fbpx

AGF skal spille mere offensivt

Forside Fora AGF AGF skal spille mere offensivt

Dette emne indeholder 7 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af  Dichio 1 år, 5 måneder siden.

• Forfatter

Dichio
    Bruger

Godt forår af AGF. Der er kommet styr på defensiven. Men der skal scores mere. Og man bør kigge på at få flere målscorer typer ind.

De fire tophold spiller alle med fire-fem offensive folk. Degt skal AGF også. Vi kvalitetsspillere – det skal bringes i spil.

Synes Bundu og især Sana er gode boldspillere, der gør det fint nok, men skal få meget mere ud af deres talent, ved at være mere direkte i deres spil ind i mellem – plus skudtræning. Pusic er ikke skarp nok endnu – mon ikke det kommer med flere kampe.

Stage og Junker skal spille fra start fremover, og synes begge skal på lange kontrakter nu – skal Dino også.

Jeg vil have Junker ind på venstrekant, Stage ind centralt sammen med Spelman. Selvom jeg synes DAP og Amini gør det godt og vil være fantastiske reserver. Der bliver brug for dem. Men DAP har ikke scoret i 3 år, Guira 3 mål i 120 superligakampe som 8’er, og Amini målløs i et år… Okay at have en af dem med som 6’er, men vi skal have en 8’er der kan lave dybeløb og mål. Det kan Spelman. Stage er en super 6’er, fysisk stærk, god med bolden, stærk på dødbolde, godt spark, blik for spillet.

Guira skal sælges til sommer, hvis han ikke bliver bedre. Også farvel til Rask og AJA (med mindre han er skadesfri – så kan han være fin backup og presse Dino).

Jakob Ankersen været okay, men heller ikke mere. Han var outstanding i Esbjerg og Sverige. Det kan han blive igen, så har vi bare 3 super kanter… og der er masser af kampe til de 16-18 bedste i truppen.

Der er jo fx også en mulighed at smide Junker helt frem og Ankersen ind på højrekanten.

Synes egentlig allerede vi har et stærkt hold der burde ligge nr 4-6, super bredde, masser af helt unge på vej Kaastrup fx (giv ham bare en 5 års nu). Spændende hvad PC og David Nielsen kan finde i sommerpausen – det skal være klassespillere eller unge talenter. Øverst på min liste er en klassekeeper eller et ungt talent på vej frem. Jovanovic kan godt blive et hit, men kunne vi finde et gratis stjernefrø som Horsens gjorde så vil det være fedt…

Jovanovic

Dino – Kanstrup – Backman – Højer

Junker – Stage – Spelman – Bundu/Ankersen

Sana

Pusic

4-4-2
    Bruger

hahaha det satme offensivt. ikke den mest boldsikre midtbane, ligner et hold man ville stille i FiFA. Helt væk med Spelman på midten fremfor Amini og dap.

Dichio
    Bruger

Synes nu ikke det er mere offensivt end FCM, FCN, FCK, Brøndbys opstillinger.

Spelman spillede 8 i Horsens og OB ind i mellem Junker har vist under Riddersholm han kunne spille kant. Bundu spiller kant nu. Stage har spillet flere kampe som 6’er og 8’er.

Det er også fint med mig at DAP tager 6’er og Stage 8’eren.Det er også fint med at spille med bundu og ankersen på kanterne, og lade dagsformen afgøre om det er junker eller pusic. Hvis vi skal have et mindre offensivt udtryk.

Synes bare ikke det duer at Guira, DAP og Amini spiller 8’er og står for dybdeløb når de ikke kan ramme målet. Amini kan måske lære det, men har spillet to af tre sæsoner i superligaen målløs.

Synes Stage ved flere lejligheder har vist han er klar til startopstillingen. Men han er bedre centralt end på kanten.

chilli
      Bruger

Spellman er færdig som fast mand på AGF holdet. Fremover vil han få lidt indhop, og hvis der er skader en start plads.

Mht. offensiven, så er man lige gået 2 skridt tilbage for, at styrke deff. skal vi nu ikke lige give DN og Co lidt arbejdsro. Jeg er sikker på, at vi ser et rigtigt stærkt AGF hold til opstarten af 2018/19 sæsonen.

Norden
    Bruger

Den opstilling er håbløst. Spelmann centralt er dømt til at mislykkes. AGF’s største problem er, at vi ikke har en angriber med den fornødne kvalitet.

Bundu er offensiv på kanten, Sana er det samme. Ankersen mangler kvalitet men er typemæssigt helt sikkert tiltænkt en rolle hvor han skal søge afslutninger.

Så det er ikke opstillingen der fejler noget. Det er afslutningskvaliteten og manglende/forkerte løb og beslutninger omkring modstanderens felt der skal arbejdes med.

daddyo
    Bruger

Det er virkelig godt at vi har fået styrket defensiven. Det har vi trængt til i mange år. En af grundene til at vi har styrket den findes på midtbanen. Nu skal vi passe på ikke at smide det væk som er bygget op for at blive mere offensive.

Jeg kan godt se Bundu er et talent, men som det er lige nu passer han ikke ind på venstre kant. Synes han træder for meget i bolden for at få den til højrebenet. Der må vi da have en venstrebenet som kan gøre det bedre.
    Hvis vi skal have noget ud af vores talenter skal der være en plads til dem, og jeg er stor fan af at give Kaastrup mere spilletid.
    Om Pusic bliver en stor gevinst tvivler jeg mere på.
    Lad os da hellere prøve at få Junker helt op i gear, så vi eventuelt kan lave en topangriber ud af ham.
    Altså en lidt mindre offensiv opstilling med focus på defensiven. Men også med håb om flere mål.
    Jovnanovic – Mikanovic, Bakman, Kanstrup, Højer – Junker, Stage, Amini, Ankersen – Sana – Kaastrup.

Dichio
    Bruger

Enig i at Bundu (og Sana) skal varme bolden lidt mindre.

Enig i at Spelmann måske er færdig i startopstillingen og nok over the hill generelt, synes bare han burde prøves i nogle kampe centralt hvor han i sin tid var allerbedst hos OB og Horsens med masser af mål og stor arbejdsarbejdsradius. Men enig, han er nok mere en garderingsspiller fremover.

Synes faktisk også Amini er fantastisk som 8’er – hvis han bare lige evnede at lave mål.

Jeg er heller ikke afvisende for at beholde Stage som højrekant, selvom jeg hellere vil have en hurtig kantspiller med mange mål i. Omvendt giver Stage meget til defensiven, pasningsspillet og hovedspillet. Men skal vi fortsætte med Stage som falsk kant, så kræver det flere mål fra den anden kant samt de to angribere. Og mere direkte spil fra Bundu/Sana (gør det alligevel).

Jeg køber også gerne Daddyos opstilling – måske bytte Junker og Kaastrup. Ved ikke om Kaastrup er helt klar til startopstillingen hver gang, men snart … om det er om 2-4-6 måneder må tiden vise, men senest næste forår. Den store force

Bundu har nu også et kæmpe potentiale som kan forløses og der er flere mulige gode opstillinger end dem vi har haft på banen, fx ofre Sana, hvis han ikke lærer at lave mål også, varme bolden bare lidt mindre og går mere direkte bare ind i mellem (det har vi også hørt flere at ekspert kommentatorerne sige – det var det samme i Malmö FF har jeg hørt fra en svensk kompis). Sanas evner er fantastiske – han skal få mere ud af det. Kaastrup er også en mulighed som 10’er for Sana.

Det er også en mulighed at flytte Ankersen over på højrekant hvor han have kæmpe succes i EfB og Göteborg

Endelig kan der også være mening i at lade Bundu og Sana spille på top og udnytte at de mentalt også svinger godt sammen. Mulighederne er mange.

Det som bare må være fokus er at holde defensiven og lave bare lidt flere mål, få mere fart og direkte målfarligt spil ind i mellem, bringe unge talenter frem med fremtid i (Sana og Pusic skal virkelig bringe meget – ellers skal de unge spille).

Der kan også være nye der kommer til at presse sig på til sommer når nogle ryger ud.

Jovanovic – Dino, Kanstrup, Backman, Højer – Ankersen, Stage, Amnini, Bundu (Kaastrup) – Sana (Kaastup), Junker

Dichio
    Bruger

Men der er altså mange overvejelser og andre muligheder også som fx 442 som David også har spillet i AGF og Lyngby istedet for 4-4-1-1

Jovanovic – Dino, Kanstrup, Backman, Højer – Ankersen, Stage, Amini, Sana/Kaastrup – Bundu og Junker

Med Pusic eller Bundu på top får man en mere boldfast og hovedspilsstærk type end Junker, der tilgengæld truer mere i dybden.

Endelig er der Blume som også kan blive en fantastisk 8’er istedet for Amini og lidt stærkere teknis og god til spillet i små rum. Amini er dog bedre i nærkampsstyrke. Blume kan også spille Sanas plads som hængende angriber eller kant.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.