fbpx

Annullering af Lindkvists mål?

Forside Fora AGF Annullering af Lindkvists mål?

Viser 32 svartråde
  • Forfatter
      Dladla
      Bruger

Følgende er sakset fra Politikens hjemmeside:

"Det andet – sat ind af Ulrik Lindkvist – så ud til at være en dommerfejl, da bolden kom fra en Esbjerg-fod".

Har de ret i det? Eller gælder reglen ikke, når det er en ripost fra Winde?[think]

salling
      Bruger

læg mærke til til at ham bolden blev sparket ind på brugte hånden bevist, den havde gået ind ellers, det vil sige straffe til AGF og rødt, jeg så den i tv, det var så latterligt,:( så hvis ikke der var mål var der kæmpe straffe,

Bergmania2
      Bruger

enig, men det er bare bittert..

Kaluzny
      Bruger

Ja jeg er desværre også enig :(. Bevidst hånd på bolden, der værste er dog at ikke engang onside tager fat i sådan en situation…. Der er spillet hvad 20 min eller lign… dvs 1-1 og esbjerg med 10 mand på banen i 70 min… bare ikke godt nok af dommeren.

mikle
      Bruger

vi kan ikke ændre på noget herfra – men kan blot understrege at dommmerstandarden i DK er faldende… Jesper O og hans trofaste svende af en samling fjolser tager teten og udgør et perfekt pædagogisk eksempel på hvordan en kamp ikke skal ledes!

Han lægger en linie som han alligevel ikke holder og det går begge veje… – han er bare en direkte ringe dommer. Eneste korrekte dom var rødt kort til UL.

Vi må tilbage til træningsbanen og få genskabt det presspil / angrebsspil vi har vist tidligere i sæsonen. det nytter sq ikke noget at kaste skylden på dommeren – han kan jo ikke vinde kampen for os… eller vent – det var sq da sådan vi fik 3 point mod søndertyske [think][think][think];)

Fra de 2 vinkler jeg så situationen var det ikke til at se om det var bevidst eller ej. Men hånden var der da. Og siden den ikke er inde langs siden, så er der i hvert fald straffe.

Synes egentlig også godt man kunne dømme straffe på situationen med Dioh, hvor bolden rammer en modstander på armen. Manden har den heller ikke inde langs siden der. Men der er det måske mere Dioh der prøver på at ramme hånden. Umuligt at se synes jeg. Men kommentatoren var ikke enig med mig.

Kalhave
      Bruger

Skandaløst at Onside ikke fokuserer på stuationen – der er klokkeklart straffe og rødt kort. Men man vil åbenbart hellere bruge an masse tid på at fortælle, at nu er Troel Bech pludselig verdens bedste træner (igen).

Flovt af TV3.

Ays
      Bruger

Begge annullerede mål er for så vidt ok, der er forholdsvis klar offside i begge tilfælde.. men på Ulrik's "scoring" er der KLART straffespark – typisk AGF at vi får en smidt ud for samme forseelse i anden halvleg 🙁

lakmus
      Bruger

Der kan ikke både være offside og straffe. Jeg vil tro at efter som det er i skudøjeblikket offside dømmes ud fra, må det være den første kendelse, der dermed annullerer hånden på bolden der er efter offsiden er dømt. Det problematiske er så om det først er når lindkvist rammer bolden, at offsiden blir dømt. I så fald er det hånden på bolden der burde være den første kendelse og dermed give et straffe.

Eraticator
      Bruger

Hvis Lindkvist er offside i skudøjeblikket skal der dømmes offside, selvom bolden kommer fra Winde.

Steen6372
      Bruger

Lindkvist var i hvert fald klart offside, ingen tvivl om det. Og det er vel linievogterens flag dommeren reagerer på. Og så er alt andet vel ligegyldigt? Ellers skulle dommeren gå ind og vurdere at Lindkvist ikke havde indflydelse på spillet i skudøjeblikket. Det vurderede han så åbenbart ikke.

I skudøjeblikket er Lindkvist ikke offside da han ikke har indflydelse på spillet selvom han står i offside position. Han er først offside da bolden ryger hen til ham. Så derfor må man konkludere at hverken dommer eller linjedommeren har set at bolden kommer via en efb spillers hånd. Desværre…for der var klokkeklart straffe.
      Jeg undrede mig også over den manglende fokus på situationen efterfølgende.

aske
      Bruger

Nu er jeg jo ikke dommer, så muligt jeg har misforstået reglen, og jeg så heller ikke at der var hånd på bolden, det lagde jeg slet ikke mærke til.

Men når det er sagt, så dømmer linievogteren fordi UL er offside i skudøjeblikket, og det er som sådan korrekt nok.

Men det med offsiden bliver først aktuelt idet at UL rent faktisk har indvirkning på spillet, dvs. da bolden bliver sparket og rammer spilleren på hånden, der har UL ikke nogen indvirkning, og hvis det er som folk fortæller, så er der naturligvis straffe.

Normalt er det jo en aflevering til en medspiller, hvor man kigger, men i det her tilfælde er det jo en løs bold, og derfor kigger man tilbage og ser om spilleren var i offside da spilleren sparker.

Udover det så synes jeg nu ikke det klæder os fans at kritisere dommeren, det er desværre ret typisk modefænomen at skyde skylden på dommeren. AGF havde bare ikke marginalerne på vores side, og det var sådan en kamp. Andre gange er det jo os som har været svineheldige og vi vandt jo en fin kamp imod Sønderjyske hvor vi havde dommeren på vores side, så sådan skifter det hele tiden.

mvh.

Aske

Jesboy
      Bruger

@aske

Det er faktisk ikke så indviklet: Jens Gjesings skud ville være gået i mål hvis ikke esbjerg spilleren tager hånden til hjælp og i den situation ville Lindkvist ikke have haft nogen indflydelse på spillet. Derfor kan der ikke dømmes offside, men derimod straffespark og rødt kort til efb spilleren for at "redde" et mål med hånden…

Den kan måske være svær at se i farten, men tilgængæld synes jeg ikke det er svært at se at Jesper Jørgensen skal ha et gult kort for den værste takling i kampen… Synes generalt dommerstandarden er ringe i DK, også var det ikke engang os der blev mest syndt igår, men derimod OBs Djemba Djemba, som får et andet gult kort lige ud for dommer Anders Hermansen, hvor er ikke engang var frispark… Det så sgu underligt ud.. tror nogle gange dommerne gerne VIL se noget…

MVH

Jesper

aske
      Bruger

Jeg er helt enig Jesboy, selvf. er der straffespark, men hvis dommeren ikke ser det, så er Lindkvist offside, og dermed er det ok.

Nuvel kunne EFB godt have fået et gult kort på den tackling JJ sætter ind, det ville have været helt fair, men omvendt skal man ikke se sig sur på dommeren, fordi han laver en fejl omkring det.

Men en anden situation som dommeren snildt kunne have undgået, og som jeg mener skyldes manglende rutien er udvisningen af UL. Han har allerede givet et tyndt kort til ham, og behøver ikke give ham et mere. Det er dumt at bringe sig i fokus på den led, for han åbner sig selv, og kan blive presset til at kompensere.

Man kan altid sige at UL har hånden på bolden, men det kan man i mange situationer, også dengang en EFB forsvarer bliver ramt af Dioh, men der vælger dommeren at lade det passere, og det havde også været horribelt, hvis en kamp kunne have været afgjort på sådan en sag. Og derfor skulle dommeren naturligvis også have holdt sig væk fra den udvisning, men lader sig påvirke af EFB spillerne, og glemmer at kigge på om UL rent faktisk bliver skubbet i ryggen, eller gør det forsætligt.

Men igen jeg tror bestemt ikke dommeren er efter AGF specielt, de er stadig unge og urutinerede, også hopper de på sådan en limpind og lader sig presse. Og det må vi altså acceptere sålænge de er så unge i gamet som de er, der går stadig et par år inden de er oppe på niveau.

mvh.

Aske

Jon
      Bruger

Jeg mener klart at der var straffe (og rødt kort), men det så dommeren desværre ikke, og sådan er det bare en gang imellem – det var i hvert fald ikke dommerens skyld at de hvii'e ikke vandt kampen. Man kan altid diskutere dommerstandarden, men man må også bare indse at det er mennesker man har med at gøre, og så vil der blive lavet fejl. Vi blev snydt her, men var til gengæld heldige mod SønderjyskE, og sådan udligner fejlene sig jo nok nogenlunde i sidste ende.

Grunden til at det ikke blev til point i Esbjerg var ikke dommeren, men derimod at de hvii'e kun formåede at spille godt i 20 minutter af kampen – særligt anden halveg var håbløs. På den baggrund mener jeg ikke at det er rimeligt at klandre dommeren for de manglende point.

/Jon

Groggster
      Bruger

Jeg kan slet ikke forstå, at sådanne kendelser ikke revurderes med TV-billederne som i NFL!!! Det er SÅ frustrerende, at vi – og andre – hele tiden skal lide under denne åbenlyse mangel!

Meloveyou
      Bruger

Undskyld, jeg griner, i sidste runde blev SønderjyskE snydt mod os og der var kun hån tiloverst for dem, fordi de brokkede sig, er vi en flok dobbeltmoralske tudeprinser? Jo, der var offside, da han stod offside, da den næstsidste agf-fod afsluttede og kunne drage fordel af sin offside! Så rigtigt dømt, det med hånden så jeg ikke, da jeg ærgrede mig over offsiden.. Men der er dømt, lad nu være md gøre os mere til grin ude i fodbolddanmark..

salling
      Bruger

@ Meloveyou

Jeg er næsten enig med dig, da jeg mener dommeren mod sønderjyskE og ham mod esbjerg ikke kan samlignes.
      Jeg tror største delen herinde vil give mig ret i at der ikke var straffe mod nando, og måske heller ikke rødt til avnskojld. så derfor er det da noget mærkeligt noget at sige.
      Alle erkendte da der ikke var straffe herinde,

Meloveyou
      Bruger

salling skrev:
      @ Meloveyou

Jeg er næsten enig med dig, da jeg mener dommeren mod sønderjyskE og ham mod esbjerg ikke kan samlignes.
      Jeg tror største delen herinde vil give mig ret i at der ikke var straffe mod nando, og måske heller ikke rødt til avnskojld. så derfor er det da noget mærkeligt noget at sige.

Ok gode ord. Det jeg mente, var den latterligørelse fordi SønderjyskE tudede, gør alle vel i sådan en situation. Så dobbelmoral

salling
      Bruger

ja, men jeg syntes stadig ikke det er det samme, vi gør jo ikke os selv til grin når vi erkender der ikke var straffe mod Nando,.;)
      Men ja vi grinte måske lidt over dommeren gav os straffet, og derfor græd vi i går da vi fik et imod os[lol]

nicoztar
      Bruger

fuck den kamp – vi må op på hesten igen drenge :k

aske
      Bruger

Salling – Lad nu være med at tage alle til indtægt fordi du ikke mener der var straffe eller udvisning. Jeg mener klart der var udvisning, og straffet var også godt nok, jeg kunne bare ikke se det fra min plads.

Men omvendt så er jeg nok heller ikke den som piber over at dommeren var lidt imod os igår, sådan er gamet jo, på godt og ondt.

mvh.

Aske

salling
      Bruger

@Aske

jeg tror du er den eneste jeg har snakket med der synes der er straffe i sønderjyskE kampen, det er i 90 min, og mon ikke nando vælter lettere end normalt, ikke noget der var dømt i alle andre kampe.

Flanhardt
      Bruger

jeg mener da også at straffet mod nando var godt nok… enig i at det ikke altid ville blive dømt, men det KUNNE da helt klart dømmes. Den var der ikke noget galt med…

zcml
      Bruger

salling skrev:
      @ Meloveyou

Vi kan vist alle blive enige om, at SønderjydskE ikke var heldige med dommeren, men der var straffe. Ikke det største af slagsen, men det ku' sagtens forsvares.

Pt. er jeg faktisk i tvivl om hvilken situation, der førte til det røde kort til Avnskjold, men husker at den var klokkeklar.
      Mener det var der, hvor han kom klart for sent til bolden, som han slet ikke sigtede efter, men i stedet fik sparket Dioh i maveregionen.
      Dioh havde i minutterne op til haft flere situationer, hvor han var gået lidt hårdt til nogle SE-spillere. Og det lugtede fælt af en hævner fra Avnskjolds side.

MrLarsen86
      Bruger

http://www.onside.dk/onsideTV/17815

Den er faktisk helt vildt tydelig på videoen at Esbjerg spilleren tager den med hånden..

Utroligt at der ikke har været nogen der har taget den op…

Steen6372
      Bruger

salling skrev:

Sjov udmelding fra Salling. Det var da et meget KLART rødt kort til Avnskjold (med mindre det er blevet tilladt at lave glidende hoftetaklinger). Jeg husker da, at jeg nåede at tænke at den der kommer til at koste en skade resten af sæsonen for Dioh. Noget af det groveste jeg har set længe. Og også direkte rødt fra dommeren.
      Straffesparket: Det er da rigtigt at mange dommere ikke ville dømme det. Men selvom der står 1-1 og man er i det 90. minut, er det vel stadig ikke tilladt at skubbe i ryggen?

Til gengæld brokker jeg mig (heller) ikke over dommeren i søndags. Han tillod kontant spil, hvilket gav mere flow i kampen. Og det gavner en fodboldkamp. (Ikke at det gjorde denne kamp til en stor oplevelse). Og annulleringen af målet kan man heller ikke kalde en fejl. Det var en vurderingssag, om Lindkvist havde indflydelse på spillet og der derfor skulle fløjtes offside. Det valgte dommeren desværre.

zcml
      Bruger

Har lige genset situationen på video. Og den erhelt klart fejldømt!

Lindkvist stod ganske rigtigt i offside-position, men bolde kommer til ham via en Esbjerg-hånd/arm.

Så for det første bliver offsiden ophævet. Eller hvis dommeren nu ikke vil det, er der i det mindste straffe til AGF.

Nå, men shit happens! Det er der ikke noget at gøre ved nu. Vi har også nogle gange vundet mere eller mindre ufortjent, hvor modstanderen er blevet snydt.

Steen6372
      Bruger

@zcml: Mener du med det, at man ikke kan dømmes offside, hvis bolden rammer en modstander på vejen? Dommeren kan/skal dømme offside, hvis han på nogen måde anser Lindkvist som en del af spillet. Og det uanset om der falder en aflevering til ham eller ej. Han kunne f.eks. spærre for målmandens udsyn ved et skud på mål (tror jeg nu ikke var tilfældet her).

Anonym

Jeg er enig med Steen. Offsiden er helt i orden fordi Ulrik står i offside position ved Gjesings skud. At den så via en omvej ender hos Lindkvist (selvom det er via en Esbjerg spiller) gør at dommeren kan dømme offside fordi Lindkvist har draget nytte af sin position bag forsvaret. Derimod burde dommeren have dømt straffe (medmindre han mener Lindkvist er til gene ved Gjesings skud) fordi en Esbjerg spiller blokere skudet med en hånd!

Anders K
      Bruger

Jeg forstår ikke denne holdning:

Nå, men shit happens! Det er der ikke noget at gøre ved nu. Vi har også nogle gange vundet mere eller mindre ufortjent, hvor modstanderen er blevet snydt.

Gør det det så iorden at dommerne generelt er inkompetente? Jeg mener; det er superligaen de dømmer i, de bør vide at deres fløjten og ud delen kort, kan betyde en del mere end da de dømte serie-bold.
      Skal man bare trække på skulderen og konkludere at man i dansk fodbold ofte vinder kampe på dommerens utrolig ringe niveau?

Jeg er ligeglad med om det er det ene, eller det andet der gør at Lindkvist rammer bolden, osv. Jeg snakker helt generelt. Hvordan kan man som fan, bare synes at dommerkvaliteten er ringe, men at det nok er nogenlunde ligeligt fordelt any ways?

Gruppen af gode dommere er jo langt mindre end den dårlige del, selv den acceptable del er mindre. Hvorfor rettes der ikke mere op på den dårlige del dommerne?

Steen skrev:
      Lindkvist var i hvert fald klart offside, ingen tvivl om det. Og det er vel linievogterens flag dommeren reagerer på. Og så er alt andet vel ligegyldigt? Ellers skulle dommeren gå ind og vurdere at Lindkvist ikke havde indflydelse på spillet i skudøjeblikket. Det vurderede han så åbenbart ikke.

Bolden var jo på vej mod kassen. EfB-nissen tager hånden på, hvorefter den ryger ud til Lindkvist. Tænker man sig lige om engang er det ret klart at der er straffe. Fordi uden hånden havde Lindkvist selvfølgelig ikke indflydelse på spillet.

Viser 32 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.