fbpx

Budget til transfers?

Forside Fora AGF Budget til transfers?

Viser 10 svartråde
  • Forfatter
      kimBo
      Bruger

Der er med en masse afgange iform af kontraktudløb, en del spillere på vej ind.
      Der rygtes at der kommer 5-7 nye og fournais har stillet et "tilstrækkelig" beløb til rådighed.
      Ifølge Jakob Nielsen er dette beløb ikke astronomisk, klart nok..

Men hvad er så et realistisk beløb klubben kan købe spillere for ?
      Hvor ligger vi henne?
      Vi ved at der skal satses på at det er nok, og gerne så vi ikke ryger lige fluks i helvede (1.div) igen..

Jens Andersson er kendt for og Signe unge talenter og gerne transferfrie spillere med henblik på vidersalg.
      Morten Wieghorst skal have spillere der kan indgå i systemet og spillestilen.
      Nielsen vil gerne ha sultne spillere der er parat til og dø med støvlerne på.

Men hvor meget koster de?
      Kender nogen et cirka tal 5 mill – 10 mill hvad er realistisk iforhold til vores emission i december..

Hansen123
      Bruger

Blev der ikke snakket om ca. 30 millioner? 🙂

Lars F snakker om at egnkapitalen er 30 mio men siger også den skal holde i lang tid med et glimt i øjet.:)

grind88
      Bruger

Jeg tror de satser på frie transfers af kvalitetsspillere. Og så måske at handle for 3-7 mio. for at få de spillere, der kan løfte tingene lidt. Bare et gæt.

Heeman
      Bruger

Sakset fra EB:

"Bestyrelsesformand Lars Fournais anslår at der kommer fem-syv nye spillere denne sommer og bekræfter over for Ekstra Bladet, at AGF med oprykningen skruer op for lønbudgettet, så det kommer på niveau med, hvad klubben lå på sidst klubben var i det gode selskab.

– Spillerbudgettet bliver øget i forhold til indeværende sæson.

– Betyder det, at I kommer op på samme lønbudget som sidst i var i Superligaen?

– Det gør vi i hvert fald, fastslår Lars Fournais.

Det betyder, at AGF træder ind i Superligaen med rækkens sjette-største lønbudget."

Jeg er klar over, at det ikke er transferbudget, men det er dog stadig en væsentlig faktor.

Det må være muligt at finde unge transferfrie kvalitetsspillere, som kan se en økonomisk fordel i at tage nogle år på forskerskat i DK, fremfor f.eks. i den spanske La Segunda, hvor lønnen er lavere og nogle gange helt udebliver.

Eller Grækenland. Kender intet til den græske turnering, men landets situation taget i betragtning vil jeg vil gætte på, at man kan få høj kvalitet til overkommelige penge.

Det bliver hovedsageligt transferfrie spillere. Der findes mange fine transferfrie spillere, som sagtens kan forstærke vores startformation, men også til bredden. Men finder man et talent med udviklingsmuligheder og stort salgspotentiale, så vil man måske overveje et transferbeløb, som det skete med Mate V.

Fedepeden
      Bruger

Mate var et fejlkøb og kommer ikke til at slå igennem i Suppen, samme med Nordstrand (dyr, gammel og dårlig). Der skal simpelthen investeres 5-10 mil + i en angriber der rent faktisk kan score mål i Suppen, og så hovedsageligt transferfrie spillere, ellers får vi alvorlige problemer og bookmakerne spår os som nedrykker.

Fanoe
      Bruger

5-10 millioner er ikke ens betydende med at han scorer mål… Kan du huske Dioh Williams??
      Ingen grund til at smide penge efter spillere, når der render gratis spillere rundt, som i mange tilfælde er mindst lige så godt.. Det handler bare om at finde dem og det kan JA forhåbentligt…

Prisen for Mate var høj, men han kan sagtens lave mål i Suppen, det tvivler jeg ikke på. Han har mange kvaliteter og er vores klart skarpeste angriber. Men truppen skal suppleres med endnu en skarp angriber ala Bille eller Duncan.

Phister Loysauce skrev:
      Det må være muligt at finde unge transferfrie kvalitetsspillere, som kan se en økonomisk fordel i at tage nogle år på forskerskat i DK, fremfor f.eks. i den spanske La Segunda, hvor lønnen er lavere og nogle gange helt udebliver.

Jeg tror du har ret og en af årsagerne er selvfølgelig at Wieghorst har været træner i Spanien og så tror jeg at Cortes kan være en faktor i at de tør tage chancen.

Det har været interessant at følge Cortes twitter- og instagram-konto og google dem som han kommunikerer med, til at starte med var de noget skeptiske med at han tog til DK og spillede i den næstbedste liga, det har dog vendt efter de har set nogle kampe og Cortes har skrevet om og vist billeder af hvordan det er i Aarhus. Nogle af dem har sikkert troet der gik isbjørne rundt i gaderne om aftenen og at der var pivhamrende koldt året rundt.

Jeg tror at Cortes bliver en god gratis ambassadør for AGF i Spanien.

Jeg tror det er en god ide hvis AGF fortsætter med at hive erfarne spillere ind fra de større ligaer, hvor de måske ikke kan gøre sig længere og så lader dem bliver en del af et stort netværk senere hen når pensionsalderen som fodboldspiller nærmer sig.

Jønsson fortalte i et interview indenfor den seneste måned at han var blevet "lært op" af Atle Roar Håland, da Jens kom op i førsteholdstruppen (for at lære ham hvad han skulle gøre for at gøre forsvaret glad). Sådan nogle ting er rigtigt gode historier som man skal bygge videre på, jeg tror f.eks. at U14 holdet kan lære rigtigt meget af Martin Jørgensen selvom han i praksis kun er halvtidsansat træner for dem [1].

Det var ærgerligt at Graulunds tyndbenede bog gjorde at han kun fik en kort trænerkarriere i AGF, jeg tror ungerne kunne have lært en del af ham.

[1]: http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2015/maj/den-ukendte-landstraener-paa-agf-s-u14-hold/

Angående trådens emne om et transferbudget, så tror jeg det er ikke-eksisterende men at der kan fremskaffes penge hvis f.eks. Dunken banker på og siger at FCM vil have 3 mio. kr. for at frigive ham fra fangenskabet i Ikast.

Jeg tror at man hellere vil bruge pengene på faste lønninger og bonus end på at betaler for transfers.

Viser 10 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.