Bedste gf´er

Forside Fora AGF Bedste gf´er

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
      madsru
      Bruger

Hvem er den bedste spiller i truppen lige nu personligt ville jeg nok sige Søren Larsen

Amiwryno
      Bruger

Er du 4 år, eller hvad???

HviD SoM SnE
      Bruger

Søren Larsen ??
      Meget kan man sige om SL men han er ikke den bedste spiller i AGF ( målt på de kampe han har spillet for os ind til vidre) han kan komme blandt de bedste hvis han kan finde sit "gamle" scorringagennemsnit frem…
      Efter min mening kan det kun være Martin J..

grind88
      Bruger

Amiwryno skrev:

Du skal husk' at tage godt imod nye brugere.

….Jeg syns Martin Jørgensen er den mest komplette spiller.

Beikes
      Bruger

grind88 skrev:

Amiwryno skrev:

Enig knappen

Snurre Snup
      Bruger

Ja det er helt sikkert Martin. Når Søren Larsen rammer sit topniveau er han dog også i høj grad en kandidat. Det samme kan Devdariani blive, hvis han kommer i ordentlig form, såvel fysisk som kampmæssigt. Det samme gør sig nok også gældene for Hjalte.

1. Martin

2. Larsen/Devdariani

4. Hjalte/Moldskred;) (bundet op på håb…men han er jo ikke i truppen "lige nu")

jj
      Bruger

@snurre hvis spørgsmålet er "bedste lige nu" så kan det da ikke være SL/Dev/Hjalte
      Så skal vi da have fat i sådan en som Atle. SL/Hjalte har ikke vist topform og Dev er skadet

Willow
      Bruger

bedste er svært, vil hellere "mest stabile"
      Og her vil jeg nominere:
      1. Steffen Ramussen
      2. Martin Jørgensen
      3. Søren berg (havde et mindre udfald ihvertfald i scoringsnit)
      4. Franskmanden

Sat op efter prioritet…

jonasmp
      Bruger

1. Anders Kure
      2. Martin Jørgensen
      3. Steffen Rasmussen
      4. Kasper Povlsen

Utzon
      Bruger

1. Martin Jørgensen
      2. Kasper Povlsen
      3. Steffen Rasmussen
      4. Hjalte Nørregaard
      5. Atle Håland
      6. Søren Berg
      7. Adam Eckersley
      8. Søren Larsen
      9. David Devdariani
      10. Arthur Sorin

Haha det er sværere at lave sådan en liste, end jeg troede 😀 Der er virkelig mange man gerne vil have med!

Medgangsfan
      Bruger

Der er sådan en lille boks ude til venstre hvis man scroller lidt ned der hedder Sæsongennemsnit 11/12..

1977
      Bruger

Utzon skrev:
      1. Martin Jørgensen
      2. Kasper Povlsen
      3. Steffen Rasmussen
      4. Hjalte Nørregaard
      5. Atle Håland
      6. Søren Berg
      7. Adam Eckersley
      8. Søren Larsen
      9. David Devdariani
      10. Arthur Sorin

Haha det er sværere at lave sådan en liste, end jeg troede 😀 Der er virkelig mange man gerne vil have med!

Egentligt meget enig i din liste, men jeg vil nok rykke rykke Hjalte et par pladser ned og (måske) Staf en plads op. Derudover savner jeg i den grad Peter Graulund på listen. Han stråler selv som skadet af energi og forbilledlig motivation! Er derimod så længe siden Devdariani har strålet, at han med sin nye skade ikke kommer på min top-10.

Haha – det var da ikke så svært!

PS: Jeg vil også som gammel, gnaven mand byde den nye bruger pænt velkommen til sitet 😀

Snurre Snup
      Bruger

@jyhne

I min verden giver "lige nu" kun mening at diskutere, hvis det refererer til forårssæsonen. Hvis en spiller bliver udelukket, fordi han er skadet, så bliver diskussionen da også håbløst ligegyldig som en vurdering af truppens kvalitet. Hvis vi nu havde Messi, men han var skadet, så synes jeg da i meget høj grad, at han ville være relevant at inddrage i diskussionen af truppens kvalitet (og her så den bedste i truppen).

Big D
      Bruger

Bedste GF'er "lige nu" (slut efterår)

1. Eckersley
      2. Martin Judas Jørgensen
      3. Steffen Rasmussen
      4. Franskmanden
      5. Berg

zytex92
      Bruger

Devdariani og Jørgensen 🙂

Pneets
      Bruger

I vilkårllig rækkefølge:
      Kasper Povlsen
      Graulund
      Eckersley
      Sorin
      Haaland
      Staff
      MJ
      Howard
      Berg

Hvem jeg forventer mere af:
      Stephan P
      Dev
      Hjalte
      SL

@Big D: "Martin Judas Jørgensen" ??!!

Big D
      Bruger

Jamen så endnu engang da:

Mads Judas Jørgensen:

Løber frivilliigt og gratis til Bundbæ. Efter han forlod holdet smuldrede det hele totalt. Kun hans skyld? Nej, men han var medskyldig. At forlade "Hjerte-klubben" for vores absolutte hadeklub er Judas. Oven i hatten var AGF så snot-dumme at de tog ham tilbage da han var blevet kasseret stort set alle andre steder, og det på trods af / selv om at han kun havde spillet 2 div øst fodbold, havde været regelmæssigt plaget af skader og slet ikke var i form. Så vidt jeg kunne forstå dengang handlede det om at Lille Judas (Mads) og Store Judas (Martin) gerne ville prøve at spille på samme hold og da man jo var helt kriller for at få fat i Store Judas, så måtte man tage Lille Judas med i købet. "Jamen den der million han fik overtalt Bundbæ til at give GF, selvom han var på en fri transfer?" Den figurerer ingen steder, det er billig spin, glem den, det passer ikke!!!!

Martin Judas Jørgensen:

Messias?! Kalder du ham Judas?!?!? Ja! Der er måske nogen herinde der ikke har ligeså lang hukommelse som den her gamle Runkador, så sæt jer om ilden børn, så skal jeg fortælle jer en historie fra gamle dage: Store Judas fik lavet en klausul i sin kontrakt med AGF som hed at han var transferfri i en periode på tre uger i sommerpausen hvis en udenlandsk klub ville hente ham. Klubhjerte? Det er da klart at en ung spiller gerne vil afsted, men hvorfor gratis?! Dengang da Udinese hentede ham, kvit og frit, da var transfersummerne altså ikke lige så sindsyge som de er (var) nu. Det var hårdt gjort af Martin, men sådan var det altså. Da vi så hentede Lille Judas – med håbet om at Store Judas ville vende hjem, hvad skete der så? Store Judas BØNFALDT Fiorentina i medierne om en forlængelse…! Hans sleske plagen i en medierne om et år mere blev første gang hørt af Fiorentinas bestyrelse og de gav ham nåde. LANG næse til AGF. Så gik Lille Judas helt i smadder og blev fodbold-pensionist. Og så gentog historien sig: "PLEASE, Fiorentina, giv mig et år mere!" Denne gang gik den dog ikke og BSN hentede som den store triumfator Store Judas tilbage til Fredensvang. Det var simpelthen så ynkeligt som noget kunne være.

At Store Judas har spillet på et helt andet niveau end stort set alle andre midtbane spillere i suppen er jo helt forrygende og jeg er vild med at se ham trylle, dominere og spil fordele, men det betyder altså ikke at jeg glemmer. Brdr. Judas vil altid og for evigt være Brdr. Judas i mit hoved. Skæld ud, kald mig dum, gammel og naiv, men sådan er det. Og er i trætte af det så få en moderator til at slette mine indlæg eller giv mig karantæne, for jeg bli'r ved!
      🙂

Ærbødigst

Big D

(PS copy-paster dette til anden tråd med samme spørgsmål)

Steen6372
      Bruger

Det mest interessante synes jeg er, hvilken spiller der er vigtigst for os lige nu. Stiller man spørgsmålet sådan, synes jeg absolut at Søren Larsen er på top 2 listen. Sammen med Atle Håland.

Vi kan stadig stille med et rimeligt hold, selvom enten Martin, Hjalte, Stephan, Berg, Eckersley eller Sorin skulle blive skadet. Men en skade til Larsen eller Håland vil decideret svække vores hold. Steffen burde nok også med i den kategori, men Ousager er trods alt en ok målmand og at have Steffen ude vil ikke svække en hel kæde som det vil med de to andre.

jijypuru
      Bruger

Spillerne med suverænt størst potentiale/talent er i min verden Devdariani

1977
      Bruger

Big D skrev:

Martin Judas Jørgensen:

…Store Judas fik lavet en klausul i sin kontrakt med AGF som hed at han var transferfri i en periode på tre uger i sommerpausen hvis en udenlandsk klub ville hente ham. Klubhjerte? Det er da klart at en ung spiller gerne vil afsted, men hvorfor gratis?! Dengang da Udinese hentede ham, kvit og frit, da var transfersummerne altså ikke lige så sindsyge som de er (var) nu. Det var hårdt gjort af Martin, men sådan var det altså…

Hvis du seriøst vil betegne Martino som "Judas" pga. han ønskede en international kontrakt, så er 99,9% af alle spillere Judasere. For at give mening skal "Judas" reserveres til ganske få hovedrystende klubskifte såsom Dunkens til Bundbæ.

Ang. den mærkelige klausul i Martin Jørgensens kontrakt, så skyldtes den jo ret beset, at AGF ikke havde råd til at have en så talentfuld spiller – som Martin Jørgensen dengang var – i klubben. Med din logik skulle spillere med fri transfer pålægge interesserede klubber at give en ekstra købesum til sin klub… well bare fordi de har klubhjerte?? Jeg kan i hvert fald ikke følge din "logik".

Har også kun hovedrysten til overs for, at Martin Jørgensen skulle kunne tigge sig til en kontrakt i en Serie A-klub. Han fik spilletid til det sidste (ikke altid som fast mand, men fast i A-truppen) og var afholdt af Fiorentinas fans. Hvor nemt ville det ikke have været at slutte af i Fiorentina? Vejret og maden er i hvert fald bedre, og Martin Jørgensen har nok på kistebunden af leve af.

I stedet tager han (delvist selvfinansieret) tilbage til sin ungdomsklub og demonstrerer en glæde for fodboldspillet, som overstråler alle andre i Suppen. Han tager turen med ned i 1. divisionen og er nu en af de største profiler i ligaen. Hvis det er Judas, ja tager jeg gerne et efterliv i Helvede med Martin Jørgensen ved min side!!!

AndersF
      Bruger

Så vidt jeg husker røg MJ gratis afsted pga. Bosman dommen, som så kan linkes tilbage til en dårlig ledelse/bestyrelse i AGF, der ikke fik gennemgået alle spillere (om de ville blive gratis osv.).

Det kan være jeg huske fejl, det er jo trodsalt en 17 år siden. Derudover tror jeg ikke du finder mange andre spillere der har et større klub hjerte for AGF, end MJ.

Big D
      Bruger

@ 1977

Nu er det så kun Martin Judas Jørgensen du nævner og ikke lillebror – som jo lavede en "Duncan" – så lad os tage den først:

Jeg er klubmand. Jeg holder med AGF, ikke med en eller anden tilfældig spiller. Det betyder i min logik at de spillere der ikke yder ALT for klubben, kun tænker på sig selv eller opfører sig på måder der ikke møder klubbens og/eller fansenes forventninger til dem, ja dem bryder jeg mig ikke om! Når en spiller udviser en karakter som primært går på at mele sin egen kage, så kan jeg da godt forstå ham som MENNESKE, hvem ville ikke gerne få indfriet sine sportslige og økonomiske ambitioner? Det vil alle vel gerne. Men som FAN er det straks mere besværligt. Jeg syntes at eksemplet med Martin Judas Jørgensen er et af de mest eklatante eksempler på at ville hytte sit eget skind på bekostning af den klub man spiller i og de fans der holder med denne klub. Jeg gentager mig selv, men: Dengang var priserne på fodboldspillere altså ikke lige så sindsyge som de er idag. Martin Judas Jørgensen forlod klubben inden hans helt store gennembrud (flyttede til Udinese i sommeren '96 og fik debut på landsholdet i '97) og han gjorde det pga. en totalt amatøragtig (AGFs fejl!) klausul i hans kontrakt som gjorde at han i 3 uger i sommerpausen var transferfri såfremt en udenlandsk klub ville hente ham. Jeg forstår godt Martin Judas Jørgensen som MENNESKE, men som FAN er det for mig at se en egoistisk handling overfor den klub der har "skabt" ham som fodboldspiller. SÅ høje var priserne ikke på fodboldspillere fra Danmark som end ikke havde haft landsholdsdebut altså ikke i 1996!!! Så når Martin Judas Jørgensen beder om den klausul i sin kontrakt, så kan jeg som FAN kun se at han tænker på Martin Judas Jørgensen og ikke på AGF. Jeg er ligeglad med Martin Judas Jørgensen. Jeg tænker på AGF.

Om transferfri spillere skal gøre det ene eller det andet skal jeg ikke bedømme, hver enkelt har sine motiver og lyster som driver ham, som FAN er det mindre interessant for mig. Det der er interessant for mig er om min klub klarer sig godt! Og det gør den som regel ved at have de bedste spillere. Når vi mister en der er god, så er det skidt for min klub, MED MINDRE klubben tjener en slat penge på ham. Leon, Duncan Lumb osv. spillere som jeg da ikke har været glad for at jeg ikke kan se spille på Communale om søndagen, men AGF skulle bruge pengene. Kan du begynde at forstå min logik? Jeg er FAN!!! At jeg forstår en spillers handlinger som menneske betyder ikke at jeg er enig som fan! PG er nok en af de mindst afholdte spillere blandt kollegerne i Suppen, han spiller nogle gange decideret svinsk og jeg ELSKER ham! For mig der handler det om holdet, succeen, sejrene…. Ikke om hvorvidt den eller den kan tjene en bas-øre.

Din rysten på hovedet over Martin Judas Jørgensens medie-frieri til Fiorentina syntes jeg også er forståeligt, som menneske, men ikke som FAN! Skal vi tage situationen som den var? Fiorentina var faktisk IKKE interesserede i at skrive med ham igen. De holdt ham ihverttilfælde hen til det sidste, måske en slags Italiensk lønforhandling eller lignende, men faktum er at Martin Judas Jørgensen allerede i 2008 var ude med en dobbelt melding: Han ville gerne tilbage til AGF for at slutte karrieren og spille sammen med Mads Judas Jørgensen. Da Mads Judas Jørgensen imidlertid gik i stykker for sidste gang begyndte Martin Judas Jørgensens offentlige tiggergang om en ny kontrakt med Fiorentina. I 2009 skulle det så være sikkert, Martin Judas Jørgensen kommer tilbage til AGF, men nok engang blev vi snydt da det lykkedes ham endnu engang at få en kontrakt forlængelse. Ja, han har fået spilletid igennem sit ophold i Fiorentina (37 kampe på 2 sæsoner, heraf de 22 som indskifter) men måtte jo også tilbringe et par sæsoner som højre back. Så skriver du at han også var afholdt af Fiorentinas fans og her kunne jeg godt lide at vide: Hvorfor er Fiorentinas fans vigtigere end AGFs?! At han kunne have sluttet i Italien og blevet boende det kan jeg ikke have nogen kommentar til, det må jo bero på et personligt valg af livsstil.

Hvorvidt hans tilbagevenden til Danmark er selvfinancieret ved jeg ikke, det må stå for din egen regning. Han har dog visse økonomiske interesser i Danmark ved jeg. At Martin Judas Jørgensen ENDELIGT kom tilbage, tog turen med ned i første div. og igen er klubmand, det er jeg ligeså glad for som du og sikkert også mange andre på stadion, men det betyder ikke at fortiden er glemt, for mit vedkommende. Jeg tvivler på at Martin Judas Jørgensen, Judas, mig eller dig for den sags skyld havner i helvede, men HVIS vi gør, så tager du bare pladsen ved siden af Judas og Judas, så sætter jeg mig ovre ved Frank Heskær for at høre hvorfor alting gik som det gik….

jj
      Bruger

Snurre Snup skrev:
      @jyhne

I min verden giver "lige nu" kun mening at diskutere, hvis det refererer til forårssæsonen. Hvis en spiller bliver udelukket, fordi han er skadet, så bliver diskussionen da også håbløst ligegyldig som en vurdering af truppens kvalitet. Hvis vi nu havde Messi, men han var skadet, så synes jeg da i meget høj grad, at han ville være relevant at inddrage i diskussionen af truppens kvalitet (og her så den bedste i truppen).

Okay fair, nok det glæder mig at du allerede nu kan se at Dev er en af vores bedste spillere, selvom han ikke har spillet i mands minde p.g.a. skader…..

Big D
      Bruger

@ Jyhne

Ja den havde jeg også spekuleret lidt på: Er det ikke svært at vurdere nogen som helst på en forårssæson der ret beset ikke er startet endnu…!? 😉

jj
      Bruger

Big D skrev:
      Martin Judas Jørgensen forlod klubben inden hans helt store gennembrud (flyttede til Udinese i sommeren '96 og fik debut på landsholdet i '97) og han gjorde det pga. en totalt amatøragtig (AGFs fejl!) klausul i hans kontrakt som gjorde at han i 3 uger i sommerpausen var transferfri såfremt en udenlandsk klub ville hente ham. […] Så når Martin Judas Jørgensen beder om den klausul i sin kontrakt, så kan jeg som FAN kun se at han tænker på Martin Judas Jørgensen og ikke på AGF. Jeg er ligeglad med Martin Judas Jørgensen. Jeg tænker på AGF.

Som jeg husker sagen, var AGF ved at gå konkurs. For at forhindre en tur i Danmarksserien bad man spillerne om at gå klækkeligt ned i løn mod at de fik mulighed for at komme til en udenlandsk klub frit i 3 uger i sommerfeiren. Det gjorde spillerne.
      Da dette skete før Bosman dommen, hvor man kun måtte have 3 udlændinge på holdet, var chancerne for at hele stammen på holdet forsvandt meget lille. Men AGF forregnede sig, da man ikke troede Bosman ville vinde, og markedet dermed blev givet frit. Det er ikke sikkert at Martin overhovedet ville være kommet til en udenlandsk klub, hvis ikke Bosman dommen var faldet ud som den gjorde.
      Så kan man selvfølgelig sige, at han burde have bedt om en transfersum fra Udinese, selvom AGF ikke var berettiget til det, men havde han sådan set hjulpet klubben ved at gå ned i løn.

jj
      Bruger

Mads har vel heller ikke lavet en "Duncan"
      En "Duncan" må være: Spiller ejes af ekstern investor, som vil sælge ham til arvefjenden, så der kan komme penge i kassen
      En "Mads" måre være: Spillers kontrakt udløber, og spiller vælger af egen fri vilje, at skifte til arvefjenden. (Historien om 1 million, kan have mange forklaringer. Forsøg på aflad fra Mads til os fans. Betaling for at holde Mads ude af toto kampene, så han kunne bruges for BIF i Europa)
      I min logik er en "Mads" værre end en "Duncan"

nuclearcola
      Bruger

Sådan som du bærer nag, lyder du som en af de fans der buhede af Maldini i sin afskedskamp.

Graulund var jo også næsten på vej væk efter det med anførerbindet.

Vær dog glad for at de betaler tilbage til klubben nu.

1977
      Bruger

Big D skrev:
      Kan du begynde at forstå min logik? Jeg er FAN!!!

Tjo, kan godt følge din logik, men jeg finder den rimeligt skinger og virkelighedsfjern. Som andre også skriver, så har jeg svært ved at forestille mig en spiller med et større hjerte for AGF end Martin Jørgensen. At du seriøst bl.a. vil bedømme ham på sin brors handlinger siger alt. Det er ikke en diskussion, som jeg vil gå ind i. Du må hade alle de GF'ere, du har lyst til. Og jeg vil til gengæld vælge at elske Martino af hele mit hjerte. Og ditto Duncan hvis han en dag vender tilbage som vores fortabte søn! Sådan er jeg nok bare som FAN!!!

Unknown99
      Bruger

Beikes skrev:

grind88 skrev:

Amiwryno skrev:

Enig knappen

trykker også på enig knappen.. Jeg kunne så tilgengæld tænke mig og vide, om Amiwryno er 4 år gammel? 🙂

min top tre er pt:

1: Jørgensen
      2: Berg
      3: Håland

boblere:

hjalte (har ikke spillet så mange kampe, men for søren hvor har han været god de gange han har spillet)
      staff
      sorin

Snurre Snup
      Bruger

@jyhne og Big D

Nu mindes jeg altså at have set Devdariani i aktion for AGF, før han blev skadet. Derfor kan jeg ikke, se, at det skulle være noget problem at vurdere ham. I de mange kampe, jeg har set ham spille for AGF, mener jeg, at han har vist et højt niveau og et meget stort potentiale.

Emnet hedder jo bedste GF´er og ikke bedste GF´er i efterårssæsonen. Det tolker jeg som hvem der har det højeste stabile topniveau. I den forbindelse mener jeg, det er meget relevant at se på, hvem der har det største potentiale, da fx en spiller som Søren Larsen, efter min overbevisning, er en langt bedre fodboldspiller, end han har vist i efteråret.

Big D skrev:
      Hvorvidt hans tilbagevenden til Danmark er selvfinancieret ved jeg ikke, det må stå for din egen regning.

Fra 2007, siden da har han kastet flere penge i det sorte hul de kalder GF:

http://www.valute.it/print/printnewsstory.aspx?storyid=9564243&sourceurl=http%3A%2F%2Fwww.valute.it%2Fnews%2Fstory.aspx%3Fid%3D9564243

Martin Jørgensen kan meget vel være på vej tilbage som spiller i sin tidligere klub AGF. Det kom frem mandag, hvor det blev offentligt, at landsholdsspilleren er med i den investorgruppe, der købte størstedelen af pengemanden Kurt Andersens aktier i Århus Elite A/S – selskabet bag fodboldklubben AGF.

Jeg synes det var fint at han tog et par ekstra omgange med Italien for at spare yderligere op til at holde AGF ovenvande.

I øvrigt synes jeg det er lidt skræmmende at du tilsyneladende har et forhold til AGF som man ellers kun ser fanatiske fundamentalister have til deres religion.

Umiddelbart har der aldrig været en god GF'er

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?