fbpx

BSNs udtalelse om forstærkning

Forside Fora AGF BSNs udtalelse om forstærkning

Viser 22 svartråde
  • Forfatter
      salling23
      Bruger

Brian Steen Nielsen vil hente rutine i transfervinduet

Fortsætter lige vores debat her -Ceres.

Der har længe været rygter om, at Lasse Vibe allerede har skrevet under på en kontrakt, der træder i kraft, hvis AGF ikke rykker ned, men det afviser Brian Steen Nielsen at kommentere på.

Til gengæld regner han med, der kommer til at ske noget, når AGF er uden for nedrykningsfare.

– Vi kan være agressive på en helt anden måde. Hvad er det for en historie vi skal fortælle nu? Det er hvis og måske. Der har været mange bump på vejen, der har gjort det lidt mere besværligt, siger sportschefen, der dog er sikker på, at der kommer aktivitet i transfervinduet.

– Når man er i en situation, som vi har været i nu her, så skal man passe på med at starte op med det samme og bare håbe på, at tingene lykkes. Så der er ingen tvivl om, at jeg gerne vil forstærke truppen. Vi har en række U19-spillere, der banker på til førsteholdet, og så har vi mange unge spillere som blandt andet Mikkel Kirkeskov og Jens Jønsson, så vi skal passe på ikke at gøre det mere sårbart. Jeg kunne godt tænke mig, vi fik nogle spillere ind med lidt mere stabilitet og rutine, siger Brian Steen Nielsen.

Min tolkning af det han siger er:
      Jeg vil gerne forstærke truppen, men på grund af den situation vi er i, så er jeg nødt til at vente. Når jeg kan starte så vil jeg gå efter rutinerede spillere.

Starte op med det samme

er nok det vi ser forskelligt på. Jeg ser det som at gå i gang med transfervinduet nu.
      Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det det du tolker som næste sæson – er det rigtigt?

Ceres
      Bruger

@salling23 … jeg synes at du får blandet to forskellige sammenhænge, og får stirret dig blind på at ordene "[u]starte op med det samme[/u]"… ved at tro, at det stadigvæk omhandler BSN selv, og hans handlefrihed, og ikke omhandler hans tanker omkring en ny sæson, når vi er uden for nedrykningsfare..

I hovedparten af den første del af det han siger i det interview, taler han ganske rigtigt mest om sig selv og hvor besværligt det er at finde spillere når situationen er uafklaret i bunden af ligaen… efterfølgende taler han om næste sæson, hvor han giver udtryk for, at man ikke kan starte op med det samme (på en ny sæson), og så bare håbe på, at tingene lykkes, uden at man har forstærket holdet.

Jeg synes også at han får gjort det klart, at han ønsker sig spillere med lidt mere stabilitet og rutine, end de unge spillere han får nævn (altså de U19-spillere, der banker på til førsteholdet, og unge spilleres om Kirkeskov og Jønsson) …

Jeg ser den her udtalelse som en indrømmelse og, at BSN erkender at holdet ikke er godt nok som det er nu og, at der ikke har været den rigtige balance mellem rutine og ungdom… man har haft for travlt med afskibe rutinerede spillere, og har været alt for optimistisk omkring generationsskiftet.
      .

salling23
      Bruger

Vi må vel så bare konstatere at det bliver vi ikke enige om.
      Jeg ser det ikke som en udtalelse omkring næste sæson.

At vi så er enige om at det er en lille indrømmelse af at vi mangler flere rutinerede spillere er så en anden sag

mrvertigo
      Bruger

Er enig med Ceres.

Det BSN mener er, at det ville være farligt bare at starte næste sæson op og tro at alt går godt.

salling23
      Bruger

Ceres har ret!

jeg spurgte Kaspar Otttosen om det og fik følgende svar:

Kaspar Ottosen (Svar) 01/05/2013 – 09:03:46

Jeg kan forstå, der har været en debat et andet sted om sætningen: “Når man er i en situation, som vi har været i nu her, så skal man passe på med at starte op med det samme og bare håbe på, at tingene lykkes,”

Det Brian Steen Nielsen forsøgte at sige, og jeg måske skulle have skrevet var, at man skal passe på med at starte op med de samme spillere…

Så er den ged barberet 😉

Ceres
      Bruger

Nok om det… men jeg synes trods alt at det er positivt, at BSN har indset at balancen mellem rutine og ungdom ikke er god nok og, at han har travlt med at få det ændret [u]inden[/u] sæsonstart… for vi har jo ofte før set, at der først er blevet hentet forstærkninger meget sent i transfervinduet eller, at det helt går i vasken når man har ventet for længe, så man egentlig ikke rigtigt har fået de spillere man har brug for, og derfor ikke er rigtig klar, når de første kampe skal spilles.

Så det er rart at se, at han bekymre sig om at få hentet nye spillere i god tid… hvilket Lange jo også er et eksempel på…
      .

salling23
      Bruger

Jeg tror bare han vente på sikkerhed for overlevelse, så begynder han at hente spillere ind

zcml
      Bruger

Jeg vil ikke kalde ham rutineret, men rygtet om Vibe må godt være sandt.

Arctic
      Bruger

Jeg efterlyser en ny angriber med en sikker høj scoring kvotient som erstatning for Graulund.

Jfen
      Bruger

Jeg forstår ikke rutine som være kun betinget af alder. Faktum er at det er vores bredde der er problemet. Rutine har vi sådan set i alle kæder: Staff, Petri, Kure, Sorin, Ecks, SP, Hjalte, (KP, Sloth), SL, DD som alle har spillet rigtigt mange kampe i suppen eller udenlands. Men når 2-3 spiller i en af kæderne er ude, så har vi problemer. Scheel, Hulk, Jønsson er alle novicer i superligaen – det vil koste at bruge sådanne spillere på samme tid.

Ceres
      Bruger

Jfen skrev:
      Jeg forstår ikke rutine som være kun betinget af alder. Faktum er at det er vores bredde der er problemet. Rutine har vi sådan set i alle kæder: Staff, Petri, Kure, Sorin, Ecks, SP, Hjalte, (KP, Sloth), SL, DD som alle har spillet rigtigt mange kampe i suppen eller udenlands. Men når 2-3 spiller i en af kæderne er ude, så har vi problemer. Scheel, Hulk, Jønsson er alle novicer i superligaen – det vil koste at bruge sådanne spillere på samme tid.

Jeg tror heller ikke, at BSN tænker specielt meget på alderen, når han ønsker sig mere stabilitet og rutine … men vi kan vel godt blive enige om, at f.eks. Skhirtladze og Osama trods et åbenlyse talent, ikke ligefrem "rimer" på stabilitet og højt bundniveau ? … her har vi intet stabilt/rutineret alternativ til kanten og det ser også noget tyndt ud i angrebet… BSN løfter jo også selv sløret for hvad han mener, hvis man læser de sidste tre linjer i det omtalte interview :

…og så har vi mange unge spillere som blandt andet Mikkel Kirkeskov og Jens Jønsson, så vi skal passe på ikke at gøre det mere sårbart. Jeg kunne godt tænke mig, vi fik nogle spillere ind med lidt mere stabilitet og rutine, siger Brian Steen Nielsen.

… her får han lige nævnt Jønsson og Kirkeskov blandt de unge og urutinerede… altså vil han forsøge at hente spillere som er mere rutinerede end dem.
      .

MrLarsen86
      Bruger

Jeg har hørt den del derude fra, at man ikke skulle være helt tilfreds med Egbedi's udvikling. Jeg er derfor ret sikker på, at vi henter en gardering til Osama og Stephan, som begge virkelig lider under, at der reelt ikke er konkurrence på pladserne.. De virker ikke som nogle spillere, der automatisk hiver sig selv op..

Personligt kunne jeg godt tænke mig Martin Svensson. Han er en spiller, der godt vil kunne udfordre Osama og SP, og så er han gratis. Og det sidste tror jeg, bliver afgørende for vores handler. Vi skal som udgangspunkt ikke ud i, at skulle betale millioner for en spiller..

Heeman
      Bruger

MrLarsen86 skrev:
      Jeg har hørt den del derude fra, at man ikke skulle være helt tilfreds med Egbedi's udvikling. Jeg er derfor ret sikker på, at vi henter en gardering til Osama og Stephan, som begge virkelig lider under, at der reelt ikke er konkurrence på pladserne.. De virker ikke som nogle spillere, der automatisk hiver sig selv op..

Personligt kunne jeg godt tænke mig Martin Svensson. Han er en spiller, der godt vil kunne udfordre Osama og SP, og så er han gratis. Og det sidste tror jeg, bliver afgørende for vores handler. Vi skal som udgangspunkt ikke ud i, at skulle betale millioner for en spiller..

Jeg tror også Svensson, vil være en god spiller at få. Han har ændret personlighed, så nu er han ikke lige så umulig som førhen.

Og så er det jo allerede meldt ud, at han ikke bliver i SIF.

Ceres
      Bruger

Jeg tor ikke lige at Martin Svensson er den "type"spiller, men det drive og vindermentalitet som BSN og PS leder efter :

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/problemer-i-sif-martin-svensson-udelukket
      .

agf-dresen
      Bruger

Bsn. Tag dit dyre designtøj og smarte cowboy støvler og sig dit job op. Du er så ringe…

Aarhus8260
      Bruger

Uanset om vi rykker ned eller ej, håber jeg BSN får et stort los i røven, at han ryger langt væk fra klubben. Forfejlet indkøb og salg af en topscorer (11-12) mio., mens en nedrykning koster + 25 mio.

For meget "smørhår" og for lidt hjerne.

Heeman
      Bruger

Ceres skrev:
      Jeg tor ikke lige at
      Martin Svensson er den "type"spiller, men det drive og vindermentalitet som BSN og PS leder efter :

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/problemer-i-sif-martin-svensson-udelukket
      .

Det er simpelthen ikke et særlig godt argument, Ceres. Linket er fra 2011, og træneren hed Troels Bech – så vidt jeg husker, så er han der ikke mere?

Jeg synes ikke, at der har været problemer med Svensson i noget tid nu, og det kan simpelthen være, at han et blevet ældre. Og så har han jo "pæn" succes for tiden.

Men dårligt argument…

MrLarsen86 skrev:

Egbedi er vel, ligesom så mange andre unge afrikanere, en lottokupon, og jeg tror personligt, at hans tid er ved at rende ud. Både SP og Ozzy, ville blive væsentligt bedre, hvis vi fik folk ind i truppen som reelt kan tage pladsen fra dem, frem for bare at true den. Her ville Vibe passe perfekt, for han er bedre end dem begge eller han har ihvertfald et højere bundniveau.

Martin Svensson er bestemt interessant, men er der ikke noget med, at han har mentale problemer ala Ozzy??

Ceres
      Bruger

Heeman skrev:

Ceres skrev:
      Jeg tor ikke lige at
      Martin Svensson er den "type"spiller, men det drive og vindermentalitet som BSN og PS leder efter :

.

Det er simpelthen ikke et særlig godt argument, Ceres. Linket er fra 2011, og træneren hed Troels Bech – så vidt jeg husker, så er han der ikke mere?

Jeg synes ikke, at der har været problemer med Svensson i noget tid nu, og det kan simpelthen være, at han et blevet ældre. Og så har han jo "pæn" succes for tiden.

Men dårligt argument…

Hvis man vil finde rigtige vindertyper til sit hold, så er det altid en god ide at se dem grundigt efter… det er fint nok, at Svensson måske har et højt topniveau, når alt lige falder i hak… men hvad så med bundniveauet ?… det er jo heller ikke første gang, at der har været problemer med disciplinen… og med de få penge vi har at rutte med, så vil det næppe være klogt at smide lønkroner efter spillere hvor der er en reel risiko for, at de slår op i banen…. vi skal holde op med at hente spillere med "skavanker", bare fordi de så er billigere at hente.
      .

Heeman
      Bruger

Hvis jeg siger Peter Nymann, hvad siger I så? Han har kontraktudløb i år, så vidt jeg husker, og han har jo ligalandskampe og rutine.

mrvertigo
      Bruger

Martin Svensson har fået konstateret ADHD og det var bl.a. det der gjorde ham ret ustabil. Han har spillet forrygende i foråret. Håber vi skriver med ham.

Peter Nymann har lavet 3 mål og 5 oplæg i 47 kampe i Allsvenskan. Jeg tror ikke han kan gør en forskel for os.

Arctic
      Bruger

BSN er nødt til at være til debat.

Han vidste, eller burde vide, hvor Graulund stod med hensyn til hans karriere stop. Søren Larsen var skadet fra starten af foråret. Han solgte Aron.

Så BSN mente Vatsadze, Davit og Solberg, var nok til ikke at lande i den døds spiral vi er landet i. Helt nye spillere og Davit som ikke laver mål.

Denne vurdering er en kæmpe fejl som har sat hele holdets udvikling i stå. Da vi rykkede ned var Graulund skadet og vi kunne heller ikke lave mål længere.

Heeman
      Bruger

mrvertigo skrev:
      Martin Svensson har fået konstateret ADHD og det var bl.a. det der gjorde ham ret ustabil. Han har spillet forrygende i foråret. Håber vi skriver med ham.

Peter Nymann har lavet 3 mål og 5 oplæg i 47 kampe i Allsvenskan. Jeg tror ikke han kan gør en forskel for os.

Han spiller jo højre back, og det er netop derfor, jeg nævner ham. Han giver også lidt mere fart til bagkæden, plus vi vil få nogle overlap med fart.

Viser 22 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.