"Banneret" I Brøndby

Forside Fora AGF "Banneret" I Brøndby

Viser 122 svartråde
  • Forfatter
      nlg
      Bruger

Jeg blev meget forarget over denne banner igår på Brøndby Stadion. Der er intet som helst i denne meget negative ytring som hjælper klubben i dens nuværende situation. Vis jer som Danmarks bedste fans og bak 112% op om spillerne og trænernei denne kommende tid. Intet andet hjælper frem til afslutningen på sæsonen.

ERIK SIGER DET SELV GANSKE TYDELIGT: DER SKAL LEVERES RESULTATER NU. BAK OP OM HAM FOR IN I HULENE. DET ER DET ENESTE SOM HJÆLPER HAM OG HOLDET.

ELLER GØR SOM "DANMARKS VÆRSTE FANS" I BRØNDBY: GÅ EFTER MANDEN. DET GIVER RESULTATER PÅ BANEN ELLER HVAD?????????? GALEHUSET ER PASSÉ I ÅRHUS.

Emilfu
      Bruger

Jeg redigerede lige din overskrift, da meningen ikke rigtigt kom til sin ret når det eneste man kan se af overskriften er "Pis ud af vores klub"

jepske
      Bruger

Kunne ikke være mere enig!

Det er nu vi skal vise vores loyalitet, commitment og sammenhold i og overfor klubben!
      Vi er i KÆMPE krise – ingen tvivl om det! Men alle negative ytringer må og skal stoppe til vores situation er afklaret og nedrykningen er afgjort! Alt andet forværer blot situationen og gøre spillere og trænere endnu mere usikre! – og det er der vel ingen der mener vi har brug for?

Overlevelse kræver 100% koncentration, engagement og fokus – også fra os fans!
      Stå sammen folkens! – "LOYALITETEN, DEN VARER EVIGT"

Zizou1
      Bruger

100% enig!!!

Forstår ikke hvordan man som fan kan give et søm til kisten med sådan et banner. Havde vi ligget isoleret i midten af rækken og intet haft at spille for, havde det været på sin plads og fuldt berettiget med oprør, men lige nu handler det FANME SGU om sammenhold på alle fronter.

Det vi minst ønsker er nedrykning, men med tåbeligheder som i Brøndby forhøjes risikoen. De fans der mener det gavner at få gallen ud, ude på stadion, se den i TV og kom af med gallen derhjemme, for som fans må vi også yde det ypperste bidrag, hvis spillerne skal levere lige så. OPBAKNING OBBAKNING OPBAKNING

OGSÅ HVIS VI SKULLE KOMME BAGUD, bare se Wigan igår…

gram
      Bruger

Helt enig.
      Alle mand på NRGi PARK på søndag.
      100% opbakning til spillerne og træner teamet,men så forventer vi også en 110% indsats.
      Og til jer der lavede banneret er drr kun en ting at sige "PIS UD AF VORES KLUB"

Anders
      Bruger

Jeg er simpelthen også dybt forarget over at disse "fans" tog de ord i alle rigtige AGF-fans' mund. Der ligger en taber- og kujonagtig mentalitet bag sådan et banner, som intet positivt skaber. Nu skal Erik også forholde sig til denne udtalelse i stedet for at fokusere 100 % på det resterende program og den kæmpe opgave HAN skal løse. Hvordan tror i (banner-forfattere) at det ville have hjulpet med et banner hvorpå der stod ERIK BLIV I VORES KLUB OG KÆMP? – Det udtrykker da netop en utilfredshed med resultaterne, men også en erklæring om opbakning. Det ville da give lidt mere ro!

Synes at vi, fans af AGF, skulle lave et banner til næste kamp for at vise at ikke alle gf-fans er nogle kujoner og tabere.

ER VI TROR PÅ DIG!!!

piratjesper2
      Bruger

HELT ENIG… Kig nu på truppen så træk skaderne fra og læg en rådden økonomi oveni…! Vi har bare ikke mere at komme med lige nu!!! Jeg syntes faktisk godt vi kan være indsatsen mod bundby bekendt.
      Det er nu klubben og spillerne skal have opbakning…. KOM NU FOR FAN;)

foged
      Bruger

Der er kun 1 ting som gælder nu -> Alle mand på stadion søndag !!!

andes
      Bruger

Jeg tror også på ER. resten af denne sæson handler kun om overlevelse, næste sæson kan vi så kigge frem og gå efter en top 8

Bubber
      Bruger

Græd lidt inden i, da jeg så banneret "pis ud af vores klub, erik" … Puhhaa… Heldigvis blev det da kun vist en gang på tv, så vidt jeg husker!

mlinvest
      Bruger

Det banner var dybt pinligt og et udtryk for de – forhåbentlig få – menneskers intellektuelle kapacitet.

Men tager sgu da ikke med på udebane for at opføre sig sådan men for at støtte op om holdet.

God nok har de underpræsteret de seneste kampe, men superligaen er så tæt fra nummer 4-11 at små marginaler i enkelte kampe havde betyder en markant højrere placering.

Støt nu holdet og dem omkring det de sidste kampe, som er så afgørende for KLUBBEN !

Kasper
      Bruger

Jeg kan ikke hidse mig vildt op over banneret. Der vil altid være sådan ytringer, og folk er ganske enkelt for uenige til, at denne debat fører noget med. Jeg mener også, at den skal have fuld fokus på amok-opbakning-stemning, der kan føre spillere frem, for tiden, selvom jeg også ønsker Erik ud af vores klub. Tiden er ikke til en fyring, og jeg håber, at vi kan kyse modstanderne i stedet for vores egne spillere.

Jeg håber dog, at vi ender med en situation, hvor vi redder os. Og når spillerne så jubler over dette og kommer ud for at få en hyldest, kan vi buhe af dem eller ellers blot gå hjem. Inden da skal den have gazzzzz!!!! SEJR!!!

Kasper
      Bruger

Jeg kan ikke hidse mig vildt op over banneret. Der vil altid være sådan ytringer, og folk er ganske enkelt for uenige til, at denne debat fører noget med. Jeg mener også, at den skal have fuld fokus på amok-opbakning-stemning, der kan føre spillere frem, for tiden, selvom jeg også ønsker Erik ud af vores klub. Tiden er ikke til en fyring, og jeg håber, at vi kan kyse modstanderne i stedet for vores egne spillere.

Jeg håber dog, at vi ender med en situation, hvor vi redder os. Og når spillerne så jubler over dette og kommer ud for at få en hyldest, kan vi buhe af dem eller ellers blot gå hjem. Redder vi os, er jeg lykkelig, men disse spillere fortjener intet til den tid, selvom det evt. vil lykkedes at klare skærene. De skal have prygl. Inden da skal den dog have fuld opbakning. Vi kan ganske enkelt ikke klare en nedrykning igen, og derfor bør vi alle stoppe op, da det er til vores eget bedste. Spillerne skal nok få al den kritik, de fortjener, efterfølgende. Men først, LAD OS DA STÅ SAMMEN!!!!

EDIT: Lavede en dobbelt-post. Admin: Kan du ikke bare slette det første indlæg i tråden? Tak!

mlinvest
      Bruger

Kasper :

Helt enig i dine synspunkter vedr. vigtigheden af sammenhold i og OMKRING klubben.

De eneste vi får ud af interne mudderkastning pt. er følgende : dårligere opbakning på stadion og usikkerhed i spillertruppen = direkte hjælp til vores modstandere i nedrykningsstriden.

Støt nu op om klubben og stop de latterlige aktioner, som et fåtal kun laver for at få lidt medieomtale – ikke for at støtte holdet og klubben !!

Køge skal blæses ud af banen næste weekend !!

bjalde
      Bruger

gram skrev:
      Helt enig.
      Alle mand på NRGi PARK på søndag.
      100% opbakning til spillerne og træner teamet,men så forventer vi også en 110% indsats.
      Og til jer der lavede banneret er drr kun en ting at sige "PIS UD AF VORES KLUB"

Er det ikke en smule hyklerisk at mene at folk ikke må lave et banner med sådan en meddelelse til trænere, men du må gerne sige det til andre AGF-fans?

Emilfu
      Bruger

@Kasper

Indlæget kan sagtens slettes, på nuværende tidspunkt syntes jeg dog ikke at dette er nødvendigt.
      Jeg er dog OBS på tråden, og skal nok sørge for at den ikke bliver kørt af sporet.

gram
      Bruger

bjalde :
      En ægte fan støtter klubben og træneren i medgang og IKKE mindst i modgang.Har vi brug for "fans" ,der tager den lange tur til Brøndby,kun for at svine træneren til?

pacz
      Bruger

håber virkelig vi kommer op i tablen igen næste sæson men en ting er sikkert vi rykker ikke ned Randers Taber næste gang og vi vinder…!:)

HvidIhjertet
      Bruger

Man skulle næsten lave 1 el. flere bannere hvor vi viser vores opbakning til ER, så der kan komme fokus på at det kun er en brøkdel af fansene som synes han skal pisse af!. Det ville både se godt ud i Medierne, plus at ER måske ikke vil føle et lige så stort pres fra os fans. Men hvis de skal vises skal det være inden AGF kommer foran, for ellers virker det alt for medgangs agtigt 🙂

ketildk
      Bruger

Enig!

For fire dage siden var der afstemning her på sitet, hvor over 50 pct. ville beholde ER som træner og det næstmest populære valg var Tøffe med kun 20 pct.

Så opbakningen er der!

HamDenLange
      Bruger

Folk har lov til at ytre sig. Hvis man mener at bannerets tekst er uheldig, så lav da selv et banner der modsiger det. Man skal tale for at blive hørt!

hinge88
      Bruger

Gad godt høre dem der har lavet banneret "forsvare" sig… Iloyal handling der stempler os som medløbere. Ét er de ønsker Erik fyret, men de gik over stregen! Dog mener jeg at Erik skal mærke presset, det hører med især 2 point fra nedrykning. Men der er en fornuftig balancegang imellem arbejdsro til ER og vores forventninger som fans.

Mener folk i stedet for at decideret skyde efter Erik, skulle kigge på spillerne, ikke at de også skal have den kolde skulder, men det burde ikke være nødvendigt for en træner at sætte spillerne mentalt op til kampen. De får penge for at tage den stolte trøje på, der burde ikke være nedrykning på spil, før man begynder at svede i den! FIGHT for helved!

HB
      Bruger

Det banner var bare for lavt

LL86
      Bruger

Denne blog opsummerer situationen meget godt:

http://tv2sport.dk/node/53741

Kan kun erklære mig 100% enig. Fuld opbakning på søndag!

Dio
      Bruger

hinge88 skrev:
      Gad godt høre dem der har lavet banneret "forsvare" sig… Iloyal handling der stempler os som medløbere. Ét er de ønsker Erik fyret, men de gik over stregen! Dog mener jeg at Erik skal mærke presset, det hører med især 2 point fra nedrykning. Men der er en fornuftig balancegang imellem arbejdsro til ER og vores forventninger som fans.

Mener folk i stedet for at decideret skyde efter Erik, skulle kigge på spillerne, ikke at de også skal have den kolde skulder, men det burde ikke være nødvendigt for en træner at sætte spillerne mentalt op til kampen. De får penge for at tage den stolte trøje på, der burde ikke være nedrykning på spil, før man begynder at svede i den! FIGHT for helved!

Jamen det skal du så få lov til.

Jeg har ikke selv lavet banneret, men jeg var iblandt de (mange) der holdte det op.

Der er et par faktuelle fejl som jeg først og fremmest vil påpege:

Gram antyder at vi udelukkende rejser til Brøndby for at svine ER, hvilket med alt tydelighed viser at Gram ikke var til stede på Brøndby stadion, og ikke aner en skid om hvad han taler om. Vi stod for fuld opbakning til spillerne igennem hele kampen, den sure tur tog vi, fordi klubben og spillerne har brug for alt den støtte de kan få lige nu. Vi skal IKKE i 1. division igen, men selvom det skulle ske at vi kom det, ville vi også være at finde der – ligesom vi var det sidste gang vi lå i divisionen.

Derfor ville det være på sin plads, når man ved så lidt om tingene som gram gør, at man lukkede røven omkring hvem der "fans" og hvem der ikke er "fans".

I det hele taget brækker jeg mig over at folk er så selvfede, at de kan finde på at kalde de folk der ligger allerflest timer i arbejdet omkring fankulturen i AGF for illoyale, en skændsel og hvad man ellers kan finde af ytringer på diverse fora.

Jeg ville _aldrig_ have kaldt folk for hverken en skændsel eller illoyale, hvis nogen havde lavet et "vi elsker ERIK" banner. Jeg havde rystet på hovedet – men jeg har fandme respekt nok for mine medfans til ikke at svine dem til.

Banneret er en reaktion på en historisk ringe forårssæson. Vi har været modstandere af ER's indtog i AGF lige siden han først blev signet og OP hel uberretiget fik sparket. Manden har i mine øjne intet at gøre i AGF, og da slet ikke når han har præsteret at få et af de mest lovende AGF hold i nyere tid, kørt direkte ind i en nedrykningskamp.

Derfor valgte vi, efter at have støttet holdet en hel kamp, at tage banneret op i det 87. minut og til efter slutfløjtet.

Gør det os til illoyale? Har vi et lavt intellekt? Er vi nogle idioter? Muligvis, men vi har en mening og den har vi ret til at ytre.

Jeg forventer ikke at alle er enige med mig, men har man – ligesom os, igen og igen brugt søndage, mandage, onsdage på at rejse landet rundt og støtte holdet igennem det ene pinlige nederlag efter det andet, kun for at komme hjem og læse ER kommentere at "der er fremgang" og at "vi aldrig kommer i fare for at rykke ned", så har man måske et lidt andet forhold og en lidt anden tilgangsvinkel til hvad støtte af klubben betyder.

Måske er det netop derfor at procenterne for støtten til ER fordeler sig NOGET anderledes her på siden, end den gjorde det i Brøndby.

Maradona
      Bruger

Hvad er det for en lalleglad holdning?
      "Bare rolig spillere, uanset for ringe i spiller og hvor meget i gør jer selv til grin, skal vi nok tiljuble jer."

Giv mig noget at klappe af og jeg skal klappe, giv mig noget at buhe af og jeg skal buhe.

salling23
      Bruger

Er ligeglad med om nogle fans har lavet et banner eller ej!

Men bare husk på dette:

Ing' må søge sit eget

Spredte skal vi styrte

Samlet skal vi stige

AGF

Hey – hey hey hey hey

LL86
      Bruger

Det er sku en mærkelig debat. Vi har vel alle det samme ønske; at klubben sikrer sig overlevelse.

Derfor kan det hele i virkeligheden koges ned til et par simple spørgsmål:

– Tror "banner-folket" at deres aktion hjælper holdet til at præstere bedre?
      – Tror folk at det øger chancen for overlevelse at svine træneren til?

Hvis svaret er ja til de spørgsmål, må jeg bare konstatere at vi er uenige. Hvis svaret er nej synes jeg folk skal overveje formålet med aktionen.

Jeg kan sagtens forstå frustrationen, og jeg skal da gerne indrømme at jeg heller ikke er Gøgleriks største fan. Jeg tror bare også vi må erkende at det nu engang er den træner og den trup vi har, og så bakke 100% op. Måske kan det give holdet den ekstra smule gejst der gør at vi vender situationen.

Så kan vi tage debatten om træner og trup-sammensætning i det sekund overlevelsen er sikret.

hinge88
      Bruger

Synes sku det er fair Dioh at du giver svar på tiltale, hvad end jeg er enig eller ej… Må også erkende at jeg ikke har noget kendskab til hvor mange timer i ligger i klubben, men du lyder ret engageret. Mere end mig! Vil til gengæld uddybe at illoyal ikke var myntet på klubben, men på Erik. Og her synes jeg stadig du/i gik over stregen – 1. i de lidt for skarpe ord, men man må sige jeres signal var klart 😉 2. Den slags aktioner ses udefra som en bred aktion, fortaget af alle GF-fans, så håber også du kan se at folk der ikke nødvendigvis deler samme holdning, er blevet "stemplet" i jeres navn.

Personligt kan jeg godt lide den "kaos" stemning, hvor folk hopper rundt i hinanden, flager meget, motiver med stærke positive holdninger om klubben og nedladende om modstanderene, jeg er stor fan af romerlys og synes kun de som meget af det andet pyro-stof der bruges, er farlige når vagterne jagter "gerningsmændene"… Men Jeres aktion ligner i mine øjne lidt italienske tilstande, hvor fansene vil sætte dagsordnen.

Budtz4ever
      Bruger

Banneret var decideret PINLIGT for AGF og Århus..
      Støt op om det der sker! hvis han endelig skal fyres, finder ledelsen ud af det!

Han er nok den bedste træner vi har haft i mange år, og en af de bedste i ligaen.. Giv ham tid, uden skader..

KOM SÅ DE HVIIEE!! FULD TILTRO TIL ER!

Jenz
      Bruger

Dio skrev:
      … vi har en mening og den har vi ret til at ytre.

Bestemt. Men så må I også regne med en reaktion og den får I nu. Nu er der er virkelig mange AGF-fans, der synes at I er nogle imbicile idioter.

Det må I så lære at leve med.

Dio
      Bruger

Som jeg skrev jenz, er reaktionen herinde noget anderledes end den vi fik på tribunen.

Og for at svare dig hinge, så vil jeg gerne gøre to ting klart.

Vi taler på ingen måde for hele tribunen, hverken når vi råber, synger eller fremviser et banner. Af samme grund kom det op til allersidst i kampen og af samme grund blev vi der til alle der måtte være uenige med os var gået. Jeg kan simpelthen dårligt se hvordan vi skulle kunne tage mere hensyn.

Om vi tror det hjælper på situationen? Jeg tro det hjælper på situationen hvis Erik pisser af, og også hvis han bliver gjort klar at det er liv og død for både ham og klubben i de kommende kampe.

Og så vil jeg bare til sidst sige at den eneste grund til at denne debat i mine øjne er blevet pinlig, er det faktum t så mange net-fans har behov for at svine os der kæmper på tribunerne. Fair nok i ikke er enige og fair nok at i siger det, men måden må set udefra godt nok vise et splittet AGF om noget.

Khaki
      Bruger

Dio… Så den reaktion I fik på tribunen var bedre? husker du ikke lidt galt der, nu var jeg også på tribunen, og jeg hørte mest "I er en skændsel", "Tag det ned"

Det er præcis den samme reaktion I får nu… og som jeg husker det var I ikke meget mere end 5-7 der holdt det banner (Resten der stod omkring jer gav heller ikke ligefrem udtryk for sympati med jeres budskab)

Det var pinligt og bestemt en skændsel for klubben

Og kom ikke og sig det er en udspringer fra en historisk dårlig forårssæson, for det viser bare hvor lidt styr I har på det. Sæsonnen vi rykkede ned i er vi 1 point fra nu, og der er immervæk stadig 5 kampe tilbage til at hente mindst 2 point.

Det mest groteske er jo timingen, havde I virkelig regnet med 3 point i Brøndby??? Man kunne MÅSKE forstå det hvis det kom op efter et nederlag hjemme til HB Køge

Med andre ord, det er noget forbandet vrøvl du er i gang med at fyre af.

Og jeg vil gentage mine ord til jer herinde også… Vatpikke

Bohne
      Bruger

Det var da et fantastisk højt debatniveau du holder Khaki og andre for den sags skyld…..

Personligt har jeg intet imod banneret, jeg forstår udemærket reaktionen, og når vi har en træner der så sent som søndag var ude og snakke om topplacering næste år http://www.bold.dk/nyt/Erik-Rasmussen-tror-paa-AGF-i-toppen , så viser det mig at han på ingen måde forstår situationens alvor (at jeg synes det måske er et forkert tidspunkt at fyre Erik er så en anden snak)

Jeg stod sammen med Dio, og jeg oplevede en som var imod det banner mens mange viste deres sympati for det hvilket også kan ses inde på Galehusets forum hvor banneret ligeledes blive debateret.
      Ligeledes kan du på gf-forum også opleve andre brugere som ligeledes er ved at være godt trætte af Køge drengen, så det kan være at du skulle til at udvidde din horisont en smule når du siger at ingen bakker op om budskabet.

Når det så er sagt så har jeg selvfølgelig respekt for din holdning, og du skal da være velkommen til at lave din egen tifo hvilket jeg da vil opfordre dig til når du nu er så engageret

Bjarne V
      Bruger

Kakhi : Du er da noget af det mest uintelligente jeg nogensinde har set!

Alle har ret til deres mening, og ytre den som så. Nu mener jeg ikke serlv ER skal fyres – endnu – men derfor kan jeg ikke se nogen grund til at køre hetz mod de fans, som ikke er enige med – hvad der lyder som størstedelen af de fans der er herinde – som ikke ønsker ER fyret.

Skulle Dio, Bohne og resten så svine jer til, kalde jer for vatpikke osv, fordi de ikke er enige med jer? Come on!

Og Khaki, nu når du har så meget mod Dio og hans holdninger, hvorfor tager i den så ikke til næste kamp, og får det snakket igennem, eller er det nemmere at sidde bag en skærm og skrive vatpik?

Benny F
      Bruger

Dio skrev:

hinge88 skrev:

Jamen det skal du så få lov til.

Jeg har ikke selv lavet banneret, men jeg var iblandt de (mange) der holdte det op.

Der er et par faktuelle fejl som jeg først og fremmest vil påpege:

Gram antyder at vi udelukkende rejser til Brøndby for at svine ER, hvilket med alt tydelighed viser at Gram ikke var til stede på Brøndby stadion, og ikke aner en skid om hvad han taler om. Vi stod for fuld opbakning til spillerne igennem hele kampen, den sure tur tog vi, fordi klubben og spillerne har brug for alt den støtte de kan få lige nu. Vi skal IKKE i 1. division igen, men selvom det skulle ske at vi kom det, ville vi også være at finde der – ligesom vi var det sidste gang vi lå i divisionen.

Derfor ville det være på sin plads, når man ved så lidt om tingene som gram gør, at man lukkede røven omkring hvem der "fans" og hvem der ikke er "fans".

I det hele taget brækker jeg mig over at folk er så selvfede, at de kan finde på at kalde de folk der ligger allerflest timer i arbejdet omkring fankulturen i AGF for illoyale, en skændsel og hvad man ellers kan finde af ytringer på diverse fora.

Jeg ville _aldrig_ have kaldt folk for hverken en skændsel eller illoyale, hvis nogen havde lavet et "vi elsker ERIK" banner. Jeg havde rystet på hovedet – men jeg har fandme respekt nok for mine medfans til ikke at svine dem til.

Banneret er en reaktion på en historisk ringe forårssæson. Vi har været modstandere af ER's indtog i AGF lige siden han først blev signet og OP hel uberretiget fik sparket. Manden har i mine øjne intet at gøre i AGF, og da slet ikke når han har præsteret at få et af de mest lovende AGF hold i nyere tid, kørt direkte ind i en nedrykningskamp.

Derfor valgte vi, efter at have støttet holdet en hel kamp, at tage banneret op i det 87. minut og til efter slutfløjtet.

Gør det os til illoyale? Har vi et lavt intellekt? Er vi nogle idioter? Muligvis, men vi har en mening og den har vi ret til at ytre.

Jeg forventer ikke at alle er enige med mig, men har man – ligesom os, igen og igen brugt søndage, mandage, onsdage på at rejse landet rundt og støtte holdet igennem det ene pinlige nederlag efter det andet, kun for at komme hjem og læse ER kommentere at "der er fremgang" og at "vi aldrig kommer i fare for at rykke ned", så har man måske et lidt andet forhold og en lidt anden tilgangsvinkel til hvad støtte af klubben betyder.

Måske er det netop derfor at procenterne for støtten til ER fordeler sig NOGET anderledes her på siden, end den gjorde det i Brøndby.

Er det virkelig det bedste forsvar, du kan komme op med for jeres aktion? Jeg er alvorligt i tvivl, om du overhovedet har forstået kritikken af banneret.

Dio
      Bruger

Jeg skal ikke "forsvare" noget som helst. Jeg giver en forklaring, og den kan du så synes er god eller ej.

Og khaki, der var en person henne og sige skændsel under kampen, og han dinglede hurtigt videre da han kunne se han stod alene med den holdning. Men skal man være i flertal for at sige sin mening eller hvor vil du hen?

Ays
      Bruger

Benny F skrev:

Dio skrev:

hinge88 skrev:
      Gad godt høre ….

Blablabla…

Er det virkelig det bedste forsvar, du kan komme op med for jeres aktion? Jeg er alvorligt i tvivl, om du overhovedet har forstået kritikken af banneret.

Well spoken… [Enig-Knap] *klik*

Er der andre end mig der synes det er røvsygt at det eneste der bliver fokuseret på fra kampen, ud over at vi stinker, er at "AGF's fans" rejste det forpulede lortebanner! >(

Bjarne V
      Bruger

Er jeg den eneste der synes der er røvsygt, at Ays, Khaki og andre, ikke kan se ud over sine egne holdnnger, og respektere andre fans er af anden holdning end dem?

Ays
      Bruger

Bjarne V skrev:
      Er jeg den eneste der synes der er røvsygt, at Ays, Khaki og andre, ikke kan se ud over sine egne holdnnger, og respektere andre fans er af anden holdning end dem?

Jeg kan sagtens se ud over egne holdninger, jeg gider bare ikke tvinges ind under samme holdning pga sådan et banner.

Bjarne V
      Bruger

Det er der skam ingen der tvinger dig.

Hvis nogen havde lavet et banner : "Erik bliv i vores klub" – skulle dem der ikke er af samme holdning, svine dig/jer til på det groveste, kalde jer alt mulig utidigt, og sige i ikke er "rigtig" fans, samt bede jer skride ud f klubben?

whatslife
      Bruger

barnerøve er det første jeg tænker når jeg sådan et banner, det kommer på ingen måde spillere eller klub til gode, de eneste det gør noget for er de børn der får luftet deres frustration

Dio
      Bruger

Jeg kan ikke sige det meget bedre end Bjarne…. Vi tvinger sgu da ingenting ned over hovedet på nogen. Tribunen består af mange mennesker og grupper med forskellige holdninger og meninger. Den der ikke forstår det ved så lidt om fodboldkultur at jeg ikke giver en skod for deres vurdering.

Men vi var da udmærket klar over der ville komme en reaktion. Ellers var der jo slet ingen grund til at lave den aktion. Alt andet lige står det ihvertfald nu klart at vi er nogle der gerne ser ham væk fra vores klub hurtigst muligt, og i er nogle der af årsager jeg ikke skal gøre mig klog på, mener han er den rigtige mand i spidsen for vores hold.

Bjarne V
      Bruger

whatslife skrev:
      barnerøve er det første jeg tænker når jeg sådan et banner, det kommer på ingen måde spillere eller klub til gode, de eneste det gør noget for er de børn der får luftet deres frustration

Jeg forstår ikke hvad du mener… Kan du ikke prøve at arrgumentere for dit udsagn?

Vil svare til jeg siger alle der vil beholde Er som træner, er nogle barnerøve…

only white
      Bruger

Jenz skrev:

Dio skrev:
      … vi har en mening og den har vi ret til at ytre.

Bestemt. Men så må I også regne med en reaktion og den får I nu. Nu er der er virkelig mange AGF-fans, der synes at I er nogle imbicile idioter.

Det må I så lære at leve med.

Man har en smule svært ved at tage netop din kritik af banneret seriøs, når man ved hvordan du gang på gang har misbrugt AGF i din politiske kamp for den voldlige venstrefløj… Føj for satan…

Udover det, så er det latterligt at læse visse fans kritik af banneret, og stille spørgsmålstegn ved om disse reelt er fans.. Hvad fanden giver jer ret til at bestemme hvordan fans er?? Og kalde folk for idioter og vatpikke, bare fordi de har en holdning der ikke matcher jeres..
      Jeg er efterhånden begyndt at tvivle, men jeg går udfra at vi alle ønsker det bedste for AGF.. Og i mine øjne er Erik R bestemt ikke det bedste for AGF, og det vil jeg have lov at vise hvis det er det jeg ønsker, ligesom i kan ladse være med at vise det… Og tror det siger mere om hvad slags mennesker i er, når i sidder og kalder folk for idioter og vatpikke, fordi i er uenige.. Flot!!!!!!

Til slut skal det siges at jeg INTET havde med banneret at gøre, men stor ros til de folk der fremviste det..

Anonym

Alle har lavet fejl. BSN, JS og ER. Men nu er vi i en situation hvor nedrykning er en mulighed. Det hjælper ikke en skid at pege finger af hinanden og prøve at placere skylden for vores situation. Det er på tide at vi som fans får realitetssans og støtter klubben fremfor at få placeret et ansvar.

Det drejer sig om overlevelse og ikke om hvis skyld det er at vi havnet her!

Khaki
      Bruger

Jeg gjorde blot opmærksom på at der var rigtig mange der gav voldsom ytring for at de var uenige med det banner under kampen.

At Dio ikke har hørt andet end én må jo være fordi han var fuld.

Der var rigtig mange der bad om at få det fjernet.

Mit udråb om vatpik var såment bare en bekræftning af at jeg sagde det til jer efter kampen, og står ved det… Og jeg dinglede ikke videre fordi jeg var alene med den holdning, kampen var slut og vi skulle hjem (jeg havde for den sags skyld ikke drukket, da jeg var i bil)

Det er fuldstændig usagligt at påstå der ikke var generel harme på tribunen over det banner. Og som sagt var der også folk der stod blandt jer, fra samme gruppe, som sagde de var uenige i banneret, men mente I havde ret til at ytre jer.

Personligt mener jeg ikke "Pis ud af vores klub" hører under ytringsfriheden… Det er udtryk for en barnlig holdning om at det er jer, og kun jer, som har patent på klubben.

Khaki
      Bruger

Og igen… læg mærke til at "Vatpikke" blev sagt på tribunen… Men jeg står ved den.

Præcis som dem der råbte "Skændsel" med garanti også står ved det.

Man kan diskutere rigtigheden i de udbrud, men i modsætning til dem, så var ordlyden på det banner en gennemtænkt handling, og ikke sagt i "kampens hede"

Hvilket jo bare gør det endnu mere sørgerligt.

punt
      Bruger

Hvis folk kunne opføre sig ordenligt, så er der jo en ganske interessant principiel debat i det her – omkring sammenhold og den enkeltes ret til at ytre sig på et fanafsnit, hvor man ofte bliver slået i hartkorn med andre "fans"(Det værste eksempel er selvfølgelig vp og vederfjølner, som i den grad bringer agf-tilhængerne i miskredit).

Personligt vil jeg nødigt identificeres med mange af de ting der bliver råbt ude på stadion (Kan i flæng nævne Anders Frisk-sangen og den der "vi slår jer ihjel.."-sang). Og hvis agf's fans var enige om alt, så fandtes der nok ikke alle de fraktioner, som der gør for tiden. Så jeg mener at det er i folks gode ret at kræve træneren fyret, hvis de mener at det det bedste for klubben, forstået på den måde at ingen kan påtage sig at tale for alle fans, hvilket jo bestemt ikke er tilfældet her.

Er i enige eller taler man for alle agf-fans når man ytrer sig på fantribunen? (For så tror jeg nok at jeg vil holde mig væk fremover)

Bjarne V
      Bruger

Khaki : Hvem i denne såkaldte debat, har påstået at der ikke har været harme over det banner?

Der er ingen tvivl om det er en lille gruppe som "tør" stå frem og ytre sin holdning om ER.

Det er dog pisser mig af en sådan én grad, er, at fordi det ikke er samme holdning som du har, så føler du det okay at kalde folk en vatpik og andre gloser. Du ser ikke de samme folk svine dig til, fordi du er af holdningen, at ER skal blive i klubben.

Og du modsiger jo dig selv. Hvis du mener "banner gruppen" tager patent på klubben med de holdninger, hvad gør du så med dine holdninger, hvor du giver udtryk for du snakker for resten af klubben?

jepske
      Bruger

For min skyld kan folk mene og ytre præcist hvad de vil! Det er et frit land og en fri tribune!
      Men når det er sagt, er jeg langt fra enig i de ytinger der kommer frem via sådan et banner. Men som sagt – det er helt op til Jer selv, hvad I vil ytre!

Men helt grundlæggende forstår jeg simpelthen ikke hvad I vil opnå med det! Jo – jeg har forstået, at I gerne vil af med ER og at I ønsker at vise Jeres utilfredshed 🙂 det fremgår forholdsvist tydeligt…Men hvilken effekt er det I vil opnå? Hvilken effekt vil det have på spillertrup og klub generelt? Hvem skulle kunne overtage roret og vende skuden med 5 kampe tilbage af sæsonen?
      Jeg ved godt, at de beslutninger tages i klubben, og at man ikke nødvendigvis behøver at være ekspert udi kriseløsning, for at ytre sin utilfredshed. Men det ville da være meget naturligt, at I have gjort Jer nogla tanker, da I lavede banneret…Ellers handler det jo bare om at råbe et budskab ud, uden at komme med løsninger – og det må jeg indrømme, er lidt svært at tage seriøst. (Igen…det er min holdning, og jeg forsøger ikke at svine nogen til 🙂 )
      I min verden er timingen så forkert som den overhovedet kan være! Klubben sender en masse signaler om, at alvoren er gået op for alle – og at man arbejder på diverse løsninger på alle niveauer. Og som jeg ser det, kan en trænerfyring på nuværrende tidspunkt i sæsonen, på ingen måde være løsningen.

Altså helt kort…Hvilke tanker har I gjort Jer om banneret? og bevæggrundene til at vise det?

Og så tillader jeg mig lige at komme med en enkelt kritisk kommentar for egen regning, og anfægte ordlyden på banneret "Pis ud af vores klub Erik"…Helt ærligt…jeg synes det sender nogle lidt uheldige signaler og emmer jo ikke ligefrem af intelligens!
      Hvis man vil igennem med et budskab – uden at blive stemplet som "Uintelligent" og som "de typiske fodboldidioter" i den brede danske befolkning , skulle man måske formulere noget lidt mere intelligent end dette f.eks. "Forlad klubben Erik", "GÅ ERIK" eller andet…
      Og endnu engang…Jeg forsøger ikke at svine nogen til, kalde dem det ene eller andet, anfægte folks intelligens, eller sætte folk i bås – jeg undrer mig bare! og kunne bare godt tænke mig at høre HVORFOR.

Anonym

jepske skrev:
      For min skyld kan folk mene og ytre præcist hvad de vil! Det er et frit land og en fri tribune!
      Men når det er sagt, er jeg langt fra enig i de ytinger der kommer frem via sådan et banner. Men som sagt – det er helt op til Jer selv, hvad I vil ytre!

Men helt grundlæggende forstår jeg simpelthen ikke hvad I vil opnå med det! Jo – jeg har forstået, at I gerne vil af med ER og at I ønsker at vise Jeres utilfredshed 🙂 det fremgår forholdsvist tydeligt…Men hvilken effekt er det I vil opnå? Hvilken effekt vil det have på spillertrup og klub generelt? Hvem skulle kunne overtage roret og vende skuden med 5 kampe tilbage af sæsonen?
      Jeg ved godt, at de beslutninger tages i klubben, og at man ikke nødvendigvis behøver at være ekspert udi kriseløsning, for at ytre sin utilfredshed. Men det ville da være meget naturligt, at I have gjort Jer nogla tanker, da I lavede banneret…Ellers handler det jo bare om at råbe et budskab ud, uden at komme med løsninger – og det må jeg indrømme, er lidt svært at tage seriøst. (Igen…det er min holdning, og jeg forsøger ikke at svine nogen til 🙂 )
      I min verden er timingen så forkert som den overhovedet kan være! Klubben sender en masse signaler om, at alvoren er gået op for alle – og at man arbejder på diverse løsninger på alle niveauer. Og som jeg ser det, kan en trænerfyring på nuværrende tidspunkt i sæsonen, på ingen måde være løsningen.

Altså helt kort…Hvilke tanker har I gjort Jer om banneret? og bevæggrundene til at vise det?

Og så tillader jeg mig lige at komme med en enkelt kritisk kommentar for egen regning, og anfægte ordlyden på banneret "Pis ud af vores klub Erik"…Helt ærligt…jeg synes det sender nogle lidt uheldige signaler og emmer jo ikke ligefrem af intelligens!
      Hvis man vil igennem med et budskab – uden at blive stemplet som "Uintelligent" og som "de typiske fodboldidioter" i den brede danske befolkning , skulle man måske formulere noget lidt mere intelligent end dette f.eks. "Forlad klubben Erik", "GÅ ERIK" eller andet…
      Og endnu engang…Jeg forsøger ikke at svine nogen til, kalde dem det ene eller andet, anfægte folks intelligens, eller sætte folk i bås – jeg undrer mig bare! og kunne bare godt tænke mig at høre HVORFOR.

Hørt!

LL86
      Bruger

Bjarne V skrev:

Bjarne, vi har før haft debatten men det er først nu gået op for mig at du ikke forstår kritikken. Folk kritiserer ikke (nødvendigvis) banneret fordi de gerne vil have at Erik skal blive i klubben. Vi kritiserer det fordi:

1) Timingen er fuldstændig tåbelig, og bidrager ikke med andet end at sætte yderligere pres på træner/klub i en i forvejen desperat situation

2) Ordvalget er håbløst infantilt

Bubber
      Bruger

Sshh… Tror ikke han vil forstå det!

Benny F
      Bruger

LL86 skrev:

Bjarne V skrev:

Bjarne, vi har før haft debatten men det er først nu gået op for mig at du ikke forstår kritikken. Folk kritiserer ikke (nødvendigvis) banneret fordi de gerne vil have at Erik skal blive i klubben. Vi kritiserer det fordi:

1) Timingen er fuldstændig tåbelig, og bidrager ikke med andet end at sætte yderligere pres på træner/klub i en i forvejen desperat situation

Netop! Det var lige præcist det, jeg sigtede til for efterhånden flere sider siden. Men det er åbenbart helt umuligt at trænge igennem med det ellers ret simple budskab.

Bjarne V
      Bruger

Benny F skrev:

LL86 skrev:

Bjarne V skrev:

Netop! Det var lige præcist det, jeg sigtede til for efterhånden flere sider siden. Men det er åbenbart helt umuligt at trænge igennem med det ellers ret simple budskab.

LL86 : Se, der gik et lys op for mig, hvad det er du mener…

Benny F : Nu har jeg intet at gøre med det banner, og hvis du har fulgt lidt med herinde – tvivler på det når jeg ser oprettelsen af din bruger – så ser jeg ikke ER bliver fyret, men har svært ved at forstå der ikke kan accepteres forskellighed i et fan miljø.

Bjarne V
      Bruger

Bubber skrev:
      Sshh… Tror ikke han vil forstå det!

Du er da en vatpik, kalder du dig selv en rigtig AGF fan?!

Er det ikke sådan vi skal snakke til hianden, når vi ikke er enige?

Tror da godt de fleste kan blive enige om at ordvalget nok ikke var specielt velvalgt.
      MEEEEN en del af budskabet var vel at man ville se handling i stedet for snak, og det må man sige kom prompte med ansættelsen af Stig Tøfting. Så jeg synes ikke tidspunktet var så skidt. Man kan måske diskutere om det ikke skulle have været tidligere for så kunne det måske være at det var gået op for ER at AGF faktisk kan rykke ned lidt tidligere.
      Så deperate situationer kan desperat handling. Og det er vel bedre at vise handling end at bare sige at man er tilfreds bare de spiller godt, og man stadig vil støtte næste sæson i 1. Division. Jeg synes det er lidt mangel på vindermentalitet at bare lade stå til, og det lader ikke til at træneren/spillerne egentlig var klar over situationen før nu.

Så deperate situationer kan desperat handling

Skulle selvfølgelig have været desperate situationer kræver nogen gange desperat handling

Bubber
      Bruger

I love you Bjarne V!

Bjarne V
      Bruger

Bubber skrev:
      I love you Bjarne V![/quote

Tak Bubber, jeg giver en is mod Køge.

Bubber
      Bruger

😉 … Så lidt!
      Så giver jeg en pakke vat!

Bjarne V
      Bruger

Bubber skrev:
      😉 … Så lidt!
      Så giver jeg en pakke vat!

Peace and love

millar
      Bruger

Banneret kunne ha´ lydt :
      Fodtennis NEJ TAK
      Fight, sved, blod og tårer JA TAK

Det er dækkende for hvad jeg mener om ER 🙁 …

Bohne
      Bruger

Nu er det godt nok ikke mig du skriver til direkte da jeg som tidligere nævnt ikke er for en fyring nu og her, og ej heller har lavet banneret. Jeg vil dog alligevel prøve at forklare hvad bevæggrundene er for et sådant banner. Derudover vil jeg gerne understrege at dette er et forsøg på en velment forklaring på et ærligt spørgsmål, og at hverken jeg (og tror heller ikke andre) på nogen måde føler at vi bør forsvare os over for diverse internet fans som blot formulerer en sviner på to linier uden på nogen måde selv at bidrage til videre debat.

Jeg ved godt at meget af der der kommer er ting som folk godt ved, men ønsker man en forståelse for ting så er man tit nødt til at gennemgå ting som man i forvejen regner for klare og som selvfølgeligheder så jeg skriver det alligevel.

Det er ikke nogen hemmelighed at mange AGF fans har været imod ham helt fra starten af, jeg selv heriblandt iøvrigt. Problemerne med ham har været at han er for åben mundet og altid forsøger at gøre sig klog på ting der ikke vedrører ham. AGF vælger så at ansætte ham efter Ove P som er meget vellidt blandt fans. Han starter ret skidt i de første 5 kampe (eller deromkring, bær over med mig hvis det kun er 4 eller hvis det er 6), og blandt andet i Esbjerg er mange fans efter ham (I mine øjne fortjent da det virkelig ikke har været kønt at se på)
      Det begynder dog heldigvis herefter at gå meget bedre, og vi slutter foråret af kun en plads dårligere end vi startede.
      Vi har så herefter de 7 fantastiske kampe i efterårssæsonen, og man kan høre Erik og spillerne begynde at tale om medaljer, og flere AGF fans begynder også at tro på det, fanklubbens officielle målsætning for sæsonen ændres da også til at vi skal i europa og spille med mod de store. Erik har en stærk trup med flere landsholdsspillere. Mange folk begynder endda at hylde Erik efter kampene selvom der selvfølgelig stadig er Erik skeptikere som er knapt så glade for ham. Erik ønsker dog ikke at deltage i nogen hyldest, og det antydes flere steder at han ikke er helt tilfreds med den behandling han har fået (Tror dog aldrig han helt har sagt det, og dette er altså nok primært min antagelse)
      Annyways, så begynder det alligevel stille og roligt at gå ned af bakke, især pga nogle svage afslutninger på kampene, men det er dog begrænset hvad der kommer af kritik af Erik.
      I løbet af vinteren mister vi så Lumb og Nando (Nando især efter ønske af Erik), men i stedet får vi Martin Jørgensen, og folk snakker igen om medaljer og dream team (Ved godt det er BS der bruger dette ord, men med den midtbane er der ikke mange som er uenige)

Det nye forår starter super miserabelt og kunne vel nærmest ikke være gået bedre, flere AGF spillere slår op i banen, og manges vrede rettes især mod en ung AGFer af egen avl, som får skylden for mange af de problemer der er. Holdet begynder konsekvent at gå ned i anden halveg og alle kan se det undtagen Erik. Erik fortsætter med at tale om topplaceringer og afviser konsekvent at holdet ikke kan holde til en helt kamp, og ligeledes mener han ikke hans presspil er for hårdt for spillerne. Herudover kan du tilføje at han konsekvent siger at han ikke vil ændre noget da han ser det hele i et større perspektiv og at det er forberedelse til næst esæson.
      Alt imens nærmere stregen sig mere og mere, mens man stadig kan høre Erik snakke om topplaceringer og næste sæson. Desuden virker det som om at han er den eneste som ikke kan se at vi har problemer på dødbolde.
      Jeg tror især banneret skal ses som en reaktion på denne holdning der har været ved Erik igennem længere tid med at benægte der er noget galt, og fordi han simpelthen ikke har indset at vi kan komme i problemer, samt at han tidligere aldrig har holdt sig tilbage med at pege fingre efter andre
      Som nævnt mener jeg ikke at Erik skal fyres nu og her da jeg aldrig har ment sådan noget gavner det store, jeg havde dog lige som mange andre stor lyst til at udtrykke min utilfredshed med Erik efter endnu et nederlag på en dødbold, og på en dag hvor man igen kunne læse Erik udtale sig om medalje chancerne næste sæson. Det virker simpelthen som om han ikke har ønsket at erkende hvilken fare vi er i.
      Derudover mener jeg ikke at banneret kan skade det store, det blev opsat da kampen stortset var færdig, efter at selvsamme fans som opsatte det havde skreget sig hæse i forsøget på at levere positiv opbakning. Der var en uge til næste kamp, spillerne havde fået den opbakning de skulle have kampen igennem. Ligeledes har vi efterhånden ramt bunden både psykisk og rent image mæssigt, folk fra andre klubber griner i forvejen af os, og der er i forvejen masser af negative artikler om klubben.
      På den baggrund mener jeg faktisk ikke at banneret kan skade noget, spillerne ved godt vi fortsat bakker dem op, det gjorde vi hele kampen igennem og det vil de igen opleve i næste kamp mod Køge. Tilgengæld fik flere fans med banneret afløb for deres frustrationer, ligesom jeg kan konstatere at flere ligeledes får gjort i denne tråd, og fred være med det.

– og ja jeg ved godt mange sikkert ikke gad læse hele forklaringen igennem og at der sikkert er lige så mange som synes langt over halvdelen var yderst overflødig, men jeg tror tilgengæld at en del af forklaringen go forståelsen skal findes heri. Tilgengæld vil jeg gerne igen understrege at det ikke er noget forsvar da jeg ikke på nogen måde føler jeg har behov for at forsvare noget som helst lige som jeg heller ikke tror andre har. Desuden vil jeg igen henvise til galehusets forum hvis i ønsker at snakke med hvem der står bag banneret, jeg vil dog samtidig bede flere af jer om at henvende jer i en noget anden tone end der hidtil har været brugt hvis i ønsker et sagligt svar. Hvis i blot ønsker at afreagere så bare fortsæt i denne tråd, forvent dog ikke svar herfra i så fald….

Iøvrigt havde jeg nok også selv foretrukket det banner som Millar nævner, men som nævnt lavede jeg ikke flaget…

millar
      Bruger

Bohne: Det kan simpelthen ikke siger bedre !! 100 % enig i dine synspunkter omkring Eriks "ledelse" – eller manglen på samme !!!

LL86
      Bruger

Vores kære direktør forklarer det meget godt:

http://tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/agf-direktoer-de-kritiske-fans-har-ikke-forstaaet

– Den slags har hverken vi, holdet eller Erik brug for. De fans, som står for kritik som på Brøndby Stadion har ikke forstået, hvad det handler om. I den situation, vi er havnet I er der virkelig brug for den positive opbakning, siger Jan Christensen

Jeg synes direktøren er lidt arrogant i den udtalelse. Hvis de havde været lidt mere ydmyg og lyttet lidt tidligere var de måske ikke havnet i den situation og tror nogle af de fans som tog turen til Brøndby føler sig taget for givet.
      I et forhold bliver der givet og taget og det er ikke meget AGF har givet tilbage de sidste mange år og slet ikke i dette forår, og så skal man høre ER udtale sig om guld og grønne skove.
      Ydmyghed er en dyd.

Bohne
      Bruger

Tjae, set fra et marketingsmæssigt synspunkt så er det aldrig heldigt når direktøren i en virksomhed går ud og kritiserer nogle af sine stamkunder.
      Der kan selvfølgelig forekomme situationer hvor kunderne optager så mange ressourcer i forhold til hvad virksomheden tjener på dem at det så kan være en fordel at skille sig af med dem(Eks ballademagerne blandt FCKs fans og lign), men hvis han sætter sig ind i sagen her ville han nok opdage at det ikke er tilfældet her.
      Tilgengæld vil jeg gerne rose BS (eller hvem der nu er ansvarlig for mødet fredag) for at arrangere dette møde da dette netop er vejen frem, at skabe dialog med de som er utilfredse og så at forklare sig derigennem.

Jeg kan dog forstå at Jan C føler et behov for at bakke sin træner op, og for at opfordre til større opbakning mod Køge, begge dele meget forståeligt og helt rigtigt af ham. Jeg mener dog at han stadig kunne have gjort dette uden at anklage en del af kunderne i butikken for ikke at forstå hvad det hele handler om.
      Men så igen, det her er fodbold, og traditionen i AGFs ledelse samt mange andre fodboldklubber har vist gennem de sidste mange år været ikke at handle efter god skik i det almene erhvervsliv, så det er vel ikke så overraskende….
      Desuden vil jeg gerne understrege at jeg ikke føler mig ramt eller fornærmet på nogen måde, dette er blot en nøgtern konstatering fordi jeg nu har stor interesse indenfor marketing

Benny F
      Bruger

kimmolaineren skrev:
      Jeg synes direktøren er lidt arrogant i den udtalelse. Hvis de havde været lidt mere ydmyg og lyttet lidt tidligere var de måske ikke havnet i den situation og tror nogle af de fans som tog turen til Brøndby føler sig taget for givet.
      I et forhold bliver der givet og taget og det er ikke meget AGF har givet tilbage de sidste mange år og slet ikke i dette forår, og så skal man høre ER udtale sig om guld og grønne skove.
      Ydmyghed er en dyd.

Det sgu ikke let det her. Nu er direktøren så pludseligt arrogant, fordi han opfordrer til at støtte holdet på en positiv måde i en svær situation frem for at bruge kræfterne på at hetze træneren og/eller spillerne.

bjalde
      Bruger

@LL86

Nu skal hverken ledelse, trænere eller spillerstab blande sig i om fansne forholder sig kritisk til hvad der foregår i klubben.
      For mig at se kan det sammenlignes med en borgmester der klager over at den lokale sprøjte skriver om korruption eller lign. i hans kommune der i forvejen har store problemer, naturligvis i noget større skala!
      Hvis ikke vi forholder os kritisk til hvad der foregår, hvem gør så?

Jeg vil gerne tilslutte mig holdet der står ved meningen af banneret, men dog med et andet ordvalg.
      Forstår ganske enkelt ikke hvorfor mange folk ikke ønsker at forholde sig kritisk til de ting der foregår i vores elskede klub og bare opføre sig som nikkedukker der bare konsekvent støtter holdet uanset hvor ladt og dovent de spiller.
      Det her er AGF; spillere, trænere, ledelse, bodmedarbejdere, bolddrenge, samt chauffører, fysioterapeuter, lægestab og materialemænd skal vide at det ikke er acceptabelt at opholde sig i den hvide klub og ikke give 100 % hver gang man går på banen/kommer til træning/laver alt muligt andet der relaterer til klubben. Som jeg ser det, så bliver der ikke givet 100 % fra NOGENS side af i øjeblikket og det skal de have at vide prompte!

PS Jo, jeg mener også at bodmedarbejderne skal yde 100 %, jeg ventede forholdvis længe på min fadøl til sidste hjemmekamp!

Bubber
      Bruger

Bohne jeg forstår så udemærket grunden til a banneret blev lavet.
      Var også meget fortørnet over ansættelsen af ER. Bryder mig ikke om hans lidt-for-åbentmundedhed.
      Synes heller ikke det var nødvendigt, at gruppen skulle forklare dette, da bevæg grundene er mange og helt forståelige, set i lyset af hvilke følelser vi alle har for klubben.

Men… Problemet jeg ser, er at vi "sælger" dårlige nyheder til medierne, hvilket der på ingen måde er brug for.
      Deri ligger min bekymring om den slags aktioner, som banneret er en del af.

Synes også det er vigtigt, at tænke på, at den fodbold vi har set fra AGF med ER ved roret er væsentligt mere indbydende end tidligere tiders spil.

Benny F, jeg siger ikke at man ikke skal støtte positivt op, men som jeg siger synes jeg ikke udtalelsen er heldig og som andre siger i en anden tråd, så skulle han måske sætte priserne lidt ned til kampen mod Køge og give lidt tilbage til dem som bruger deres søndage, mandage, onsdage og penge på at følge holdet. Lidt mere respekt for dem som har været meget igennem i mange år !
      Og herre Yemini at sætte et banner op er det pludselig hetz af træneren ? Det er vel nærmere et wakeup call som de skulle have set for længe siden. Og ja ordvalget på banneret er ikke så heldigt det er vi enige i.

Bohne
      Bruger

@Bubber, kan sagtens følge dig og vil da som sådan og sige du har helt ret i at det rent mediemæssigt ikke er den bedste ide. På den anden side så har man jo næsten aldrig mulighed for at komme af med sin utilfredshed hvis man hele tiden skal tænke på hvordan det skader AGFs image, for ser man sådan på det så skader selv et negativt indlæg på et forum som dette (omend nok i mere begrænser omfang)

I dette tilfælde tror jeg dog ikke det har haft den store effekt, der er selvfølgelig blevet skrevet nogle artikler og det havde da selvfølgelig været bedst for klubben at være her foruden, men jeg tror nu nok at havde pressen ikke haft banneret at fokusere på så skulle de nok have fundet noget andet. Men dette er selvfølgelig kun spekulationer…

Tilgengæld kan man så sige at det måske bidrager til at differentiere AGF væk fra et kønsløst FC Midtjylland eller Randers eller lignende hvor folk blot bliver væk når de er utilfredse.
      Peter Brüchmann havde engang for et par år siden en længere blog/leder omkring kulturer i fodbold der endte med at konkludere at AGF og Brøndbys fans var helt specielle på dette punkt, at tilhørsforholdet til disse klubber stak meget dybere end de andre superligaklubber. (kan desværre ikke lige finde artiklen).
      Men jeg mener dette blot er hvad vi ser her. I stedet for at blive hjemme og surmule så tog folk med på Brøndby stadion, bakkede op og da kampen så mere eller mindre var afgjort så viste folk deres utilfredshed, og det var med til at differentiere os væk fra en klub som Esbjerg hvor der vel var omtrent 20 tilskuere til AaB-EFB eksempelvis. Som du siger rent mediemæssigt ikke det bedste man kunne gøre, tilgengæld tror det var tiltrængt for flere at komme af med utilfredsheden med Erik som var bygget op gennem meget lang tid

LL86
      Bruger

bjalde skrev:

@LL86

Forstår ganske enkelt ikke hvorfor mange folk ikke ønsker at forholde sig kritisk til de ting der foregår i vores elskede klub og bare opføre sig som nikkedukker der bare konsekvent støtter holdet uanset hvor ladt og dovent de spiller.

Hvis du ikke forstår det, så har du ikke læst vores indlæg. Men vi tager den en gang til for Prins Knud:

Når folk reagerer på banneret, så skyldes det at vi mener det modarbejder klubbens mål om overlevelse i superligaen. Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med Eriks præstation, men jeg vælger at gemme den kritik til overlevelsen er sikret, da jeg ikke mener det på nogen måde hjælper klubben… Tværtimod.

Dio
      Bruger

LL86 skrev:

bjalde skrev:

@LL86

Hvis du ikke forstår det, så har du ikke læst vores indlæg. Men vi tager den en gang til for Prins Knud:

Når folk reagerer på banneret, så skyldes det at vi mener det modarbejder klubbens mål om overlevelse i superligaen. Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med Eriks præstation, men jeg vælger at gemme den kritik til overlevelsen er sikret, da jeg ikke mener det på nogen måde hjælper klubben… Tværtimod.

Jamen så er det jo bare der vi er grundlæggende uenige. Jeg mener at klubbens mål om overlevelse forbedres markant hvis man hurtigst muligt (hellere igår end idag) skipper Erik af helvedes til, og lader en anden lave damage control på det skidt han efterlader.

Forresten synes jeg flere i denne tråd er en flok hyklere. I brokker jer over at banneret skaber negativ omtale og er med til at gøre overlevelsen sværere, nogen brokker sig endda over at ordlyden på banneret er infantil (må jeg le?), imend de i samme åndedræt kalder os for vatpikke og en skændsel.

Og Khaki, jeg har vidst aldrig skrevet at der ingen modstandere var af banneret på Brøndby stadion, jeg har derimod skrevet at modstanden på de første sider i denne tråd, hvor "net-fans" lystigt stempler nogle af AGF's allermest aktive fans som idioter, vatpikke and so on, ikke er udtryk for den generelle holdning på tribunen. Der var MANGE der støttede op omkring vores banner, ligesom vi efterfølgende har fået skulderklap fra flere sider. Ikke at det gør nogen forskel, men det betyder trods alt at vi er mange der synes du er en vatpik og en skændsel fordi du mener at stiltiende accept er bedre end protester over det lort vi præsenteres for i øjeblikket.

Og så vil jeg desuden liste ud herindefra igen. Jeg skrev i denne tråd fordi Hinge på en fin måde udbad sig en forklaring fra os, jeg skrev ikke for at "forsvare mig" eller for at modtage svinere fra folk jeg ikke kender.

Castro-AGF
      Bruger

Folk er forskellige og vi har allesammen hver vores holdning til alt i -og omkring AGF.
      Det skal man bare acceptere, og så fokusere på det vigtigste: Sammenhold og positive vibes til spillerne og hele teamet omkring holdet.
      Men uanset hvad, bør banneret på ingen måde have en effekt på Erik. Han kom til klubben velvidende at der er et ENORMT pres i Århus.
      Så jeg tror sgu ikke det har den store indflydelse, det banner…

LL86
      Bruger

Jamen så er det jo bare der vi er grundlæggende uenige. Jeg mener at klubbens mål om overlevelse forbedres markant hvis man hurtigst muligt (hellere igår end idag) skipper Erik af helvedes til, og lader en anden lave damage control på det skidt han efterlader.

Så du tror simpelthen at det banner får ledelsen til at fyre Gøglerik? Ha ha, det er nu meget sødt at i har så høje tanker om jer selv 🙂

Dio
      Bruger

LL86 skrev:

Så du tror simpelthen at det banner får ledelsen til at fyre Gøglerik? Ha ha, det er nu meget sødt at i har så høje tanker om jer selv 🙂

Er du dum eller bare dumsmart?

Selvfølgeligt tror jeg ikke det. Men det er det jeg (og mange andre) MENER og derfor YTRER vi det…. Kom nu lidt, så svært er det sgu da ikke at forstå?

LL86
      Bruger

Dio skrev:

LL86 skrev:

Er du dum eller bare dumsmart?

Selvfølgeligt tror jeg ikke det. Men det er det jeg (og mange andre) MENER og derfor YTRER vi det…. Kom nu lidt, så svært er det sgu da ikke at forstå?

Tænk sig, der skulle bare en lille provokation til for at få min pointe frem.

Jeres aktion er, som du selv siger, formålsløs. Til gengæld skaber den en masse ballade i pressen, og er med til at fjerne fokus fra den egentlige opgave; at undgå nedrykning.

Var det det værd?

aske
      Bruger

Det banner i Brøndby var typisk medløber mentalitet, de er der kun når det går godt.

Desværre er de der også når det går dårligt, og de gør alt hvad de kan for at ødelægge holdet, skabe splid i truppen og få pressen til at snage i holdet og se om den kan skrive noget mere om AGF.

Jeg kan på ingen måde respektere de handlinger som kun handler om at nedbryde, og midlerne helliger ikke målet.

Heldigvis kan man se en klar holdning herinde til den slags, og det synes jeg er fedt. Kan vi få Dio hans slæng isoleret så kan det være holdet og vores unge spillere kan bruge deres kræfter på at spille godt for AGF, og ikke skal bruge deres energi på bannere, smæderåb og hvad man ellers høre de "kritiske" fans mener er vejen frem.

Det er sådan AGF fans er, de støtter holdet, i tykt og i tyndt.

mvh.

Aske – En lalleglad fan

HB
      Bruger

Jeg har masser af respekt for folk der siger sin mening og formår at debatere på en ordentlig måde.
      I må hjertens gerne mene ER skal smides på porten etc.
      Det der trikker mig er?
      1. Når man viser et banner repræsenterer man så ikke hele flokken?
      Kanal9, ekstra bladet og BT mener det ihvertfald.
      2. Hvad havde i gjort hvis AGF nu havde vundet kampen?
      Slæbt det med indtil vi endlig tabte så i fik mulighed for at lufte jeres utilfredshed med ER
      3. Hvorfor skal det absolut være et banner? Er der måske et lille ønske om at alle tv seere og alle formiddags læserne og alle radio lytterne kunne se høre og læse om jeres utilfredshed?

Jeg mener vi er rigtig dygtige til at finde syndebukke her i klubben, så kan man kalde os og BIF specielle fans. Det er ikke den rigtige måde. Hvis man skulle klandre nogen var det ledelsen altså BSN,JC og self. ER.
      Jeg buher også når jeg er utilfreds og forsøger at pifte, men jeg ville afholde mig fra at bruge et banner. Det virker på mig som om det var opmærksomheden i søgte, mere end jeres budskab

Det banner var lige i øjet!!! Dejligt at se GH på banen igen..

Manden fucked vores Pokal helt op, for hvad???..

Jeg har ingen respekt for den mnd, og har aldrig haft det, evigt og altid har han været så meget efter GF, og gang på gang når vi skulle til heden stod han ugen op til og svinede os i pressen, han skulle aldrig have lov til at komme til klubben..
      Ganske vidst kan han ikke gøre for at i har så mange skader, men han kan da lade hver med at leje spiller ud når vi har en så smal trup.

Jeg mener helt og aldels ER kan holdes ansvalig for alle fiaskoer i denne sæson..

Noget andet jeg ikke forstår er hvordan i alverden folk kan have noget i mod smædesange og smædebanner. Det kan godt ske spillerne selv ved det ikke er godt nok, men når flaskedrengen i Fakta vælter alle flaskerne for han nok også en brmærkning fra chefen, selvom han god selv ved det ikke er smart.. Sådan er det og vil altid være.. Jeg orker simpelthen ikke folk der kan kalde andre medgangsfans pga af sådan et banner ("det man siger er man selv")..

Aske —> Når du mener det er medgangsfans, må jeg så lige høre hvor mange timer du ca. samlet set har lagt på et gulv og malede banner? Det må du da have gjordt mange gange når du kan kalde folk medgangs fans for sådan et banner..

Dio
      Bruger

@LL86

Formålsløs? Langtfra! Vi fik vist at vi er mange der er piv-trætte af ER og hans måde at køre tingene på. Det fører naturligvis ikke direkte til en fyring, men det sender et signal til klubbens ledelse om at der skal strammes op. Med ansættelsen af Tøfting kan det endda se ud som om de har lyttet!

@Aske

Indlæg som dit bekræftiger mig blot i at størstedelen der kommer med kritik af banneret, er internet fans der absolut intet aner om hvad der foregår i og omkring fanmiljøet i AGF.

Du kan jo pasende komme og fortælle mig og de andre "medløbere" mere om din holdning til os til næste malerdag, næste møde fanfraktionerne imellem eller næste møde mellem klubben og fanfraktionerne. Jeg er at finde alle de steder, fordi jeg (og forresten også flere af de andre der var med til at holde banneret) aktivt har deltaget i støtten af holdet igennem flere år. Vi har arrangeret ture, planlagt events, malet flag og lavet tifoer – også da vi spillede 1. division.

Sjovt nok er jeg ikke stødt på dig eller nogen af de andre hellige nogen af de steder.

Dio
      Bruger

@HB (og så bliver det altså også sidste indspark fra mig)

Jeg mener ikke vi repræsenterer hele flokken. Der var ikke tale om et rulleflag der dækkede hele tribunen. Der var ikke tale om en større event der fyldte hele tribunen.

Der var tale om 10-12 mand der viste et banner 3 min. før slutfløjft, efter vi havde set vores klub tage endnu et skridt mod divisionen. Hvis pressen ikke kan forstå at en tribune udgøres af en masse mennesker og grupper med forskellige holdninger og tilgange til fodbold, så er pressen nogle idioter. Hvis de folk der læser artiklerne ikke kan forstå det – så er DE nogle idioter. Det er åbenlyst for enhver, med blot et gran hjernekapacitet, at ingen taler for samtlige AGF fans – især ikke når der er tale om et enkelt banner vist kort før slutfløjt.

bjalde
      Bruger

Tak til Dio for at give LL86 præcis det svar jeg ville have givet, inden jeg selv nåede til computeren igen!

LL86: At sige sin mening er aldrig formålsløst! Hvis fansne omkring klubben stiltiende accepterede at holdet tabte kamp efter kamp uden at forlange konsekvenser for trænerne eller spillerne, så er jeg sikker på at der vil gå længere tid før ledelsen afskiber vedkomne.
      Hvis fansne derimod alle råber i kor (forudsætter at alle er enige) at træneren skal fyres, laver tifoer og får disse vist på tv, så vil det i sig selv øge presset på ledelsen. Derudover vil pressen tage emnet op og den vej rundt også øge presset på ledelsen. Kald mig naiv, men er ganske overbevist om at man som fan kan gøre en forskel.

Aske: Tror ikke lige du skal regne med at det er medløberfans der lavede og holdt det banner i betonslummen.

HB
      Bruger

@DIO Pressen er idioter, læserne er idioter. Hvis man ikke havde set kampen og kun læst EB troede man at det var helt fortjent at BIF vandt kampen. Signalværdien er enorm med et banner det ved du ligesåvel som jeg. Og specielt 3 min før slutfløjt, I var meget eksponeret i tv
      At kalde dig en medløbsfan er da vist årets overdrivelse. Stor respekt for det arbejde du og andre gør til diverse aftener RESPEKT.
      Men du må også klare et hak i tuden når du nu stikker den ud

aske
      Bruger

Dio – Det har vi været igennem mange gange før, jeg er alt for gammel til at male flag og synes iøvrigt heller ikke det er sjovt længere. Men da jeg var 20 havde jeg også flag på stadion og halstørklæder ud af bilen på vej i fuld far til kamp, enten på stadion eller udebane ture.

Du gemmer dig altid bagved at du rejser rundt og svinger et flag i ny og næ. Men du forholder dig ikke til om det du så laver på andre tidspunkter af kampen så er iorden.

Vi debattere fankultur nu, og jeg skrevet mange gange hvad jeg mener om at ganske få personer kan tage resten af fanflokken som gidsel. Det skete i søndags, eller da man valgte at blokere en bus i Randers.

Jeg synes du ofte beviser igennem din argumentation at du er medløbsfan, for måske kan du svinge et flag, og jeg synes det er flot. Men ofte så er det jo også jer, som svinger kniven overfor holdet og spillerne, og får dem til at præsterre væsentlig dårligere end de ellers ville have gjort.

Men hvis du nu tog og lagde det der "kritiske fan" af dig, og koncentrerede dig om at støtte holdet maksimalt hele tiden, så ville støtten måske have været større. Du stod jo ikke ligefrem og heppede holdet frem til sidst i Brøndby vel? Ergo ville jeg have foretrukket du blev hjemme ligesom de andre medløberfans.

Der var trods alt fans i Brøndby som støttede holdet i hele kampen, og ikke kun i de 10 sekunder holdet løb på banen med flag og indtil de kom bagud. For det er jo præcis det der sker, det så jeg i Randers blandt andet, for der var jeg da.

Men til slut vil jeg sige at jeg da håber I snart finder nye veje at bakke holdet op på, istedet for altid at hvæsse knivende og nedgøre spillere/trænere. Jeg vil supergerne have flot tifo, maksimal opbakning og fede chants, så spillerne mærker AGF fans er specielle. Det er jo derfor AGF har mange fans, man tiltrækker ikke nye fans eller en bedre kultur ved at være kritisk, og det støtter heller ikke holdet.

mvh.

Aske

Fanoe
      Bruger

1-0 til Aske.

LL86
      Bruger

@ aske:
      Kunne ikke have sagt det bedre selv, omend jeg synes du strammer den en smule med "medløber-fan" postulatet.

chilli
      Bruger

@Dio:

[i][/i]"Det fører naturligvis ikke direkte til en fyring, men det sender et signal til klubbens ledelse om at der skal strammes op. Med ansættelsen af Tøfting kan det endda se ud som om de har lyttet![i][/i]
      "

Nu skal du heller ikke få alt for høje tanker om dig/jer selv. At Tøffe skulle tilknyttes klubben har andre opfordret til længe før du end overvejede, at male det banner.

Og bare fordi du står med et flag eller et banner er du altså slet ikke en bedre fan, end ham der sidder og klapper i hænderne.

salling23
      Bruger

LL86
      @ aske:
      Kunne ikke have sagt det bedre selv, omend jeg synes du strammer den en smule med "medløber-fan" postulatet.

Forstår godt Askes udtalelse om 'medløber-fan' – ikke at jeg mener at Dio er det, men man svarer som man bliver tiltalt. Ifølge Dio er vi jo alle 'internet-fans'

Der er lidt skolegård over det: Er du ikke enig med mig, så – Er min far stærkere end din far 😉

Synes det er fantastisk, hvordan diverse smagsdommere herinde konstant skal belære de mest inkarnerede fans om, hvornår man er en rigtig fan, og hvornår man er medløber.

Jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor man skal bakke en mand op, som er i fuld gang med at køre vores klub i sænk. Alt det som Ove P har bygget op for os, har den mand efterhånden ødelagt. Han er grunden til, at vi idag er, hvad vi har været siden, vi sidste vandt medaljer. Et bundhold. Derfor kan jeg ikke andet end at hylde de folk, som stod bag banneret i søndags. De har, i modsætning til langt de fleste herinde, nosserne til at sige fra. Mere af det!

MVH
      "En skændsel for klubben" 😉

chilli
      Bruger

"Synes det er fantastisk, hvordan diverse smagsdommere herinde konstant skal belære de mest inkarnerede fans om, hvornår man er en rigtig fan, og hvornår man er medløber."

Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvem der er mest inkarneret. Ham der vifter med et flag, står med et banner, eller ham der bare er kommet på stadion de sidste 25 år, og sidder på hans fasteplads, som han har betalt og haft de sidste 24 år, hvor han stille sidder og klapper i ny og næ??

Jeg er fuld ud klar over, at jer den "yngre" generation tror, at I er de eneste rigtige inkarnerede fans, og derfor har eneret på at ytre jeres holdninger. Men vi er altså mange, som har fulgt holdet i 10-20-30-40-50 år, som også har ret til en holdning.

"Jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor man skal bakke en mand op, som er i fuld gang med at køre vores klub i sænk. Alt det som Ove P har bygget op for os, har den mand efterhånden ødelagt. Han er grunden til, at vi idag er, hvad vi har været siden, vi sidste vandt medaljer. Et bundhold."

Tror godt nok at 95% af "de rigtige" fans, i runde 7 syntes ER var gud!, nu har skader, og andre faktore så gjort at tingene ikke er gået holdets eller ER's vej, derfor kan vi jo godt bakke holdet og ham op.
      Nej, sådanne tåber som dig har AGF absolut ikke behov for, kan du ikke begynde, at holde med Horsens, eller Randers jeg tror de har trænere lige efter din smag!

HamDenLange
      Bruger

chilli skrev:
      Jeg er fuld ud klar over, at jer den "yngre" generation tror, at I er de eneste rigtige inkarnerede fans, og derfor har eneret på at ytre jeres holdninger. Men vi er altså mange, som har fulgt holdet i 10-20-30-40-50 år, som også har ret til en holdning.

Selvfølgelig – glæder mig til at se dit banner til HBK-kampen!

bjalde
      Bruger

chilli skrev:
      "Synes det er fantastisk, hvordan diverse smagsdommere herinde konstant skal belære de mest inkarnerede fans om, hvornår man er en rigtig fan, og hvornår man er medløber."

Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvem der er mest inkarneret. Ham der vifter med et flag, står med et banner, eller ham der bare er kommet på stadion de sidste 25 år, og sidder på hans fasteplads, som han har betalt og haft de sidste 24 år, hvor han stille sidder og klapper i ny og næ??

"Jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor man skal bakke en mand op, som er i fuld gang med at køre vores klub i sænk. Alt det som Ove P har bygget op for os, har den mand efterhånden ødelagt. Han er grunden til, at vi idag er, hvad vi har været siden, vi sidste vandt medaljer. Et bundhold."

Tror godt nok at 95% af "de rigtige" fans, i runde 7 syntes ER var gud!, nu har skader, og andre faktore så gjort at tingene ikke er gået holdets eller ER's vej, derfor kan vi jo godt bakke holdet og ham op.
      Nej, sådanne tåber som dig har AGF absolut ikke behov for, kan du ikke begynde, at holde med Horsens, eller Randers jeg tror de har trænere lige efter din smag!

Du mener at du som fast AGF-supporter gennem de sidste mange år har ret til også at blive hørt, selvfølgelig har du det, MEN DET HAR VI ANDRE OGSÅ!
      Hvorfor er det at den del af fankulturen i Aarhus der ikke var enige med teksten på det banner mener at de har ret til at kalde "bannermagrene" og deres opbakning for tåber, vatpikke og des lige?

Lad dog vær med at kalde folk med en anden mening end jer selv for tåber, ellers kan vi sq lige så godt sidde i hver sin lejr og række tunge af hinanden i stedet for at have en saglig debat om noget vi er uenige om.

chilli
      Bruger

@Hamdenlange:

Jeg nøjes forhåbentlig med at klappe, når vi score. :O)

chilli skrev:
      Jeg er fuld ud klar over, at jer den "yngre" generation tror, at I er de eneste rigtige inkarnerede fans, og derfor har eneret på at ytre jeres holdninger. Men vi er altså mange, som har fulgt holdet i 10-20-30-40-50 år, som også har ret til en holdning. !

Fuldt ud enig.
      Jeg har super meget respekt for jer, som har fulgt klubben igennem så mange år. Påstår slet ikke, at os fra den yngre generation er bedre end jer. Generelt synes jeg slet ikke, der er en opskrift på, hvordan man er en rigtig fan.

Problemet er bare, at det tit og ofte er jer, der har fulgt holdet i så lang tid, som har problemer med at acceptere fans med andre holdninger end jeres egen, og på usaglig og barnlig vis, sviner jeres medfans til, som var I nogle forvirrede teenagere. Khaki er et glimrende eksempel, og synes egentlig også du er lidt derhenne af med dine udtalelser.

Synes det er totalt mangel på respekt fra jeres side, når I synker ned på så dybt et niveau og begynder at kalde jeres medfans for tåber, skændsel, medløberfan, vatpikke og jeg kunne blive ved. pga. at en flok fans ytre deres mening om vores træner.

Os fra den yngre generation har ligeså meget ret til AGF som I har (hvor åndsvagt og barnligt det end lyder, men det er åbenbart det niveau, vi er nede på). Vi er, som du ellers nok tror, altså ikke bare begyndt at holde med AGF indenfor de seneste par år. Vi har skam også været der i lang tid. Personligt har jeg fulgt AGF, siden min far tog mig med som 4 årig første gang. Og det er mange år siden.

Andre Jensen
      Bruger

Der er åbenbart nogen herinde der mener at Erik er hævet over klubben, siden det ikke er tilladt at komme med kritik af ham på stadion.
      Jeg er af den holdning at "Ingen er over klubben" og at alt kritik derfor er helt i orden.
      Også kritik af fans for den sags skyld.
      Kritikken kommer jo fordi folk er bekymrede for klubben, og ikke fordi at folk har et behov for at svine andre til.

Dem der bruger deres energi på at fokusere på et rimelig harmløst banner efter endnu et nederlag, ja de virker i mine øjne ikke særligt bekymrede over resultaterne.
      Er det virkelig det banner Jeres fokus er på i denne svære tid?
      Voreherre bevares.

Og til dem der tror at banneret skader klubben i den situation vi er i:
      Tjaaa, er I nu helt sikre?

Der var en lignende debat efter kampen i Randers, hvor en del valgte at vente ved spillerbussen for at give udtryk for mishaget ved resultaterne.
      Der mente folk også at det kun var til skade.

I de efterfølgende kampe hed resultaterne.
      AGF – FCK 0-0
      Esbjerg – AGF 0-4
      AGF – Randers 0-0

Jeg vil ikke stå og påstå at aktionen nødvendigvis spillede ind her, men jeg vil da konstatere at den i hvert fald ikke gik ud over spillernes præstationer i de efterfølgende kampe.

HB
      Bruger

Så er det vel også iorden at kritisere et banner der ikke repræsentere hele gruppen og som tilmed med et brovtent budskab.

Apropos ER så mener jeg at kritikken af ham er useriøs. Prøv at lægge mærke til hvor mange chancer AGF egentlig skaber i de sidste kampe der har ihvertfald været 2-3 store chancer i hver kamp. At så vi ikke formår at sætte dem ind er vel ikke ER's skyld.

Mht Nando's udlejning tror jeg at Nando ikke ville være i AGF længere, og der var vel ingen der kunne forudsige at Dioh's fik spille blokade samt at Graulund fik en disco prolaps i nakken.

Bubber
      Bruger

Nej, men man bør lige tage en snak med gud, om fremtiden inden man lejer spillere ud. Ikk?

Denne tråd burde snart lukkes, da folk snakker ved siden af hinanden og over og under…
      Der er ingen der kommer nogle vegne ved:
      "Jeres banner var dumt, i er stupide."
      "Hold kæft, vi er rigtige fans. Erik skal fyres."
      "Erik skal ikke fyres, I er vatpikke"
      "Vatpikke."
      "Vatpikke."
      "Jeg kommer altid på stadion."
      "Jeg er kommet der de sidste 20 år."
      "Vatpikke."

Er ordet vatpik, nogensinde blevet brugt så mange gange i en tråd før?

chilli
      Bruger

@Hejmeddiglillemand:

Jeg kan virkelig ikke forstå, hvorfor man skal bakke en mand op, som er i fuld gang med at køre vores klub i sænk. Alt det som Ove P har bygget op for os, har den mand efterhånden ødelagt. Han er grunden til, at vi idag er, hvad vi har været siden, vi sidste vandt medaljer. Et bundhold. Derfor kan jeg ikke andet end at hylde de folk, som stod bag banneret i søndags. De har, i modsætning til langt de fleste herinde, nosserne til at sige fra. Mere af det!

Jeg kaldte dig en tåbe pga. ovenstående, og jeg skal gerne gøre det igen såfremt du virkelig mener det. Sjovt nok har en del "fodbold eksperter" sagt, at det spil AGF viste i efteråret var noget af det bedste de har vist i mange mange år, at så en masse omstændigheder, samt en kollektiv down periode i efteråret (se OB nu), har gjort, at spillere, og trænere efterhånden synker dybere og dybere ned i dyndet, og vi nu skal spille om nedrykning, er altså ikke efter MIN bedste overbevisning et udtryk for at klubben er bombet 10-12 år. tilbage!

Stoei
      Bruger

Var i Brøndby, så ikke banneren? Var den oppe længe?

Bubber
      Bruger

@Stoei

Der stod nogle personer med det. Det var vel ca. langt nok til at en syv personer kunne holde det – eller noget i den stil.
      Så det kun på fjerner'n, hvor der til sidst blev zoomet ind på det.
      De tog det op i det, tror jeg de skrev, 83. minut og til efter kampen.

Stoei
      Bruger

Bubber skrev:

@Stoei

Der stod nogle personer med det. Det var vel ca. langt nok til at en syv personer kunne holde det – eller noget i den stil.
      Så det kun på fjerner'n, hvor der til sidst blev zoomet ind på det.
      De tog det op i det, tror jeg de skrev, 83. minut og til efter kampen.

Okay, små hjerner små fornøjelser 🙂
      Jeg synes faktisk det er okay men udtrykker sin holdning, at jeg så ikke selv kunne finde på at stå med sådan en banner er en anden sag. Jeg tror ikke dem der har stået med banneren har tænkt "Haha nu gør vi noget negativt mod AGF", og så længe folk giver udtryk i håb om at hjælpe AGF kan det ikke pisse mig af.

Bubber
      Bruger

Hmm.. Nej heller ikke mig som sådan, mit eneste problem er, at det KAN skabe dårlig omtale i pressen.
      Synes som sådan, at vi fans, internet eller stadion :), har lov til at udtrykke hvad vi så overhovedet lyster – om klubben. Politiske og hadske fraktioner, skal holde deres munde overordentligt lukkede.
      Derudover syntes jeg, som der er sagt så mange gange før, at sprogvalget er uheldigt og "brøndbysk" … Men mig om det.
      Synes det var vigtigt at høre, fra "bannerfolket", at de først havde taget det op så sent i kampen.
      Ingen er fredet i klubben, men så længe der kæmpes samme kamp, vil jeg stå ved klubbens valg! (Lige pånær om Jon Dahl kom til klubben… Uhhh :@)

Hansen
      Bruger

100% respekt for aktionen til træning i dag. MEN, hvor var alle de folk som bl.a. i denne tråd har himlet op om hvor dårlig stil det var med det banner i Brøndby? Føj hvor har jeg absolut ingen respekt for folk som har alt i munden og på ingen måde kan sætte handling bag.

Luke2000
      Bruger

Hansen skrev:
      100% respekt for aktionen til træning i dag. MEN, hvor var alle de folk som bl.a. i denne tråd har himlet op om hvor dårlig stil det var med det banner i Brøndby? Føj hvor har jeg absolut ingen respekt for folk som har alt i munden og på ingen måde kan sætte handling bag.

Hvad mener du? Men er enig i at det er super at der på den måde bliver givet opbakning til holdet.

Men hvis det betyder at det var fordi at folk der har skrevet i tråden ikke var der, må jeg spørge hvordan ved du det?

Så vidt jeg ved var der ca. 50 og tror da ikke der er over 50 indlæg i den tråd her. (Af forskellige brugere mener jeg)

Forresten Tillykke med dit første indlæg, det er altid dejligt når folk lige opretter sig kun for at svinde dem der bruger siden.

Luke2000
      Bruger

Fejl

Hansen
      Bruger

@Luke2000

Jeg har af forskellige grunde ikke brugt siden her i et langt stykke tid. Hvis du er en lille smule inden i fanscenen vil du vide at jeg bestemt ikke er helt grøn i det her game.

Jeg mener bare, at hvis man har den holdning at banneret i Brøndby ikke var på sin plads, og hvis man samtidig gør SÅ meget ud af det som der er blevet gjort ud af det herinde, ja så er det også ens simple pligt at møde op til støtteaktionen. Alt andet viser bare endegyldigt at man har det hele i munden og ikke er villig til at gøre nogen som helst form for indsats selv.

Så ja, til de af jer som har brokket jer over banneret i den her tråd og IKKE var til stede i dag: Tænkt jer venligst om næste gang i brokker jer over folks initiativer hvis i ikke selv er villige til at yde en indsats. På forhånd tak.

Beikes
      Bruger

Sikke da en gang fordrukken vrøvl! Kan man nu ikke have en mening, uden at man skal bevise sin integritet, gennem fysisk tilstedeværelse? 😆

salling23
      Bruger

Nu er jeg selv én af dem der foreslog det gode initiativ, som løb af stablen fredag formiddag – samt for den sags skyld én af dem so har ytret min mening herinde. Man hav de valgt at placere støtten i fredags, hvor det var store konfirmations fredag – er sikker på at det har afholdt flere end mig fra at deltage!
      Desuden må jeg give Beikes ret

Hansen
      Bruger

Jeg gider bare ikke høre på folk der har det hele i munden.

DoktorGF
      Bruger

Så er det hersens internet vist ikke noget for dig… 😉

Andre Jensen
      Bruger

Vi er rykket ned og træneren er fyret.

Lad det være en lektie i fremtiden, til ikke at lytte til nlg og andre lalleglade typer.

I tog fejl….igen igen

Groggster
      Bruger

@ Andre Jensen

Har du overvejet, at din og andres pessimisme måske var med til at smadre klubbens forår?

Jeg har intet til overs for din kommentar. Den er så latterligt arrogant og meningsløs, at det er til at brække sig over!

Selvfølgelig skal man sgu da støtte op om træneren og holdet, når alt ser værst ud – det er jo indbegrebet af en fan!!

2006
      Bruger

Enig.

Dem der stod med banneret i Brøndby, bærer også deres del af skylden for nedrykning – ihvertfald ikke mindre end ER B)

Krummede tæer dengang og gør det stadig.. Det er de typer, der æder en klub op indefra.

LL86
      Bruger

Andre Jensen skrev:
      Vi er rykket ned og træneren er fyret.

Lad det være en lektie i fremtiden, til ikke at lytte til nlg og andre lalleglade typer.

I tog fejl….igen igen

Ja da. Hvis træneren var blevet fyret havde vi helt sikkert vundet guld.

aske
      Bruger

Jeg synes stadig at det "banner" var håbløst samt de andre aktioner der var dengang, det skaber en negativ spiral og har intet med at støtte et hold. Og når man taler om "ydre pres" som får AGF til at præstere dårligere end andre hold, så er det præcist sådanne aktioner som får holdet til at spille dårligere, så hvis man er AGF fan og ønsker holdet det bedste, så håber jeg man finder ud af at det ikke er den bedste løsning.

Til gengæld synes jeg der efter "banner" aktionen, var en rigtig fed stemning og markant støtte til drengende på banen i de resterende kampe. Det holdt desværre ikke sportsligt, men jeg synes, og det var nogen fede oplevelser på tilskuerpladserne.

Hvis fanscenen i Aarhus kan fortsætte med den stil, så forudser jeg at AGF får den støtte der skal til, drengende bliver motiveret af støtten til at give alt, og de unge vil endda måske overpræstere, og det er hvad jeg ønsker, at stadion er stedet for drengende føler sig hjemme, og at det er et trygt og godt sted at spille. AGF fans skal være kendte for den gode stil, uanset om vi taber eller vinder, og høj volumen på tilskuerpladserne, præcis som der var på c1-c3 i de sidste kampe, det får også os i C6 med. 🙂

mvh.

Aske

bjalde
      Bruger

2006 skrev:
      Enig.

Dem der stod med banneret i Brøndby, bærer også deres del af skylden for nedrykning – ihvertfald ikke mindre end ER B)

Krummede tæer dengang og gør det stadig.. Det er de typer, der æder en klub op indefra.

Jeg håber virkelig det der er en dårlig joke. Hvis du mener at banneret og de folk der stod for det er medskyldige i klubbens nedrykning er du i den grad snæversynet, for det kunne da lige så godt være de lalleglade fans der IKKE krævede ER fyret der er skyld i det.

Kan sagtens følge de mennesker der mener at man skal støtte holdet uanset hvad og jeg har stor respekt for disse mennesker, de besidder en tålmodighed jeg langt fra har!
      Jeg har tilgengæld ikke respekt for den, desværre meget store del af denne gruppe af mennesker, der mener at de er udpeget af den hvide fodboldgud til at fortælle alle andre fans præcis hvordan holdet skal støttes og mener at alle der ikke deler deres holdning ikke er rigtige fans.
      At vi næsten allesammen har forskellige meninger om hvordan holdet skal støttes kan man jo ikke sige noget til, men jeg mener virkelig at de mennesker der er så hellige og sidder og peger fingre af andre fans kigger bare en lille smule indad.
      Jeg var fra starten en af ER-skeptikerne og har aldrig lagt skjul på at jeg ikke brød mig om hans tilstedeværelse i klubben.
      Jeg sidder ikke her og siger at jeg havde ret og at der var andre der tog fejl, men forstår ganske enkelt ikke hvorfor alle jer der gerne så ER blive i klubben ikke bare kan overveje muligheden for hvad der kunne være sket hvis han var blevet fyret med 6-8-10 kampe igen.

HB
      Bruger

Hvis og hvis min røv var spids og fyldt med chokolade så kunne jeg sprøjte med den og så var alle glade 🙂
      Puha man bliver helt solbrændt af bagklogskabens klare skin

aske
      Bruger

Bjalde – du kan sagtens have en pointe i at ER skulle være fyret, det er sådan en ting vi aldrig finder ud af. Og det skal da debatteres, så langt så godt.

Men der hvor kæden falder af, er når man via sine ytringer får holdet til at spille ringere end det reelt er.

Banneret i sig selv er ikke årsagen, men det var jo ikke det eneste. Der har jo været smædekampagne mod vores målmand, der har været folk som har stået og fulgt holdet til bussen både hjemme og ude. Der har været piften og råb af holdet, og især stemningen i Randers hvor de udlignede og resten af kampen, var direkte ubehagelig fra en stor gruppe i det jeg kalder midten af de mest dedikerede.

Intet af det ovenstående hjælper klubben, tværtimod så får det spillerne til at præstere dårligere, man taber nemmere kampende og en spiller som Dioh var jo nærmest et nervevrag til sidst.

Så kan man komme med det letkøbte argument, med at hvis de ikke kan tåle mosten så skal de lade være. Hvorimod jeg vil sige, kan det virkelig være rigtigt at vi skal have fodboldrobotter i AGF, for at de har en chance for at overleve som spiller?

Enden på det hele er, at jeg ikke har set een eneste klub i Europa endnu, som har haft stor succes med "kritiske" fans som kræver dit og dat. Tværtimod skal man bare kigge imod eks. Lazio for at se hvor galt det kan gå, på trods af at klubben har et kæmpe potentiale, men det bliver holdt nede af fansende og forventningerne, det vil jeg gerne have ændret i AGF.

mvh.

Aske

bjalde
      Bruger

aske skrev:
      Bjalde – du kan sagtens have en pointe i at ER skulle være fyret, det er sådan en ting vi aldrig finder ud af. Og det skal da debatteres, så langt så godt.

Men der hvor kæden falder af, er når man via sine ytringer får holdet til at spille ringere end det reelt er.

Banneret i sig selv er ikke årsagen, men det var jo ikke det eneste. Der har jo været smædekampagne mod vores målmand, der har været folk som har stået og fulgt holdet til bussen både hjemme og ude. Der har været piften og råb af holdet, og især stemningen i Randers hvor de udlignede og resten af kampen, var direkte ubehagelig fra en stor gruppe i det jeg kalder midten af de mest dedikerede.

Intet af det ovenstående hjælper klubben, tværtimod så får det spillerne til at præstere dårligere, man taber nemmere kampende og en spiller som Dioh var jo nærmest et nervevrag til sidst.

Så kan man komme med det letkøbte argument, med at hvis de ikke kan tåle mosten så skal de lade være. Hvorimod jeg vil sige, kan det virkelig være rigtigt at vi skal have fodboldrobotter i AGF, for at de har en chance for at overleve som spiller?

Enden på det hele er, at jeg ikke har set een eneste klub i Europa endnu, som har haft stor succes med "kritiske" fans som kræver dit og dat. Tværtimod skal man bare kigge imod eks. Lazio for at se hvor galt det kan gå, på trods af at klubben har et kæmpe potentiale, men det bliver holdt nede af fansende og forventningerne, det vil jeg gerne have ændret i AGF.

mvh.

Aske

Kan sagtens følge dig i at det kan være et seriøst pres på spillerne når fansne råber dit og dat, men jeg mener ikke at du bare kan afskrive det med at "hvis de ikke kan klare mosten" som et letkøbt argument; flere af stamspillerne i AGF har abenlyst ambitioner om at komme til udlandet og en liga som den tyske er her meget oplagt. Hvordan tror du presset er dernede? Flere tilskuere, større penge, større stadions, større og flere stjerner, præstationslønnede kontrakter, you name it. Hvis de ikke kan klare at der bliver råbt og buhet af dem på et danske stadions med 12.000 tilskuere, hvordan tror du så de reagere når de kommer til Gelschenkirchen og spiller foran 78.000? Kan godt være du mener at kritikken får spillerne til at spille dårligere, jeg er så af den mening at hvis du som prof. fodboldspiller er så nem at hyle ud af den, så skal du finde dig et andet job. Desuden er jeg af den mening at Dioh ikke kunne blive ringere, ligemeget hvor meget mere der blev råbt af ham. At vi i AGF kræver at spillerne i det mindste kæmper når spillet ikke fungere og beder spillerne løbe en ekstra meter for deres holdkammerater, mener jeg virkelig ikke er for meget forlangt. Desuden mener jeg at det ikke alene er en mulighed at vise et banner som det i BØF, det er vores pligt! Vi har jo set hvad det endte med, fordi ledelsen som altid bare lader stå til. Da vi som fans ikke kan udskifte ledelsen (medmindre vi kan få fat i aktiemajoriteten) så kan vi i det mindste prøve at påvirke den. At nogle fans så mener at ER skulle blive (hvilket jeg ganske enkelt ikke kan forstå) har de jo også lov til at mene, men er virkelig træt af den form for tyranni de prøver at indføre ved at svine de mennesker der ytrer en anden mening end dem selv til.
      Slutteligt mener jeg ikke at du på nogen måde kan drage paralleler mellem AGF og SS Lazio, Lazios ultras har utrolig meget magt i klubben og deres fanscene er utroligt godt organiseret, hvilket man bestemt ikke kan sige om vores. Der findes kritiske fans over hele verden, FCK har dem også, de behøver bare ikke åbne munden fordi FCKs spillere, ledelse og generelle stab kan finde ud af at gøre deres arbejde ordentligt. Mig bekendt dukkede de op sidst AaB vendt guld med et gigantisk banner med teksten "Sølv er ikke København værdigt", det kan man da vist kalde kritiske fans, men klubben klarer sig jo fint alligevel!

Viser 122 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.