AGFs økonomi

Forside Fora AGF AGFs økonomi

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
      MTAC.nu
      Bruger

Efter dagens pressemøde har vi fået sat en del ting på plads. AGF har meldt ud hvorledes økonomien skal hænge sammen i næste sæson, eller hvad.

Jeg er nemlig ret forundret over hvorledes man vi få økonomien til at hænge sammen med de tal som blev oplyst. Mit regnestykke, som jeg også har skrevet i kommentarerne, ser således ud.

Nuværende egenkapital: ca. 12 mio. kr.
      Forventet resultat 2005/2006: ca. -3,5 mio. kr.
      Forventet resultat 2006/2007: ca. -3,5 mio. kr.
      Egenkapital 30.06.2007: 5 mio. kr.

For det første mener jeg at man skal have over 10 mio. kr. i egenkapital for ikke at komme på fondsbørsen observationsliste, hvilket vi ikke kan overholde. Derudover er der også krav om egenkapital i forhold til lønninger, og med 5 mio. kr. er AGF også tæt på at falde der.

Desuden er jeg ikke helt sikkert på at AGF kan overholde sine egne budgettal, da man forventer et fald på 11 mio. kr. i indtægter, men får 8 mio. kr. for salg af playersponsorat. Det giver et minus på 4 mio. kr. og derfor kræver det reelt at AGF selv finder 500 t.kr. samt yderligere, da man i år lavede et mindre underskud, for at holde det forventede minus på 3,5 mio. kr. Kan de finde yderligere 3-4 mio. kr.? Nu snakker BSN om at beholde Grahn, og så sparer man jo ikke de ca. 1,2 mio. kr. det siges han får årligt. Desuden betalte man også en engangssum til Jonny Hanssen som også skal regnes med og ikke tæller som sparede penge.

Det positive er så at man, i forhold til min vurdering, har sat tilskuerantallet fornuftigt og rimeligt. 4000 tilskuere tror jeg sagtens der kommer i gns., hvis altså AGF er med til at spille om oprykning. Hvis vi kommer godt fra start så kan der sagtens komme lige så mange som i denne sæson. Men det afhænger som sagt af de sportslige præstationer.

Umiddelbart vurdere jeg at de omtalte 30 mio. kr. fra tidligere på ugen som AGF skulle få fra Kurt Andersen og Alm. Brand m.fl. bliver en nødvendighed for at kunne holde røven over vandskorpen på fornuftig vis. Men lads os nu se tiden an.

MTAC.nu
      Bruger

Jeg kan så forstå at AGF får 13 mio. kr. fra Kurt Andersen, Alm. Brand m.fl. hvilket jo hjælper en del på ovennævnte udregning. Derudover er playersponsoratet kun en nødløsning hvis det bliver nødvendigt, hvilket også lyder godt…..

meng
      Bruger

Reglen om egenkapital ifht lønudgifter er, at man skal have 25% af de årlige lønudgifter som egenkapital. Hvis vi har 5 mio, kan vi således have en årlig lønudgift på 20 mio, og så langt oppe tror jeg altså ikke vi bevæger os ret meget længere.

Johnny og Aho gik efter sigende til 200.000 om måneden sammenlagt. Tomek har kostet os 1,5 mio i denne sæson. Lindrup koster nok 85.000 og Grahn også over en mio (jeg plejer at sætte ham til 1,5 mio.) Aho og Johnny er fortid, og jeg forventer også, at Lindrup og Grahn bliver det. Derudover har jeg et godt øje til, at Christer kan sælges, og han tjener vel også en 800.000. Danilo er også et godt bud på en, der snart kun er GF'er i historiebogen, og han trækker sgu' nok omkring ½ mio. kr.

Der skal naturligvis nye spillere ind, men jeg har på fornemmelsen, at vi ender på en meget lavere lønudgift for næste sæson, end vi har haft i indeværende (for ikke at tale om de 23 mio. man havde på årsregnskabet for forrige sæson).

Viser 2 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.