CERES lukker

Forside Fora AGF CERES lukker

Viser 59 svartråde
  • Forfatter
      Prinz
      Bruger

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080107/AAS/145771516/1002

Ceres lukker. Får det konserkvens for AGF da vi jo har Ceres på maven. Jeg tænker selvfølgelig på sponsoraftalen ?

Sort dag for Danmark :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

fladmose
      Bruger
      carpe_diem82
      Bruger

@TH

Hvis du læser nyhederne herinde: http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.aspx?StockId=495823

Så vil du se, at Royal UNIBREW endnu ikke har meldt om det skal lukkes. Derfor er intet officielt, og det er dermed kun et rygte indtil videre.

De skriver i øverigt også, at det slet ikke er besluttet endnu:

Ifølge Jyllands-Posten bliver lukningen diskuteret på et møde mandag eftermiddag mellem hovedsamarbejdsudvalget og samarbejdsudvalget i Århus – herefter skal bestyrelsen tage den endelige beslutning

tuk
      Bruger

Da det ikke er besluttet endnu om Ceres skal lukke så er der kun een ting at gøre:

Alle mand køber Ceres øl for at overbevise ledelsen at det er en dårlig idé at lukke Ceres!!!

Og det kan kun gå for langsomt. SKÅÅÅÅÅÅÅL 😀

carpe_diem82
      Bruger

Ja fandt lige denne meddelelse lige efter jeg havde skrevet herinde:
      http://www.euroinvestor.dk/news/shownewsstory.aspx?storyid=9692076

Selskabet har gennemført en analyse af koncernens danske produktionsstruktur
      som bag-grund for de omkostningsreducerende beslutninger som ønskes truffet. En
      konsekvens her-af vil kunne være en lukning af produktionen i Århus som i givet
      fald vil kunne få betyd-ning for ca. 130 medarbejdere. De funktioner i Århus,
      som vedrører salg, marketing, eks-port, indkøb, logistik, fadølsservice og
      -teknik, administration o. lign., forventes ikke at blive berørt.

jelle
      Bruger

Nu er det så åbenbart officielt…
      http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article374829.ece

Når en århusianer fremover bestiller et Århus-sæt, en Ceres Top og en arnbitter, er øllet ikke længere brygget på byens bryggeri.
      Royal Unibrew vil nemlig lukke bryggeriet i Århus inden udgangen af 2008. Det bekræftede bryggeriet mandag middag.
      Dermed stopper 152 års øl-brygning i Århus.

Sørgeligt!

2white4u
      Bruger

Det er vist nogle år siden at CERES øllen er brygget i Århus. Var til rundvisning på CERES med fanklubben sidste år og allerede der blev CERES brygget på Albanibryggeriet på Fyn. Vi er blev holdt for nar. Ceres er en FYN-bajer….!
      I Århus bliver der vist kun brygget specialøl, fadøl og enkelte dåsebajer. CERES på flaske er blot historie i Århus 🙁

2white4u skrev:
      Det er vist nogle år siden at CERES øllen er brygget i Århus. Var til rundvisning på CERES med fanklubben sidste år og allerede der blev CERES brygget på Albanibryggeriet på Fyn. Vi er blev holdt for nar. Ceres er en FYN-bajer….!
      I Århus bliver der vist kun brygget specialøl, fadøl og enkelte dåsebajer. CERES på flaske er blot historie i Århus 🙁

Historier og løgne siger du? Det er da noget af en påstand!!!

Nuvel, Ceres bliver fremtidigt og er måske, efter dit udsagn, blevet brygget i Odense, men hvorledes kan dette gøre øllen ikke-århusiansk? Det uomtvistelige faktum at Ceres Top kun kan købes i Århus og omegn, gør at øllen i den grad er århusiansk – så dit vås kan du holde for dig selv!

Om end at vor øl vil blive brygget andet sted vil den til evig tid være vores øl – Århus øllen!

Århus sæt:
      2 cl Arnbitter og en Ceres Top

Henrik D
      Bruger

@ AstonVilla
      Ja, selvfølgelig overlever vi det, men det er nu alligevel trist.

@ 2white4u
      Jeg anede ikke at det forholdt sig sådan, men at vi har troet på løgnen om "byens øl" gør jo ikke sagen bedre.

Meloveyou
      Bruger

Ceres RIP

2white4u
      Bruger

@kong-carlsson
      Rolig nu 😀

Jeg gør bare opmærksom på at det nok ikke har den store betydning om CERES lukker i Århus, når de IKKE brygger CERES alligevel 😉

Det er selvfølgelig stadig en Århus øl, men vil bare gøre opmærksom på, at det er langtid siden den er brygget på ægte Århusiansk åvand B)

Simon G
      Bruger

Uden at vide noget om indgående, kunne jeg ikke forestille mig at det ville få konskvenser for sponsoratet, da CERES jo stadig vil eksistere, den vil bare ikke blive brygget i Århus længere (SKANDALE!!!)

TopFan
      Bruger

Super ærgeligt…! håber sgu stadig at kunne nyde en Ceres Top, men det bliver aldrig det samme uden et bryggeri i Århus… Hvorfor fanden lukker de ikke albani eller faxe istedet?

Hermed også en opfordring: "ALLE UD OG KØBE EN KASSE CERES NU! DET KAN IKKE GÅ HURTIGT NOK"

Ceres holder jo ikke op med at eksistere, kun ryggeriet i århus.

Royal Unibrew fortsætter jo med at lave den samme øl.

95% af den produktion der har være i Århus de sidste 10 år er noget der hedder Strong Ale, det er en Italiens øl og den bliver eksporteret der til. De sidste 5% er, som 2white4you siger andre special øl og fadøl (Herunder er hovedparten Heineken).

Det er længe siden at Ceres TOP er blevet brygget i Århus. Som sådan er det intet specielt i omstruktureringen, det eneste Århus som sådan mister er 130 arbejdspladser, ikke andet. CERES består, som det heletiden har gjort

@Topfan

Grunden til at de vælger at lukke CERES frem for Albani eller FAXE, er Ceres beliggenhed.
      Grunden er for lille. der kan ikke udvides, unden at opkøbe ekstrem dyre grunde (hvis det var sådan at naboerne ville sælge, ville det koste kassen). Det kan simpelthen ikke betale sig.

Truelsen
      Bruger

kong-carlsson skrev:Om end at vor øl vil blive brygget andet sted vil den til evig tid være vores øl – Århus øllen!

Århus sæt:
      2 cl Arnbitter og en Ceres Top

Enig! Ceres Top vil altid være Aarhus-øllen, og det vil sandsynligvis også altid være min foretrukne øl.

Ceres
      Bruger

Kosmiske_maane skrev:

@Topfan

Grunden til at de vælger at lukke CERES frem for Albani eller FAXE, er Ceres beliggenhed.
      Grunden er for lille. der kan ikke udvides, unden at opkøbe ekstrem dyre grunde (hvis det var sådan at naboerne ville sælge, ville det koste kassen). Det kan simpelthen ikke betale sig.

Det er nok også fordi man kan score kassen ved at sælge den grund man har her i Århus, i modsætning til hvis man solgte ud i Odense…

binzers
      Bruger

Selvom Ceres stadig sælges og administreres i Århus som altid, er det nu trist at Ceres bryggeriet lukker… Den er en stor del af kulturen og noget af det der kendetegner Århus for århusianerne… Trist udvikling generelt med alle de gamle bryggerier der lukker 🙁

DunkenOnTour
      Bruger

kong-carlsson skrev:
      Det uomtvistelige faktum at Ceres Top kun kan købes i Århus og omegn, gør at øllen i den grad er århusiansk

Uden på nogen måde at betvivle at Ceres Top er århusiansk, vil jeg lige inskyde at jeg altså har både købt og drukket denne fantastiske øl på flere sydende varme eftermiddage i Rom. Her er det dog halvliters flasker. 🙂

Det er lidt sørgeligt man skal undvære den karakteristiske duft af tømmermandsånde fra bryggeriet på Silkeborgvej. (Det mener jeg faktiskt, det er charme)

Håber da de laver et Ceresmuseum på grunden såB)

SURT! Synd for de ansatte på Ceres, synd for Århus 🙁 🙁 🙁 🙁

DunkenOnTour skrev:

kong-carlsson skrev:
      Det uomtvistelige faktum at Ceres Top kun kan købes i Århus og omegn, gør at øllen i den grad er århusiansk

Uden på nogen måde at betvivle at Ceres Top er århusiansk, vil jeg lige inskyde at jeg altså har både købt og drukket denne fantastiske øl på flere sydende varme eftermiddage i Rom. Her er det dog halvliters flasker. 🙂

Det er lidt sørgeligt man skal undvære den karakteristiske duft af tømmermandsånde fra bryggeriet på Silkeborgvej. (Det mener jeg faktiskt, det er charme)

Jeg var udemærket bekendt med at Ceres blev solgt i Italien, men at dette var Top'en vidste jeg godt nok ikke – fantastisk interessant!

Men indenrigs er det i hvert fald lokaliseret.

@2white4u

Det er så i orden, man skal jo heller ikke forhaste sig. 🙂

zcml
      Bruger

Skal til sommer ned over grænsen og hente en ordenlig røvfuld Royaller til en dobbelt 30 års fødselsdag, men det er nok desværre ikke nok til at gøre en forskel:(

Lylle
      Bruger

Var til rundvisning på CERES med fanklubben sidste år og allerede der blev CERES brygget på Albanibryggeriet på Fyn. Vi er blev holdt for nar. Ceres er en FYN-bajer….!

hahaha, det er satme årests citat [lol] ..

Imod moderne øl !

zcml
      Bruger

Lylle skrev:

Var til rundvisning på CERES med fanklubben sidste år og allerede der blev CERES brygget på Albanibryggeriet på Fyn. Vi er blev holdt for nar. Ceres er en FYN-bajer….!

hahaha, det er satme årests citat [lol] ..

Imod moderne øl !

Mener også Faxe blev brygget i Århus en overgang.

andersstein
      Bruger

Ja gu er det sørgeligt. Men der er stadig ikke rigtig nogen som har svaret på om det får konsekvenser for AGF. Var det ikke det der var pointen? [think] Dog ikke fordi jeg selv ved det 😉

Andre Jensen
      Bruger

Hehe, så var de lige en tur både på Dr. Watson, Boulevarden og Kurts Mor i TV2 Østjylland 🙂
      Triste miner!

AGFan2006
      Bruger

baner det ikke bare vejen for ny og større sponsor?
      i så fald:k who cares about ceres

Sørgeligt som man kommer til at tage nogle ting som en selvfølge, ceres var sq som en gammel kæreste, altid der, og stank halvdelen af tiden[shock]

har hørt at den gamle by skal rykkes til Skanderborg, fordi at grundværdien her i Århus vil gøre fonden bag urimeligt rig….det kan man ikk forestille sig vel….nej lad os bz'e ceres og holde det som ungdomshuset i kbh, det er sq en stor del af vores historie..

Lars Elstrup
      Bruger

TRIST TRIST TRIST! 🙁

Hvorfor skulle Ceres stoppe med at være sponsor? Firmaet eksistere stadig, og bare fordi det flytter ud af byen, glemmer det vel ikke, hvor det hele starter.
      En udlandsdansker, glemmer vel heller aldrig at hun/han er dansker.

Men 6-900 mio kr for den grund, det er fandme da en del[shock]Godt nok er den stor, men alligevel…

tuk
      Bruger

Synes at CERES' slogan "Stay Loyal" lyder hult nu….. Loyale er de i hvertfald ikke med Århus 🙁

Så gutter, det er på tide at sadle om og kigge os om efter en ny LOKAL øl………..
      Det kunne for eksempel være Århus Bryghus?

Luke2000
      Bruger

NEJJJ skal man til at købe noget andet i byen eller er det stadig vores øl, tror sgu jeg skifter hvis de ikke vil støtte århus så vil jeg heller ikke støtte dem.

Luke2000
      Bruger

NeverSmokeAlone skrev:
      Sørgeligt som man kommer til at tage nogle ting som en selvfølge, ceres var sq som en gammel kæreste, altid der, og stank halvdelen af tiden[shock]

har hørt at den gamle by skal rykkes til Skanderborg, fordi at grundværdien her i Århus vil gøre fonden bag urimeligt rig….det kan man ikk forestille sig vel….nej lad os bz'e ceres og holde det som ungdomshuset i kbh, det er sq en stor del af vores historie..

Det er sgu ikke en dårlig ide, hvis vi har lært noget af ungdomshussagen er det da at man bare skal skabe sig som en lille pige, så får man hvad man vil.

zcml
      Bruger

NeverSmokeAlone skrev:

Ja, det er godt nok ikke de sødeste dufte, der spreder sig i Århus, når de åbner for kedlerne, men når man nu kender slutresultatet, så er det til at leve medB)

Ceres Morten
      Bruger

http://ceres.skrivunder.dk fik lige den her af en kammerat… ved ikke hvor meget det nytter, men det er da forsøget værd… self skal byens øl støtte byens hold… lige som i gamle dage!!

Det er helt fint med en underskriftindsamling , men den foregår bare på et forkert grundlag.

Dem der har oprettet underskriftindsamlingen vil så vidt jeg kan se have os til at opponere mod at Ceres ikke længere skal brygges i Århus.
      Det er jo altså et faktum at det efterhånden er ved at være et stykke tid siden at den øl blev brygget i Århus.
      Det er specialøl der brygges i Århus.

Ja bryggeriet skal lukke til november og det koster 130 lokale arbejdspladser, men så vidt jeg ved vil salg og administration stadig blive liggende i Århus.

Og byens øl (som brygges på fyn) støtter jo byens hold og agter at blive ved med det.
      Iøvrigt vil den negative stemning omkring lukningen af bryggeriet gøre at de vil være nødsaget til at være aktive med støtte/sponsorater og reklame for at bevare deres markedsandele på det Århusianske marked.

Så set med AGF øjne kan jeg ikke se det er nogen større ulykke.

Mollerup
      Bruger

Lad os Carlsberg på trøjen og på stadion NU, når Ceres ikke er en lokal øl mere, så kan vi ligeså godt få et sponsorat der er nogle flere penge i.

Sådan går det med alle de fusioner.

binzers
      Bruger

Mollerup skrev:
      Lad os Carlsberg på trøjen og på stadion NU, når Ceres ikke er en lokal øl mere, så kan vi ligeså godt få et sponsorat der er nogle flere penge i.

ALDRIG!! Føj!

Der røg profitgevinsten ved lukningen. Ser ud som om byrådet har sat tommelskruerne på.

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080109/AAS/907601362/1002

zcml
      Bruger

Mollerup skrev:

Ikke på vilkår!

Om igen! Hvis de vil smide 50 mill. eller mere årligt, så kunne jeg nok godt leve med deres grimme logo på spillerne. Det skal bare ikke på mine trøjer. Og desuden er det alligevel ikke så tit jeg køber øl på stadion, så jeg overlever nok helt at lade være.

Bindegal
      Bruger

Det var da en pervers idé den der med Carlsbræk.
      Personligt vil jeg ikke engang bade min hund i det pis.

tommygf1206
      Bruger

Nej ! Selvom de forlader byen er det stadig det klart fedeste vi overhovedet kan få på maven ! OB og FCK må ligge og rode med lortet men det skal under ingen omstændigheder til GF.

Wombatten
      Bruger

Politikerne vil vist ikke skrive en ny lokalplan for området Ceres lukker på, de vil hellere give den til Den Gamle By. Forstår dem sku udemærket, det kan ikke passe at man skal belønnes for at tage byens øl ud af byen! Får dem der køber grunden ikke lov til at bygge i højden, så kommer der ikke nær så meget ud af det.

Beikes
      Bruger

Det er alligevel en af landets ringeste øl, så skidt pyt..

Dog ærgerligt, sådan historisk og kulturelt set.

Men knald et par 40 etagers højhuse op på grunden til beboelse, Århus vokser.

tommygf1206
      Bruger

Ja gad vide hvad der mon kommer til at være efter?

@ Wombat / Kenn det ville da være lidt stened at skulle dele den gamle by op i to. Der er alligevel lidt langt.

binzers
      Bruger

Beikes skrev:
      Det er alligevel en af landets ringeste øl, så skidt pyt..

Dog ærgerligt, sådan historisk og kulturelt set.

Men knald et par 40 etagers højhuse op på grunden til beboelse, Århus vokser.

Landets ringeste øl!?!?!? Hvad helvede er det for noget pis at fyre af? Var da det værste gang mundlort jeg har hørt længe… For det første, så vil jeg lige sige at jeg ikke drikker Ceres-øl fordi det er byens øl eller man skal støtte århus-øllen.

Jeg drikker Ceres fordi det er den øl jeg synes smager bedst af det danske udvalg af øl…

Tilbage i 8. klasse satte jeg mig for at prøve én af hver af alle de øl man kunne købe i min hjemby (Hinnerup, i nabo-kommunen der nu hedder Favrskov, lige nord-vest for Århus) og jeg synes både Tuborg, Carlsberg, Thor, Albani, Vestfyen og alle de andre øl man købte dengang, smagte dårligere i forhold til Ceres Top'en… Dengang, som 13'årig knægt der lige for alvor var begyndt at drikke, havde jeg ikke det mindste begreb om hvad Ceres betød for byen Århus eller hvor udbredt den var eller alt det andet… S

Så det undrer mig at nogen ved deres fulde fem kan sige at Ceres Top smager dårligere end Vestfyen, "Star"-pilsner, Aldi og netto-øl, Maltøl og alt det andet billige lort man kan købe…

Det undrer mig også lidt at SÅ mange brugere skriver at de drikker Ceres FORDI det er Århus-øllen… Altså det må tolkes som om det er udelukkende pga. øllen's lokale tilholdsted og ikke smagen, som jeg mener er den bedste danske øl der kan købes i byen Århus (hvis man ser bort for de dyre special-øl).

Ceres Top er i min bog essensen af hvordan en ordentlig øl skal smage, nuff said.

2white4u
      Bruger

Nu da vi er i gang kan vi da lige lave en pilsner-prioriteringsliste”¦

Min top 3 er:
      1. CERES Top
      2. Carlsberg Hof
      3. Vestfyen

Bunden (i ikke prioriteret rækkefølge “” de er lige dårlige)
      1. Krudtugle
      2. Slots pilsner
      3. Thy pilsner
      4. Neptun
      5. Harboe

raulzidan
      Bruger

Strong ale og Slots classics er den væske der bliver lavet mest af på Ceres, så hvis man skal drikke discount øl må det blive Slots Classics[think]B)

zcml
      Bruger

raulzidan skrev:
      Strong ale og Slots classics er den væske der bliver lavet mest af på Ceres, så hvis man skal drikke discount øl må det blive Slots Classics[think]B)

Slots classics er faktisk en af mine foretrukne billig' bajer, men var ikke klar over, at den bliver brygget i Århus.

Big D
      Bruger
      aight
      Moderator

Kan godt følge Beikes, byg nu noget vi kan være stolte af, og hvorfor fanden går man overhovedet rundt med tankerne om at gøre den gamle by større? omg!

Wombatten, er det alligevel ik Ceres der ejer grunden, så hvis kommunen bare vil give den til den gamle by, så må kommunen sku hoste shitload of money til Ceres (penge de iøvrigt ikke har, hvis markedsprisen for grunden ligger omkring den halve milliard). Men ret mig lige hvis det ik passer at Ceres ejer grunden.

Wombatten
      Bruger

aight skrev:
      Kan godt følge Beikes, byg nu noget vi kan være stolte af, og hvorfor fanden går man overhovedet rundt med tankerne om at gøre den gamle by større? omg!

Wombatten, er det alligevel ik Ceres der ejer grunden, så hvis kommunen bare vil give den til den gamle by, så må kommunen sku hoste shitload of money til Ceres (penge de iøvrigt ikke har, hvis markedsprisen for grunden ligger omkring den halve milliard). Men ret mig lige hvis det ik passer at Ceres ejer grunden.

Ceres ejer grunden, men der står ikke noget i lokalplanen om at de må bygge højt på den. Tvivler også på at der er tilladt en særlig stor beboelsesprocent på de arealer. Så selvom Ceres ejer grunden, så kan kommunen i teorien bestemmer hvor meget de kan få for den.

Beikes
      Bruger

Det er tydeligvis ikke humle-connoisseurs der er flest af herinde 😀

For helt ærligt, Ceres Top ER en skide discount-øl! Den har et brand der gør at den kan koste et par kroner mere end f.eks en Vestfyen. Men det er en almindelig undergæret pilsnertype, og forskellen dem imellem er forsvindende lille. De bliver brygget med en ordentlig røvfuld råfrugt (majs), for at få den til at smage så lidt som muligt af …ØL! Det har længe været danskernes foretrukne, at drikke pilsner-øl, gerne en flad en af slagsen i et papkrus på en våd mark på Vestereng 😀

Nej, heldigvis er der kommet en masse mikrobryggerier de sidste fem år, der med det samme tog teten hvad angår kvalitetsøl.

Ceres Top er gang på gang landet i bunden af diverse tests af pilsner-øl, men for mig er det sgu hip som hap, om det hedder Tuborg, Carlsberg Hof eller Ceres Top – de er alle nogle afsindig kedelige øl, uden de store oplevelser eller nuancer. Jeg vælger klart en Ceres Øl hvis valget stode dem imellem, men så er det kun fordi det er en Århus øl. For ret beset, kan man ikke påstå der er kvalitetsforskel på disse mainstream pilsnere.

På en dårlig dag, vil du alligevel ikke kunne smage forskel på hverken Tuborg, Albani eller en Ceres pilsner – det kan selv de største øl-kendere ikke engang!

2white4u
      Bruger

@Beikes

Du skal da vist ha' testet dine smagsløg 😉

Big D
      Bruger

@ Beikes

Tja, der er noget om det. For nogle år tilbage var vi fire gutter i sommerhus, og som noget af det første arrangerede vi lidt blindsmagning, primært fordi Århusianeren (mig) havde taget Top med istedet for Heineken, Tuborg, Slots eller Carlsberg som de andre havde. Test 1 vandt Slots, Heineken blev nummer sidst. Test 2 vandt Tuborg (vist), Heineken blev sidst. Test 3 (Endelig!) vandt Top, Heineken sidst. Det eneste vi kunne konkludere var at Heineken var skidt, de andre passable.
      Almindelig undergæret pilsner type – som feinschmekeren kalder den – er (næsten) ens uanset hvem der laver den. Men det er vel heller ikke det der er sagen? Ceres er byens bryggeri. ("Bryggeriet og Byen" var Ceres' motto før de fik et Københavnsk "City" reklame bureau til at "oppe" deres "profil" i "segmentets" "awareness".) Det handler vel om lokal patriotisme, snarere end at vi laver verdens bedste øl? Ku' man forestille sig at Carlsberg solgte Elefant-porten? Hvis bare der er penge nok i lortet kan man selvfølgeligt sælge alt, men mon ikke folk opponerer mere mod tabet af profil snarere end øl? Personligt syntes jeg at den fremherskende tankegang i Verden af idag, nemlig at alt er til salg, at profitmaksimering er vejen frem (det er ikke længere for at "kunne klare os i konkurrencen med udlandet", men simpelthen bare for at tjene en basse-øre mere) samt den kultur-forringelse / kultur-handel der er så populær er lige til at kaste op over! Hvis alt, inklusive tro og kultur er til salg, hvad dælen er der så at leve for, ud over en ny fladskærm? Som jeg håber på at klub-ånden får et come-back håber jeg også at Ceres besinder sig – ikke mindst nu hvor profitmaksimeringen er ved at blive jordet af byrådet – og lader Århus beholde en del af sin kultur, nemlig bryggeriet…!

Hvid – og Ceres – for altid

Dan

carpe_diem82
      Bruger

Undskyld at jeg bringer en gammel tråd frem, men ville ikke oprette en ny, da emnet passer meget godt ind i denne tråd

Men nu lukker endnu en gammel virksomhed i Århus.

Denne gang er det Nobel Cigars Production (min gamle arbejdsplads), som flytter produktionen til Belgien, og dermed fyrer de ca. 130 folk, hvoraf mange af dem er ufaglærte.

Jeg ved godt, at arbejdsløsheden er rekord lav, men kan Århus blive ved med at have jobs til lavtuddannede, når to større produktionsvirksomheder nu lukker ned?

Jeg håber, at alle derfra finder nyt job, men jeg føler med de ansatte, da det var en familie virksomhed, hvorved nogle af de ansatte bliver hårdt ramt, når mand, kone og i nogle tilfælde også deres børn arbejdede i virksomheden, og en del af medarbejderne havde været der i 20-40 år, så det bliver nok ikke lige nemt for alle at finde nyt arbejde, da de er oppe i alderen, eller aldrig har arbejdet med andet i deres liv.

http://www.nnf.dk/default.asp?mId=211&aId=69792
      http://www.st.dk/sw22916.asp

Jasper
      Bruger

så er de første 3 kasser Ceres top købt ! whuuuu :k

Beikes
      Bruger

Big D skrev:
      @ Beikes

Tja, der er noget om det. For nogle år tilbage var vi fire gutter i sommerhus, og som noget af det første arrangerede vi lidt blindsmagning, primært fordi Århusianeren (mig) havde taget Top med istedet for Heineken, Tuborg, Slots eller Carlsberg som de andre havde. Test 1 vandt Slots, Heineken blev nummer sidst. Test 2 vandt Tuborg (vist), Heineken blev sidst. Test 3 (Endelig!) vandt Top, Heineken sidst. Det eneste vi kunne konkludere var at Heineken var skidt, de andre passable.
      Almindelig undergæret pilsner type – som feinschmekeren kalder den – er (næsten) ens uanset hvem der laver den. Men det er vel heller ikke det der er sagen? Ceres er byens bryggeri. ("Bryggeriet og Byen" var Ceres' motto før de fik et Københavnsk "City" reklame bureau til at "oppe" deres "profil" i "segmentets" "awareness".) Det handler vel om lokal patriotisme, snarere end at vi laver verdens bedste øl? Ku' man forestille sig at Carlsberg solgte Elefant-porten? Hvis bare der er penge nok i lortet kan man selvfølgeligt sælge alt, men mon ikke folk opponerer mere mod tabet af profil snarere end øl? Personligt syntes jeg at den fremherskende tankegang i Verden af idag, nemlig at alt er til salg, at profitmaksimering er vejen frem (det er ikke længere for at "kunne klare os i konkurrencen med udlandet", men simpelthen bare for at tjene en basse-øre mere) samt den kultur-forringelse / kultur-handel der er så populær er lige til at kaste op over! Hvis alt, inklusive tro og kultur er til salg, hvad dælen er der så at leve for, ud over en ny fladskærm? Som jeg håber på at klub-ånden får et come-back håber jeg også at Ceres besinder sig – ikke mindst nu hvor profitmaksimeringen er ved at blive jordet af byrådet – og lader Århus beholde en del af sin kultur, nemlig bryggeriet…!

Hvid – og Ceres – for altid

Dan

Har først læst dit indlæg nu. Helt og aldeles enig.

TopFan
      Bruger

FULDSTÆNDIG ENIG!

Viser 59 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?