BSN

Forside Fora AGF BSN

Viser 35 svartråde
  • Forfatter
      prideandjoy
      Bruger

Er det bare mig, eller er stemningen omkring BSN vendt 180 grader de sidste 24 timer??

Aldrig har jeg i mine dage som AGF-fan været gladere efter et endt transfervindue.

At BSN efter de første par år som sportsdirektør, var en kæmpe skuffelse for mange, skyldes at der skulle stabilitet i økonomien, klubånden skulle tilbage, et fundament skulle bygges osv.

At en klub som vores kan hente klasseforstærkninger på alle positioner, og så endda på spillere der er eftertragtet af andre danske store klubber, er for mig det ypperste der er sket siden pokaltriumfen i 1996.

Med de midler vi har at købe spillere for, og hvad vi har at tilbyde store spillere i en bundklub , vidner bare om en sportsdirektør der har talegaverne i orden.

Er det bare mig eller er en placering i top 7-8 en meget realistisk målsætning??

leroy
      Bruger

det er bare dig… vi har fået 1-2 nye spillere i hver kæde… det tager ihvertfald et halvt år før vi spiller som et hold…

Puskas8628
      Bruger

Om det er realistisk vil de første kampe med Nando, JP og Benny F. på banen vise. Kampene mod Nordsjælland, Aab og Sønderjyske bliver helt afgørende for den målsætning.

Bauer
      Bruger

Enig i at det ser lovende ud, men lad os snakkes efter sæsonnen.

– Vi har ikke set Nando spille. Kun hørt at han skulle være fantastisk. Han kan næsten kun skuffe.

– Thomassen skal stadig bevise over en hel sæson, at han er en væsentlig forstærkning.

– Jakob Poulsen virker som et stærkt og klogt køb

– Sorin ved vi intet om. Han kan lige så godt gå hen og floppe lige så hårdt som Barret mfl

– Det samme kan vi vel sige om Feilhaber, hvis han da kommer.

Jeg synes at folk skulle trække kyssetøjet ud af Brian Steens røv indtil vi har et ordentligt grundlag at vurdere spillerne på. Så kan vi klappe ham på skulderen efter sæsonnen, hvis vi slutter højere end en 10. plads.

agfgas
      Bruger

Navnemæssigt, har vi fået en trup som vil kunne spille med om pladserne 7-10, men om de så også fungere på banen tjaa… det vil tiden vise, men klubben har da for engangs skyld, været ude og investere i navne som vi sidst så klubben gjorde i 90erne, for at blive endnu bedre, og ja i en sæson, hvor stort set alle andre end lige os GF fans, regner os som lort, eller ligende så kan vi kun overraske til den gode side.. For skulle vi ende imellen 12-10 så vil alle andre jo bare sige, ja de er jo ikke bedre, faktisk er de pivringe og helt ærligt er jeg sg træt af at høre dette.. Så min bøn til OP og co – VIND VIND VIND VIND, gør ligesom Aab – start dårligt – det er jo ligesom sket [think] og så VIND resten, tag røven på hele fodbold danmark. :p

Christiano
      Bruger

Bemærk i øvrigt udtrykket i BSN's øjne på billedet ved præsentationen: http://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=5609

Han ligner til forveksling satan, der lige har gjort en fandens go' handel [lol]

Simon G
      Bruger

Bauer skrev:
      Enig i at det ser lovende ud, men lad os snakkes efter sæsonnen.

– Vi har ikke set Nando spille. Kun hørt at han skulle være fantastisk. Han kan næsten kun skuffe.

– Thomassen skal stadig bevise over en hel sæson, at han er en væsentlig forstærkning.

– Sorin ved vi intet om. Han kan lige så godt gå hen og floppe lige så hårdt som Barret mfl

Nando har vi jo set i træningskampene (eller i hvert fald nogen af os), hvor han især i de to sidste viste rigtigt fine tendenser, og arbejdede rigtigt godt hele kampen. Desuden Kender jeg ham fra da han spillede i Ajax, hvor folk snakkede om ham som værende et større talent end Nigel De Jong, Van der Vaart og Sneijder, som han spillede med i Ajax. (ved godt det ikke beviser noget, men det giver alligevel en indikation om at manden godt ved, hvordan lædret skal behandles)

Dan T, har jo tidligere vist at holde højt niveau over en hel sæson, det var endda i hos det, der skulle vise sig at blive mesterholdet, og han spillede sågar nogle flotte kampe i CL.

Sorin må da kunne et eller andet rigtigt, eftersom de kommende svenske mestre ikke vil slippe ham, før end nødvendigt. De kampe jeg har set ham i har spillede godt og disciplineret, og jeg er sikker på at han sammen med Jakob vil være en markant styrkelse af højresiden, såvel difensivt som offensivt.

Ben kender jeg ikke meget til, men han har et flot CV (især hans alder taget i betragtning), og ser man på de øvrige klubber, der eftersigende skulle have vist interesse for ham, kan man vidst godt tillade sig at have lidt forventinger til ham.

Jeg synes Berti har gjort det rigtigt flot, og fortjener stor ros.

Mathis
      Bruger

Leroy… BSN har købt spillere der på papiret er supergode, og i hvert fald de to danskere kan ikke betegnes som lottokuponer. Der er pisse godt arbejde.

Med den holdning du har ville du jo også kalde et køb af Messi for en skandale, hvis han ikke spiller godt.

BSN har gjort sit, og hentet de spillere Ove ønsker.
      Nu er det Ove´s tur.

Willow
      Bruger

Vil lige tilføje at BSN vel også hentede Ove P, Williams, Pleidrup, Lucena, White, Kari, Budtz <- Alle bortset fra Ove P er en del af startopstillingen.
      Jeg har ikke tid lige nu, men lav da en flop / hot liste over de signings han har gjort.
      Man er ikke et flop når man er i startopstillingen, det betyder bare de andre spillere er dårligere…

leroy
      Bruger

Mathis skrev:
      Leroy… BSN har købt spillere der på papiret er supergode, og i hvert fald de to danskere kan ikke betegnes som lottokuponer. Der er pisse godt arbejde.

Med den holdning du har ville du jo også kalde et køb af Messi for en skandale, hvis han ikke spiller godt.

BSN har gjort sit, og hentet de spillere Ove ønsker.
      Nu er det Ove´s tur.

Ja men det var valencia, mads jørgensen, grahn, lindrup osv osv. jo også… Det jeg siger bar er at vi har skiftet meget ud i truppen IGEN IGEN… ikke at det er noget negativt, men at man ikke kan forvente at holdet kommer til at spille op til sit bedste i forhold til de nye forstærkninger ikke har haft noget tid for at spille sig ind i i systemet…

Og at sammenligne messi med jakob poulsen, det må du jo om… Men der er altså en væsenligt forskel..

Jeg siger heller ikke at BSN eller Ove P har gjort det dårligt, på nogen måde.. Jeg er også tilfreds med de nye forstærkninger, de løfter uden tvivl det generale niveau.. jeg konstatere blot vi ikke har haft et sammen spillet hold i et år ti, pga vi har skiftet ud i truppen hver sæson pga. fejl indkøb..

dksauron
      Bruger

@Leroy

Super enig med dig, lad os nu se, hvad der kan ske, når holdet er indspillet.

Gode argumenter fra din side – er det en ny stil måske ? 😉 😉 😉

Alsinger
      Bruger

@Leroy. Lige til din kommentar omkring Valencia, Mads, Grahn og Lindrup. For mig er det faktisk gode køb af sportsdirektøren. At det så ikke fungerede pga. skader, formdyk osv mener jeg ikke at du kan klandre BSN for.
      Ellers enig i at vi bør se tiden an og få sammenspillet holdet inden vi får orgasme af begejstring.;)

leroy
      Bruger

dksauron skrev:

@Leroy

hahah nej!! undskyld mit seriøse indlæg:)[think]:o[shock]:D

smd
      Bruger

Skal der lidt malurt i bægeret er det at BSN som jeg ser det har forsømt venstre siden lidt. Selv Sorin er kommer senere er højre back.

Skoven
      Bruger

smd skrev:
      Skal der lidt malurt i bægeret er det at BSN som jeg ser det har forsømt venstre siden lidt. Selv Sorin er kommer senere er højre back.

Tja.. Men med en normalt defensivt indstillet Pleidrup på venstre midt giver det muligheder for at Lumb kan gå med i flere ryk frem ad banen. Det tror jeg i hvert fald er en del af planen for venstre side…

dksauron
      Bruger

leroy skrev:

dksauron skrev:

@Leroy

hahah nej!! undskyld mit seriøse indlæg:)[think]:o[shock]:D

'Så i orden, du 😉

Angus
      Bruger

Må sige, at jeg er komplet uenig med Bauer/Leroy i deres skepsis over for BSN i dette transfervindue. Det er rigtigt, at det kommer til at tage tid at spille de nye ind, og nogle vil givetvis floppe og andre kan ryge helt ud af holdet på grund af skader. Men med de indkøb vi har gjort i dette transfervindue kan det da aldrig falde tilbage på BSN.

BSN's opgave er sammen med Ove at finde spillere, der de bedst mulige forudsætninger for at slå igennem på førsteholdet. Det må vi bare blankt konstatere, at han har gjort i dette vindue. Og det er sket med meget få midler – mener taler to-fire millioner i transfersum for fem spillere (fraregnet pengene fra et par gode salg bl.a. af Valencia).

Man tager er en chance, hver gang man køber en spiller. Og nogle vil uværgeligt floppe. Det sker i alle klubber – og også for de største managers. Se bare OB's Djemba Djemba som Ferguson havde udset til den næste Roy Keane. Han er nærmest til grin i England. Fra Man U kunne man også nævne Diego Forlan, Juan Veron, Kleberson og Poborsky. Alle folk, som blev hentet af Ferguson, men floppede. Ved ikke om Bauer/Leroy vil kalde Ferguson dårlig til at spotte spillere? Valcencia floppede i AGF, men vi fik pengene så nogenlunde igen i dette transfervindue. Så det er ok, og det vil givetvis ske igen.

Nu må vi bare krydse fingre og håbe Ove kan få alle integreret på holdet. Det bliver et kæmpe arbejde, men forudsætningerne er der. BSN har gjort et super stykke arbejde. Punktum.

Vi ses på stadion søndag!

zcml
      Bruger

Ja, men med det ros han har fået med på vejen og de forventninger det efterfølgende har affødt, så kan en Nando, der skuffer, stadig blive en af ligaens absolutte profilerB)

Siger lidt om, hvilke forventninger, der er til ham, ikke?

carpe_diem82
      Bruger

Havde ikke turde at drømme om nogle af de 4 (5) spillere som vi har fået denne gang. (Feilhaber regner jeg som ny spiller i AGF)

Thomassen, Nando, Feilhaber, Poulsen og Sorin virker alle til at være klasse signinger (især de 4 første), men de skal selvfølgelig vise det på banen først, og især Sorin har jeg ingen idé om, hvad han kan, og der går nok også 6mrd. til vi ser ham i klubben, så ham regner jeg ikke rigtig med.

At Jan K valgte BIF er selvfølgelig trist, men jeg mener, at vi har fået langt mere spændende spillere, idet de har meget mere potentiale, og jeg ville også gerne have haft dem lidt før, men man må jo tage spillerne som de byder sig.

Med disse ting i tankerne, så giver jeg BSN et flot 10 tal 🙂

P.S. Tilføjer lige en afstemning 🙂

leroy
      Bruger

Angus skrev:
      Må sige, at jeg er komplet uenig med Bauer/Leroy i deres skepsis over for BSN i dette transfervindue. Det er rigtigt, at det kommer til at tage tid at spille de nye ind, og nogle vil givetvis floppe og andre kan ryge helt ud af holdet på grund af skader. Men med de indkøb vi har gjort i dette transfervindue kan det da aldrig falde tilbage på BSN.

BSN's opgave er sammen med Ove at finde spillere, der de bedst mulige forudsætninger for at slå igennem på førsteholdet. Det må vi bare blankt konstatere, at han har gjort i dette vindue. Og det er sket med meget få midler – mener taler to-fire millioner i transfersum for fem spillere (fraregnet pengene fra et par gode salg bl.a. af Valencia).

Man tager er en chance, hver gang man køber en spiller. Og nogle vil uværgeligt floppe. Det sker i alle klubber – og også for de største managers. Se bare OB's Djemba Djemba som Ferguson havde udset til den næste Roy Keane. Han er nærmest til grin i England. Fra Man U kunne man også nævne Diego Forlan, Juan Veron, Kleberson og Poborsky. Alle folk, som blev hentet af Ferguson, men floppede. Ved ikke om Bauer/Leroy vil kalde Ferguson dårlig til at spotte spillere? Valcencia floppede i AGF, men vi fik pengene så nogenlunde igen i dette transfervindue. Så det er ok, og det vil givetvis ske igen.

Nu må vi bare krydse fingre og håbe Ove kan få alle integreret på holdet. Det bliver et kæmpe arbejde, men forudsætningerne er der. BSN har gjort et super stykke arbejde. Punktum.

Vi ses på stadion søndag!

Det er meget fint du kan samligne os med man utd, og Ove P med Alex F… meeeen du kan jo heller ikke samligne en pære med et æble, og i sin tid blev djemba hentet som en spiller der skulle udvikle sig med tiden til at blive roy's erstatning – de skete ikke.. Men nu er det jo sådan set ikke om fremtids spiller vi snakker om, men reele forstærkninger.
      Og jeg vil ikke kalde alex fergunson dårlig til at spotte spillere, det er noget du konstatere.

Men du får det til at lyde som om jeg er utilfreds med indkøbene, og det har jeg aldrig sagt eller skrevet, jeg har derimod sagt jeg er tilfreds med de nye forstærkninger, og tror de kan løfte vores niveau væsentligt.
      Der hvor jeg er skeptisk er, at hver sæson bliver der skiftet rigtig meget ud i truppen og det har jo vidst de sidste 10 år, en masse 10. pladser og en nedrykning. Jeg håber bar at vi med de spillere vi har nu, kan få dem spillet sammen, og prøve at holde så vidt så muligt fast i en grund stamme, og som du siger er forudsætningerne for et godt hold der.

så det har aldrig været en kritik at spiller indkøbene, men bar en undren over den store udskiftning hele tiden. Jeg tror ikke på de kan gavne et hold, man vil bygge op over længere tid.

Big D
      Bruger

Som lidt af en BSN tvivler slutter jeg mig til fløjen der siger: "Vent og se". Det ser nogen gange rigtigt godt ud på papiret, men virkeligheden viser sig at være en anden.

Husker i ikke hvordan fodsvederne blev heglet ned – ikke mindst af mig – for deres desperate lykkeridder indkøb i vinters? Feilhaber, Poulsen og Nando vil gerne have "gang i karrieren" ( = lykkeridder?) og har derfor valgt en klub hvor der er mulighed for spilletid.

Sagde BSN ikke at han ville have spillere der var vant til at vinde? Benny Feilhaber fra Derby?!?! Nando der stort set ikke spillede for BMG? osv..

Det ser godt ud på papiret, men lad os nu se! Ja, jeg tvivler – eller har i det mindste en ordentlig portion skepsis overfor den stak lotto-kuponer BSN har stukket OP i hånden.

Men jeg håber….

Doc
      Bruger

Jeg kender ikke den nye karakter-skala… springer den virkelig fra 7 til 10?? Det jo helt ude i hampen!!

Det må BSN få lavet om på – så får han topkarakter!!

hmm jeg kom til at stemme -3. Ville have stemt 7.
      Jeg syntes han har klaret det godt, men også som jeg havde forventet!

Spirit of 86
      Bruger

At bedømme BSN arbejde på nuværende tidspunkt, svarer til at en anmelde en film på baggrund af plakaten!!

Når det er sagt, skal der gives kredit til BSN for at hente Dan T og Jacob Poulsen – jeg har meget meget svært ved at se, at de ikke vil løfte niveauet på AGF´s (DAN T er allerede godt i gang med at bevise sit værd). Men den virkelige test er, hvordan Nando, Sorin, og mr. Feilhaber klare sig.

Hvis BSN indkøb skal godkendes, så skal mindst en af disse spillere slå i gennem og udvikle sig som bærende spillere på holdet.

Jeg vil lige minde om, at der også var udbredt tilfredshed for et år siden, da vi havde hentet Lucena, Madsen, Lindkvist, Valencia, og Dioh. og selvom Madsen og Valencia begge havde flotte "cv´er", så har begge været solide skuffelser.

Christiano skrev:
      Bemærk i øvrigt udtrykket i BSN's øjne på billedet ved præsentationen: http://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indhold_detaljeret.asp?id=5609

Han ligner til forveksling satan, der lige har gjort en fandens go' handel [lol]

LOL! Man kan næsten forestille sig dialogen:
      BSN: "Det er så i orden, Jacob, – vi kaster 750 000 efter dig årligt, og din sjæl er hermed AGF's for tid og evighed!"
      JP: "Hmmm, ja, ok – det er nu andre betingelser end jeg var vant til i Esbjerg. Dernede skulle jeg bare med ud på en båd og fange fisk hver onsdag og lørdag…"

Thomas K
      Bruger

Han har gjort det langt over hvad man kan forvente.

Klubber som Brøndby og AaB har svært ved, at hente angribere, og alligevel lykkes det at hente en spiller med et pænt cv for billige penge.

Emil Lyng havde ikke spillet én eneste kamp for AGF, og blev solgt for 4 mill.

Jakob Poulsen og Dan Thomassen er alle på ligalandsholds niveau i danmark, og dermed sikkert interessante i andre klubber end lige AGF.

Arthur Sorin spiller for de kommende svenske mestre, og spiller allerede UEFA Cup, også flot han vil til AGF,

Benny Feilhaber er på papiret en rigtig god spiller med Premier League og Bundesliga erfaring.

Eneste minus er, at det ikke lykkedes med Jan Kristiansen.

johnwhy
      Bruger

Han har klart bestået, men ikke til top karakter. Truppen blev ikke klar til sæsonstart, hvilket måske kostede et par point. Det er naturligvis ikke til at sige om kampen i Randers var endt anderledes med de nye forstærkninger og Nando (Trods alt ikke Bsn's skyld at han blev skadet).
      Desuden trækker det også fra at venstre siden er blevet forsømt… men lad os nu se girafferne i aktion og først derefter konkludere hvorvidt BSN skal have pil op eller ned [think]

Kolje
      Bruger

Det ser rigtig fornuftigt ud på papiret, og jeg håber sku at disse nye folk også kan lade støvlerne tale, hvis ikke det er tilfældet er det jo BSN skyld…
      Vi har alle SÅ KÆMPE STOR FORVENTNINGER til den her klub, som jo altså ikke har vist noget i MANGE år…
      Det vil tage tid at spille så mage nye spillere sammen,,,nu kommer der så en hurtig kommentar om at sa skulle BSN have købt ind noget før, det har jo bare ikke kunnet lade sig gøre økonomisk, før nu bla. pga. salg af nogle spillere. Godt arbejde iøvrigt !!!

Jeg håber inderligt at der kommer resultater hurtigt, men regner ikke med noget….den indstilling ville gavne klubben, har vi ikke set gang på gang at en enkelt sejr (bla. over Brøndby) giver vanvittige jubelsenarier i Århus, hvilket medfører at de unge gutter i den hvide trøje tror at de har vundet VM…næste kamp flopper de totalt fordi stadig løber rundt med armene over hovedet, set mage gange, desværre !!

dengamle
      Bruger

BSN har lavet et godt stykke arbejde – men det er ikke ham alene. Klubben har med Lars W i spidsen arbejdet langsom og målrettet efter en plan – og nu ser det ud som om at der er et spillermateriale, som bør kunne komme væk fra bundplaceringen.
      Det er ikke bevidst i nu – det må Ove i gang med, og det kan vi også forvente af ham – og spillerne…. – så på med arbejdstøjet..

snakeplisken
      Bruger

Enig enig enig

BSN har hentet spændende spillere, andet kan man jo ikke kalde dem på nuværende tidspunkt, og enig med Leroy, det tager tid at spille et hold sammen.

Dog vil jeg sige, at man KAN klantre BSN, hvis disse spillere ikke slår til. Se rundt om i suppen i stedet for at sammenligne med Man U., hvilke klubber har gang på gang succes med de spillere de henter? Det ER et spil i lotteriet at hente talenter, men nogle klubber i suppen ER bare bedre end AGF til at ramme rigtigt.

Luke2000
      Bruger

Må vi lige se spillerne i aktion først?

Angus
      Bruger

Helt enig i, at vi ikke kan sammenlignes med Man U – bare vi kunne 😉 Men overdrivelse fremmer forståelsen. Min pointe er, at hvis verdens formentlig bedste manager i en af verdens top tre rigeste klubber kan skyde forkert gentagne gange, så kan AGF selvfølgelig også. Og vi kan ikke betale over 200 millioner for Juan Veron, som Ferguson gjorde.

Så selvføgelig er fejlmarginen højere hos os end de etablerede SAS-ligaklubber. Det ville den også være, hvis det var Ferguson, der skulle lokke folk til en bundklub, der kun har pebernødder til transfersummer og med et mangeårigt ry for intern ballade.

Vi kan normalt ikke købe en fast mand fra et vinderhold i en stærk liga (Dan T og Sorin er glædelige undtagelser). Derfor er vi oftet tvunget til at købe folk fra bænken eller folk, der har været skadet og som nu skal have karrieren igang igen. BSN har fundet nogle super bud på folk, der kan slå igennem. Nu vil tusind faktorer, som skader, Oves evner som træner, spilletid, integration i truppen og uden for, holdets præstationer, personlige problemer og alt muligt andet spille ind. Alt det er bare sværere at få til at spille i en bundklub, end hvis man er FC Midtjylland, AAB, OB, Brøndby, FCK eller bare en etableret suppeklub som Esbjerg, FCN eller Randers.

Nemo
      Bruger

jeg mener helt afgjort han har gjort det kanon – uden tvivl!!!

queenswood2
      Bruger

På papiret fantastisk, tror vi skal frem til jul inden det er fair at bedømme de nye, for j det tager tid at spille nye folk ind.

Men set lige nu:

Dan T: Klasse, hans udstråling og lederenskaber har virkelig tilført noget vi mangler, ham er jeg ikke i tvivl om.

Nando: Det lyder jo godt

JP: Virker som en sikker succes, dejligt det ikke blev en svensker/nordmand med 2 landskampe og "kæmpe potintiale" dem har vi prøvet.

USA 2: lad os nu se, men det lyder godt

Sorin: lyder godt men lad os nu se

Synes BSN fortjerner ros, så må ove jo lade dem blomstre.

JensMH
      Bruger

Angus skrev:
      BSN har fundet nogle super bud på folk, der kan slå igennem. Nu vil tusind faktorer, som skader, Oves evner som træner, spilletid, integration i truppen og uden for, holdets præstationer, personlige problemer og alt muligt andet spille ind.

Helt enig. BSN skal først og fremmest vurderes på sin ageren på markedet og sin sammensætning af truppen ud fra de forudsætninger, der er i AGF. Og både ud fra en økonomisk og en sportslig vinkel har han efter min mening gjort det rigtig godt.

zcml
      Bruger

Altså, på papiret har BSN gjort et rigtigt rigtigt godt stykke arbejde, og det er kun pga. at han har negligeret venstre fløj, at han ikke får absolut topkarakter!
      Tror dog godt White vil kunne bruges med succes derover. Han vil ikke være en typisk fløj, da han er højrebenet, men mere en angrebswing, der trækker ind i banen. Alternativt kan Pleidrup bruges, hvis der skal slåes nogle indlæg. Så ringe er han heller ikke, men venstre fløj må så øverst på listen (evt. sammen med en venstre back, da Lumb kan tænkes at ryge til vinter).

Om det så også kommer til at virke i praksis er en anden ting, men syn's ikke BSN kan klandres, hvis spillerne ikke slår til.
      Han har hentet spillere, der burde forstærke holdet. Og passer til spillestilen, modsat med Valencia.

Viser 35 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?