fbpx

Behandling af spillere i AGF

Forside Fora AGF Behandling af spillere i AGF

• This topic has 22 svar, 13 stemmer, and was last updated 8 years siden by J.
Viser 22 svartråde
  • Forfatter
      salling23
      Bruger

Vi ser alle gerne vort hold spille godt, vinde kampe og udvikle spillere.
      Så langt tror jeg godt vi kan blive enige.

Jeg forstår ikke de fans, der buher af de unge spillere i klubben.
      Hvis de skal have mulighed for at udvikle sig og blive bedre, så er selvtillid et must.
      Det er ikke mange unge spillere, der bliver bedre ved at blive 'bange' for at prøve noget på banen, når de ved at hvis de taber bolden, så er de jaget vildt resten af kampen.

Nogle gange virker det som om nogle fans på forhånd har bestemt sig for at bestemte spillere skal buhes af. Har oplevet flere gange at fans har været efter en spiller som Kirkeskov fra første gang han havde bolden.

Der skal selvfølgelig stilles krav til spillere i en storklub, men de skal stilles til de etablerede spillere ikke de unge.

Vi er stadig en storklub, men skal vi også være et tophold. Så er vi nødt til at støtte de unge i deres udvikling

de-hviiie
      Bruger

Trykker lige enig-knappen helt ned salling

Syns det ulækkert hvordan nogen plastikfans er efter visse spillere nogle gange, det er sku på grænsen til personforfølgelse.

Specielt hårdt er det gået ud over Kirken, Aron og Petersen mfl.
      Syns det er usmageligt at folk ikke kan støtte holdet op i stedet for den her hetz der bliver kørt på udvalgte spillere.

PS. Hvis i ikke har noget positivt at bidrage med på lægterne.
      SÅ BLIV VÆK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sonnybws
      Bruger

Fodboldfans lever med følelserne på undersiden af tøjet …

Kan man ikke tåle kritik så skal man ikke være fodbold spiller !! ..

Når det så er sagt så vil jeg give ret i at de unge skal sættes i relief og man må tænke på at der er visse aspekter af ens spil der tager tid for at falde på plads .. I det hentyder jeg til aron, kirke og skirtladze .. Men når spillere virker ugidelige så tænker jeg det rammer mange fans fordi de tænker at hvis man nu selv fik chancen for at udleve denne drengedrøm ville man give det alt .. Alt !!
      Og det skal primadonnaer og dem der blot er lønmodtagere ikke bare bortse .. De skylder noget til os fans .. Mon ikke det er det skoen presser ?

salling23
      Bruger

sonnybws: det er præcis det jeg mener med at kravene skal stilles til de etablerede spillere.
      Bla. Berg, MJ, Graulund og Søren Larsen skal trækkes læsset

De unge skal have lov til at begå fejl og lære af det.

Det er en uhensigtsmæssig overreaktion på en begrundet kritik. Syntes som ofte denne diskussion ender med at folk polariserer til yderpunkterne. Der er jo ingen der kan benægte at der tydeligvis er noget galt med SP siden han har så svært ved at finde det niveau han burde have, og derfor er det lidt underligt at folk allievel ender med at sidde og råbe af hinanden over det.

Sloth
      Bruger

Jeg er også enig, det er simpelthen usselt at buhe af spillerne idividuelt, det er med til at folk bliver rystende nervøse, og det forplanter sig ydermere til hele holdet.

Men når det så er sagt, så kommer AGF aldrig væk fra John Stampes berømte ord: "Når der er 15000 på stadion, så sidder de 5000 og håber AGF taber"

Så få luet ud i det, det får vi nok aldrig

Prøv nu liiige at slappe af. Jeg synes det er meget sjældent det er så slemt at det kræver en sådan tråd. Eneste gang jeg lige kan komme i tanker om var igår hvor der var lidt buhen af Stephan da han blev skiftet ind – det synes jeg slet ikke var på sin plads. Men hvis spillere i løbet af kamp spiller som en pose nødder skal de altså have det at vide. Jeg er fan af klubben – og hvis ikke spillerne lever op til mine forventninger i klubben, vil jeg selvfølgelig have lov til at gøre dem opmærksom på det.

salling23
      Bruger

nettohunden: som jeg skrev i første indlæg, så har jeg flere gange oplevet personer på stadion, der kun venter på at en bestemt spiller får bolden for derefter at buhe af ham.
      Bryder mig ikke om at man buher vores egne spillere på banen.

Når nu det blev debateret i replikboksen igår og under en af nyhederne idag, så mener jeg faktisk at tråden er meget relevant.

hinge88
      Bruger

Jeg er et langt stykke af vejen enig med dig salling, generelt kan vi vel alle relatere til det at have en offday på enten den ene eller den anden måde, og så ved vi det er rart med opbakning, såvel den fysiske som den direkte fysiske hvor andre overtager. Personligt kunne jeg aldrig finde på at buuhe af en spiller uanset hvor ringe hans fodboldniveau måtte være.
      Når det så er sagt, så kan jeg på ingen tænkelig måde acceptere at en spille kontinuerligt har et attitude problem, og ikke bidrager med en arbejdsindsats som berretiger ham at være priviligeret nok til at få penge for at spille fodbold. Jeg er bedøvende ligeglad med hvor gamle spillerne er, og for den sags skyld om deres niveau ikke tillader dem at slå en aflevering på to meter, men når de repræsentere en fodboldklub med fans, stolte og loyale, så har de fandeme bare at kæmpe til blodet sprøjter i de to gange 45 minutter!! Gør de ikke det, så har jeg det fint med at de mærker tilskuernes utilfredshed. Nøjagtig som den behandling Ronaldo fik i England da han filmede konstant.

salling23
      Bruger

hinge88: der er også forskel på det du beskriver og f.eks Kirkeskovs indstilling.
      Han kæmper netop for holdet. Hans forcer er ikke det fremadrettede spil, men han får det aldrig lært hvis han har os efter sig hver gang han forsøger noget.

Har man som etableret spiller ikke indstillingen, så må man forvente mishagsytringer.
      Det jeg gerne vil have mindsket eller til at forsvinde (sker ikke) er jagten på de unge spillere

@Salling

Jeg synes altså ikke det er så slemt på stadion. Nu er min plads godt nok ikke i fanområdet længere – men henne i C6 er det ikke slemt. Vi råber når de fucker op, men det synes jeg altså også der skal være plads til – ung som gammel. De skal vide at det de laver betyder noget for os. Dog er jeg enig i at der ikke skal buhes – det er simpelthen blot dårlig stil.

At der så ind imellem er lidt hårde vendinger herinde på siden synes jeg ikke betyder noget – spillerne kan jo blot lade være med at læse med, hvis ikke de kan klare det.

vieri
      Bruger

Jeg er sådan set enig i Sallings indledende indlæg . Men en gang imellem kan frustrationerne godt få frit løb hos en passioneret fan både på stadion og på Mtac . Jeg mener dog man som udgangspunkt skal bakke op om hele holdet og måske især de unge relativt urutinerede spillere . Når det så er sagt må spillerne også kunne tåle lidt kritik når præstationer ikke er acceptable . Og på et fodboldstadion kommer følelserne altså tit stærkere til udtryk både på godt og ondt end de gør andre steder i samfundet .

Hvis der er folk der usagligt "forfølger" enkelte spillere med buh råb så er det selvfølgelig ikke i orden . Men det er nu heller ikke mit indtryk at der findes ret mange af den slags mennesker på Nrgi Park.

grind88
      Bruger

Jeg sad på øvre C og måtte igen lægge øre til en uintelligent hetz fra fuldvoksne mænd: "Ham den røde kan jo ikke en skid!" (Kirke), "Så smid dog ham teenageren ud!" (Sloth), "Ham træneren ser jeg godt nok ikke det store i. De skulle ha solgt ham til FCK!"

Trist at man ikke bare kan trykke på mute-knappen, når man sidder derude.

vieri
      Bruger

De lyder som klassiske medløberfans , der hater på spillere og træner når det går dårligt og fortæller alle hvor store fans de er og hvor loyale de er når tingene går godt . Den slags tåber findes der altid nogle stykker af på ethvert fodboldstadion . Deres uintelligente tilråb øges proportionelt med indtagelsen af alkohol.

nettohunden skrev:
      Men hvis spillere i løbet af kamp spiller som en pose nødder skal de altså have det at vide.

Tro mig, når man spiller som en pose nødder – så er man altså godt klar over det… Det ved jeg af helt personlig erfaring!

Ofte ses det argument, at fodbold handler om følelser og at folk vil ha' lov til at give udtryk for de frustrationer der opstår, når holdet eller enkelte spillere ikke præsterer efter forventning. Må jeg anbefale at få afløb ved at råbe af dommeren? I modsætning til spillerne har han nemlig som regel fortjent det (standarden synes stærkt faldende, stadigvæk?!). Og vigtigst af alt: Dommeren har aldrig en hvid trøje på!

@GraulundforPresident

Hvor højt niveau har du spillet på? Jeg vil altså stadig have lov til at ytre min mening – da det, som jeg har sagt før, er klubben jeg er fan af. Spillerne ved der er pres på når man spiller i AGF – det er derfor de vælger os ofte. Så kan ikke se hvorfor vi ikke skal have lov til at give vores mening til kende.

J
      Bruger

Hold da kæft en hønsegård!

Der skal satme ikke meget til før end folk råber plastikfans/medløberfans. Der er lige så mange ideer til holdopstillingen som der er AGFére på stadion.

I en klub som AGF har mange mennesker høje forventninger til holdet. Hvis MK spiller dårligt, må man forvente at der er stærkere kort på bænken, i en klub som AGF. Det er flot at vi har så mange af egen avl på banen som vi har haft de seneste ti år. Der er overgået af få klubber, men det skyldes også den dårlige økonomi, at vi har været nødsaget til dette. Husk blot på at vi for få år siden havde udviklet de bagerste 5 selv. Der er MANGE DYRE LÆREPENGE, i at give unge rutinen, der skal bruges i Superligaen. Er sikker på at MK nok skal komme efter det. Men det er i min optik mere end fair at buhe af ham hvis han ikke gør det forventeligt. Trøjen forpligter og forventningerne er høje i AGF. Det er et pres, men også et pres som MK skal kunne forventte og leve med! Men det er i min optik bedst at sætte de unge ind, når der er en føring på 2 eller flere mål.

Man må i AGF forvente at vi burde være istand til at købe forstærkninger, men det er dog ikke tilfældet. Synes det er under al kritik at BSN ikke har handlet en HB endnu! Det kan han dog stadig, men i så fald vil den nye HB ikke have været med fra starten af optakten til denne sæson. Og som de andre klubber har forstærket sig, tror jeg at vi skal være mere end tilfredse men 15 point efter de første 11 kampe.

Lad venligst være med at tude over "uintelligent hetz"/ hårdt sprogbrug på stadion. Det er en mande verden og hvis du ikke kan lide tonen eller vil høre på det så hop over på familie tribunen. For det er satme ikke på stadion der skal debateres strengeteori eller filosofi!

kasper1509
      Bruger

J
      kunne ikk være mere enig med dig..

Caritino
      Bruger

Fint, men næste gang I står og råber efter spillere, så husk lige på, at det er de færreste, der faktisk løfter niveauet på grund af det. Samtidig ved de jo godt, når de ikke gør det så godt. Med mindre man har et ego som Bendtner, selvfølgelig.
      Så hvad gør skrigeriet af egne spillere godt for?
      – de ved det jo selv og det øger jo blot presset på dem, når de får smidt sådan noget pis i hovedet.

Tænk lige en ekstra gang over, om I faktisk er der for at støtte.
      Pro eller kontra AGF? – spørger jeg folk som J og Kasper1509, da det for mig mest lyder som kontra.

kasper1509
      Bruger

du vil måske have at hver gang spillerne og holdet laver noget lort så skal man bar sidde og klappe og smile af dem og sige det okay..? det da noget fis.. når de gang på gang laver noget lort så er man squ også i sin gode ret til at råbe..

salling23
      Bruger

Kasper1509: nej det tror jeg faktisk ikke at nogen af os ønsker. Men en mere nuanceret tilgang til tingene kunne være fint. Igen er der forskel på unge talenter og etablerede spillere.

vieri
      Bruger

J skrev:
      Hold da kæft en hønsegård!

Der skal satme ikke meget til før end folk råber plastikfans/medløberfans. Der er lige så mange ideer til holdopstillingen som der er AGFére på stadion.

I en klub som AGF har mange mennesker høje forventninger til holdet. Hvis MK spiller dårligt, må man forvente at der er stærkere kort på bænken, i en klub som AGF. Det er flot at vi har så mange af egen avl på banen som vi har haft de seneste ti år. Der er overgået af få klubber, men det skyldes også den dårlige økonomi, at vi har været nødsaget til dette. Husk blot på at vi for få år siden havde udviklet de bagerste 5 selv. Der er MANGE DYRE LÆREPENGE, i at give unge rutinen, der skal bruges i Superligaen. Er sikker på at MK nok skal komme efter det. Men det er i min optik mere end fair at buhe af ham hvis han ikke gør det forventeligt. Trøjen forpligter og forventningerne er høje i AGF. Det er et pres, men også et pres som MK skal kunne forventte og leve med! Men det er i min optik bedst at sætte de unge ind, når der er en føring på 2 eller flere mål.

Man må i AGF forvente at vi burde være istand til at købe forstærkninger, men det er dog ikke tilfældet. Synes det er under al kritik at BSN ikke har handlet en HB endnu! Det kan han dog stadig, men i så fald vil den nye HB ikke have været med fra starten af optakten til denne sæson. Og som de andre klubber har forstærket sig, tror jeg at vi skal være mere end tilfredse men 15 point efter de første 11 kampe.

Lad venligst være med at tude over "uintelligent hetz"/ hårdt sprogbrug på stadion. Det er en mande verden og hvis du ikke kan lide tonen eller vil høre på det så hop over på familie tribunen. For det er satme ikke på stadion der skal debateres strengeteori eller filosofi!

Vi har de spillere vi har råd til , så det nytter ikke noget at komme med bøvede og nedladende tilråb når de ikke lige lever op til dine forventninger . Der er ihvertfald ingen der nogensinde er blevet bedre til at udføre deres job mens halvfulde mennesker kører en usaglig hetz mod dem.
      Bare fordi man befinder sig på et fodboldstadion er det altså ikke blevet forbudt at tænke sig lidt om og samtidigt prøve at finde en gylden mellemvej mellem at udtrykke sine frustrationer , samtidigt med at man forsøger at bakke holdet og især de unge spillere op på en konstruktiv måde.
      Utålmodigheden blandt lokale medier og fans er en af de vigtigste grunde til at AGF har haltet sportsligt i så mange år . Jeg tror vi må indse at PS og klubben er inde i en langsigtet udvikling af spillestilen og økonomien i klubben . Vi har ikke råd til at købe os til succes over en kort årrække , derfor er vi i stor udstrækning nødt til at udvikle vores egne spillere og derefter krydre det med en håndfuld profiler .

PS overtog for 2 år siden et hold i total opløsning . Han har med et dygtigt arbejde taget os fra 1 div hold til superliga midterhold uden de store indkøb . det er sket ved at styrke defensiven og organisationen på vores hold til et niveau der er blandt det bedste dansk fodbold kan byde på . Og det har han gjort med et hold der i Erik Rasmussens sidste dage ikke besad nogle af de 2 egenskaber .
      Nu kan vi så håbe på at PS kan bygge noget bedre offensivt spil på uden at gå på kompromi med de ting vores nuværende hold er så dygtige til . Den proces kan godt komme til at tage måneder og den bedste måde os fans kan understøtte den proces på, er ved at bakke loyalt op om holdet på stadion .

Derfor skal der jo stadig kunne være plads til at vi kan udtrykke vores utilfredshed . Men husk bare på at det ikke gavner vores hold at vi buher af dem eller kører en vokal hetz mod enkelte spillere . Jeg opfordrer derfor til at man finder den gyldne mellemvej i sin opførsel på stadion . Vi skulle jo nødigt ende med Brøndby tilstande på Nrgi Park .

J
      Bruger

Næste gang Mikkel Kirkeskov spiller dårligt, starter jeg bare et chant der lyder "M.K det er noget lort det du render og laver, synes bare du skulle vide det, men jeg støtter dig stadig, ole ole ole"

Viser 22 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.