Albani

Forside Fora AGF Albani

Viser 50 svartråde
  • Forfatter
      spritten
      Bruger

Er der nogen der kan forklare hvorfor, der står albani på vores bluseridag, for jeg er helt blank.

Melder pas (:

proCreo
      Bruger

Unibrew ejer ceres og Albani. AGF er i Odense, Albani's hjemby – så måske bare et promo trick.

Men jeg melder også pas 😀

Majoren
      Bruger

Agf er sponsoreret af Royal Unibrew, som består af Faxe, Ceres og Albani. De mener vel at det gver mening at bærer Albani's logo når vi nu gæster Fyn's land.

abv
      Bruger

Albani er en del af bryggerigruppen, som ejer Ceres, Faxe, Albani og Thor. Så ideen er måske at folk i odense drikker Albani og ikke Ceres. Det er også derfor vi normalt har Faxe kondi på vores udebanetrøjer, da Ceres er bryggeri gruppens Århusøl.

og så ska vi ha Thor på trøjen når vi er i Randers? Ku godt nok være halvklamt 😉

cf baumann
      Bruger

Den grimmeste trøje nogensinde. Og ikke kun på grund af Albani.

cv
      Bruger

Unibrew markedsføre deres øl meget geografisk. Men jeg tror nu det er et én gangs tilfælde det her med Albani.

tomack
      Bruger

Jeg håber det er første, eneste og sidste gang, vi ser vores trøje blive skændet på denne måde. FØJ!

TopFan
      Bruger

FØJ EN KLAM TRØJE!

Alsgaard
      Bruger

Fed trøje, når nu det ikke kan være den hvide.

jrc
      Bruger

Vinder vi, så blir trøjen kult !!

mort1
      Bruger

Smag og behag q: det er spillet på banen det drejer sig om 😀

johnD
      Bruger

Det er sgu da en klasse gimmik :k

Tænk hvis Brøndby stillede op på NRGi Park med Ceres på trøjen…. så ville vi gå amok.

Majoren skrev:
      Agf er sponsoreret af Royal Unibrew, som består af Faxe, Ceres og Albani. De mener vel at det gver mening at bærer Albani's logo når vi nu gæster Fyn's land.

Så når vi spiller imod bundby så skal vi have FAXE på trøjen? 😀
      – nej tak :b

HB
      Bruger

FAXE NEVER!!!!!!!!!!!!! Albani OK joke

Jeg synes sgu egentlig det var meget sjovt, godt set af trøjesponsoren nu hvor OB selv spiller med Carlsberg – sådan lidt protestagtigt. Bare denne ene gang 😉

jj
      Bruger

Pingo har ret. Det er da pinligt for OB, at deres modstander spiller i "deres" øl, mens de selv spiller i FCK's 🙂

Andre Jensen
      Bruger

Jeg ved heller ikke helt hvordan jeg skal betragte den sag.

1.
      Det er hyle morsomt at Bryggerigruppen markerer sig overfor OB, efter at de har valgt at lade sig sponsorere af Kjøvenhavner lorteøl i stedet for den lokale Albani.

2.
      Det er et bevis på at der er ligeså lidt Århusiansk ved en Ceres øl, som der er fransk i franske kartofler.

Uanset hvad må jeg da indrømme at jeg i dag betragter Århus Bryghus som byens øl, og at Ceres er mere et navn som repræsenterer Århus, men ikke har nogen lokal værdi.

h-aaen
      Bruger

Er der ikke nogen der har et link til et billed hvor man kan se trøjen?

Lithium
      Bruger

kortlink.dk/5x7t

polakken
      Bruger

Det er spørgsmål om tid inden der står Carlsberg på trøjen….

queenswood2
      Bruger

Synes det var god gas, og den var helt sikkert myntet på carlsberg og OB!

Mollovic
      Bruger

@ Polakken
      Hvis der kommer til at stå Carlsberg på trøjen skal du bebrejde AGF og ikke Royal Unibrew… Så er det fordi at AGF har ladt sig købe! Nøjagtig som det er sket med OB…

Sputnik
      Bruger

Selvfølgelig er det da et modsvar til Carlsberg når der nu spilles i Odense – det er da bare godt set af Royal Unibrew.
      Og hvad er det for noget pis med at trøjen er klam fordi der ikke står Ceres på den, går I virkelig op i, hvem der er sponsor og hvad der står på trøjerne fremfor hvor mange gryn sponsoren propper i kassen? Jeg ville da med glæde skifte Ceres ud med Carlsberg, Heineken, Coca Cola eller Tampax, hvis de vil smide boksen for at have deres logo på vores trøjer.
      Lokalpatrioismen er død, money talks!

polakken
      Bruger

@Mollovic
      Jeg vil kun mene at det ville fornuftigt for AGF!
      Det kan kun større og bedre (økonimisk) hvis der kommer Carlsberg på trøjen…

17almighty
      Bruger

@Sputnik

Ville du HELT ærligt være lige glad med, at der stod "Tampax" på tværs af brystet på vores trøje?

m_laier
      Bruger

jeg synes trøjerne var vildt fede ef flere grunde:

flot design – fedt at bruge to mørkeblå nuancer i stedet for at være ensfarvede

trykket – albani i enkelt hvidt tryk ser meget pænere ud end det grimme faxe kondi logo

go joke – det er da fedt at tage lidt pis på odense…

albani på trøjen bliver helt sikkert en engangsforteelse, men eg håber sgu vi kommer til at spille i trøjen igen. den er meget federe end den sædvanlige helt mørkeblå.

det her med at lege lidt med trøjedesign ag farver til 'specielle' udekampe er efterhånden blevet en god tradition, keep up the good work!

Sputnik
      Bruger

17almighty skrev:

@Sputnik

Ville du HELT ærligt være lige glad med, at der stod "Tampax" på tværs af brystet på vores trøje?

Nu var det ment for, at provokere og illustrere idiotien ved at nedgøre kamptrøjerne pga. logo, men grundliggende er jeg bedøvende ligeglad med den facet af gamet, hvis bare sponsoraret sender ordentlige penge i klubkassen.

Tampax er vel ikke meget værre end o.b. 😉

17almighty
      Bruger

Hmmm… Jamen så langt er jeg med. Forstod også dit indlæg i første omgang, men jeg tror vi er uenige. Jeg mener et eller andet sted, at trøjesponsoreren har en enorm signalværdi i forhold til klubstruktur og ære. Først og fremmest er det, som du så rigtigt påpeger, for at få kroner i klubkassen, men jeg tror det er de færreste klubber, der er bedøvende ligeglade med, hvilken sponsor, der er på trøjen. Jeg tvivler bestemt på, at der er SAS-liga-klubber, der vil overveje at få smidt Libresse, Tampax elle OB på trøjen, da det har en forkert signalværdi i henhold til klubbernes image. Der er ingen, der vil associeres med tamponer, til trods for "Det bare er et stykke tyld":). Carlsberg er et godt eksempel på en god trøjesponsor, da mange forbinder dét at have Carlsberg på trøjen med storhed, da tankerne automatisk bliver ledt hen på Liverpool. Det er heller ikke tilfældigt, at to af de mest ambitiøse klubber i Danmark bærer det brand på brystet. Derudover signalerer øl også fællesskab blandt mænd, og man må jo nok konstatere, at fodbold primært er en mandeverden, og lur mig om mange ikke får lyst til at sidde på stadion med en kold øl, når de sidder og ser OB eller FCK på i fjernsynet. Hvis man tager AGF, så er det nok heller tilfældigt, at man tog Ceres på trøjen igen, efter ALM Brand. Ceres bringer tankerne tilbage på 90'ernes succes og nostalgi, og er derfor et godt brand at hive frem for AGF igen.

C176
      Bruger

Fedt at nogle skriver "Føj" til at der står Albani på trøjen, mens AGF spiller kamp.

Jeg mener personligt også at det er et slags loyalitetsbrud, men det er det fandme også når man ikke kommer til kampene som "fanatiker" og så er der vidst ikke særlig meget lokalpatriot over en selv. Så get over your self!

Men helt enig med Andre. Ceres har mistet sin betydningsværdi, så jeg mener faktisk at det er meget rammende at de bruger "Albani" i Odense.

d0nN
      Bruger

C176 skrev:
      Fedt at nogle skriver "Føj" til at der står Albani på trøjen, mens AGF spiller kamp.

Jeg mener personligt også at det er et slags loyalitetsbrud, men det er det fandme også når man ikke kommer til kampene som "fanatiker" og så er der vidst ikke særlig meget lokalpatriot over en selv. Så get over your self!

:k …… NOT!

Kampen blev spillet kl. 20.15 en hverdagsaften – i ODENSE vel at mærke! Jeg var selv nede at se kampen, og jeg var hjemme klokken 24.00, og jeg var endda meget tidligt ude fra stadion, så undgik det meste kø, som der altid plejer at være på Fionia Park.

Jeg kan sagtens forstå at folk vælger ikke at tage derned, for man skal op på arbejde og i skole næste dag… Dit argument for at man ikke er en loyal fan, fordi man ikke er på stadion "som fanatiker" hver gang, holder ikke en milimeter! Jeg er på stadion alle de gange jeg kan, på trods af min lave indkomst, da jeg er under uddannelse og lever af min SU, men jeg er aldrig oppe i Speakers Corner. Gør det mig til en illoyal fan?

Det var så lige nok off-topic fra denne gang..

C176
      Bruger

JEg synes bare det er plat at prædike loyalitet når man kan sidde hjemme og skrive sådan noget.

Jeg siger sgu ikke at man skal komme til alle kampe, men derimod bare at det er grinagtigt når såkaldte fans hele tiden flæber. Forum-fanatisme er jo et velkendt AGF-fænomen.

Andre Jensen
      Bruger

Jeg undskylder at jeg tidligere i tråden kom til at kalde Carlsberg for noget Københavnerlort:

http://epn.dk/industri/landbrug_fodevarer/article1499060.ece

😉

Lylle
      Bruger

Og hvad er det for noget pis med at trøjen er klam fordi der ikke står Ceres på den, går I virkelig op i, hvem der er sponsor og hvad der står på trøjerne fremfor hvor mange gryn sponsoren propper i kassen? Jeg ville da med glæde skifte Ceres ud med Carlsberg, Heineken, Coca Cola eller Tampax, hvis de vil smide boksen for at have deres logo på vores trøjer.
      Lokalpatrioismen er død, money talks!

ja, vil faktisk hellere have at agf tjener måske 10% procent mindre på at have Ceres på trøjen end at f.eks. Tampax skulle stå tværs over den .. det ville slet ikke genere dig? at vi har en sponsor som har noget med byen at gøre er bare genialt ..

Du siger lokalpatrioismen er død, men hvad begrunder du det ud fra? .. har engang i mit studie læst en sociologisk undersøgelse der sagde netop det modsatte (noget med at folk i en globaliseret verden, ville vende tilbage til ens rødder og dyrke dem, men skal dog ikke kunne sige at det er den generelle udvikling i DK) .. Jeg er da stolt over at komme fra Århus og holde med AGF, og ville da blive forfærdelig ked af det hvis vi pludselig blev "købt" af calsberg eller tampax ..

Lylle
      Bruger

Jeg vil dog lige sige, at jeg i dette tilfælde med albani syntes det er en meget sjov lille joke .. bare det ikke tager overhånd;)

zcml
      Bruger

Syn's det var et udemærket gimmick.

Faxe (fad, ikke Kondi) på trøjen, hvis vi skulle trække Fakse i pokalen en anden gang. Evt. Køge.

Og Thor på trøjen næste gang vi er i Randers. Tror det vil kunne bringe hestenes pis i kog:D

Andre Jensen
      Bruger

zcml skrev:

Og Thor på trøjen næste gang vi er i Randers. Tror det vil kunne bringe hestenes pis i kog:D

Hvorfor tror du at det vil bringe deres Thor i kog?

B)

de_gaard
      Bruger

Thor et navnet på bryggeriet der lå i Randers indtil det flyttede til CERES.
      Hvem ejer egentlig navnet ODIN? Så kunne vi smække det på når vi spiller imod Viborg.
      Og hvad med URBAN. På trøjen med det når vi skal til Ålborg.
      Måske Paderborn på trøjen når vi er i Haderslev.

abv
      Bruger

Thor er faktisk rykket til Albani.

de_gaard
      Bruger

Ja nu, men bla. blå Thor blev brygget på CERES.

abv
      Bruger

Det gjorde det nu også mens Thor bryggeriet stadig fungerede i Randers.

Sputnik
      Bruger

17almighty skrev:
      Hmmm… Jamen så langt er jeg med. Forstod også dit indlæg i første omgang, men jeg tror vi er uenige. Jeg mener et eller andet sted, at trøjesponsoreren har en enorm signalværdi i forhold til klubstruktur og ære.

Det er muligt, at det har signalværdi for klubben, at det helst skal være det rigtige brand der pryder trøjen, men de fleste klubber inkl. AGF har ikke råd til at være så kræsen hvis en anden sponsor byder sig til.

Først og fremmest er det, som du så rigtigt påpeger, for at få kroner i klubkassen, men jeg tror det er de færreste klubber, der er bedøvende ligeglade med, hvilken sponsor, der er på trøjen. Jeg tvivler bestemt på, at der er SAS-liga-klubber, der vil overveje at få smidt Libresse, Tampax elle OB på trøjen, da det har en forkert signalværdi i henhold til klubbernes image

.

Nu er diskussionen om Tampax hypotetisk, da associationen med fodbold næppe appellerer til deres målgruppe, og de blev også kun bragt på banen for at illustrere min pointe

Carlsberg er et godt eksempel på en god trøjesponsor…

Vend den lige om, et trøjesponsorat er en god forretning for et bryggeri, da eksponeringen rammer lige i solar plexus på målgruppen, det har altså ikke noget at gøre med associationen til andre hold, eller minder fra fordums tid. Fodbold og øl hænger sammen og derfor er fodboldklubber interessante for bryggerierne, det er jo ikke AGF der har valgt Ceres, men Ceres der har valgt dem.

/S

Sputnik
      Bruger

Lylle skrev:

ja, vil faktisk hellere have at agf tjener måske 10% procent mindre på at have Ceres på trøjen end at f.eks. Tampax skulle stå tværs over den .. det ville slet ikke genere dig? at vi har en sponsor som har noget med byen at gøre er bare genialt ..

Ja, men det er da helt kanon når et appellerende brand fra vores egen by kan pryde vores trøjer, hvis bare vi får penge i kassen for ulejligheden. Jeg er iskold overfor hvem der er vores sponsor. Enhver marketingschef for et udpræget kvindeprodukt, der forslår en fodboldtrøje som del af markedsføringsporteføljen, skal nok ret hurtigt på arbejdsformidlingen, men min pointe er, at det er pengene der bestemmer, og vi har et produkt, som vi skal sælge til højst bydende.

Du siger lokalpatrioismen er død, men hvad begrunder du det ud fra?

At vi ikke har råd til at være så snæversynede, at vi kun vil beskæftige os med sponsorer med base i Århus/Østjylland, også hassalerede jeg mod, at folk begyndte at skælde ud over, at vores sponsor var lidt genial, og smed Albani på vores trøjer når vi skulle spille i Odense. At folk med oneliners kan beskrive det som klamt mv. det er er sgu da under børnehaveniveau, og husk, det er de samme "børn" der råber amatører, når vi igen kommer ud med røde tal.

/S

lind
      Bruger

Da Albani er en Odense øl, synes jeg ikke, den har noget som helst at gøre på AGFs spillertrøjer. Jeg synes det er meget trist, at AGF bliver taget som gisel i en "ølkrig" i Odense.

Andre Jensen
      Bruger

HejMedDigLilleMand skrev:
      Da Albani er en Odense øl, synes jeg ikke, den har noget som helst at gøre på AGFs spillertrøjer. Jeg synes det er meget trist, at AGF bliver taget som gisel i en "ølkrig" i Odense.

Jeg er nu villig til at tilgive dem, efter at have fået bekræftet at det var led i en provokation imod Carlsberg – verdens mest overvurderede øl.

El_Rojo
      Bruger

Jeg syntes det er vildt fedt gjort… Tror bestemt at OB fans og spillere følte sig trådt på.
      Når vi har muligheden og Albani i prencippet også er vores sponser er det fedt tænkt.:k

Big D
      Bruger

@ c176 og Do0n

Gider i ikke lige lave en liste over hvordan jeg bli'r en rigtig fan? Jeg har vist ikke forstået helt rigtigt hvordan man skal holde med AGF, så hjælp mig, hvis i kan…

Ellers så syntes jeg faktisk også det er fedt at Ceres bruger Albani navnet til at drille OB og Carlsberg lidt. Albani – og sikkert også mange odenseanere – er jo rimeligt bitre over at de er "smidt ud" af stadion. Hele mandesponsor diskussionen er vist lagt død: Det er ekspetionelt sjældent at se "tøsereklamer" før og under en fodboldkamp i fjerneren – (Kan man se AGF med "Cillit Bang" på brystet?!) og jeg tror nok at de drenge i reklamebranchen har rimeligt styr på segmenteringen, så den la'r vi ligge der. Lokal patriotismen er derimod lidt sjov, ikke? Eftersom at hovedkvarteret for UniBrew ligger i Fakse, hvordan er Ceres så en Århus øl?! Men Århusianere har nok den samme følelse omkring Ceres som Odenseanere har omkring Albani?

Altid hvid

Nicolei
      Bruger

Sjovt som folk kan diskutere meningsløse ting.
      Ceres og Albani bliver tappet på de samme maskiner på Albanigade i Odense. Min mening er, at hvis man ser det som, at Bryggerigruppen vælger, at de vil have Albani til at stå på de trøjer, de selv betaler for samt de spillere, hvis løn de betaler, for at provokere en konkurrent, er det sgu da en fed gimik. Desuden kommer Albani ud af de samme haner som Ceres, bliver kørt ud med de samme ølbiler og solgt på de samme diskoteker og bare. Hvorfor så ikke drille konkurrenten.
      Bryggerigruppen annoncerer:
      Albani tilbage på Fionia Park
      Svar fra Carlsberg:
      I skal altid være Velkommen.

Det er sgu da god lir.

Slap af, tag en bajer og hold weekend.
      :k:k:k:k:k

Harboe
      Bruger

Hvad der skal stå på trøjen giver indflydelse på trøjesalg.
      Kan godt være jeg tager fejl, men tror der er flere der vil købe AGF trøjer med et lokalt mærke på, noget man i Århus er stolt af fremfor Tampax.
      Det er ligeledes hvordan trøjen ser ud, hvor AGF-trøjen med Ceres er blevet kåret som den smukkeste i sas-ligaen, hvor nostalagien fik ros.

Det skal være en væsentlig større bunke penge for en klub overvejer noget der intet signal sender.

Viser 50 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?