fbpx

Bred trup ift sidste efterår – nu 24+4 spillere – sidste år ca. 7 stærke + fyld

Forside Fora AGF Bred trup ift sidste efterår – nu 24+4 spillere – sidste år ca. 7 stærke + fyld

Dette emne indeholder 1 svar, har 1 stemme og blev senest opdateret af  Dichio 3 uger, 1 dag siden.

• Forfatter

Dichio
    Bruger

Ift DN og efterårets trup – og må aldrig ske igen – så var det også nogle meget unge 2. års U19 spilllere, nu er de blevet et år ældre, AA og Lunding virkede også fuldt modne i foråret (var slet ikke i spil i efteråret). Alene det giver 6 ekstra spillere ift sidste efterår. 7 hvis TK regnes med. Men OW er væk nu.

Bundu er gået fra 60 min joker til 90 min profil. Vi havde ubrugeligt fyld som Riel, BDS og Mmaee som han nærmst kun brugte nødventvunget. En Spelmann han som type ikke ønskede pga for dårlig teknik og lidt fart til DNs kant-typer-ønsker.

David Nielsen fik reelt først sin trup stort set på plads i vinter og helt nu her til sommer. Det tog knap 2 år, og viser vel hvorfor det ikke nytter at skifte træner hele tiden. Jeg er stemt for at beholde DN så længe vi slutter nr. 5-8. Jeg ved godt top 6 er målet. Men også et meget ambitiøst mål, som bliver svært at indfri så lige. Det bliver meget 50-50 fremover – max (måske nærmere kun 40%). Alle der er i truppen nu er nogen DN har sagt ja til at hente eller forlænge.

Plus vi har fået 4 nye meget spændende mælketænder op. Mikkel M Lassen har trænet med længe, Erlykke kan virkelig noget med en bold og Maarouf er sygt træningsvillig, slog dem i A truppen i nogle fysiske test i foråret, mega hurtig og ekstrem målfarlig – usleben streetspiller. Tænker også de hen på sæsonen godt kan give bredde også. Plus tredje keeperen Daniel Gadegaard som ser rigtig rigtig rigtig spændende ud.

Med den ventede tilgang er vi på 24 spillere – vi alle kan regne med. Plus 4 mælketænder ialt 28.

Hvis man tæller sidste efterås trup op, lander man på 12 stærke spillere DN var glade for inkl. 4 der nu er fortid: OW, Guira, Kanstrup og Dino (om hvem DN sagde i vinter han kæmper altid godt – men lykkes for ikke altid lige med tingene). Og inkl. Bundu der var meget småskadet samt op og ned, samme med Blume der stort set kun blev brugt i august og derefter kun små indhop i slutminutterne pga småskader. Så lander vi på ca. 7 spillere!

De 7: Stage, Sana, Julle, Højer, Amini, Anker og Bundu over 60 min i ½ af kampene). Blume og Backmann kun i august. Med dem 9.

Dertil naturligs en skadet Backmann (ude siden august), YT der fik samlagt ca 20 min, Spelmann, Mmaee og BDS der blev brugt af nød. De unge der bare var træningskegler.

https://superstats.dk/hold/sason?id=13&vis=spillere&aar=2018%2F2019

• Dette emne blev ændret 3 uger, 1 dag siden af  Dichio.

Dichio
    Bruger

Summa Sumarum:

Tingene er helt anderledes end for 1 år siden.

Hårde facts summet op:

Nu 24+4 spillere.

Sidste år havde vi 6½ stærke
    plus Backman-Blume i august
    (den måned hvor vi faktisk var gode – Backmann er sååå stærk)

7 andre man brugte men ikke ønskede OW, PK, AG, Dino, MS, BDS, Ryan M  (og alle væk)

Kan godt være vi numerisk var 25 sidste sæson
    men reelt kun 7 gode og 7 sløje og unge træningsfyld.

HELT VILDT…

• Dette svar blev ændret 3 uger, 1 dag siden af  Dichio.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.