han kan flytte sit spil endnu højere op, både offensivt og defensivt.

Derudover kan du altid forstærke holdet, men jeg tror også, kontinuitet er vigtigt. Hertil skal siges, at jeg tror, David på mange måder vurderer, truppen kan bruges til hans spilfilosofi. Den har også fået mange forstærkninger i sommeren 17′, og jeg tror, der er mere potentiale i truppen, hvis den får tid henover vinterpausen.
      Positioner der kunne arbejdes på er muligvis angrebspositionen samt det centrale forsvar. I forsvaret kunne jeg godt ønske mig en hurtig makker til Kanstrup. I angrebet er jeg usikker på, om Junker kan tage det sidste skridt og blive en mand for 15-20 mål i ligaen. Duncan er oppe i årene, og jeg er usikker på at satse for meget på ham.

Spellmann er en spiller, som rammes lidt i min opstilling. Jeg er fan af hans arbejdsiver, men der er bare utroligt lidt fodbold i manden. Han kommer i gode situationer, både kontraløb og løse bolde i feltet, men det løber tit i ingenting pga. dårlige beslutninger men især grundet dårlig teknik. Han har dog stadig en rolle at spille, da han i opstillingen både kan erstatte Amini, Ankersen og Sana. Det er lidt afhængigt af modstanderen. I kampe mod de store klubber kan han eksempelvis spille på 10’er istedet for Sana for at give ekstra styrke. Han kan også erstatte Ankersen eller Bundu, hvis de ikke har tur i den, og han kan, som nævnt spille Aminis plads. Som 6’er ser jeg ham ikke, da han er for vild, og der vil mangle overblik.

Min mening:
      1) Rasmussen er marginalt ringere end Jovanovic, hvilket især kommer fra modstandernes standardsituationer
      2) Mikanovic er en tikkende bombe, men et nødvendigt valg
      3) Backman er holdets bedste forsvarsspiller
      4) Stage er et nødvendigt valg. det er træls man ikke har et naturligt valg, men det er ikke Stages skyld som gør sit bedste
      5) Spellman er sympatisk og arbejdsom men fungerer ikke på et hold der skal spille angrebskombinationer. God reserve
      6) Duncan er ikke hurtig nok længere. God reserve
      7) Amini gør det godt men mangler en fast stabil makker på den defensive midtbane i Guiras fravær og med DAP’s svingende præstationer. Jeg ville afprøve Hvidt.
      8) Riel er ikke klubbens frelser. God reserve

Jovanovic
      Mikanovic – Kanstrup – Backman – Stage
      Amini – Hvidt
      Ankersen/Spellman – Sana – Bundu/Riel
      Junker/Duncan

zcml
        Bruger

@ Thomas Senior

Staff eller Jovanovic er nok hip som hap.
        Staff har nogle svagheder vi alle kender til, men det er jo heller ikke fordi Jovanovic har været en frelser på dødbolde, og så laver han mange dumme fejl/fejlplaceringer.
        Synes alt i alt at Staff er den mindste af 2 onder, men målmandsposten er stadig et sted vi skal forbedres, hvis vi rigtigt skal rykke os i tabellen!

Spelmann kan sagtens fungere på DN’s hold, men det kræver at han ikke kun omgivet af andre “arbejdsmænd”. Og de få, der rent faktisk kan noget kreativt er ikke gode nok.

Duncan ER for langsom, hvis han skal være ene angriber, men pt. er han stadig en vigtig brik på holdet. Så indtil noget bedre viser sig er han ikke nødvendigtvis kun reserve, men DN hhar jo også bevist at han ikke længere er sikker starter.

Nej! Riel er ikke klubbens frelser, men det er der ingen i truppen, der er. Og som jeg ser det kan han være lige så god som resten af angriberne!

Resten er jeg enig i, da AJA stadig er skadet, hvorfor der ikke er nogle reelle alternativer på højre back (Stage har ikke vist sig god nok).

zcml
      Bruger

Har dog tænkt lidt over denne opstilling:

– Staff –
      Kanstrup – Backman – Juelsgård
      Spelmann – Amini – Sana – DAP/Hvidt – Ankersen
      – Duncan – Junker/Riel –

Min personlige vurdering af spillerne i forhold til en startopstilling.
      1) Glimt af klasse: Aminis bolderobringer, Junkers ryk, Bundus skud
      2) Solide præstationer: Jovanovic, Rasmussen, Mikanovic(fodboldmæssigt), Backman
      3) Håb om mere: Sana, Stage, Hvidt
      4) Uden for bedømmelse: Guira, Pedersen, Riel
      5) Skuffelser: Kanstrup, Møller, Juelsgård, Spellman, Ankersen, Duncan (mærkeligt nok spillere der må formodes at være løntunge og langt oppe i hierarkiet, hvilket efter min mening er klubbens hovedproblem)

Jovanovic/Rasmussen
      Mikanovic – XXX – Backman – XXX
      Hvidt – Stage
      Sana – Amini – Bundu
      Junker

Det er stadig i forsvaret at det føles som om der er en underlig ubalance i kvaliteten og spidskompetencerne på de enkelte pladser.

zcml
        Bruger

@Thomas Senior

Vil nu placere Spelmann under “Solide præstationer”. Han er ikke nogen ekvilibrist, men levere altid en solid indsats. Er dog for uskarp foran mål til at rykke sig over solid/godkendt præstation.

Til gengæld kan du godt rykke Jovanovic fra “Solid…” til “Håb om mere” på grænsen til det skuffende. For han har da været alt andet end solid!
        Gode redninger i ny og næ, men bliver sjældent rigtigt kampafgørende/pointredende. Og med alt for mange sjuskede aktioner.

Mathis
      Bruger

Jeg mener, at vi havde fat i noget mod BIF. Nok lige så meget mentalt, som at det lige var den rette opstilling.. men alligevel ud fra den formation, vi brugte, så synes jeg, at vi har noget at arbejde med.

———— Staff ————-
      Dino — Kanstrup — Backmann — Møller (Backup fra Juelsgaard og Stage)

————- Guira ————— (Backup fra Stage, DAP, Hvidt)
      ———Amini —- Ny mand——– (Backup fra Spelmann og Sverisson)

Junker———————— Sana (Backup fra Riel & Ankersen)
      ————— Bundu————- (Backup fra Duncan & Junker)

I angrebet kan Duncan starte inde i de kampe, hvor vi selv forventer at være styrende og have mange indlæg.

På midten kunne Guira også rykke frem, og så kunne vi hente en ny mand til den defensive.
      Sverisson kommer hjem igen. Er han god nok?
      Under alle omstændigheder mener jeg, at vi skal have én på midten med mere bold i fødderne end Spelmann. Man kan ikke leve på hjerte alene

zcml
        Bruger

@Mathis

Du skal nok bytte rundt på Junker og Bundu! Junker er angriber, omend måske ikke den bedste til rollen som ene-angriber. Bundu er kant, der også kan bruges som angriber.

Sana skal da også højst være backup. Han er slet ikke god nok til at være fast mand.

don marisco
      Bruger

Jeg kunne godt tænke mig en 3-4-2-1

Jova
      Pierre K – Niklas B- Jesper J
      Ankersen-Guira-Amini-Spelman
      Sana-Bundu
      Junker

Forsvar back up Rask, AJA, Møller, Hausner bobler og Dino Sælges
      Midtbane back up DAP-Sverrisson-Stage-Hvidt
      Angreb back upAnkersen-Spelman-Junker-Riel
      Boksspiller: Duncan-Riel Bobler Ammitzbøl og Kaastrup

Viser 14 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?