Aktie Kurs

Forside Fora Off-Topic Aktie Kurs

Viser 36 svartråde
  • Forfatter
      Luke2000
      Bruger

Er der nogen der har sat deres penge i Gf? Og hvor meget har i vundet/tabt. Den steg jo en del for ikke så langt tid siden så der må da være nogen der har fået nogen penge på den konto.

For resten måske lidt større interval på børskursen så udsvinget ikke ser så vildt ud [lol].

CeresLover
      Bruger

Jeg har tjent et par tusinde på det sidste. Men den ser ikke rigtig ud til at vil over 10,30-10,50 mere.

Så mon ikke snart at vi ser kursen længere nede. Fx nede omkring 9,00-9,30 intervallet.

jeg købte i 3,45 og solgte i 9,90, så jeg klager ikke, selvom den var oppe at runde 20 kr

Brink182
      Bruger

Jeg købte også omkring de 3,45 og har solgt nogle af dem omkring 12 så vidt jeg husker… og ærgrer mig da også lidt over jeg ikke solgte da den nåede 30 som den også var kort 🙂

Men sælger aldrig nogensinde dem alle sammen 😉

Kursen er for lav pt. Derfor bør der investeres udfra en mellem-lang betragtning.

Jeg var blandt de heldige (måske den heldigste) der solgte på toppen, nøjagtig den dag for 1½ år siden da kursen kortvarigt ramte 33 kr. Jeg købte i sin tid til 4,80, så skattefar noterede at jeg tjente ialt 96.000 (før skat) på Århus Elite sidste år…

Min pointe er at AGF på alle parametre er en langt stærkere og mere solid virksomhed, end tilfældet var sidste år, så kursen kommer op igen. Om det tager et halvt år eller tre sejre i træk ved jeg ikke, men det er den vej, det går.

Jeg er forventningsfuld og spår os en stor fremtid – derfor har jeg tæt på 200.000 kr investeret i AGF. Jeg venter blot på den eller de begivenheder, der gør at flere investorer får øjnende op for vores glimrende projekt.

Anders K
      Bruger

Jeg er forventningsfuld og spår os en stor fremtid – derfor har jeg tæt på 200.000 kr investeret i AGF.

😮 – Jeg tror jeg har smidt 5000 kr efter gf og hevet 2000 ud igen, så du må virkelig være en klubbens mand, for du væbner dig da med tålmodighed, de 200.000 kr kunne jo lige så godt yngle et andet sted indtil agf er på vej i den retning, sådan for alvor.

m selmer
      Bruger

har vidst nok for omrkig 15000 i GF og købte dem til 9,8 nogle der ved hvad de er i nu ? 🙂

Johnny
      Bruger

10,0. 🙂 Du kan følge kursen ude til højre på siden

nr27
      Bruger

Smed 1.000 i GF ved kurs ca. 5 og hævede omkring 4.500 da den rundede de 20.

Nu venter jeg på at næste mulighed byder sig.

CeresLover
      Bruger

Synes denne "debat" lige skal op igen. Efter sejren over SønderjyskE tordnede aktiekursen op kortvarigt i 10,8. Fra den mandag og til i dag er aktien faldet over 30% (kursen lukkede fredag i 7,5)

Siden har AGF vundet i Avarta ( men desværre trukket OB ). Aktien er faldet rigtig drastisk pga problemerne i USA, hvor nok lidt for mange investorer har trukket deres aktier ud af markedet og mange har gjort dette med fald.

Der kom dog redningsplan i USA sent fredag aften, hvorfor tilliden til aktier igen er høj, hvilket vil få mange købere ind i markedet igen.

Derfor er aktien nu meget billig. Jeg ser en kommende kurs på kurs 10, men på lang sigt vil jeg gerne love kurs 14-15, når Århus Elite kommer rigtig igang. Hvorfor???

Vi så for kort tid siden, at man kunne præstere 0,1 mill i overskud, men der er nok stor chance for at vi ser spillersalg til vinter/sommer i form af Lumb/Dioh. Med disse vil man nok kunne præstere meget flotte tal på 1-cifrede mill. beløb, og det er jo ikke dagligdag i Århus. Samtidig har man nu fået Persson afskibet og får derfor luft i lønbudgettet til en ny spiller, som også kan sende aktiekursen opad.

Konklusion: Vil du med – så er det nu. Aktiekursen på 7,50 er billig. Meget billig. Kan man komme med i den kurs eller kurs op til 8,20, så skal man nok få et pænt afkast på kort og lang sigt. Det bliver derfor spændende om folk vil sælge på mandag til kurs 7,50. Jeg tror den brager op med 10-20%.

Negative resultater kan selvfølgelig ændre på dette, men det gør den faktisk ikke normalt.

AstonVilla
      Bruger

Hmmmm [think] . Mine aktier i Århus Elite er desværre tilbage fra juni 2000 og købt til kurs 120. Jeg får vist aldrig mine penge hjem igen… 🙁

CeresLover
      Bruger

What???? Hvor langt har de da været oppe??? Kan det virkelig passe at de er gået fra 120 til kurs 2… Har der ikke været tale om aktiesplit?

AstonVilla
      Bruger

Kursen har været meget højere end det. Jeg kan huske, AGF's aktier oppe omkring kurs 1.000 i slutningen af 90'erne.

Men dengang var stykstørrelsen 100 – det var mine også, da jeg købte dem. Så blev de nedskrevet til 10, og i dag er stykstørrelsen vist kun 1.

Anders K
      Bruger

Jeg har lige købt 666 aktier mere, for at være være ekstra evil!

Så håber jeg det giver pote om 2-3 år!

Damme
      Bruger

For os som nu ikke har helt styr på, hvordan køb og salg af AGF aktier foregår, er det så muligt at få beskrevet en kort gennemgang fra jer som er inde i 'gamet'?

F.eks.: Kan jeg blot skrive til min bank at jeg ønsker at købe AGF-aktier for X kr. og så ordner de det mod gebyr?

m selmer
      Bruger

hmm ja jeg gjorde det jeg fik mig en snak med min bank et eller andet 😀 og jeg sagde jeg gerne ville havde Aktier i Århus elite som det jo hedder og så spurgte hun til hvor mange penge jeg ville havde det for pg hvad de stod i og har stået i og alt muligt og så dagen efter fik jeg en kvirting eller sådan en liste så jeg kunne se hvilken kurs jeg havde købt aktierne til og hvor mange jeg havde og hvor mange penge jeg havde købt for. hmm håber det kan hjælpe dig ?

Det er nemt at købe aktier. Bare sig det i din bank, og de skal nok ordne resten. Blot husk at få dem navnenoteret, så du kan få de årlige fribilletter 🙂

Noget helt andet er at jeg bestemt ikke ville købe nogen som helst aktier lige nu. Kurserne rasler ned, og det gør Århus Elite også. Hav lidt is i maven, selv om aktien er rimelig billig lige nu, så skal den nok komme længere ned. Jeg lover dog ikke noget 😉

@Cereslover
      ……..du siger at du godt tør love en aktiekurs på 14-15 stykker…..hmmm det er selvfølgelig gratis for dig at love det, men det er da generelt noget underligt noget at sige……lidt lige som direktørerne i Roskilde bank der heller ikke selv risikerede noget.

En meget vigtig ting du dog glemmer at tage højde for, er ikke blot de dårlige tider generelt, men især det store antal af Århus Elite aktier der sikkert kommer til salg når investorerne efter Kurt Andersen, ikke længere er bundet af deres 3 års aftale. Lur mig om der ikke er nogle store aktieposter der bliver sat til salg, når investorerne vil hive gevinsterne hjem, og det vil altså unægteligt påvirke kursen i nedadgående retning.

Til info kan her ses kursudviklingen de sidste 52 uger:

Seneste 1 uge… -21,1%
      …………3 mdr… -27,9%
      …………6 mdr….-32,4%
      …………52 uger..-47,9%

Jeg tror at Århus Elite har været ned i nærheden af kurs 5 inden for det næste år, og så er det da ærgerligt at have købt dem til kurs 8 🙂

CeresLover
      Bruger

@Allan – så er spørgsmålet bare om disse storinvestorer sælger disse aktier. For det tror jeg ikke de gør. Kender ikke til, om det er en uskreven regel, men sådanne aktiekøb til billige penge (fik de ikke dem til kurs 2-3) sælger man vel ikke bare. De har jo nok mange mange mange flere aktier udover dem og det vil jo så gøre deres portefølje af ÅE-aktier meget ringere – hvis de selv sælger kursen ned.

Jeg tror ikke vi vil se aktiekursen i kurs 5 – ÅE er i kæmpe fremgang og fortsætter den gode udvikling i SAS-ligaen, så vil der komme flere penge ind.

Men det bliver spændende.

Forresten – kurserne har raslet ned på aktiemarkederne efter at man ikke kendte til USA's fremtid. Denne er mere eller mindre sikret nu, efter 3500 milliarder kr's redningsplanen kom i fredags.

Damme – det er ikke så svært at handle aktier. Du gør det igennem din bank og betaler kurtage af hvor mange penge du handler for. Du kan også sige at du fx vil ind i en given kurs. Hvis du tror på aktien lige kommer ned i kurs 7, for derefter at stige, så kan du sige til dem at du vil handle X styk til limit kurs 7. Køber du fx 5000 stk x 7 = 25000 kr. + kurtage.

@Cereslover

Ja USA fik stemt redningsplanen igennem, men jeg tror nu roligt at du kan regne med, at de næste år i finansverdenen ikke ser rosenrøde ud af den grund. Vi kan meget vel kun have set toppen af krisen indtil videre, det er der ingen der ved noget om. Personligt tror jeg ikke at redningsplanen er nok til at redde den vestlige verdens finansmarkeder. Jeg tror bare at vi må indse at de næste 5-10 år bliver en brtydelig bølgedal i forhold til hvad vi har været vant til…..sådan kører økonomien jo også altid op og ned.

Der er selvfølgelig nogle af investorerne i AGF der er der af hjertet, men du kan nu være lige så sikker på at der også er mange der netop købte sig ind, fordi de kunne se at det kunne blive en god forretning, da kursen de fik tilbudt jo netop var ekstrem lav i forhold til den reelle handelspris. Det er disse spekulanters aktier der kan sende kurserne nedad når de bliver sat til salg, og det er i hvert fald vigtigt at have med i betragtningen, når man ser på aktiens udvikling over de næste 2 år.

@ Cereslover – jeg er meget enig i dine generelle betragtninger onkring den fremtidige kursudvikling. Der ligger et kæmpe uforløst potentiale i ÅE.

Iøvrigt… 7×5000=25000 + kurtage…? Vil du være min bankrådgiver 😉

jaja kursen er da støt og roligt på vej nedad cereslover:-) -2,5 % i går og ydeligere næsten -5 % i dag. Hvilket betyder at kursen nu er under 7 – men jeg ville dog stadig vente med at købe;-)

Det giver simpelthen ikke mening! Der er barberet mere end 80% af kursen siden vi sikrede oprykning – og siden dengang er vi stærkere på ALLE områder…:

… stærkere fodboldhold

… lange kontrakter til talenter

… oplagte salgsobjekter

…stærkere sponsoropbakning

…mere slagkraftig organisation

… bedre ligaplacering

Det giver simpelthen ikke mening – det må være massehysteri, der huserer blandt investorere…

@Steffen

Netop derfor er fodboldaktier altid farlige at investere i medmindre at det er en investering med hjertet.

I dag faldt kursen ydeligere 12 %, så den nu ligger på 6,1

Og igen – lad være med at købe 🙂

Noosa
      Bruger

Forklaringen på ÅE-aktiens seneste kursudvikling er måske lidt mere alvorlig end man umiddelbart skulle tro.

ÅEs tætte forbindelse til ejendomsselskabet Bricks er en anelse bekymrende. Bricks er ikke blot blandt de absolut største bidragsydere i sponser kredsen om ÅE. Bricks direktør Martin Busk er også den største aktionær i den gruppe, der købte Kurt Andersen ud af AGF.

Der er heldigvis ingen grund til at tro at hverken Briks, eller Martin Busk, er særligt ramt af den økonomiske krise, men den seneste tids kollaps på særligt ejendomsmarkedet er bestemt ikke betrykkede.

@ Allan Nielsen

Du har ret – og min investering er da også foretaget med – netop – hjertet. Problemet er bare at GF fylder så meget i hjertet at der efterhånden er investeret for op mod en kvart million… og så gør den sgu lidt ondt i disse tider…

Men – det skal nok komme igen – om 10 år sidder jeg på en strand i Caribien med long drinks, alt sammen finanseret af ÅE aktier B)

Typisk Århus Elite……..flyver op og ned 🙂

Op i dag med 30 %

Og mig der havde planer om at investere i Århus Elite i løbet af sidste uge, men lige ville se om den ikk røg en tand længere ned :/

Damme
      Bruger

Justin Credible skrev:
      Og mig der havde planer om at investere i Århus Elite i løbet af sidste uge, men lige ville se om den ikk røg en tand længere ned :/

Præcis samme her. Dælme ærgeligt – frygter der går lang tid før den falder så drastisk igen, så man kan komme med på bølgen.

Nogle af de finans-kloge som har bud på hvorfor den stiger så meget i øjeblikket? Fordi det generelt stiger igen eller hvordan?

brutalus
      Bruger

Jeg har et par dumme spørgsmål:
      1: Er der altid aktier til salg? Jeg mener er der et ubegrænset antal for hvert børsnoteret selskab, eller er der et loft?
      2: Hvis jeg køber aktier, får Århus Elite noget som helst ud af det (økonomisk)
      Og
      3: Hvilken kurs vil eksperterne anbefale jeg køber til (og med eksperterne mener jeg naturligvis jer der skriver herinde;))

1. Ja, i hvert fald når det drejer sig om små beløb, så vil det næsten altid være muligt at købe aktier i AGF. Bare henvend dig i banken, så ordner de resten. Husk at få aktierne navnenoteret, så klubben ved at du er aktionær, det kan nemlig godt give nogle fordele, selv om der er tale om få aktier.

2. Nej lige meget hvor mange aktier du køber nu vil det ikke komme Århus Elite til gode. Det er kun i forbindelse med en aktieudvidelse AGF tjener penge på at sælge de udbydte aktier. Al handel på nuværende tidspunkt vil kun være en sag mellem dig og sælgeren af aktierne.

3. Bare rolig, eksperten siger at aktien nok skal komme ned igen 🙂 Mit bud er at kursen har været omkring kurs 5 inden for de næste 2 år, så jeg ville vente med at købe.

brutalus
      Bruger

1: Tak for svaret så blevjeg det klogere.
      2: Tak for——————————–?
      3: MAO så siger du hvis jeg invisterer med hjernen, så venter jeg til kursen er nede i kurs 5? Og hvis jeg drikker ligeså mange fyraftensøl i morgen som jeg har gjort i dag og køber x-antal aktier der, så betyder det i grunden ikke det store?

brutalus
      Bruger

Og tak for svarene i øvrigt… Glemte det i den første post…. Fyraftensøllene du ved….

Forstod du ikke svar nummer 2 ? Når AGF laver en aktie emmision, altså udbyder x antal aktier, så sælger de samtidig ud af klubbens værdier til dem der køber aktierne. Når køberne så igen sælger deres aktier videre f.eks til dig, vil AGF altså intet tjene på den handel, da de ikke langere ejer aktierne.

Omkring nummer 3, så er en investering i AGF jo ikke bare en investering med hjernen for mange folk herinde, så der kan du have ret i, at det ikke betyder så meget om kursen er det ene eller det andet. Det er mere det at man er medejer af klubben der må føles dejligt.

Omvendt hvis man investerer 250.000 i håb om at det er en god investering, så må det være rimelig bittert hvis man taber halvdelen eller mere allerede på ½ år, som det sikkert er tilfældet for nogen af dem der købte da vi var i 1 division.

brutalus
      Bruger

Jojo jeg forstod den godt. Jeg magtede bare ikke at skrive alle de bogstaver en gang til

AstonVilla
      Bruger

Se http://www.aarhus-elite.dk/?id=14239 for de præcise fordele der er ved at være aktionær i Århus Elite.

LL86
      Bruger

Vil gerne lige komme med en korrektion til svaret på spørgsmål 2. Det kan godt være at ÅE ikke tjener noget direkte når du køber aktier, men indirekte gør det. (naturligvis i en meget lille målestok, medmindre du køber for et par millioner).

Når man køber aktier er det jo med til at hive prisen på aktien op. En høj aktiekurs vidner om et sundt firma som folk har tiltro til, og det er derfor nemmere at tiltrække sponsorer, samarbejdspartnere osv.

minreserve
      Bruger

Nu har jeg læst denne tråd igennem flere gange, og mange gange har jeg haft lyst til at svare på især Cereslover indlæg.

Markedet som jeg ser det: Aktie Indeksene (herunder agf aktien) farer vildt op og ned, og den kort sigtede udvikling har jeg ikke lyst til at gøre mig klog på. Det eneste jeg vil sige er at agf sandsynlivis følger C20, hvilket den da også har gjort siden krisen startede. På lang sigt mener jeg dog bedre at kunne overskue situationen.

Agf aktien er iforvejen (efter min mening) stærkt overvurderet hvilket en markedsværdi på ca 320 millioner også tyder på. til sammenligning har brøndby en værdi på ca 270 millioner og de ejer endda deres stadion(eller en del af det). Derfor vil vi se en kurs der er på vej mod et generelt lavere niveau. Jeg er helt enig i at potentialet er der, og uden det ville kursen være endnu lavere. Der er selvfølgelig mange andre faktorer der spiller ind, men jeg mener at denne overvurdering klart er den vigtigste. Jeg vil helst ikke sætte tal på den fremtidige kurs, og vil overhovedet ikke garantere en fremtidig kurs.

Derfor:hvis der investeres med hjertet, så køb endelig( jeg har selv til kurs ca 104)

Hvis der investeres med hjernen, ville jeg vente.

Som andre også har sagt er agf aktien dog meget svær grundet de mange hjerte aktionærer, og ovenstående er selvfølgelig udelukkende mine egne tanker og ikke en facitliste.

Att: Cereslover. Hvis min bankrådgiver kunne garantere en fremtidig kurs, ville jeg se ham som dybt utroværdig og straks skifte ham ud.

Viser 36 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?