fbpx

Danny, Osama og Sloth

Forside Fora AGF Danny, Osama og Sloth

Viser 21 svartråde
  • Forfatter
      NummerTolv
      Bruger

Hvad tænker I om de 3 spillere? For mig ville det være godt hvis vi kunne komme af med Sloth og Osama – de bringer ikke just harmoni ind i truppen med deres egoisme og triste humør over at spille 1 division…

Danny Olsen kan godt hive noget positivt ud hvis vi kommer af med de 2 og får 2 nye som virkelig vil det her! Gerne Patrick mortensen fra Lyngby som den ene.

Hvad håber I På?

Mikael_10
      Bruger

Jeg er som sådan enig i, vi nok bør skille os af med Osama og Sloth.

Jeg havde det lidt sådan, at de blev gjort til syndebukke i foråret. Sloth synes jeg tit, prøvede at tage noget ansvar for at bygge spillet op – ja han er ikke altid den bedste i tilbageløbene, men det er heller ikke hans styrke. Han har brug for en balancespiller ved siden af, der har styr på organisationen, og trods Kasper Povlsens gode indstilling, løbevilje osv., så løb han altså tit rundt med hovedet under armen, pressede uden hensyntagen til holdets sammenhæng osv., men det bemærker man ikke, pga. han knokler. Men det hæmmer en som Sloth.
      Det år hvor han var rigtigt skarp for AGF, der lå Hjalte ved siden af Lasse foran dem med Aron i front. Hjalte sørgede for, der var styr på organisationen som 6'er og Sloth kunne spille en super 8'er.

Osama bliver på samme måde hæmmet af, at de defensive balancespillere ikke har styr på organisationen.

Selvom de blev gjort til lige lovligt meget syndebukke, er det nok bedst at skille sig af med dem nu. De virker ikke til at brænde for projektet, trods en meget spændende træner, der passer perfekt til dem som spiltyper. Det vil være bedst for AGF, og det vil være bedst for de to.

Danny skal vi beholde, synes jeg. For han har en super professionel tilgang til tingene, og kommer der nogle unge gutter ind, som brænder for projektet, vil han virkeligt kunne guide dem som rollemodel, og samtidig selv være en profil i divisionen samt hvis GF rykker op igen.

ruggah
      Bruger

Håber vi skiller os af med Sloth. Der har ikke været noget positivt ved hans spil eller person siden starten på sidste sæson. Han har lignet en pigesur teenager, der er sur over han ikke fik lov at skifte klub sidste sommer. Han trækker sig i samtlige nærkampe – og gjorde det også i foråret i Superligaen – og ligner generelt en middelmådig dansk spiller. Hans attitude stinker langt væk af primadonna, og med den ene halvdel af primadonnaduoen (MK) solgt, kan den anden halvdel for min skyld også skibbes bort. Har intet tilbage for hans ligegyldighed og mangel på indstilling/fight.

Osamas fremtid bør ligge andensteds, da han simpelthen er for anonym en type at have rendende rundt i 1. division. Han lignede en supersigning da han kom fra Brøndby, men de seneste par sæsoner har budt på alt for mange usynlige præstationer. Hans eneste bidrag i kampene er langskud. Han kommer sjældent til baglinjen eller indgår i kombinationsspil. Passer vel slet ikke ind i MW's spilfilosofi. Derudover er han den første til at pege fingre af andre, frem for at kigge ind ad og se på egen præstation. Er en potentiel bombe at have i en allerede usikker spillertrup.

Danny bør beholdes, hvis begge parter kan blive enige. Han har klasse, arbejder som en hest og er en spiller efter MW's hoved. En sløv præstation i åbningskampen, men det skal der være plads til, når han ene mand prøvede at holde AGF i Superligaen i foråret.

Stoei
      Bruger

Lad os beholde alle 3

Henze05
      Bruger

Tror ikke vi får noget godt ud af at beholde alle tre. I sådan et tilfælde, så skal kontrakterne forlænges med Sloth og Osama, og det ser jeg slet ikke ske.

Osamas kontrakt udløber til Vinter, og hvis vi skal have penge for ham, så SKAL det være nu. Han har i flere omgange udtalt, at han gerne vil væk fra AGF, så han forlænger ikke sin kontrakt.

Casper Sloth er i lidt samme situation. Kontraktudløb om et år, og han kan derfor også sælges til vinter. Han vil gerne væk, og hvis han ikke hæver sit niveau bare lidt, så er han heller ikke brugbar på banen. Vi kan få nogle mio. for ham, så det er også bare at skippe ham afsted.

Danny O har vi en længere kontrakt med, og hvis vi kan holde på ham, så SKAL vi, selvom han sikkert er den, vi kunne få flest penge for grundet hans høje niveau i forrige sæson.

Bjarne V
      Bruger

Stoei skrev:
      Lad os beholde alle 3

Hvorfor?

Stoei
      Bruger

Bjarne V skrev:

Stoei skrev:
      Lad os beholde alle 3

Hvorfor?

Min kollega troede ikke på at jeg havde skrevet over 1000 indlæg på dette forum. Derfor skrev jeg til at starte med "." i tråden for at fremtvinge det. Da jeg synes det så lidt dumt ud skrev jeg bare et eller andet random… Nok derfor jeg har skrevet så mange indlæg 😀

Bjarne V
      Bruger

Stoei skrev:

Bjarne V skrev:

Stoei skrev:
      Lad os beholde alle 3

Hvorfor?

Min kollega troede ikke på at jeg havde skrevet over 1000 indlæg på dette forum. Derfor skrev jeg til at starte med "." i tråden for at fremtvinge det. Da jeg synes det så lidt dumt ud skrev jeg bare et eller andet random… Nok derfor jeg har skrevet så mange indlæg 😀

Så du synes ikke vi skal beholde alle 3?

Stoei
      Bruger

Bjarne V skrev:

Stoei skrev:

Bjarne V skrev:

Stoei skrev:
      Lad os beholde alle 3

Hvorfor?

Så du synes ikke vi skal beholde alle 3?

Lad mig sige det sådan: Jeg er ligeglad hvem der spiller, bare vi vinder…

Hvis jeg skal vurdere de forskellige nævnte spilelre, ville jeg faktisk gerne beholde fx Osama. Jeg tror det bliver svært, omvendt kan jeg ikke se hvilken af de store klubber i DK der skulle være interesseret i ham på nuværende tidspunkt. Så hvis det bliver en anden dansk klub bliver det nok OB hvis Falken ryger. Personligt synes jeg Osama er rigtig god, da han er en spiller der kan afgøre kampene på egen hånd. Jeg er sikker på han ville kunne blomstre under Morten W, hvis vi kunne forlænge med ham i 2-3 år.
      Sloth er jeg personligt træt af og har intet imod hvis han røg væk. Det er selvfølgeliigt lidt paradoksalt, at da han var rygtet i forrige vindue mente folk at man kunne få 10-15 mio for ham. Samtidig blev BSN svinet til for i en video med vores nuværende direktør at sige, at AGF fans var urealistiske når de nævnte beløb i denne størrelse for Sloth. Jeg tror de fleste GF fans ville være MEGET glade hvis man blot kunne få 5 mio for Sloth pt. Mht. Danny Olsen har jeg ok fidus til ham og det ville ikke gøre noget at beholde ham. Personligt med alle tre, mener jeg godt en løsningsmodel (det går spillerne ikke med til) ville være hvis man kunne leje dem ud for sæsonen for tilgengæld at få en kontraktforlængelse på et år. For Sloth ville de betyde at han ville kunne spille fodbold i fx Randers eller lign. også ville han kunne sælges til næste sommer…. Hvad synes du Bjarne V?

Bjarne V
      Bruger

Jeg er helt enig med dig, har intet at indvende.

Stoei
      Bruger

Tænkte det nok. De fleste mennesker plejer at være enige med mine guldkorn, da de ofte er gode som sandheden selv. Fik jeg forresten nævnt at jeg anser Skhirtladze som det største talent i GF i nyere tid?

jj
      Bruger

Vi får da ingen penge for Osama, hvis vi sælger ham nu ?!? Der er 6 måneder tilbage af hans kontrakt og han har ikke spillet godt.
      Hvis han skifter nu, så sparer vi lønnen. Hvis vi beholder ham skal han spille for en ny kontrakt i en anden klub (eller vores)

Generelt har vi kun Sloth og DO, der kan give penge som betyder noget.

Morethanaboy
      Bruger

Jeg synes at vi skal prøve at forlænge med osama med – hvis han gider – yderligere 2 år. Så håber vi at han spiller en god sæson her i 1 div. og et godt efterår, kan vi få nogle milioner.
      Hvis han finder ind i en god rytme, og scorer et mål eller 2, vil han blive giftig igen. Og MW skal erstatte nogle af hans unødvendige driblinger, med hurtig pasningsfodbold.

Jeg håber inderligt at vi sælger Sloth.
      Modsat Osama, kan vi stadig få nogle milioner for ham. omkring 4-5 mil tror jeg :). Og jeg synes virkelig ikke at han virker til at gide det. Jeg kan ellers godt lide ham.
      Afsted!!

Danny skal vi beholde!!
      Han spreder godt humør til træning!! Og han råber og dirigere de andre. Det er godt at se. Han er enormt engageret i sit job. Til og med præstere han også meget bedre end de 2 ovenstående. Men han var dog ikke så god i første kamp.

Stev
      Bruger

Stoei skrev:
      Tænkte det nok. De fleste mennesker plejer at være enige med mine guldkorn, da de ofte er gode som sandheden selv. Fik jeg forresten nævnt at jeg anser Skhirtladze som det største talent i GF i nyere tid?

Du kan have nok så meget talent, hvis ikke viljen er der, nytter det intet. Tror alle GF-fans kan se, at vi har med et kæmpe talent at gøre, men uden indstilling.

Morethanaboy
      Bruger

Enig med Stev :).
      Han kunne blive så vild hvis han gad.
      Men indstillingen er der ikke.

agfer
      Bruger

Hvis det er rigtigt, skal han væk. Vi skal ikke have spillere, som mangler indstilling.
      Ligesom vi ikke skal have spillere, som ikke vil ofre sig for holdet/klubben.

Ceres
      Bruger

Efter min mening skal vi sælge Sloth og beholde de to andre fordi :

1) Sloth tydeligvis ikke er motiveret for at spille i AGF længere, af flere grunde… Hvis man skal se lidt indad, istedet for bare at pege fingre af Sloth og andre, så kan måske sige at han er slidt op af tidligere nedryknings- og nær-nedrykningsoplevelser med klubben, på samme måde som det var sket for Kirkeskov.. Det er bare psykisk opslidende for en ung spiller i udkanten af landsholdstruppen at spille for en klub med en taberkultur, år efter år, som den AGF desværre har udviklet.

2) Danny O er ny i klubben, og kan derfor omvendt være med til at opbygge den vindermentalitet som vi har brug for… og så er Sloth jo nok den den eneste vi kan få en fornuftig pris for, så derfor giver det ikke mening at svække truppen yderligere… man kan heller ikke opbygge en vinderkultur hvis man sælger alt af kvalitet og ødelægger toppen af bredden, så derfor skal vi holde på Osama og Danny O

Di Stefano
      Bruger

På Fodbold FM i aftes lød det heldigvis til, at DO og familie er faldet godt til i Aarhus, og det bestyrker håbet om, at han bliver i klubben. Talte bl.a. om, at Mate havde været meget påvirket af nedturen, og at det derfor var super godt, at han i den grad er kommet i gang og har fået selvtillid. Og så nævnte han bl.a., at fodboldinteressen og dermed presset er mangefold større i AGF end i FCM, selv om det er sidstnævnte, der har spillet med i toppen i mange år. Lad os håbe, at vi kan beholde ham.
      Udover Osama tror jeg, at enten Bjørdal eller Sloth ryger i dette transfervindue, men at det forhåbentligvis så også er slut. Og så kommer der to forstærkninger den anden vej: en i bagerste kæde og en frontangriber. Ville være rart hvis vi ikke kom for langt hen, før truppen er på plads.

Di Stefano
      Bruger

P.s. DO har ikke prøvet at vinde på hjemmebane endnu. Så det glæder han sig af gode grunde enormt til;)

Bo_F
      Bruger

Jeg er enig med de fleste herinde i, at Sloth og Osama bør sælges, og at vi bør beholde Danny O. Men jeg mener også, at der bør renses meget mere ud i truppen.

Ceres har en god pointe om, at Sloth måske bare trænger til at prøve noget nyt – det er ikke kun et spørgsmål om nøkker. Han har for nogle år siden været fantastisk for AGF, men er blevet slidt op af at spille under en møgtræner og at høre på sure fans i en klub uden tjek på ret meget.

Osama er en anden historie. Han ER en super og kampafgørende spiller – men han er et broddent kar i AGF. Så tak for nu.

Danny O fremstår ret professionelt. Måske ville han allerhelst tilbage til FCM, men nu hvor AGF (måske) ikke vil sælge, finder han alligevel motivationen og taler mere positivt om AGF i medierne.

Og så er der alle de andre. Jeg synes slet ikke, at udskiftningen har været stor nok. Jeg synes i den grad, at der skal renses lige så meget ud i truppen som i ledelsen (i øvrigt fantastisk ledelse og trænerstab vi har nu). Spillere som Bjørdal, Sorin og Devdariani bør videre. Før Skhirtladze og Vatsadze shinede, tænkte jeg det samme om dem – men har jo nok ændret mening (for en tid). Lange er heller ikke fremtidens mand. Godt nok er han en fighter, men han er ikke en målscorer og ej heller en god 10'er, 8'er eller fløj – og med sine 28 år er han heller ikke en udviklingsspiller.

Jeg så derfor gerne, at AGF solgte endnu 6 spillere: Sloth, Osama, Lange, Bjørdal, Sorin og Devdariani. Ingen af disse er afgørende eller fremtiden for AGF. I stedet bør vi satse mere på talenterne og købe to nye midtstoppere og en målscorer. Skulle det så betyde et år ekstra i første division, mener jeg stadig, at det ville være bedst på sigt.

Udviklingsspillere som Omarsson (19 år), Solberg (19 år) og Egbedi (21 år) kan jeg ikke vurdere. Men jeg synes desværre ikke, at det lugter af, at talenterne står på spring.

Gill
      Bruger

Jeg synes også at Osama bør sælges, hvis det er muligt. Sloth kan sagtens bruges sæsonen ud, og hvis det mod alt forventning skulle vise sig, at han kunne have en interesse i at forlænge kontrakten med et par år, så vil det være fedt. Jeg tror at Sloth vil kunne komme tilbage på sit høje niveau under Wieghorst, da den spillestil han praktiserer er mere positiv for Sloths spil.
      Danny skal selvfølgelig ingen steder. Han er en klassespiller og vil komme til at få enorm betydning for genrejsningen af AGF.

@Bo_F
      : Først og fremmest – velkommen til. Jeg må sige at jeg både er enig, men også dybt uenig med dig. De spillere du nævner er ikke spillere, der bør have en fremtid i klubben. På kort sigt vil det dog være fuldstændigt tåbeligt at skille sig af med så mange på én gang. Samtidig er det svært at handle ordentlig kvalitet ind til truppen ift. den kvalitet der kan hentes, når AGF er rykket op (for det gør de og det skal de).

Desuden deler jeg ikke din holdning til at give afkøb på en oprykning for at rense ud i truppen. Det kan selvfølgelig ikke stilles så sort hvidt op. Hvis oprykningen glipper i år, så er der ingen garanti for at det lykkes næste år eller næste år igen. For AGF er der intet alternativ til oprykning, og det er fuldstændig essentielt for klubbens videre skæbne, at den oprykning sker hurtigst muligt – dvs. med det samme. Konsekvenserne for en misset oprykning er så store og vidtrækkende, at jeg ikke engang tør tænke på det.

Agadez
      Bruger

Jeg trykker paa enig knappen Gill. At saelge saa markante profiler paa en gang vil vaere en kaempe satsning mht. at opnaa Superliga bold som maa vaere absolut foerste prioritet. Der kan ikke tages nogen chancer, med mindre spilleren har givet udtryk for han ikke vil AGF mere, som det eksempelvis er tilfaeldet med Ozzy. Havde gerne set ham blive, for han er en fantastisk spiller, men ingen grund til at holde paa en spiller der ikke har motivationen mere.

Sloth ligner ogsaa en spiller der er langt fra hans vanlige niveau, og det lader til han allerede er videre i karrieren, men bare lige skal have det rigtig tilbud foer han skrider.

Danny tror jeg bliver, da han har kontrakt helt indtil 2017 og det vil afskraekke mange klubber. Han har ogsaa givet udtryk for at han gerne vil blive, og samtidig er han ogsaa rigtig vigtig for os i opbygningen af det nye AGF.

Hvis vi kan skippe Ozzy og Sloth afsted for en god sum penge, og faa noget kvalitet ind den anden vej, saa ville jeg vaere rigtig tilfreds.

Viser 21 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.