Budtz til FCN

Forside Fora AGF Budtz til FCN

Viser 34 svartråde
  • Forfatter
      kongen1976
      Bruger

Har desværre hørt lidt om at Budtz skifter til FCN her til sommer på en fri transfer…
      Håber ikke dette er sandt.

andreas14
      Bruger

HM. kunne det godt være, hvor har du hørt det, men kom nu BSN gi ham den forlængelse et halvt år merer eller 2?

carpe_diem82
      Bruger

Tja i følge rygterne, så ville FCN jo have købt ham lige inden han blev skadet, så klart at det rygte dukker op igen nu.

Håber vi kan beholde ham et års tid mere, men der er kamp om pladserne, og nogle skal jo forlade klubben for at holde lønningerne nede, og Budtz er et godt bud på en af disse spillere.

MBEjsing
      Bruger

Altså – jeg kan sgu godt lide Budtz! Han er fandme en fighter og har klubhjerte. Han var skide god mod FCK i går.

Men sandheden er bare – at når vi har bare halvt så mange skader, så indgår han ikke i start 11'eren. I midterforsvaret så han ikke for godt ud mod FCM (Jeg ved godt at han lige var kommet tilbage fra skade osv.), og vi har mange gode til de 2 pladser. Jeg tror vi alle er ret enige om at Dan T. er the man nede i det forsvar, når han kommer tilbage. Derudover har AK27 vidst lovende takter i efteråret, og Mark Howard er altså god, når han lige finder sig til rette. Hertil skal det nævnes at Kim Madsen faktisk har set godt ud, og Gjesing har vidst sig som ganske fornuftig gardering.

Som angriber – ja, det er jo nok ikke holdbart. Graulund, Dioh og Nando. Nu ved jeg godt at nando er manden med småskavankerne men anyway.

Hvis vi kan knytte ham på kontrakt uden en for høj løn, er han trods alt en god breddespiller, da han både kan spille midterforsvar og angriber! Og han er også anderledes end vores traditionelle angribere, hvilket giver os nogle taktiske muligheder.:D

vestpeder
      Bruger

Forlæng med Budtz! Ganske enkelt. Han er blandt vores bedste midterforsvarere. Ser ham, Dan T. og Anders Kure som de tre stærkeste og så Howard. 4 bomstærke spillere. Ville ikke finde det rimeligt hvis man ikke forlænger med ham. Før sin skade var Budtz "alles mand" – alle var med på "Budtz-bølgen", hvis i forstår?
      Han var møg-hamrende sikker nede i forsvaret og klart en af vores profiler og jeg mener ikke at han er blevet ringere. Derfor ser jeg det ikke rimeligt at vi skiller os af med ham. Faktisk overhovedet ikke. Han er stadig en profil og der skal derfor naturligvis forlænges med ham, ligesom med alle andre profiler.

Agadez
      Bruger

Helt enig med Vestpeder. Manden er stadig dygtig har rigtig gode kvaliteter vi helt sikkert får brug for. Forlæng BSN!

BergMania
      Bruger

Jeg kan også godt lide budtz, håber vi beholder ham…

Men om han er tilfreds uden garanti for spilletid, tror jeg ikke, men han er på den anden side bestemt ikke sikker på spilletid i FCN hvis det var der pt har nogle rimelig dygtige forsvarsspillere i Lundgaard og ham der jeg ikke kan huske hvad hedder, ham den mørke mand der spillede i aalesund før han skiftede til FCN [think] 🙂

Groggster
      Bruger

BergMania skrev:

Men om han er tilfreds uden garanti for spilletid, tror jeg ikke, men han er på den anden side bestemt ikke sikker på spilletid i FCN hvis det var der pt har nogle rimelig dygtige forsvarsspillere i Lundgaard og ham der jeg ikke kan huske hvad hedder, ham den mørke mand der spillede i aalesund før han skiftede til FCN [think] 🙂

Du tænker på Johnny Lundberg og Benjamin Kibebe?

Anonym

vestpeder skrev:
      Forlæng med Budtz! Ganske enkelt. Han er blandt vores bedste midterforsvarere. Ser ham, Dan T. og Anders Kure som de tre stærkeste og så Howard. 4 bomstærke spillere. Ville ikke finde det rimeligt hvis man ikke forlænger med ham. Før sin skade var Budtz "alles mand" – alle var med på "Budtz-bølgen", hvis i forstår?
      Han var møg-hamrende sikker nede i forsvaret og klart en af vores profiler og jeg mener ikke at han er blevet ringere. Derfor ser jeg det ikke rimeligt at vi skiller os af med ham. Faktisk overhovedet ikke. Han er stadig en profil og der skal derfor naturligvis forlænges med ham, ligesom med alle andre profiler.

5 spillere til centerforsvaret med Jackson-møller som spirende talent er simpelhen for mange. En naturlig afgang af Budtz ville være helt logisk. Eneste gode ting ved Budtz er at han kan bruges flere steder på banen som f.eks. i angrebet i går. Men derfra og så til at kalde Budtz for en profil er nok lige at tage rusen fra i går med sig lidt for langt. Bevares – manden har superliganiveau, men er ikke bedre end DanT, Howard eller Kure (maksimalt på niveau med de to sidste) som dog har alderen med sig modsat Budtz. Eneste måde jeg kan se han bliver forlænget er hvis vi får endnu en langtidsskade centralt eller hvis Madsen sælges. Jeg ser desværre heller ikke den store fremtid i Budtz som angriber. Talenterne (især Sanel) ser lovende ud og vi burde hvis alt går vel være dækket godt ind med Nando, Dioh og Graulund. Derfor må jeg nok som situationen er nu, og især med finanskrisen og vores kæmpe underskud, sige nej tak til Budtz og ønske ham alt held og lykke i fremtiden (bare ikke mod os).

Edit: Jeg ser faktisk et lille lys for budtz. Morten Beck må formodes at være færdig mand i klubben når Budtz i angrebet bliver foretrukket. Høegh får heller ikke sindsygt meget tillid, og Vester synes også på vej væk. Han kunne godt blive et fint 4 valg, og en anden type angriber end hvad vi ellers har indtil Sanel overtager.

BergMania
      Bruger

Groggster skrev:

BergMania skrev:

Du tænker på Johnny Lundberg og Benjamin Kibebe?

Lundgaard, Lundberg, pottato, potato 😀

Kibebe, ja lige præcis!

Og ja budtz er god, men han kan da få ligeså meget spilletid i AGF som der, især fordi vi har så mange skader i vores klub

zcml
      Bruger

Budtz er da lidt ligesom Gunnar Lind i sin tid; en ganske udemærket ligaspiller, men bestemt heller ikke mere. Har dog vundet folk hjerte ved at være indbegrebet af det vi sætter højt i AGF, nemlig fight.

Ser man på andre spillere, der har været kult i klubben, f.eks. Scott Sellars, Henrik Risom og Dladla, så er det jo heller ikke fordi de var specielt gode.

Balstrup
      Bruger

Josta var klasse!!
      😀

Uhhh… Savner sgu det sorte guld….

Dladladlaaa dladladlaaa, dladla dladladlaaaa (bjælleklang) 🙂

Christiano
      Bruger

zcml skrev:
      Budtz er da lidt ligesom Gunnar Lind i sin tid; en ganske udemærket ligaspiller, men bestemt heller ikke mere. Har dog vundet folk hjerte ved at være indbegrebet af det vi sætter højt i AGF, nemlig fight.

Ser man på andre spillere, der har været kult i klubben, f.eks. Scott Sellars, Henrik Risom og Dladla, så er det jo heller ikke fordi de var specielt gode.

At kalde Scott Sellars for kult er nok at tage munden for fulde! I så fald var Jamie McMaster også kult! [lol] Sellars spillede omtrent 20 kampe for AGF og var en afdanket 36-årig da han kom til klubben. Risom og Dladla er dog en anden historie. Bare se på alle de folk herinde som vil have Dladla tilbage, som om nogen var en publikumsyngling. Risom sikrede overlevelse mod Lyngby på straffe da det så fortabt ud i næstsidste spillerunde i 2002 og Fejle tog dermed turen ned i sølet sammen med Lyngby.

zcml
      Bruger

Sammenligningen mellem Sellars og McMaster er ikke helt fair.
      Selvom begge til et AGF-hold, der virkeligt var dårligt, så var Sellars rent faktisk en forstærkning af holdet, og som flere gerne havde sedt blev lidt længere.

Og det var da også mere hans person end hans spil, der gjorde ham kult.

Med så kort tid i klubben er det self. begrænset, hvor høj den status kan være, men jeg er sikker på at rigtigt mange, der kom på stadion dengang husker ham som en kultfigur.

Ærligt: Skulle Budtz ryger til FCN eller EFB så tager jeg bare hatten af for det han har gjort for AGF! Men PT er han vel heller ikke andet end 4 valg efter Dan T, Kure og Mark, så forståeligt nok at BSN ikke forlænger….. Det giver vel igen lidt luft i budgettet!!
      Tak for alt Budtz!!!!!!

andreas14
      Bruger

Synes nu han er god i angrebet nu da vi har 2 langtids skadet sanel og dioh og nando der spiller vær anden kamp.:k

Ays
      Bruger

Jeg mener helt klart der skal forlænges. Med den skades frekvens vi har, både forrest og bagerst, så kan det da kun blive en gevinst at have en der spiller i begge ender med success.

Kegle
      Bruger

Tror man venter til han er helt oppe i omdrejninger før man overvejer om der skal forlænges, det er ikke fair at bedømme en mand som lige har været ude syv måneder.

Og på trods af to mål, og en ok indsats mod Fck, synes jeg det har været tydeligt at han er et stykke fra topformen.

Jeg tror en Budtz i topform godt kan få forlænget kontrakten, jeg ser ham og Kure som værende på samme niveau, dog er de to forskellige typer, derfor bør der også være plads til dem begge.

vestpeder
      Bruger

Enig med Kegle.
      Nu er jeg i forvejen en kæmpe Budtz-sympatissør og jeg synes derfor heller ikke at det er rimeligt at skrotte ham på nuværende tidspunkt, da han, som Kegle siger, har været ude i meget lang tid (10 måneder?) og derfor ikke har et ordentligt argument for ikke at forlænge (finanskrise eller ej). Han var et sikkert kort før sin skade og dette er også en grund til at man ikke kan bedømme ham efter at han er kommet igang igen.

Og Slojder
      Ja, mener Budtz er mindst ligeså god som Howard, som langt fra har imponeret mig. Synes han var en okay signing, da vi købte ham, da vi dengang stod og manglede forsvarsspillere, men synes nu at Thomassen, Kure og Budtz er bedst!

Rasmus
      Bruger

Han er 30 år. Der er ingen fremtid i manden, og så er det sgu bedre at give Howard og AK noget mere spilletid. Budtz og Kim Madsen er efter min mening ikke værd at satse på i det lange løb – uanset at jeg altid godt har kunnet lidt Budtz og hans indstilling…

TopFan
      Bruger

Forlæng med Budtz, væk med Madsen! :k

Både Budtz og til dels Madsen bør være væk efter sommerferien. Howard, Dan T, Kure, Gjesing, Krabbe og Jackson er rigeligt med alternativer.

Ole Budtz er en virkelig sympatisk og helt igennem professionel fodboldspiller, men han er bare ikke god nok, eller værd at satse på frem for de yngre kræfter!

Jonashojriis
      Bruger

Nu må i holde op, Budtz er en fornuftig spiller og ikke andet end det. Jeg kunne kysse ham for det mål mod Fck og han har da spillet sine gode kampe!! meeeen han er bare ikke god nok mere desværre. Vi har et hold som kan være med i top fem og i næste sæson måske endnu højere hvis skader og fornuftige indkøb flasker sig!! jeg vil overhovedet ikke hører tale om at der er nogen chance for at han er inde omkring truppen når alle mand er klar. Dan T, Kure og Howard må være at fortrakke. Da de har klassen, så har vi nogle gode garderinger i Kim M og Gjesing så kan virkelig ikke se Budtz har nogen fremtid i klubben!! Angrebet er heller ikke nogen mulighed, da han ikke er udpræget angriber mere selvom han laver et par kasser et par weekender i træk!!

Så tak for tiden i klubben og vi ses Budtz:k

Christiano
      Bruger

Det er vel åbenlyst for enhver, at Kim Madsen er det svageste led i centerforsvaret. Manden er vokset en smule med opgaven i foråret, men boldomgangen, hurtigheden og det generelle bundniveau er fatalt dårligt. Giv eventuelt Budtz en kontraktforlængelse på et halvt år. Vi har i øjeblikket et 2. hold i store problemet, selvfølgelig delvist forårsaget af de mange skader, men kan Budtz overtales til at tage et halvt år i klubben som reservespiller er det vel noget nær optimalt.

I øvrigt er Kim Madsen formentlig relativt løntung, da han kom til klubben som en påstået profil, mens Budtz var den ukendte prøvespiller, som greb chancen i Viasatsportdivisionen.

Det eneste problem kan blive at finde en anden arbejdsgiver til Kim Madsen (kontraktudløb i sommeren 2010). Bejlerne står nok ikke ligefrem i kø, så det skulle ikke undre mig om han blev i klubben kontraktperioden ud og scorer en dejlig stor hyre ligesom Jacob Rasmussen. Det var sgu et studie i griskhed.

Christiano skrev:
      Det er vel åbenlyst for enhver, at Kim Madsen er det svageste led i centerforsvaret. .

Sjovt at Kim Madsen er så forhadt. Selv har jeg det også bare usikkert i hele kroppe når han er på banen. MEN MEN MEN…. Kim Madsen er uden tvivl den forsvarsspiller i AGF med det højeste pointgennemsnit. Enhver der er bare lidt interesseret i statestik eller den slags vil kunne se, at når Kim er i forsvaret, så går der færre mål ind, og flere point ind på kontoen. PUNKTUM. Forskellen er vel eksempliceret i 2-3 mod FCM vs 1-0 mod FCK ;D Efter Kim kom ind i 2, halveg havde FCK ikke en brøkdel af de chancer de havde i 1. halveg.

Budtz lavede straffe og slap en markering i Herning. Nuvel, Budtz var manden i skysovs i søndags, men at sige, at det er åbenlyst for enhver, at Kim Madsen er det svageste i cernterforsvaret dækker mere over en bred misforståelse omkring Kim Madsens betydning for holdet, end det dækker over hans kvaliteter som fodboldspiller.

Steen6372
      Bruger

Christiano skrev:
      Det er vel åbenlyst for enhver, at Kim Madsen er det svageste led i centerforsvaret.

Nej, det er heller ikke åbenlyst for mig. Jeg skal prøve at lave en statistik over årets kampe på et tidspunkt, og det vil vise sig meget forbløffende, hvor få mål der er scoret mod os når Madsen har været med. Statistik er selvfølgelig ikke alt, men Budtz har altid forekommet med at være mere usikker at have løbende rundt dernede. Jeg synes han har nogle placeringsvanskeligheder.

Hvis jeg skal sætte et midterforsvar blandt alle vores spillere, under forudsætning af at de er skadesfri og i kampform, ville jeg vælge Dan T. som general og omdrejningspunkt, mens det er meget tæt mellem alle de andre. Jeg ville være meget tryg ved en duo der hedder Dan T./Madsen, men Kure i topform eller en bedre indspillet Howard ville også se fint ud. Endelig er både Gjesing og Krabbe glimrende muligheder. Og da det altså ganske enkelt er et par spillere for meget, er det helt oplagt at sige farvel til Budtz, når hans kontrakt nu – som den eneste – udløber til sommer. Jeg er blot glad på hans vegne, hvis han kan få en ny kontrakt med en anden SAS-liga klub. Men vi kan ikke både hente nye og stærkere spillere ind og samtidig forlænge med dem der er blevet marginalspillere.

Christiano
      Bruger

Jeg vil medgive at Kim Madsen er bedre i visse facetter af forsvarsspillet end Budtz. Der er i midlertidig ingen tvivl om i min optik, at Kim Madsen er en kilde til usikkerhed i de bagerste geledder. I opspillet er han på det jævne, mens han drager fordel af sin højde i hovedstødsduellerne og qua sin rutine har han en fornuftig placeringsevne.

Men tag eksempelvis kampen mod FC Nordsjælland i efteråret. Han er totalt overmatchet af en spillere som Martin Bernburg uanset om han havde et forspring på 2-3 meter i løbeduellerne. Kim Madsens præstation i Farum var rystende dårlig og blot et eksempel i en række af dårlige kampe fra hans side.

I dette diskussionsemne er der i øvrigt en uheldig tendens til udelukkende at fokusere på statistiske beregninger og ikke konkret analysere mandens evner på en fodboldbane. Jeg tvivler stærkt på, at en spiller som Kure har gennemgået en så eksplosiv udvikling i kraft af et samarbejde med Kim Madsen.

zacatecas
      Bruger

Jeg synes han skal rejse. Han er ikke god nok! Og nu har vi både Dan T, Howard og Kure, som alle er længder foran Budtz. Der skal tyndes ud i truppen for at få økonomien på plads igen.

Budtz er blevet i overskud! Når de andre er skades fri får Budtz ingen kampe og er derfor en for dyr spiller, at har på 2. holdet…

foged
      Bruger

Meeen med de skader som vi jo helt sikkert også har i næste sæson vil der blive brug for Budtz. Vi bliver også nødt til at tænke lidt på 2. holdet.

IGEN IGEN IGEN 3 point med Kim Madsen på banen. Ligeså vel som jeg gerne vil vinde på et selvmål scoret med røven, så vil jeg gerne vinde som i dag eller som mod FCK.

Jeg vil bare VINDE. Og det gør vi oftest med Kim Madsen på banen.

foreveragf19
      Bruger

Enig! Madsen har været med til at vi har holdt nullet. Støt nu op om manden istedet for.

Kom så Kim Madsen, der nogle der stadige tror på dig! :k:k:k

Steen6372
      Bruger

Christiano skrev:
      Men tag eksempelvis kampen mod FC Nordsjælland i efteråret. Han er totalt overmatchet af en spillere som Martin Bernburg uanset om han havde et forspring på 2-3 meter i løbeduellerne. Kim Madsens præstation i Farum var rystende dårlig og blot et eksempel i en række af dårlige kampe fra hans side.

Sjovt nok endnu en kamp hvor vi holdt nullet, du citerer fra. Ellers er jeg principielt enig med dig i at det nogle gange ser rystende usikkert ud, og Madsen ikke skal have æren for Steffens refleksredninger.

Bubber
      Bruger

Budtz er ikke en fodboldspiller – han er en KÆMPE!…

Men han burde nok tage hen til kæmpeland, istedet for at lege fodboldspiller…

Men… Er der nogen der kan huske, da han gallede ud på Brian Nielsen, i en træningskamp?…

Mener han råbte noget med, "hvad vil du lille dreng" … Det er smukt!

Agadez
      Bruger

^Haha den video ville være guld værd, har jeg aldrig hørt om.

Vil også gerne lige give den op for Madsen, han var så elendig i starten af sæsonen men det lader lidt til at der er nogen der har rusket i ham godt og grundigt. Selvfølgelig laver han småfejl men jeg synes da han er blevet meget bedre og mere rolig med bolden istedet for at panikke. Lindkvist ser jeg dog stadig ingen forbedringer i, det er bare lossebold og med lidt held når den frem til en hvid trøje.

Viser 34 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?