fbpx

Aktieemmision

Forside Fora AGF Aktieemmision

Viser 110 svartråde
  • Forfatter
      Guffe
      Bruger

Det lader til at vi står overfor en større aktieemmision. Er der nogle herinde der kan forklare på en let tilgængelig måde, hvordan det kommer til at påvirke os aktieejere? Og hvordan aktieindtægterne kommer til at indgå i klubbens økonomi? På forhånd tak.

Især er jeg interesseret i at høre om den såkaldte "udvanding" af de eksisterende aktier og deres "magt" og evt. værdi.

Det betyder kort fortalt, at dine aktier bliver mindre værd, fordi der kommer en masse nye aktier på markedet til rabatpris. Dvs. at de gamle aktier – alt andet lige – falder i værdi, hvis markedsmekanismerne ellers virker normalt. Det gør de sjældent, når det gælder fodboldaktier.

Hvor stor udvandingen bliver afhænger af antallet af nye aktier samt den pris, de bliver udbudt til. Det kommer til at stå i prospektet, som alle aktionærer får tilsendt. Når man har de oplysninger, kan man beregne den teoretiske aktiepris efter emissionen.

Et eksempel: Hvis et firmas værdi er 1000 kr. fordelt på 100 aktier, er hver aktie altså 10 kr. værd. Så beslutter bestyrelsen at gennemføre en emission, hvor de udsteder 10 nye aktier til en rabatpris på 8 kr. Dvs. at virksomhedens værdi efter emissionen er 1080 kr. som nu skal fordeles på 110 aktier. Det giver – igen alt andet lige – en kurs på 9,81 kr. pr. aktie – altså et værditab på knap 2 procent for de gamle aktier.

Til gengæld kan de nyudstedte aktier teoretisk sælges med en fortjeneste på 1,81 kr – altså ca. 20 procent – pr. aktie. Og da man har haft mulighed for at købe 1/10 af det antal aktier, man havde I forvejen, opvejer fortjenesten på de nye aktier udvandingen af de gamle. Man er altså nødt til at deltage i emissionen, hvis man vil undgå udvanding af sin aktieportefølje. Hvis man ikke vil det, kan man overveje at sælge sine aktier før emissionen og så købe dem igen, når den er overstået for at undgå udvandingen.

Men det er som sagt altsammen teori, og især når det gælder fodboldaktier, er de normale mekanismer ofte sat ud af kraft, fordi de handles så lidt, at bare nogle få handler kan sende kursen op eller ned med mange procent. Derfor skal man ikke købe fodboldaktier med hjernen, men med hjertet, og ikke købe for mere end man kan tåle at tabe.

Ovenstående forudsætter også, at der bliver tale om en såkaldt “fortegningsemission”, hvor alle eksisterende aktionærer for mulighed for at deltage. I modsætning til en "rettet" emission, hvor det kun er indbudte storinvestorer, der kan deltage.

Hvis du vil nørde lidt med formler og den slags, er der mulighed for det her:

http://dan.wikitrans.net/Teckningsr%C3%A4tt

Guffe
      Bruger

Tak phister. Det var let tilgængeligt og pædagogisk forklaret, selvom emnet er en smule komplekst.
      Ved vi noget om hvorvidt det blir en fortegningsemission eller ej? Det gør vi nok ikke, siden du ikke har skrevet det og siden prospektet endnu ikke er offentliggjort – men hvad er kotume i danske fodboldklubber?

Jeg ved det ikke, men mon ikke det bliver en fortegningsemission. Bestyrelsen har tilladelse til at udstede aktier op til 100 mio. kr. og så meget har de næppe tilsagn om på forhånd. Jeg gætter på, at der er forhåndstilsagn på 50-60 mio. fra storinvestorer, og hvad der kommer ind derudover skal så komme fra småaktionærer.

Det kan også være, at man vil gennemføre emissionen over flere omgange. Det åbnede generalforsamlingen vistnok mulighed for, så vidt jeg har forstået. Så kan det være, at man gør som i 2010, hvor man først havde en rettet emission og derefter en fortegningsemission.

Jeg tror ikke, der er nogen fast kotume i fodboldklubberne. Hvis man har forhåndstilsagn, er det typisk en rettet emission. Hvorfor ved jeg faktisk ikke. Måske stiller Børsen ikke så skrappe krav til en rettet emission. Onkel Kurt kom ind i AGF på en rettet emission. Det samme gjorde Jan Bech Andersen i Brøndby.

Men da lokumet virkelig brændte i Brøndby i forsommeren 2013 genemførte man en fortegningsemission. Det var den, der gav 108 mio. Der tog man for resten i den grad røven på de eksisterende aktionærer, fordi man udstedte voldsomme mængder af nye aktier til en kurs på 2 kr., selv om kursen på Børsen lå på over 7 kr. Det resulterede i en kraftig udvanding af de eksisterende aktier.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superliga/2013/04/09/164122.htm

Guffe
      Bruger

Ja, det vil da være at tage røven på alle eksisterende aktionærer ( der i forvejen har mistet formuer på projektet her) at lave en rettet emission til en kurs så meget lavere end den i forvejen lave kurs. På den anden side vil det være den letteste måde at få nye aktionærer på banen, da det åbner op for en kursgevinst for de nye aktionærer. Nødvendigt, hvis man virkelig er i bekneb for penge, men fair vil det ikke være.

Roster
      Bruger

http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2014/11/21/aarhus-elite-udbyder-aktier-til-30-oere-per-styk/13049016

Hvad betyder det rent faktisk ? Har selv aktier som jeg overvejer at sælge for at købe nye..men står også det med 1/3 så ved ik om det bedre at købe nye..Hjælp søges..:)

@Roster: Hvis du sælger, skal du jo i hvert fald beholde så mange, at du kan deltage i emissionen. Du får ret til at købe tre nye aktier for hver du ejer i forvejen, så hvis du har 1000 aktier, får du altså mulighed for at købe 3000 mere.

Om det kan betale sig at sælge nuværende aktier for at købe nye? Tja, det afhænger jo fuldstændig af, hvad du kan sælge aktierne til. Du ved jo hvad de nye kommer til at koste, så det er bare at regne forskellen ud. Lige i skrivende stund er der købere, der vil give 36 øre, så hvis du kan sælge til den kurs, kan det jo godt betale sig.

Men den kan sagtens falde yderligere, og så begynder det at blive tvivlsomt, om det kan betale sig. Husk at der kommer kurtage – dvs. vederlag til bank/mægler – oveni handelen, så det skal du have med i beregningerne. Hvis du skal handle igennem din bank, ville jeg nok råde dig til lige at tage en snak med bankrådgiveren inden. Han kan ret hurtigt vurdere, om det kan betale sig eller ej.

Fernando
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      @Roster: Hvis du sælger, skal du jo i hvert fald beholde så mange, at du kan deltage i emissionen. Du får ret til at købe tre nye aktier for hver du ejer i forvejen, så hvis du har 1000 aktier, får du altså mulighed for at købe 3000 mere.

Phister – har du tid til at give et par svar mere, du synes at vide ret meget herom.

25 mio.kr i fortegning er vel fint. Jeg tjekkede og AaB havde 30 mio.kr,, da de hentede omkring 75 mio.kr. Så mon ikke det er realistisk, at vi kan hente 50 mio.kr. Man skal huske, at alle os småaktionære bliver tilbudt noget som minder om en god handel, Jf. phisters forklaring

Men mine egentlige spørgsmål kommer her – det går mest på, hvordan evt. rigmænd tænker om dette. Bestyrelsen fik mulighed for at hente op til 100 mio.kr (tror jeg nok, har ikke tjekket) og evt. gøre det igennem flere emissioner.

* Hvorfor er det lige 25 mio.kr som der er kommet fortegninger ind for. Det beløb svarer præcist til GF's "underskud" 1 år frem, hvis vi bliver i 1. div.; jf. prospektet. Hvor de siger meget klart, at GF nu er levedygtigt et år mere, men håber på mere ved en oprykning.

Hvorfor ikke komme med mere nu – er det fordi "rigmænd" har en interesse i flere emissioner end en.

* Hvis jeg udnytter min forkøbsret og emissionen bliver fuldtegnet, så har jeg samme "ejerandel" som før – korrekt ?

* hvis GF kun samler 50 mio.kr ind – og laver endnu en emission, skal jeg så ud og købe ind igen for at svare min ejerandel – så er det jeg ikke kan følge med mere

* hvad må man forvente prisen for aktierne bliver ved en nyemission – som Phister skrev før så klart, så er prisen sat til 0.3 pr. aktie for at give en fortjeneste til de ny. Vil det samme ske igen ved en ny emission, så min nuværende aktiebeholdning ikke kun er skåret med 1/3-del en gang, men også med en ny 1/3 del ved den næste emission – …….. håber mine tåbelige spørgsmål giver blot lidt mening….

I så fald vil rigmænd vel have en interesse i kun, at komme med det mest nødvendige beløb, hvorfor det præcist er 25 mio. kr som er fundet slet ikke kan være en overraskelse for nogen…

Desværre er konklusionen også, at jeg skal tænke mig om 2 gange før jeg forsvare min ejerandel…….

I og med bestyrelsen desværre kun har været i stand til at rejse penge nok til at spille denne sæson færdig, og da oprykning synes meget meget usandsynlig, så er prospektet vel i bund og grund optakten til ophør af professionel fodbold i Aarhus.

Ikke specielt imponerende af de erhvervsfolk der igennem årene har blandet sig og deltaget i driften af AGF.

Fernando skrev:
      25 mio.kr i fortegning er vel fint.

Det afhænger nok af øjnene, der ser. Jeg havde forventet omkring det dobbelte, og ved sidste emission var der forhåndsgaranti for 40 mio. Jeg har svært ved at forestille mig, at vi når de 83 mio. og Fournais siger da også til JP Aarhus i dag, at han vil være tilfreds med 60 mio. Der er 11.000 smmåaktionæ i AGF og hvis emissionen skal fuldtegnes, skal de altså tegne aktier for gennemsnitligt ca. 5000 kr. hver. Det er der vist ingen, der tror på. 60 mio. er vel også ok, men spørgsmålet er så, om vi når det. For hvis det bliiver mindre end det, så bliver der næppe råd til mere end den nuværende sæson i 1. division.

Man skal huske, at alle os småaktionære bliver tilbudt noget som minder om en god handel, Jf. phisters forklaring

Som jeg tidligere har skrevet, så kan man ikke regne med de almindelige mekanismer, når de gælder fodboldaktier, fordi der er så mange følelser med. Så jeg vil meget nødigt hænges op på, at jeg har lovet, at det bliver en god handel at deltage i emissionen.

Hvis vi nu f.eks. taber med et brag til Lyngby i morgen, så ryger kursen måske endnu længere ned end de 37 øre, som den lukkede på i går, selv om et enkelt nederlag ret beset ikke ændrer noget på klubbens markedsværdi. Vi ved bare, at der vil være nogen, som vil af med deres i aktier i frustration over nederlaget, og så falder kursen. Faktisk er der teoretisk ikke noget til hinder for, at den kan falde til [i][u]under [/u][/i]de 30 øre, som er emissionskursen, og så går hele emissionen i vasken. Omvendt kan en sejr give nogen lyst til at købe, så kursen stiger til gavn for emissionen.

Hvordan rigmænd tænker, ved jeg ikke, men de går næppe med i en emission, hvis ikke de regner med at kunne tjene penge på den. Der nok også derfor, der "kun" er tegnet for 25 mio. Mange vil nok godt lige vente og se, hvordan de tre sidste kampe kommer til at gå, før de beslutter om de vil deltage, for resultaterne her, kan jo meget vel blive afgørende for, om vi rykker op eller ej. Emissionsperioden slutter vist 10. december, så de sidste tre kampe kan blive helt afgørende for, om emissionen bliver en succes eller ej.

At de 25 mio. svarer til underskuddet må være en tilfældighed. Jeg er sikker på, at bestyrelsen har meldt det reelle tal ud. Børsen har meget strikse regler for, hvordan en emission skal foregå, og en bestyrelse er forpligtet til at fortælle sandheden. Den må altså ikke melde et andet beløb ud for at fremme emissionen. Hvis en virksomheds ledelse lyver over for sine aktionærer, falder hammeren hårdt, så den mulighed kan vi godt udelukke. En ledende erhvervsmand som Lars Fournais sætter ikke sin karriere på spil på grund af en lille bolsjebutik, som AGF er i hans verden.

Så vidt jeg ved gav generalforsamlingen mulighed for flere emissioner, men der kommer næppe flere, for hvis det var planen, var det blevet meldt ud nu. Der kan selvfølgelig ske det, at der pludselig dukker en rigmand op med en stor kasse penge, og så vil det være muligt at lave en emission, som kun han kan deltage i – en rettet emission. Det skete, dengang Kurt A. kom ind. Men det er nok desværre ønsketænkning.

Det er korrekt, at du skal deltage fuldt ud i emissionen for at være sikker på at opretholde din ejerandel. Antallet af aktier i AGF kan blive firedoblet ved denne emission – fra de nuværende 92,5 mio. til 371,8 mio (92,5+279,3), så hvis du vil være sikker på at have samme andel, skal du også firedoble dit antal, dvs. udnytte dine tegningsretter fuldt ud.

Der sker altså en voldsom "udvanding" af de nuværende aktier ved denne emission, så man kan jo gøre sig sine tanker om, hvad en fair kursværdi for aktien burde være. Men det er umuligt at beregne sig frem til. Jeg kan huske, da kursen i 2007 var oppe over 30 kr. pr. aktie, men dengang var der heller ikke nær så mange aktier på markedet.

Efter emissionen er der måske over 300 mio. AGF-aktier på markedet, og hvis man mener at klubben er 100 mio. kr værd, så er den nuværende kurs på godt 30 øre jo meget passende. Men hvordan måler man en fodboldklubs værdi? Det er der vist ingen, der ved, fordi dens værdier for en stor del ikke kan måles og vejes, men beror på følelser, enkeltmandspræstationer, held, tilfældigheder, skader m.m. – ting som kan svinge fra uge til uge.

Så det eneste gode råd, som jeg gerne vil stå ved i forbindelse med emissionen er: Køb med hjertet og ikke for investeringens skyld, og køb ikke for mere end du kan tåle at tabe.

jeg skal tænke mig om 2 gange før jeg forsvare min ejerandel…….

Fuldstændig enig!

PS: Jeg skal lige understrege, at jeg ikke har læst prospektet endnu, så det er muligt du kan finde svar på nogle af dine spørgsmål der:

http://www.aarhuselite.dk/?id=8069&nyhed_id=34213&pageType=1

@Thomas Senior: Du er nok den største sortseer, jeg endnu har mødt. Ærlig talt synes jeg, dit sortsyn efterhånden er så gustent, at det begynder at virke karikeret.

Dig om det, men når du nu begynder med en sang om, at prospektet er"optakten til ophør af professionel fodbold i Aarhus", så må jeg tage mig til hovedet og spørge mig selv om, hvorvidt du overhovedet har det mindste begreb om, hvad du udtaler dig om.

For det første er emissionen slet ikke begyndt endnu, så enhver snak om, hvor mange penge den kan rejse, er rent gætværk. Det eneste, vi ved, er, at der kommer mindst 25 mio. ind og formentlig ganske meget mere. Et temmelig besynderligt udgangspunkt, når nu bestyrelsens mål ifølge dig er at nedlægge professionel fodbold i Århus. Så ville det da være meget lettere at undlade emissionen og lade klubben gå konkurs.

Og hvilken interesse skulle bestyrelsen egentlig have i at nedlægge professionel fodbold i Århus? Det vil jeg meget gerne høre dine argumenter for, for jeg har svært ved at få øje på nogen. Så vidt jeg ved, består hele bestyrelsen af folk, der brænder for klubben og har et ønske om, at den skal klare sig så godt som muligt. Det koster penge, og derfor gennefører man nu en emission.

Hvor i prospektet er det, du ser "optakten til ophør af professionel fodbold i Aarhus"? Jeg har ikke fået det læst endnu, så jeg vil meget gerne, hvis du kunne henvise til, hvor det står.

Negreanu
      Bruger

@Phister
      Selvom du synes jeg er en idiot, vil jeg gerne sige tak for dine fine forklaringer her i tråden – Jeg skal ihvertfald udnytte mine tegningsretter 100 %.

Men kan man så ikke købe flere aktier end det? Bliver de resterende nye aktier der bliver "tilovers" fra folk der ikke tegner fra den nye pulje så sat til salg efter en vis periode eller hvordan fungerer det?

Jeg tager mig til hovedet, når der er nogen der argumenterer ud fra, at man rykker op til næste sommer. Der er tre hold der ligger markant bedre til i forhold til oprykningen, hvoraf man mirakuløst så skal overhale 2 af dem, for at de første 50 mio. kr. af de 60 mio. kr. ledelsen håber på ikke er væk.
      Hmmmm…

Skulle miraklet så ske, så er jeg de stadigvæk lidt mellemfornøjet med, at direktionen for selskabet i det hele taget har ladet det komme så vidt.

Negreanu skrev:
      Men kan man så ikke købe flere aktier end det? Bliver de resterende nye aktier der bliver "tilovers" fra folk der ikke tegner fra den nye pulje så sat til salg efter en vis periode eller hvordan fungerer det?

Jo, det kan du sagtens. Aktionærer får tildelt et antal tegningsretter i forhold til, hvor mange aktier, de ejer. Disse tegningsretter kan handles på børsen på nøjagtigt samme måde som aktier. De aktionærer, som ikke ønsker at deltage i emissionen, kan altså sætte deres tegningsretter til salg, hvorefter du kan købe dem og købe nye aktier for dem.

Sådanne tegningsretter koster ofte et nærmest symbolsk beløb. Jeg bliver ikke overrasket, hvis man kan købe tegningsretter for én øre i slutningen af emissionsperioden. Men det afhænger selvfølgelig af markedsmekanismerne. Hvis nu vi stråler i de næste tre kampe, kan det jo være, at interessen for at deltage i emissionen stiger voldsomt, og så vil prisen på tegningsretterne også stige.

Hvis du handler gennem din bank, skal du udfylde en tegningsblanket. Det er altsammen forklaret her:

http://www.agf.dk/emission/

Hvis du handler via en onlineplatform som f.eks. Nordnet, skal du bare vente på, at tegningsretterne bliver sat i handel. Så kan du købe alle dem, du lyster.

Og så tak for de pæne ord i øvrigt. Det er jeg jo ikke forvænt med – og slet ikke fra din side.

Jeg har nu aldrig anset dig for at være en idiot. Nærmest tværtimod. Men jeg synes, at du af og til skriver nogle tåbelige, uovervejede indlæg, der afsporer debatten snarere end at bidrage konstruktivt. Og det synes jeg er ærgerligt, fordi jeg har jo tidligere oplevet, du er en af dem, der både har noget på hjerte og kan argumentere for det, når du gider.

Og den slags debattører er der jo efterhånden så få af tilbage, at den reelle debat nærmest er gået i stå – det er jo stort set kun replikboksen, der stadig er liv i -, selv om den udvikling, klubben gennemgår i øjeblikket burde give anledning til debat. Det synes jeg er en skam, for jeg debatterer gerne, men som det foregår i øjeblikket må jeg erkende, at jeg ikke orker det længere.

Ceres
      Bruger

Thomas Senior skrev:
      Jeg tager mig til hovedet, når der er nogen der argumenterer ud fra, at man rykker op til næste sommer. Der er tre hold der ligger markant bedre til i forhold til oprykningen, hvoraf man mirakuløst så skal overhale 2 af dem, for at de første 50 mio. kr. af de 60 mio. kr. ledelsen håber på ikke er væk.
      Hmmmm…

Fuldstændigt korrekt … der skal nok som minimum 50 mio. kr. ind hvis AGF skal kunne overleve en sæson mere i 1. Division rent økonomisk … kommer der kun 25 + 10 mio. kr ind, så er AGF godt og grundigt på spanden næste sæson, hvis vi ikke er rykket op i Superligaen …. og så må de ud og hente flere penge eller stoppe med fuldtids-professionel fodbold, for det bliver der ikke råd til… I den situation må man så også opsige aftalen med kommunen og finde et mindre stadion at spille på, da det er en voldsom økonomisk klods om benet, der aldrig vil kunne løbe rundt i 1. Division

Thomas Senior skrev:
      Jeg tager mig til hovedet, når der er nogen der argumenterer ud fra, at man rykker op til næste sommer.

Der er meget bekendt ingen af de ansvarlige, der argumenterer ud fra, at vi rykker op til sommer. Det er målet, men om det sker, kan ikke engang bestyrelsen vide, og den har meldt meget klart ud, hvad konsekvenserne bliver, hvis vi ikke rykker op. F.eks. står der i prospektet under afsnittet "Manglende oprykning til Superligaen i 2015" bl.a. følgende:

[i]"Aarhus Elite kan ikke garantere at AGF Fodbold vil sikre oprykning til Superligaen i sommeren 2015, hvilket vil få væsentlig negativ indflydelse på Aarhus Elites fremtidige udvikling, resultater, pengestrømme og finansielle stilling. Aarhus Elite har tidligere vurderet at nedrykningen til NordicBet ligaen betyder tab af indtægter på ca. DKK 20-25 mio, og Aarhus Elite vurderer, at oprykning til Superligaen efter 2014/15 vil betyde en stigning i indtægter på DKK 15-20 mio. i det første efterfølgende regnskabsår. Uden oprykning kan stigningen i indtægter ikke forventes realiseret, og det er forventningen at en manglende oprykning i sommeren 2015, vil påvirke koncernens resultat i det efterfølgende regnskabsår 2015/16 . Således, i tilfælde af at AGF ikke rykker op i 2015, forventes i 2015/16 et underskud på niveau med 2014/15, på trods af at der ikke forventes transferindtægter."[/i]

Her stikkes med andre ord ikke noget under stolen.

Der er tre hold der ligger markant bedre til i forhold til oprykningen, hvoraf man mirakuløst så skal overhale 2 af dem, for at de første 50 mio. kr. af de 60 mio. kr. ledelsen håber på ikke er væk.

Jeg tror ikke på mirakler og heldigvis er der heller ikke behov for den slags for at oprykningen kan lykkes. Jeg har absolut ingen forståelse for dine meget ofte gentagne på stande om, at oprykningenn stort set allerede er glippet. Som jeg ser det har vi den bedste trup i 1. division, vores spil har fungeret særdeles godt i de seneste kampe og hovedårsagen til, at pointhøsten har været utilfredsstillende, har været en række personlige fejl i forsvaret. Hvis vi kan få dem udryddet – og det er jeg sikker på, at MW og JA i fællesskab nok skal få løst – er jeg ikke særlig nervøs.

Vi har 18 kampe til at samle de 38 points, som med stor sandsynlighed er nok til oprykning. Det er på ingen måde umuligt, og der er mange eksempler på, at andre klubber har gjort det før os, så at komme med dommedagsprofetier allerede på nuværende tidspunkt er da fuldstændig håbløst. Gad vide hvad din dagsorden egentlig er?

Ceres
      Bruger

Fernando skrev:
      * Hvorfor er det lige 25 mio.kr som der er kommet fortegninger ind for. Det beløb svarer præcist til GF's "underskud" 1 år frem, hvis vi bliver i 1. div.; jf. prospektet. Hvor de siger meget klart, at GF nu er levedygtigt et år mere, men håber på mere ved en oprykning.

Det er så til gengæld ikke korrekt …. 25 mio. kommer kun til at dække underskuddet i den kommende regnskab for denne sæson, og der skal så findes et lignende beløb til næste sæsons underskud, hvis ikke vi er rykket op …
      .

Ceres
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      Der er meget bekendt ingen af de ansvarlige, der argumenterer ud fra, at vi rykker op til sommer. Det er målet, men om det sker, kan ikke engang bestyrelsen vide, og den har meldt meget klart ud, hvad konsekvenserne bliver, hvis vi ikke rykker op.

Derfor vil de så også være uansvarligt, hvis man ikke henter mindst 50 mio. kr ind … man er jo nød til at forberede sig på, at vi måske ikke rykker op.

Fernando
      Bruger

Ceres skrev:

Fernando skrev:

Det er så til gengæld ikke korrekt …. 25 mio. kommer kun til at dække underskuddet i den kommende regnskab for denne sæson, og der skal så findes et lignende beløb til næste sæsons underskud, hvis ikke vi er rykket op …
      .

Ceres – her tager du fejl. Du glemmer, at der er en fri egenkapital på 10 mio.kr inden emissionen, så GF kan køre lidt ind i den nye sæson. Matematisk virker det til omkring nu…..

Det betyder også, at hvis der fx kommer 50 mio.kr hjem, så vil der være 60 mio.kr i kassen. Denne og (ifølge prospektet vil en sæson mere i 1. divension give et underskud som forventes i år), gøre at der er 10 mio.kr i kassen herefter. Det kan GF ikke overleve med første år i suppen.

Det bringer mig over til en tak til Phister for et fint svar.

Jeg vil gerne understrege, at mit spørgsmål om, hvorfor de var endt på 25 mio.kr ikke var en antagelse om synd – det TROR JEG PÅ INGEN MÅDE. Jeg synes bare det var interessant, at det var det beløb, som de var endt på, henset til prospektet taler så meget om økonomien er sikret et år frem. jeg tror du har ret i, at ingen vil smide mere end højest nødvendigt i nu og her, men se hvordan det går.

Phister – ved du hvad der vil ske ved en emission nr. 2. som regnestykket ovenfor viser, så kan det let blive nødvendigt om et par år. Vil man så åbne for de ikke solgte aktier til samme kurs eller vil det typisk betyde en ny nedskrivning af aktiernes værdi. Hvad tror du, da jeg ikke kan gennemskue, men tror det kan blive en realistisk mulighed. Lidt vigtigt for ens valg i den kommende tid. Jo mere man ser her på, jo mindre lys synes vores økonomi vel faktisk at være fra et aktionær synspunkt

Men en sejr over Lyngby, så ser alt vel hurtigt lysere ud både på og uden for banen. Det er godt nok en helt, helt vildt vigtig kamp.. En sejr og jeg tror på oprykning!

Negreanu
      Bruger

Vind nu bare de sidste tre og hvis Viborg så kunne smide noget mod Brønshøj. Max hype på emissionen og så et par Andersson-guldklumper i transfervinduet, så kan man måske få troen igen. Kom nu GF.

Ceres
      Bruger

Fernando skrev:

Ceres skrev:

Fernando skrev:

.

Ceres – her tager du fejl. Du glemmer, at der er en fri egenkapital på 10 mio.kr inden emissionen, så GF kan køre lidt ind i den nye sæson. Matematisk virker det til omkring nu….

Egenkapitalen var på lige knap 10 mio. kr. per 30. juni 2014, altså før sæsonstart, og på daværende tidspunkt så det endnu værre ud med koncernens likviditetsreserve, der ifølge Ledelsesberetning side 15 (16), var på lige knap 4,5 mio. kr. Ledelsen forventer et underskud på i omegnen af de 24-27 mio. kr. denne sæson, hvilket vil betyde at likviditetsreserven forlængst er brugt op, og egenkapitalen allerede nu er væk og vil være i minus før emissionen… hvilket også er grunden til at der i regnskabet står:

det kommende regnskabsår forventer et underskud i størrelsesordenen 24-27 mio. kr. Det er en væsentlig forudsætning for fortsat drift, at den planlagte kapitaltilførsel gennemføres. Indtil en emission finder sted har koncernen mulighed for at supplere likviditetsbehovet – ved eksempelvis pantsætninger af ikke pantsatte aktiver, optagelse af lån, osv.

Med andre ord skal de første 14-17 mio. kr af emissionsindtægterne bruges til at afvikle resten af denne sæsons underskud (gæld og pantsætning) … der skal også beregnes en millionudgift til emissionsomkostningerne (omkring 3,5 mio. kr. ved sidste emission), og man kan jo ikke gå ind i en ny sæson uden en likviditetsreserve …

De 25 mio. kr. man med sikkerhed kan hente ind ved en emission, rækker kun til en lille likviditetsreserve, der vel knap kan strække til første kvartal af næste sæson, hvis den stadigvæk står på 1. Division.
      .

Negreanu
      Bruger

Kan det virkelig passe at prisen for at erhverve sig flere tegningsretter er 10 øre pr. stk?

Hvis man gerne vil have 40000 aktier bliver det jo ret dyrt. Vil prisen på tegningsretterne falde? (alt afhængig af hvor stor efterspørgsel der er på de nye aktier selvfølgelig)

Jeg mener nemlig at der var en herinde der nævnte 1 øre på et tidspunkt. Altså kan det betale sig at vente lidt med at købe?

EDIT: Nå nu er den så nede i 5 øre – det var da godt jeg ikke bestilte i morges så 🙂

Brink182
      Bruger

…og nu handler tegningsretterne så i 1 øre – det kan vel næsten ikke blive billigere 🙂
      Men ønsker man at erhverve sig nogen, vil det nok være en god ide at lægge en limit (øvre grænse) på, så man ikke risikerer at man pludselig får købt nogen ind meget dyrt – det er nok ikke et papir der er vildt meget likviditet i…

Duff
      Bruger

Køb t retter til 0,002 eller 0,003 og sælg igen når den stiger. Det er Alm Brand der lige har trukket dem godt og grundig ned.

Brink182
      Bruger

Duff skrev:
      Køb t retter til 0,002 eller 0,003 og sælg igen når den stiger. Det er Alm Brand der lige har trukket dem godt og grundig ned.

I så fald tyder det heller ikke specielt godt for emissionen at en storaktionær ikke vil udnytte sine retter… men OK, hvem havde også regnet med at Alm.Brand havde råd til det 🙂

Jeg vil selv udnytte mine, men mere for at støtte klubben fremfor at tro på en kæmpe gevinst…

Der er ingen grund til at give mere end én øre for tegningsretter. Medmindre emissionen bliver fuld- eller overtegnet – og det er der vist ingen, der regner med – , vil der være flere sælgere end købere til tegningsretterne. Vent med at købe, til de er i én øre eller læg et loft på én øre, når I afgiver jeres ordre.

Hvis det usandsynlige skulle ske at interessen for at deltage i emissionen bliver så stor, at alle 279 millioner nye aktier har udsigt til at blive solgt, vil prisen på tegningsretter naturligvis stige, for så vil efterspørgselen være større end udbuddet. Men ellers sker det ikke. Husk på at aktionærerne har fået tegningsretterne foræret, og de kan ikke bruges til andet end at sælge eller købe aktier for. Når emissionen er forbi er de værdiløse.

Husk også at det ikke har nogen hast med at købe aktier. Emissionen løber til 10. december og tegningsretterne kan købes indtil den 8. december, og de vil være billigst sidst i perioden. De kan dog ikke komme under én øre.

Negreanu
      Bruger

Har gjort præcis det du skriver Phister, sagt at jeg vil købe 35000 tegningsretter til 1 øre – men jeg kunne ikke selv se hvordan jeg gjorde det i netbank så fik min bank-rådgiver til det.

Et lille tip til jer der vil købe: Når man har 40000 aktier bliver man inviteret til ét VIP-arrangement hvert år. Bare hvis der er nogen der ender på 38000 aktier, kan det måske godt lige betale sig at ofre det ekstra 🙂

@Brink182: Aarhus Elite meddelte for et par dage siden, at Alm. Brand har reduceret sin aktieandel til under 5 procent. Det fremgår ikke, om de har solgt ud af deres aktier, men mon ikke bare de undlader at deltage i emissionen. Alene derved reducerer de jo deres andel betydeligt. Men et godt tegn er det jo ikke, det har du ret i.

https://www.nordnet.dk/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=259221007&sourcecode=omxnews

@Negreanu: 35.000 – plus dem du havde i forvejen! Godt gået! Håber der er mange, der gør det samme. Min egen økonomi er desværre ikke til så mange lige p.t., men en snes tusind skal jeg nok få skrabet sammen til.

Negreanu
      Bruger

Havde kun 1747 i forvejen, men ender da på lige knap 42000, så den står på lakseroulader og pagne én gang om året 🙂

Håber på det bliver til en vinter-kamp 😉

Ups! Jeg ser lige, at tegningsretterne er handlet helt ned til 0,1 øre og ikke 1 øre, som jeg tidligere har skrevet. Efter at have gransket sagen, kan jeg se, at der er kommet nye handelsregler, siden jeg beskæftigede mig meget med aktiehandel. Man har ændret den såkaldte "tick size" – dvs. det minimumsinterval, som der kan være mellem købs- og salgspris.

Da jeg handlede var den 1 øre. Nu er den altså 0,1 øre (for de mest handlede aktier endda 0,01 øre). I øjeblikket ligger prisen på tegningsretterne og svinger mellem 0,2 og 0,3 øre, kan jeg se. Ingen grund til bekymring, hvis man har sat sit loft på f.eks. 1 øre. Ens bank vil altid sørge for at købe til billigst mulige pris.

Beklager at jeg først har opdaget det nu. Hvis nogen skulle være interesseret i at gå til kilden kan man se den såkaldte "Tick size tabel" her på side 69:

http://www.nasdaqomx.com/digitalAssets/94/94871_nasdaq-omx-nordic-market-model-2.33.pdf

Negreanu
      Bruger

Tror du ikke det er 0.01 kr? Altså 1 øre pr aktie.

På nordnet står der faktisk 0,001 – det går jeg da udfra er kroner? Ellers er de godt nok billige 😀

Da jeg satte mit max til 1 øre i går sagde min bankdame at hun fik en "advarsel" der sagde at max pris lå 50 % lavere end den lavest handlede kurs (i går)

Negreanu
      Bruger

Undskyld – 0,002 på nordnet – altså 1/5 øre pr. tegningsret – tror jeg nok 😀

Med kurtage vil det koste mig 105 kr. at erhverve mig de 35000 tegningsretter – det går nok lige.

@Negreanu: Ja, de kan komme helt ned i 0,1 øre, men uanset om det er 0,1 eller 0,2 øre må det siges at være ret billigt. Har du fået dine tegningsretter? Og til hvad kurs?

Negreanu
      Bruger

Ja det er meget billigt må man sige.

Jeg har lagt en ordre på 35000 stk. med limitering 0,2 øre indtil klokken ringer i dag, og så ringer de fra banken mandag om jeg har fået dem.

Dino Dini
      Bruger

Hm…

[i]VIP-BILLETTER – MERE END 100.000 NAVNENOTEREDE AKTIER
      Har du mere end 100.000 navnenoterede aktier, tilbydes du en gang pr. sæson at deltage i et VIP-arrangement for to personer til en af AGF udvalgt hjemmekamp.[/i]
      http://aarhuselite.dk/?id=26617

Negreanu
      Bruger

Hvad dælen – det må være blevet lavet om i forbindelse med emissionen så – fik at vide i forgårs at det var 40000.

Men ok kan egentlig godt forstå de ikke vil have ethvert fjols med 10000 kr. på lommen til at rende rundt til et VIP-arrangement 🙂

Så må du selv ud og købe laks og boblevand. 😐 Men mon ikke også der bliver råd til det med de kursgevinster, der er udsigt til, når vi rykker op i superligaen. 😀

Negreanu
      Bruger

Jeg satser på at pensionen er sikret, når vi spiller CL om 3 år 🙂

Foreløbig status på handel med tegningsretter: Der er ved børslukketid i dag solgt ca. 33 mio. tegningsretter. Hvis de allesammen bliver omsat til aktier, svarer det altså ret præcist til 10 mio. kr. i kassen. Der er p.t. købere til knap 16 mio. mere i 0,001 kr. (1/10 øre). Tegningsretter kan købes til og med 8. december kl. 17.

https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=103999&marketid=14

Negreanu
      Bruger

Har lige snakket med banken. Jeg fik mine 35000 tegningsretter til 0,002 kr. Det betyder at det kostede mig 145 kr. at erhverve mig dem, så det er penauts.

Ydermere kan jeg oplyse at der er stor aktivitet med handelen med tegningsretter, og hun lød meget positiv omkring en evt. fuldtegning begrundet i den store aktivitet.

KSDH – €€€€€ (kan ikke finde dollar-tegnet) 🙂

KSDH!

AltidHvid
      Bruger

KSDH – $$$$$$$$$$$$$ 🙂

@Negreanu: Tillykke. God kurs.

I dagens handel blev der omsat godt 9 millioner tegningsretter. Og kursen var gennemsnitligt højere end i de foregående dage, fordi efterspørgslen var større. Ved lukketid var der faktisk flere købere end sælgere.

Hvis den tendens fortsætter de kommende dage er det et godt tegn, for hvis der er færre tegningsretter til salg, end der er købere til, tyder det på, dels at mange af de eksisterende aktionærer har tænkt sig at deltage i emissionen og derfor ikke sælger deres tegningsretter, dels at der er god interesse for at komme ind i aktien.

Negreanu
      Bruger

Som udgangspunk er det kun nuværende aktionærer der kan deltage i en emission (eller de har ihvertfald førsteret til de nye aktier, da de jo allerede har penge i firmaet).

Dette gøres ved at man tildeles x-antal tegningsretter til de nye aktier. I denne emissions tilfælde 3 tegningsretter pr. aktie man har. Hvis man ikke ønsker at gøre brug af sine tegningsretter kan disse dog sælges på børsen. Jeg har f.eks. købt 35000 tegningsretter til kurs 0,002. Jeg har så ret til at købe 35000 aktier til den værdi de er sat til i emissionen som er 0,30 kr.

Den kurs du har kigget på er de eksisterende aktiers kurs.

Negreanu
      Bruger

Ja som ny aktionær kræver det at nogen af de eksisterende aktionærer ikke vil udnytte alle deres tegningsretter for at nye kan købe aktier, men det er der mange der ikke vil så der er rigeligt af dem. Men kursen på dem er ikke ikke 0,30 men 0,002 kr.
      https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=103999&marketid=14

Altså 1/5 øre pr. tegningsret. Tegningsretten skal du bruge for senere (d. 10. December) at kunne købe den egentlige aktie.

Hvis du ikke kan vente de 9 dage, kan du købe de eksisterende aktier til 0,36 kr. men det ville nok være lidt dumt 🙂

Dino Dini
      Bruger

@Negreanu, lige for at være helt sikker: Tegningsretterne kan vel omsættes til aktier allerede nu, ikke?

Fra emmisionsbrochuren:

[i]Handel med tegningsretter skal ske i perioden 25. november til 8. december.
      De nye aktier kan tegnes i perioden 27. november til 10. december.[/i]

Negreanu
      Bruger

Jeg er faktisk i tvivl – min bankdame sagde at de ville købe den 10. December – ved ikke helt hvad begrundelsen er for at vente.

Måske Phister har et bud?

Man skal give bindende tilsagn om at ville købe aktier til sin bank senest den 10. december. Så sørger banken for resten. Det har ingen praktisk betydning, hvilken dato selve købet sker, for kursen er jo den samme hele tiden – 0,30 kr. Min bank har f.eks. allerede købt mine 20.000 og trukket pengene fra min konto.

Den eneste fordel ved at vente kunne være, at tegningsretterne som regel er billigst sidst i perioden, fordi mange banker har en praksis med at sælge tegningsretter, hvis ikke de har fået besked fra aktionæren, hvad han/hun vil gøre med dem. Derfor kan der forventes mange tegningsretter på markedet de sidste dage. Men med den ultralave kurs, skal man jo op i et anseeligt antal, før 1/10 øre gør nogen reel forskel. Hvis man ikke allerede har tegningsretter og skal ud at købe dem, skal det ske senest den 8. december.

Hvis det er første gang, man køber aktier, skal man regne med, at der kan gå et par dage med papirarbejde. Der er nogle dokumenter, der skal underskrives, før man kan få et aktiedepot, og ikke alle banker er lige hurtige.

Aktierne bliver først noteret på børsen den 17. december, så de kan formentlig først ses i depotet til den tid. Måske kan der være forskellig praksis fra bank til bank, så det er jeg ikke helt sikker på. I mit depot står de stadig som tegningsretter, og vil så formentlig blive konverteret til aktier den 17. december, går jeg ud fra. Det er første gang jeg køber aktier via min bank, så det er også nyt for mig.

Der er til og med i dag solgt omkring 48 mio. tegningsretter, hvilket svarer til ca. 14,5 mio. kr., hvis de bliver omsat i aktier, og det må man gå ud fra. Desuden ved vi, at der er forhåndsgaranti for 25 mio. Dertil kommer så den store ubekendte: Hvor meget vil de nuværende aktionærer tegne sig for? Det får vi først at vide, når AGF's bestyrelse offentliggør resultatet af emissionen den 16. december.

Negreanu skrev:
      Jeg er faktisk i tvivl – min bankdame sagde at de ville købe den 10. December – ved ikke helt hvad begrundelsen er for at vente.

Jeg kunne forestille mig, at de vil samle alle ordrer i én pulje og købe hele dynen på én gang. Bare et gæt.

AKA176
      Bruger

Hej

Har lige brug for lidt aktie hjælp her 🙂

Jeg har 801 aktier nu og har ret til at tegne 2403 nye

Hvis jeg vil tegne 16500 nye aktier koster det så 4950kr i alt?
      Eller hvordan foregår det?

Ja, de 16500 nye aktier koster 4950 kr. Men for at kunne købe dem skal du først have 16500 tegningsretter, så du får ret til at købe aktierne. Og da du kun har 2403 tegningsretter, skal du altså have købt nogle flere. Det klarer din bank for dig, og de koster nærmest ingenting – fra 0,1 til 0,2 øre pr. stk. Dertil kommer kurtage – gebyr til banken – , som varierer fra bank til bank.

Du skal bare meddele din bank, at du gerne vil købe aktier i AGF og hvor mange. Så klarer den resten. Men husk at sidste chance for at købe tegningsretter er den 8. december.

@ThomasHjelmager: Tegningsretter skal ganske rigtigt kun bruges, hvis man vil deltage i emissionen, og man kan naturligvis til enhver tid købe "gamle" AGF-aktier på børsen til den kurs, markedet fastsætter. MEN så støtter man [i][u]ikke[/u][/i] AGF. Hvis man køber de allerede eksisterende aktier, går ens penge til sælgeren af aktierne, og ikke til klubben, hvorimod pengene fra emissionen går direkte i klubkassen.

Det er ikke spor bøvlet at købe tegningsretter. Det er fuldstændig ligesom at købe aktier. Og hvis man alligevel skal have fat i sin bank for at bestille aktier, gør det ingen forskel, om man bestiller tegningsretter samtidig. Og man kan altså få f.eks. 10.000 tegningsretter for max. 20 kr., så det burde ikke afholde nogen fra at deltage. Derimod er der altså mærkbar forskel på, om man betaler 30 eller 36 øre for aktierne, hvis man køber bare nogle få tusind styk.

Negreanu
      Bruger

Så vidt jeg kan se er der ikke flere tegningsretter til salg lige nu..

Det tyder da rigtig godt for emissionen – eller hvad? 🙂

Der kommer jo nok flere til salg, men alt andet lige tyder det vel på at rigtig mange påtænker at benytte sig af deres tegningsretter?

krapylet
      Bruger

Ikke for at være lyseslukker men, det skyldes vidst at vi ikke har flere købere. Sælgere er der desværre nok af (derfor den lave kurs).
      Jeg har selv købt 50.000 t retter som konverteres til aktier. Så kan jeg støtte klubben den vej, når nu jeg aldrig har købt trøjer eller andet.

Jeg har i øvrigt regnet mig frem til at der i alt er blevet handlet 78.000.000 t retter hvilket hvis de bliver udnyttet vil give ca 23,5 mio i kassen. Så mangler vi som Phister rigtigt nok skriver stadig at høre fra de eksisterende aktionærer. mit bud er at vi alt i alt ender med at få 55- 60 millioner i kassen. Hvilket jeg egentlig synes er ok omstændighederne taget i betragtning.

Negreanu skrev:
      Så vidt jeg kan se er der ikke flere tegningsretter til salg lige nu..

Det tyder da rigtig godt for emissionen – eller hvad? 🙂

Der kommer jo nok flere til salg, men alt andet lige tyder det vel på at rigtig mange påtænker at benytte sig af deres tegningsretter?

Ifølge Nordnet er der p.t. 7,3 mio. tegningsretter til salg til 0,001 kr. og så er der nogle til højere kurser, men dem er der naturligvis ingen, der vil købe.

Der er til gengæld ingen købere (venstre side), men det skyldes, at salgskursen ikke kan blive lavere, så eventuelle købsordrer bliver effektueret med det samme og skal ikke stå i venteposition, indtil der er nogen sælgere, der vil matche købsprisen.

Der er altså flere sælgere end købere og hvis det fortsætter sådan indtil den 8., hvor handlen med tegningsretter slutter, betyder det, at emissionen næppe bliver fuldtegnet. Men det var vel også kun de mest optimistiske, der havde regnet med det.

Der er i skrivende stund solgt ca. 71 mio. tegningsretter, svarende til 21,3 mio. kr., hvis de allesammen bliver udnyttet. Så er vi altså oppe på 46 mio. incl. forhåndsgarantien fra storaktionærerne. Dertil kommer så de nuværende småaktionærer, som deltager i emissionen. Hvor mange det er, kan man kun gætte på. Men hvis vi antager, at de tegner sig for lige så meget, som dem, der har købt tegningsretter, er de 60 mio., som Lars Fournais håber på, godt og vel hjemme. Og det må vel betegnes som tilfredsstillende.

Men vi bliver som sagt meget klogere den 16., når resultatet offentliggøres.

Ja, det ser ud til at der pt. er 13,5mio tegningsretter til salg, men ikke nogle købere.

Hvis vi ender med at få 60mio ind, så virker kursen 0,3 desværre en del for høj. Det kan jo også være derfor, at eventuelle købere stadig afventer.

@Krapylet: Jeg kan se, vi har forskellige tal for,, hvor mange tegningsretter, der er handlet for.

Ifølge mine tal er der solgt følgende:
      25-11-14 1.965.418
      26-11-14 6.457.776
      27-11-14 22.056.090 (det høje tal skyldes at Alm. Brand solgte den dag)
      28-11-14 2.586.553
      01-12-14 9.011.452
      02-12-14 5.944.146
      03-12-14 9.230.374
      04-12-14 13.679.953

Hvem der har ret er ligegyldigt, men hvis vi antager, at der bliver solgt 20 mio. mere i morgen og mandag, når vi op i nærheden af 100 mio. købte tegningsretter – 30 mio. kr. Så jeg tror efterhånden på, at vi kan nærme os de 70 mio. i alt.

Negreanu
      Bruger

Ok jeg fatter bjældehat af at kigge på den side, så 🙂

@Christian176: Hvorfor mener du, emissionskursen er for høj? Så længe den er lavere end markedskursen, kan det jo betale sig at købe emissionsaktier. Medmindre du da regner med, at kursen falder til under 0,3, når de nye aktier bliver noteret den 17. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, men jeg tror nu at det er indregnet i den nuværende kurs. Aktien er jo faldet voldsomt, siden det blev kendt, at der ville komme en emission.

Der er altså solgt næsten 14 mio. tegningsretter p.t. i dag – det næsthøjeste antal – så det er vel ikke helt rigtigt at sige, at køberne afventer.

@Negreanu: Sælgerne står til højre – p.t. 9.269.134. De andre dage har der også stået et tal på købersiden til venstre, men det har været fordi der var forskel på købsprisen og salgsprisen. Typisk var der købere til 0,001 kr., mens sælgerne ville have 0,002 kr. Derfor blev eventuelle købsordrer stillet i kø på venstresiden, indtil der var en sælger, der ville gå ned i 0,001 kr. (eller en køber, der ville gå op i 0,002 kr.) Først da blev handlen gennemført.

I dag har de fleste sælgere fundet ud af, at de ikke kan få 0,002 kr. for deres tegningsretter, og derfor er de gået ned i 0,001 kr., som er minimumskursen. Så hvis du lægger en ordre på at købe tegningsretter, får du dem med det samme uden at skulle stå i kø og vente på en sælger. Derfor er der ingen på købssiden, men det betyder ikke, at der ingen købere er. De figurerer bare ikke på ordrelisten.

Du har ret i, at kursen er faldet meget siden det kom frem. Jeg synes dog stadig 0,3 virker højt. Det er trods alt en kvart milliard aktier der er sat til salg. Men det er jo altid svært at sige, og især med fodboldaktier kan der sagtens komme stigninger alligevel, men synes det virker mest sandsynligt at aktien falder efter emissionen – til at starte med i hvert fald. Det er selvfølgelig også afhængig af, hvor mange aktier der er solgt, når emissionen er slut.

14 mio t-retter i dag er flot, jeg mente nærmere at der sandsynligvis er mange der stadig afventer. Der er normalvis mange der først køber i slutningen af en emission. Det der kan, og sikkert gør det, smadre det billede er selvfølgelig, at prisen på t-retterne er så lav.

krapylet
      Bruger

Det er dine tal der er rigtige.. jeg havde lige fået viklet de 8 millioner solgte fra 2010 ind i regnestykket.. 🙂
      Et endeligt resultat på 100 mio tegningsretter virker plausibelt. Til gengæld er jeg lidt skeptisk mht. hvor meget de eksisterende småaktionærer byder ind med. Det er jo ikke sikkert det er så let at få lov af konen når de 20.000 man brugte sidste gang er blevet divideret med 10..

Man må ganske rigtigt formode, at der er taget højde for de nye aktier i den nuværende aktiekurs. Hvis de skal under 0,3 skal emmisionen storskuffe, det mener jeg absolut ikke den gør hvis vi rammer 60+

Det er er nævnt tidligere, men det kan ikke understreges nok at det er vigtigt at købe emmisionsaktierne fremfor de nuværende, kun på den måde går pengene til AGF.

Christian176 skrev:
      Der er normalvis mange der først køber i slutningen af en emission. Det der kan, og sikkert gør det, smadre det billede er selvfølgelig, at prisen på t-retterne er så lav.

Ja, de bliver jo ikke billigere end 0,001, så derfor kan det jo også godt være, at ikke vil være særlig mange købere fra nu af. Der er jo ingen grund til at vente længere. Vi får se.

Negreanu
      Bruger

Jeg kender ihvertfald en del der ikke har fået handlet endnu. Lad os håbe at det er en generel tendens.

Og jeg er så åbenbart blevet deres investerings-rådgiver selvom jeg også er newbie 🙂

krapylet
      Bruger

Meget enig, det er lidt ærgerligt man ikke har tænkt over at gøre de nye aktier let tilgængelige, især når man er afhængig af både små og store investorer. Jeg kan godt frygte at rigtig mange dropper at købe de her aktier da det simpelthen er for indviklet. Ligeledes kan der være mange der blot køber de gamle aktier og dermed ikke støtter AGF.

Negreanu
      Bruger

Informationsmøde i tirsdags:
      http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2014/november/%C3%A5bent-infomoede-om-emissionen/

http://www.agf.dk/emission/saadan-koeber-du-aktier-i-agf/

Det kan da ikke gøres mere overskueligt end det? Kontakt din bank og de ordner det hele – kan ikke se der kan gøres meget mere.

Jeg startede selv på mere eller mindre bar bund, men har lært en masse i det her forløb og det har vel maksimalt kostet mig en halv time i telefonen med banken + lidt tid herinde.

Gøre aktierne let tilgængelige? Der er jo nogle regler der skal overholdes, men hvis man havde forventet at kunne tage ud i fanshoppen med 1000 kr og købe aktier, ja så kan jeg godt se at det virker besværligt at ringe til sin bank, som så kan forklare, ja faktisk ordne det hele for dig 🙂

@ThomasHjelmager & Negreanu: Helt enig. Det kunne være gjort bedre. Men det kunne også være en opgave for en af fanklubberne. Jeg faldt forleden over denne vejledning, som BIF Support lavede, dengang Brøndby havde emission. Den er faktisk udmærket, og det meste passer også på AGF. Måske skulle vi overveje noget lignende næste gang, vores klub laver en emission. Det gør de jo nok engang:

http://bif-support.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=756#.VIDSWMmE_jg

krapylet
      Bruger

At gøre aktierne tilgængelige er måske klodset skrevet. Det jeg mener er, at man burde have lavet en guide hvor man går ned i hver enkelt detalje. Lidt ligesom det bif link Phister har smidt.
      På den måde får man fjernet de elementer der kan virke uforståelige hvis man ikke før har haft med aktiehandel at gøre. Informationsmødet er dog et plus, selvom dette forudsætter at man har tid og mulighed for at møde op. Måske man burde have brugt mødet til at besvare de mest stillede spørgsmål og ligge dem på nettet. Alternativt skulle man bare have kopieret bøf supports link.

Når alt dette så er sagt er det nok ikke mange penge man kan hente fra "jeg magter ikke at ringe til banken segmentet"

Ideen med at købe aktier i fanshoppen er i øvrigt slet ikke dum 😉 man kunne forestille sig at man kunne udfylde en tegningsblanket og en fuldmagt og så kunne fanshoppen klare arbejdet.. Man ville dog nok kollidere med nogle børsetiske regler. 🙂

Negreanu
      Bruger

Når jeg læser den BIF-guide kan jeg selvfølgelig godt se at der skulle have været udformet sådan en, og ja, det havde været oplagt at fanklubben havde involveret sig der. Men fanklubben er, og har altid været rimelig bovlamme..

Vejledningen fra BIF Support omtaler "resterende aktier", og det kan også blive aktuelt i forbindelse med AGF's emission. Resterende aktier er dem, der bliver til overs, hvis emissionen ikke bliver fuldtegnet – altså hvis alle 279 mio. udbudte aktier ikke bliver solgt. Dem har man mulighed for at købe uden tegningsretter til udbudsprisen på 30 øre, når tegningsperioden slutter den 10. december. Så skal man blot forinden give sin bank besked om, at man gerne vil skrives op til at købe resterende aktier. Se evt. prospektet side 127, pkt. 5.16.2:

http://www.aarhuselite.dk/media/184/fondsboersmeddelelser/Prospekt_fortegningsemission_2014_Aarhus_Elite.pdf

Man har så ingen garanti for at få aktierne, for hvis alle 279 mio. emissionsaktier bliver solgt, bliver der jo ingen til overs. Men det er der p.t. ikke noget, der tyder på, at de bliver.

gf-stuf
      Bruger

Hej drenge!

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg vil gerne købe aktier og er ikke længere aktionær, men er stadigvæk en smule i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Jeg har dog læst mig frem til, at jeg skal erhverve mig tegningsretter. I går var jeg så nede i min bank, hvor de åbenbart stort set ikke vidste, hvad jeg snakkede om, da jeg stillede dem nogle spørgsmål omkring det. De printede blot en tegningsblanket ud til mig, som de sagde jeg kunne tage med hjem.

Men er det ikke meningen, at min bank skal/kan købe tegningsretter for mig, hvorefter de også kan købe aktierne eller hvordan?

På forhånd tak!

@gf-stuf: Måske skulle du overveje at skifte bank, for det lyder da som meget dårlig service, det du fortæller.

Når du har udfyldt den blanket, du har fået, skal banken have den igen, og så sørger de for resten, men tager dog et gebyr for det (kurtage). De har forhåbentlig nogle folk, der ved lidt mere om tingene end den person, du talte med.

På blanketten skriver du, hvor mange aktier, du vil købe. Så køber banken tegningsretterne – du får 1000 for en krone – og sørger for at få dem omsat til aktier til 30 øre stykket, inden tegningsperioden slutter den 10. Sidste frist for at købe tegningsretter er dog den 8. Banken opretter et depot til dine aktier, så du kan se dem via netbank.

Læs evt. mere her:

http://www.agf.dk/emission/

Det går stærkt i dag. Vi har lige passeret 100 millioner handlede tegningsretter i alt, og billigste salgspris på tegningsretter ligger p.t. på 0,2 øre mod 0,1 øre de seneste dage. Samtidig er antallet af t-retter til salg faldet drastisk. Der plejer at være adskillige millioner. I skrivende stund er der kun omkring 1,3 millioner.

Det kan skyldes, at der er ved at være udsolgt af tegningsretter, hvilket ville være fantastisk, men det kan også skyldes, at mange småaktionærer undlader at bruge deres tegningsretter og bare lader dem løbe ud uden at sælge dem, fordi det ikke kan betale sig, når man holder bankens kurtagegebyr op mod det minimale beløb, man kan få for tegningsretterne.

Under alle omstændigheder er dagens handel på mere end 30 millioner tegningsretter på mindre end to timer overraskende højt og det hidtil højeste på en enkelt handelsdag.

gf-stuf
      Bruger

@Phister Loysauce

Tak for svaret!

Vil det være vanvittig risikabelt at købe aktier efter din mening? Jeg tænker mere på om der om få år vil/kan komme en ny emmision, eller om det kan ske at blive en fornuftig investering på sigt naturligvis. Jeg ved godt, at man skal købe fodboldaktier med hjertet og ikke forvente det vilde, men jeg har nu alligevel en forventning om, at med det nye setup med Jakob Nielsen i spidsen kan vise sig at blive en god forretning på sigt, hvor man vil kunne tjene på sin investering.

Derudover kan det vel ikke gå helt galt, når kursen på nye aktier er så lav (0,30). Den kan vel næsten ikke blive lavere medmindre klubben går konkurs, hvilket den selvfølgelig aldrig gør.

Balder
      Bruger

Phister Loysauce skrev:
      Det går stærkt i dag. Vi har lige passeret 100 millioner handlede tegningsretter i alt, og billigste salgspris på tegningsretter ligger p.t. på 0,2 øre mod 0,1 øre de seneste dage. Samtidig er antallet af t-retter til salg faldet drastisk. Der plejer at være adskillige millioner. I skrivende stund er der kun omkring 1,3 millioner.

Det kan skyldes, at der er ved at være udsolgt af tegningsretter, hvilket ville være fantastisk, men det kan også skyldes, at mange småaktionærer undlader at bruge deres tegningsretter og bare lader dem løbe ud uden at sælge dem, fordi det ikke kan betale sig, når man holder bankens kurtagegebyr op mod det minimale beløb, man kan få for tegningsretterne.

Under alle omstændigheder er dagens handel på mere end 30 millioner tegningsretter på mindre end to timer overraskende højt og det hidtil højeste på en enkelt handelsdag.

Hvor ser du det? Hvis jeg kigger her: https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/kursdata.html?identifier=3393&marketplace=14

Så ser jeg lidt over 100.000…

/Balder

@gf-stuf: Det er [u][i]altid[/i][/u] risikabelt at købe aktier. Uanset hvor solid virksomhed kan se ud, kan aktierne pludselig styrtdykke på et øjeblik. Det gælder ikke mindst fodboldaktier.

Jeg har dog den samme fornemmelse som dig – nemlig at projekt "det nye AGF" ser meget lovende ud, så jeg ikke er nervøs for de penge, jeg lige har sat i AGF-aktier. Jeg forventer også, at kursen stiger, hvis vi rykker op i superligaen igen. Men nogen guldgrube bliver det aldrig for os småaktionærer med nogle få tusinde aktier.

Der vil formentlig være mere end 300 millioner AGF-aktier i omløb, når emissionen er overstået, og det giver altså en markedsværdi på omkring 100 mio. kr. med den nuværende markedskurs. Til sammenligning ligger FCK med en markedsværdi på 572 mio. kr., Brøndby på 204 mio., AaB 90 mio. og Silkeborg 49 mio. Hvis vores ny ledelse er meget dygtig, kan vi måske nå op på niveau med Brøndby i løbet af nogle år, og det vil altså svare til ca. en fordobling af den nuværende kurs.

Omvendt kan det også gå den modsatte vej, hvis vi ikke rykker op, for så er der udsigt til en ny emission i løbet af et par år, hvis vi stadig skal bevare et professionelt setup. Og en emission betyder altid kursfald. Så jo, kursen kan sagtens blive lavere end nu. Alt afhænger af resultaterne på banen.

Vores bestyrelsesformand, Lars Fournais, var for resten i Millionærklubben på Radio 24syv den 1. december, hvor han forklarer, hvorfor han synes, man skal deltage i emissionen. Starter efter ca. 15 minutter:

http://www.radio24syv.dk/programmer/millionaerklubben/10660937/millionaerklubben-01-12-2014/

@Balder: Det er fordi du kigger på selve aktien. Du skal ind på tegningsretterne, som handles særskilt:

Balder
      Bruger

@Phister, ok så det er tegningsrets aktier vi taler…
      Takker

/Balder

@Balder: Ja, tegningsretter, men de bliver jo brugt til at købe aktier for, må man gå ud fra. Ellers var der jo ingen grund til at købe dem. Og med p.t. 102,5 mio. solgte tegningsretter, svarer det altså til 30,7 mio. kr. i kassen. Inkl. forhåndsgarantien er vi altså oppe på 55 mio. kr. Dertil kommer så det beløb, som de eksisterende aktionærer tegner sig for. Det er der ingen, der kender, men det er vel ikke helt vildt at regne med, at vi ender på 60-70 mio. i alt.

gf-stuf
      Bruger

@Phister Loysauce

Igen tak!

Kan man ikke også tænke sig, at kursen kan stige kraftigt ved en oprykning, eller på sigt, hvis vi henter medaljer eller kommer i Europa? Altså du nævner en markedsværdi på niveau med Brøndby, at så vil kursen stige med 50%, men den kan vel også stige endnu mere, hvis nogle af de ovenstående faktorer spiller ind. Måske en kortvarigt stigning, men det er jo nok, hvis man ønsker at tjene penge på sin investering.

Jeg kan huske dengang, vi rykkede op fra 1. division til superligaen for 8 år siden, hvor kursen steg til kurs 34 ganske kortvarigt. Jeg mener også, at det var på det tidspunkt Kurt A solgt sine aktier.

Dette scenarie vil vel godt kunne gentage sig?

Hvis vi spiller om medaljer og er med i Europa, vil kursen givetvis stige. Men den kommer aldrig over 30 igen. Det tør jeg godt garantere. Med over 300 millioner aktier i omløb, vil en kurs på 30 svare til en markedsværdi på 9 milliarder kr. Så det kan vi godt glemme.

Når den nåede så højt i 2007 skyldes det, dels at der dengang kun var godt 36 mio. AGF-aktier på markedet , dels at hele aktiemarkedet gik i selvsving i årene før boblen bristede og krisen brød løs. Kursen på 34 svarede til en markedsværdi på over en milliard kr., hvilket var helt ude af trit med virkeligheden. AGF-aktiens kurs var som så mange andre aktier dengang pumpet op på en blanding af grådighed, spekulation og eufori.

Det er rigtigt, at Kurt Andersen solgte omkring det tidspunkt, men han fik ikke så høj en kurs for sine aktier. Han sad på omkring en tredjedel af aktierne og solgte dem til en investorkreds til en aftalt kurs, der formentlig lå noget under dagskursen på salgstidspunktet. Den nøjagtige kurs er aldrig kommet frem, men under alle omstændigheder forlod han os med en god fortjeneste.

http://www.business.dk/investor/kurt-andersen-scorer-kaempe-gevinst-ved-agf-salg

Men forvent ikke de voldsomme kursstigninger de kommende år. Hvis det går godt på banen, kan vi forhåbentlig se frem til en stille og roligt stigende kurs. Der kan godt komme nogle store pludselige spring i kursen, fordi aktien ikke handles ret meget, så en enkelt stor ordre kan sende kursen op eller ned med mange procent. Men den langsigtede tendens skulle gerne gå opad fra nu af.

Negreanu
      Bruger

Jeg tror på fuldtegning!

KSDH!

Andre der handler igennem nordnet? Jeg undrer mig over, at der står sidste svardato for, om man vil udnytte sine tegningsretter er 08.12.2014? Når jeg læser diverse nyheder, så står der da at man har indtil d. 10.12.2014.

@Christian176: Nordnet skriver i dagens kalender: "Aarhus Elite: Handelsperioden for tegningsretter slutter."

Dvs. at i dag er sidste dag, man kan købe og sælge tegningsretter på børsen, men man kan udnytte dem, man har, til at købe aktier for til og med på onsdag den 10.

Der blev handlet godt 3 mio. tegningsretter i dag og dermed nåede vi op på 110.019.593 i alt. Da børsen lukkede kl. 17. var der stadig ca. 17 mio. til salg. Der kan være nogle få tegningsretter, der er handlet flere gange, og der vil sikkert også være nogle, der af en eller anden grund ikke får dem udnyttet til at købe aktier for. Så hvis vi nu siger, at kun 105 mio. af de handlede tegningsretterne bliver udnyttet, så kommer der altså 31,5 mio. i kassen derfra og 25,1 mio. fra forhåndsgarantien.

Så hvis vi går ud fra, at der er tilsagn om køb af ca. 188,5 mio. af de udbudte aktier (105 mio. + 83,5 mio. fra forhåndsgarantien) og der var 17 mio., som uden held blev forsøgt solgt og som derfor må formodes ikke bliver brugt til at deltage i emissionen, så er der altså ca. 74 millioner tegningsretter tilbage (279-(188,5+17)) – nemlig dem som de eksisterende aktionærer har fået tildelt, og som ikke er blevet solgt eller forsøgt solgt på børsen og ikke er en del af forhåndsgarantien.

Hvad der sker med dem, aner vi intet om. Forhåbentlig udnytter en stor del af de eksisterende aktionærer deres tegningsretter til at købe emissionsaktier for, men der vil også være en del tegningsretter, der bare får lov at stå ubrugte hen og bortfalder efter den 10., fordi det ikke kan betale sig at sælge dem. Nogle aktionærer har sikkert ikke engang opdaget, at der foregår en emission og at de har fået tildelt tegningsretter.

Endelig er der en gruppe, som har skrevet sig op til at købe "resterende aktier". Det er folk, der ikke har tegningsretter, men gerne vil købe de aktier, der bliver til overs, når tegningsperioden udløber på onsdag kl. 17.

Hvis vi antager, at halvdelen af de eksisterende aktionærers tegningsretter bliver udnyttet og at der købes "resterende aktier" for nogle få millioner, ser regnestykket således ud:

Forhåndsgaranti: 25,1 mio.
      Aktiekøb via tegningsretter købt på børsen: 31,5 mio.
      Eksisterende aktionærer, der udnytter deres tegningsretter: 11,1 mio. (forhåbentlig alt for pessimistisk)
      Resterende aktier: 3-4 mio.

Så med lidt medvind de sidste par dage, kan vi forhåbentlig snige os på den rigtige side af 70 mio. Men det er altså med alle mulige forbehold.

Wiggo vil for resten være med på vognen:

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2014/december/traenerstaben-tegner-aktier/

salling23
      Bruger

Nogen der ved noget omkring Aktionærklubben.
      Hvad skal der til for at komme med i den?

Negreanu
      Bruger

1 aktie?

Du skal bare være navnenoteret aktionær. Hvis du så har 100.000 aktier, kan du få lidt VIP billetter smidt efter dig

salling23
      Bruger

Tak for svarene

gf-stuf
      Bruger

Har i andre, der har købt fået trukket penge på kontoen og aktierne ind i jeres depot? Jeg har ikke fået nogle af delene endnu, hvilket jeg ikke forstår, når det er torsdag, men måske jeg blot skal have lidt tålmodighed.

På forhånd tak!

@gf-stuf: Pengene blev trukket på min konto i går og jeg modtog en fondsnota fra banken (Lån og Spar Bank) med diverse oplysninger. Aktierne bliver først noteret på børsen og frigivet til handel den 17., men du burde kunne se dem i dit depot. I min depotoversigt stod de indtil i går som t-retter, og nu står de som Aarhus Elite B Midl – altså en midlertidig overgangsform mellem tegningsretter og egentlige aktier.

Jeg vil foreslå dig at kontakte banken, hvis de ikke er dukket op i morgen.

salling23
      Bruger

De her trukket pengene hos mig, men kan ikke se aktierne endnu. Har dog modtaget brev fra banken om det – de burde så også være interesseret, da det er Nordea

Negreanu
      Bruger

Der stod et eller andet sted at man først kunne se aktierne d. 16/17.

Købte i mandags, der er trukket penge i går, og i depotet står de som "Aarhus Eli B Mid" (Danske Bank).

Negreanu
      Bruger

Jeps det gør der også i mit depot. Pensionen er sikret.

Steen6372
      Bruger

http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsarkiv/2014/december/agf-henter-52-7-mio-kr-ved-aktieemission/

Aarhus Elite A/S har i perioden 27. november til 10. december gennemført en aktieemission. Nu foreligger resultatet af kapitaludvidelsen, og tallene viser, at der er solgt 175.734.735 styk nye aktier, hvilket betyder, at der tilføres et nettoprovenu på 51,1 mio.kr. til egenkapitalen.

Aktien tog et dyk i dag, efter at de nye aktier fra emissionen kom i handelen. En overgang var den helt nede i 27 øre, men endte på 30 øre – altså det samme som emissionskursen. Det er ganske normalt, at en aktie falder, når emissionsaktierne kommer i handelen.

Det bekymrende er, at den røg [i][u]under[/u][/i] emissionskursen, så der må være nogle aktionærer, der ikke tror på aktien og valgte at sælge med tab. Måske i skuffelse over emissionsresultatet, måske en følge af Stiftens skræmmekampagne lige før lukketid. Lad os håbe, at skeptikerne fik solgt færdigt i dag, så vi kommer til at se en stigende tendens fremover.

Der er fra i dag 268.845.531 AGF-aktier – heraf 586.874 A-aktier -, hvilket giver en markedsværdi på 80,6 mio. kr.

krapylet
      Bruger

Jeg solgte igår morges, men det var nu planen hele tiden.
      Jeg så emissionen som en måde at bidrage gratis med penge i klubkassen. Derfor solgte jeg mine 50.000 igår morges til en gennemsnitskurs på 0,299 så jeg har altså lagt 15.000 i kassen og betalt 79 kroner, inklusiv kurtage for det. Det er ok med mig 🙂

Steen6372
      Bruger

Krapylet: Det er der nok også andre som har gjort. Jeg har nu tænkt mig at vente til vi rykker op. Forhåbentlig bliver det inden den næste emission.

Det er også forventet at den tager et dyk nu. Lige mens jeg skriver står den i 0,28.

@krapylet: Det er et rimeligt ræsonnement. 🙂

Jeg gjorde det samme som Krapylet med mine 70.000. Jeg synes ikke at resultatet var godt nok, og forventede/forventer at kursen falder. Jeg er dog klar til at købe mig ind igen senere, hvis det begynder at se interessant ud.

Heldigvis er der også nogle, der har købt. To nye storaktionærer med tilsammen 15 procent af aktierne. Spændende og yderst positivt.

http://www.nordnet.dk/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=260679007&sourcecode=omxnews

Spændende at se, hvad de to nye storaktionærer vil med deres investering. Firmainvest skriver på deres yderst spartanske hjemmeside:

Firmainvest investerer med en lang horisont for øje, hvilket giver ledelsen bevægelsesfrihed og ro til den daglige drift, idet også afkastkravene sigter langt og ikke belaster den løbende drift. Firmainvest vil typisk være repræsenteret i bestyrelsen for herigennem at bidrage til den langsigtede styring og udvikling.

Det kunne tyde på, at de vil have en plads i bestyrelsen.

http://www.firmainvest.com/index.html

Anpartsselskabet af 10. Juni 1997 har en direktør, der hedder Hans Vestergaard. Han ejer Colliers International og er et kendt sponsornavn i AGF, som medlem af den såkaldte rigmandsklub.

http://stiften.dk/aarhus/rigmandsklub-redder-igen-agf

Negreanu
      Bruger

Gad vide hvor mange millioner Stiften har kostet os i emissionen med deres smædekampagne efter JS blev bollet i røven omkring sportschefen.

Efter ovennævnte artikel trak to af de investorer sig, så de er et dyrt bekendtskab.

Boykot Stiften.

@Negreanu: Nu hvor du har fået mod på aktieinvestering, har jeg et virkelig ekstraordinært tilbud til dig. Du kan deltage i Hjallerup Fi … øhh, sorry, Hellerup Finans' emission. Det koster næsten ingenting – kun 100.000 euro – og de giver næsten helt sikkert 12 procent i renter. Og i tilgift bliver du måske medejer af en fodboldklub efter nytår. Giv dig selv alletiders julegave!

http://hellerupfinans.dk/bestilmateriale/?utm_source=Denmark_hellerupfinans.dk_euroinvestor.dk_https&utm_medium=CPC_CPA&utm_content=text_email_8C_BID202910&utm_campaign=AID_hellerupfinans.dk_CID6183&trackid=euroinvestor.dk_https

Negreanu
      Bruger

Haha Phister.

Jeg satser det hele udfra den røde pil manden tegner! Det var da helt vildt så meget den stiger 😉

Økonomisk Ugebrev vurderer, at AGF har gennemført en svag emission, men udelukker ikke, at AGF-aktien kan blive en fantastisk investering:

"Hvis AGF rykker op i Superligaen igen, og hvis klubben denne gang formår at gøre besøget til mere end blot en kort gæstevisit, og hvis klubben formår at kvalificere sig til en indbringende europæisk turnering, og hvis man formår at holde udgiftsniveauet under kontrol, så kan investeringen i de nye aktier blive en fantastisk god forretning."

https://www.nordnet.dk/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=329254013&sourcecode=ddk

Negreanu
      Bruger

Hvis og hvis og hvis (og hvis) 🙂

Phister Loysauce skrev:
      Økonomisk Ugebrev vurderer, at AGF har gennemført en svag emission

Det er vel ikke helt urimeligt når den ikke blev udsolgt.

Forhåbentligt står aktiekursen bedre når man beslutter at holde næste emission og sælge de overskydende aktier som generalforsamlingen har givet bestyrelsen tilladelse til at udstede.

Viser 110 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.