fbpx

AGFs sjæl

Forside Fora AGF AGFs sjæl

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
      dechbo
      Bruger

Hejsa.
      Har før haft en bruger herinde, men kunne simpelthen ikke huske mit brugernavn. Så nu har jeg oprette en ny 🙂

Jeg har længe gerne ville skrive dette indlæg, men først nu har jeg taget mig sammen.

Jeg har været semi-fast mand på Aarhus stadion siden 1991. Nogle år mere end andre. Men har altid været der.

Jeg skriver dette indlæg fordi jeg synes der gennem en tid er ved at ske noget med den klub jeg elsker at følge. Dens DNA er ved at ændre sig. For mig har AGF altid været hård fight og gå-på mod. Store spillere i forsvaret og en disciplineret defensiv. Så dan er det ikke mere.

Ind er kommet trænere som ER og MW. Bolden skal flyttes rundt og det handler om possesion.

Den ide er der som sådan ikke noget galt med. Jeg nyder at se en god Barca-kamp hvor netop dette er i højsæde. Men for mig er det bare ikke AGF.

For nogle uger siden hørte jeg Morten Duncan i radionen udtale at han som ungdomsspiller i AGF blev oplært i at give alt hvad man havde og kæmpe til sidste blodsdråbe for sejren. Det kunne jeg godt savne de sidste par år. Det er som om at der ikke er harmoni i hvad klubben står (eller måske stod) for, og hvad alle de nye kræfter, gerne vil med den. Og det gør ondt at se på.

I Aarhus har vi det med at hylde de spillere der gik foran (Tøffe, BSN, Flo, Stampe osv…). De får en plads i vores hjerter, selv når de ikke spillere mere. Derimod har vi flere gange ladet os fortrylle af spillere der virkede fantastiske på den korte bane (fx Tobias Grahn), men disse spillere lever ikke i ånden omkring AGF længere.

Jeg vil ikke blåøjet tilbage til kun at fighte, men mener ikke at vi er ved at bygge et nyt AGF som harmonere med traditionerne.

MW er uden tvivl en super træner, og jeg kunne næsten ikke tro det da han valgte at stå i spidsen for et 1. divisionshold. Men jeg er i tvivl om han kan skabe et hold der bøde skaber resultater og som tager højde for vores traditioner og historie.

Det kan godt være at alt dette lyder meget romantisk og ikke har hold i virkelighedens fodboldverden, men det ville jeg synes var synd.

Håber vi kan få et AGF der skaber legender og ikke hurtige luftkasteller.

salling23
      Bruger

Jeg tror ikke at grunden til at Tøffe, BSN, Flo og Stampe hyldes som store AGF'ere er deres fight, men det at de spillede på hold der henrykkede folk.

Morten Donnerup, Lars Bastrup og Martin Jørgensen er andre eksempler på store AGF spillere – De bliver også husket for det de har opnået.

Derfor vil et AGF hold der lykkedes også skabe nye legender

Stev
      Bruger

Jeg mener også, at vejen man har valgt med denne turn-around, som Jacob Nielsen og Lars Fournais kalder det, er den forkerte. Jeg kan ikke forstå, hvorfor man vil kopiere andre, i et forsøg på at komme fremad i verden. Jovist, vi kan da sagtens lade os inspirere af den type spillestil som FC Barcelona praktiserer, herhjemme FC Nordsjælland, men man kan jo sagtens komme frem i verden, ved at gå sin egen vej.

For mig, er et AGF hold ikke et hold, som skal ud og spille tikki-taka. Dengang jeg blev fan, var stjernerne Piechnik, Sivebæk, Tøfting, Thorninger, Flo osv. Gode spillere, som dog kendte deres egne begrænsninger. Jeg er så pissetræt af at høre spillerne klage over, at spillet ikke flyder pga. dårlige baner. Jamen så må vi jo slå den langt i 90 minutter, eller spilere mere pragmatisk, end at stå og spille den rundt i 5 minutter inden man kommer frem til modtanderens tredjedel af banen.

HVIS vi endelig skal finde en stil at kopiere, eller lade os inspirere os af, så mener jeg man bør kigge mod Randers, eller nok nærmere FC København. En solid 4-4-2, hvor folk ikke er bange for at smaske igennem, og hvor alle mand er 110% bevidste om konceptet, og ikke gør fodbold sværere end det reelt er.

Husted
      Bruger

Jeg er fuldstændig uenig. Jeg mener helt klart, at det som AGF har gang i lige nu er det eneste rigtige. Der skal simpelthen ske noget nyt og revolutionerende i vores klub.
      Jeg vil gå med til at man kommer langt med fight, men at begynde at tale om at lange bolde og en primitiv tilgang til spillet giver mig gåsehud langt ned af ryggen!!
      Facts:
      AGF har ikke vundet mesterskabet siden 1986
      AGF har ikke vundet pokalen siden 1996
      AGF har ikke siden 1998 formået at bide sig afgørende fast i superligaen

Selvfølgelig skal der ske noget nyt.
      Jeg hilser det nye AGF og spillestilen mere end velkommen – og håber så bare på at organisationen og sponsorerne har nosser nok til at holde fast og ikke ryster på hånden de næste mange år – også selvom en evt. oprykning i år skulle glippe.

nbngf
      Bruger

Kunne vore spillere ikke starte med at være der fra 1 fløjt når næste kamp går i gang.
      Kunne vore spillere ikke starte med at hve bare en smule vildskab og vilje i øjnene når de løber på banen.
      Jeg kan sku godt forstå denne tråd. Det er rigtig LAAAAANNNNNGGGG tid siden jeg har været på stadion, og mærket at der var vilje.
      Sant nok når man ikke hvor vi vil hænd med det.
      men det starter sku der.
      Til de af vore spillere der læser dette.
      Vis at I vil.

Viser 4 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.